En de makeupspiegel, gps, tomtom, krant, koffiebroodje, orders sorteren, kmteller resettenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je drukker bent met de muziek op je koptelefoon of met de berichtjes op je mobiel, ben je minder (of helemaal niet) met het verkeer bezig. De verkeersregels zijn verder duidelijk, wat betreft voorrang voor hulpdiensten...
Het klopt allemaal, maar het verandert niets aan de regel dat je een voorrangsvoertuig voorrang moet verlenen. Het is niet zo simpel als jij het stelt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:36 schreef Life2.0 het volgende:
1) je mag geen voorrang opeisen 2) je hebt een verhoogde verantwoordelijk 3) je mag niet met 160 over de busbaan omdat jij dat nodig acht, je bent geen motorrijder..
Klopt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het klopt allemaal, maar het verandert niets aan de regel dat je een voorrangsvoertuig voorrang moet verlenen. Het is niet zo simpel als jij het stelt.
Ze zal het in ieder geval nooit meer doenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het klopt allemaal, maar het verandert niets aan de regel dat je een voorrangsvoertuig voorrang moet verlenen. Het is niet zo simpel als jij het stelt.
GebeurT. *zucht*quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ALS dat niet gebeurd MAG JIJ NIET dus maar voorrang nemen, dat is het grote verschil, en dan hoef je niet eens te beginnen dat ze door rood reden, met een te hoge snelheid
Dan was het niet overzichtelijk en vrij en is er DUS niet voldoende gezien, waarom kon er niet geremd worden? Owja.. men reed te hardquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:47 schreef Gia het volgende:
[..]
GebeurT. *zucht*
Ze hebben voorrang en rijden door, omdat het kruispunt, vooraover te overzien is, vrij is. De scooterrijdster steekt vrij plotseling over.
Die is dan niet meer te missen. Vol op de rem kan in zo'n situatie niet.
Bron?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:54 schreef desiredbard het volgende:
OK 90 % van de scooters rijdt te hard.
90%van de fietsers scooters houdt zich niet aan de verkeersregels.
En als automobilist heb je het altijd gedaan...
Politie Ambulance Brandweer hebben voorrang met een goede reden
Als dit een ambulance was geweest en was ze niet aangereden had ze misschien een anders leven in gevaar gebracht met haar a-sociale onverantwoordelijke gedrag.
En dat heeft ze nu alsnog gedaan onnodige vertraging voor de diensten om naar een gewapende gek toe te gaan ...
Kolere zeg, dus zij stak over omdat een van die wagens voor haar stopte en werd geschept door de volgende ..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:31 schreef Montagui het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)n,+Memphis+van+Veen+(18)+dood+.aspx
Rechts onder het kopje: Meer media bij dit nieuwsbericht
Interessant verhaal van 'ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven' en het relaas van 'Politiewoordvoerder Eric Passchier over dodelijke aanrijding Eindhoven'.
Met name het verschil van mening over het aantal politievoertuigen op de Noordbrabantlaan op het moment van het ongeluk wijkt nogal af.
We zullen zien wat het onderzoek naar de precieze toedracht oplevert. Tot die tijd is het vooral speculeren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En de makeupspiegel, gps, tomtom, krant, koffiebroodje, orders sorteren, kmteller resetten
De verkeersregels zijn duidelijk, de regels onttrent spoedritten ook, wie van de twee dus schuld heeft is ook duidelijk; 1) je mag geen voorrang opeisen 2) je hebt een verhoogde verantwoordelijk 3) je mag niet met 160 over de busbaan omdat jij dat nodig acht, je bent geen motorrijder..
daar is fok toch ook voor?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We zullen zien wat het onderzoek naar de precieze toedracht oplevert. Tot die tijd is het vooral speculeren.
Het topic sluit vanzelf; zonder update is het dan overquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het heeft niet altijd even veel waarde.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bron?
100% van alle verkeersdoden zijn de schuld van een autobestuurder
Brandbommen in de file op een zomerse dag op de weg naar zantvoort; evolutie tog gquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]![]()
Inderdaad geen verantwoording hoeven nemen als je niet in een auto zit...
Wel dat soort mensen denk ik bij een ongeluk vaak.. gelukkig weer een minder.
Survival of the fittest...
Domme mensen worden met een beetje geluk platgereden voordat ze zich voortplanten
Ware het niet dat een brandbom een daad van agressie is.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Brandbommen in de file op een zomerse dag op de weg naar zantvoort; evolutie tog g
Wauw. Stuur meteen even een mailtje naar de Rijksrecherche en politie West-Brabant die het onderzoek moeten afnemen. "Geen onderzoek meer nodig, want Lavenderr weet van afstand al wel te beoordelen dat de politie geen blaam treft"quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies. Het is een ongeluk en heel erg voor dat meisje, maar de politie treft geen blaam .
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:08 schreef BaajGuardian het volgende:
zal wel met dr mobieltje bezig zijn geweest, als je sirenes hoort kan het licht op groen staan wat het wil maar dan blijf je staan.
Wat ook het gevolg zou kunnen zijn van een gewone menselijke reactie: afleiding doordat er net een politieauto met sirenes en hoge snelheid voorbij reed.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
wat je wel weet is dat zij NIET uitkeek.
Hoe is het daar mee afgelopen? of loopt dat onderzoek nog..quote:Op zondag 17 maart 2013 01:01 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vind het overigens echt weer bizar om te zien hoe makkelijk mensen hier weer kunnen vingerwijzen. Doet me denken aan die doodgeschoten jongen in Den Haag. Half NWS weet van afstand wel weer even wie er fout zit...
Geen idee, maar dat is sowieso te offtopic om daar inhoudelijk verder op in te gaan lijkt me. Ik noemde het alleen omdat het me opviel hoe makkelijk sommige mensen mbt complexe situaties en op basis van vaak onduidelijke verhalen, incomplete en soms zelfs tegenstrijdige info, toch super snel (vaak stellige) conclusies weten te trekken over wie goed/fout zat.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:04 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hoe is het daar mee afgelopen? of loopt dat onderzoek nog..
Ja maar er moet meer aandacht komen voor agenten die met sirenes harder rijden dan normaal omdat ze zo nodig pizza moeten halen!!quote:Op zondag 17 maart 2013 04:39 schreef Specularium het volgende:
Er komt ook weer een stille tocht.
Hou daar toch eens mee op, mensen.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op zondag 17 maart 2013 04:39 schreef Specularium het volgende:
Er komt ook weer een stille tocht.
Hou daar toch eens mee op, mensen.
is dat inclusief of exclusief eenzijdige brommer- en motorongevallen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bron?
100% van alle verkeersdoden zijn de schuld van een autobestuurder
incquote:Op zondag 17 maart 2013 07:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
is dat inclusief of exclusief eenzijdige brommer- en motorongevallen?
iemand doodrijden is lief zeker?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ware het niet dat een brandbom een daad van agressie is.
Van verstikking omkomen in je auto zoals die belg die ik denk een jaartje of 10 geleden inmiddels omkwam omdat ie in de file zijn AIRCO op buitenlucht had en achter een zwaar rokende vrachtwagen stond....
Sorry sukkels die geen eigen verantwoording nemen in het verkeer. Die zijn een gevaar op de weg voor iedereen... Maar dat scootervolk.. Ik heb liever dat het tegen een truck of auto aanrijdt dan een voetganger of fietser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |