Volgens mij is er nog geen alu-hoedje gesignaleerd in het topic. Interesse?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:54 schreef Life2.0 het volgende:
heeft iemand al de optie geoppperd dat 'het spoedgeval' achteraf was verzonnen?
Ik wacht het nog even afquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog geen alu-hoedje gesignaleerd in het topic. Interesse?
Lastig, want als deze het protocol niet hebben gevolgd zijn zij min of meer verantwoordelijk voor het ongeluk (aangezien het protocol er is om dit soort situaties te voorkomen). Maar zij hebben dit ongeluk niet met opzet geforceerd (lijkt me) dus is het de vraag of dat protocol leidend is als het gaat om het aanwijzen van 'het zondebok'.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zou je hiermee willen impliceren dat we de agenten strafrechtelijk moeten vervolgen of was een 'nee' voldoende?
Je snapt de definitie van het woord ongeluk niet?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je mag toch helemaal geen ongeluk veroorzaken?
toch?
Dat dacht ik dus ook...Zolang ze maar sirene en zwaailicht voeren hebben zij voorrangquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Sirene en zwaailicht gaat boven een groen stoplicht of welke voorrangsregel dan ook. Je kunt dus net zo goed stellen dat het meisje een ongeluk heeft veroorzaakt.
Volgens sommigen hier was het een gevaarlijk, onoverzichtelijk kruispunt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Klopt; ze had een ontzichtbaarheidscape om, ze kwam uit het niets!
Ik zie eigenlijk nooit hulpdiensten volle bak een kruising over crossen, zij remmen altijd af om het haaks passerende verkeer de tijd te gunnen om te laten zien dat zij er door moeten. Anders is het vragen om moeilijkheden, zeker als je als politieauto met 100km/h uit een massa auto's schiet die stil staan voor rood.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens sommigen hier was het een gevaarlijk, onoverzichtelijk kruispunt.
Dus inderdaad, dan komt ze ahw uit het niets.
Je kunt niet verwachten dat hulpdiensten op kruisingen eerst 'links-rechts-links gekeken' zullen doen.
Neem je voorrang of hoor je dat te krijgen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:03 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook...Zolang ze maar sirene en zwaailicht voeren hebben zij voorrang
Sommige mogen voorrang nemen, zoals bijvoorbeeld het arrestatieteam.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Neem je voorrang of hoor je dat te krijgen?
Dat geldt nog meer (want geen kwetstbaar evenwichtsvoertuig) voor auto'squote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat ik wél weet, is dat het stikt van de fietsers en scooterrijders in verkeer die alleen met zichzelf bezig zijn, in plaats van deelnemen aan het verkeer...
Oh?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sommige mogen voorrang nemen, zoals bijvoorbeeld het arrestatieteam.
Jij vindt van niet?quote:
Tot voor kort kreeg je voorrang (of niet hihaho) en kon je dat niet opeisen of afdwingen met je penisgrootte, ik was niet op de hoogte van deze verandering en zal nu overal voorrang afdwingen, dankjequote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij vindt van niet?
Die mensen moeten noodzakelijk ergens heen, om de omgeving veiliger te maken.
Daar moet je als normale burger gewoon netjes voor stoppen.
Ik kan eerlijk gezegd geen argumenten verzinnen om het daar mee oneens te zijn, behalve het risico op verkeersboetes en verkeersongevallen dan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Tot voor kort kreeg je voorrang (of niet hihaho) en kon je dat niet opeisen of afdwingen met je penisgrootte, ik was niet op de hoogte van deze verandering en zal nu overal voorrang afdwingen, dankje
Als je drukker bent met de muziek op je koptelefoon of met de berichtjes op je mobiel, ben je minder (of helemaal niet) met het verkeer bezig. De verkeersregels zijn verder duidelijk, wat betreft voorrang voor hulpdiensten...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat geldt nog meer (want geen kwetstbaar evenwichtsvoertuig) voor auto's
In hoeverre is dat relevant?
Nou het heel duidelijk: Men kan voorrang opeisen of men moet het krijgen; dit bepaalde in grote mate de schuld, waarom antwoord je niet de vraag; mag je voorrang opeisen of moet je het krijgen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk gezegd geen argumenten verzinnen om het daar mee oneens te zijn, behalve het risico op verkeersboetes en verkeersongevallen dan.
Maar voor de rest, moet je dat gewoon lekker doen als je je er goed bij voelt. Yolo !
Sorry, krijg de link niet juist gepost.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:31 schreef Montagui het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)n,+Memphis+van+Veen+(18)+dood+.aspx
En de makeupspiegel, gps, tomtom, krant, koffiebroodje, orders sorteren, kmteller resettenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je drukker bent met de muziek op je koptelefoon of met de berichtjes op je mobiel, ben je minder (of helemaal niet) met het verkeer bezig. De verkeersregels zijn verder duidelijk, wat betreft voorrang voor hulpdiensten...
Het klopt allemaal, maar het verandert niets aan de regel dat je een voorrangsvoertuig voorrang moet verlenen. Het is niet zo simpel als jij het stelt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:36 schreef Life2.0 het volgende:
1) je mag geen voorrang opeisen 2) je hebt een verhoogde verantwoordelijk 3) je mag niet met 160 over de busbaan omdat jij dat nodig acht, je bent geen motorrijder..
Klopt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het klopt allemaal, maar het verandert niets aan de regel dat je een voorrangsvoertuig voorrang moet verlenen. Het is niet zo simpel als jij het stelt.
Ze zal het in ieder geval nooit meer doenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het klopt allemaal, maar het verandert niets aan de regel dat je een voorrangsvoertuig voorrang moet verlenen. Het is niet zo simpel als jij het stelt.
GebeurT. *zucht*quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ALS dat niet gebeurd MAG JIJ NIET dus maar voorrang nemen, dat is het grote verschil, en dan hoef je niet eens te beginnen dat ze door rood reden, met een te hoge snelheid
Dan was het niet overzichtelijk en vrij en is er DUS niet voldoende gezien, waarom kon er niet geremd worden? Owja.. men reed te hardquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:47 schreef Gia het volgende:
[..]
GebeurT. *zucht*
Ze hebben voorrang en rijden door, omdat het kruispunt, vooraover te overzien is, vrij is. De scooterrijdster steekt vrij plotseling over.
Die is dan niet meer te missen. Vol op de rem kan in zo'n situatie niet.
Bron?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:54 schreef desiredbard het volgende:
OK 90 % van de scooters rijdt te hard.
90%van de fietsers scooters houdt zich niet aan de verkeersregels.
En als automobilist heb je het altijd gedaan...
Politie Ambulance Brandweer hebben voorrang met een goede reden
Als dit een ambulance was geweest en was ze niet aangereden had ze misschien een anders leven in gevaar gebracht met haar a-sociale onverantwoordelijke gedrag.
En dat heeft ze nu alsnog gedaan onnodige vertraging voor de diensten om naar een gewapende gek toe te gaan ...
Kolere zeg, dus zij stak over omdat een van die wagens voor haar stopte en werd geschept door de volgende ..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:31 schreef Montagui het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)n,+Memphis+van+Veen+(18)+dood+.aspx
Rechts onder het kopje: Meer media bij dit nieuwsbericht
Interessant verhaal van 'ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven' en het relaas van 'Politiewoordvoerder Eric Passchier over dodelijke aanrijding Eindhoven'.
Met name het verschil van mening over het aantal politievoertuigen op de Noordbrabantlaan op het moment van het ongeluk wijkt nogal af.
We zullen zien wat het onderzoek naar de precieze toedracht oplevert. Tot die tijd is het vooral speculeren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En de makeupspiegel, gps, tomtom, krant, koffiebroodje, orders sorteren, kmteller resetten
De verkeersregels zijn duidelijk, de regels onttrent spoedritten ook, wie van de twee dus schuld heeft is ook duidelijk; 1) je mag geen voorrang opeisen 2) je hebt een verhoogde verantwoordelijk 3) je mag niet met 160 over de busbaan omdat jij dat nodig acht, je bent geen motorrijder..
daar is fok toch ook voor?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We zullen zien wat het onderzoek naar de precieze toedracht oplevert. Tot die tijd is het vooral speculeren.
Het topic sluit vanzelf; zonder update is het dan overquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het heeft niet altijd even veel waarde.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bron?
100% van alle verkeersdoden zijn de schuld van een autobestuurder
Brandbommen in de file op een zomerse dag op de weg naar zantvoort; evolutie tog gquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]![]()
Inderdaad geen verantwoording hoeven nemen als je niet in een auto zit...
Wel dat soort mensen denk ik bij een ongeluk vaak.. gelukkig weer een minder.
Survival of the fittest...
Domme mensen worden met een beetje geluk platgereden voordat ze zich voortplanten
Ware het niet dat een brandbom een daad van agressie is.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Brandbommen in de file op een zomerse dag op de weg naar zantvoort; evolutie tog g
Wauw. Stuur meteen even een mailtje naar de Rijksrecherche en politie West-Brabant die het onderzoek moeten afnemen. "Geen onderzoek meer nodig, want Lavenderr weet van afstand al wel te beoordelen dat de politie geen blaam treft"quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies. Het is een ongeluk en heel erg voor dat meisje, maar de politie treft geen blaam .
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:08 schreef BaajGuardian het volgende:
zal wel met dr mobieltje bezig zijn geweest, als je sirenes hoort kan het licht op groen staan wat het wil maar dan blijf je staan.
Wat ook het gevolg zou kunnen zijn van een gewone menselijke reactie: afleiding doordat er net een politieauto met sirenes en hoge snelheid voorbij reed.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
wat je wel weet is dat zij NIET uitkeek.
Hoe is het daar mee afgelopen? of loopt dat onderzoek nog..quote:Op zondag 17 maart 2013 01:01 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vind het overigens echt weer bizar om te zien hoe makkelijk mensen hier weer kunnen vingerwijzen. Doet me denken aan die doodgeschoten jongen in Den Haag. Half NWS weet van afstand wel weer even wie er fout zit...
Geen idee, maar dat is sowieso te offtopic om daar inhoudelijk verder op in te gaan lijkt me. Ik noemde het alleen omdat het me opviel hoe makkelijk sommige mensen mbt complexe situaties en op basis van vaak onduidelijke verhalen, incomplete en soms zelfs tegenstrijdige info, toch super snel (vaak stellige) conclusies weten te trekken over wie goed/fout zat.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:04 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hoe is het daar mee afgelopen? of loopt dat onderzoek nog..
Ja maar er moet meer aandacht komen voor agenten die met sirenes harder rijden dan normaal omdat ze zo nodig pizza moeten halen!!quote:Op zondag 17 maart 2013 04:39 schreef Specularium het volgende:
Er komt ook weer een stille tocht.
Hou daar toch eens mee op, mensen.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op zondag 17 maart 2013 04:39 schreef Specularium het volgende:
Er komt ook weer een stille tocht.
Hou daar toch eens mee op, mensen.
is dat inclusief of exclusief eenzijdige brommer- en motorongevallen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bron?
100% van alle verkeersdoden zijn de schuld van een autobestuurder
incquote:Op zondag 17 maart 2013 07:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
is dat inclusief of exclusief eenzijdige brommer- en motorongevallen?
iemand doodrijden is lief zeker?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ware het niet dat een brandbom een daad van agressie is.
Van verstikking omkomen in je auto zoals die belg die ik denk een jaartje of 10 geleden inmiddels omkwam omdat ie in de file zijn AIRCO op buitenlucht had en achter een zwaar rokende vrachtwagen stond....
Sorry sukkels die geen eigen verantwoording nemen in het verkeer. Die zijn een gevaar op de weg voor iedereen... Maar dat scootervolk.. Ik heb liever dat het tegen een truck of auto aanrijdt dan een voetganger of fietser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |