abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:40:24 #211
3542 Gia
User under construction
pi_124134760
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:09 schreef GJonline het volgende:

Jij bent raar, als ze lelijk was, was het minder erg of zo?
Zeg ik dat dan. Het is hoe dan ook erg. En ik vind het zonde dat zo'n mooi grietje verongelukt is. Daarmee impliceer ik geenszins dat ik het niet erg zou vinden als het een lelijke meid was.
Overigens vind ik mensen niet gauw lelijk, maar dat terzijde.
pi_124134772
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:36 schreef VeX- het volgende:

Ook al reden ze met zwaailichten en sirenes, de politie had er, per definitie, niet van uit mogen gaan dat het slachtoffer zou stoppen en voorrang verlenen bij het kruispunt.
Gingen ze daar vanuit dan?

quote:
Juist bij zulke kruispunten hadden ze extra voorzichtig moeten betrachten en snelheid aanpassen, want dan ben je in staat op tijd te reageren.
Deden ze dat niet dan?

quote:
Het is duidelijk dat de politie daar in casu in heeft gefaald.
Nee, op dit moment is dat niet duidelijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:45:35 #213
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_124134937
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja. Blijkt uit de getuigenverklaringen.
quote:
[..]

Deden ze dat niet dan?
Ja, want dat meisje is door hun doodgereden. Als ze de instructies juist hadden aangehouden hadden ze op tijd gereageerd en was het ongeluk niet gebeurd.
quote:
[..]

Voor jou misschien niet. :)
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_124135067
Waarom niet gewoon het onderzoek afwachten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:50:25 #215
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124135113
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:49 schreef DS4 het volgende:
Waarom niet gewoon het onderzoek afwachten...
_O-
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:51:26 #216
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124135154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

Deden ze dat niet dan?

[..]

je mag geen ongelukken veroorzaken, doe je dat wel dan heb je ongeluk veroorzaakt, dat staat vast lijkt mij :')
pi_124135159
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:45 schreef VeX- het volgende:

[..]

[..]

Ja, want dat meisje is door hun doodgereden. Als ze de instructies juist hadden aangehouden hadden ze op tijd gereageerd en was het ongeluk niet gebeurd.

[..]

Bron?
pi_124135215
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:50 schreef Life2.0 het volgende:

_O-
Ja, jij houdt niet van feiten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:53:42 #219
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124135239
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, jij houdt niet van feiten...
feiten bepaal je thuis wel, als achteraf het onderzoek iets tegenspreekt pas je het onderzoek aan
pi_124135272
quote:

[..]

Scootermop had zelf van hara scooter kunnen vallen en haar nek kunnen breken.
quote:
Ik wacht het ook even lekker af

Ze heeft zoals zoveel verkeersdeelnemers niet goed opgelet.
Weet je wat lakschade kost....en wie gat dat betalen.. de belasting betaler...

Wout + 1 Anita -1
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_124135282
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nog zo'n malloot die van die kromme conclusies trekt. Moet ik je rammelende verhaal ontleden of zie je zelf ook wel in dat je verhaal is gebaseerd op aannames ipv feitelijke informatie.
Wat nou aannames? Dat het zicht niet goed is kan je zien op google earth, dat ze in een burgerauto (dus geen zwaailicht bovenop) reden staat in de OP, en dat het meisje groen licht had ook, dat die auto op het moment van botsing heel hard reed blijkt uit het feit dat de scooter flink wat meters verderop terecht is gekomen, te zien op een foto ervan, en dat het geluid gedempt wordt met een helm op je hoofd weet iedereen. Dat zijn gewoon feiten. De enige aanname is dat er niet afgeremd is voor dat gevaarlijke kruispunt, en die aanname wordt blijkbaar bevestigd door ooggetuigen.
pleased to meet you
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:56:07 #222
94080 VeX-
pi_124135338
moussie _O_
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:56:18 #223
3542 Gia
User under construction
pi_124135343
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

je mag geen ongelukken veroorzaken, doe je dat wel dan heb je ongeluk veroorzaakt, dat staat vast lijkt mij :')
Sirene en zwaailicht gaat boven een groen stoplicht of welke voorrangsregel dan ook. Je kunt dus net zo goed stellen dat het meisje een ongeluk heeft veroorzaakt.
pi_124135438
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat nou aannames? Dat het zicht niet goed is kan je zien op google earth, dat ze in een burgerauto (dus geen zwaailicht bovenop) reden staat in de OP, en dat het meisje groen licht had ook, dat die auto op het moment van botsing heel hard reed blijkt uit het feit dat de scooter flink wat meters verderop terecht is gekomen, te zien op een foto ervan, en dat het geluid gedempt wordt met een helm op je hoofd weet iedereen. Dat zijn gewoon feiten. De enige aanname is dat er niet afgeremd is voor dat gevaarlijke kruispunt, en die aanname wordt blijkbaar bevestigd door ooggetuigen.
Je bron is een nieuwsartikel, zwaailicht kan alsnog bovenop zitten, je hebt niet alle getuigen gesproken, je weet niet wat er op t moment afspeelde in de auto, in t hoofd van t meisje, in de omgeving, je weet niet hoe hard ze hebben gereden, je weet niet in hoeverre de helm het geluid dempte, je weet niet of ze bijvoorbeeld muziek luisterde, enz. enz. enz.
pi_124135535
quote:

[..]

Getuigen kunnen niet weten wat iemand denkt. Ze kunnen de situatie interpreteren. De (onderzochte) feiten zullen achteraf deze interpretatie staven of ontkennen.

quote:
Nogmaals, misschien hebben ze zich wel aan de instructies gehouden. Wederom zal het onderzoek uitwijzen of dit zo was of niet.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:04:20 #226
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124135605
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

Getuigen kunnen niet weten wat iemand denkt. Ze kunnen de situatie interpreteren. De (onderzochte) feiten zullen achteraf deze interpretatie staven of ontkennen.

[..]

Nogmaals, misschien hebben ze zich wel aan de instructies gehouden. Wederom zal het onderzoek uitwijzen of dit zo was of niet.
Er stond een regeltje over het doodrijden van 18jarigen in de instructies?
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:07:24 #227
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_124135696
Het woord 'ongeluk' is kennelijk ingewikkelder dan je zou denken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:13:03 #228
94080 VeX-
pi_124135870
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]
Getuigen hebben toch gezien dat ze als idioten over dat krijspunt reden?

Het is het tegenovergestelde van wat de voorschriften voorschrijven: opperste voorzichtigheid houden en het zekere voor het onzekere nemen ondanks de noodsituatie.
quote:
Het feit dat dat meisje dood was toont per definitie aan dat ze zich niet voldoende aan de instructies hebben gehouden. Als ze zich aan de instructies hadden gehouden was er geen ongeluk geweest.

Hoe meer ik over de zaak lees hoe schokkender ik het aandeel van de agenten bij het ongeluk vind.
pi_124135989
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:13 schreef VeX- het volgende:

[..]

Het is het tegenovergestelde van wat de voorschriften voorschrijven: opperste voorzichtigheid houden en het zekere voor het onzekere nemen ondanks de noodsituatie.

[..]

Het feit dat dat meisje dood was toont per definitie aan dat ze zich niet voldoende aan de instructies hebben gehouden. Als ze zich aan de instructies hadden gehouden was er geen ongeluk geweest.

Hoe meer ik over de zaak lees hoe schokkender ik het aandeel van de agenten bij het ongeluk vind.
Mocht het zo zijn zoals jij stelt dan verwacht ik toch op z'n minst een aanklacht voor doodslag voor de chauffeur.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:20:47 #230
94080 VeX-
pi_124136101
Het is meer een klassiek geval dood door schuld.

Ik denk dat het OM ook niet hoog zal inzetten.

Geeft ook een goed beeld van de situatie.
pi_124136194
quote:

[..]

[..]

De politie heeft een hele brede ontheffing wat betreft verkeersregels maar hier hebben ze gewoon niet afgeremd bij het kruispunt. Plus dat ze rijden in een onopvallende wagen is nog meer voorzichtigheid geboden zou je zeggen. Onoplettendheid bij de politie (en eigenlijk gewoon roekeloos gereden) maar spijtig genoeg bewijst dit ook weer dat het links en rechts kijken, ook na groen licht heel erg belangrijk is.
pi_124136334

[ Bericht 100% gewijzigd door Jordony op 16-03-2013 18:28:09 ]
pi_124136364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
Het woord 'ongeluk' is kennelijk ingewikkelder dan je zou denken.
Must... blame... someone!
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:29:35 #234
346939 Janneke141
pi_124136375
quote:
Het feit dat dat meisje dood was toont per definitie aan dat ze zich niet voldoende aan de instructies hebben gehouden.
Nee, dat doet het niet. Hoe vaak jij het ook herhaalt.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:40:44 #235
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124136687
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat doet het niet. Hoe vaak jij het ook herhaalt.
het was een zelfmoordpoging?
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:44:03 #236
346939 Janneke141
pi_124136796
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

het was een zelfmoordpoging?
Nee, een ongeluk. Veiligheidsinstructies zijn richtlijnen die een bepaalde mate van verkeersveiligheid moeten garanderen. We weten niet of de instructies wel of niet zijn gevolgd, dat zal onderzoek wel uitwijzen. De conclusie alleen dat het meisje dood is, is onvoldoende om dat te kunnen beoordelen.

Zonder zwaailichten gebeuren er ook ongelukken waarbij iedereen zich aan de verkeersregels houdt. Daarom heten ze ook ongelukken.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:44:51 #237
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124136822
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, een ongeluk. Veiligheidsinstructies zijn richtlijnen die een bepaalde mate van verkeersveiligheid moeten garanderen. We weten niet of de instructies wel of niet zijn gevolgd, dat zal onderzoek wel uitwijzen. De conclusie alleen dat het meisje dood is, is onvoldoende om dat te kunnen beoordelen.

Zonder zwaailichten gebeuren er ook ongelukken waarbij iedereen zich aan de verkeersregels houdt. Daarom heten ze ook ongelukken.
je mag toch helemaal geen ongeluk veroorzaken?

toch?
pi_124136829
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:59 schreef DW457 het volgende:
Je bron is een nieuwsartikel, zwaailicht kan alsnog bovenop zitten, je hebt niet alle getuigen gesproken, je weet niet wat er op t moment afspeelde in de auto, in t hoofd van t meisje, in de omgeving, je weet niet hoe hard ze hebben gereden, je weet niet in hoeverre de helm het geluid dempte, je weet niet of ze bijvoorbeeld muziek luisterde, enz. enz. enz.
Lol, dus jij gaat van alles en nog wat aannemen, ter aanvulling van het nieuwsartikel, en zegt dan dat mijn verhaal gebaseerd is op aannames?

Anyway, het simpele gegeven dat de scooter een behoorlijk eind verderop terecht is gekomen, en dat kan je dus zelf simpel nagaan met de foto ervan en google earth, vertelt dat de politie met zeer hoge snelheid over een gevaarlijk kruispunt is gescheurd. Volgens de diverse omwonenden in dit topic is het 'een erg verraderlijke kruising', 'een kruispunt dat inderdaad al vaker voor dodelijke ongelukken heeft gezorgd'. Dus wat de rest van het verhaal ook moge zijn, voor zo'n kruispunt hoor je af te remmen en pas weer op je gas te trappen als je er voorbij bent ..

uit het 'Rapport rijopleidingen hulpdiensten'
quote:
5. Pas je snelheid aan de situatie aan.
6. Kruisingen rustig benaderen: zorg dat je maximaal zicht hebt op de overige
weggebruikers en zij ook maximaal zicht hebben op het voorrangsvoertuig.
7. De veiligheid van overig verkeer dient altijd te zijn gewaarborgd: als bestuurder
moet je in staat zijn om je voertuig tot stilstand te kunnen brengen binnen de
afstand dat de weg te overzien is en deze vrij is.
8. Houd voldoende afstand tot voorliggende voertuigen. Hierdoor heeft de
weggebruiker meer tijd om te zoeken naar een oplossing.
9. Wacht op de reactie van de overige weggebruiker.
10. Verwacht het onverwachte; kruip in de huid van de ander.
http://tinyurl.com/alcsckw

Regel 5, 6 en 7 zijn gewoon genegeerd, en wat dat laatste punt aangaat .. idd, wie weet luisterde ze wel muziek, en dat is zelfs niet geheel onverwacht heden ten dage, niet waar?
Kortom, volgens alle regels van het boek hadden ze vaart moeten minderen voor dat kruispunt ..
pleased to meet you
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:45:38 #239
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124136849
ik zal het je verklappen: wanneer burgers een ongeluk veroorzaken heeft er ook iemand zich niet 'aan de instructies gehouden'
pi_124136931
Dit valt echt niet goed te praten, spoedgeval of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')