abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:10:07 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_124133760
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:08 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

Ik bedoel door te zeggen dat ik een schuldige aanwijs ;) Verder heb je ook gelijk. Waarom ze het niet hoorde, ik heb geen idee. Wat ik ook al zei, niemand heeft dit gewild. Dat lijkt me duidelijk.
Nou ja, je wees imo wel ietwat naar de politie.
Maar bottom line is inderdaad dat niemand dit gewild heeft en dat de uitkomst erg verdrietig is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_124133808
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

En ik zeg wat ik hoor. Een sirene op de Noord-Brabantlaan terwijl ik een halve km verderop binnen zit.
Ik vind jouw aannames juist makkelijk, op basis van emotie en hearsay.
Inderdaad, emotie,s in een situatie als dit. Het moet toch niet gekker worden met de mensheid.
pi_124133812
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nou ja, je wees imo wel ietwat naar de politie.
Maar bottom line is inderdaad dat niemand dit gewild heeft en dat de uitkomst erg verdrietig is.
Doe ik ook. Alleen probeer ik het wel te relativeren. Maargoed. We begrijpen elkaar ;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_124133858
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

En ik zeg wat ik hoor. Een sirene op de Noord-Brabantlaan terwijl ik een halve km verderop binnen zit.
Ik vind jouw aannames juist makkelijk, op basis van emotie en hearsay.
Afhankelijk van tussenliggende bebouwing en windrichting e.d. kan dit zo 10x korter worden he.. daarbij zat ze zelf op een scooter, ook niet bepaald stil zeg maar.

Stel zij rijden 140. Dan gaan ze dus ca. 40m p/sec. Met 150 meter afstand zijn ze dus binnen 4 sec. bij je.. is sneller dan je denkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2013 17:14:58 ]
pi_124133999
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

Oke, ze stak over, omdat ze overal schijt aan had. Wat jij wil.

Neuh, niet wat ik wil. We kunnen het haar niet meer vragen waarom ze wel overstak, dus het blijft gissen. Maar schijt hebben aan alles, de verkeersregels of wat dan ook kan wel 1 van de mogelijkheden zijn waarom ze wel overstak. Net zoals er andere redenen kunnen zijn. Bv, koptelefoon op, in gedachten verzonken, sms-end of whatsapp-end, een oh-dat-haal-ik-wel inschatting, onwetendheid met de verkeersregels, etc etc.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_124134093
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Logisch?? Ik vind dat raar. Het is namelijk de bedoeling van de geluids- en lichtsignalen dat deze wél gehoord en gezien worden.
Mwah, het was een gewone wagen las ik, dus geen zwaailichten bovenop. Als je op google earth naar de situatie ter plaatse kijkt zie je dat je vrij slecht zicht hebt op wat er aan komt van links, en zo'n auto met zwaailichten binnenin, ik betwijfel dat je dat überhaupt kan zien, zeker als die nog niet eens in je blikveld ligt vanwege de hoge snelheid.
Daar komt bij dat zij op de scooter zit, die ook wat geluid maakt, met een helm op. Die helm maakt dat horen van een sirene al een stuk moeilijker, en lokaliseren waar dat geluid vandaan komt is ook niet makkelijk.
Tel daarbij op de hoge snelheid van de politieauto .. en dat die verrekte snel reed is wel duidelijk uit het feit waar de scooter terecht is gekomen ..

Het is dom dat ze door is gereden, klopt, als je wel iets hoort maar niet ziet waar het vandaan komt kan je maar beter stil blijven staan tot je niets meer hoort of ziet wat er gebeurt. Anders is dat de 'accident waiting to happen'. Maar met hoge snelheid in een burgerauto (!!) over een gevaarlijk kruispunt scheuren is dat ook! Ik las dat daar al meerdere ongelukken zijn gebeurt, plus dat ze in een moeilijker herkenbare auto zitten, en zien dat ze door rood rijden .. vaart minderen en na het kruispunt weer optrekken zou misschien 15 seconden hebben gekost, en zou haar leven hebben gered.
pleased to meet you
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:32:31 #207
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_124134469
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dit is niet jan jaap de bonnenschrijver maar het at; die komen alleen de batcave uit JUIST voor dit soort zaken, en dan leer je ook rijden ja..
Toch is het altijd anders dan tijdens training. Tijdens training leer je niet rijden wetende dat je onderweg bent naar een gewapend iemand. En hoe goed je ook kan rijden, onvoorziene omstandigheden kan je nooit inschatten. Of moeten ze dan ook maar snelheid minderen als ze mij op de stoep zien, denkende: oh misschien kan hij wel ineens de weg oversteken, laat ik dan maar wat snelheid minderen. Flikker toch op, het is een tragisch ongeval, er is niet altijd een schuldige aan te wijzen voor een dood.
pi_124134597
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Mwah, het was een gewone wagen las ik, dus geen zwaailichten bovenop. Als je op google earth naar de situatie ter plaatse kijkt zie je dat je vrij slecht zicht hebt op wat er aan komt van links, en zo'n auto met zwaailichten binnenin, ik betwijfel dat je dat überhaupt kan zien, zeker als die nog niet eens in je blikveld ligt vanwege de hoge snelheid.
Daar komt bij dat zij op de scooter zit, die ook wat geluid maakt, met een helm op. Die helm maakt dat horen van een sirene al een stuk moeilijker, en lokaliseren waar dat geluid vandaan komt is ook niet makkelijk.
Tel daarbij op de hoge snelheid van de politieauto .. en dat die verrekte snel reed is wel duidelijk uit het feit waar de scooter terecht is gekomen ..

Het is dom dat ze door is gereden, klopt, als je wel iets hoort maar niet ziet waar het vandaan komt kan je maar beter stil blijven staan tot je niets meer hoort of ziet wat er gebeurt. Anders is dat de 'accident waiting to happen'. Maar met hoge snelheid in een burgerauto (!!) over een gevaarlijk kruispunt scheuren is dat ook! Ik las dat daar al meerdere ongelukken zijn gebeurt, plus dat ze in een moeilijker herkenbare auto zitten, en zien dat ze door rood rijden .. vaart minderen en na het kruispunt weer optrekken zou misschien 15 seconden hebben gekost, en zou haar leven hebben gered.
Nog zo'n malloot die van die kromme conclusies trekt. Moet ik je rammelende verhaal ontleden of zie je zelf ook wel in dat je verhaal is gebaseerd op aannames ipv feitelijke informatie.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:36:24 #209
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_124134617
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dan was het ongeluk waarschijnlijk niet gebeurd, maar het hoe en wat zal wel uit het onderzoek blijken. Ik claim ook niet dat ze niet voorzichtig zijn geweest, maar wel dat ze de schijn tegen hebben.

interessant leesvoer met jurisprudentie voor je. Niet identiek maar het geeft wel een aardige indicatie.

https://www.politievakbla(...)ntie/Toon.aspx?Id=59
Duidelijke taal. En dit staaft nog meer van mijn argumenten.

quote:
De rechtbank stelt voorts dat verdachte op grond van de
Brancherichtlijn een rood verkeerslicht slechts stapvoets mocht negeren. Hij moet er daarbij van uitgaan dat andere weggebruikers hem niet opmerken en hem niet voor laten gaan. Hij moet dan zo nodig stoppen. De snelheid waarmee door rood licht wordt gereden is volgens de Brancherichtlijn relevant.
Ook al reden ze met zwaailichten en sirenes, de politie had er, per definitie, niet van uit mogen gaan dat het slachtoffer zou stoppen en voorrang verlenen bij het kruispunt.

Juist bij zulke kruispunten hadden ze extra voorzichtig moeten betrachten en hun snelheid aanpassen, want dan ben je in elk geval in staat op tijd te reageren.

Het is duidelijk dat de politie daar in casu in heeft gefaald.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:37:27 #210
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124134654
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Toch is het altijd anders dan tijdens training. Tijdens training leer je niet rijden wetende dat je onderweg bent naar een gewapend iemand. En hoe goed je ook kan rijden, onvoorziene omstandigheden kan je nooit inschatten. Of moeten ze dan ook maar snelheid minderen als ze mij op de stoep zien, denkende: oh misschien kan hij wel ineens de weg oversteken, laat ik dan maar wat snelheid minderen. Flikker toch op, het is een tragisch ongeval, er is niet altijd een schuldige aan te wijzen voor een dood.
jawel, dat leer je juist :?
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:40:24 #211
3542 Gia
User under construction
pi_124134760
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:09 schreef GJonline het volgende:

Jij bent raar, als ze lelijk was, was het minder erg of zo?
Zeg ik dat dan. Het is hoe dan ook erg. En ik vind het zonde dat zo'n mooi grietje verongelukt is. Daarmee impliceer ik geenszins dat ik het niet erg zou vinden als het een lelijke meid was.
Overigens vind ik mensen niet gauw lelijk, maar dat terzijde.
pi_124134772
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:36 schreef VeX- het volgende:

Ook al reden ze met zwaailichten en sirenes, de politie had er, per definitie, niet van uit mogen gaan dat het slachtoffer zou stoppen en voorrang verlenen bij het kruispunt.
Gingen ze daar vanuit dan?

quote:
Juist bij zulke kruispunten hadden ze extra voorzichtig moeten betrachten en snelheid aanpassen, want dan ben je in staat op tijd te reageren.
Deden ze dat niet dan?

quote:
Het is duidelijk dat de politie daar in casu in heeft gefaald.
Nee, op dit moment is dat niet duidelijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:45:35 #213
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_124134937
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja. Blijkt uit de getuigenverklaringen.
quote:
[..]

Deden ze dat niet dan?
Ja, want dat meisje is door hun doodgereden. Als ze de instructies juist hadden aangehouden hadden ze op tijd gereageerd en was het ongeluk niet gebeurd.
quote:
[..]

Voor jou misschien niet. :)
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_124135067
Waarom niet gewoon het onderzoek afwachten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:50:25 #215
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124135113
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:49 schreef DS4 het volgende:
Waarom niet gewoon het onderzoek afwachten...
_O-
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:51:26 #216
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124135154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

Deden ze dat niet dan?

[..]