Als je zowat midden op de weg staat wel ja. Maar doe eens een paar stappen zetten op het fietspad waarop zij aan komt rijden en kijk dan eens naar links .. je ziet geen f*ck van wat er op de weg aankomt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:01 schreef Starm het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,77.94,,0,25.62
Hier zou het zijn gebeurd, ziet er vrij overzichtelijk uit ....
Vind ik wel. Als jij zoiets gruwelijks ziet gebeuren (namelijk: de dood) kan ik echt wel begrijpen dat je boos wordt op de bestuurder die het meisje heeft aangereden zodra het de bestuurder z'n fout is. Emoties doen vreemde dingen. Of nouja: niet eens vreemd vind ik het. Ik zou het vreemder vinden als d'r helemaal geen boze reactie waren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:51 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Er is toch wel een verschil tussen overstuur zijn omdat je getuige van iets ergs bent geweest, en meteen gaan lopen schelden. Hoe denk je dat dat voor zo'n agent is? Die is er waarschijnlijk kapot van dat hij dit heeft veroorzaakt, en moet dan meteen een woedende menigte sussen. Mag die dan ook als een randdebiel reageren omdat hij geen autist is? Natuurlijk niet. En dat geldt ook voor de omstanders. Emotionaliteit is geen excuus voor asociaal gedrag.
Troll je nou?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die omstanders sporen niet. Wat een idioten.
ja nou weten we het wel.....quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:37 schreef VeX- het volgende:
Tenzij dat meisje zelfmoord wilde plegen is het gewoon de schuld van de politiewagen die haar aanreed.
maar was het wel de fout van de bestuurder?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:08 schreef Ziba het volgende:
[..]
Vind ik wel. Als jij zoiets gruwelijks ziet gebeuren (namelijk: de dood) kan ik echt wel begrijpen dat je boos wordt op de bestuurder die het meisje heeft aangereden zodra het de bestuurder z'n fout is. Emoties doen vreemde dingen. Of nouja: niet eens vreemd vind ik het. Ik zou het vreemder vinden als d'r helemaal geen boze reactie waren.
Misschien hoorde ze het niet (ipod, helm dempt teveel, of gewoon doof?)quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:13 schreef sp3c het volgende:
ja naja ze hebben die sirenes niet aanstaan omdat ze het zulke mooie muziek vinden ofzo
dan is oversteken ondanks het groene licht idd nogal een onverwachte en domme actie van het slachtoffer
Bij mijn weten heeft sirene en zwaalichten altijd en op alles voorrang. Dus waarom wordt er gediscussieerd dat dit een fout van de politiewagen moet zijn?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:37 schreef VeX- het volgende:
Tenzij dat meisje zelfmoord wilde plegen is het gewoon de schuld van de politiewagen die haar aanreed.
Omdat er ook iets is dat die niet mag, namelijk gevaar voor andere weggebruikers veroorzaken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:55 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft sirene en zwaalichten altijd en op alles voorrang. Dus waarom wordt er gediscussieerd dat dit een fout van de politiewagen moet zijn?
Dat valt wel mee, die busbaan is gewoon een status aparte. Vaak genoeg de bocht verkeerd genomen dat ik hier ook op belande (na de aanleg). Maar dat kruispunt is altijd best wel druk..en gehaast..>> A58quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Omdat er ook iets is dat die niet mag, namelijk gevaar voor andere weggebruikers veroorzaken.
Ze hebben iemand doodgereden, dus waren ze blijkbaar niet heel veilig bezig.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, die busbaan is gewoon een status aparte. Vaak genoeg de bocht verkeerd genomen dat ik hier ook op belande (na de aanleg). Maar dat kruispunt is altijd best wel druk..en gehaast..>> A2
Na edit.. sryquote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ze hebben iemand doodgereden, dus waren ze blijkbaar niet heel veilig bezig.
edit: je ljkt mijn post er trouwens los uit te pikken, maar m'n reactie is in het licht van de post van kloonhommel bedoeld.
Dit is niet persoonlijk... ik ken die kruising heel erg goed. Te goed zelfs (woon er geen 350 meter vandaan).quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
edit: je ljkt mijn post er trouwens los uit te pikken, maar m'n reactie is in het licht van de post van kloonhommel bedoeld.
Nogmaals:quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:59 schreef NextTVH het volgende:
Hierbij reed de politiewagen met zwaailichten en sirenes aan.
Zoals al eerder aangehaald door ander users...dat weet je niet. Misschien was zij wel niet heel veilig bezig.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ze moeten er in zo'n geval rekening mee houden dat andere mensen domme dingen doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zoals al eerder aangehaald door ander users...dat weet je niet. Misschien was zij wel niet heel veilig bezig.
Daarom aub geen conclusies zoals dat de politie 'blijkbaar' niet veilig bezig was.
EHV-Strijp... you bet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ze moeten er in zo'n geval rekening mee houden dat andere mensen domme dingen doen.
Uiteraard, en misschien hebben ze dat ook wel gedaan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ze moeten er in zo'n geval rekening mee houden dat andere mensen domme dingen doen.
Dan was het ongeluk waarschijnlijk niet gebeurd, maar het hoe en wat zal wel uit het onderzoek blijken. Ik claim ook niet dat ze niet voorzichtig zijn geweest, maar wel dat ze de schijn tegen hebben.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uiteraard, en misschien hebben ze dat ook wel gedaan.
Hé!quote:
Buurman?quote:
De politie deed het goed door met sirenes en zwaailichten te rijden. Zij deed het goed door door groen te rijden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dan was het ongeluk waarschijnlijk niet gebeurd, maar het hoe en wat zal wel uit het onderzoek blijken. Ik claim ook niet dat ze niet voorzichtig zijn geweest, maar wel dat ze de schijn tegen hebben.
interessant leesvoer met jurisprudentie voor je. Niet identiek maar het geeft wel een aardige indicatie.
https://www.politievakbla(...)ntie/Toon.aspx?Id=59
Al dat gemopper op de agenten.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:27 schreef samara het volgende:
[..]tuthola.
Dat snap ik best maar waarom persé dat woord. Er zijn zoveel andere "nettere" woorden.
Als ze wel goed uitgekeken hebben zijn ze blijkbaar met opzet over haar heengereden. Ik neem aan dat je ook inziet dat dat een absurde veronderstelling is?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
De politie deed het goed door met sirenes en zwaailichten te rijden. Zij deed het goed door door groen te rijden.
Wat je niet weet is of de politie bij het kruispunt extra uitkeek, wat je wel weet is dat zij NIET uitkeek. Dus waarom de politie dan de schijn tegen moet krijgen???
Dit is ook een absurde bewering. Ik weet niet hoe het gegaan is (en jij ook niet), maar als iemand - om wat voor reden dan ook - besluit om op een meter voor een naderende auto toch over te gaan steken, dan kun je opletten wat je wilt, maar die aanrijding ga je niet meer voorkomen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:46 schreef CafeRoker het volgende:
Als ze wel goed uitgekeken hebben zijn ze blijkbaar met opzet over haar heengereden. Ik neem aan dat je ook inziet dat dat een absurde veronderstelling is?
Dit is het. Een tragisch ongeval. Tragisch voor beide partijen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:50 schreef Richestorags het volgende:
Mensen, waarom kunnen we niet gewoon accepteren dat dit naar alle waarschijnlijkheid een zeer tragisch ongeval is? De politie is onderweg naar een melding van een gewapende man, dit maakt het geen alledaags autoritje voor hen, zij kunnen hier niet met een slakkengangetje naar toe en zitten met een bepaalde mindset in de auto. Het meisje verwachte logischerwijs gezien niet dat er een politieauto de busbaan oversteekt en rijdt door groen (wat normaal gesproken haar goede recht is). Zij verwachten dat ze door hun sirenes met geluid goed zicht- en hoorbaar zijn. Een tragische samenloop van omstandigheden zorgt er dan voor dat zij sterft. Iets wat zij niet had gewild, en iets wat de bestuurder van de politieauto zeer zeker ook niet had gewild. Hij moet er ook maar mee zien te leven.
Vind ik niet. Heat of the moment, etc. Zolang het bij schelden blijft en niet te agressief wordt moeten mensen soms ook de ruimte krijgen mens te zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:54 schreef MissionPhailed het volgende:
Scheldende omstanders verdienen wel een boete vanwege belediging dacht ik zo ...
Waar is dat uit gebleken dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat je bij elk kruispunt uit moet blijven kijken. Iets wat het AT verzaakt heeft.
Ooggetuigen. Ze zijn er gewoon doorheen geknald.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is het. Een tragisch ongeval. Tragisch voor beide partijen.
En dit heb je uit welke bron? Het krantenbericht? Als je dat als bron neemt voor deze uitspraak dan heb je nog n lange leerweg te gaan over hoe de wereld werkt...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:41 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ooggetuigen. Ze zijn er gewoon doorheen geknald.
Nee pik. Ik ken het meisje, en ken de buurt. Zo hoor je nog wel eens iets. Niet meteen zo simpel reageren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:45 schreef DW457 het volgende:
[..]
En dit heb je uit welke bron? Het krantenbericht? Als je dat als bron neemt voor deze uitspraak dan heb je nog n lange leerweg te gaan over hoe de wereld werkt...
Je zult de sirene bedoelen. Van het zwaailicht hoor je weinig. Hulpdiensten hebben tegenwoordig trouwens allemaal dezelfde sirene. Dat is juist gedaan om de hoorbaarheid te verbeteren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:48 schreef andreas612 het volgende:
Vind tevens het zwaailicht van de brandweer beter hoorbaar.
eh ja, bedoelde sirene, maar zeker weten? want 'k hoor regelmatig hulpdiensten over de ring komen bij Breda maar 'k kan nog precies onderscheiden wie wie is. En brandweer vind ik verreweg het duidelijkst.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Je zult de sirene bedoelen. Van het zwaailicht hoor je weinig. Hulpdiensten hebben tegenwoordig trouwens allemaal dezelfde sirene. Dat is juist gedaan om de hoorbaarheid te verbeteren.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ze reden met 150+ over een baan waar je normaal 80 mag.
Uh-huh. Jullie stonden er zeker met een lasergun naast?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:48 schreef andreas612 het volgende:
Maar dan rijden ze niet 80 waar je 50 mag, maar gewoon 160 waar je 50 mag..
dit is niet jan jaap de bonnenschrijver maar het at; die komen alleen de batcave uit JUIST voor dit soort zaken, en dan leer je ook rijden ja..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:50 schreef Richestorags het volgende:
Mensen, waarom kunnen we niet gewoon accepteren dat dit naar alle waarschijnlijkheid een zeer tragisch ongeval is? De politie is onderweg naar een melding van een gewapende man, dit maakt het geen alledaags autoritje voor hen, zij kunnen hier niet met een slakkengangetje naar toe en zitten met een bepaalde mindset in de auto. Het meisje verwachte logischerwijs gezien niet dat er een politieauto de busbaan oversteekt en rijdt door groen (wat normaal gesproken haar goede recht is). Zij verwachten dat ze door hun sirenes met geluid goed zicht- en hoorbaar zijn. Een tragische samenloop van omstandigheden zorgt er dan voor dat zij sterft. Iets wat zij niet had gewild, en iets wat de bestuurder van de politieauto zeer zeker ook niet had gewild. Hij moet er ook maar mee zien te leven.
Voor hulpverleners telt elke seconde! Dus je wil overal zo hard rijden als je kunt, logisch. Uiteraard dien je daarbij de veiligheid van andere weggebruikers in de gaten te houden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Je kan nog wel 100 toeters en bellen op je auto hebben hangen, wat je het recht geeft om zo snel mogelijk ergens te komen. Maar dat neemt niet weg dat je bij elk kruispunt uit moet blijven kijken. Iets wat het AT verzaakt heeft. Ze reden met 150+ over een baan waar je normaal 80 mag. Daar is zo'n scooter ook niet op berekend, en dat had de auto moeten weten.
Dat dit niemand zijn bedoeling was, lijkt me een understatement. Maar het heeft wel een 18-jarig meisje haar leven gekost.
En waar heb je dat uit? Heb je de snelheid gemeten met n lasergun?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Je kan nog wel 100 toeters en bellen op je auto hebben hangen, wat je het recht geeft om zo snel mogelijk ergens te komen. Maar dat neemt niet weg dat je bij elk kruispunt uit moet blijven kijken. Iets wat het AT verzaakt heeft. Ze reden met 150+ over een baan waar je normaal 80 mag. Daar is zo'n scooter ook niet op berekend, en dat had de auto moeten weten.
Dat dit niemand zijn bedoeling was, lijkt me een understatement. Maar het heeft wel een 18-jarig meisje haar leven gekost.
Dat zegt dus nog steeds helemaal niets. Al kom je daar elke dag, dan nog kan je niets zeggen over deze specifieke situatie.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nee pik. Ik ken het meisje, en ken de buurt. Zo hoor je nog wel eens iets. Niet meteen zo simpel reageren.
153 om precies te zijn..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:03 schreef k_man het volgende:
[..]
[..]
Uh-huh. Jullie stonden er zeker met een lasergun naast?
Ja.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
eh ja, bedoelde sirene, maar zeker weten? want 'k hoor regelmatig hulpdiensten over de ring komen bij Breda maar 'k kan nog precies onderscheiden wie wie is. En brandweer vind ik verreweg het duidelijkst.
Oke. Wat wil je nou?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
En waar heb je dat uit? Heb je de snelheid gemeten met n lasergun?
[..]
Dat zegt dus nog steeds helemaal niets. Al kom je daar elke dag, dan nog kan je niets zeggen over deze specifieke situatie.
ja nu is het feestquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Voor hulpverleners telt elke seconde! Dus je wil overal zo hard rijden als je kunt, logisch. Uiteraard dien je daarbij de veiligheid van andere weggebruikers in de gaten te houden.
Het is nog helemaal niet bewezen dat zij dit NIET gedaan hebben. Dat is nu juist net datgene dat onderzocht wordt. Wat WEL is bewezen is dat het meisje niet heeft uitgekeken, anders was het ongeluk niet gebeurd.
Dus hou nou toch eens op om NU AL naar de politie te wijzen als de hoofdschuldige aan dit ongeval.
ah oke, maar alsnog een variatie in toonhoogte tussen ambulance,politie en brandweer, alleen die 2 toon is dus hetzelfde.quote:
Nee, ook geen toonhoogteverschil.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:09 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ah oke, maar alsnog een variatie in toonhoogte tussen ambulance,politie en brandweer, alleen die 2 toon is dus hetzelfde.
Bewijst dat dan niet dat de politie niet heeft uitgekeken? Ze komen met een rotvaart op een kruispunt aanrijden, waar stoplichten op rood staan. Dan weet je dat er (brom)fietsers over kunnen steken, terwijl die (brom)fietsers niet verwachten dat er iemand met zo'n snelheid vanaf de busbaan aankomt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is nog helemaal niet bewezen dat zij dit NIET gedaan hebben. Dat is nu juist net datgene dat onderzocht wordt. Wat WEL is bewezen is dat het meisje niet heeft uitgekeken, anders was het ongeluk niet gebeurd.
Precies.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Sneu, verder zijn alle mogelijkheden nog open: Het kan haar fout zijn, het kan een fout van de agent zijn, het kan een fout in de regels zijn, het kan een beetje van alles zijn en het kan gewoon een ongelukkig toeval zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |