SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoezo, waar woon jij dan? Er zijn mensen uit Almere die daar lopen. Ik woon op een pisafstand en ben zelf ook nog nooit geweest, die dinsdagen komen mij nooit uit.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:19 schreef LoganMCV het volgende:
Jammer dat de junkies te ver weg in Amsterdam zitten..en op avonden lopen dat ik niet weg kan..In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat klinkt inderdaad als beginnende shin-splints, Hier kan je wat van die oefeningen vinden. Succes ermee! Heb er zelf ook last van gehad en het kan echt heel vervelend zijn als je er iets te lang mee doorloopt. Heb zelfs een tijdje mank gelopen ermee. Maar 't is goed dat je er snel bij bent in ieder geval.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:41 schreef Nirak het volgende:
Net in bad ging mijn kleine man (bijna 16 maanden) op mijn scheenbeen staan, en dat voelde alsof hij op een lelijke blauwe plek ging staanauw..
Als ik dus op mn scheenbeen aan het duwen gaat voelt het halverwege een beetje beurs. Alleen rechts gelukkig. Tijdens het wandelen geen last van en tijdens het lopen heb ik wel eens wat lichtjes gevoeld..
Dit is nog niet alarmerend denk ik? Als het hierbij blijft? Want veel rustigeraan dan ik nu doe kan haast niet
Is dit beginnende shin splint problematiek toevallig? Want dan moet ik die oefeningen die iemand laatst postte eens opzoeken..
Schoenen wel goed aangemeten in een hardloopwinkel en dergelijke? Je zou ook kunnen kijken naar een andere techniek als chi-running of pose-running. Iets snellere stappen (180 per minuut) en dan wat meer op je midden- of voorvoet landen. Kan je ook veel vinden op Youtube, is voor veel mensen minder blessuregevoelig. Succes!![]()
![]()
Haha, prima jeugd hoorquote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:11 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Zeker doen! Wel leuke jeugd gehad?Het is prachtig daar maar ik zou het ook wel een tikje saai vinden..
![]()
Ik woonde in Zegveld. Inderdaad wel een beetje saai (ben blij dat ik er alweer 24 jaar weg ben), maar de omgeving blijf ik erg mooi vinden.
![]()
Aangezien ik toch niet kan lopen heb ik maar als ekte jogger minimaal een halve marathon alcoholische versnaperingen naar binnen werken gedaan vandaag. Ging best goed. Ik heb 9 uur en 18 minuten gedaan over ik weet niet precies hoeveel alcoholische versnaperingen. Proost!
Ik vrees voor morgen(eigen schuld dikke bult) Maar het was wel een leuke dag
![]()
Klote nacht - check
Teveel gegeten gister - check
Krakend bed - check
Shirt in de verkeerde maat - check
Ik ben er klaar voor!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ik ben trots op je flats, sterkte straks!
Ecosia
Succes!quote:Op zondag 17 februari 2013 07:43 schreef Jumparound het volgende:
Klote nacht - check
Krakend bed - check
Ik ben er klaar voor!![]()
m'n benen bellen wel beter dan gister gelukkigquote:
Ecosia
Wat gaan ze bellen dan? De bezemwagen?quote:Op zondag 17 februari 2013 07:50 schreef Jumparound het volgende:
[..]
m'n benen bellen wel beter dan gister gelukkig![]()
De bel voor de laatste rondequote:Op zondag 17 februari 2013 07:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat gaan ze bellen dan? De bezemwagen?
Succes Jimmy Jump!F means you're fucked![]()
Die marathon heb ik ook gelopen gisteren, uiteindelijk de finish gehaald om 1 uur snachts in de shoarmazaak.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:49 schreef hatsaflats het volgende:
Aangezien ik toch niet kan lopen heb ik maar als ekte jogger minimaal een halve marathon alcoholische versnaperingen naar binnen werken gedaan vandaag. Ging best goed. Ik heb 9 uur en 18 minuten gedaan over ik weet niet precies hoeveel alcoholische versnaperingen. Proost!
Ik vrees voor morgen(eigen schuld dikke bult) Maar het was wel een leuke dag
Nu al spijt van natuurlijk, 2 weken werk om weer het gewicht kwijt te raken.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Succes!quote:Op zondag 17 februari 2013 07:43 schreef Jumparound het volgende:
Klote nacht - check
Krakend bed - check
Is deze als eens voorbij gekomen hier?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1326256
Uitzending van Pavlov van afgelopen week. Leuke uitzending over het effect van bewegen/sporten op je lichaam. Aan het einde nog wat info over looptechniek, hiellanding vs voorvoet.
Nu even de Posbank op voor een fijne trailrun![]()
![]()
Zet m op Jump![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Suc6 vandaagquote:Op zondag 17 februari 2013 07:43 schreef Jumparound het volgende:
Klote nacht - check
Krakend bed - check
Optimist jij ook he!quote:Op zondag 17 februari 2013 07:43 schreef Jumparound het volgende:
Klote nacht - check
Krakend bed - check
Ik ben er klaar voor!
He Swets! Ik had een vraagje voor jou, die Suunto he.. Hebben die ook soort van Garmin Connect/Endo/RK achtige site? Kan je daar workouts maken, je stats bekijken, geilen op je routes etc? En more importantly, workouts uploaden naar je horloge? Ik loop nu tegen een nare beperking op van m'n Garmin. Nml. een workout maken, niet voor lopen/fietsen die laad ik op naar m'n horloge en dan.. dan is ie verdwenen en kan je 'm niet gebruiken. Dus... Heeft jouw Suunto wel de mogelijkheid om af te wijken van de standaard? Ik heb nml. ooit gezien dat je dat kan doen met jouw polsjuweeltje. Dus. Kan ie dat?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je hebt http://www.movescount.com waarop al je trainingen terecht komen.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Optimist jij ook he!
He Swets! Ik had een vraagje voor jou, die Suunto he.. Hebben die ook soort van Garmin Connect/Endo/RK achtige site? Kan je daar workouts maken, je stats bekijken, geilen op je routes etc? En more importantly, workouts uploaden naar je horloge? Ik loop nu tegen een nare beperking op van m'n Garmin. Nml. een workout maken, niet voor lopen/fietsen die laad ik op naar m'n horloge en dan.. dan is ie verdwenen en kan je 'm niet gebruiken. Dus... Heeft jouw Suunto wel de mogelijkheid om af te wijken van de standaard? Ik heb nml. ooit gezien dat je dat kan doen met jouw polsjuweeltje. Dus. Kan ie dat?
Daar heb je ook deze optie:
Dus lijkt me wel?
Wat ook leuks is zijn apps: http://www.movescount.com/apps Dmv berekeningen op alle data kunnen er dus allerlei handige tooltjes gemaakt worden.![]()
Klaar voor een semi-spontane Delftse Houtloop!
Hardloopontbijtje zit erin: volle yoghurt, cruesli, banaan met honing.
(Overigens totaal nergens op gebaseerd, is gewoon lekker, maar hey ik ben dan ook zo'n jogger die gister lekker aan de tripeltjes heeft gezeten;))![]()
Dat is een route maken, maar kan je ook een intervaltraining maken? Ala:quote:Op zondag 17 februari 2013 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt http://www.movescount.com waarop al je trainingen terecht komen.
Daar heb je ook deze optie:
[ afbeelding ]
Dus lijkt me wel?
Wat ook leuks is zijn apps: http://www.movescount.com/apps Dmv berekeningen op alle data kunnen er dus allerlei handige tooltjes gemaakt worden.
http://www.movescount.com/tour/trainingprograms Dit is het wellicht?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Jump, good luck and do us proud!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Je hebt wel de mogelijkheid om trainingsprogramma's te maken (en te downloaden van anderen) maar ik zie daar geen intervaltrainingen bij staan.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is een route maken, maar kan je ook een intervaltraining maken? Ala:
[ afbeelding ]
http://www.movescount.com/tour/trainingprograms Dit is het wellicht?![]()
Wakker worden op een zondagmorgen.
Asfalt, onverhard, heuvel, plat, van alles wat. 25km in 2:15. Nu douchen en ontbijten !![]()
Dit is een bug die ik ook al tegen ben gekomen. Ik heb twee oplossingen gevonden.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Optimist jij ook he!
He Swets! Ik had een vraagje voor jou, die Suunto he.. Hebben die ook soort van Garmin Connect/Endo/RK achtige site? Kan je daar workouts maken, je stats bekijken, geilen op je routes etc? En more importantly, workouts uploaden naar je horloge? Ik loop nu tegen een nare beperking op van m'n Garmin. Nml. een workout maken, niet voor lopen/fietsen die laad ik op naar m'n horloge en dan.. dan is ie verdwenen en kan je 'm niet gebruiken. Dus... Heeft jouw Suunto wel de mogelijkheid om af te wijken van de standaard? Ik heb nml. ooit gezien dat je dat kan doen met jouw polsjuweeltje. Dus. Kan ie dat?
1.op je horloge een nieuwe workout maken en de naam niet veranderen. Toen kwamen er opeens al mijn workouts tevoorschijn en dan tussen elk woord een underscore.
Dan staat dus bovenaan 0000 en dan de rest.
2. De naam van je workout veranderen en weer uploaden. Het lijkt dat de 610 problemen heeft met sommige benamingen. Ik noem ze nu ook gewoon 6.1 ipv week 6 dag 1.
Ik denk dat het # degene is die problemen geeft.
[ Bericht 3% gewijzigd door streamnl op 17-02-2013 10:33:37 ]![]()
Ik moet duidelijk een dagje herstellen na mijn topprestatie van gisteren![]()
Vanavond nog wel even een herstelrondje in de kroeg, er hangt gerijpte Jopen Johannieter aan de tap en dat moetmoetmoet ik proeven.
Veel plezier allemaal vandaag!![]()
tien natuurlijkquote:Op zondag 17 februari 2013 10:35 schreef Quoi het volgende:
vijf of tien vijf of tien vijf of tien vijf of tien....F means you're fucked![]()
Tien!quote:Op zondag 17 februari 2013 10:35 schreef Quoi het volgende:
vijf of tien vijf of tien vijf of tien vijf of tien....The remedy is the experience.![]()
En dat vraag je hierquote:Op zondag 17 februari 2013 10:35 schreef Quoi het volgende:
vijf of tien vijf of tien vijf of tien vijf of tien....![]()
![]()
veel plezier !quote:Op zondag 17 februari 2013 07:43 schreef Jumparound het volgende:
Klote nacht - check
Krakend bed - check
Ik ben er klaar voor!
elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
5 en als het lekker gaat nog een keer 5?quote:Op zondag 17 februari 2013 10:35 schreef Quoi het volgende:
vijf of tien vijf of tien vijf of tien vijf of tien....
ik ben pas net begonnen en het is nog een beetje geheimquote:Op zondag 17 februari 2013 11:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zolang je rent he... anders worden we streng.heel mijn familie loopt halve marathons (ooms, tante, vader, broertje) en ik heb nogal een slap lichaam met platvoeten enzo.
Ik loop al moeilijk, laat staan rennen naar de bus (ik zweer het, je kunt erom lachen).
Dus een paar maanden geleden bedacht ik dat ik wil hardlopen eigenlijk omdat ik het nooit zou kunnen (want ook nog eens heb ik niet zo'n fantastische discipline), en ik aan mezelf en iedereen wil bewijzen dat ik iets kan wat iemand ooit had verwacht
Toen heb ik een smoezenlijst gemaakt, en die één voor één getackeld, maar toen had ik 8feb ineens zin om te gaan en ben ik op mijn oude fitnesschoenen gegaan, 2/3 van Evy1.
En toen ben ik afgelopen maandag, woensdag en vrijdag gegaan, resp. Evy 1, 2 en 3. Gisteren fatsoenlijke hardloopschoenen gekocht dus het wordt steeds serieuzer
Mijn benen vinden het wel heel zwaar, maar misschien helpen de nieuwe schoenen!![]()
Binnen de 2 uur!
Ecosia
Ik zet de workout op fietsen en dan staat ie er keurig tussen op m'n horloge, heeft m.i. met het type workout te maken. Dus geen "other" doen, want dat wilt m'n Garmin niet.quote:Op zondag 17 februari 2013 10:28 schreef streamnl het volgende:
Dit is een bug die ik ook al tegen ben gekomen. Ik heb twee oplossingen gevonden.
1.op je horloge een nieuwe workout maken en de naam niet veranderen. Toen kwamen er opeens al mijn workouts tevoorschijn en dan tussen elk woord een underscore.
Dan staat dus bovenaan 0000 en dan de rest.
2. De naam van je workout veranderen en weer uploaden. Het lijkt dat de 610 problemen heeft met sommige benamingen. Ik noem ze nu ook gewoon 6.1 ipv week 6 dag 1.
Ik denk dat het # degene is die problemen geeft.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Goed bezig! Tevreden over je loop neem ik aan?quote:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
enorm!quote:Op zondag 17 februari 2013 11:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Goed bezig! Tevreden over je loop neem ik aan?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
goed bezig, we zullen het niet verder vertellenquote:Op zondag 17 februari 2013 11:24 schreef Twinky het volgende:
[..]
ik ben pas net begonnen en het is nog een beetje geheimheel mijn familie loopt halve marathons (ooms, tante, vader, broertje) en ik heb nogal een slap lichaam met platvoeten enzo.
Ik loop al moeilijk, laat staan rennen naar de bus (ik zweer het, je kunt erom lachen).
Dus een paar maanden geleden bedacht ik dat ik wil hardlopen eigenlijk omdat ik het nooit zou kunnen (want ook nog eens heb ik niet zo'n fantastische discipline), en ik aan mezelf en iedereen wil bewijzen dat ik iets kan wat iemand ooit had verwacht
Toen heb ik een smoezenlijst gemaakt, en die één voor één getackeld, maar toen had ik 8feb ineens zin om te gaan en ben ik op mijn oude fitnesschoenen gegaan, 2/3 van Evy1.
En toen ben ik afgelopen maandag, woensdag en vrijdag gegaan, resp. Evy 1, 2 en 3. Gisteren fatsoenlijke hardloopschoenen gekocht dus het wordt steeds serieuzer
Mijn benen vinden het wel heel zwaar, maar misschien helpen de nieuwe schoenen!Tot nog toe zit het wel goed met die discipline!
quote:Zeer netjes!!
Apart. Ik maak eigenlijk alleen maar workouts voor het hardlopen. Fietsen of overig gebruik ik niet.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:54 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zet de workout op fietsen en dan staat ie er keurig tussen op m'n horloge, heeft m.i. met het type workout te maken. Dus geen "other" doen, want dat wilt m'n Garmin niet.![]()
quote:Op zondag 17 februari 2013 12:13 schreef desub het volgende:
[..]
goed bezig, we zullen het niet verder vertellenTot nog toe zit het wel goed met die discipline!
ja ik vind het heel knap van mezelf! Het is ook best leuk, vooral achteraf :p en Evy is lief. Ik blijf ook tegen mezelf zeggen dat ik niet moet hardlopen maar ga hardlopen, dat scheelt ook.
Ik heb ook al twee coole grafiekjes. Woensdag kriskras door het park:
en vrijdag was het glad dus over het fietspad tot Evy zei 'je bent al op de helft!'
ik ga best sloom maar ben ook klein en een beetje kreupel![]()
![]()
Schrijf je in voor een evenement, er is geen betere stok achter de deur en ook geen betere motivatie. Zo ben ik ook begonnen en het virus kreeg me te pakkenquote:Op zondag 17 februari 2013 12:13 schreef desub het volgende:
[..]
goed bezig, we zullen het niet verder vertellenTot nog toe zit het wel goed met die discipline!
![]()
Wat voor programma is dat? Ziet er super strak uitquote:Op zondag 17 februari 2013 12:20 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja ik vind het heel knap van mezelf! Het is ook best leuk, vooral achteraf :p en Evy is lief. Ik blijf ook tegen mezelf zeggen dat ik niet moet hardlopen maar ga hardlopen, dat scheelt ook.
[ afbeelding ]
en vrijdag was het glad dus over het fietspad tot Evy zei 'je bent al op de helft!'
[ afbeelding ]
I'm back
Distance: 10.05 km
Time: 58:19
Avg Speed: 10.3 km/hKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Lekker snel!quote:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Nog energie over? Of was je echt gebroken?quote:Op zondag 17 februari 2013 12:25 schreef SEMTEX het volgende:
I'm back
Avg Speed: 10.3 km/h![]()
Ik ga zo stofzuigenquote:Op zondag 17 februari 2013 12:31 schreef Piethur het volgende:
[..]
Nog energie over? Of was je echt gebroken?Ook redelijk gelijk gelopen in tempo, weer een beetje het tempo wat ik liep voordat ik last kreeg van mijn kniepees. Blij mee dus
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Sports-tracker, het leukste vind ik dat je ook onderweg foto's kunt maken en dat je ze ziet op de route.quote:Op zondag 17 februari 2013 12:24 schreef Piethur het volgende:
[..]
Wat voor programma is dat? Ziet er super strak uitquote:Op zondag 17 februari 2013 12:25 schreef SEMTEX het volgende:
I'm back
Avg Speed: 10.3 km/h![]()
![]()
5k wedstrijd gewonnen
Wel gênant dat je met een tijd van 19:42 wint. Bovendien was het parcours 100 m tekort![]()
![]()
Wowie, goede tijden mensen! Jump wat een prestatie, zo terugkomen![]()
Ik kan daar alleen maar een superdik PR aan toevoegen......ff mijn horloge uitlezen
Uiteraard heb ik naar jullie adviezen qua afstand geluisterd![]()
![]()
Volgens endomondo: "Personal best 10 km of 1h:00m:30s which is a 2m:08s improvement"
Nét niet onder het uur!! Supervlak gelopen. Ik kan er nog uren over lullen, maar ga eerst eens nagenieten![]()
wát een weertje trouwensGewonnenquote:Op zondag 17 februari 2013 12:52 schreef BlueNumber het volgende:
5k wedstrijd gewonnen
Wel gênant dat je met een tijd van 19:42 wint. Bovendien was het parcours 100 m tekortWowie! Meestal wordt er iets sneller gelopen idd. Maar alsnog, je mag trots zijn toch? daar kom ik dan met mijn uur
![]()
![]()
Wat een prestaties vandaag
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Wow, ik ga vandaag ook maar eens lopen want volgens mij hangt er iets in de lucht! Goed bezig allemaal!![]()
![]()
De tijd is voor mij prima, alleen had ik liever gehad dat het 5k was geweest en niet 4,88quote:Op zondag 17 februari 2013 13:00 schreef Quoi het volgende:
Volgens endomondo: "Personal best 10 km of 1h:00m:30s which is a 2m:08s improvement"
Nét niet onder het uur!! Supervlak gelopen. Ik kan er nog uren over lullen, maar ga eerst eens nagenieten![]()
wát een weertje trouwens
[..]
GewonnenWowie! Meestal wordt er iets sneller gelopen idd. Maar alsnog, je mag trots zijn toch? daar kom ik dan met mijn uur
![]()
Nu is heb ik bijna een minuut onder mn PR gelopen, maar eigenlijk zou ik op 20:10 - 20:15 zijn uitgekomen.![]()
Goed bezig allemaalvoor de koortsige (weet al niet meer wie dat was...)
Ik ga morgen de fysio bellen. Ook in rust zeurt mijn scheenbeen een beetjeIk wordt er een eetje chaggie van, ik heb net lekker de smaak te pakken en volgde juist een schema om mezelf niet te overlopen of blesseren.. Netjes in een hardloopwinkel geweest voor het juiste schoeisel, zet kleine passen om de klappen niet te groot te maken (want flink overgewicht...). Maar goed.. ik wacht het oordeel even af, desnoods ga ik weer een week of 2 terug in het evy schema, als ik maar mag blijven lopen...
Heb net ook meteen Eindhoven atletiek gemaild of ze oom andere begeleiding voor beginnersaanbieden dan start2run, want met meer dan 100 deelnemers is dat een beetje te massaal en ik wil serieus naar mij. Looptechniek gaan kijken nu. Ik zou er zelfs een personal trainer voor over hebben..![]()
Na goede schoenen, bij run 2 day geweest en filmtils inmiddels bekekenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:36 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad als beginnende shin-splints, Hier kan je wat van die oefeningen vinden. Succes ermee! Heb er zelf ook last van gehad en het kan echt heel vervelend zijn als je er iets te lang mee doorloopt. Heb zelfs een tijdje mank gelopen ermee. Maar 't is goed dat je er snel bij bent in ieder geval.
Schoenen wel goed aangemeten in een hardloopwinkel en dergelijke? Je zou ook kunnen kijken naar een andere techniek als chi-running of pose-running. Iets snellere stappen (180 per minuut) en dan wat meer op je midden- of voorvoet landen. Kan je ook veel vinden op Youtube, is voor veel mensen minder blessuregevoelig. Succes!heb niet de indruk dat ik heel verkeerd loop, lette er gisteren zelfs op omdat iemand hier een vraag daarover had gesteld. Ik maak kleine passen dus kan haast niet op mijn hak landen
Maar natuurlijk wel flink overgewicht (kilotje of 35/40 ish...) En dat zal ook niet meehelpen.
Maar goh, ben niet gaan hardlopen omdat ik die kilo's zo graag wil vasthouden![]()
![]()
Ben je niet snel uitgekeken op dat park. Het is maar een klein parkje.quote:Op zondag 17 februari 2013 12:20 schreef Twinky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja weet ik nog niet. Ik woon hier nu ruim drie jaar en kan elke keer nog zo genieten, vooral van het watertje met ganzen en eenden enzo. Maar gewoon even wandelen is een rondje en met hardlopen moet je toch wel een beetje kriskras erdoorheen om je kilometers te halen. Ach, je kunt hier ook heel leuk langs het kanaal of gewoon over een fietspad een heel stuk. Het park is in ieder geval leuk en dichtbij huis om te beginnen!quote:Op zondag 17 februari 2013 13:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ben je niet snel uitgekeken op dat park. Het is maar een klein parkje.
Waar ren jij?![]()
Netjes, dat is ook ongeveer mijn tijd op de 5 (altijd iets onder of boven de 20 minuten) , was spannend geworden danquote:Op zondag 17 februari 2013 12:52 schreef BlueNumber het volgende:
5k wedstrijd gewonnen
Wel gênant dat je met een tijd van 19:42 wint. Bovendien was het parcours 100 m tekort![]()
Meestal wordt er trouwens wel een stuk sneller gelopen. Hoeveel mensen mee met die loop?![]()
Wat een prestaties hier![]()
Zelf ook maar weer gelopen, les 23 (10-12-12), ging eigenlijk heel goed, volgende keer 20 en 10 min lopen, ben benieuwd hoe dat me afgaat
4.89 km
35m:47s
7:19 min/km
388 kcalknow'm sayin?
word? word.![]()
In welk deel van Eindhoven woon je?quote:Op zondag 17 februari 2013 13:11 schreef Nirak het volgende:
Goed bezig allemaalvoor de koortsige (weet al niet meer wie dat was...)
Ik ga morgen de fysio bellen. Ook in rust zeurt mijn scheenbeen een beetjeIk wordt er een eetje chaggie van, ik heb net lekker de smaak te pakken en volgde juist een schema om mezelf niet te overlopen of blesseren.. Netjes in een hardloopwinkel geweest voor het juiste schoeisel, zet kleine passen om de klappen niet te groot te maken (want flink overgewicht...). Maar goed.. ik wacht het oordeel even af, desnoods ga ik weer een week of 2 terug in het evy schema, als ik maar mag blijven lopen...
Heb net ook meteen Eindhoven atletiek gemaild of ze oom andere begeleiding voor beginnersaanbieden dan start2run, want met meer dan 100 deelnemers is dat een beetje te massaal en ik wil serieus naar mij. Looptechniek gaan kijken nu. Ik zou er zelfs een personal trainer voor over hebben..Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik gebruik het nu voor roeien. Dus ik vind het best jammer dat je niet "overig" oid kan kiezen. ach ja.quote:Op zondag 17 februari 2013 12:19 schreef streamnl het volgende:
[..]Zeer netjes!!
[..]
Apart. Ik maak eigenlijk alleen maar workouts voor het hardlopen. Fietsen of overig gebruik ik niet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Er was een 5k en 10k. Die waren tegelijk gestart. Hoeveel er bij de 5k meededen weet ik niet, maar het totaal schat ik op 250 deelnemers.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:29 schreef Piethur het volgende:
[..]
Netjes, dat is ook ongeveer mijn tijd op de 5 (altijd iets onder of boven de 20 minuten) , was spannend geworden dan![]()
Meestal wordt er trouwens wel een stuk sneller gelopen. Hoeveel mensen mee met die loop?
Er zaten na de eerste ronde, toen ik finishte zeker 15 lopers voor mij, maar die liepen dus de 10.
Winnende tijd bij de 10 was 32:30 of zoiets, een stuk sneller dus.![]()
Leuk tochwat heb je nou gewonnen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat is echt heel snel, hoe snel loop jij de tien dan?quote:Op zondag 17 februari 2013 13:40 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Er was een 5k en 10k. Die waren tegelijk gestart. Hoeveel er bij de 5k meededen weet ik niet, maar het totaal schat ik op 250 deelnemers.
Er zaten na de eerste ronde, toen ik finishte zeker 15 lopers voor mij, maar die liepen dus de 10.
Geen idee, loop eigenlijk nooit 10 wedstrijden.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:45 schreef Piethur het volgende:
[..]
Dat is echt heel snel, hoe snel loop jij de tien dan?
Bij de CPC gaan we het zien, dan loop ik de 10.![]()
Bos bloemen en een lelijke trofeequote:Op zondag 17 februari 2013 13:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Leuk tochwat heb je nou gewonnen?
En het superioriteitsgevoel van de hoogste trede van het podium![]()
![]()
Hahaha, daar gaat het toch omquote:Op zondag 17 februari 2013 13:49 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Bos bloemen en een lelijke trofee
En het superioriteitsgevoel van de hoogste trede van het podium
Daarin loop ik net de 5quote:Op zondag 17 februari 2013 13:40 schreef BlueNumber het volgende:
![]()
![]()
Ik ook hoor, en dan ben ik nog blij ookquote:
Tongelre, tussen de twee spoorlijnen inquote:Op zondag 17 februari 2013 13:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
In welk deel van Eindhoven woon je?Bent gij een mede Eindhovenaar? (Ja dus, ik moet leren profielen te checken voordat ik vragen stel
)
[ Bericht 11% gewijzigd door Nirak op 17-02-2013 13:59:13 ]![]()
Dat je dat loopt is op zich al een hele prestatie, vergeet niet dat verreweg de meeste hollanders hun dagen doorbrengen met hun billen op de bank.. Net zoals ik nu, maar als kindlief wakker is gaan we lekker een eindje wandelenquote:![]()
![]()
Hehe afhankelijk van de zwaarte van het parcours: ik ook!quote:Op zondag 17 februari 2013 13:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ook hoor, en dan ben ik nog blij ook![]()
![]()
Ook een pittig heuveltje heb je daar in het park zitten. Ik loop aan de andere kant van utrecht en ook echt het buitengebied tegen loosdrechtseplassen aan. Twee jaar geleden kwam ik minimaal twee keer in de week bij albert van koningsbruggen vlakbij je startpunt, vandaar dat ik dat park wel redelijk ken.
Hier een beetje in de buurt. Dit was een herstelloopje en meteen nieuwe schoenen uitproberen.
http://connect.garmin.com/activity/274216003
[ Bericht 27% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 17-02-2013 14:34:03 ]![]()
Oh, dan is de suggestie die ik op het oog had niks voor jouquote:Op zondag 17 februari 2013 13:53 schreef Nirak het volgende:
[..]
Tongelre, tussen de twee spoorlijnen inBent gij een mede Eindhovenaar? (Ja dus, ik moet leren profielen te checken voordat ik vragen stel
)
Ik woon idd in Stratum
Klopt, voor de meeste mensen is 5 km een omogelijke opgave. Eigenlijk vreemd dat niet meer mensen hardlopenquote:Op zondag 17 februari 2013 13:55 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dat je dat loopt is op zich al een hele prestatie, vergeet niet dat verreweg de meeste hollanders hun dagen doorbrengen met hun billen op de bank.. Net zoals ik nu, maar als kindlief wakker is gaan we lekker een eindje wandelen![]()
![]()
Ja, zeg, hé... Wie zegt dat? :pquote:Op zondag 17 februari 2013 14:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh, dan is de suggestie die ik op het oog had niks voor jouIk woon idd in Stratum
Ik heb er geen probleem mee om een stukje te karren voor een goede club oid![]()
![]()
Ikquote:Op zondag 17 februari 2013 13:11 schreef Nirak het volgende:
voor de koortsige (weet al niet meer wie dat was...)
.
En ooow wat is het heelrijk loopweer! Ben heel klein stukje gaan 'slenter fietsen' even beetje frisse lucht maar kwam na 7KM geheel bezweet weer thuis. Ondanks max 15KM/uur
Mooi prestaties hier!
5K in 19 minuten zie ik voorbij komenDan ben ik net het 3KM punt gepasseerd.
![]()
EN... Je hebt daar de stratumse heidequote:Op zondag 17 februari 2013 14:07 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ja, zeg, hé... Wie zegt dat? :p
Ik heb er geen probleem mee om een stukje te karren voor een goede club oid![]()
![]()
![]()
Mooie tijdquote:Op zondag 17 februari 2013 12:52 schreef BlueNumber het volgende:
5k wedstrijd gewonnen
Wel gênant dat je met een tijd van 19:42 wint. Bovendien was het parcours 100 m tekort
Wel opvallend dat je kiest voor een snelle 5K tijdens je marathonvoorbereiding.De grens nadert snel!quote:Op zondag 17 februari 2013 13:00 schreef Quoi het volgende:
wát een weertje trouwens
F means you're fucked![]()
Ik ben laatst bij een sportfysio (Paul Schulting) geweest bij de Run2Day shop op de Geldropseweg. Een man die zelf ook hardloopt. Dankzij zijn tips loop ik weer. Ik weet dat-ie zelf ook loopgroepjes doet. Voor mij te ver, hij zit op 't cassandraplein. Hij doet echter regelmatig -gratis- consults bij Run2day: http://eindhoven.run2day.(...)n2day-eindhoven.htmlquote:Op zondag 17 februari 2013 14:07 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ja, zeg, hé... Wie zegt dat? :p
Ik heb er geen probleem mee om een stukje te karren voor een goede club oidKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Was eigenlijk niet gepland, maar het was georganiseerd door een Roparungroep waar iemand uit mn loopgroep in zit. De opbrengst was ook voor de Roparun, dus dan is dat wel een goede reden om mee te doenquote:Op zondag 17 februari 2013 14:14 schreef YUR het volgende:
[..]
Mooie tijd
Wel opvallend dat je kiest voor een snelle 5K tijdens je marathonvoorbereiding.
[..]
De grens nadert snel!![]()
![]()
Ah, daar heb ik mijn schoenen gekocht. De mevrouw smeerde me toen een klantenkaart aan, want dan kon ik gratis gebruik maken van hun fysioquote:Op zondag 17 februari 2013 14:17 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben laatst bij een sportfysio (Paul Schulting) geweest bij de Run2Day shop op de Geldropseweg. Een man die zelf ook hardloopt. Dankzij zijn tips loop ik weer. Ik weet dat-ie zelf ook loopgroepjes doet. Voor mij te ver, hij zit op 't cassandraplein. Hij doet echter regelmatig -gratis- consults bij Run2day: http://eindhoven.run2day.(...)n2day-eindhoven.htmlMisschien ook eens doen dan, thnx voor de tip
![]()
![]()
Inderdaad een snelle 10km is veel logischer.quote:Op zondag 17 februari 2013 14:14 schreef YUR het volgende:
[..]
Mooie tijd
Wel opvallend dat je kiest voor een snelle 5K tijdens je marathonvoorbereiding.![]()
![]()
Ik moet sowieso binnenkort eens naar ze toe, ik moet namelijk nieuwe schoenen hebben. Deze schoenen waren 15 euro en heb ik al tijden. Nu maar eens echt goede schoenenquote:Op zondag 17 februari 2013 14:27 schreef Nirak het volgende:
Meteen een mailtje weggedaan naar Run2day![]()
![]()
Nou ja, meestal wordt geadviseerd om als voorbereiding op de marathon niet heel hoog tempo te gaan lopenquote:Op zondag 17 februari 2013 14:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Inderdaad een snelle 10km is veel logischer.![]()
Zo, ook maar even een lekker rondje gelopen, ging erg lekker!
En meteen een nieuw afstandsrecord op mijn 5Fingers, 6km!Intervalletje gedaan met 6x800m hardlopen en 200 meter wandelen. Wat een lekker weer trouwens, ik had het gewoon lekker warm met een heerlijk zonnetje erbij. Het was ook erg druk op de hei trouwens, veel hondjes enzo wel gezellig.
Iedereen die nog niet gerend heeft, nu naar buiten.
Linkje naar run![]()
Was volgens het schema. Niet voluit, dat heb ik dan ook niet gedaanquote:Op zondag 17 februari 2013 14:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Inderdaad een snelle 10km is veel logischer.
Hoelaat komt de schemering ongeveer? Zou ik om 4 uur nog 45min het bos in kunnen?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Met mijn blessure historie is het niet handig om op goedkope schoenen te gaan lopenquote:Op zondag 17 februari 2013 14:30 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ik moet sowieso binnenkort eens naar ze toe, ik moet namelijk nieuwe schoenen hebben. Deze schoenen waren 15 euro en heb ik al tijden. Nu maar eens echt goede schoenen![]()
![]()
Wat is het beste om te doen met een knallende kater eigenlijk: training overslaan, rustig aan doen of alsnog gewoon jezelf afknijpen met een 'gewone' training?Life is what you make it.![]()
Volgens mij moet dat lukken, schemering begint pas na 5 uur volgens mij, maar pin me er niet op vast!quote:Op zondag 17 februari 2013 14:50 schreef Daywalk3r het volgende:
Hoelaat komt de schemering ongeveer? Zou ik om 4 uur nog 45min het bos in kunnen?![]()
http://prorun.nl/gezondhe(...)-kater-of-beter-nietquote:Op zondag 17 februari 2013 14:53 schreef Schanulleke het volgende:
Wat is het beste om te doen met een knallende kater eigenlijk: training overslaan, rustig aan doen of alsnog gewoon jezelf afknijpen met een 'gewone' training?F means you're fucked![]()
Zo, was echt te lekker om niet naar buiten te gaan. Helaas niet rennen maar wandelen![]()
Tis nu toch echt wel tijd dat het weer lente wordt!
Zonnetje![]()
![]()
Aaah, hier 4 minuten eerder...quote:Op zondag 17 februari 2013 14:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Zonsondergang vandaag: 17:58![]()
http://home.hccnet.nl/v.d(...)st_zonsondergang.htm![]()
17:54
Zonsondergang in Putten![]()
Ik heb ook gewandeldquote:Op zondag 17 februari 2013 14:53 schreef Arquero het volgende:
Zo, was echt te lekker om niet naar buiten te gaan. Helaas niet rennen maar wandelen![]()
Tis nu toch echt wel tijd dat het weer lente wordt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonnetje
Grijs, grijzer en nog grijzer is het hier in Limburg.
Moet mezelf een rotschop verkopen om te gaan rennen.
♫![]()
Oh ik ging even uit van De Bilt. Hier in Arnhem Zonsondergang: 17:54 uurquote:Op zondag 17 februari 2013 14:54 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Aaah, hier 4 minuten eerder...![]()
17:54
Zonsondergang in Putten
Thanks!quote:Op zondag 17 februari 2013 14:53 schreef YUR het volgende:
[..]
http://prorun.nl/gezondhe(...)-kater-of-beter-nietLife is what you make it.![]()
Wat een prestaties allemaal vandaag![]()
![]()
Ik heb voor het eerst sinds de zomer m'n fietsje weer uitgelaten, omdat ik met dit weer echt niet binnen kan blijven zitten. Helaas dacht de rest van de omgeving daar ook zo over, want het was echt heel erg druk.![]()
Strakblauwe lucht in Rotterdam, nauwelijks wind en een graadje of 7. Heerlijkquote:Op zondag 17 februari 2013 14:55 schreef knep het volgende:
Grijs, grijzer en nog grijzer is het hier in Limburg.
Moet mezelf een rotschop verkopen om te gaan rennen.
![]()
![]()
Fietsje? Racefiets of gewone of trapondersteuningquote:Op zondag 17 februari 2013 15:09 schreef hatsaflats het volgende:
Wat een prestaties allemaal vandaag![]()
![]()
Ik heb voor het eerst sinds de zomer m'n fietsje weer uitgelaten, omdat ik met dit weer echt niet binnen kan blijven zitten. Helaas dacht de rest van de omgeving daar ook zo over, want het was echt heel erg druk.![]()
![]()
Een fitnessbike. Dus comfortabel toch een beetje snelheid maken.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:15 schreef Piethur het volgende:
[..]
Fietsje? Racefiets of gewone of trapondersteuning![]()
Zonnetje is doorgebroken, rotschop is niet meer nodigquote:Op zondag 17 februari 2013 15:12 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Strakblauwe lucht in Rotterdam, nauwelijks wind en een graadje of 7. Heerlijk.
Ik ga
♫![]()
Runtastic deed het niet!! Kwam ik achter toen ik klaar was. Damnn!! Heel andere route gelopen, en het was zwaar, dus ik was benieuwd welke afstand ik afgelegd had en met welke snelheid. Maar goed, ik heb het weer overleefd en achteraf voel ik me goed, anders had ook maar op de bank gezeten.
En mensen die onnozele dingen roepen terwijl je aan het rennen bent![]()
![]()
Lekker negeren Kers.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:35 schreef Cherryblossom het volgende:
Runtastic deed het niet!! Kwam ik achter toen ik klaar was. Damnn!! Heel andere route gelopen, en het was zwaar, dus ik was benieuwd welke afstand ik afgelegd had en met welke snelheid. Maar goed, ik heb het weer overleefd en achteraf voel ik me goed, anders had ook maar op de bank gezeten.
En mensen die onnozele dingen roepen terwijl je aan het rennen bentJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
wat dan?quote:Op zondag 17 februari 2013 15:35 schreef Cherryblossom het volgende:
En mensen die onnozele dingen roepen terwijl je aan het rennen bent![]()
"De bus is al weg hoorquote:"
Ik eet die bus OP
"Op de stoep wandelen meisje" van een tegenmoetkomende fietser.quote:
En dat doe ik ook wel als het druk is, maar het is zondagmiddag en helemaal niet druk. En daarnaast wandelde ik niet![]()
![]()
quote:Op zondag 17 februari 2013 15:46 schreef Twinky het volgende:
weten zij veel dat jij die bus gewoon gaat inhalenHaha BAM! Pak em!quote:![]()
In de goot belanden (meneer/mevrouwquote:Op zondag 17 februari 2013 15:47 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
"Op de stoep wandelen meisje" van een tegenmoetkomende fietser.
En dat doe ik ook wel als het druk is, maar het is zondagmiddag en helemaal niet druk. En daarnaast wandelde ik niet)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Het was echt lekker weer om te lopen vandaag.
Veel hardlopers tegengekomen onderweg,ik wilde 5 km lopen maar dat is niet gelukt helaas.
http://www.endomondo.com/workouts/user/6393446![]()
Bij mezelf denk ik bij zoiets altijd "bek houwe of ik sla je op je bakkes!" maar ik ben veel te lief om dat hardop te zeggen hahaquote:Op zondag 17 februari 2013 15:51 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
In de goot belanden (meneer/mevrouw)
![]()
![]()
Zondag is duidelijk rendag bij velen hier
Goed gedaan allemaal !
Ik ben gisteren al geweest maar ben net weer begonnen deze maand, nog even geen pr's hier dus.![]()
Laatst zei m'n achterbuurmeisje ook tegen mij "moet je wel gaan rennen".quote:Op zondag 17 februari 2013 15:56 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Bij mezelf denk ik bij zoiets altijd "bek houwe of ik sla je op je bakkes!" maar ik ben veel te lief om dat hardop te zeggen haha
Ik zei tegen haar "loop mee dan, tegen de tijd dat ik warm ben dan lig jij op de grond naar lucht te happen"Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Is ze mee gegaan?quote:Op zondag 17 februari 2013 16:08 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Laatst zei m'n achterbuurmeisje ook tegen mij "moet je wel gaan rennen".
Ik zei tegen haar "loop mee dan, tegen de tijd dat ik warm ben dan lig jij op de grond naar lucht te happen"
Mijn buren moeten ook denken... Die zien mij ook alleen wandelen, maarja eerst even warmlopen en daarna uitlopen![]()
![]()
Nee. Die haalt nog geen 100 meter maar haar overgewicht. Ze is 10 ofzo. Ze wou gewoon even een cynische opmerking maken, die krijgt ze dan ook gewoon weer terug van me.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:11 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Is ze mee gegaan?
Mijn buren moeten ook denken... Die zien mij ook alleen wandelen, maarja eerst even warmlopen en daarna uitlopenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hahahaha zulke types zijn het ergst!! En dan is ze ook nog maar 10. Dat wordt nog wat als ze 20 of 30 is.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:13 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Nee. Die haalt nog geen 100 meter maar haar overgewicht. Ze is 10 ofzo. Ze wou gewoon even een cynische opmerking maken, die krijgt ze dan ook gewoon weer terug van me.
Zielig eigenlijk, een kind met overgewicht. Kan het zelf niks aan doen.![]()
Ik werd laatst ook uitgelachen door een groepje basisschoolkinderen, maarja karma, want ik deed dat vroeger zelf ook![]()
know'm sayin?
word? word.![]()
Hadden wij dinsdag met de loopgroep, toen riep de trainer ook: loop maar mee hoor! Het grootste deel van de groep haakte na 20 seconden alweer af ... een paar gozers bleven irritant het hele rondje meelopenquote:Op zondag 17 februari 2013 16:37 schreef alors het volgende:
Ik werd laatst ook uitgelachen door een groepje basisschoolkinderen, maarja karma, want ik deed dat vroeger zelf ook![]()
![]()
![]()
Ik had het als kind niet, ik had een moeder die ons strak aan het lijntje hield.. Moet je me nu zienquote:Op zondag 17 februari 2013 16:21 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Hahahaha zulke types zijn het ergst!! En dan is ze ook nog maar 10. Dat wordt nog wat als ze 20 of 30 is.
Zielig eigenlijk, een kind met overgewicht. Kan het zelf niks aan doen.![]()
Maar ik rook niet![]()
![]()
maar waar lachen ze dan omquote:Op zondag 17 februari 2013 16:37 schreef alors het volgende:
je bent toch keistoer.
![]()
Ik had dat ook laatst, een stel bontkraag-vuilniszakjas-meisjes... Magoed, die Supertrash-laarzen zijn niet om op te rennenquote:Op zondag 17 februari 2013 16:49 schreef Serinde het volgende:
[..]
Hadden wij dinsdag met de loopgroep, toen riep de trainer ook: loop maar mee hoor! Het grootste deel van de groep haakte na 20 seconden alweer af ... een paar gozers bleven irritant het hele rondje meelopen
Jup, same storyquote:Op zondag 17 februari 2013 16:37 schreef alors het volgende:
Gasten in strakke broeken een beetje rondjes rennen op niets af. Eerste tight kopen was dan ook een beetje een aparte situatie, maar achteraf uiteraard het beste wat ik had kunnen doen.
The remedy is the experience.![]()
Dit ga ik een keer doen in het Vondelpark als ik weer beter ben. Meesterlijk trollen!quote:Op zondag 17 februari 2013 16:49 schreef Serinde het volgende:
[..]
Hadden wij dinsdag met de loopgroep, toen riep de trainer ook: loop maar mee hoor! Het grootste deel van de groep haakte na 20 seconden alweer af ... een paar gozers bleven irritant het hele rondje meelopenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hatsee, eerste hardloopdoel van 2013 is gerealiseerd, 10 km in precies 49 minuten.
En dat 4 dagen na de carnaval.
♫![]()
http://www.endomondo.com/workouts/159983530/7102294
Zo, heb m'n bosrondje andersom gelopen. Dan is het toch veel meer trailappart eigenlijk. Wel spierpijn in de hamstrings nog.
Slack hoe deed/doe jij dat icm KT?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Lekkerquote:Op zondag 17 februari 2013 17:29 schreef knep het volgende:
Hatsee, eerste hardloopdoel van 2013 is gerealiseerd, 10 km in precies 49 minuten.
En dat 4 dagen na de carnaval.
![]()
![]()
Interessante leeskost:
http://www.runnersworld.c(...)-_-AimToFinishStrongquote:Aim to Finish Strong
End workouts and races faster than you start them for a physical and mental boost.
By Lindsey Emery
Published
September 4, 2012
It's a common mistake with a heartbreaking result. The starting gun sounds and you take off–fast. Inevitably, the swift start takes its toll, and you slow down and miss your goal. Oops. A more effective way to nail a time is to run a negative split–that is, starting conservatively so that you run the second half of the race faster than the first. You'll clock a better time and feel stronger, says Mike McKeeman, assistant coach for the Mammoth Track Club in Mammoth Lakes, California. "It's the most efficient way to run," he says. "Instead of burning all your fuel early, you save energy for the end and gain confidence as you stride past everyone in those last few miles."
The rewards of a fast finish are not restricted to races. Learning how to pace yourself in workouts to finish strong reduces your risk of injury, boosts your fitness, and keeps your enthusiasm high, all of which supports a lifelong running routine, says coach Trent Sanderson, owner of Team Prep USA running program in Crested Butte, Colorado. Here's how to practice reining it in–before letting it out.
Choose Your Workout
Generally, you can use any easy run for a strong-finish session, especially if you're a recreational runner, by starting slowly and concluding slightly faster. "It puts an exclamation point at the end of a run so you feel good about what you accomplished," says Blake Boldon, director of coaching for RunnersConnect in Indianapolis. On longer runs, gradually increasing speed builds confidence in your ability to pick up the pace when you're tired, he says. In interval sessions, starting conservatively is prudent: Go out too fast and you may not be able to complete the workout, says Boulder-based coach Brad Hudson, coauthor of Run Faster from the 5K to the Marathon.
Set the Pace
Fitness runners should start at an easy pace, no matter the workout. "You should be able to talk easily," says McKeeman. Experienced runners should base speed on a recent 5-K pace, says Boldon. As a rough guideline, for a 20-minute fast-finish run, start 30 to 40 seconds per mile slower than 5-K pace; for a 40-minute run, start one minute to 90 seconds per mile slower; and for hour-plus runs, start up to two minutes per mile slower. For intervals, begin 10 to 30 seconds per mile slower than goal race pace.
Turn It Up
Running a negative split involves gradually gaining speed–not hitting the halfway point of a workout or race and then gunning it. Break the distance of your session into segments, and aim to run each one slightly faster. Divide a three-miler in half, a six- to nine-miler into three equal portions, and runs over 10 miles into roughly four parts. By the final segment, you should be running slightly faster than goal pace or at a pace where you can speak just a couple words at a time. If doing intervals, start picking up the pace after the first half of repeats until you're running the final effort 10 to 15 seconds faster per mile than goal pace.
Turn It Up More
If you're targeting a race, practice making the first half of your negative-split runs faster. "Your goal is to decrease the difference between your first and second half by increasing your starting speed until you're running close to an even pace throughout the race–this will maximize your performance," says Boldon. "You need to conserve just enough energy up front–not too little, but not too much either–so that you can finish fast and still PR." Indeed, most competitive runners hit fairly even splits and then kick it into high gear at the very end. Aim for starting five to 10 seconds slower than your goal pace, no matter what distance you're racing, says McKeeman. "Sure, if you're 25 seconds off on the first mile of a marathon, it's not a huge deal," he says. "You only need to make up one second every mile. However, it's going to be a lot tougher to find that time in a 10-K."
Run Better
Pace yourself with the "talk test" on a fast-finish run with friends. You should be able to chat easily at the start and not much at all by the end.
Second-Half Speed
Add these workouts to your routine and finish races faster
Fast-finish workout: Out-and-back
The details: Head out to a designated point, turn around, and run the return slightly faster. Start with about 20 minutes (10 minutes out, less than 10 minutes back), and gradually work up to 60 minutes, depending on your goal distance.
Fast-finish workout: 400s
The details: Do 4 to 8 x 400 meters with a 100-meter recovery jog between each. Run the first 2 to 4 repeats at a comfortable pace (10 to 30 seconds per mile slower than goal pace). Speed up successive repeats so the final 1 to 2 laps are 10 to 15 seconds per mile faster than race pace.
Fast-finish workout: 2000s
The details: Do 2 to 4 2000-meter intervals (5 times around a track) at race pace with a 400-meter recovery jog between each. End with 1000 meters (2.5 times around) at slightly faster than goal pace.
Fast-finish workout: Progressive long run
The details: Run the first quarter of your total distance easy (goal pace plus 45 to 60 seconds). For each successive quarter, run your goal pace plus 30 seconds, plus 20 seconds, plus 10 seconds. If possible, run the last mile or so at goal pace.
87% of runners admit a too-fast start dashed their race goals at least once, reports a runnersworld.com poll.F means you're fucked![]()
Inderdaad,dus voor dat het te laat is ook deze omsmelten tot bio-dieselquote:Op zondag 17 februari 2013 16:21 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Hahahaha zulke types zijn het ergst!! En dan is ze ook nog maar 10. Dat wordt nog wat als ze 20 of 30 is.
verder super prestaties vandaag van iedereen!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanmiddag weer heerlijk wezen hardlopen, feels good.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.![]()
het hele weekend aan het soul searchen geweest om uit te vinden wat mijn grote uitdaging van dit jaar moet gaan worden...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
En? Wat is de uitkomst geworden?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
het hele weekend aan het soul searchen geweest om uit te vinden wat mijn grote uitdaging van dit jaar moet gaan worden...F means you're fucked![]()
Fok!kers meeten in augustusquote:
dat op de eerste plaats en op de tweede plaats zit ik er toch serieus over na te denken om de Kepler Challenge te gaan doen (mocht ik natuurlijk ingeloot worden)quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heul gaafquote:Op zondag 17 februari 2013 20:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat op de eerste plaats en op de tweede plaats zit ik er toch serieus over na te denken om de Kepler Challenge te gaan doen (mocht ik natuurlijk ingeloot worden)
Ultra-trailen
quote:![]()
er zijn hier eigenlijk weinig trail-marathons die mij voegen qua tijd dus dan moeten we die afstand maar over slaan en meteen voor het NZ'se koningsnummer gaan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nouja...go for it, zou ik zeggenquote:Op zondag 17 februari 2013 20:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
er zijn hier eigenlijk weinig trail-marathons die mij voegen qua tijd dus dan moeten we die afstand maar over slaan en meteen voor het NZ'se koningsnummer gaan
Ik hoop dat de trainingen beter bevallen dan afgelopen jaar
F*cking hell! Dat is wel heel heftig of niet?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat op de eerste plaats en op de tweede plaats zit ik er toch serieus over na te denken om de Kepler Challenge te gaan doen (mocht ik natuurlijk ingeloot worden)![]()
ja dat is het zeker, maar ik ben nu eenmaal geen wegatleet, de trail ligt me veel beter....en natuurlijk sterf je duizend doden onderweg....maar bij de Kepler is het een kwestie van finishen, dat is het enige doel.... 9 uur lang de blik op oneindig.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:29 schreef Nirak het volgende:
[..]
F*cking hell! Dat is wel heel heftig of niet?
Ik denk wel dat ik als voordeel heb dat als ik nu beslis om mee te gaan doen ik nog 9 maanden de tijd heb om me er naar toe te werken..... elk weekend een paar kilometers op de LDL'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
het is voorlopig nog een plan in mijn hoofd, ik wil eerst de herfst door alvast doelgericht trainen en dan vlak voor de inschrijving de balans opmaken.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik weet niet, ik zie jou dat over een paar jaar ook wel doenquote:
Als ik net zo oud ben als rd misschienquote:Op zondag 17 februari 2013 20:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik zie jou dat over een paar jaar ook wel doen
quote:Op zondag 17 februari 2013 20:38 schreef YUR het volgende:
[..]
Als ik net zo oud jong ben als rd misschienJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Geen tijd gehad om te lopen de afgelopen dagen.. misschien morgen of dinsdag even een rondje!!
Ja doei.![]()
Vandaag de helft gedaan, met een stukje trail door de wassenaarse/katwijkse duinenquote:
Record qua afstand voor mij.
Wat een prachtig weer, strak blauw, zonnetje en met de schemer weer terug.
http://www.endomondo.com/workouts/160034497/7904237Feyenoord!!! * Barça![]()
het moet allemaal nog he??!! ik had qua marathon verleden jaar ook goede voornemens en toch lukte het niet maar ik moet zeggen, dit voelt beter aan in mijn hoofd op dit momentquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mijn eten is nog niet helemaal gezakt, mijn scheen is wat gevoelig en ik blijk dinsdag alweer te kunnen, dus ik sla even over.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:08 schreef desub in een vorig topic het volgende:
Ik wil zondagavond weer, maar weet niet of het verstandig aangezien ik 's ochtends potje tennis heb staan. Heb eigenlijk nog niet eerder tennis en lopen op 1 dag gecombineerd. Maarja,anders kan ik woensdag pas we
In plaats daarvan maar even half uurtje-driekwatier crosstrainen terwijl ik een filmpje opzet
Ik hoop echt voor je dat het dit jaar gaat lukken dan, want WOW! Dat ziet er echt zóó vet uit! OMFG!quote:Op zondag 17 februari 2013 20:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het moet allemaal nog he??!! ik had qua marathon verleden jaar ook goede voornemens en toch lukte het niet maar ik moet zeggen, dit voelt beter aan in mijn hoofd op dit momentBoven op die bergen lopen, heerlijke singletrails, door het bos, grotten, alles! Als ik ook ooit nog een keer in NZ zou kunnen komen zou ik daarvoor komen dan! Nice!!!
En Bonobo11, mooi gelopen man! Nette afstand! Gefeliciteerd met je record, ga je nu ook voor de marathon?Ik hoorde gisteren bij 'De marathon' film dat je maar tot 30 hoeft te trainen, de rest doe je op karakter, dus inschrijven voor Rotterdam dan maar!
![]()
Ik zie net dat je al in training bent voor de Leiden M, goed bezig!![]()
Leuke film trouwens, De Marathon, vond hem beter dan verwacht want ik heb het nooit zo op NLse films. Maar dit gaat natuurlijk ook over hardlopen, dus ik moest hem wel zien. Einde was niet zoals verwacht, maar wel leuk!![]()
Het lijkt me wel erg gaaf, maar hoe ziet een trainingsschema voor zoiets er uit? Hoe lang wordt je LDL wel niet?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het moet allemaal nog he??!! ik had qua marathon verleden jaar ook goede voornemens en toch lukte het niet maar ik moet zeggen, dit voelt beter aan in mijn hoofd op dit moment
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 20:50:27 ]![]()
Heb 'm in de bioscoop gezien vorig jaar en film me erg mee(ben ook geen fan van de Nederlandse film)quote:Op zondag 17 februari 2013 20:48 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Leuke film trouwens, De Marathon, vond hem beter dan verwacht want ik heb het nooit zo op NLse films. Maar dit gaat natuurlijk ook over hardlopen, dus ik moest hem wel zien. Einde was niet zoals verwacht, maar wel leuk!elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
Lange duurloopquote:Op zondag 17 februari 2013 20:52 schreef Nirak het volgende:
Tijd voor een noobvraag: waar staat LDL nou voor? Long Distance ...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
schema's weet ik nog nietquote:Op zondag 17 februari 2013 20:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het lijkt me wel erg gaaf, maar hoe ziet een trainingsschema voor zoiets er uit? Hoe lang wordt je LDL wel niet?
net wel, op aanraden van een zeer ervaring trailer (UTMB'er) dit boek besteld.
en de LDL zullen dan richting de 45km gaan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zondag 17 februari 2013 20:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
schema's weet ik nog niet
net wel, op aanraden van een zeer ervaring trailer (UTMB'er) dit boek besteld.
[ afbeelding ]
en de LDL zullen dan richting de 45km gaanEven een marathon als training lopen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik zag m voorbijkomen op Endomondo jaquote:Op zondag 17 februari 2013 20:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Vandaag de helft gedaan, met een stukje trail door de wassenaarse/katwijkse duinen
Record qua afstand voor mij.
Wat een prachtig weer, strak blauw, zonnetje en met de schemer weer terug.
http://www.endomondo.com/workouts/160034497/7904237
quote:Op zondag 17 februari 2013 20:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat op de eerste plaats en op de tweede plaats zit ik er toch serieus over na te denken om de Kepler Challenge te gaan doen (mocht ik natuurlijk ingeloot worden)quote:wat een end.... Hoop sneeuw ook of is dat weg ten tijde van de trail?
Lange DuurLoop,quote:Op zondag 17 februari 2013 20:52 schreef Nirak het volgende:
Tijd voor een noobvraag: waar staat LDL nou voor? Long Distance ...
ook wel LSD, Long Slow DistanceFeyenoord!!! * Barça![]()
als het tegen zit ligt er op de hoogste pieken nog sneeuw maar over het algemeen is het meeste al gesmolten, dit jaar lag er alleen boven op Mt.Luxmore nog watquote:Op zondag 17 februari 2013 20:54 schreef desub het volgende:
[..]
[..]wat een end.... Hoop sneeuw ook of is dat weg ten tijde van de trail?
vergeet niet dat het in een heel rustig tempo gaat he, zeker als je het vergelijk met het tempo waar YUR en de andere Rotterdam-gangers op trainenquote:Op zondag 17 februari 2013 20:54 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]Even een marathon als training lopen
Lisa Tamati, NZ's top female ultra runner (Badwater, Himalaya Ultra om er een paar te noemen) doet bijv. haar duurlopen tijdens de training voor een 200km+ wedstrijd rond de 6min/km'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zondag 17 februari 2013 20:55 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Lange DuurLoop,
ook wel LSD, Long Slow Distance
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vanmiddag was een stel in het bos aan het hardlopen, met 2 kleine kinderen op de fiets ernaast. Best een aardige manier van "tijd spenderen met de familie", vond ik. Misschien ook een idee voor de mensen met kinderen hier?![]()
![]()
Ik stel het mijn dochter wel eens voor als ik een rondje van 5 km ga doen, maar tot op heden bedankt ze er altijd voor. Lijkt me wel geweldig!quote:Op zondag 17 februari 2013 21:19 schreef hatsaflats het volgende:
Vanmiddag was een stel in het bos aan het hardlopen, met 2 kleine kinderen op de fiets ernaast. Best een aardige manier van "tijd spenderen met de familie", vond ik. Misschien ook een idee voor de mensen met kinderen hier?Life is what you make it.![]()
Met hardlopen denk ik wel altijd zo. Vandaag nog, hey mul zand, leukquote:Op zondag 17 februari 2013 21:06 schreef Nirak het volgende:
En zo is het maar net! Ik ben tenslotte niet voor niets ambtenaar
Hmm, voor mul zand ben ik te veel ambtenaarquote:Op zondag 17 februari 2013 21:25 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Met hardlopen denk ik wel altijd zo. Vandaag nog, hey mul zand, leukik ben al blij als ik verhard fatsoenlijk vooruit kom
Goed idee inderdaadquote:Op zondag 17 februari 2013 21:19 schreef hatsaflats het volgende:
Vanmiddag was een stel in het bos aan het hardlopen, met 2 kleine kinderen op de fiets ernaast. Best een aardige manier van "tijd spenderen met de familie", vond ik. Misschien ook een idee voor de mensen met kinderen hier?zolang hij nog niet kan fietsen en fatsoenlijk lopen gaat die van ons zo mee:
![]()
![]()
Ah wat leuk! Maar lijkt me wel zwaar.. Bovenop het klimmen zelf nogquote:Op zondag 17 februari 2013 21:33 schreef Nirak het volgende:
Goed idee inderdaadzolang hij nog niet kan fietsen en fatsoenlijk lopen gaat die van ons zo mee:
[ afbeelding ]![]()
Vanmorgen was het prachtig weer, dus tijd voor een flink stuk lopen. De laatste weken niet verder dan 10k vanwege sneeuw en andere zaken, maar nu weer tijd om wat langer te lopen.
Eerst maar eens met zn tweeën een rondje rondom Wijk aan Zee gedaan van ongeveer 7k. Veel mul zand en kleine heuveltjes, paar stukken single trail zandpaadjes en 2 flinke trappen. Bij km 3 moesten we van het door de duindoorns omdat 6 Schotse Hooglanders t pad aan t blokkeren waren. Nou vind ik ze normaal niet zo eng, maar als ze over de hele breedte de weg innemen, dan ga ik er liever met een boogje omheen. Op km 4 met mijn scheenbeen in een stuk ijzerdraad blijven hangen, toen ik een parkeerplaats over wilde steken. Blijkbaar hadden er meer mensen bedacht om door die heg te willen en hebben ze staaldraad gespannen. Au.
Na 7km kwamen we weer terug bij de auto en heb ik mijn rugzak omgedaan voor t tweede deel. Loopmaatje ging met de auto naar huis en ik lopend. Het was de 1e keer dat ik tijdens het lopen een rugzak om had. Heb m nu nog niet nodig, maar als ik straks richting 18 a 20 km ga wil ik toch wel water en eten en een extra shirtje mee. Eerst weer een stuk door t duin, heel stuk vals plat omhoog, en daarna kleine paadjes tot ik bij de volgende duiningang was. Daar zat ik op 11km en vanaf daar was het nog 4 km lopen naar huis over asfalt, stoepjes en klinkers.
Lekker relaxed in 1:35u gelopen en ik had thuis t idee dat ik nog wel een stukje kon. Dat gaan we volgende week dan maar proberen.
http://www.endomondo.com/workouts/159879753/4684399Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ik kan me nog een verhaal herinneren van papa Swets en een huilende dochter op de fietsquote:Op zondag 17 februari 2013 21:19 schreef hatsaflats het volgende:
Vanmiddag was een stel in het bos aan het hardlopen, met 2 kleine kinderen op de fiets ernaast. Best een aardige manier van "tijd spenderen met de familie", vond ik. Misschien ook een idee voor de mensen met kinderen hier?
Whehehe.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kan me nog een verhaal herinneren van papa Swets en een huilende dochter op de fiets
Papaaaahaaaaa, zachtuuuuuuur *snif* *snob*![]()
Oe, baby bjorn... heel slecht voor de heupen. Kan je beter een doek knopen.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:33 schreef Nirak het volgende:
[..]
Hmm, voor mul zand ben ik te veel ambtenaarik ben al blij als ik verhard fatsoenlijk vooruit kom
[..]
Goed idee inderdaadzolang hij nog niet kan fietsen en fatsoenlijk lopen gaat die van ons zo mee:
[ afbeelding ]
OUD / Draagdoeken #112![]()
Het arme kindquote:Op zondag 17 februari 2013 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Whehehe.
Papaaaahaaaaa, zachtuuuuuuur *snif* *snob*
Hier zag ik laatst een vader met een dochter. Vader rennend, dochter (aardig te dik) op skeelers. Vader moedigde haar heel hard aan, want "ze deed het supergoed". Zo lief![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat aanmoedigen deed ik ook... ging ze nog harder huilenquote:Op zondag 17 februari 2013 21:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het arme kind
Hier zag ik laatst een vader met een dochter. Vader rennend, dochter (aardig te dik) op skeelers. Vader moedigde haar heel hard aan, want "ze deed het supergoed". Zo lief!![]()
![]()
inderdaad, dat verhaal hoort bij de klassiekers van dit topicquote:Op zondag 17 februari 2013 21:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kan me nog een verhaal herinneren van papa Swets en een huilende dochter op de fiets
Is ze nadien nog wel eens meegeweest trouwens? Revanche dit dat?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat aanmoedigen deed ik ook... ging ze nog harder huilen[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zeg niet vloeken jijquote:Op zondag 17 februari 2013 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Oe, baby bjorn... heel slecht voor de heupen. Kan je beter een doek knopen.
OUD / Draagdoeken #112![]()
Dat is toevallig een ergonomische drager, nog niet in de buurt van baby bjorn(beco butterfly)
Kilometers al mee gelopen, van kloven in Kreta tot bergwandeligen in Oostenrijk, Belgie en Duitsland (en ook wel Nederland, maar dan minder ruig terrein)
En nee, is niet zwaar, want je draagt je kind tegen je aan en het gewicht zit tegen je aan en op je heup, dus behalve dat je ineens 10 kg meer weegt en het wat warm is, gaat het superfijn![]()
![]()
Ik ga morgen maar eens lekker vroeg lopen, zo rond half 8.. gewoon omdat het kan
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zelfde geldt voor een goede race-pack,als je die goed strap dan voel je die ook nagenoeg niet tijdens het hardlopen.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:59 schreef Nirak het volgende:
[..]
Zeg niet vloeken jij![]()
Dat is toevallig een ergonomische drager, nog niet in de buurt van baby bjorn(beco butterfly)
Kilometers al mee gelopen, van kloven in Kreta tot bergwandeligen in Oostenrijk, Belgie en Duitsland (en ook wel Nederland, maar dan minder ruig terrein)
En nee, is niet zwaar, want je draagt je kind tegen je aan en het gewicht zit tegen je aan en op je heup, dus behalve dat je ineens 10 kg meer weegt en het wat warm is, gaat het superfijn'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zondag 17 februari 2013 22:22 schreef Nirak het volgende:
Race pack is een soort rugzak denk ik?
Bedtijd
vaak met een bladder er in.if your dreams don't scare you, they aren't big enoughquote:
Cowboy, ik kom er steeds meer achter dat ik geen wegatleet ben en trailen echt mijn ding is dus ik hoop dat met dat vooruitzicht de voorbereidingen ook wat plezieriger gaan.
Verder heb ik veel steun aan een groep trailers op FB, hier zitten de echte ultra-trailers en bij hun even advies ingewonnen of mijn plannen sowieso wel realistisch zijn.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Met veel plezier lees ik de verhalen die op mudsweattrails.nl te vinden zijn. Misschien hebben zij ook nog tips voor je?quote:Op zondag 17 februari 2013 22:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[..]
if your dreams don't scare you, they aren't big enough
Cowboy, ik kom er steeds meer achter dat ik geen wegatleet ben en trailen echt mijn ding is dus ik hoop dat met dat vooruitzicht de voorbereidingen ook wat plezieriger gaan.
Verder heb ik veel steun aan een groep trailers op FB, hier zitten de echte ultra-trailers en bij hun even advies ingewonnen of mijn plannen sowieso wel realistisch zijn.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
die lees ik ook regelmatigquote:Op zondag 17 februari 2013 22:34 schreef Frsh het volgende:
[..]
Met veel plezier lees ik de verhalen die op mudsweattrails.nl te vinden zijn. Misschien hebben zij ook nog tips voor je?
Verder, mocht alles te verwezelijken zijn, zal ik ook veel gerichter moeten eten om voldoende energie te behouden en geen roofbouw te plegen.
Een van de trailers op FB raadde bijv. aan om in de laatste drie maanden een paar keer een stevige week in te lassen...en daarmee bedoelde hij 3 dagen achtereen 30km.
Zoals gezegd, het moet allemaal nog maar het idee begint steeds meer vorm te krijgen in mijn hoofd...and it's feeling good'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zie net trouwens dat ik vanmorgen 1,3 km had moeten doorlopen, dan had de teller van dit jaar op 100 gestaan.
Nou ja, dinsdag dan maar![]()
![]()
De marathon scared mij voorlopig even genoeg. Laatst even op een kaart de marathon van lochness bekeken. Normaal loop je een rondje en nu echt van punt a naar b. Wat een pokke end is het dan.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
vaak met een bladder er in.
[..]
if your dreams don't scare you, they aren't big enough
Verder heb ik veel steun aan een groep trailers op FB, hier zitten de echte ultra-trailers en bij hun even advies ingewonnen of mijn plannen sowieso wel realistisch zijn.
En ik begrijp je wel. Stiekem zit ik al ergens in mijn achterhoofd met de 60 van texel.![]()
Ben net terug van een middag een avond hydrateren, het verslag volgt zsm...
Ik kan wel verklappen dat Barcelona erg gezellig is;)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
vandaag lekkere trail bostraining gedaan. ging best lekker. mooi zonnetje. nieuw loop jack uitgeprobeerd. was wel erg druk in het bos. wat is die omgeving toch prachtig! milsbeek/groesbeek. nog 1 week tot D-week.
http://runkeeper.com/user/storm666/activity/150160310home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
quote:Op zondag 17 februari 2013 21:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kan me nog een verhaal herinneren van papa Swets en een huilende dochter op de fiets![]()
![]()
Hahaha Nee! Wel eens voorgesteld, maar ze wilde nooit meer mee.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Is ze nadien nog wel eens meegeweest trouwens? Revanche dit dat?
[ Bericht 55% gewijzigd door Swetsenegger op 18-02-2013 08:49:03 ]![]()
Zo, reeds terug van een erg vroeg loopje. Had er zin in en het weer was perfect. Wel fris dus ik kan een thermo shirt met daarover een jack aanraden. Had tevens mijn handschoenen aangedaan, goede keuze.
Ik had al ruim een anderhalve week niet gelopen vanwege carnaval/drukte met school dus het was weer even wennen en dat merkte ik aan de knie, na een km of 7 begon het behoorlijk te verstijven. Uiteindelijk een mooie ronde gemaakt:
43m53s, 8,61km, 5:05min/km, 619 cal.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ische-woestijn.dhtml
Dus als je afvallen en hardlopen/ joggen wil combineren...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Hmm, ik kan de foto van mijn Facebook hier niet posten mobiel. Maar het is een erg blije foto @ 7 kilometer samen met de zus van een vriend.
Misschien dat yur of mb de link naar me zou willen mailen?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ogenblikje!quote:Op maandag 18 februari 2013 09:10 schreef Jumparound het volgende:
Hmm, ik kan de foto van mijn Facebook hier niet posten mobiel. Maar het is een erg blije foto @ 7 kilometer samen met de zus van een vriend.
Misschien dat yur of mb de link naar me zou willen mailen?F means you're fucked![]()
even heerlijk mijn hoofd leeg gelopen in een rustig tempo... voelde goed aan en lekker vlak gelopen...niet alleen volgens de stats maar ook voor mijn gevoel'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Je hebt mailquote:Op maandag 18 februari 2013 09:10 schreef Jumparound het volgende:
Misschien dat yur of mb de link naar me zou willen mailen?
![]()
Ecosia
shiners!!quote:
Goede foto!quote:Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
thanks!quote:Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Wat een blije foto Jump!![]()
Nou mijn koffer staat klaar, zonder loopspullen () maar met genoeg wandelgear
Wales here I come!!
Om 12 uur wordt ik naar het station gebracht, nog even rustig aan doen dus..
![]()
![]()
Heel veel plezier!quote:Op maandag 18 februari 2013 09:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Wales here I come!!
Veel plezier! Mooie omgeving daarquote:Op maandag 18 februari 2013 09:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Wales here I come!!
![]()
![]()
Dank je wel. De weersvoorspelling ziet er goed uit. Ik denk dat we deze wel kunnen gaan doen deze week:quote:
![]()
Vorig jaar niet gelukt, toen was ik er terwijl het best wel stormde en veel regende..![]()
Pen-y-Fan?quote:Op maandag 18 februari 2013 09:40 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dank je wel. De weersvoorspelling ziet er goed uit. Ik denk dat we deze wel kunnen gaan doen deze week:
[ afbeelding ]
![]()
Vorig jaar niet gelukt, toen was ik er terwijl het best wel stormde en veel regende..
Ja doei.![]()
1:59:55 volgens mijquote:Op maandag 18 februari 2013 09:27 schreef YUR het volgende:
[..]
No problemo senor Jump
Welke tijd heb je nou uiteindelijk gelopen?
Ecosia
Hoe deed ik wat?quote:Op zondag 17 februari 2013 17:31 schreef Daywalk3r het volgende:
b m'n bosrondje andersom gelopen. Dan is het toch veel meer trail appart eigenlijk. Wel spierpijn in de hamstrings nog.
Slack hoe deed/doe jij dat icm KT?
Mijn schema was: KT, lopen, rust, KT, lopen, rust. En inmiddels ben ik op train op 1 dag, zowel lopen als KT en dan rust.
Je kan ook je KT schema aanpassen (ik deed SL, dat werd teveel voor de benen en ben toen naar een 3-day split gegaan).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zat gisteren te lezen hoe Kara Goucher (hele goede Amerikaanse marathonloopster) een typische dag indeelt. Ze doet gewoon iedere dag 5 kwartier core-oefeningen
Ik heb in mijn hele leven bij elkaar misschien 5 kwartier core-oefeningen gedaan
en ik kan gewoon nog lopen. Had niet veel over op het einde, dat was vooral een mentaal probleem. Zat aardig stuk ondanks dat mijn hs nog rond de 180 wasquote:
Ecosia
Je hart is waarschijnlijk sterker dan je benen. Althans, dat probleem heb ik welquote:Op maandag 18 februari 2013 09:55 schreef Jumparound het volgende:
[..]
en ik kan gewoon nog lopen. Had niet veel over op het einde, dat was vooral een mentaal probleem. Zat aardig stuk ondanks dat mijn hs nog rond de 180 was
Maar goed, je hebt een mooie mijlpaal behaald
zeker, een gezien het blessureleed van de afgelopen weken is het een prestatie van jewelstequote:Op maandag 18 februari 2013 09:56 schreef YUR het volgende:
[..]
Je hart is waarschijnlijk sterker dan je benen. Althans, dat probleem heb ik wel
Maar goed, je hebt een mooie mijlpaal behaald
Ik ben erg trots op mezelf
Ecosia
Dat moet ook!quote:Op maandag 18 februari 2013 09:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
zeker, een gezien het blessureleed van de afgelopen weken is het een prestatie van jewelste
Ik ben erg trots op mezelfF means you're fucked![]()
Mooie foto en goed gedaan Jump!
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Gave foto Jump!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Zeker gave foto Jump! Je kan in ieder geval zien dat je heel veel plezier beleeft aan het rennen!Mag ook wel als je in Barcelona zit natuurlijk!
En sunny, heel veel plezier daar in Wales, wel mooie foto's maken graag!
Voor mij is het weer even rust vandaag, denk dat ik ook maar weer eens wat oefeningen ga doen, voor voeten, schenen en core. Guppy had de goede tip om wat oefeningen uit te printen en op te hangen, dat ga ik dus ook meteen even doen!![]()
Ik heb mijn kater vandaag er ook uitgelopen.
Letterlijk want na 4 km ging ik over mijn nek.
Wel de training van vandaag gedaan.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op maandag 18 februari 2013 10:59 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik heb mijn kater vandaag er ook uitgelopen.
Letterlijk want na 4 km ging ik over mijn nek.
Wel de training van vandaag gedaan.goed bezig! Dat is wel een teken van doorzetten!
![]()
Erg gaaf Jump!quote:Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Voel mij nu ook wel beterquote:Op maandag 18 februari 2013 11:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]goed bezig! Dat is wel een teken van doorzetten!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Even nog iets anders.. wat doen jullie met fietsers die het vertikken aan de kant te gaan, want ik heb vanmorgen een beuk uitgedeeld aan groep van 5 naast elkaar fietsende malloten die simpelweg niet aan de kant wilde gaan terwijl ik aan de linkerkant van het pad hen tegemoet kwam lopen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Fietsers blijf ik over het algemeen wel lopen. Laatst wel een auto die niet even iets opschoof, ben ik zelf maar in de modderige berm gestapt.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Even nog iets anders.. wat doen jullie met fietsers die het vertikken aan de kant te gaan, want ik heb vanmorgen een beuk uitgedeeld aan groep van 5 naast elkaar fietsende malloten die simpelweg niet aan de kant wilde gaan terwijl ik aan de linkerkant van het pad hen tegemoet kwam lopen.![]()
Zo, nog even 7 km herstelloopje. Ik heb m'n kilometers wel binnen deze week...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik kreeg het aanvankelijk al plaatsvervangend koud bij al die blote benen, maar in Barcelona is het vast aangenamer. Tof man!quote:Life is what you make it.![]()
gister 14 graden licht bewolkt en windstil. Uitermate prima loopweer :-)quote:Op maandag 18 februari 2013 12:21 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kreeg het aanvankelijk al plaatsvervangend koud bij al die blote benen, maar in Barcelona is het vast aangenamer. Tof man!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ah, nu sta je tenminste 'echt' op 4. Gisteren zat ik een beetje te balen dat Endomondo de laatste km niet goed had opgepikt, waardoor ik net achter je was blijven steken...quote:Op maandag 18 februari 2013 12:00 schreef Jumparound het volgende:
Zo, nog even 7 km herstelloopje. Ik heb m'n kilometers wel binnen deze week...Life is what you make it.![]()
haha! Dat is wel stom jaquote:Op maandag 18 februari 2013 12:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ah, nu sta je tenminste 'echt' op 4. Gisteren zat ik een beetje te balen dat Endomondo de laatste km niet goed had opgepikt, waardoor ik net achter je was blijven steken...
Ecosia
Deze week een leuke loopweek. Vanavond 12.5km D1, woensdag interval @ loopgroep, donderdag 12.5km D2 en zondag een 10k wedstrijd. Afgelopen week een 'rustweek' gehad met maar 30 kilometer, dus de beentjes zijn weer iets frisser![]()
![]()
Wat bedoel je met die 'D1' en 'D2' toevoeging?quote:Op maandag 18 februari 2013 12:28 schreef Masch1980 het volgende:
Deze week een leuke loopweek. Vanavond 12.5km D1, woensdag interval @ loopgroep, donderdag 12.5km D2 en zondag een 10k wedstrijd. Afgelopen week een 'rustweek' gehad met maar 30 kilometer, dus de beentjes zijn weer iets frisserLife is what you make it.![]()
Terechtquote:Op maandag 18 februari 2013 09:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
zeker, een gezien het blessureleed van de afgelopen weken is het een prestatie van jewelste
Ik ben erg trots op mezelf![]()
![]()
Die geven een bepaalde tempo- of hartslagzone aan. Lees dit eens:quote:Op maandag 18 februari 2013 12:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die 'D1' en 'D2' toevoeging?
http://www.runnersweb.nl/(...)elheidsbegrenzer.htmF means you're fucked![]()
Dat zijn de hartslagzones waarin je traint. De D staat voor duurloop en de 1 tot 3 de intensiteit. Hier wordt dat wel makkelijk uitgelegd. Dit kan je goed gebruiken voor trainingsschema's en dergelijke.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die 'D1' en 'D2' toevoeging?
Oh YUR was al iets eerder :p stomme telefoon![]()
![]()
Sodejuu, een echte griep gehad. Of nog eigenlijk. Vijf dagen met 39 koorts en overal pijn in bed gelegen (en de raarste dromen gehad!). Nu weer aan het werk achter de computer, maar nog lang niet fit. Pfff, hopelijk aan het eind van de week weer gaan lopen. Kan me echt sinds mijn jeugd niet meer herinneren ziek in bed gelegen te hebben.En je hebt dan ook nergens zin in, ook niet in lezen of zo. Heel irritant.
![]()
Ik heb vrijdag vrij en ga er dan even heen. Tot die tijd even fietsen en een paar korte loopjes.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Zonet gebeld met de fysio, ik kan er woensdag terecht. Tot die tijd houd ik me even rustig.
Heb ook al reactie van Eindhoven atletiek. Een vragenlijstje over mn klachten ingevuld en krijg naar aankeiding daarvan wat tips per mail. En aangegeven hoe lang ik achter elkaar kan rennen zodat ze kijken of ik bij een groep aan kan sluiten.![]()
Jullie zijn ook snel
@Schanulleke, de uitleg van de heren hierboven klopt. D1 is een 'relaxte' training, ik loop dan +- 9 km per uur. D2 is wat zwaarder, en D3 is weer zwaarder. Omdat ik nu voor een halve marathon train, loop ik weinig D3, maar juist veel kilometers in D1 & D2.![]()
Waar kan ik trouwens schema's vinden met die D1, D2, D3 aanduidingen?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik heb dit schema van mijn trainer gehad. Daarvoor heb ik enkele schema's gemaakt via deze site: http://www.runnersweb.nl/Schema/Schema-op-maat.htm. Daar gebruiken ze de aanduidingen niet, maar de tempo's komen redelijk overeen.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:37 schreef MaleDuck het volgende:
Waar kan ik trouwens schema's vinden met die D1, D2, D3 aanduidingen?![]()
Die site ken ik, maar die werkt met tijden en niet met hartslagzones...quote:Op maandag 18 februari 2013 13:39 schreef Masch1980 het volgende:
[..]
Ik heb dit schema van mijn trainer gehad. Daarvoor heb ik enkele schema's gemaakt via deze site: http://www.runnersweb.nl/Schema/Schema-op-maat.htm. Daar gebruiken ze de aanduidingen niet, maar de tempo's komen redelijk overeen.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik zou nog wel een rondje willen lopen eigenlijk. Heerlijk weer ervoor!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Op een gegeven moment weet je welk tempo ongeveer bij welke hartslagzone hoortquote:Op maandag 18 februari 2013 13:43 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Die site ken ik, maar die werkt met tijden en niet met hartslagzones...
Ja, maar zover ben ik nog niet, zal eerst die 2 sites die jullie opgaven met de info over die zones doorlezen en dan aan de hand daarvan eens kijken wat voor schema ik ervan zou kunnen maken.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:46 schreef YUR het volgende:
[..]
Op een gegeven moment weet je welk tempo ongeveer bij welke hartslagzone hoort<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Op basis van je afgelopen trainingen kun je denk ik wel e.e.a. invullen. Wil je er evt wel mee helpen, maar ik kan je niet garanderen dat het een profi schema wordt. Ik leef op dit moment ook maar van mijn clubschema'squote:Op maandag 18 februari 2013 13:48 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, maar zover ben ik nog niet, zal eerst die 2 sites die jullie opgaven met de info over die zones doorlezen en dan aan de hand daarvan eens kijken wat voor schema ik ervan zou kunnen maken.
Heb je toevallig een hartslagmeter? Met je maximale en rusthartslag kun je je trainingzones redelijk goed bepalenquote:Op maandag 18 februari 2013 13:48 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, maar zover ben ik nog niet, zal eerst die 2 sites die jullie opgaven met de info over die zones doorlezen en dan aan de hand daarvan eens kijken wat voor schema ik ervan zou kunnen maken.Zie bijvoorbeeld: http://www.runinfo.nl/hartslagmeter.htm#tempoKar
![]()
Het is meer dat ik erg benieuwd ben naar de verdeling tussen de D1, D2, D3/4 trainingen. Want mijn hartslagen meet ik de laatste tijd vrij makkelijk en heb de zones ook al bepaald.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:50 schreef YUR het volgende:
[..]
Op basis van je afgelopen trainingen kun je denk ik wel e.e.a. invullen. Wil je er evt wel mee helpen, maar ik kan je niet garanderen dat het een profi schema wordt. Ik leef op dit moment ook maar van mijn clubschema'sAlleen loop ik eigenlijk al mijn trainingen de laatste weken in D1. En 1 keer per week doe ik wat interval die qua hartslag begint in D3 en eindigt in D4. Maar in D2 train ik eigenlijk nooit.quote:Max. Hartslag 176
Rust Hartslag 48
Hartslagreserve 128
< 60% Herstelloop 48 - 125
60-70% LDL (D1) 125 - 138
70-80% IDL (D2) 138 - 150
80-85% TempoDL (D3) 150 - 157
85-95% Interval (D4) 157 - 170
90-97% 5k wedstr. (D5) 163 - 172<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Lekker Jumper en SEMTEX! Goed gedaan![]()
![]()
Ik ben momenteel heel heel druk, met werk én met leukere dingen, dus een beetje te weinig achter de computer om jullie op de hoogte te houden.
Maar blessure is dus echt achter de rug. Beginnersschema van de fysio is afgerond en nu ga ik dus nog de vijf laatste weken van Start to Run nog doen. Dan kan ik in april lekker weer 5 kilometertjes lopen in het weekend. En dan doe ik daarna lekker nog een schema richting de 10, zodat ik voor de zomer weer ben waar ik zat voor mijn blessure
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Lekker mossel! Ik zie dat de Ekiden weer tot de mogelijkheden gaat behoren als je blessurevrij blijftquote:Op maandag 18 februari 2013 14:07 schreef mosselmossel het volgende:
Lekker Jumper en SEMTEX! Goed gedaan![]()
![]()
Ik ben momenteel heel heel druk, met werk én met leukere dingen, dus een beetje te weinig achter de computer om jullie op de hoogte te houden.
Maar blessure is dus echt achter de rug. Beginnersschema van de fysio is afgerond en nu ga ik dus nog de vijf laatste weken van Start to Run nog doen. Dan kan ik in april lekker weer 5 kilometertjes lopen in het weekend. En dan doe ik daarna lekker nog een schema richting de 10, zodat ik voor de zomer weer ben waar ik zat voor mijn blessure
Dus eigenlijk loop je of heel rustig, of heel hard.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:06 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Het is meer dat ik erg benieuwd ben naar de verdeling tussen de D1, D2, D3/4 trainingen. Want mijn hartslagen meet ik de laatste tijd vrij makkelijk en heb de zones ook al bepaald.
[..]
Alleen loop ik eigenlijk al mijn trainingen de laatste weken in D1. En 1 keer per week doe ik wat interval die qua hartslag begint in D3 en eindigt in D4. Maar in D2 train ik eigenlijk nooit.
Mijn training vanavond is bijvoorbeeld een ontspannen training. 60 minuten D1 met daarin 2 series van 5x30 seconden lichte versnellingen met de nadruk op ontspanning.
Dus het is iets sneller dan heel rustig, maar lang niet zo snel als heel hard
Ook zijn niet alle LDL's standaard in D1. Sommigen lopen we iets sneller, en in sommigen lopen we iets snellere stukken. Daardoor kom je vaak automatisch in D2 terechtF means you're fucked![]()
Beste kenners,
Het voorjaar staat voor de deur dus ik wil met hardlopen beginnen, was niet van plan om (halve) marathon te gaan lopen, streven is een a twee keer p/w te gaan.
Wat is wijsheid wat aanschaf schoenen betreft? Er zijn schoenen voor 50E te koop en schoenen voor 150E te koop. Natuurlijk kun je een analyse laten doen, maar is dit nodig of is verstandig om een paar schoenen voor beginners aan te schaffen? Op internet zijn er genoeg goede aanbiedingen te vinden namelijk.![]()
In principe wil ik iedereen aanraden een analyse te laten doen en op basis daarvan goede schoenen aan te schaffen. Ik kan me echter goed voorstellen dat je als beginner niet direct 120+ euro uit wilt geven...Ik heb dat zelf wel gedaan, omdat ik het risico op blessures in het begin niet groter wilde maken dan nodig wasquote:Op maandag 18 februari 2013 14:22 schreef Noodlez het volgende:
Beste kenners,
Het voorjaar staat voor de deur dus ik wil met hardlopen beginnen, was niet van plan om (halve) marathon te gaan lopen, streven is een a twee keer p/w te gaan.
Wat is wijsheid wat aanschaf schoenen betreft? Er zijn schoenen voor 50E te koop en schoenen voor 150E te koop. Natuurlijk kun je een analyse laten doen, maar is dit nodig of is verstandig om een paar schoenen voor beginners aan te schaffen? Op internet zijn er genoeg goede aanbiedingen te vinden namelijk.F means you're fucked![]()
Heel globaal ziet mijn week er ongeveer zo uit:quote:Op maandag 18 februari 2013 14:06 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Het is meer dat ik erg benieuwd ben naar de verdeling tussen de D1, D2, D3/4 trainingen. Want mijn hartslagen meet ik de laatste tijd vrij makkelijk en heb de zones ook al bepaald.
Maandag --> D1 variërend van 10 tot 18 kilometer
Dinsdag --> rustdag
Woensdag --> Interval @ loopgroep (+- 10 kilometer met inlopen, looptraining en uitlopen erbij)
Donderdag --> Tempo trainingen. tot max 16 kilometer in D2 en korte stukken (max 3km) in D3.
Vrijdag --> rustdag
Zaterdag --> Varierend. Fartlek training (D1, D2 & D3 in een training), rust of 800 meters in D2.
Zondag --> Wedstrijd of rust.![]()
Ja, dat klopt, voorheen liep ik alle trainingen in D2 (begin) en D3 (eind) en de intervallen ook in D3/D4. Alleen door hier wat te lezen over de langzamere trainingen ben ik mijn trainingen eigenlijk allemaal in D1 gaan lopen.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Dus eigenlijk loop je of heel rustig, of heel hard.
Mijn training vanavond is bijvoorbeeld een ontspannen training. 60 minuten D1 met daarin 2 series van 5x30 seconden lichte versnellingen met de nadruk op ontspanning.
Dus het is iets sneller dan heel rustig, maar lang niet zo snel als heel hard
Ook zijn niet alle LDL's standaard in D1. Sommigen lopen we iets sneller, en in sommigen lopen we iets snellere stukken. Daardoor kom je vaak automatisch in D2 terecht
Deze week loop ik 1 x 7 km (vandaag), 1 x 11,5 km (vrijdag) en ertussen heb ik eigenlijk interval staan, maar heb afgelopen vrijdag ook al die 2 series van 5x een minuut versnellen gedaan. En voelde zaterdag heel lichtjes wat bij mijn schenen bij het trapolopen. Dus wil denk ik dan 'gewoon' 6 of 7 km lopen, om niet over te belasten.
Is het dan gek dat ik de 7 en de 6 km in D2 loop en de 11,5 in D1?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Had je na zaterdag ook nog last? Zo nee, dan lijkt me dat er weinig aan de hand is en zou ik er in ieder geval geen rekening mee houden.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:36 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, voorheen liep ik alle trainingen in D2 (begin) en D3 (eind) en de intervallen ook in D3/D4. Alleen door hier wat te lezen over de langzamere trainingen ben ik mijn trainingen eigenlijk allemaal in D1 gaan lopen.
Deze week loop ik 1 x 7 km (vandaag), 1 x 11,5 km (vrijdag) en ertussen heb ik eigenlijk interval staan, maar heb afgelopen vrijdag ook al die 2 series van 5x een minuut versnellen gedaan. En voelde zaterdag heel lichtjes wat bij mijn schenen bij het trapolopen. Dus wil denk ik dan 'gewoon' 6 of 7 km lopen, om niet over te belasten.
Is het dan gek dat ik de 7 en de 6 km in D2 loop en de 11,5 in D1?F means you're fucked![]()
Niet echt, ik heb nog niet eerder echt last van mijn schenen gehad, dus kan het ook nog niet echt plaatsen, maar wil zeker voorkomen dat ik me ga overbelasten. Dus doe het dan maar uit voorzorg...quote:Op maandag 18 februari 2013 14:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Had je na zaterdag ook nog last? Zo nee, dan lijkt me dat er weinig aan de hand is en zou ik er in ieder geval geen rekening mee houden.
Maar: Is het dan gek dat ik de 7 en de 6 km in D2 loop en de 11,5 in D1?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Forum Opties Forumhop: Hop naar: