Dat ga ik doen! Ik heb dan wel geen tropisch aquarium - gewoon goudvissen - maar wel last van algen in de slangen. Rotwerk om dat schoon te maken.quote:- Tape de slangen van je pomp in met zwarte tape om alg in de slangen te voorkomen.
De helft aan water kun je opzich er makkelijk direct verversen zonder problemen..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Als je je vissen langer dan een uurtje in een emmer moet laten zou ik zorgen dat er een klein thermostaatje in zit. Water in een emmer koelt sneller af dan in je aquarium, en met de stress van hun verhuizing heb je zo een ziekte erin.
Als je 50/60% water bewaart dan zou ik in ieder geval een paar dagen wachten tot je het water weer aan gaat vullen met nieuw water, en dat aanvullen in delen doen.
Het zou makkelijker zijn om je vissen even in een tijdelijk 2e aquarium te zetten, zodat je je aquarium rustig weer kunt opstarten. Meestal kun je op marktplaats gratis een bak vinden, zo heb ik het ook gedaan
Heb net toch maar wel een 60x30x30 opgehaald. Daar kunnen dan de vissen tijdelijk even in. Het is dan maar voor 1 nachtje, maar dan heb ik gewoon iets meer ruimte om de grote bak in te richten... misschien haal ik er zo via marktplaats nog ff 1 bij, want mijn vissen passen eigenlijk niet allemaal bij elkaar in zo'n kleine bak, ook al is het maar voor even.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:24 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Kun je niet een bak/emmer lenen of kopen waar alle vissen + filter en verwarming in kunnen? Die zou je dan beneden kunnen zetten op wieltjes en je gewone bak met een klein laagje water verplaatsen zodat je de bodem er in kan laten zitten? En dan vervolgens je emmer met vissen naar je nieuwe huis rijden en de boel weer over zetten?
Die beestjes zijn al zwak als ze verkocht wordenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:04 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Gisteren heb ik mijn bijlzampjes aangevuld met tien nieuwe. Nu dreef er net een bijlzampje door de bak, die volgens mij al klaar was om naar het licht te gaan.
Zou 't kunnen dat ie tegen de dekruitjes is gesprongen en daardoor nu ronddrijft?
Filter en as zien er wel goed uit. Zal vanavond eens kijken of ik de gehele in en uitvoer kan controleren. denk het niet, want is helemaal ingebouwd...quote:Op zondag 27 januari 2013 21:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De gehele uit en invoer al eens gecontroleerd?
Asje nog in orde? Zou toch een oorzaak moeten hebben, hoe vreemd dan ook
Sterkere filtering is altijd fijn natuurlijk, maar wellicht dat je de huidige later nog kan fixen zodat je een reserve hebt staan
Epic fail. Beetje ingelezen. Kom thuis.... intake van water zal helemaal verstopt. Ging al een lampje branden toen ik de pomp uitzette en er allemaal lucht uit de inlaat kwam.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kijk es aan!!Das een aangename verrassing!
Ik heb wel eens gehad dat daarna een hoop vuil het water in geblazen werd vanuit de slangenquote:Op maandag 28 januari 2013 17:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Epic fail. Beetje ingelezen. Kom thuis.... intake van water zal helemaal verstopt. Ging al een lampje branden toen ik de pomp uitzette en er allemaal lucht uit de inlaat kwam.
Daarna dankzij een tip de lucht eruit 'gepompt' met een dingetje op het filter en hij draait weer helemaal als nieuw. Megastroming.. Wel een opluchting. Hopelijk krijgemn de vissen nu ook weer genoeg zuurstof.
Maar ik koop toch maar wel dat reserve filter. Beter om het te hebben staan..
Gaat wel lekker zo, hequote:Op maandag 28 januari 2013 17:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Epic fail. Beetje ingelezen. Kom thuis.... intake van water zal helemaal verstopt. Ging al een lampje branden toen ik de pomp uitzette en er allemaal lucht uit de inlaat kwam.
Daarna dankzij een tip de lucht eruit 'gepompt' met een dingetje op het filter en hij draait weer helemaal als nieuw. Megastroming.. Wel een opluchting. Hopelijk krijgemn de vissen nu ook weer genoeg zuurstof.
Maar ik koop toch maar wel dat reserve filter. Beter om het te hebben staan..
Poeh, hoelang ik het hele aquarium al heb staan in de huidige opstelling bedoel je ?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:55 schreef Twinky het volgende:
Hoe lang heb je hem al staan? wat zit er allemaal in?
ja?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Poeh, hoelang ik het hele aquarium al heb staan in de huidige opstelling bedoel je ?
Ik meen sinds mei 2008, de bak inhoud is ongeveer 110 liter.quote:
Ik lees dat je 2 weken geleden je filter hebt schoongemaakt. Hoe vaak doe je dat normaal gesproken en war voor filter is het? Het lijken mij ook vrij veel vissen voor 110 liter. Kan zijn dat de witte waas komt omdat er niet genoeg bacterieen in het water zitten. Hoe vaak en hoeveel water ververs je?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zou graag even een hulplijn willen inschakelen..
Dit is namelijk mijn
En nu ben ik eigenlijk op het punt dat ik het niet meer zo goed weet wat ik er mee aan moet.
Ik heb het water al gemeten maar ook daar komt niet iets heel bijzonders uit..
Ph : 7
Gh : 8
Kh : 3
No2 : 0
No3 : 10
Cl˛ : 0
Waarbij de Kh dan wat aan de lage kant is maar daar zie ik geen verband mee qua troebelheid van het water. Graag zou ik van jullie eens willen weten wat ik er nog aan kan doen om het water helderderder te krijgen![]()
Het filter reinig ik normaal gesproken één keer in het half jaar; het is een filter wat in de kap van het aquarium verwerkt is.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik lees dat je 2 weken geleden je filter hebt schoongemaakt. Hoe vaak doe je dat normaal gesproken en war voor filter is het? Het lijken mij ook vrij veel vissen voor 110 liter. Kan zijn dat de witte waas komt omdat er niet genoeg bacterieen in het water zitten. Hoe vaak en hoeveel water ververs je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |