Als je hem morgen terug hebt met WTF IS THIS SHIT ga je heus wel lachenquote:Op woensdag 12 december 2012 23:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Nog heel even en dan kan de paper op de mail. Hopen dat ik het niet morgen terug heb met WTF IS THIS SHIT eronder
Uiteraardquote:Op woensdag 12 december 2012 23:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Als je hem morgen terug hebt met WTF IS THIS SHIT ga je heus wel lachen
Welkom. Kom je hier posten?quote:Op donderdag 13 december 2012 01:22 schreef De_Fietser het volgende:
Zou ik onder de Leidse rechtenstudenten geplaatst kunnen worden?
jup, dat is wel de bedoelingquote:
We hebben hier het gebruik dat je je plek in de OP moet verdienen door een foto van je Kluwer Wettenbundel met tabjes er op en er aan te posten. Ik weet dat het stom is, maar ik heb het gedaan en Keyos en Boterbartje en noem maar op. Dus kom op!quote:Op donderdag 13 december 2012 01:51 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
jup, dat is wel de bedoeling
is de leidse rechtfaculteit nou echt zo'n ballenclub als ik altijd hoor? Ben een beetje huiverig om er te gaan studerenquote:Op donderdag 13 december 2012 01:22 schreef De_Fietser het volgende:
Zou ik onder de Leidse rechtenstudenten geplaatst kunnen worden?
een avatar van hank moody is al baas genoegquote:Op donderdag 13 december 2012 01:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
We hebben hier het gebruik dat je je plek in de OP moet verdienen door een foto van je Kluwer Wettenbundel met tabjes er op en er aan te posten. Ik weet dat het stom is, maar ik heb het gedaan en Keyos en Boterbartje en noem maar op. Dus kom op!
Er lopen aardig wat 'ballen' rond ja, maar ik heb het er, als niet 'bal' prima naar mijn zinquote:Op donderdag 13 december 2012 01:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
is de leidse rechtfaculteit nou echt zo'n ballenclub als ik altijd hoor? Ben een beetje huiverig om er te gaan studeren
nu? Oo het 2 uurquote:Op donderdag 13 december 2012 01:55 schreef Keyos het volgende:
Wordt een beetje een sad panda op dit moment, Bruce speelt nu al 25 minuten en heeft nog geen goed nummer gespeeld, alleen maar kut nummers van zijn nieuwe album, godveredomme.
ben benieuwd wat ik ervan vind over een jaartje.quote:Op donderdag 13 december 2012 01:55 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Er lopen aardig wat 'ballen' rond ja, maar ik heb het er, als niet 'bal' prima naar mijn zin
Is precies half 2 begonnen, gelukkig speelt hij nu Born To Run (ook niet mijn favoriete nummer, maar veel beter dan zijn nieuwe werk). Had nog hoop dat hij 4th Of July Asbury Park (Sandy) zou spelen, maar ik zie het niet gebeuren.quote:
geen haast hoorquote:Op donderdag 13 december 2012 02:04 schreef Tchock het volgende:
[..]Naam komt zo snel mogelijk in orde.
Wat een tijden..quote:Op donderdag 13 december 2012 02:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Is precies half 2 begonnen, gelukkig speelt hij nu Born To Run (ook niet mijn favoriete nummer, maar veel beter dan zijn nieuwe werk). Had nog hoop dat hij 4th Of July Asbury Park (Sandy) zou spelen, maar ik zie het niet gebeuren.
@De_Fietser
Ik had bijna een mede-Leidenaar kunnen zijn , heb last-minute toch besloten om naar de EUR te gaan, ben benieuwd hoe ik het had gehad als ik naar Leiden was gegaan.
ik heb het er prima naar mijn zin, maar ik denk dat als je er genoeg tijd in steekt, het overal leuk is.quote:Op donderdag 13 december 2012 02:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Is precies half 2 begonnen, gelukkig speelt hij nu Born To Run (ook niet mijn favoriete nummer, maar veel beter dan zijn nieuwe werk). Had nog hoop dat hij 4th Of July Asbury Park (Sandy) zou spelen, maar ik zie het niet gebeuren.
@De_Fietser
Ik had bijna een mede-Leidenaar kunnen zijn , heb last-minute toch besloten om naar de EUR te gaan, ben benieuwd hoe ik het had gehad als ik naar Leiden was gegaan.
Moet ik dat wetenquote:Op donderdag 13 december 2012 02:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is niet in Nederland, genius.
op welke nummers van Springsteen zit je te wachten?quote:Op donderdag 13 december 2012 02:09 schreef Keyos het volgende:
Het is juist vrij vroeg begonnen als je het omrekent naar NY tijd. Ik hoef morgen pas vroeg in de middag de bus te hebben, kan dus mijn uurtjes slaap nog wel pakken na dit concert.
Edit: Roger Waters speelt nu!
4th Of July Asbury Park , My Hometown, The River, Working on the Highway, Tenth Avenue Freeze-out, Bobby Jean, zomaar een paar voorbeelden. Niet zijn nieuwe werk in ieder geval, het is geen takkeherrie maar wel gewoon zonde om live te spelen als je een arsenaal aan topwerk hebt.quote:Op donderdag 13 december 2012 02:28 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
op welke nummers van Springsteen zit je te wachten?
Dat zou echt de beste reünie ooit zijn. Zo'n grote fan ben ik nou ook weer niet, maar daar zou ik naartoe willen om de historische waarde.quote:Op donderdag 13 december 2012 02:33 schreef Keyos het volgende:
[..]
4th Of July Asbury Park , My Hometown, The River, Working on the Highway, Tenth Avenue Freeze-out, Bobby Jean, zomaar een paar voorbeelden. Niet zijn nieuwe werk in ieder geval, het is geen takkeherrie maar wel gewoon zonde om live te spelen als je een arsenaal aan topwerk hebt.
Ben aan het genieten van Roger op dit moment, blijft eeuwig zonde natuurlijk dat Gilmour niet zijn partij zingt, je blijft met die nummers toch altijd 'iets' missen.
The River vind ik ook echt goed, net als the Promised Land en Dancing in the Dark.quote:Op donderdag 13 december 2012 02:33 schreef Keyos het volgende:
[..]
4th Of July Asbury Park , My Hometown, The River, Working on the Highway, Tenth Avenue Freeze-out, Bobby Jean, zomaar een paar voorbeelden. Niet zijn nieuwe werk in ieder geval, het is geen takkeherrie maar wel gewoon zonde om live te spelen als je een arsenaal aan topwerk hebt.
Ben aan het genieten van Roger op dit moment, blijft eeuwig zonde natuurlijk dat Gilmour niet zijn partij zingt, je blijft met die nummers toch altijd 'iets' missen.
Komt goed! Eric Clapton en de Stones moeten nog langskomen, genieten ditquote:Op donderdag 13 december 2012 02:36 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
The River vind ik ook echt goed, net als the Promised Land en Dancing in the Dark.
Veel plezier nog vanavond!
Very nicequote:Op donderdag 13 december 2012 02:39 schreef Keyos het volgende:
[..]
Komt goed! Eric Clapton en de Stones moeten nog langskomen, genieten dit.
quote:Op donderdag 13 december 2012 01:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
We hebben hier het gebruik dat je je plek in de OP moet verdienen door een foto van je Kluwer Wettenbundel met tabjes er op en er aan te posten. Ik weet dat het stom is, maar ik heb het gedaan en Keyos en Boterbartje en noem maar op. Dus kom op!
quote:Op donderdag 13 december 2012 02:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Bruce Springsteen kan niet eens tot half 2 wakker blijven man.
Jij bent ook nog aardig lang op, ook Clapton aan het kijken nu?quote:
Ik ben een keer vroeg naar bed gegaan, maar dan word ik altijd midden in de nacht wakker. Heel vervelendquote:Op donderdag 13 december 2012 03:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Jij bent ook nog aardig lang op, ook Clapton aan het kijken nu?
Zit ineens de gehele ' The Sopranos' casting achter de telefoonquote:Op donderdag 13 december 2012 04:03 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik ben een keer vroeg naar bed gegaan, maar dan word ik altijd midden in de nacht wakker. Heel vervelend
quote:Op donderdag 13 december 2012 01:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Erg erg erg jammer dit.quote:
Een beetje de novieten uitdagen, is nooit verkeerdquote:
Kloptquote:Op donderdag 13 december 2012 08:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Een beetje de novieten uitdagen, is nooit verkeerd
quote:Op donderdag 13 december 2012 09:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Weer een beetje bijgeslapen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 december 2012 09:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Veel succes! Maar vergeet niet dat je af en toe ook leuke dingen moet doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, weekend!
Eigenlijk non-stop studeren nu![]()
Bedankt! Ik zal er rekening mee houdenquote:Op donderdag 13 december 2012 11:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Veel succes! Maar vergeet niet dat je af en toe ook leuke dingen moet doen.
De docent is ook een beetje van slag. Laat 'm een beetje bijkomen van je paper.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Al drie keer op het punt gestaan de docent te mailen: "en en en?"
Paper in z'n rate.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
De docent is ook een beetje van slag. Laat 'm een beetje bijkomen van je paper.
Komt vast goed![]()
Was ergens in deel #39 geloof ik.quote:Op maandag 22 september 2008 21:37 schreef Maharbal het volgende:
Nou vooruit, plaats mij ook maar in de OP
Rijksuniversiteit Groningen!
Hey, als je het nog niet gedaan hebt, wil je even een foto van je getabte Kluwer posten, alsnog? Hebben we die administratie ook weer op orde.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:24 schreef Maharbal het volgende:
Even voor de grap m'n eerste post in deze reeks opgezocht:
[..]
Was ergens in deel #39 geloof ik.
Nog voor deze reeks hip wasquote:Op donderdag 13 december 2012 11:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat mensen met een mr. titel vrijstelling hebben.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hey, als je het nog niet gedaan hebt, wil je even een foto van je getabte Kluwer posten, alsnog? Hebben we die administratie ook weer op orde.
Alvast bedankt,
Hogerhand
Laat maar zitten dan.quote:
Toen waren de posts 'iets' inhoudelijker.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:26 schreef Yreal het volgende:
3 jaar over 100 posts, een maand over 40
Hoe heb je dit opgezocht eigenlijk? Gewoon topic na topic teruggeklikt?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je postgeschiedenis en dan het pijltje van 'laatste pagina'?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe heb je dit opgezocht eigenlijk? Gewoon topic na topic teruggeklikt?
Oh, ja. Dat gaat bij mij niet werken.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je postgeschiedenis en dan het pijltje van 'laatste pagina'?
quote:Op donderdag 13 december 2012 11:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat mensen met een mr. titel vrijstelling hebben.
gr gr
mr.mr. Maharbal
Ik ook; geen.quote:
Want?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, ja. Dat gaat bij mij niet werken.
quote:
Ik heb geen idee of ik veel langer post. Ik sta iig sinds 2005 geregistreerd, maar kennelijke postte ik toen nog niet veel.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik post veel langer op FOK! dan hier.
Ik kende jou voornamelijk uit WGR.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ik veel langer post. Ik sta iig sinds 2005 geregistreerd, maar kennelijke postte ik toen nog niet veel.
Op hulp gevraagd en blijven plakkenquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:33 schreef Tchock het volgende:
Lieve mensen, ik heb dinsdag een tentamen Constitutioneel Recht en ik heb een probleem. Ik snap het Meerenbergarrest echt voor geen meterIs er iemand hier die mij de essentie en gevolgen uit kan leggen? Ik heb zelfs een samenvatting, maar ik kom echt de originele tekst niet door
![]()
Is er iemand die mij kan helpen?Originele tekst is hier te vinden, en alleen de uitspraak van de HR is voor mij van belang.
WGR postte ik inderdaad veel.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik kende jou voornamelijk uit WGR.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Mag ik ook in de OP?
Ik ga beginnen met de WO Bachelor Rechtsgeleerdheid aan de Open Universiteit
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bedankt! Ik zal er rekening mee houden
Geworden?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Actaeon het volgende:
WGR is echt een kansloze bende geworden eigenlijk
Dat is het in een bepaalde mate altijd al geweest. Aan ons juristen om het enigszins in bedwang/relevant te houden.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Actaeon het volgende:
WGR is echt een kansloze bende geworden eigenlijk
Ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk! En ik kijk ook elke keer weer met bewondering toe als ik mensen als jij, Yreal en nog een aantal andere juristen (in spe) zie posten in WGR om mensen te helpen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is het in een bepaalde mate altijd al geweest. Aan ons juristen om het enigszins in bedwang/relevant te houden.
Wat grappig, 2008 (#29 trouwens), en ik kom 30 topics later in 2012. En nu bijna honderd topics verder in een jaartje.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zoeen heb ik ook, eerst krijgen, dan gevenquote:Op donderdag 13 december 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
Ah, gevonden.
[..]
Op hulp gevraagd en blijven plakken
Alleen al hierom ga ik solliciteren om MOD van WGR te worden en ga ik jou moderaten.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk! En ik kijk ook elke keer weer met bewondering toe als ik mensen als jij, Yreal en nog een aantal andere juristen (in spe) zie posten in WGR om mensen te helpen.
Maar persoonlijk ben ik er een klein beetje klaar mee door al dat gezeik van veel users daar en voel ik nooit meer echt de behoefte om te posten daar.
Misschien moet ik daarom ook maar nooit adviseur worden dan
#29, nog eerder!quote:Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef Giku het volgende:
[..]
Wat grappig, 2008 (#29 trouwens), en ik kom 30 topics later in 2012. En nu bijna honderd topics verder in een jaartje.
Volgens mij mis ik de clue ofzo maar hoe bedoel je mij moderaten?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Alleen al hierom ga ik solliciteren om MOD van WGR te worden en ga ik jou moderaten.
Ik postte hiervoor ook vaker, maar dat komt ook omdat er toen meer relevante vragen gesteld werden. Tegenwoordig zijn het vaker simpele Google vragen en/of vragen waarbij m'n hulp niet nodig is.
De reden dat ik bleef hangen en reden dat ik niet zo gek veel post. Mijn treinreizen e.d. laat ik wel aan mn vriendin horenquote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
#29, nog eerder!
Toen werd er inderdaad iets minder gepost, en iets inhoudelijker dus.
ALS je al post, per definitie weghalen!quote:Op donderdag 13 december 2012 11:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Volgens mij mis ik de clue ofzo maar hoe bedoel je mij moderaten?
Ik ben bang dat ik ietsje hoger sta danquote:Op donderdag 13 december 2012 11:47 schreef eriksd het volgende:
Klopt volgens mij geen biet van. Ik denk dat de reeks gebroken is. 58 topics, ik zie het al. Ga ze wel even goedzetten ooit
Dat was inderdaad ook heel lang mijn insteek. Tegenwoordig is het meer een beetje slap lullen. Ook wel grappig op z'n tijd.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:48 schreef Giku het volgende:
[..]
De reden dat ik bleef hangen en reden dat ik niet zo gek veel post. Mijn treinreizen e.d. laat ik wel aan mn vriendin horenIk wacht meestal op iets nuttigs en probeer dan iets van toegevoegde waarde te zijn, al is dat de laatste tijd moeilijk.
Don't you worry my friend. Ik zal niet posten.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
ALS je al post, per definitie weghalen!
Ja, maar dat slap lullen houd ik niet bij. Soms heb ik pas na 2 dagen tijd om even te checken, en als je dan 3 topics verder bent dan heb ik niet zo'n zin om het allemaal terug te lezenquote:Op donderdag 13 december 2012 11:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat was inderdaad ook heel lang mijn insteek. Tegenwoordig is het meer een beetje slap lullen. Ook wel grappig op z'n tijd.
Dat vind ik juist het leuke hier eigenlijkquote:Op donderdag 13 december 2012 11:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat was inderdaad ook heel lang mijn insteek. Tegenwoordig is het meer een beetje slap lullen. Ook wel grappig op z'n tijd.
Inderdaad!quote:Op donderdag 13 december 2012 11:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat vind ik juist het leuke hier eigenlijkHet is niet zo'n huiswerk/algemene-vragentopic als veel SES reeksen, maar als er een serieuze juridische post is wordt daar altijd inhoudelijk op gereageerd.
Misschien moet ik dan maar 's zo'n vraag stellen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Don't you worry my friend. Ik zal niet posten.
Sowieso, wanneer worden er nou vragen gesteld over renchten van eendenkooi enzulks?![]()
Hmmm dan ben ik wel genoodzaakt om te reageren eigenlijk.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien moet ik dan maar 's zo'n vraag stellen.
nadeel van de slimste zijnquote:Op donderdag 13 december 2012 11:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
edit: ik kan je natuurlijk ook gewoon hier moderaten, puur om je te pesten. Ja, goed idee. Ik ga solliciteren voor MOD.
Ik wist niet dat je zò op me gesteld was!quote:Op donderdag 13 december 2012 11:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
edit: ik kan je natuurlijk ook gewoon hier moderaten, puur om je te pesten. Ja, goed idee. Ik ga solliciteren voor MOD.
Altijd?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:57 schreef Actaeon het volgende:
Sinds wanneer kan je in je posts zien dat je een ongelezen PM hebt?
Kan dat?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:57 schreef Actaeon het volgende:
Sinds wanneer kan je in je posts zien dat je een ongelezen PM hebt?
Je kunt bijna raden wat de originele tekst in de uitspraak was.quote:Het staat niet vast dat B. degene is geweest die Hund heeft doodgeschoten. De samenwerking met zijn mededader was echter dusdanig nauw, dat die onzekerheid juridisch niet uitmaakt.
Dat dus. Als ik wil lezen hoe mensen toch vooral heel interessant doen dan kijk ik wel op BB. Hier is het vooral gezellig.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat vind ik juist het leuke hier eigenlijkHet is niet zo'n huiswerk/algemene-vragentopic als veel SES reeksen, maar als er een serieuze juridische post is wordt daar altijd inhoudelijk op gereageerd.
Is netto die met belasting of is dat bruto?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:20 schreef Maharbal het volgende:
Jullie moeten gewoon vaker fiscale vragen stellen.
Ik snap er te weinig van om zelfs maar vragen te hebbenquote:Op donderdag 13 december 2012 12:20 schreef Maharbal het volgende:
quote:Op donderdag 13 december 2012 12:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is netto die met belasting of is dat bruto?
Netto is een Duitse winkelketen.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is netto die met belasting of is dat bruto?
Of vragen over oude zakelijke rechten.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:20 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb een eend die een beetje loops is. Kan ik 'm ook ergens in opsluiten?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Of vragen over oude zakelijke rechten.
Als je al een eend hebt heb je eigenlijk ook geen recht van eendenkooi en afpaling nodig.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb een eend die een beetje loops is. Kan ik 'm ook ergens in opsluiten?
Ik heb een eend gezien die een beetje loops is. Kan ik 'm ook beschermen en ergens in opsluiten?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als je al een eend hebt heb je eigenlijk ook geen recht van eendenkooi en afpaling nodig.
Hou je van vrouwen?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Of vragen over oude zakelijke rechten.
Ik vind dat een loopse eend wel degelijk het recht heeft afgepaald te worden.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb een eend gezien die een beetje loops is. Kan ik 'm ook beschermen en ergens in opsluiten?
quote:Op donderdag 13 december 2012 12:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik vind dat een loopse eend wel degelijk het recht heeft afgepaald te worden.
Jij verstrooide Tunesiër.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:26 schreef Maharbal het volgende:
O fuck, ik ben te laat voor een vergadering.
In principe wel.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb een eend gezien die een beetje loops is. Kan ik 'm ook beschermen en ergens in opsluiten?
Leuke video! Laat ik maar gewoon beginnen. GO!quote:
Inderdaad!quote:Op donderdag 13 december 2012 12:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Leuke video! Laat ik maar gewoon beginnen. GO!
Bedoel je die lijst die Erik net postte? Die is tot en met topic 58, hè?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:14 schreef Bananenman het volgende:
Ik had verwacht dat ik qua posts nog wel ergens onderaan in het rijtje zou staan maar zelfs dat is niet het geval zie ik. Terwijl ik al tig topics fanatiek lurker ben. Posten blijft een beetje achter though.
Wel leuk dat ze jou ook Tchock noemt.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:26 schreef Tchock het volgende:
Moeder belt: Hé Tchock, doe de voordeur even open wil je? Ik sta op de oprit met een Bentley Continental
Dat heb ik ook. Als je eenmaal in de UB zit en het dieselmotortje komt op gang dan gaat het opeens ook echt super hard. Als je thuis zit dan moddert het allemaal maar wat door.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:03 schreef Giku het volgende:
[..]
Inderdaad!
Is me trouwens ergens halverwege vorig jaar opgevallen, dat als ik gewoon begin, dat ik dan ook snel 2 uur bezig ben, en na pauze gewoon door kan gaan. Daarom werkt thuiswerken niet, als ik gewoon meteen op de fiets spring en naar de bieb ga, ben ik zoooveeel efficienter.
En ik houd ook al tijdje bij op een soort van zelfgemaakte agenda wanneer ik wel en niet geleerd heb (en dat is altijd minder als dat je denkt)
Ik heb niemand thuisquote:
Dat kan hé. Je broertje heet dan Terminator2000 en je zusje xx-CuteGurl93-xx. Op een gegeven moment werkt het voor ouders gewoon beter om al die identiteiten samen te voegen.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel leuk dat ze jou ook Tchock noemt.
there, there'...quote:
Hahaquote:Op donderdag 13 december 2012 13:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat kan hé. Je broertje heet dan Terminator2000 en je zusje xx-CuteGurl93-xx. Op een gegeven moment werkt het voor ouders gewoon beter om al die identiteiten samen te voegen.
Mijn echte naam gaat jou niets aanquote:Op donderdag 13 december 2012 13:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel leuk dat ze jou ook Tchock noemt.
coupéquote:Wel vet hoor zo'n Bentley, is het een coupé of Flying Spur?
Ik hoef je echte naam ook niet te weten hrquote:Op donderdag 13 december 2012 14:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn echte naam gaat jou niets aan
[..]
coupé
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik hoef je echte naam ook niet te weten hr
Vind de coupé mooier. Jij niet?quote:Jammer maar nog steeds leuk.
Oh dat zag ik over het hoofd op m'n telefoon, dat verklaart een hoopquote:Op donderdag 13 december 2012 13:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bedoel je die lijst die Erik net postte? Die is tot en met topic 58, hè?
Sorryquote:Op donderdag 13 december 2012 14:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Vind de coupé mooier. Jij niet?
Ik verbaasde me er ook al over dat ik niet in de top tien stondquote:Op donderdag 13 december 2012 14:22 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Oh dat zag ik over het hoofd op m'n telefoon, dat verklaart een hoop
Nee joh, dan stel ik me gewoon voor. Dinsdag op de poort ook gedaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:26 schreef Boterbartje het volgende:
Hoezo mag niemand je naam weten dan?
Indien meet binnenkort; wil je dan tchock genoemd worden?
akta-jon. Griekse 'ae' is een /aj/-klank in het Nederlands.quote:ik heb geen idee hoe ik actaeon moet uitsprekenik zeg steeds acta -eon
Ah ok, dat wist ik dus niet. Dan klinkt het ineens en stuk natuurlijkerquote:Op donderdag 13 december 2012 14:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee joh, dan stel ik me gewoon voor. Dinsdag op de poort ook gedaan.
[..]
akta-jon. Griekse 'ae' is een /aj/-klank in het Nederlands.
Of is het haar naam?quote:
Mijn held.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee joh, dan stel ik me gewoon voor. Dinsdag op de poort ook gedaan.
[..]
akta-jon. Griekse 'ae' is een /aj/-klank in het Nederlands.
Ik ookquote:
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:32 schreef Tchock het volgende:
Hahah Actaeon is niet mindfuck-proof
We hadden een mini-meet he, afgelopen dinsdag of maandag, weet het niet meerquote:
Ik denk dat Eriksd verliest.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Misschien een leuk spelletje, namen raden.
1x geprobeerd met iemand hier en dat ging nogal dramatischquote:Op donderdag 13 december 2012 14:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Misschien een leuk spelletje, namen raden.
Max. Leuk wel, maar nee.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:41 schreef Boterbartje het volgende:
jaaa ik denk dat spotlessmind spottie heet.
actaeon hendrik'
tchock max
eriksd bram
Ja blijkbaarquote:
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:44 schreef meneerRaab het volgende:
[..]
Nee, sideshow is een typische Koen of Ivo
Beetje jammer wel. Dat werkt netwerken niet in de hand hequote:Op donderdag 13 december 2012 14:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja blijkbaarIk ben jouw naam al weer kwijt trouwens, ik kan dat soort dingen echt niet onthouden
edit: en met 'dat soort' bedoel ik alle.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Beetje jammer wel. Dat werkt netwerken niet in de hand he
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:46 schreef Maharbal het volgende:
Dat was best interessant; Banking.
Kun je bij bij subrogatie bepalen dat de subrogatie geschiedt onder voorbehoud van pandrecht ten gunste van de bank?
Brand maar los.
Ik had gehoopt het antwoord te vinden in je spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder boeit het me geenszins
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Robin niet?quote:Op donderdag 13 december 2012 14:48 schreef Actaeon het volgende:
Ik vind Tim, Sander, Willem of Sebastiaan passen bij Tchock.
Of Hein.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:48 schreef Actaeon het volgende:
Ik vind Tim, Sander, Willem of Sebastiaan passen bij Tchock.
Geef nou niet je eigen naam weg!quote:
Nep juristquote:Op donderdag 13 december 2012 14:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik had gehoopt het antwoord te vinden in je spoiler.
Verder boeit het me geenszins![]()
SpotlessHein00quote:Op donderdag 13 december 2012 14:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Geef nou niet je eigen naam weg!
Vergeef mequote:
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In combinatie met je nick kan dat SpotlessBehind00 worden.
SlotlessHind00quote:Op donderdag 13 december 2012 14:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In combinatie met je nick kan dat SpotlessBehind00 worden.
Klaas?quote:Op donderdag 13 december 2012 14:52 schreef meneerRaab het volgende:
Mijn naam is al genoemd in het topic
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:52 schreef meneerRaab het volgende:
quote:
Was het Sebastiaan?quote:Op donderdag 13 december 2012 14:52 schreef meneerRaab het volgende:
Ja, maar jij had sowieso beter Vrijetijdskunde kunnen doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk ook liever na over heerlijke visrechten (nee geen typo).
Pleasure management.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar jij had sowieso beter Vrijetijdskunde kunnen doen.
-O_quote:Op donderdag 13 december 2012 14:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar jij had sowieso beter Vrijetijdskunde kunnen doen.
Raad van de Europese Unie is wetgevendquote:Artikel 15 van het EU-verdrag bepaalt:
De Europese Raad geeft de nodige impulsen voor de ontwikkeling van de Unie en bepaalt de algemene politieke beleidslijnen en prioriteiten. Hij oefent geen wetgevingstaak uit.
RU geeft geen multiple choice tentamens.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Raad van de Europese Unie is wetgevend
Verder is de Raad van Europa niet verbonden aan de EU, en heeft het gezorgd voor het EVRM, en EHRM
Je moet bij dat multiple choice tentamen een beetje de verschillen weten, dit zijn ze wel zo'n beetje
Vorig jaar welquote:Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
RU geeft geen multiple choice tentamens.
Oh ik dacht even dat je met RU de RUG bedoeldequote:Op donderdag 13 december 2012 15:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wij zitten niet op dezelfde universiteit?
Nope gewoon Radboud Universiteit.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh ik dacht even dat je met RU de RUG bedoelde
Sowieso doet er maar één uni toequote:Op donderdag 13 december 2012 15:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh ik dacht even dat je met RU de RUG bedoelde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
quote:Op donderdag 13 december 2012 15:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Sowieso doet er maar één uni toeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kom nou niet weer met dat Elsevier-onderzoekje.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:27 schreef Ties02 het volgende:
Toch was onze Rechtenfaculteit het beste dacht ik
Dit. Na een tijdje ga je gewoon houden van die organisatorische bende die het bij ons op de faculteit isquote:
We hadden toch geconcludeerd dat ie na Bpr al op het tableau was bijgeschreven? Dan is afstuderen toch helemaal niet meer nodig joh.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij bent bijna afgestudeerd. Heb je al een beetje VPB gehad?
Of plaatjesquote:Op donderdag 13 december 2012 15:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Arresten in bundels waarbij geen enkele witregel is opgenomen
plaatjes zijn leuk. alles lekker illustrerend erbij. dingen uittekenen die je leest is ook tof.quote:
Klep dicht, stinkbig.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij bent bijna afgestudeerd. Heb je al een beetje VPB gehad?
Preciesquote:Op donderdag 13 december 2012 15:33 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dit. Na een tijdje ga je gewoon houden van die organisatorische bende die het bij ons op de faculteit is
Ik prefereer de term 'sociale werkplaats'.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
PreciesIk noem het altijd maar 'administratief knus'
Plaatjes? Hoe moet ik me dat voorstellen bij een arrest?quote:
quote:Op donderdag 13 december 2012 15:48 schreef Tchock het volgende:
Hé, over fiscaal gesproken... Ik snap eindelijk de Double Irish With a Dutch SandwichVaak al over gelezen maar altijd hocuspocus.
Nou, leg uit dan!quote:Op donderdag 13 december 2012 15:48 schreef Tchock het volgende:
Hé, over fiscaal gesproken... Ik snap eindelijk de Double Irish With a Dutch SandwichVaak al over gelezen maar altijd hocuspocus.
Winst uit buitenlandse verkoop wordt door Amerikaanse bedrijven uitbetaald als royalties aan een Ierse dochteronderneming, omdat daar door een maas in de wet nauwelijks belasting over hoeft te worden betaald. Dan wordt het naar een andere Ierse dochteronderneming gestuurd, via Nederland, omdat er door Iers-Nederlandse verdragen dan geen belasting over hoeft te worden betaald, en dan gaat het naar een of ander buitenlands belastingparadijs.quote:
Ik bedoelde dat er GEEN plaatjes instaan. Maar als twee mensen het niet begrijpen zal het wel aan mij liggenquote:Op donderdag 13 december 2012 15:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Plaatjes? Hoe moet ik me dat voorstellen bij een arrest?
Mijn strafrechtbundel staan wel plaatjes inquote:Op donderdag 13 december 2012 15:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat er GEEN plaatjes instaan. Maar als twee mensen het niet begrijpen zal het wel aan mij liggen
Waarom zou je het via Nederland weer terug naar Ierland laten lopen? Creer je alleen maar een overbodige spread hier.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Winst uit buitenlandse verkoop wordt door Amerikaanse bedrijven uitbetaald als royalties aan een Ierse dochteronderneming, omdat daar door een maas in de wet nauwelijks belasting over hoeft te worden betaald. Dan wordt het naar een andere Ierse dochteronderneming gestuurd, via Nederland, omdat er door Iers-Nederlandse verdragen dan geen belasting over hoeft te worden betaald, en dan gaat het naar een of ander buitenlands belastingparadijs.
any good?
Nee, nu ik het terug lees, vatte ik het verkeerd opquote:Op donderdag 13 december 2012 15:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat er GEEN plaatjes instaan. Maar als twee mensen het niet begrijpen zal het wel aan mij liggen
Volgens mij - maar dat weet ik absoluut niet zeker - omdat je als het via Ierland naar buiten de EU stuurt wel belasting moet betalen maar als het vanuit de EU komt of naar een EU-land toe gaat niet.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom zou je het via Nederland weer terug naar Ierland laten lopen?
Ja, maar het heeft niet zoveel zin volgens mij om het eerst in Ierland te ontvangen door gewoon de gehele winst af te romen met royalties en managementsfees, vervolgens dat door te laten lopen naar NL, en dan weer terug naar Ierland om het dan naar buiten te gooien. Zou zeggen dat dat net zo goed via Nederland kan.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij - maar dat weet ik absoluut niet zeker - omdat je als het via Ierland naar buiten de EU stuurt wel belasting moet betalen maar als het vanuit de EU komt of naar een EU-land toe gaat niet.
Het is zo ingewikkeldquote:Op donderdag 13 december 2012 16:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, maar het heeft niet zoveel zin volgens mij om het eerst in Ierland te ontvangen door gewoon de gehele winst af te romen met royalties en managementsfees, vervolgens dat door te laten lopen naar NL, en dan weer terug naar Ierland om het dan naar buiten te gooien. Zou zeggen dat dat net zo goed via Nederland kan.
Ik ga het even opzoeken.
Je kan niet alles weten. Ik snap heel weinig van Strafrecht, erger me er geen moment aan.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is zo ingewikkeldIk snap veel te weinig van fiscaal, ik erger me daar enorm aan.
quote:Op donderdag 13 december 2012 16:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kan niet alles weten. Ik snap heel weinig van Strafrecht, erger me er geen moment aan.
Hbo-houdingquote:Op donderdag 13 december 2012 16:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kan niet alles weten. Ik snap heel weinig van Strafrecht, erger me er geen moment aan.
Grapjasquote:Op donderdag 13 december 2012 16:09 schreef Boterbartje het volgende:
haten op hbo, ik denk dat ik ga stoppen met opleiding en dan hbo recht doen. lijkt me veel leuker
Ik zou het doen als ik jou was.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:09 schreef Boterbartje het volgende:
haten op hbo, ik denk dat ik ga stoppen met opleiding en dan hbo recht doen. lijkt me veel leuker
Neen. IP rechten worden overgedragen aan een Ierse sub gevestigd (inclusief leiding) in een tax haven (Bermuda oid). Daar worden inkomsten niet (dan wel tegen erg lage percentages) belast. Deze sub hoeft, ondanks dat zij naar Iers recht is opgericht, geen belasting te betalen in Ierland (want de leiding is gevestigd op Bermuda, en Ierse wetgeving sluit, net als Nederlandse, voor de belastingplicht aan bij de feitelijke leiding van een onderneming).quote:Op donderdag 13 december 2012 15:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Winst uit buitenlandse verkoop wordt door Amerikaanse bedrijven uitbetaald als royalties aan een Ierse dochteronderneming, omdat daar door een maas in de wet nauwelijks belasting over hoeft te worden betaald. Dan wordt het naar een andere Ierse dochteronderneming gestuurd, via Nederland, omdat er door Iers-Nederlandse verdragen dan geen belasting over hoeft te worden betaald, en dan gaat het naar een of ander buitenlands belastingparadijs.
any good?
Zie boven.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, maar het heeft niet zoveel zin volgens mij om het eerst in Ierland te ontvangen door gewoon de gehele winst af te romen met royalties en managementsfees, vervolgens dat door te laten lopen naar NL, en dan weer terug naar Ierland om het dan naar buiten te gooien. Zou zeggen dat dat net zo goed via Nederland kan.
Ik ga het even opzoeken.
Is dat dan niet om de kosten die de Ierse dochters maken optimaler , tegen hoger vpb tarief, af te trekken in NL?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ga het even opzoeken.
Wat een drama dit.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen. IP rechten worden overgedragen aan een Ierse sub gevestigd (inclusief leiding) in een tax haven (Bermuda oid). Daar worden inkomsten niet (dan wel tegen erg lage percentages) belast. Deze sub hoeft, ondanks dat zij naar Iers recht is opgericht, geen belasting te betalen in Ierland (want de leiding is gevestigd op Bermuda, en Ierse wetgeving sluit, net als Nederlandse, voor de belastingplicht aan bij de feitelijke leiding van een onderneming).
Vervolgens gaat de Ierse sub #1 (Op Bermuda) overeenkomsten aan met Ierse sub #2 (in Ierland) aan, waardoor #2 deze IP rechten mag exploiteren. #2 krijgt inkomsten door exploitatie van deze rechten, maar mag de kosten voor het gebruiken van deze rechten (kosten betaald aan #1) weer aftrekken. Netto blijft er dan weinig over om te belasten.
Waarom wil je Nederland in deze structuur? Omdat het betalen van de fees voor de IP rechten van #2 naar #1 een stroom (royalty) genereert die belast is, aangezien Bermuda geen EU is (Moeder-Dochter richtlijn geldt niet). Dus IPV rechtstreeks van Ierse sub #1 de overeenkomst aan te gaan met #2 voor het gebruik van de IP rechten, schuif je Nederland tussen. #1 geeft de licensies (tegen een vergoeding) aan de Nederlandse sub, de Nederlandse sub geeft ze (tegen vergoeding) weer verder aan #1. De Nederlandse spread heb je hiermee iig gecovered door de aftrekbare kosten. En de clue: Nederland heft geen bronbelasting op de royalty betalingen en zulks (slechts een minimale heffing, waarschijnlijk door een ATR), ook niet naar Bermuda. Ierland doet dat dus wel.
Nu snap ik het echt! Bedankt!quote:Op donderdag 13 december 2012 16:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen. IP rechten worden overgedragen aan een Ierse sub gevestigd (inclusief leiding) in een tax haven (Bermuda oid). Daar worden inkomsten niet (dan wel tegen erg lage percentages) belast. Deze sub hoeft, ondanks dat zij naar Iers recht is opgericht, geen belasting te betalen in Ierland (want de leiding is gevestigd op Bermuda, en Ierse wetgeving sluit, net als Nederlandse, voor de belastingplicht aan bij de feitelijke leiding van een onderneming).
Vervolgens gaat de Ierse sub #1 (Op Bermuda) overeenkomsten aan met Ierse sub #2 (in Ierland) aan, waardoor #2 deze IP rechten mag exploiteren. #2 krijgt inkomsten door exploitatie van deze rechten, maar mag de kosten voor het gebruiken van deze rechten (kosten betaald aan #1) weer aftrekken. Netto blijft er dan weinig over om te belasten.
Waarom wil je Nederland in deze structuur? Omdat het betalen van de fees voor de IP rechten van #2 naar #1 een stroom (royalty) genereert die belast is, aangezien Bermuda geen EU is (Moeder-Dochter richtlijn geldt niet). Dus IPV rechtstreeks van Ierse sub #1 de overeenkomst aan te gaan met #2 voor het gebruik van de IP rechten, schuif je Nederland tussen. #1 geeft de licensies (tegen een vergoeding) aan de Nederlandse sub, de Nederlandse sub geeft ze (tegen vergoeding) weer verder aan #1. De Nederlandse spread heb je hiermee iig gecovered door de aftrekbare kosten. En de clue: Nederland heft geen bronbelasting op de royalty betalingen en zulks (slechts een minimale heffing, waarschijnlijk door een ATR), ook niet naar Bermuda. Ierland doet dat dus wel.
Ja.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:13 schreef Boterbartje het volgende:
procureur-generaal en procureur-generaal bij de hoge raad zijn 2 volledig verschillende dingen?
Dit klopt inderdaad. Ik weet toevallig dat Apple (Bartje hou je in) ongeveer $120 miljard aan cash op de balans heeft staan momenteel, waarvan verreweg het grootste deel ergens in offshore paradijsjes. Dat is ook de reden dat Apple zo weinig van hun cashoverschot als dividend uitkeert op het moment, ze wachten op een gunstiger belastingklimaat om dat te doen. Volgens mij kunnen ze dan wachten tot ze een ons wegen met Obama aan het roer, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat dan ook veel wordt gedaan is dat bedrijven hun miljaren poolen in tax havens, daar jaren laten staan en speculeren op een wetswijzigingen / toezegging van de president dat de gelden mogen worden overgemaakt naar Amerika tegen een gereduceerd tarief. Dat is ook onder Bush gebeurd, en daar hopen de bedrijven weer op. Er staan dus echt miljarden offshore te wachten.
Wat is de logica van hetzelfde noemen dan?quote:
quote:Op donderdag 13 december 2012 16:13 schreef Boterbartje het volgende:
procureur-generaal en procureur-generaal bij de hoge raad zijn 2 volledig verschillende dingen?
Veel interessanter en creatiever dan een rechtszaakje waarbij je verzoekt om ontslag wegens dringende redenen, waarbij de reden is dat werknemer soep heeft gemorst over de borsten van de vrouw van de baas.quote:
De tweede heet toch ook Procureur-Generaal bij de Hoge Raad (der Nederlanden). Dat impliceert dat het iets anders is dan de eerste.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat is de logica van hetzelfde noemen dan?
Aardbeien jam of Aardbeienjam van de aardbeien kwekerij, alleen is die 2 dan geen jam maar pasta
Heb je dat Ierse regime voor investment companies wel eens bekeken? Niet zo gek dat het daar zo slecht gaatquote:Op donderdag 13 december 2012 16:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Veel interessanter en creatiever dan een rechtszaakje waarbij je verzoekt om ontslag wegens dringende redenen, waarbij de reden is dat werknemer soep heeft gemorst over de borsten van de vrouw van de baas.
Ik was erachter ja, maar het boek vermeld 1x 'bij de hoge raad' en vervolgens staat overal procureur generaal, Maar waar in een ander hoofdstuk het onderdeel van OM was, was het nu ineens afhankelijk.. dus moeten het wel 2 verschillende dingen zijn. maar ze noemen ze hetzelfde Beetje verwarrend.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:17 schreef Tchock het volgende:
[..]De eerste is onderdeel van het OM, de tweede is hoofd van het Parket en behoort dus tot de rechterlijke macht.
Nee nog niet. Toevallig wel laatst dat van Zuid-Korea. Gvd, je moet echt miljarden formulieren invullen aldaar om aan verdragstoepassing te komen.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb je dat Ierse regime voor investment companies wel eens bekeken? Niet zo gek dat het daar zo slecht gaat
Veeeeeel minder interessant dan de aard en de wijze van heffing van bijv. Romeinse erfbelasting.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Veel interessanter en creatiever dan een rechtszaakje waarbij je verzoekt om ontslag wegens dringende redenen, waarbij de reden is dat werknemer soep heeft gemorst over de borsten van de vrouw van de baas.
Ik zou het eerder besparen dan verdienen willen noemen, maar het is vrij lucratief jaquote:Op donderdag 13 december 2012 16:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Google heeft hier dit jaar 2.000.000.000 dollar mee verdiend
Mooi toch.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Google heeft hier dit jaar 2.000.000.000 dollar mee verdiend
Ik moest lachenquote:Op donderdag 13 december 2012 16:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Maar tochquote:Op donderdag 13 december 2012 16:20 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik zou het eerder besparen dan verdienen willen noemen, maar het is vrij lucratief ja
Dit, ze maken niet meer omzet wat 'verdienen' eigenlijk inhoudt maar minder kostenquote:Op donderdag 13 december 2012 16:20 schreef Bananenman het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 13 december 2012 16:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou het eerder besparen dan verdienen willen noemen, maar het is vrij lucratief ja
Of heel veel Google Adwords couponnetjesquote:Op donderdag 13 december 2012 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Maar tochDe pientere jurist die dat heeft uitgevonden heeft vast een mooi kerstpakket gekregen destijds
Hoe krijg je het voor elkaar mijn quote grijs te makenquote:Op donderdag 13 december 2012 16:22 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Of heel veel Google Adwords couponnetjes
[ afbeelding ]
Dit wordt meestal 'bedacht' door hele praktijken, hele afdelingen, inclusief literatuur etc. Dit is niet het werk van 1 jurist.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Maar tochDe pientere jurist die dat heeft uitgevonden heeft vast een mooi kerstpakket gekregen destijds
Zie m'n antwoord hierboven.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:11 schreef eriksd het volgende:
Ik kan niets vinden over dat dividenden betaald door een Ierse houdster afkomstig uit een EU-houdster vrij van dividendbelasting zouden zijn. Punt is dat Ierland een erg lage of soms zelfs afwezige VPB heeft. Dus je laat het daar binnenkomen, vervolgens heb je een Nederlandse houdster erboven. Ierland houdt niks in op de uitgaande stroom naar de Nederlandse houdster, Nederland heft geen VPB want Nederland keert hetzelfde bedrag uit aan royalties waardoor het tegen elkaar wegvalt, Nederland kent geen bronheffing op royalties en heeft meer belastingverdragen dan Ierland waardoor het mij een betere mogelijkheid lijkt. Enige waar je over moet betalen is een kleine spread. Wat je daar van weer boven hangt moet je zelf weten. Misschien loop je het terug, of zet het door naar Bermuda. Zoiets. In ieder geval: geen bronheffing dus voordelig.
Maharbal?
Ik geloof je meteen.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Overigens is AR wel degelijk interessant en kan je creatief omgaan met de regels![]()
Nee, dat kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 13 december 2012 16:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit wordt meestal 'bedacht' door hele praktijken, hele afdelingen, inclusief literatuur etc. Dit is niet het werk van 1 jurist.
Ik weet nu niet of ik je moet geloven dat je mij gelooftquote:
Geen idee, ik faalde net hard met quoten en mijn pogingen dat te herstellen maakten het alleen maar erger.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar mijn quote grijs te maken
quote:Op donderdag 13 december 2012 16:26 schreef Maharbal het volgende:
Tchock, je hebt m'n dag gemaakt. Ik houd ervan om fiscale dingen uit te leggen.
Hier bespreken! Ik lul wel veel over dagelijkse dingen, maar inhoudelijk is veel interessanter om te lezen!quote:Op donderdag 13 december 2012 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]Graag gedaan. Als ik fiscale vakken heb zet ik je wel onder een sneltoets in m'n telefoon
Als je het kunt zou ik het zeker doen. Als je daardoor je vak niet gaat halen nietquote:Op donderdag 13 december 2012 16:35 schreef Boterbartje het volgende:
Werkgroepen internationaal en europees gaan ook in het engels gegeven worden, zal ik me daar voor inschrijven?
Is opzich wel tof
Mijn Engels is hartstikke prima en ze zullen dingen ook toelichten in het Nederlands indien nodig.. dus het lijkt me wel tofquote:Op donderdag 13 december 2012 16:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je het kunt zou ik het zeker doen. Als je daardoor je vak niet gaat halen niet
Wat deze verstandige jongen zegt.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je het kunt zou ik het zeker doen. Als je daardoor je vak niet gaat halen niet
Altijd goed, ervaring opdoen met Engels.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:35 schreef Boterbartje het volgende:
Werkgroepen internationaal en europees gaan ook in het engels gegeven worden, zal ik me daar voor inschrijven?
Is opzich wel tof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |