abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:06:47 #1
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31532496

Het belangrijkste topic van dit forum. Met de sappigste roddels over de Tony, de JB en de hoorcolleges, en alle details over het nut van bestuursfuncties voor je cv.

Vervolg van: [SC] WO Rechten #6

Regelmatige bezoekers van deze reeks:

Universiteit Utrecht
Leonoor
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
Argento

Universiteit van Tilburg
Sovereign
Pool
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1

Radboud Universiteit
Thisbe
DonStefano
Desideriusa
s4nd3r-tj3
Kopstoot

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub
VeX-

Universiteit Maastricht
Law.

Open Universiteit
_-rally-_

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks

Interessante links
Rechtenstudie
Forum Werk, geld en recht
IB Groep / Betaaldata
Gerechtelijke uitspraken & registers
Volledige teksten van wetten, verdragen en andere regelgeving

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd.

En sluit je dit topic dan hoor je uiteraard zelf het volgende deel te openen...

[ Bericht 4% gewijzigd door Pool op 31-10-2005 13:48:26 ]
Nulla verba sed acta
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:11:01 #2
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31532590
En de laatste post van het vorige topic:
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:34 schreef Mr.G het volgende:
Ik heb strafrecht, staatsrecht en encyclopedie al gehad, morge privaatrecht en dan zit de eerste tentamenperiode erop
En dan ga ik me zo met Van Mourik naar de wachtkamer van de tandarts begeven... Hebben zich nog meer mensen ingeschreven voor Step Inhouse dagen overigens?
Nulla verba sed acta
pi_31532780
* _-rally-_ zit hier gezellig met ene Leo Stevens
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31532861
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]

En dan ga ik me zo met Van Mourik naar de wachtkamer van de tandarts begeven... Hebben zich nog meer mensen ingeschreven voor Step Inhouse dagen overigens?
Ik niet. Ziet er wel interessant uit overigens: http://www.stepweb.nl/.
Alle bekende kantoren zijn aanwezig. Hebben ze nu nog niet genoeg mensen? .
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:27:02 #5
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31532940
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:19 schreef _-rally-_ het volgende:
* _-rally-_ zit hier gezellig met ene Leo Stevens
Ik ging even googlen en kwam uit op en Amerikaans parachute-spring-kampioen .

Maar fiscaal recht, beeeeh... Doe mij maar personen- en familierecht
(Maar nu ga ik echt op naar de grote boor ).
Nulla verba sed acta
pi_31532978
Sterkte! Neem het tandartsenarrest mee ter lering ende vermaeck!
pi_31533179
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:27 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik ging even googlen en kwam uit op en Amerikaans parachute-spring-kampioen .

Maar fiscaal recht, beeeeh... Doe mij maar personen- en familierecht
(Maar nu ga ik echt op naar de grote boor ).
Ik heb belastingrecht als keuzevak in m'n vrije ruimte
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31533591
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:38 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ik heb belastingrecht als keuzevak in m'n vrije ruimte
ik had niks te willen, ik heb maar liefst 6 belastingvakken gedaan
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31533623
quote:
[..]

De tandarts EN van Mourik in een ruimte! Mooier kan het leven toch niet worden?
pi_31533907
Houden jullie het op FOK nog wel een beetje vol, ondanks topics als dit: samir a moet levenslang krijgen en het liefst de doodstraf ?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:08:25 #11
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31534007
quote:
[..]

Nee, ik hoor inderdaad wel veel mensen om me heen die dat gedaan hebben! Ik heb het zelf maar niet gedaan, want ik heb momenteel niet veel te bieden; ik zit zeker tot september vol zonder ruimte voor stages en dergelijke. Gewone inhousedagen om even een kijkje te nemen heb ik al wel genoeg gehad. Maar volgend jaar schrijf ik me zeker in!

In welke kantoren ben je geïnteresseerd?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:14:20 #12
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31534168
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:08 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, ik hoor inderdaad wel veel mensen om me heen die dat gedaan hebben! Ik heb het zelf maar niet gedaan, want ik heb momenteel niet veel te bieden; ik zit zeker tot september vol zonder ruimte voor stages en dergelijke. Gewone inhousedagen om even een kijkje te nemen heb ik al wel genoeg gehad. Maar volgend jaar schrijf ik me zeker in!

In welke kantoren ben je geïnteresseerd?
Ik had me ingeschreven voor Allen & Overy maar nu blijk ik tentamen te hebben op de dag dat die inhouse dag is
En verder voor AKD daar wil ik echt het allerliefste heen, en voor de NMa, in het kader van economisch publiekrecht dat ik nu doe, stiekem toch wel interessant enzo (maar no way dat ik richting publiekrecht ga doen ooit...).

Maar als het goed is heb ik straks in april mijn LLB binnen, en dan tot september vrij voor mn master begint, dus ik wil in die tijd graag een extra stage gaan lopen..
Maar ik geloof niet dat je als 3e jaars veel kans hebt om uitgenodigd te worden voor dit soort dingen, ze willen voornl. masterstudenten schijnbaar, maar in het kader van wie niet waagt wie niet... etc heb ik me toch maar voor 3 dagen ingeschreven nu...
Nulla verba sed acta
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:15:09 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31534193
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Houden jullie het op FOK nog wel een beetje vol, ondanks topics als dit: samir a moet levenslang krijgen en het liefst de doodstraf ?
Ik moest juist hard lachen.
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
typisch nederland samir a moet worden opgeknoopt en door hut volk beregt worden!

sgande!
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:50 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is niet verboden om van jezelf video-opnamen te maken. Hoe lelijk je ook moge zijn.
pi_31534279
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:15 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik moest juist hard lachen.
[..]

[..]
Mensen die ook serieus het met mijn post eens zijn. Wat zullen die zich in de middeleeuwen fijn hebben gevoeld.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:19:59 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31534337
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:14 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik had me ingeschreven voor Allen & Overy maar nu blijk ik tentamen te hebben op de dag dat die inhouse dag is
En verder voor AKD daar wil ik echt het allerliefste heen, en voor de NMa, in het kader van economisch publiekrecht dat ik nu doe, stiekem toch wel interessant enzo (maar no way dat ik richting publiekrecht ga doen ooit...).

Maar als het goed is heb ik straks in april mijn LLB binnen, en dan tot september vrij voor mn master begint, dus ik wil in die tijd graag een extra stage gaan lopen..
Maar ik geloof niet dat je als 3e jaars veel kans hebt om uitgenodigd te worden voor dit soort dingen, ze willen voornl. masterstudenten schijnbaar, maar in het kader van wie niet waagt wie niet... etc heb ik me toch maar voor 3 dagen ingeschreven nu...
Ik ken wel een paar mensen die juist tussen hun bachelor en hun master stage lopen of hebben gelopen. Gewoon proberen dus.

Anderhalf jaar geleden gaf AKD Eindhoven hier een presentatie. Dat waren toen echt van die arrogante ballen van het vervelende soort. Maar het jaar daarna was ik er niet bij en toen schijnt AKD Breda juist een leuke presentatie gegeven te hebben. Het is dus maar net wie je treft.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:18:16 #16
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31535813
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:19 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik ken wel een paar mensen die juist tussen hun bachelor en hun master stage lopen of hebben gelopen. Gewoon proberen dus.

Anderhalf jaar geleden gaf AKD Eindhoven hier een presentatie. Dat waren toen echt van die arrogante ballen van het vervelende soort. Maar het jaar daarna was ik er niet bij en toen schijnt AKD Breda juist een leuke presentatie gegeven te hebben. Het is dus maar net wie je treft.
AKD was de enige in het hele STEPboekje die ook specifiek als rechtsgebied personen- en familierecht erbij hadden staan. Maar voor stage wil ik misschien wel naar Van Benthem & Keulen hier in Utrecht, die zijn wel flexibel met vakken ernaast volgen (en zitten hier vlakbij..). En buiten dat lijkt het me ook gewoon een leuk kantoor.
Nulla verba sed acta
pi_31535907
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:18 schreef Leonoor het volgende:

[..]

AKD was de enige in het hele STEPboekje die ook specifiek als rechtsgebied personen- en familierecht erbij hadden staan. Maar voor stage wil ik misschien wel naar Van Benthem & Keulen hier in Utrecht, die zijn wel flexibel met vakken ernaast volgen (en zitten hier vlakbij..). En buiten dat lijkt het me ook gewoon een leuk kantoor.
De eerste site van een advocatenkantoor die ik tegenkom met een uitgebreid "studentenstage" onderdeel. Klinkt veelbelovend.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:52:05 #18
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31536397
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:22 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

De eerste site van een advocatenkantoor die ik tegenkom met een uitgebreid "studentenstage" onderdeel. Klinkt veelbelovend.
Heee ik eerst! Ik heb hem gevonden!
Maar klinkt goed he! Ze houden volgens hun verhaaltje in elk geval heel veel rekening met studiedruk e.d., dus wat dat betreft al prima. En ze pushen in dat verhaalte tenminste niet zo over je superhoge studieresultaten zoals dat bij sommige kantoren wel het geval is.
Nulla verba sed acta
pi_31536969
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:52 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Heee ik eerst! Ik heb hem gevonden!
Maar klinkt goed he! Ze houden volgens hun verhaaltje in elk geval heel veel rekening met studiedruk e.d., dus wat dat betreft al prima. En ze pushen in dat verhaaltje tenminste niet zo over je superhoge studieresultaten zoals dat bij sommige kantoren wel het geval is.
Oh de littekens van de papercuts van het invoegen en faxen zitten nog op m'n vingers hoor. Dus ik ga niet meer zo snel stage lopen . It's all yours.

Ik zag overigens dat ze 'maar' 6 weken van je vragen plus goede stagevergoeding. Weet niet hoe hoog die vergoeding is, maar ze doen voorkomen dat het meer is dan de gratis lunch die je normaliter krijgt. Klinkt al met al goed.
pi_31537457
Mijn tentamens beginnen volgende week...Goederenrecht (bluh) en Strafrecht..
pi_31538016
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:47 schreef flubub het volgende:
Mijn tentamens beginnen volgende week...Goederenrecht (bluh) en Strafrecht..
Reken er maar op dat ze bij goederenrecht 50% uit de oude tentamens halen. Was iig de vorige keer wel zo.
Ze zijn te lui om voor zo'n vak iets nieuws te verzinnen. Dus dat kan in je voordeel werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2005 17:15:30 ]
pi_31543278
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:31 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Helaas heb je dan toch de schijn een beetje tegen (als in blokkende studiebol zonder sociale contacten)
Hoewel ik een vriendin had die in minder dan 4 jaar is afgestudeerd (was nergens lid van, en deed niks anders dan studeren), zij had binnen no time een uitstekende baan....
Het zal ook aan je presentatie liggen denk ik dan. Of gewoon de pech dat ze even niemand nodig hebben
Goeie cijferlijst zeker? In hoeverre speelt dat een rol naar jullie mening?
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:54 schreef Sovereign het volgende:
In tegendeel, bij veel advocatenkantoren loopt inhoudelijk schroot rond als ik zo eens mijn mappen met correspondentie bekijk.
hoe worden die lui dan aangenomen? toch niet op grond van juridisch-inhoudelijke kwaliteiten.
pi_31543991
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:43 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

Goeie cijferlijst zeker? In hoeverre speelt dat een rol naar jullie mening?
[..]

hoe worden die lui dan aangenomen? toch niet op grond van juridisch-inhoudelijke kwaliteiten.
Er zijn genoeg vakgebieden waar het werk van een advocaat nauwelijks juridische diepgang vergt en veel meer skills op het sociale vlak. Waarom zou je dan iemand aannemen die niet alleen juridisch de vloer met de partners aan kan vegen, maar ook nog eens de sociale vaardigheden ontbeert om dit niet te doen waar klantencliënten bij zijn ?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:40:01 #24
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31544987
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:43 schreef addictivebeat het volgende:
Dat gebeurt nooit, tenzij de cijferlijst enorm zwaar mee gaat wegen.
pi_31545751
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:40 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Dat gebeurt nooit, tenzij de cijferlijst enorm zwaar mee gaat wegen.
Je moet ook een heel kort rokje aandoen naar de sollicitatie, dat telt zwaarder dan die paar achten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')