abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31160115

Het belangrijkste topic van dit forum. Met de sappigste roddels over de Tony, de JB en de hoorcolleges.

Vervolg van: [SC] WO Rechten #5

Regelmatige bezoekers van deze reeks:

Universiteit Utrecht
Leonoor
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG

Universiteit van Tilburg
Sovereign
Pool
Mr.G
Sessy

Radboud Universiteit
Thisbe
DonStefano
Desideriusa
s4nd3r-tj3

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub

Universiteit Maastricht
Law.

Open Universiteit
_-rally-_

Rijksuniversiteit Groningen
xD

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd.

[ Bericht 13% gewijzigd door Pool op 11-10-2005 12:13:52 ]
pi_31160286
Ok, de UvA zou dus een ramp zijn (hoorde ik ergens anders ook al). Dan denk ik verder nog aan Tilburg, Nijmegen, Rotterdam en Utrecht.

Toevallig iemand van de UvA die het wel positief staat over hoe het daar gaat?

[ Bericht 4% gewijzigd door boyv op 03-10-2005 23:11:53 ]
pi_31161015
Roddels over Tony ... bwaha

Over de JB gesproken. Ik heb dé ultieme plek gevonden om met 2-3 man te overleggen
pi_31167465
hmz... eigenlijk had ik deze moeten openen, gezien mijn laatste reactie in t vorige topic
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:28 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Je zat niet toevallig in het studeon toen je dit typte?
nu wel!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:07:25 #5
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31167692
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:24 schreef MarkzMan_X het volgende:
Roddels over Tony ... bwaha

Over de JB gesproken. Ik heb dé ultieme plek gevonden om met 2-3 man te overleggen
Duh, die grote ronde tafel op de 2e verdieping, bij Romeins Recht daar! (Of bedoelde je die niet en heb ik nu mijn ultieme studieplek verraden?). Waar ga jij zitten dan?

Maar anything new on Tony-Twophones?
Nulla verba sed acta
pi_31168127
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:07 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Duh, die grote ronde tafel op de 2e verdieping, bij Romeins Recht daar! (Of bedoelde je die niet en heb ik nu mijn ultieme studieplek verraden?). Waar ga jij zitten dan?

Nee joh, als je bij de grote studiezaal op de 2de verdieping doorloopt door de deur kom je bij van die hokjes aan. Daar kan je prima zitten met een groepje. Die tafel bij Romeins recht is ook wel chill maar daar zitten altijd wel mensen.
pi_31168677
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:07 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Thats the spot. Maar zo groot is dit tafel ook weer niet hoor .

Kom overigens net van herhalers-groep grondslagen privaat . Wat een kansloos volk komt daar zeg. Niemand trekt z'n bek open. En dat moeten later advocaten worden. . Ik wens ze veel succes.

En over Tony-Twophones ( !). Ik zag 'm vanochtend op het Janskerkhof. De eerste keer dat ik hem búiten de JB zag. Nog even en het blijkt dat die kerel gewoon een leven heeft. .

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2005 10:58:31 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:09:40 #8
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31168926
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:56 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Thats the spot. Maar zo groot is dit tafel ook weer niet hoor .

Kom overigens net van herhalers-groep grondslagen privaat . Wat een kansloos volk komt daar zeg. Niemand trekt z'n bek open. En dat moeten later advocaten worden. . Ik wens ze veel succes.

En over Tony-Twophones ( !). Ik zag 'm vanochtend op het Janskerkhof. De eerste keer dat ik hem búiten de JB zag. Nog even en het blijkt dat die kerel gewoon een leven heeft. .
haha., dan gaat ie alleen maar boodschapjes doen hoor, bij de supermarkt, want eten in de kantine is natuurlijk veel te duur. Maar volgens mij heeft hij dus wel kinderen want (let op, ik ben sharp) hij heeft van die plastic gevlochten touwtjes aan z'n sleutelbos hangen! Hoe heet dat spul ookalweer, dat wel/niet/wel/niet giftig was... Dus of hij is echt heel infantiel, of hij heeft kiddo's!

En ik ben 1 van de mensen die altijd aan die ronde tafel zit, heb je me al een keer herkend

-edit- En de mensen in de herhalersgroep van een GRONDSLAGEN vak zitten daar niet voor niets.. Die zijn over het algemeen echt te dom om te (etc).
Nulla verba sed acta
pi_31169245

Scoubidous?

Oh en of ik je herkent heb -> Checkte net je feauteauboek en ik zie dat je bij Triton zit?
* MarkzMan_X is derdejaars Triton-knaap.

Ben echter meer te vinden op de feestjes dan in de boot. .
donderdag gala...

Edit: dat moet natuurlijk UNITAS zijn. (USR... USR Triton... )

"t is nog vroeg....

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2005 11:27:55 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:44:19 #10
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31169886
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:22 schreef MarkzMan_X het volgende:
[afbeelding]

Scoubidous?

Oh en of ik je herkent heb -> Checkte net je feauteauboek en ik zie dat je bij Triton zit?
* MarkzMan_X is derdejaars Triton-knaap.

Ben echter meer te vinden op de feestjes dan in de boot. .
donderdag gala...

Edit: dat moet natuurlijk UNITAS zijn. (USR... USR Triton... )

"t is nog vroeg....
'k Heb wel bij Triton gezeten, 1 jaartje (jouw jaar nog wel !) en de afroeiwedstrijden gewonnen nog ook .
Maar dan ken je Jolande wel, die zit bij mij in de jaarclub (wat is de wereld toch klein ).

En ja, scoubidous ja... Kansloos!
Nulla verba sed acta
pi_31176167
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:04 schreef boyv het volgende:
Ok, de UvA zou dus een ramp zijn (hoorde ik ergens anders ook al). Dan denk ik verder nog aan Tilburg, Nijmegen, Rotterdam en Utrecht.

Ik zit zelf op de UvT Tilburg en ik kan je zeggen dat het daar wel vrij goed georganiseerd is. Deze universiteit legt een grote nadruk op zelfstandigheid. Dit is bijvoorbeeld niet zo in Utrecht omdat ze daar nog echt je werk nakijken of je het gemaakt hebt. (bij eerstejaars athans weet niet hoe het bij ouderejaars is)

Nijmegen is een goede instelling met het minpuntje dat ze daar op sommige juridische zaken een geheel eigen kijk hebben. Dus als je vervolgens elders gaat studeren kan het zijn dat men je raar aankijkt als je een bepaalde juridische uitspraak doet. bron: docent staatsrecht die zelf nog les heeft gegeven in nijmegen.

Persoonlijk zou ik voor Tilburg gaan, leuke stad ook.

Leuke studentenverenigingen ook
pi_31179801
Iemand van de RUG hier?
pi_31180764
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:26 schreef Airelle het volgende:
Iemand van de RUG hier?
Yup, eerstejaars.
pi_31180820
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:05 schreef xD het volgende:

[..]

Yup, eerstejaars.
Weet jij iets over de opleiding 'Recht en Bestuur'?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:13:02 #15
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_31180953
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:14 schreef Mr.G het volgende:

[..]

Ik zit zelf op de UvT Tilburg en ik kan je zeggen dat het daar wel vrij goed georganiseerd is. Deze universiteit legt een grote nadruk op zelfstandigheid. Dit is bijvoorbeeld niet zo in Utrecht omdat ze daar nog echt je werk nakijken of je het gemaakt hebt. (bij eerstejaars athans weet niet hoe het bij ouderejaars is)

Nijmegen is een goede instelling met het minpuntje dat ze daar op sommige juridische zaken een geheel eigen kijk hebben. Dus als je vervolgens elders gaat studeren kan het zijn dat men je raar aankijkt als je een bepaalde juridische uitspraak doet. bron: docent staatsrecht die zelf nog les heeft gegeven in nijmegen.

Persoonlijk zou ik voor Tilburg gaan, leuke stad ook.

Leuke studentenverenigingen ook
Lid van welke?

Wat ik hier doe? Ik studeer BS aan de UvT, maar volg nu ondernemingsrecht als keuzevak. Behoorlijk interessant!

Nog wel een vraag:
Hoe is de master financieel recht aan de EUR? Iemand ervaringen/verhalen? Dank!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_31183596
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:08 schreef Airelle het volgende:

[..]

Weet jij iets over de opleiding 'Recht en Bestuur'?
Nee, ik doe zelf Nederlands Recht, hoewel het eerste jaar voor iedereen hetzelfde is.
Al op de website van de Rug gekeken?
pi_31187118
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:04 schreef boyv het volgende:

Hoezo zou het op de UvA een ramp zijn? Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden, naar mijn mening gaat het prima..
pi_31190502
Hoogleraren geven elk jaar een cijfer voor de beste rechtenopleiding. Nijmegen en Tilburg staan elk jaar bovenaan.
Tilburg is vermaard om zijn fiscaalrechtelijke opleiding. Nijmegen heeft de beste hoogleraren in huis op het gebied van Strafrecht, Staatsrecht en Erfrecht/Huwelijksvermogensrecht. Het is maar waarin je wilt afstuderen! Hier in Nijmegen wordt nogal laatdunkend over Utrecht en Leiden gedaan, dat schijnen hele slechte faculteiten te zijn
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:34:03 #19
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31191029
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:20 schreef Thisbe het volgende:
dat schijnen hele slechte faculteiten te zijn
Absoluut, die paupers daar in Utrecht ook..
  woensdag 5 oktober 2005 @ 00:00:33 #20
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31191881
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:34 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Absoluut, die paupers daar in Utrecht ook..
Net alsof ik nu ga happen
Ik ga morgen fijn NMa'tje spelen, lang leve de bouwfraude en rechtbankje-speel-colleges!
Nulla verba sed acta
  woensdag 5 oktober 2005 @ 00:06:20 #21
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31192048
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:00 schreef Leonoor het volgende:
Net alsof ik nu ga happen
Is de koek niet uitdagend genoeg?
quote:
Ik ga morgen fijn NMa'tje spelen, lang leve de bouwfraude en rechtbankje-speel-colleges!
Utrechts kleuterklasje.
pi_31192275
Rechtbankje spelen! Meer "praktischer" zal de studie nooit worden.
pi_31192285
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:41 schreef xD het volgende:

[..]

Nee, ik doe zelf Nederlands Recht, hoewel het eerste jaar voor iedereen hetzelfde is.
Al op de website van de Rug gekeken?
Ja uiteraard maar zocht naar ervaringen van studenten .
pi_31197397
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:20 schreef Thisbe het volgende:
Nijmegen heeft de beste hoogleraren in huis op het gebied van Strafrecht, Staatsrecht en Erfrecht/Huwelijksvermogensrecht.
Bedoel je Van Mourik
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:51:08 #25
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31197495
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:06 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Is de koek niet uitdagend genoeg?

Nee ik ga alleen voor chocolatechipcookies uiteraard..
quote:
[..]

Utrechts kleuterklasje.
Helemaal geen kleuterklasje.. Voorbereiding op de praktijk!
Nulla verba sed acta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')