niet zoveel bewijs en die videoband dan??quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:12 schreef calvobbes het volgende:
Er is helemaal niet zoveel bewijs tegen Samir A
Er zijn bijvoorbeeld helemaal geen wapens gevonden. En dat iemand een plattegrond ergens van heeft.....
Maar goed, daar hebben we in Nederland rechters voor om dat te bepalen.
Jij sukkel, er is GEEN bewijs behalve een videoband, dus daar wil jij iemand levenslang voor opsluiten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:28 schreef bypass het volgende:
[..]
niet zoveel bewijs en die videoband dan??
bovendien is dit niet de eerste keer dat hij opgepakt word...
ok mischien geen doodstraf maar hij mag nooit meer vrij rondlopen![]()
![]()
ook nog iets zinnigs toe te voegen??quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:17 schreef prolsd het volgende:
Ik vind dat jij levenslang moet krijgen omdat je bestaat!
Ja dus?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:28 schreef bypass het volgende:
and thats a good thing??quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:32 schreef -jos- het volgende:
[..]
Deze gast word waarschijnlijk binnen een paar maanden weer vrijgelaten![]()
Nee, ik zie ook wel dat deze gast van plan is een aanslag te plegen, maar het Nederlands rechtssysteem zit zo krom in elkaar dat er geen enkele reden is om deze man lang op te sluiten aangezien hij nog niks gedaan heeftquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:39 schreef bypass het volgende:
[..]
and thats a good thing??
denk jij dan dat hij onschuldig is ofzo wat denk jij nou is ie een gevaar voor de samenleving of niet??
pas dan het rechtsysteem aan...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:43 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nee, ik zie ook wel dat deze gast van plan is een aanslag te plegen, maar het Nederlands rechtssysteem zit zo krom in elkaar dat er geen enkele reden is om deze man lang op te sluiten aangezien hij nog niks gedaan heeft![]()
Ook vind ik het erg absurd met hoeveel geweld hij en die andere 'leden'van de zogenaamde 'Hofstadgroep' zijn opgepakt, er is namelijk amper bewijs dat deze groep bestaat maar ze worden wel opgepakt door grote arrestatieteams, daarvoor zouden ze zelfs een schadevergoeding kunnen eisen als blijkt dat ze worden vrijgesproken
Terecht geen medelijden mee zelfde geldt hadden ze wapens bij zich. Hoe moet je ze dan oppakken? Met de zachte hand?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:43 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nee, ik zie ook wel dat deze gast van plan is een aanslag te plegen, maar het Nederlands rechtssysteem zit zo krom in elkaar dat er geen enkele reden is om deze man lang op te sluiten aangezien hij nog niks gedaan heeft![]()
Ook vind ik het erg absurd met hoeveel geweld hij en die andere 'leden'van de zogenaamde 'Hofstadgroep' zijn opgepakt, er is namelijk amper bewijs dat deze groep bestaat maar ze worden wel opgepakt door grote arrestatieteams, daarvoor zouden ze zelfs een schadevergoeding kunnen eisen als blijkt dat ze worden vrijgesproken
Als je dit in normaal Nederlands zou zetten zou je een goed punt hebbenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
typisch nederland![]()
samir a moet worden opgeknoopt en door hut volk beregt worden!
![]()
sgande!
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je dit in normaal Nederlands zou zetten zou je een goed punt hebben![]()
Dus hij maakte voor de grap die zelfmoord-tape, en hij had voor de grap allerlei plattegronden liggen? En hij wilde voor de grap wapens kopen? Want zijn ideeen zijn "niet echt" ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:25 schreef marcb1974 het volgende:
Wat ik me wel kan voorstellen is dat hij TBS krijgt en eens goed behandeld wordt. Dit zou best wel de rest van zijn leven kunnen duren als zijn ideeen echt zijn.
Pardonquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus hij maakte voor de grap die zelfmoord-tape, en hij had voor de grap allerlei plattegronden liggen? En hij wilde voor de grap wapens kopen? Want zijn ideeen zijn "niet echt" ?
Word wakker man.
ow en wat moet er volgens jouw dan met die terrorist gebeuren??quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
typisch nederland![]()
samir a moet worden opgeknoopt en door hut volk beregt worden!
![]()
sgande!
Het is niet verboden om van jezelf video-opnamen te maken. Hoe lelijk je ook moge zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:28 schreef bypass het volgende:
[..]
niet zoveel bewijs en die videoband dan??
ok mischien geen doodstraf maar hij mag nooit meer vrij rondlopen![]()
![]()
Gutgut, wat hebben we allemaal angst voor Samir A.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:49 schreef bypass het volgende:
[..]
pas dan het rechtsysteem aan...
als het zo overduidelijk is dat die gast een aanslag wil doen met of zonder ze maatjes dan moet er een mogelijkheid gecreerd worden deze idiooten op te sluiten en niet nadat ze wat gedaan hebben wat dat is precies waar ze op rekenen....
kijk naar theo zijn killer....
ik denk dat als hij in america zo bezig was geweest hij allang uitgeschakeld zou zijn kan het niet officieel dan maar on - officieel soms heiligd het doel de middelen.
nou zeg ik niet dat ik naar het systeem van america toewil tuurlijk niet maar een unit die dit soort mensen laat verdwijnen zou ik niet erg vinden
Je slaat de spijker op z'n kop. Daar sloeg mijn post ook op, bypass. Gut.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Gutgut, wat hebben we allemaal angst voor Samir A.
Het lijkt me een gezond uitgangspunt dat je alleen gestraft kunt worden voor feiten die je ook daadwerkelijk hebt begaan. Niet voor feiten die je niet hebt begaan, niet voor feiten die je nog niet hebt begaan.
Samir mag dan openlijk een hekel hebben aan zoiets als een Westerse samenleving, en daar kun je veel over zeggen, het recht heeft daar echter haar mond over te houden. Samir is immers, net als ieder ander, gerechtigd zijn gedachten te hebben en deze te openbaren.
Pas als Samir zich daarbij schuldig maakt een enig strafbaar feit (of de voorbereiding daarvan), kan het strafrecht in aktie komen. Komt het strafrecht te vroeg in actie, gaat Samir vrijuit, komt het strafrecht te laat in aktie, zijn er wellicht slachtoffers te betreuren. Zie hier de wankele balans voor het bevoegd gezag.
Berecht worden ZODRA hij werkelijk: a) opgepakt is met voorbereidingen voor een terroristische daad (Dit proberen ze NU dus te bewijzen tegenover de rechter) of b) berechten nadat er slachtoffers zijn gevallen. Jij bestempelt iemand terrorist voordat hij uberhaubt een terroristische daad begaan heeft. Dat zijn zeer gevaarlijke en tevens onnederlandse praktijken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:49 schreef bypass het volgende:
[..]
ow en wat moet er volgens jouw dan met die terrorist gebeuren??
En hoe "zie jij" dat hij van plan is een aanslag te plegen? Heb jij al het bewijsmateriaal mogen inkijken? Heb je met hem gesproken? Niemand hier, dus laten we daar de rechters maar over oordelen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:43 schreef -jos- het volgende:
[..]
Levenslang voor het niet plegen van een misdrijf. 't Is Minority Report niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:29 schreef buzzer het volgende:
de doodstraf is een beetje overdreven, maar levenslang daar zie ik wel wat in...
Waarom verhuis je nu niet? En Australië, mooi land. Daar hebben ze in ieder geval geen criminaliteit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:36 schreef Koalabier het volgende:
Leuk, om zo nog 4 jaar in Nederland te blijven voordat ik naar Australie vertrek, ik hou nog leuke herinneringen over aan Nederland met al dat gezeik hier..
damn, ze moeten nu echt eens ophouden en die gasten eens het leven zuur maken..
MAAK ZE HET LEVEN ZUUR EN PAK ZE VERDOMME OP.
achterlijke debielen
Hoe wil je bewijzen dat het daadwerkelijk om terrorisme gaat wanneer iemand nog niet schuldig is bevondenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:49 schreef bypass het volgende:
hij is toch 2 keer opgepakt terwijl hij aanslagen aan het voorbereiden was maar dan is er weer niet genoeg bewijs
normaal gesproken ben ik het met je eens is iemand onschuldig totdat hij schuldig is bewezen maar als het om terrorisme gaat vind ik dat we wel een uitzondering mogen maken.
als we de rechtstaat niet willen veranderen kunnen we ze dan niet gewoon laten verdwijnen??
Ik profiteer nog lekker van m'n studie in dit land, bedankt Nederland..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:57 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Waarom verhuis je nu niet? En Australië, mooi land. Daar hebben ze in ieder geval geen criminaliteit.![]()
Schat, dat heeft hij alquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:17 schreef prolsd het volgende:
Ik vind dat jij levenslang moet krijgen omdat je bestaat!
Toen je over die gordels begon dacht ik even dat je een grap maakte, maar je bent bloedsereusquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:56 schreef Koalabier het volgende:
Ik kan me zo vreselijk kwaad maken,
Toen Samir A die fotograaf neersloeg.
Er stond een busje voor hem klaar, hij stapte STAAND het busje in ZONDER GORDELS OM TE DOEN..
En als ik m'n auto instapte en dan zonder gordel weg ging rijden had ik al een flinke boete gekregen, maar nee.. niemand valt dit op..
En dat zou de rechtsstaat onaangetast laten want? Je suggereert dat als we het stiekem doen, dat dan de rechtsstaat ongestoord voort kan bestaan, ofschoon ten gevolge van overheidsbeleid iemand zonder dat daaraan een eerlijk proces aan vooraf is gegaan, is 'verdwenen'.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:49 schreef bypass het volgende:
als we de rechtstaat niet willen veranderen kunnen we ze dan niet gewoon laten verdwijnen??
dan is hij ineens weg weet niemand wat er gebeurd is met hem mischien is hij gevlucht en mischien is hij wel meegenomen door onbekende personen
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:02 schreef Rikoko het volgende:
Ze moeten allemaal , ook de wannabe terroristen hun ballen erafgesneden worden, half dood gemarteld worden, en daarna voor eeuwig aan een infuus in een isoleercel met kussentjes, zodat ze nooit zelfmoord kunnen plegen
Dat je je daarmee op hetzelfde denkniveau plaats als mensen die met een vliegtuig het gebouw in vliegen, snap je zelf toch ook wel he.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:02 schreef Rikoko het volgende:
Ze moeten allemaal , ook de wannabe terroristen hun ballen erafgesneden worden, half dood gemarteld worden, en daarna voor eeuwig aan een infuus in een isoleercel met kussentjes, zodat ze nooit zelfmoord kunnen plegen
Echt, jij moet ook de politiek inquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat je je daarmee op hetzelfde denkniveau plaats als mensen die met een vliegtuig het gebouw in vliegen, snap je zelf toch ook wel he.
Met het 'denkniveau' van de mensen waar jij op doelt, is doorgaans niks mis hoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat je je daarmee op hetzelfde denkniveau plaats als mensen die met een vliegtuig het gebouw in vliegen, snap je zelf toch ook wel he.
Nou. Als je bedenkt dat het verstanding is om een passagiersvliegtuig als massa moordwapen te gebruiken, dan is er volgens mij toch echt wel iets mis met je vermogen tot denken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:30 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Met het 'denkniveau' van de mensen waar jij op doelt, is doorgaans niks mis hoor.![]()
Dan zou je juist blij met mij moeten zijn, want iemand zijn ballen afsnijden, tot half dood martelen en daarna voor eeuwig aan een infuus in leven houden, vind ik ook behoorlijk terroristisch. Zeker als je dat gaat doen bij mensen waarvan nog niet bewezen is dat ze terrorist zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:29 schreef Rikoko het volgende:
Echt, jij moet ook de politiek inKun je ook zulke onzin uitkramen, en terroristen uit de cel houden!
![]()
Mja, ik dacht dat je met denkniveau op iets als een iq doelde. En dat is doorgaans niet ondergemiddeld.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nou. Als je bedenkt dat het verstanding is om een passagiersvliegtuig als massa moordwapen te gebruiken, dan is er volgens mij toch echt wel iets mis met je vermogen tot denken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |