abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:07:20 #1
127860 bypass
Campzone Rulezzz
pi_31529681
ik vind dat terroristen die gepakt worden met zoveel bewijs als tegen samir a op zijn minst levenslang de bak in moeten zodat ze geen aanslagen meer kunnen doen.

deze idioot had zijn video al opgenomen om zichzelf waarschijnlijk ergens op te blazen of nog waarschijnlijker wilders of hirschi ali af te maken.

mag zo iemand nog vrijkomen????

wat als we de moordenaar van theo gepakt hadden voordat hij dit daadwerkelijk had kunnen doen met zijn afscheidsbrief al in zijn zak???

als je bij een inval wapens en een plattegrond van schiphol of de 1e/2e kamer vind dan is dit toch genoeg bewijs????

deze mensen moet je voor altijd opsluiten!!!!
*DPS* 4 life
Gameparty supporter
pi_31529758
Ja levenslang mee eens, doodstraf niet, denk dat de dader eerder blij zullen zijn met de doodstraf dan dat ze rest van hun leven in de bajes zitten en dan liefst ergens in het buitenland, zoals amerika of colombia ofzo want dat zijn tenminsten cellen waar je nooit een dag wilt leven.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2005 11:10:59 ]
pi_31529766
Mee eensch
fiets maar eens bij een moskee in de buurt met een fles benzine en een aansteker, hoppa 2 jaar aan de reet
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_31529769
tja dat is nou het nederlands rechtsysteem
pi_31529818
Er is helemaal niet zoveel bewijs tegen Samir A
Er zijn bijvoorbeeld helemaal geen wapens gevonden. En dat iemand een plattegrond ergens van heeft.....

Maar goed, daar hebben we in Nederland rechters voor om dat te bepalen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:17:51 #6
86063 prolsd
Time and tide wait for no man.
pi_31529969
Ik vind dat jij levenslang moet krijgen omdat je bestaat!
Na vrh brda vrba mrda.
pi_31529998
Ach, opsluiten met een gebrek aan bewijs doen we in dit land gelukkig niet. Echter de persoon tot in den treure blijven schaduwen en treiteren is niet verboden bij de wet. Dus laten we dat maar doen..zo'n mongool maakt vanzelf wel ergens een cruciale fout.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_31530122
Samira rules!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:22:58 #9
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_31530132
He Samir ik op je en je Boerkapapapaupervriendin ook

Graag levenslang zat bewijs tegen die gozer
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:28:16 #10
127860 bypass
Campzone Rulezzz
pi_31530279
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:12 schreef calvobbes het volgende:
Er is helemaal niet zoveel bewijs tegen Samir A
Er zijn bijvoorbeeld helemaal geen wapens gevonden. En dat iemand een plattegrond ergens van heeft.....

Maar goed, daar hebben we in Nederland rechters voor om dat te bepalen.
niet zoveel bewijs en die videoband dan??

bovendien is dit niet de eerste keer dat hij opgepakt word...

ok mischien geen doodstraf maar hij mag nooit meer vrij rondlopen
*DPS* 4 life
Gameparty supporter
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:32:11 #11
132191 -jos-
Money=Power
pi_31530392
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:28 schreef bypass het volgende:

[..]

Jij sukkel, er is GEEN bewijs behalve een videoband, dus daar wil jij iemand levenslang voor opsluiten?
Ken jij het Nederlandse rechtssysteem al? Deze gast word waarschijnlijk binnen een paar maanden weer vrijgelaten
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:33:00 #12
127860 bypass
Campzone Rulezzz
pi_31530418
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:17 schreef prolsd het volgende:
ook nog iets zinnigs toe te voegen??
*DPS* 4 life
Gameparty supporter
pi_31530491
quote:

Ja dus?
Als je vaak opgepakt word, betekend dat eerder dat de politie / het OM hun werk niet goed doet, dan dat iemand ook echt schuldig is.

Gelukkig voor het OM hebben ze nu die videoband, dat zou inderdaad wel een goed bewijsstuk kunnen zijn.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:39:09 #14
127860 bypass
Campzone Rulezzz
pi_31530598
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:32 schreef -jos- het volgende:

[..]

Deze gast word waarschijnlijk binnen een paar maanden weer vrijgelaten
and thats a good thing??

denk jij dan dat hij onschuldig is ofzo wat denk jij nou is ie een gevaar voor de samenleving of niet??
*DPS* 4 life
Gameparty supporter
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:43:31 #15
132191 -jos-
Money=Power
pi_31530722
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:39 schreef bypass het volgende:

[..]

and thats a good thing??

denk jij dan dat hij onschuldig is ofzo wat denk jij nou is ie een gevaar voor de samenleving of niet??
Nee, ik zie ook wel dat deze gast van plan is een aanslag te plegen, maar het Nederlands rechtssysteem zit zo krom in elkaar dat er geen enkele reden is om deze man lang op te sluiten aangezien hij nog niks gedaan heeft
Ook vind ik het erg absurd met hoeveel geweld hij en die andere 'leden'van de zogenaamde 'Hofstadgroep' zijn opgepakt, er is namelijk amper bewijs dat deze groep bestaat maar ze worden wel opgepakt door grote arrestatieteams, daarvoor zouden ze zelfs een schadevergoeding kunnen eisen als blijkt dat ze worden vrijgesproken
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:49:31 #16
127860 bypass
Campzone Rulezzz
pi_31530851
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:43 schreef -jos- het volgende:

[..]

Nee, ik zie ook wel dat deze gast van plan is een aanslag te plegen, maar het Nederlands rechtssysteem zit zo krom in elkaar dat er geen enkele reden is om deze man lang op te sluiten aangezien hij nog niks gedaan heeft
Ook vind ik het erg absurd met hoeveel geweld hij en die andere 'leden'van de zogenaamde 'Hofstadgroep' zijn opgepakt, er is namelijk amper bewijs dat deze groep bestaat maar ze worden wel opgepakt door grote arrestatieteams, daarvoor zouden ze zelfs een schadevergoeding kunnen eisen als blijkt dat ze worden vrijgesproken
pas dan het rechtsysteem aan...

als het zo overduidelijk is dat die gast een aanslag wil doen met of zonder ze maatjes dan moet er een mogelijkheid gecreerd worden deze idiooten op te sluiten en niet nadat ze wat gedaan hebben wat dat is precies waar ze op rekenen....

kijk naar theo zijn killer....

ik denk dat als hij in america zo bezig was geweest hij allang uitgeschakeld zou zijn kan het niet officieel dan maar on - officieel soms heiligd het doel de middelen.

nou zeg ik niet dat ik naar het systeem van america toewil tuurlijk niet maar een unit die dit soort mensen laat verdwijnen zou ik niet erg vinden
*DPS* 4 life
Gameparty supporter
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:01:02 #17
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_31531100
quote:

[..]

Terecht geen medelijden mee zelfde geldt hadden ze wapens bij zich. Hoe moet je ze dan oppakken? Met de zachte hand?

Weet je nog dat hij werd vrijgesproken en dat hij die tik uitdeelde bij de fotograaf?
Hij mag van mij betreft keihard worden aangepakt ik op hem met z'n kutvriendjes
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_31531228
typisch nederland samir a moet worden opgeknoopt en door hut volk beregt worden!

sgande!
pi_31531283
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
typisch nederland samir a moet worden opgeknoopt en door hut volk beregt worden!

sgande!
Als je dit in normaal Nederlands zou zetten zou je een goed punt hebben
pi_31531579
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je dit in normaal Nederlands zou zetten zou je een goed punt hebben
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:25:40 #21
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_31531694
Opsluiten bij een boemboeneger met een grote tamp die een maand geen seks heeft gehad. Dat zal zijn islamitisch aarsje leren . Daarna de doodstraf natuurlijk
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_31531707
De doodstraf bestaat niet in Nederland, dus wat dat betreft kan je wensen wat je wil. Levenslang opsluiten voor iets dat je wil gaan doen is ook niet mogelijk. Hij zal dus wel binnen een jaar (waarschijnlijk veel korter) weer vrij komen. En dat is terecht onder de huidige wetgeving (die van mij niet hoeft te worden aangepast).

Wat ik me wel kan voorstellen is dat hij TBS krijgt en eens goed behandeld wordt. Dit zou best wel de rest van zijn leven kunnen duren als zijn ideeen echt zijn.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31531757
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:25 schreef marcb1974 het volgende:
Wat ik me wel kan voorstellen is dat hij TBS krijgt en eens goed behandeld wordt. Dit zou best wel de rest van zijn leven kunnen duren als zijn ideeen echt zijn.
Dus hij maakte voor de grap die zelfmoord-tape, en hij had voor de grap allerlei plattegronden liggen? En hij wilde voor de grap wapens kopen? Want zijn ideeen zijn "niet echt" ?

Word wakker man.
pi_31532098
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus hij maakte voor de grap die zelfmoord-tape, en hij had voor de grap allerlei plattegronden liggen? En hij wilde voor de grap wapens kopen? Want zijn ideeen zijn "niet echt" ?

Word wakker man.
Pardon

En waar heb ik gezegd dat ik het er mee eens ben
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:49:33 #25
127860 bypass
Campzone Rulezzz
pi_31532205
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:06 schreef MarkzMan_X het volgende:

sgande!
ow en wat moet er volgens jouw dan met die terrorist gebeuren??
*DPS* 4 life
Gameparty supporter
pi_31532223
quote:

[..]

Het is niet verboden om van jezelf video-opnamen te maken. Hoe lelijk je ook moge zijn.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_31532289
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:49 schreef bypass het volgende:

[..]

pas dan het rechtsysteem aan...

als het zo overduidelijk is dat die gast een aanslag wil doen met of zonder ze maatjes dan moet er een mogelijkheid gecreerd worden deze idiooten op te sluiten en niet nadat ze wat gedaan hebben wat dat is precies waar ze op rekenen....

kijk naar theo zijn killer....

ik denk dat als hij in america zo bezig was geweest hij allang uitgeschakeld zou zijn kan het niet officieel dan maar on - officieel soms heiligd het doel de middelen.

nou zeg ik niet dat ik naar het systeem van america toewil tuurlijk niet maar een unit die dit soort mensen laat verdwijnen zou ik niet erg vinden
Gutgut, wat hebben we allemaal angst voor Samir A.

Het lijkt me een gezond uitgangspunt dat je alleen gestraft kunt worden voor feiten die je ook daadwerkelijk hebt begaan. Niet voor feiten die je niet hebt begaan, niet voor feiten die je nog niet hebt begaan.

Samir mag dan openlijk een hekel hebben aan zoiets als een Westerse samenleving, en daar kun je veel over zeggen, het recht heeft daar echter haar mond over te houden. Samir is immers, net als ieder ander, gerechtigd zijn gedachten te hebben en deze te openbaren.

Pas als Samir zich daarbij schuldig maakt een enig strafbaar feit (of de voorbereiding daarvan), kan het strafrecht in aktie komen. Komt het strafrecht te vroeg in actie, gaat Samir vrijuit, komt het strafrecht te laat in aktie, zijn er wellicht slachtoffers te betreuren. Zie hier de wankele balans voor het bevoegd gezag.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:54:54 #28
86063 prolsd
pi_31533588
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:55 schreef Argento het volgende:

[..]

Gutgut, wat hebben we allemaal angst voor Samir A.

Het lijkt me een gezond uitgangspunt dat je alleen gestraft kunt worden voor feiten die je ook daadwerkelijk hebt begaan. Niet voor feiten die je niet hebt begaan, niet voor feiten die je nog niet hebt begaan.

Samir mag dan openlijk een hekel hebben aan zoiets als een Westerse samenleving, en daar kun je veel over zeggen, het recht heeft daar echter haar mond over te houden. Samir is immers, net als ieder ander, gerechtigd zijn gedachten te hebben en deze te openbaren.

Pas als Samir zich daarbij schuldig maakt een enig strafbaar feit (of de voorbereiding daarvan), kan het strafrecht in aktie komen. Komt het strafrecht te vroeg in actie, gaat Samir vrijuit, komt het strafrecht te laat in aktie, zijn er wellicht slachtoffers te betreuren. Zie hier de wankele balans voor het bevoegd gezag.
Je slaat de spijker op z'n kop. Daar sloeg mijn post ook op, bypass. Gut.
Na vrh brda vrba mrda.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:58:38 #29
86063 prolsd
pi_31533714
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:49 schreef bypass het volgende:

[..]

ow en wat moet er volgens jouw dan met die terrorist gebeuren??
Berecht worden ZODRA hij werkelijk: a) opgepakt is met voorbereidingen voor een terroristische daad (Dit proberen ze NU dus te bewijzen tegenover de rechter) of b) berechten nadat er slachtoffers zijn gevallen. Jij bestempelt iemand terrorist voordat hij uberhaubt een terroristische daad begaan heeft. Dat zijn zeer gevaarlijke en tevens onnederlandse praktijken.

Hoogtens kan je zeggen dat deze jongen een extremistische ideologie aanhangt, maar gezien de feiten die wij hebben en het feit dat hij nog geen aanslag heeft gepleegd maakt het dus zo dat hij momenteel geen terrorist is. Kut he, dat rechtssysteem. Gelukkig.

Ik snap dat het zuur is dat er eventueel slachtoffers zouden kunnen vallen, jij en ik kunnen daar net zo goed een van worden. Het moet echter niet zo zijn dat deze mensen onze levenswijze gaan bepalen of ervoor zorgen dat wij onze eigen rechtsstaat gaan ondermijnen, dan bereiken ze namelijk hun doel. Dat is denk ik niet helemaal de bedoeling, wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door prolsd op 18-10-2005 14:04:08 ]
Na vrh brda vrba mrda.
pi_31533955
quote:

[..]

En hoe "zie jij" dat hij van plan is een aanslag te plegen? Heb jij al het bewijsmateriaal mogen inkijken? Heb je met hem gesproken? Niemand hier, dus laten we daar de rechters maar over oordelen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:29:48 #31
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31534555
de doodstraf is een beetje overdreven, maar levenslang daar zie ik wel wat in...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_31534642
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:29 schreef buzzer het volgende:
de doodstraf is een beetje overdreven, maar levenslang daar zie ik wel wat in...
Levenslang voor het niet plegen van een misdrijf. 't Is Minority Report niet. .
pi_31534714
Leuk, om zo nog 4 jaar in Nederland te blijven voordat ik naar Australie vertrek, ik hou nog leuke herinneringen over aan Nederland met al dat gezeik hier..
damn, ze moeten nu echt eens ophouden en die gasten eens het leven zuur maken..
MAAK ZE HET LEVEN ZUUR EN PAK ZE VERDOMME OP.
achterlijke debielen
pi_31535245
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:36 schreef Koalabier het volgende:
Leuk, om zo nog 4 jaar in Nederland te blijven voordat ik naar Australie vertrek, ik hou nog leuke herinneringen over aan Nederland met al dat gezeik hier..
damn, ze moeten nu echt eens ophouden en die gasten eens het leven zuur maken..
MAAK ZE HET LEVEN ZUUR EN PAK ZE VERDOMME OP.
achterlijke debielen
Waarom verhuis je nu niet? En Australië, mooi land. Daar hebben ze in ieder geval geen criminaliteit.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:49:51 #35
127860 bypass
Campzone Rulezzz
pi_31537497
hij is toch 2 keer opgepakt terwijl hij aanslagen aan het voorbereiden was maar dan is er weer niet genoeg bewijs

normaal gesproken ben ik het met je eens is iemand onschuldig totdat hij schuldig is bewezen maar als het om terrorisme gaat vind ik dat we wel een uitzondering mogen maken.

als we de rechtstaat niet willen veranderen kunnen we ze dan niet gewoon laten verdwijnen??

dan is hij ineens weg weet niemand wat er gebeurd is met hem mischien is hij gevlucht en mischien is hij wel meegenomen door onbekende personen
*DPS* 4 life
Gameparty supporter
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:53:24 #36
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31540263
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:49 schreef bypass het volgende:
hij is toch 2 keer opgepakt terwijl hij aanslagen aan het voorbereiden was maar dan is er weer niet genoeg bewijs

normaal gesproken ben ik het met je eens is iemand onschuldig totdat hij schuldig is bewezen maar als het om terrorisme gaat vind ik dat we wel een uitzondering mogen maken.

als we de rechtstaat niet willen veranderen kunnen we ze dan niet gewoon laten verdwijnen??
Hoe wil je bewijzen dat het daadwerkelijk om terrorisme gaat wanneer iemand nog niet schuldig is bevonden

Ja joh, dat zou lekker zijn, een systeem waarbij we de ruimte open laten om mensen te laten verdwijnen. Zo'n systeem leent zich ook perfect voor misbruik. Het gaat immers om vermeende terroristen en er hoeft niet bewezen te worden dat ze daadwerkelijk schuldig zijn. Als we dit dan toch niet hoeven te bewijzen leent dit systeem zich prima om ook andere 'vervelende' figuren uit de weg te ruimen. Misschien niet deze regering, maar wetten/maatregelen blijven vaak langer bestaan dan 1 enkele regeringsperiode...

En definieer terrorisme in zo'n geval maar eens goed.

Jij laat je zo leiden door angst dat je totaal geen besef hebt waar je aan wilt beginnen.
Krekker is de bom!
pi_31541572
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:57 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Waarom verhuis je nu niet? En Australië, mooi land. Daar hebben ze in ieder geval geen criminaliteit.
Ik profiteer nog lekker van m'n studie in dit land, bedankt Nederland..
Daarna is het wegwezen en dan ben ik zelf ook een buitenlander
Maar wel een nette Hollander met manieren, en geen achterlijke woestijnrat-terrorist als Samir A met z'n sneaky plannetjes .
pi_31541706
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:17 schreef prolsd het volgende:
Schat, dat heeft hij al
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:55:31 #39
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_31541836
Samir A. was een uitstekende chemie student
Hij is dus in staat om een chemisch bommetje te maken
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_31541866
Ik kan me zo vreselijk kwaad maken,
Toen Samir A die fotograaf neersloeg.
Er stond een busje voor hem klaar, hij stapte STAAND het busje in ZONDER GORDELS OM TE DOEN..

En als ik m'n auto instapte en dan zonder gordel weg ging rijden had ik al een flinke boete gekregen, maar nee.. niemand valt dit op..
Hij slaat iemand verdomme voor z'n kop, hij heeft plattegronden, gasmaskers, computer stuff met vreselijk materiaal... DEZE ACHTERLIJKE RAMDEBIEL MOETEN ZE LEVENSLANG GEVEN!

Of gooi hem desnoods in de woestijn en laat hem 200 km lopen net als wat achterlijke Marokko bij die arme zuid afrikanen gedaan hebben...
Verdomme, laten ze die arme negers door de woestijn lopen waardoor de helft dood neer viel, en een Samir A laten ze vrij rond lopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koalabier op 18-10-2005 20:02:54 ]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:44:22 #41
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31543289
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:56 schreef Koalabier het volgende:
Ik kan me zo vreselijk kwaad maken,
Toen Samir A die fotograaf neersloeg.
Er stond een busje voor hem klaar, hij stapte STAAND het busje in ZONDER GORDELS OM TE DOEN..

En als ik m'n auto instapte en dan zonder gordel weg ging rijden had ik al een flinke boete gekregen, maar nee.. niemand valt dit op..
Toen je over die gordels begon dacht ik even dat je een grap maakte, maar je bent bloedsereus

Overigens, misschien een troost, neem volgende keer het openbaar vervoer, mag je ook staan in de bus ZONDER GORDELS OM!!!

Wat betreft die fotograaf ben ik het met je eens. Maar heeft deze geen aanklacht ingedient en wordt deze niet zoals elk ander geweldsdelict behandeld dan?

En wat Marokko hier verder mee te maken heeft is me een raadsel
Of bedoel je dat wij het Marokkaans beleid als voorbeeld moeten nemen Verhuis naar Marokko als je zo gek bent op hun beleid zou ik zeggen. We zitten hier nog altijd in NEDERLAND.
Krekker is de bom!
pi_31545110
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:49 schreef bypass het volgende:

dan is hij ineens weg weet niemand wat er gebeurd is met hem mischien is hij gevlucht en mischien is hij wel meegenomen door onbekende personen
En dat zou de rechtsstaat onaangetast laten want? Je suggereert dat als we het stiekem doen, dat dan de rechtsstaat ongestoord voort kan bestaan, ofschoon ten gevolge van overheidsbeleid iemand zonder dat daaraan een eerlijk proces aan vooraf is gegaan, is 'verdwenen'.

Het is toch opmerkelijk hoe laag de drempel is om de grenzen van de rechtsstaat op te rekken. Waar hebben we het hier over? Over een wannabe-terroristje dat nog niet eens strafbare voorbereidingshandelingen heeft begaan. Over een 'groep' die in de media de Hofstadgroep wordt genoemd, ofschoon er nog helemaal niets vaststaat over een mogelijke structuur en hierarchie van die groep. En het moet allemaal voldoende zijn om de waarborgen die ons, als beschaafde samenleving onderscheiden van een primitieve samenleving, overboord te gooien.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:02:14 #43
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_31545562
Ze moeten allemaal , ook de wannabe terroristen hun ballen erafgesneden worden, half dood gemarteld worden, en daarna voor eeuwig aan een infuus in een isoleercel met kussentjes, zodat ze nooit zelfmoord kunnen plegen
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
pi_31546076
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:02 schreef Rikoko het volgende:
Ze moeten allemaal , ook de wannabe terroristen hun ballen erafgesneden worden, half dood gemarteld worden, en daarna voor eeuwig aan een infuus in een isoleercel met kussentjes, zodat ze nooit zelfmoord kunnen plegen
mee eens
pi_31546222
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:02 schreef Rikoko het volgende:
Dat je je daarmee op hetzelfde denkniveau plaats als mensen die met een vliegtuig het gebouw in vliegen, snap je zelf toch ook wel he.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:29:20 #46
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_31546408
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:23 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat je je daarmee op hetzelfde denkniveau plaats als mensen die met een vliegtuig het gebouw in vliegen, snap je zelf toch ook wel he.
Echt, jij moet ook de politiek in Kun je ook zulke onzin uitkramen, en terroristen uit de cel houden!
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:30:05 #47
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_31546433
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:23 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Met het 'denkniveau' van de mensen waar jij op doelt, is doorgaans niks mis hoor.
pi_31546497
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:30 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Met het 'denkniveau' van de mensen waar jij op doelt, is doorgaans niks mis hoor.
Nou. Als je bedenkt dat het verstanding is om een passagiersvliegtuig als massa moordwapen te gebruiken, dan is er volgens mij toch echt wel iets mis met je vermogen tot denken.
pi_31546583
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:29 schreef Rikoko het volgende:

Echt, jij moet ook de politiek in Kun je ook zulke onzin uitkramen, en terroristen uit de cel houden!
Dan zou je juist blij met mij moeten zijn, want iemand zijn ballen afsnijden, tot half dood martelen en daarna voor eeuwig aan een infuus in leven houden, vind ik ook behoorlijk terroristisch. Zeker als je dat gaat doen bij mensen waarvan nog niet bewezen is dat ze terrorist zijn.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:34:19 #50
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_31546590
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:32 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nou. Als je bedenkt dat het verstanding is om een passagiersvliegtuig als massa moordwapen te gebruiken, dan is er volgens mij toch echt wel iets mis met je vermogen tot denken.
Mja, ik dacht dat je met denkniveau op iets als een iq doelde. En dat is doorgaans niet ondergemiddeld.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:42:36 #51
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_31548905
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:55 schreef Het_hupt het volgende:
Samir A. was een uitstekende chemie student
Hij is dus in staat om een chemisch bommetje te maken
Nee en nee.
Maar als ik daar mede-student was zou de naam Samir Azzouz mij toch minimaal één wenkbrauw doen fronsen... in tegenstelling tot blijkbaar de overige studenten en het bestuur....
Maar blijkbaar ben ik niet normaal; ik heb zo nog wel een rijtje namen in mijn hoofd die minimaal één alarmbel doet rinkelen...
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:55:46 #52
127860 bypass
Campzone Rulezzz
pi_31553061
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:44 schreef Argento het volgende:

[..]

En dat zou de rechtsstaat onaangetast laten want? Je suggereert dat als we het stiekem doen, dat dan de rechtsstaat ongestoord voort kan bestaan, ofschoon ten gevolge van overheidsbeleid iemand zonder dat daaraan een eerlijk proces aan vooraf is gegaan, is 'verdwenen'.

Het is toch opmerkelijk hoe laag de drempel is om de grenzen van de rechtsstaat op te rekken. Waar hebben we het hier over? Over een wannabe-terroristje dat nog niet eens strafbare voorbereidingshandelingen heeft begaan. Over een 'groep' die in de media de Hofstadgroep wordt genoemd, ofschoon er nog helemaal niets vaststaat over een mogelijke structuur en hierarchie van die groep. En het moet allemaal voldoende zijn om de waarborgen die ons, als beschaafde samenleving onderscheiden van een primitieve samenleving, overboord te gooien.
ik snap jouw standpunt ook heel goed maar het is toch overduidelijk dat deze gast keer op keer voorbereidingen treft voor aanslagen of niet??

ik wil dat hij wordt opgesloten VOORDAT het hem lukt om bijvoorbeeld een wilders of hirschi ali om te leggen en niet nadat hij het gedaan heeft omdat er dan omstotelijk bewijs is, dat kost dan toch teveel??

bovendien heeft dit alles ook een heel negatief effect op de integratie van moslims denk ik..

omdat vooral de jonge moslims toch nog best gediscrimineerd voelen niet alleen op de arbeidsmarkt maar ook bij bijvoorbeeld horecagelegenheden kan ik mij best voorstellen dat ze een hekel krijgen aan de westerlingen wat weer een goede voedingsbodem is voor extremistische organisaties om mensen te recruteren.

maar waarom worden ze nog steeds zoveel gediscrimineerd op de arbeidsmarkt en horecagelegenheden omdat er zo'n negatief beeld is van vooral marrokanen en hoe komt dat (onder andere) doordat er steeds van dit soort berichten in het nieuws komen.
*DPS* 4 life
Gameparty supporter
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:21:41 #53
86063 prolsd
pi_31561181
Je begrijpt het niet. JIJ "weet" dat hij voorbereidingen tracht te maken voor een aanslag. IK "weet" dat ook. (Weet definieer ik dan zo: "denk dat naar alle waarschijnlijkheid") Waar het hier echter om gaat is dat we het eerst moeten bewijzen willen we als een rechtsstaat kunnen HANDELEN tegen dit soort lui.

Dat doen wij in een rechtzaal bij meneer de rechtert. Als we dit NIET doen, ondermijnen we zelf ons eigen systeem en kunnen we er net zo goed zelf de stekker uit trekken. Dan krijgen we zelf trekjes van de systemen die de terroristen zouden willen hanteren. Wil jij dat? Ik niet in ieder geval.
Na vrh brda vrba mrda.
pi_31561268
En dus KOMT Samirtje ook voor de rechter en gaat het allemaal gewoon normaal en is hier niks politiestaat-achtigs aan.

Wacht maar tot je het bewijs ziet dat voor de redelijke verdenking zorgde. Dan piepen al die anti-Balkenendes hier wel anders over 'bangmakerij' enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')