abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106616977
Vorige topic; [SC] WO Rechten #55 Kelderluiken en zwiepende takken.

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento
Sessy
GDPP
Maharbal (1x - Fiscaal)

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
Cinnamongirl
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
xxiessiexx (deserteur :*)

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
Maharbal
aaipod (kudtstudent op het moment)
Cortax
Dionysius85
Eilis

Universiteit van Tilburg
Mr.G
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove
kapiteintje

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
ScottTracy
Rainb0ws
Eva4Evah (deserteur :*)
evelien89

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-
tostitomaatkaas

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN
Dreamzk
hemelsblauw
Ruud_Kawasaki
Skage101
Eriksd
Tchock

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---
Memento-Mori

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL
Mandal
IkeDubaku99
Dr.Cooper

Vrije Universiteit Amsterdam
Jorwol
Ricard0j

Open Universiteit
DanielSmith
SpotlessMind00

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tchock op 09-01-2012 23:05:42 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 21:02:49 #2
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106617324
Weer eens wat anders. _O-
  maandag 9 januari 2012 @ 21:27:03 #3
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106618858
Haal die oude bundels eens uit de OP.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_106619454
Sowieso kluwer :N
pi_106619481
Overmorgen mondeling erfrecht :X
pi_106622162
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:37 schreef H-D het volgende:
Sowieso kluwer :N
Uh, Kluwer heeft tenminste RO erin staan :').
pi_106622510
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:43 schreef kapiteintje het volgende:
Ik loop dus precies tegen dit laatste punt aan. Mijn probleem is ook dat ik de stof wil begrijpen in plaats van enkel toepassen.
Zo'n aanmerkelijke kans wordt toch bepaald naar 'algemene ervaringsregels'? De daadwerkelijke inschatting van die kans door verdachte is toch niet relevant, aangezien men ervan uit kan gaan dat je via het normaliteitssyllogisme kunt stellen dat verdachte zich daar als normaal mens ook bewust van was. Met andere woorden: hij was een normaal mens dus zich ook bewust van die kans? Vervolgens blijkt uit zijn gedragingen dat hij het toch aanvaardt (want hangt pot toch op die wijze op, terwijl hij als normaal mens bewust was van de aanmerkelijke kans). Dan heb ik het voorw. opzet al, terwijl ik weet dat het ergens aan moet schorten.

Ik kom er nog steeds niet echt overtuigend uit op een of andere manier. Het moet hem er gewoon in zitten dat hij het gedrag niet wilde (aanvaarden), maar hoe beredeneer ik dat uit bovenstaande feiten? Hij hangt het, zoals jij al zegt, toch alsnog gewoon op. Waaruit blijkt dan het feit dat hij het niet aanvaardde?
Ik vind het 'normale mens en algemene ervaringsregels'-verhaal altijd wat gevaarlijk, aangezien de gemiddelde verdachte allesbehalve de gemiddelde mens is over het algemeen. Anyway, ik zou uit het ophangen van de pot toch afleiden dat hij de kans verkeerd heeft ingeschat (dat kan al door geen rekening te houden met zwaar weer) en aldus niet heeft aanvaard. Als hij de kans wel goed heeft ingeschat, moet ergens anders uit blijken dat hij die kans niet heeft aanvaard, bijvoorbeeld door de pot stevig op te hangen of te denken 'de kans is groot, maar dat gebeurt mij vast niet'. Ik snap je probleem, maar uit de aard van het feit kun je moeilijk spreken van het op de koop toenemen van iemands dood als je een bloempot aan je balkon ophangt. Dat ligt in mijn ogen te ver van elkaar af om te kunnen spreken van opzet.
pi_106623897
OP aangepast :D
pi_106623918
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:58 schreef Tchock het volgende:
OP aangepast :D
Ik sta er niet in. Zou me graag willen aanmelden. ;)
pi_106623981
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:58 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik sta er niet in. Zou me graag willen aanmelden. ;)
Zelfde hier, maar ik heb het al een keer gevraagd en toen is het niet gebeurd. Dus ik denk dat iemand anders daar over gaat :@
pi_106623997
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:31 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik vind het 'normale mens en algemene ervaringsregels'-verhaal altijd wat gevaarlijk, aangezien de gemiddelde verdachte allesbehalve de gemiddelde mens is over het algemeen. Anyway, ik zou uit het ophangen van de pot toch afleiden dat hij de kans verkeerd heeft ingeschat (dat kan al door geen rekening te houden met zwaar weer) en aldus niet heeft aanvaard. Als hij de kans wel goed heeft ingeschat, moet ergens anders uit blijken dat hij die kans niet heeft aanvaard, bijvoorbeeld door de pot stevig op te hangen of te denken 'de kans is groot, maar dat gebeurt mij vast niet'. Ik snap je probleem, maar uit de aard van het feit kun je moeilijk spreken van het op de koop toenemen van iemands dood als je een bloempot aan je balkon ophangt. Dat ligt in mijn ogen te ver van elkaar af om te kunnen spreken van opzet.
Het is eerder culpa dan inderdaad. Het niet aanvaarden blijkt dan uit het feit dat hij de pot tóch vast heeft gemaakt, ondanks dat het niet heel deugdelijk was. Had hij de gevolgen op de koop toegenomen, dan had hij dat niet gedaan. :Y

Het had pas doodslag (opzet) geweest wanneer hij de pot over het balkon had gegooid op een drukke middag met veel voetgangers op straat. Is dit een valide redenering volgens jou?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2012 23:05:21 ]
pi_106624018
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zelfde hier, maar ik heb het al een keer gevraagd en toen is het niet gebeurd. Dus ik denk dat iemand anders daar over gaat :@
Het is een OP. Je kunt jezelf en mij er dus gewoon tussen zetten als het goed is.
pi_106624145
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:01 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Het is een OP. Je kunt jezelf en mij er dus gewoon tussen zetten als het goed is.
Je wilt niet weten hoe mensen kunnen gaan zeiken bij sommige reeksen :') Maar goed, ik zal ons er bij zetten :D
pi_106624188
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe mensen kunnen gaan zeiken bij sommige reeksen :') Maar goed, ik zal ons er bij zetten :D
UvT voor mij! ;)
pi_106624248
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:04 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

UvT voor mij! ;)
Dat had ik al begrepen sherlock ;)
pi_106624468
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat had ik al begrepen sherlock ;)
Waarvan akte.
pi_106632766
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:00 schreef kapiteintje het volgende:
Het is eerder culpa dan inderdaad. Het niet aanvaarden blijkt dan uit het feit dat hij de pot tóch vast heeft gemaakt, ondanks dat het niet heel deugdelijk was. Had hij de gevolgen op de koop toegenomen, dan had hij dat niet gedaan. :Y

Het had pas doodslag (opzet) geweest wanneer hij de pot over het balkon had gegooid op een drukke middag met veel voetgangers op straat. Is dit een valide redenering volgens jou?
Ja, maar ik zou dat niet op een tentamen stellen, dat laatste stukje. Je moet erg voorzichtig zijn met 'Als hij dit had gedaan, dan was het wel opzet'-redeneringen, omdat het nogal een bewerkelijk leerstuk is en dus ook per soort delict verschilt. Maar ik kan me vinden in je redenering. Ik heb ooit een (fictieve) casus gehad waarin een man in een drukke winkelstraat een paar schoten loste met een geweer. Dat is ook voorwaardelijk opzet als hij niet de persoon raakt die hij wil raken, want hij neemt het raken van winkelend publiek voor lief.
pi_106633251
Beetje jammer van de TT. Met arresten kun je zoveel leuks doen.
pi_106634887
quote:
99s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:25 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Uh, Kluwer heeft tenminste RO erin staan :').
Nja ik heb RO denk ik zo ongeveer 1x per jaar nodig. En dat is misschien al veel.
Dus je begrijpt dat dat voor mij niet van doorslaggevende betekenis is :P
pi_106634904
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:11 schreef Kimochi het volgende:
Inderdaad! Zoveel catchy arrestnamen :P
pi_106635711
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:11 schreef Kimochi het volgende:
Waar dacht je aan? 'Jetblasten het nieuwe jaar in' ofzo?
pi_106636148
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:49 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ja, maar ik zou dat niet op een tentamen stellen, dat laatste stukje. Je moet erg voorzichtig zijn met 'Als hij dit had gedaan, dan was het wel opzet'-redeneringen, omdat het nogal een bewerkelijk leerstuk is en dus ook per soort delict verschilt. Maar ik kan me vinden in je redenering. Ik heb ooit een (fictieve) casus gehad waarin een man in een drukke winkelstraat een paar schoten loste met een geweer. Dat is ook voorwaardelijk opzet als hij niet de persoon raakt die hij wil raken, want hij neemt het raken van winkelend publiek voor lief.
Noodzakelijkheidsbewustzijn. :Y

Ach...het komt wel goed. Ben benieuwd hoe het vrijdag zal gaan.
pi_106636561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:18 schreef H-D het volgende:
Nja ik heb RO denk ik zo ongeveer 1x per jaar nodig. En dat is misschien al veel.
Dus je begrijpt dat dat voor mij niet van doorslaggevende betekenis is :P
Voor genoeg studenten levert het problemen op als de surveillanten geen printjes en kopieėn toestaan bij dat ene tentamen per jaar.
pi_106636738
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:13 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Voor genoeg studenten levert het problemen op als de surveillanten geen printjes en kopieėn toestaan bij dat ene tentamen per jaar.
Sowieso surveillanten. :') :N
pi_106638391
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waar dacht je aan? 'Jetblasten het nieuwe jaar in' ofzo?
Beter dan deze TT.

Hoe gingen inschrijvingen met nieuwe vakken btw? Ik moet er morgen aan geloven en heb bijzonder weinig vertrouwen in het SIS systeem als het druk wordt.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')