abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92286942
Vorige topic; [SC] WO Rechten #51 - En de tentamens zitten er haast weer op!

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento
Sessy

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
Cinnamongirl
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
xxiessiexx (deserteur :*)

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
Maharbal
aaipod (kudtstudent op het moment)
Cortax
Dionysius85
Eilis

Universiteit van Tilburg
Mr.G
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
Memento-Mori
GDPP
ScottTracy
Rainb0ws
Eva4Evah (deserteur :*)
evelien89

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-
tostitomaatkaas

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN
Dreamzk
hemelsblauw
Ruud_Kawasaki
Skage101

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL
Mandal
IkeDubaku99

Vrije Universiteit Amsterdam
Jorwol
Ricard0j

Open Universiteit
DanielSmith

Freie Universität Berlin
Cortax

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

LaPo:

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:01 schreef Kimochi het volgende:
Enig.
Je kan dit jaar zelf geen vakgebied kiezen bij Moot Court. Je moet je eerst inschrijven, daarna wordt pas bekend gemaakt wat voor soort casus je krijgt. Ze willen zo zeker hysterie vermijden :')

Van Blackboard voor hetzelfde vak:
U treft het werkgroep- en videotrainrooster onder documents & sheets!
Succes, het is een ingewikkeld rooster.

:')
Hierbij doe ik een gooi naar de slechte TT ooit!
pi_92287237
Hee, ik ben niet meer de enige deserteur in de OP :P
pi_92287835
Kimochi, dat was vorig jaar ook al zo ;). Je kan zelf het tijdstip uitkiezen, maar je onderwerp krijg je de eerste bijeenkomst te horen. Neem even de tijd om inderdaad het rooster uit te pluizen, volgens mij staan bovenaan de data en links de tijden en representeert elk A4tje een week, dat was vorig jaar zo.
pi_92288396
Als terugvindpost de losse opmerking dat mededingingsrecht blijkbaar lang niet zo droog & stoffig is in de praktijk als het universitaire vak mij deed vermoeden... :) Nu heb ik toch wel een beetje spijt van hoe weinig aandacht ik er toen aan heb besteed (hielp niet dat ze het er bij ons toen in 3 avondcolleges doorheen probeerden te duwen). :o
pi_92290176
Zo, eerste opdracht is ook weer netjes ingeleverd. Goed bezig al zeg ik het zelf :') Zelfs de literatuur doorgenomen maar dat was appeltje eitje, heb ik vorige week nog tentamen over gehad.

(verkapte tvp)
pi_92291080
Net rechtsgeschiedenis 2 gehad. Het zijn makkelijke toetsjes, maar ik heb vaak dat ik over een aspect in de casus begin te twijfelen ( bijv. "Is de vruchtgebruiker nou eigenaar wanneer de vruchten op de grond vallen, of moet ie ze eerst nog in bezit nemen?"), waarschijnlijk kwestie van nog meer leren zodat ik die twijfel ook kwijtraak. Die twijfel was in ieder geval aardig frustrerend tijdens het tentamen, hopelijk heb ik 'm gehaald.
pi_92299320
De TT trekt in ieder geval de aandacht ;) . Maar waar is het een verwijzing naar? Of is het meer gewoon een algemene sfeer die je in het rechtentopic probeert te scheppen. "Rechten, de vrijplaats voor lesbo's met teveel lichaamshaar!". Zou dat studenten afschrikken of juist aantrekken?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_92300993
Dit blok moet ik aan de bak voor Inleiding Internationaal en Europees Recht. Ik had de keuze om nog een tweedejaarsvak te gaan volgen, maar ik wil eerst dit vak binnenhengelen. Tevens moet ik de cijfers van de tentamens van het vorige blok nog krijgen. Op Erasmus Universiteit mag je maar twee vakken herkansen, ook een reden voor mij om geen tweedejaarsvak te gaan volgen dit blok. Ik had er al eentje gereserveerd voor verbintenissenrecht. Ik wil toch weten of ik mijn tentamens goed had gemaakt. Ik denk dat ik Inleiding Strafrecht net heb gehaald en Rechtsgeschiedenis ben ik heel zeker dat ik hem heb gehaald.
pi_92301839
Ook maar een tvp'tje, terwijl ik nog druk bezig ben met de studentenrechtbank.
pi_92306817
Ik wil mijn cijfer voor goederen- en insolventie-recht :'(.
Geen referral hier.
pi_92310480
O, hier was de volgende alweer.

Aaipod: gister gehosseld? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92312140
Dat was mijn vriendin o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92312229
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:02 schreef Cortax het volgende:
Dat was mijn vriendin o|O

SPOILER
Waarom heb jij me niet gebeld?! :(
pi_92313652
Als SOGgen geld opbracht...
Heb net geprobeerd om zo veel mogelijk contacten van Facebook in mijn telefoon te synchroniseren.
pi_92318583
Meer mensen die problemen hebben met rechtsorde? Bij elke zoekaanvraag loopt ie weer vast :(
pi_92318903
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 08:50 schreef Maharbal het volgende:
O, hier was de volgende alweer.

Aaipod: gister gehosseld? :D

SPOILER
:') Waarom wil ze dan je nummer?
pi_92319445
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:41 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

:') Waarom wil ze dan je nummer?
Haha ja geen flauw idee. Misschien ben ik leuker dan die vriend? :P

Of ze had te veel gedronken.
pi_92319657
Boek eindelijk wat progressie met m'n essay :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:22:19 #19
88233 Steve
Still the best.
pi_92320730
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:35 schreef Orbis het volgende:
De TT trekt in ieder geval de aandacht ;) . Maar waar is het een verwijzing naar? Of is het meer gewoon een algemene sfeer die je in het rechtentopic probeert te scheppen. "Rechten, de vrijplaats voor lesbo's met teveel lichaamshaar!". Zou dat studenten afschrikken of juist aantrekken?
Ik was er ook al over aan het nadenken. :').
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_92325801
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Hee, ik ben niet meer de enige deserteur in de OP :P
;)

quote:
12s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:22 schreef -Trinity- het volgende:
Kimochi, dat was vorig jaar ook al zo ;). Je kan zelf het tijdstip uitkiezen, maar je onderwerp krijg je de eerste bijeenkomst te horen. Neem even de tijd om inderdaad het rooster uit te pluizen, volgens mij staan bovenaan de data en links de tijden en representeert elk A4tje een week, dat was vorig jaar zo.
Dan ben ik verkeerd ingelicht. Iemand (ook tweedejaars) wist te vertellen dat het vorig jaar anders was. Dat van dat rooster klopt inderdaad, ik moet er alleen nog even naar kijken. :+

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:35 schreef Orbis het volgende:
Het is een verwijzing naar een arrest, alleen weet ik zelf niet waar het over gaat. Ik bladerde eens wat door mijn jurisprudentiebundel en tadam!
pi_92328507
Welk rechtsgebied? Heb je een vindplaats?
pi_92328964
Even een frustratiecrosspost hoor

Echt die mensen bij studystore :r

Vorige keer was het ook al gezeik om die korting en nu gewoon weer. Ik heb twee boeken besteld, bij twee boeken krijg je korting volgens de site. Daar stond nergens aangegeven dat het alleen geld als je ze allebei tegelijk betaald. Er stond ook nergens aangegeven dat de een nog een levertijd had van een week.
Dus ik vraag van hoe zit het dan nu met betalen en die korting. Dat krijg je alleen als je ze tegelijk betaald. Het ene boek is er nog niet, maar ik kan ook niet het hele bedrag van te voren betalen, want daar doen ze niet aan. Maar nogmaals nergens is gezegd dat het tegelijk voldaan moet zijn en op mijn bestel staat gewoon dat het 79 euro gaat kosten in totaal.
Waarom doen ze dan zo moeilijk. Dus ik zeg dat ook zo. Ja alle nederlandse verkopers zijn daar aan gebonden blablabla. Ik zo ja waarom bieden jullie korting als het iedere keer zo moeilijk is om hem te krijgen :r Gaat echt nergens over.
Toen begon ze ook nog van ja en we hebben hier stapels boeken liggen maar niet altijd alles en ja we kunnen niet alle boeken altijd meteen leveren en voor iedereen apart houden. Dus een beetje erop aan het doelen dat ik laat zou zijn met bestellen. Dus ik zo nou mevrouw ik ben van de week nog in de winkel geweest en toen was dat boek er nog niet eens..
"oooh ooh jaa klopt want we weten pas sinds eer gister dat het die moet zijn" Dus dat verhaal van haar ging ook niet op.. :r

Je wordt nu gewoon gedwongen hier aan mee te werken omdat ik één van de twee boeken dit weekend nodig heb..
Echt waar.
pi_92365552
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:00 schreef Cortax het volgende:
Welk rechtsgebied? Heb je een vindplaats?
Goederenrecht, vindplaats laat ik nog even achterwege.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 13:16:29 #24
88233 Steve
Still the best.
pi_92367116
Potharst/Serrée.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_92367631
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:16 schreef Steve het volgende:
Potharst/Serrée.
Klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo