abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90997101
Vorige topic; [SC] WO Rechten #49 - Waar je niet je vragen moet stellen

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
Maharbal
aaipod (kudtstudent op het moment)
Cortax
Dionysius85
Eilis

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
Cinnamongirl
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
xxiessiexx (deserteur :*)

Universiteit van Tilburg
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
Memento-Mori
GDPP
ScottTracy
Rainb0ws
Eva4Evah
evelien89

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-
tostitomaatkaas

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN
Dreamzk
hemelsblauw
Ruud_Kawasaki
Skage101

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL
Mandal
IkeDubaku99

Vrije Universiteit Amsterdam
Jorwol
Ricard0j

Open Universiteit
DanielSmith

Freie Universität Berlin
Cortax

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Niet de meest creatieve TT, maar goed, ik had het laatste topic dan ook niet gesloten en heb weinig tijd :)
pi_90997624
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:58 schreef Orbis het volgende:
Ik ga zelf nooit naar nabesprekingen, maar ik ken wel verhalen van mensen die echt weggehoond zijn omdat ze inderdaad van een 8 een 9 wilden maken. Zeker bij toch al drukke nabesprekingen is het soms maar beter om je cijfer niet op te laten vallen :P .
Dat vind ik nogal sneu eerlijk gezegd. Kan me wel inbeelden wat voor types dat doen. We hadden afgelopen semester ook een paar van die recidivisten in de werkgroepen.. Altijd te laat, nooit een keer een antwoord geven uit zichzelf en altijd lopen lamballen. En als ze dan eens iets gevraagd werd kwamen er de meest stompzinnige dingen uit.

Derdejaars die het nog steeds over ontroerende goederen hebben en het presteren om het object van de koopovereenkomst (de verkochte fiets) de titel van de overdracht te noemen in één van de laatste werkgroepen Burgerlijk 2. Sla eens een boek open of blijf gewoon weg, lul :P

edit: o ja, nog nooit een fatsoenlijk plaatje van de nieuwe Kluwer online dus laten we dan maar helemaal nostalgisch doen ;)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:49:24 #3
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90998449
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat Orbis bedoelt.. ;)

quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik had pas bij een nabespreking dat die docent als eerste naar mijn cijfer vroeg. Toen hij zag dat ik een voldoende had, viel er niet meer met hem te praten en zat hij allen maar te benadrukken hoe goed ik die andere vragen had. :X
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_90998900
Wat eriksd zei. Het zal je verbazen hoe vaak er geen punten worden toegekend...of fouten worden gemaakt in berekeningen...of dat zij uberhaupt je antwoord niet goed lezen/begrijpen.

Ik geloof dat bij meer dan de helft van de nabesprekingen die ik heb bijgewoond m'n cijfer minimaal een punt omhoog is gegaan wegens voornoemde redenen.
pi_90999803
Het is mij nog nooit tegengekomen. Kijk altijd alleen of de punten goed zijn opgeteld en heel summier of het nakijken acceptabel is. Ben daardoor nog nooit bij een nabespreking geweest, maar ben ook nog nooit een twijfelgevalletje tegengekomen. Maar vooral in het begin van je studie is het handig om je tentamens te bekijken, om te zien hoe je je antwoord moet opbouwen.
pi_90999949
Zit net trouwens even tv te kijken, iemand anders ook al die briljante LOI-reclame gezien?

Edit:
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:12:40 #7
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_91000096
Bij mij was het al meteen raak bij het eerste deeltentamen op de universiteit. Ik had 6 punten voor het deeltentamen, maar er werd 0 punten ingevoerd. Als ik niet naar de inzage was gegaan, dan had ik dat nooit geweten. Ik ga alleen naar inzages wanneer ik het gevoel heb dat er fouten zijn gemaakt bij het nakijken of als ik niet weet waar ik het heb laten liggen op het tentamen.
pi_91015500
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:10 schreef Cortax het volgende:
Zit net trouwens even tv te kijken, iemand anders ook al die briljante LOI-reclame gezien?

Edit:
Grappige reclame inderdaad, vooral omdat het teruggrijpt naar zo'n oude reclame waar zijn vader ook in zit... 't Is praktisch dezelfde reclame zie ik nu. :')

pi_91016299
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 09:38 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Grappige reclame inderdaad, vooral omdat het teruggrijpt naar zo'n oude reclame waar zijn vader ook in zit... 't Is praktisch dezelfde reclame zie ik nu. :')

Hahah dan is die bij deze helemaal geniaal! Ik zag hem gisteren ook idd en vond hem al leuk :D
pi_91018665
Mooie reclame inderdaad. Moest meteen denken aan die van Centraal Beheer. Leuk daarop ingespeeld :D

en dan ook echt artikel 162 noemen :D
pi_91019405
Zaten de tentamens er maar op, ik heb er 4 deze maand ;(...
pi_91024294
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:27 schreef Maharbal het volgende:
en dan ook echt artikel 162 noemen :D
Maar met lid 2 kan je in principe nog niet zoveel lijkt me. :P

quote:
10s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:51 schreef Rucebo het volgende:
Zaten de tentamens er maar op, ik heb er 4 deze maand ;(...
Ik ook, 2 per week, ben nu op de helft.
pi_91024493
Ik heb er nog maar 3 de rest van het jaar.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_91025215
Nog 2 te gaan (mits geen hers) en dan heb ik voor altijd ook alle vakken van master #2 gehaald *O*. Hopelijk is dat dus eind januari.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:52:26 #15
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_91026153
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:07 schreef GDPP het volgende:
Ik heb er nog maar 3 de rest van het jaar.
Bofkont! :Y

Ik heb volgende week een deeltentamen Inleiding Strafrecht en de week daarop het eindtentamen rechtsgeschiedenis en inleiding Strafrecht. Ik twijfel nog of ik het volgende blok een tweedejaarsvak ga volgen. Eerst maar eens zien hoe deze toetsen gaan verlopen.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:57:49 #16
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_91028962
Utrecht represent. Begin volgende maand weer tentamens. Blehhhh!
pi_91033131
Aanstaande donderdag het laatste tentamen van het jaar, alweer ;) . Ik ga denk ik wel maar op zoek naar wat bijvakken om o.a. dit tentamengat wat te dichten. Of een baan zoeken...
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_91045016
Artikel 392
1. Tot het verstrekken van levensonderhoud zijn op grond van bloed- of aanverwantschap gehouden:
• a. de ouders;
• b. de kinderen;
• c. behuwdkinderen, schoonouders en stiefouders.
2. Deze verplichting bestaat, behalve wat betreft ouders en stiefouders jegens hun minderjarige kinderen en stiefkinderen en jegens hun kinderen bedoeld in artikel 395a van dit boek, slechts in geval van behoeftigheid van de tot levensonderhoud gerechtigde.
3. De in het eerste lid genoemde personen zijn niet verplicht levensonderhoud te verstrekken, voor zover dit van de echtgenoot of een vroegere echtgenoot dan wel de geregistreerde partner of vroegere geregistreerde partner overeenkomstig het in de vijfde titel a, zesde, negende of tiende titel van dit boek bepaalde kan worden verkregen.

Als ik dit artikel goed lees zijn kinderen dus ook tot het verstrekken van levensonderhoud gehouden?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_91047333
Ten opzichte van hun ouders, ja.
pi_91048403
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:17 schreef Maharbal het volgende:
Ten opzichte van hun ouders, ja.
Hoe moet ik dat zien? :@
pi_91048833
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:37 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien? :@
Kinderen zijn gehouden hun ouders te verzorgen, toch?
pi_91050117
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:45 schreef Orbis het volgende:

[..]

Kinderen zijn gehouden hun ouders te verzorgen, toch?
Vanaf een bepaalde leeftijd neem ik aan, wanneer ze zelfstandig inkomsten kunnen verwerven. Zoals voor het meebetalen in de kosten van het huishouding in het artikel hieronder geregeld.

Artikel 253l
1. Elke ouder die het gezag over zijn kind uitoefent, heeft het vruchtgenot van diens vermogen. Indien het kind bij de ouder inwoont en anders dan incidenteel inkomen uit arbeid geniet, is het verplicht naar draagkracht bij te dragen in de kosten van de huishouding van het gezin.
2. Het eerste lid is van overeenkomstige toepassing in geval de ouder van het gezag is ontheven, tenzij de andere ouder het gezag uitoefent. 3. Aan bedoeld vruchtgenot zijn de lasten verbonden, die op vruchtgebruikers rusten.
pi_91050580
Volgens mij is het vooral een plicht om voor je 'oude' ouders te zorgen. Het is niet meer dan logisch dat kinderen hun ouders niet kunnen laten vallen zodra ze bejaard zijn.
pi_91050793
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:16 schreef Orbis het volgende:
Volgens mij is het vooral een plicht om voor je 'oude' ouders te zorgen. Het is niet meer dan logisch dat kinderen hun ouders niet kunnen laten vallen zodra ze bejaard zijn.
Hmm, oké, dat zou kunnen. Beetje vreemd wel dat er geen uitleg over wordt gegeven in m'n studieboek en ook met googelen vind ik niets.
pi_91051037
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:20 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hmm, oké, dat zou kunnen. Beetje vreemd wel dat er geen uitleg over wordt gegeven in m'n studieboek en ook met googelen vind ik niets.
Ik kan me zo voorstellen dat er domweg nooit beroep op wordt gedaan. Tegenwoordig kan een bejaarde ook naar een verzorgingstehuis en hoeven de kinderen niet meer bij te springen. Ouderen worden zelfstandiger. Bovendien zal er niet echt kwaliteitszorg volgen na een afgedwongen toepassing van art. 392 ;) .

Ik denk dat het net zo iets is als in beroep gaan tegen een echtscheiding: waarom zou je het in hemelsnaam doen? De relatie zal er echt niet beter op worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')