Het is alweer even geleden dat ik (aaipod) heb gepost hier. Momenteel heb ik het echt ontzettend druk. Honours is een stuk leuker geworden, maar ook een stuk drukker.
Mijn laatste echte update was maanden geleden. Ik moest toen verplicht een extra vak erbij kiezen en alleen Essential Econometrics was nog beschikbaar. Dat was even slikken want integenstelling tot alle andere vakken had dit vak 4 verplichte contacturen per week integenstelling tot 2. Daarnaast moest ik ook nog eens Academisch schrijven volgen van 2 uur per week en het verdiepende deel van honours was ook 8 uur per week was. Dit alles moest ook voorbereid worden en uiteindelijk was ik zo'n 12 - 14 uur per week extra kwijt aan de studie.
Essential Econometrics bleek een ontzettend leuk vak te zijn en ik heb het uiteindelijk zonder al teveel moeite afgesloten met een 7. Maar er ging wel ontzettend veel werk in de opdrachten zitten. Ik ben minimaal 30 uur bezig geweest met de afsluitende opdracht. Het was echter wel heel leuk. Ik heb onder andere onderzoek gedaan naar de relatie tussen de economische groei, inflatie en dergelijke factoren en de uitkomst van de Engelse general elections tussen 1950 en nu doormiddel van verschillende econometrische analysemodellen. Onderzoek dat nog niet eerder door de faculteit was verricht. Heel iets anders dan rechten dus, maar wel ontzettend leuk en bovendien een statisch significante relatie gevonden!
Academisch schrijven bleek ook boven verwachting leuk te zijn, de opdrachten waren bij tijd best nuttig en de groep was erg leuk.
Helaas is de reguliere studie er door dit alles wel een beetje bijingeschoten. Ik heb 4 rechtenvakken. Bestuursrecht, Burgerlijk recht 2, Strafrecht 2 en Rechtsgeschiedenis 2 (Romeins recht). Helaas heb ik twee van deze vakken niet gevolgd. Rechtsgeschiedenis en Straf.
Het tentamen van Strafrecht heb ik vrijdag en ik heb het boek nog niet open gehad en welgeteld 1 werkgroep bijgewoond en 2 hoorcolleges. We mogen wel van een klein wonder spreken als ik dit nog ga halen!
Rechtsgeschiedenis precies hetzelfde en ook daar heb ik maar 5 dagen voor om o.a. Prota door te werken. Ik heb het boek net even opengeslagen en dit lijkt al een even onmogelijke opgave.
Maar goed, ik ga gewoon mijn best doen en we zien wel wat er van komt. Mocht ik het niet halen dan zullen dit mijn eerste herkansingen zijn in 2,5 jaar studie bij elkaar opgeteld en ook al is dat heel spijtig weet ik wel zeker dat ik met iets meer tijd deze vakken wel kan halen

Overigens heb ik burgerlijk al gehad en ook niet zoveel tijd in gestoken als had gemoeten, maar ik heb er toch een redelijk goed gevoel bij. Over een week hebben we daar uitslag van. Het laatste tentamen is bestuursrecht en daarvan ben ik naar bijna alle werkgroepen geweest en heb ik bovendien een halve bonuspunt, dus daar maak ik me nog niet al teveel zorgen over.
Ik moet nu nog even de laatste hand leggen aan mijn academisch schrijven dossier dat inmiddels 40 pagina's telt en 12.000 woorden en dat inleveren voor het einde van de dag. En een stuk schrijven dat we als het tegenzit moeten voordragen op een symposium voorafgaand aan een oratie over een aantal weken.
Ik zal als ik weer wat meer tijd heb de rest van het topic lezen en weer eens beginnen met wat reageren. Nu weten jullie in ieder geval dat ik nog leef en waarom ik niet zoveel meer post.
En Maharbal, we moeten nog steeds bieren!