Ik denk dat ik wel wat zinnige dingen heb opgeschreven, maar ja dat dacht ik de vorige keer ook van Strafrecht en toen had ik echt keihard gefaald (en dan ook echt keihard... lager dan een 3quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef mango_cream het volgende:
Aaargh, net tentamen privaatrecht verpest, ik snap echt niks van dit vak!![]()
Hopelijk zit een voldoende er in.. Hoe hebben de andere UU'ers het tentamen gemaakt?
(las dat er een paar ook hard aan het leren waren, haha!)
Hoe kan je in godsnaam lager dan een 3 halenquote:Op zaterdag 18 december 2010 13:11 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel wat zinnige dingen heb opgeschreven, maar ja dat dacht ik de vorige keer ook van Strafrecht en toen had ik echt keihard gefaald (en dan ook echt keihard... lager dan een 3) Maar ik ben iig wel blij dat ik 'm heb gemaakt. Weet dat heel veel mensen niet waren gekomen omdat ze geen zin hadden (sneeuw was goed excuus), dan ben ik alleen maar trotser op mezelf dat ik hem wel gewoon heb gemaakt - ook al heb ik 2 (van de 4) werkgroepen gemist. We zien het wel, de klapper komt toch pas begin feb
Het is wel weer leuk in combinatie met de fiscaliteitquote:Op zaterdag 18 december 2010 14:06 schreef DonJames het volgende:
Personen- familie- en erfrecht aan het leren, tentamen is woensdag. Wat een ongelovelijk softie-rechtsgebied is het toch ook
Klopt. Ik had me er persoonlijk iets leukers bij voorgesteld, toen ik aan het blok begon. Was nog een keuzevak van me ook...quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:06 schreef DonJames het volgende:
Personen- familie- en erfrecht aan het leren, tentamen is woensdag. Wat een ongelovelijk softie-rechtsgebied is het toch ook
Haha wat een dag! Ikzelf word altijd wel heel gelukkig van een koopje!quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:23 schreef Orbis het volgende:
[..]
Ik weet niet of hilarisch het juiste woord is. Althans, het feit dat ik 3 uur op een station heb gestaan eer ik eindelijk naar huis kon, was niet echt tof. Naar huis met een taxi, nota bene. De NS en Connexxion hadden het al lang opgegeven.
Aan de andere kant, uit verveling ben ik even de Media Markt binnengelopen en daar vond ik Guitar Hero voor een lousy 19 euro. Dat maakte mijn dag toch weer (een soort van) goed.
Overgeslagen? Deze deeltoets kun je toch niet herkansen? Of wel? I hope so want ik heb echt geen zinnig woord op papier kunnen zetten... Mijn eigen schuld voor de rest, want heb, ondanks dat ik weet dat t vak me niet ligt, niet superhard geleerd, maar ik vind t dan ook geen zak aan...quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:11 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel wat zinnige dingen heb opgeschreven, maar ja dat dacht ik de vorige keer ook van Strafrecht en toen had ik echt keihard gefaald (en dan ook echt keihard... lager dan een 3) Maar ik ben iig wel blij dat ik 'm heb gemaakt. Weet dat heel veel mensen niet waren gekomen omdat ze geen zin hadden (sneeuw was goed excuus), dan ben ik alleen maar trotser op mezelf dat ik hem wel gewoon heb gemaakt - ook al heb ik 2 (van de 4) werkgroepen gemist. We zien het wel, de klapper komt toch pas begin feb
Ik denk dat het vergelijkbaar is met Burgerlijk Recht 2 aan de RuG. Dat is hier elk jaar ook weer een slagveld met slagingspercentages van ~30/35% elk jaar.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:46 schreef GDPP het volgende:
Ach, kernvak Privaatrecht is op de UU al jaren een slagveld qua cijfers volgens mij.
Ik kan het me voorstellen, ik vind het zon vaag vak. Misschien ligt het aan mij hoor, maarquote:Op zaterdag 18 december 2010 16:46 schreef GDPP het volgende:
Ach, kernvak Privaatrecht is op de UU al jaren een slagveld qua cijfers volgens mij.
EUR?quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:06 schreef DonJames het volgende:
Tja... combinatie van factoren. Boek niet door te komen en ik vond het ook niet zo'n leuk vak. En zat niet echt lekker in m'n vel (concentratieproblemen), vandaar.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kan je in godsnaam lager dan een 3 halen
Nee je kunt de deeltoets niet herkansen, je kunt alleen gebruik maken van de reparatiemogelijkheid (mits 4 of hoger) maar dat is dan de toets van deeltoets B (gehele stof dus).quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:32 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Overgeslagen? Deze deeltoets kun je toch niet herkansen? Of wel? I hope so want ik heb echt geen zinnig woord op papier kunnen zetten... Mijn eigen schuld voor de rest, want heb, ondanks dat ik weet dat t vak me niet ligt, niet superhard geleerd, maar ik vind t dan ook geen zak aan...
Naja ze kunnen nu natuurlijk nog niet zeggen hoe het morgen is, wel kut dat het het tentamen van 9 uur is ipv smiddagsquote:Op zondag 19 december 2010 14:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als het niet doorgaat, hadden ze dat nu al wel mogen aankondigen... stelletje http://i.fokzine.net/s/shutup.gif
Ga je nog naar arbeidsrecht?quote:Op zondag 19 december 2010 17:01 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Naja ze kunnen nu natuurlijk nog niet zeggen hoe het morgen is, wel kut dat het het tentamen van 9 uur is ipv smiddagsNaja ik sta morgenvroeg gewoon op tijd op en dan zullen we wel zien
Ben er in principe klaar voor, weet ook nu gewoon eens waar de arresten over gaan enzoEven voor de zekerheid toch nog wat arresten geprint
Nee, je kan in beginsel geen aanspraak maken op een CAO als de algemeen verbindend verklaring stopt, en de werkgever is er niet aan gebonden. Echter, stel dat je tijdens het nog wel algemeen verbindend zijn van de CAO recht had op scholing, en die loopt voor een deel binnen de looptijd van de CAO, en deels erna (met een niet gebonden werkgever) dan behoud je dat recht op scholing ook nog voor de periode na het verval van algemeen verbindend verklaring. Je kan echter niet daarna nog aan die scholing beginnen door je te beroepen op de niet meer verbindend verklaarde CAO, omdat de werkgever er niet aan gebonden is.quote:Op zondag 19 december 2010 20:14 schreef koetjiekoetjie het volgende:
Iemand toevallig verstand van Arbeidsrecht? Ik snap namelijk het hele wel/ geen nawerking in een cao loze periode nietWant: In beginsel vindt er geen nawerking plaats bij een algemeen verbindend verklaring van een CAO. Maar arrest Beenen/ Vanduho arrest, waarin is bepaald dat wanneer de werknemer gedurende de looptijd van de a.v.v. aanspraak gemaakt op een recht dat naar zijn aard in duur beperkt is, dan behoudt hij dat recht, ook als de looptijd van de a.v.v. op een gegeven moment eindigt...dus dan toch wel doorwerking?
Nee, het ging over kernvak Privaatrecht 2, dat wordt in deze periode gegeven (voor de tweedejaars). Inleiding is idd ook in deze periode, maar dan voor de eerstejaars. En kernvak privaatrecht 1 is idd in periode 4. Dat is idd een slagveld, wel iets minder dramatisch dan 30%, ik geloof dat het dit jaar ongeveer 50-50 was. Kernvak Privaatrecht 2 gaat denk ik wat beter, het is vooral goederenrecht wat veel mensen moeilijk vinden en niet verbintenissenrecht.quote:Op maandag 20 december 2010 14:47 schreef Marloes het volgende:
Volgens mij is dit nog maar inleiding Privaatrecht als ik het goed heb
Kernvak wordt in periode 4 gegeven volgens mij
Ehm, ik wou GDPP quoten maar dat is mislukt, bij deze
Net behandeld dus nog vers in het geheugenquote:Op zondag 19 december 2010 21:03 schreef koetjiekoetjie het volgende:
Ahaaa! Nu begrijp ik het wat beter! Dankjewel
Ik heb geen ideequote:Op maandag 20 december 2010 14:47 schreef Marloes het volgende:
Volgens mij is dit nog maar inleiding Privaatrecht als ik het goed heb
Kernvak wordt in periode 4 gegeven volgens mij
Ehm, ik wou GDPP quoten maar dat is mislukt, bij deze
Oh ja, ik heb zelf vorig jaar ook kernvak Privaatrecht 2 overnieuw moeten doenquote:Op maandag 20 december 2010 14:59 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Nee, het ging over kernvak Privaatrecht 2, dat wordt in deze periode gegeven (voor de tweedejaars). Inleiding is idd ook in deze periode, maar dan voor de eerstejaars. En kernvak privaatrecht 1 is idd in periode 4. Dat is idd een slagveld, wel iets minder dramatisch dan 30%, ik geloof dat het dit jaar ongeveer 50-50 was. Kernvak Privaatrecht 2 gaat denk ik wat beter, het is vooral goederenrecht wat veel mensen moeilijk vinden en niet verbintenissenrecht.
Aah wauw, wat goed! Ik moet kernvak privaatrecht 1 ook opnieuw doen, dus dat wordt leuk in periode 4quote:Op maandag 20 december 2010 20:21 schreef Marloes het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb zelf vorig jaar ook kernvak Privaatrecht 2 overnieuw moeten doenAfgesloten met een 6,5 ofzo, terwijl ik heel goed had geleerd
Kernvak Privaatrecht I heb ik ook overnieuw gedaan.. Afgesloten met een 9(eerste keer een 3
) Er is nog hoop
Haha ik was wel op tijd maar ik moest dus voor 6 tentamens dokkenquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:23 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb 't nog beter.
Ik was te laat met inschrijven voor tentamens....kon me maar voor 2 v/d 3 na-inschrijven (na betaling van ¤15 per tentamen...). Voor één tentamen kon ik me niet na-inschrijven omdat er "geen 3 werkdagen tussen zitten" (het tentamen is maandag en ik probeerde het gisteren). Wat is dat nou voor onzin, er zitten wel 2 werkdagen tussen...:P. Wat het verschil is weet ik niet, maar het was echt een "het mag niet omdat het niet mag" reactie.
Nu moet ik dat tentamen dus in de her doen....bah.
Jammer, bij mij ging het wel lekker, 5 van de meerkeuze fout.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:58 schreef Ricard0j het volgende:
Fuck, Strafrecht ging niet zoals ik gehoopt had. Veel domme fouten gemaakt,![]()
Die moet waarschijnlijk de her in.
Naar DC? Ik ken iemand die in die commissie zit! Ik weet het nog niet zo goed, want de meeste vakken beginnen meteen in februari en dan vind ik het nogal lastig om alles tegelijk te doen, vooral als ik dan in de week van 18 april 4 tentamens heb (waarvan 2 van rechtsfilosofie). Ik weet ook niet hoe zwaar elk vak is en hoeveel lees/studiewerk ervoor staat. Ik denk dat ik Forensische Psychiatrie wil gaan doen en recht & samenleving en/of jeugdrecht en/of mediarecht.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:25 schreef Orbis het volgende:
Ik doe de minor economie, dus ik heb op zich geen keuzevakruimte. Nu heb ik wel veel vrije tijd, aangezien ik sociaal recht en goederenrecht vorig jaar al gevolgd heb (voor mij zijn het eigenlijk derdejaarsvakken). Ik denk dus dat ik auteursrecht en cyber law of internetrecht ga volgen. Jammer alleen dat op uSis nog geen data staan.
En is de week van 18 april een tentamenweek? Niet handig, dan. 21 april ga ik op studiereis, eentje waar ik zelf voor in de commissie zit. Ik denk niet dat ik in die week dan gek veel tijd heb voor tentamens...
Wat zijn jouw keuzevakplannen?
New York, andere verenigingquote:Op donderdag 23 december 2010 21:20 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Naar DC? Ik ken iemand die in die commissie zit! Ik weet het nog niet zo goed, want de meeste vakken beginnen meteen in februari en dan vind ik het nogal lastig om alles tegelijk te doen, vooral als ik dan in de week van 18 april 4 tentamens heb (waarvan 2 van rechtsfilosofie). Ik weet ook niet hoe zwaar elk vak is en hoeveel lees/studiewerk ervoor staat. Ik denk dat ik Forensische Psychiatrie wil gaan doen en recht & samenleving en/of jeugdrecht en/of mediarecht.
Ja, zoiets had ik al vernomen. Ik word een beetje moedeloos van al het werk wat er verzet moet gaan worden het tweede semester, maar dat komt denk ik ook door mijn winterdip omdat ik het hele kerstreces moet leren voor strafrecht en burgerlijk procesrecht.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:32 schreef Orbis het volgende:
New York, andere vereniging. Mediarecht zat ik ook over te denken, eens zien hoe het roostertechnisch valt.
Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik je niet benijd om rechtsfilo. Blij dat ik maar het vijfpuntsvak had. Dat paper-schrijven is echt veel werk. Wat dat betreft zou ik andere vakken met papers etc. een beetje mijden.
Hier ook iemand die dringend aan de bak moet in de kerstvakantie. Ik moet gaan bikkelen voor Inleiding Strafrecht en Criminologie & Rechtsgeschiedenis. Het eerste vak heb ik wel redelijk onder de knie, alleen het boek van Mevis maakt mij al moe voordat ik er in blader. Het tweede vak weet ik wel wat ik kan verwachten, maar ik weet wel dat ik die tentamenvragen goed moet doorlezen, aangezien ik niet veel begrijp van de formulering van de vragen tot nu toe in de werkgroepen en vaardighedengroepen. Gelukkig heb ik oefententamens weten te bemachtigen voor beide vakken.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:55 schreef Orbis het volgende:
Haha, vertel mij wat. Strafrecht en BPR, wat een zalig kerstfeest wordt dat. Gelukkig heb ik voor BPR nog één van de blijkbaar extreem schaarse Boom Basics kunnen bemachtigen. Hopelijk kan dat wat structuur in de chaos scheppen.
Jep, gelukkig staat wel heel veel in Rv en RO.quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:52 schreef xxiessiexx het volgende:
BPR, dat was wel echt veel studeerwerk jaIs dat een derdejaars vak dan voor Rechtsgeleerdheid?
Ja dat wel, maar dat boek was zo dikquote:Op vrijdag 24 december 2010 12:56 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Jep, gelukkig staat wel heel veel in Rv en RO.
Ik check m'n rug-mail vrijwel nooit.quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:18 schreef aardappel het volgende:
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? :/ Zodra je een herinneringsmailtje krijgt klik je toch gewoon alles aan :/
Nou die weblectures hebben me geredquote:Op vrijdag 24 december 2010 20:17 schreef Windrush het volgende:
Blij dat het jou gelukt is![]()
Misschien als ik een werkgroep of hoorcollege had gevolgd het bij mij ook goed was gegaan
Iemand hier ervaring met die of andere keuzevakken die in Leiden worden gegeven? Ik vind het lastig kiezen omdat uit de studiegids niet echt duidelijk wordt welk vak welke werkdruk heeft. Soms staat er bij een vak 'tussentijds schriftelijk werk inleveren' maar niet of dit meetelt voor het tentamen of niet en hoe omvangrijk dat dan moet zijnquote:Op donderdag 23 december 2010 21:20 schreef -Trinity- het volgende:
Ik denk dat ik Forensische Psychiatrie wil gaan doen en recht & samenleving en/of jeugdrecht en/of mediarecht.
Het enige wat me ook interesseert naast rechten is psychologie, maar ik weet niet of het handig is om vakken te volgen die daar nu worden gegeven en of daar voorkennis voor is vereist en of het aansluit op de rest van mijn kennis. 3 januari moet er ingeschreven worden, dus ik heb ook niet zo veel tijd om dingen uit te zoeken met tentamens in het vooruitzicht en een gesloten faculteit.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:01 schreef Kimochi het volgende:
Ik hoorde alleen dat Internetrecht best veel van je tijd opslokt... Tussentijds schriftelijk werk is volgens mij vaak een uitwerking van de opdrachten of een kort essay.
Wil je per se in de juridische hoek je keuzevakken doen? (Of ben je dat verplicht?)
Vrijwel alle psychologie keuzevakken hebben een instapeis, bijv. het behalen van een eerder vak of je psychologiepropedeuse. Ik heb dus niet zo veel mogelijkheden, ook omdat het keuzevak niveau 300/400 moet hebben en dit semester moet plaatsvinden wil ik mijn bachelor dit jaar nog halenquote:Op donderdag 30 december 2010 20:35 schreef Kimochi het volgende:
Het lijkt me dat een keuzevak van vijf punten vergelijkbaar is met een "gewoon" vak van Rechtsgeleerdheid van vijf punten. Verder hangt het ervan af welk niveau het is, maar dat zal jij beter kunnen inschatten aangezien je een derdejaars bent.
Volgens mij wel, je kan er bij mijn weten ook gewoon tegen appelleren.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:38 schreef Orbis het volgende:
Even een korte vraag over verzet na verstek: klopt het dat het verzetvonnis in feite een 'normaal' vonnis in eerste aanleg is waarin gewoon op alle twistpunten antwoord gegeven wordt, met als enige verschil dat er de fase van verstek tussenzit?
Ik moet 14 januari aan de bak voor het deeltentamen Inleiding strafrecht. Dan moet ik 17 januari aan de bak voor het eindtentamen van hetzelfde vak en tenslotte op vrijdag 21 januari moet ik buffelen voor rechtsgeschiedenis op het eindtentamen.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:16 schreef avaz het volgende:
6 januari Internationaal Publiekrecht. Totaal geen zin in. Vooral al die arresten komen me strot inmiddels wel uit
Het is ook niet bepaald mijn lievelingsvak, maar we zullen eenmaal moeten doorbijten. Ik wil de vakken in het tweede blok zo goed mogelijk afsluiten. Op welke Universiteit zit je? Ik zit op de Erasmus Universiteit.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:38 schreef kort het volgende:
Ah wist niet dat er een topic liep hier over Rechten, volg nu RechtsgeschiedenisEcht een strontvak!
Nee, je moet wel een beetje Engels kunnen lezen, maar daar hoef je ook niet briljant voor te zijn. Ik heb het overigens over Nederlands recht, bij internationaal/Europees recht zal dat waarschijnlijk anders liggen.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:05 schreef MetBas het volgende:
Nog één vraag, in de rechtenbrochure van de RuG staat: "hou je van economie, taal, bla bla", wordt er verwacht dat je Frans en/of Duits beheerst? Nee toch?
Mooi zo, dat is een opluchting. Ik bak namelijk helemaal niks van Frans dan wel Duits, in groot contrast met mijn beheersing van Nederlands en Engels; die is wel in orde.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:08 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, je moet wel een beetje Engels kunnen lezen, maar daar hoef je ook niet briljant voor te zijn. Ik heb het overigens over Nederlands recht, bij internationaal/Europees recht zal dat waarschijnlijk anders liggen.
Er wordt in sommige boeken wel gegooid met Franse zinnen, welke wel uitgelegd worden in het Nederlands. Verder is een kennis van het Latijn op zich wel handig met het %@$-vak Romeins Rechtquote:Op zondag 2 januari 2011 19:05 schreef MetBas het volgende:
Nog één vraag, in de rechtenbrochure van de RuG staat: "hou je van economie, taal, bla bla", wordt er verwacht dat je Frans en/of Duits beheerst? Nee toch?
Danku!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar wel leuk om ff te lezen, Aaipod
Hehe Aaipod is gebanned. Ik merkte op een gegeven moment dat ik tijdens studiegerelateerde activiteiten op de computer wel erg vaak verviel in het bekijken van social media. Facebook en Hyves hebben zo'n mooie uitschakel functie, maar op fok! was de enige manier om even een niet zo makkelijk omkeerbare break te nemen om gebanned te worden. Tubgirl posten in KLB bleek de snelste optie. (Heb het overigens wel netjes gedaan en vermeld in de TT dat er iets not so suitable for work was te verwachtenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:13 schreef xxiessiexx het volgende:
Mooi verhaal aaipod (waarom heb je die username nou niet gehouden), klinkt best intensief! Prota is inderdaad vrij onmogelijk te doen binnen een week, daar moet je echt goed aandacht aan besteden.
Moest wel lachen, op m'n nieuwe opleiding hebben we ook wat rechtsgerelateerde vakken die worden gegeven door een mevrouw die een rechtenstudie heeft gevolgd. Nam ze een keer zo'n Latijnse term op in haar sheets, waarbij er een heel lang verhaal volgde over "dat rotvak, ik weet niet of het nog steeds bestaat, Romeins Recht, ik heb er denk wel acht keer een herkansing voor moeten doen!"Het verhaal was alleen voor mij natuurlijk herkenbaar
Klopt! Maar we hopen eigenlijk dat we niet gekozen worden, want we hebben het al zo druk. We waren van plan niet heel hard ons best te doen, maar het is uiteindelijk toch wel een leuk stuk geworden over de inperking van de onafhankelijkheid van de advocaat ten behoeve van de bescherming van een goede algemene rechtsbedeling. Ook al ben ik faliekant tegen hebben we het standpunt ingenomen dat we voor zijn en best leuk weten te beargumenteren waarom met wat rechtsfilosofische argumenten en zelfs digestenteksten van Ulpianus hahaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:17 schreef Cortax het volgende:
Aha, dus jij gaat bij het symposium voorafgaand aan de oratie van Mackor mogelijk een coreferaat houden? Ik ben daar ook, dus ben benieuwd
Nog even daar op terug komend, weet iemand of er voor websites andere dingen gelden dan bovenstaande, dat de website + content dus overgedragen is middels de emails? Ben niet zo thuis in het intellectuele eigendom.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:45 schreef Cortax het volgende:
Middels die e-mails (die gewoon bewijsmiddelen kunnen zijn) aantonen dat hij de eigendom van die bestanden en de website - al dan niet om niet - heeft overgedragen aan de vereniging. En dan dat dus opeisen. Als het echt irritant is wat die vent doet en dus spoedeisend kan je in kort geding een voorlopige voorziening vragen. Eventueel kan je natuurlijk een schadevergoeding vorderen, mits de vereniging echt geschaad is (en behoudens alle andere voorwaarden die daaraan verbonden zijn)
Volgens mij kan je ze alleen terugkrijgen indien het reeël eigendom bij de derde ligt, en dus niet bij de belastingschuldige.. Bij eigendomsvoorbehoud en bruikleen kun je ze dus inderdaad terugkrijgen na hiertegen bezwaar gemaakt te hebben (pin me hier niet op vast hoor)quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:18 schreef Cortax het volgende:
Ja, sorryMeende dat die goederen ook kunnen worden uitgewonnen. Vandaag hoorde ik echter dat de fiscus deze goederen wel opeist, maar dat de eigenaar deze terugkrijgt na een bezwaarschrift oid.
Je moet even onderscheiden tussen de materiële website (de tekstbestanden die de website genereren), die je gewoon door middel van levering kan overdragen. Dit kan op allerlei wijzen, bijvoorbeeld ook gewoon de toegang geven tot de webspace waar de website opstaat. Een tweede component - en dat zal hier wat lastiger zijn - is het intellectuele eigendom. Ook al is de website overgedragen aan jullie, dan berust waarschijnlijk het auteursrecht nog bij die ander en kan hij onder omstandigheden nog wel stappen ondernemen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Nog even daar op terug komend, weet iemand of er voor websites andere dingen gelden dan bovenstaande, dat de website + content dus overgedragen is middels de emails? Ben niet zo thuis in het intellectuele eigendom.
Bij eigendomsvoorbehoud is er geen sprake van reële eigendom van de derde hoor!quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:53 schreef thotic het volgende:
[..]
Volgens mij kan je ze alleen terugkrijgen indien het reeël eigendom bij de derde ligt, en dus niet bij de belastingschuldige.. Bij eigendomsvoorbehoud en bruikleen kun je ze dus inderdaad terugkrijgen na hiertegen bezwaar gemaakt te hebben (pin me hier niet op vast hoor)
en trouwens nieuw hier, dus hallo
Ja, want die bruikleen heeft nooit de strekking gehad om het goed over te doen gaan in het vermogen van de belastingschuldige.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:51 schreef Cortax het volgende:
Dank voor de infoBij een gewone bruikleen voor korte tijd kan de eigenaar zijn goed dus via zo'n bezwaarschrift opeisen bij de fiscus?
Oh Natuurlijkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Bij eigendomsvoorbehoud is er geen sprake van reële eigendom van de derde hoor!
Die kan de fiscus dus gewoon verkopen voor de belastingschuld als het tevens een bodemzaak is.
Zelfde bij huurkoop, financial lease en vast nog een paar anderen. Als de overdracht de bedoeling heeft het goed in het vermogen van de belastingschuldige te laten vallen, en bestemd is tot langdurig gebruik ter plaatse, dan is het een bodemzaak.
Dat juridisch eigendom nog bij een derde ligt door eigendomsvoorbehoud doet er dan niet toe.
Ik geloof dat je vraag al is beantwoordquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:15 schreef Cortax het volgende:
Ik heb een vraagje voor Maharbal, of een ieder die hier verstand van heeft:
Kan de fiscus goedereren geleverd onder eigendomsvoorbehoud en die zich bevinden bij de failliet uitwinnen? En hoe zit het met bijvoorbeeld goederen die krachtens (bruik)leen zich bevinden bij de failliet? Ik meen dat de fiscus deze gewoon kan uitwinnen, vandaag werd mij echter wat anders verteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |