abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90192141
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:03 schreef koetjiekoetjie het volgende:
Ahaaa! Nu begrijp ik het wat beter! Dankjewel :)
Net behandeld dus nog vers in het geheugen :D.
Geen referral hier.
pi_90194471
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:47 schreef Marloes het volgende:
Volgens mij is dit nog maar inleiding Privaatrecht als ik het goed heb ;)
Kernvak wordt in periode 4 gegeven volgens mij :+

Ehm, ik wou GDPP quoten maar dat is mislukt, bij deze :P
Ik heb geen idee :P. Volgens mij is sowieso het eerste anderhalf jaar van de bachelor nu behoorlijk anders opgezet dan in mijn tijd (wat klinkt dat oud :'))
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_90194596
Ik had laatst een discussie met iemand, over een onderwerp waar we eigenlijk beiden niet uitkwamen. Misschien weet iemand hier het antwoord:

Stel, je treft een agent die over de stoep fietst / te hard rijdt zonder zwaailicht / enige andere (veel voorkomende, helaas) verkeersovertreding begaat. Als je dit constateert bij iemand die geen agent is, kun je natuurlijk als je echt regelziek bent overgaan tot een burgerarrest. Maar, en daar liepen we een beetje vast, kun je een een agent burgerarresteren? En if so, hoe zit het dan met het idee dat het woord van een agent tegen het woord van een burger altijd ten faveure van de agent uitvalt? Komt het er dan gewoon op neer dat als je kersverse arrestant het verhaal ontkent, de zaak daarmee ophoudt?

Wie weet hoe dit zit? Het is natuurlijk een non-issue (wie zou overwegen een agent aan te spreken op zijn gedrag...), maar desalniettemin ben ik wel benieuwd, eigenlijk.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  maandag 20 december 2010 @ 20:21:26 #229
57434 Marloes
Digital Love
pi_90195537
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:59 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Nee, het ging over kernvak Privaatrecht 2, dat wordt in deze periode gegeven (voor de tweedejaars). Inleiding is idd ook in deze periode, maar dan voor de eerstejaars. En kernvak privaatrecht 1 is idd in periode 4. Dat is idd een slagveld, wel iets minder dramatisch dan 30%, ik geloof dat het dit jaar ongeveer 50-50 was. Kernvak Privaatrecht 2 gaat denk ik wat beter, het is vooral goederenrecht wat veel mensen moeilijk vinden en niet verbintenissenrecht.
Oh ja, ik heb zelf vorig jaar ook kernvak Privaatrecht 2 overnieuw moeten doen :) Afgesloten met een 6,5 ofzo, terwijl ik heel goed had geleerd :P
Kernvak Privaatrecht I heb ik ook overnieuw gedaan.. Afgesloten met een 9 8-) (eerste keer een 3 :')) Er is nog hoop ;)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  maandag 20 december 2010 @ 22:02:50 #230
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_90202929
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:21 schreef Marloes het volgende:

[..]

Oh ja, ik heb zelf vorig jaar ook kernvak Privaatrecht 2 overnieuw moeten doen :) Afgesloten met een 6,5 ofzo, terwijl ik heel goed had geleerd :P
Kernvak Privaatrecht I heb ik ook overnieuw gedaan.. Afgesloten met een 9 8-) (eerste keer een 3 :')) Er is nog hoop ;)
Aah wauw, wat goed! Ik moet kernvak privaatrecht 1 ook opnieuw doen, dus dat wordt leuk in periode 4 :') Het was vanaf het begin al Chinees voor mij. Kernvak 2 ben ik heel benieuwd naar, kan ik denk ik nog wel halen.
  maandag 20 december 2010 @ 23:41:55 #231
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90210193
Leuke casus, van die burgerarrest op de agent.. Als ik art 53 Sv zo lees, zie ik geen probleem in dit geval om de agent aan te houden. Aan de rest van de beantwoording waag ik mij nu maar even niet...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_90210506
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:23 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb 't nog beter.

Ik was te laat met inschrijven voor tentamens....kon me maar voor 2 v/d 3 na-inschrijven (na betaling van ¤15 per tentamen...). Voor één tentamen kon ik me niet na-inschrijven omdat er "geen 3 werkdagen tussen zitten" (het tentamen is maandag en ik probeerde het gisteren). Wat is dat nou voor onzin, er zitten wel 2 werkdagen tussen...:P. Wat het verschil is weet ik niet, maar het was echt een "het mag niet omdat het niet mag" reactie.

Nu moet ik dat tentamen dus in de her doen....bah.
Haha ik was wel op tijd maar ik moest dus voor 6 tentamens dokken :')
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_90221836
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? :/ Zodra je een herinneringsmailtje krijgt klik je toch gewoon alles aan :/
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:53:33 #234
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_90222600
Bij de UL krijg je nooit een herinneringsmail.
pi_90244331
Fuck, Strafrecht ging niet zoals ik gehoopt had. Veel domme fouten gemaakt, :{
Die moet waarschijnlijk de her in.
pi_90252242
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:58 schreef Ricard0j het volgende:
Fuck, Strafrecht ging niet zoals ik gehoopt had. Veel domme fouten gemaakt, :{
Die moet waarschijnlijk de her in.
Jammer, bij mij ging het wel lekker, 5 van de meerkeuze fout.
Nu maar afwachten of de open vragen goed gingen.
pi_90284342
Zal vast goed zitten, maar het tentamen was ook gewoon goed te doen. Blegh ik verwijt dit gewoon aan een blackout o|O

Vrijdag Goederenrecht oO<
pi_90357340
Orbis, weet jij al hoe je je keuzevakruimte gaat invullen? Ik vind het nogal jammer dat bijna alles in februari begint, dan is het meteen zo druk, vooral als het tentamen in de week van 18 april valt ;(.
pi_90358362
Ik doe de minor economie, dus ik heb op zich geen keuzevakruimte. Nu heb ik wel veel vrije tijd, aangezien ik sociaal recht en goederenrecht vorig jaar al gevolgd heb (voor mij zijn het eigenlijk derdejaarsvakken). Ik denk dus dat ik auteursrecht en cyber law of internetrecht ga volgen. Jammer alleen dat op uSis nog geen data staan.

En is de week van 18 april een tentamenweek? Niet handig, dan. 21 april ga ik op studiereis, eentje waar ik zelf voor in de commissie zit. Ik denk niet dat ik in die week dan gek veel tijd heb voor tentamens...

Wat zijn jouw keuzevakplannen?
pi_90361471
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:25 schreef Orbis het volgende:
Ik doe de minor economie, dus ik heb op zich geen keuzevakruimte. Nu heb ik wel veel vrije tijd, aangezien ik sociaal recht en goederenrecht vorig jaar al gevolgd heb (voor mij zijn het eigenlijk derdejaarsvakken). Ik denk dus dat ik auteursrecht en cyber law of internetrecht ga volgen. Jammer alleen dat op uSis nog geen data staan.

En is de week van 18 april een tentamenweek? Niet handig, dan. 21 april ga ik op studiereis, eentje waar ik zelf voor in de commissie zit. Ik denk niet dat ik in die week dan gek veel tijd heb voor tentamens...

Wat zijn jouw keuzevakplannen?
Naar DC? Ik ken iemand die in die commissie zit! Ik weet het nog niet zo goed, want de meeste vakken beginnen meteen in februari en dan vind ik het nogal lastig om alles tegelijk te doen, vooral als ik dan in de week van 18 april 4 tentamens heb (waarvan 2 van rechtsfilosofie). Ik weet ook niet hoe zwaar elk vak is en hoeveel lees/studiewerk ervoor staat. Ik denk dat ik Forensische Psychiatrie wil gaan doen en recht & samenleving en/of jeugdrecht en/of mediarecht.
pi_90362051
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:20 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Naar DC? Ik ken iemand die in die commissie zit! Ik weet het nog niet zo goed, want de meeste vakken beginnen meteen in februari en dan vind ik het nogal lastig om alles tegelijk te doen, vooral als ik dan in de week van 18 april 4 tentamens heb (waarvan 2 van rechtsfilosofie). Ik weet ook niet hoe zwaar elk vak is en hoeveel lees/studiewerk ervoor staat. Ik denk dat ik Forensische Psychiatrie wil gaan doen en recht & samenleving en/of jeugdrecht en/of mediarecht.
New York, andere vereniging ;) . Mediarecht zat ik ook over te denken, eens zien hoe het roostertechnisch valt.

Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik je niet benijd om rechtsfilo. Blij dat ik maar het vijfpuntsvak had. Dat paper-schrijven is echt veel werk. Wat dat betreft zou ik andere vakken met papers etc. een beetje mijden.
pi_90362797
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:32 schreef Orbis het volgende:
New York, andere vereniging ;) . Mediarecht zat ik ook over te denken, eens zien hoe het roostertechnisch valt.

Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik je niet benijd om rechtsfilo. Blij dat ik maar het vijfpuntsvak had. Dat paper-schrijven is echt veel werk. Wat dat betreft zou ik andere vakken met papers etc. een beetje mijden.
Ja, zoiets had ik al vernomen. Ik word een beetje moedeloos van al het werk wat er verzet moet gaan worden het tweede semester, maar dat komt denk ik ook door mijn winterdip omdat ik het hele kerstreces moet leren voor strafrecht en burgerlijk procesrecht.
pi_90363336
Haha, vertel mij wat :P . Strafrecht en BPR, wat een zalig kerstfeest wordt dat. Gelukkig heb ik voor BPR nog één van de blijkbaar extreem schaarse Boom Basics kunnen bemachtigen. Hopelijk kan dat wat structuur in de chaos scheppen.

Leuk ook hoe ze strafrecht een openboektentamen noemen 'want in de praktijk kun je ook alles opzoeken', en je vervolgens je arrestenbundel thuis mag laten.
  donderdag 23 december 2010 @ 23:03:04 #244
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_90367433
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:55 schreef Orbis het volgende:
Haha, vertel mij wat :P . Strafrecht en BPR, wat een zalig kerstfeest wordt dat. Gelukkig heb ik voor BPR nog één van de blijkbaar extreem schaarse Boom Basics kunnen bemachtigen. Hopelijk kan dat wat structuur in de chaos scheppen.

Hier ook iemand die dringend aan de bak moet in de kerstvakantie. Ik moet gaan bikkelen voor Inleiding Strafrecht en Criminologie & Rechtsgeschiedenis. Het eerste vak heb ik wel redelijk onder de knie, alleen het boek van Mevis maakt mij al moe voordat ik er in blader. Het tweede vak weet ik wel wat ik kan verwachten, maar ik weet wel dat ik die tentamenvragen goed moet doorlezen, aangezien ik niet veel begrijp van de formulering van de vragen tot nu toe in de werkgroepen en vaardighedengroepen. Gelukkig heb ik oefententamens weten te bemachtigen voor beide vakken.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:48:04 #245
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90385934
Ik zit even het tentamenrooster van UL door te lezen, maar ligt dat nou aan mij of worden er helemaal geen tentamens in augustus gegeven? Heb ik iets gemist of zo?

[ Bericht 5% gewijzigd door RobertoCarlos op 24-12-2010 12:58:02 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_90388193
BPR, dat was wel echt veel studeerwerk ja :o Is dat een derdejaars vak dan voor Rechtsgeleerdheid?
pi_90388398
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:52 schreef xxiessiexx het volgende:
BPR, dat was wel echt veel studeerwerk ja :o Is dat een derdejaars vak dan voor Rechtsgeleerdheid?
Jep, gelukkig staat wel heel veel in Rv en RO.
pi_90388735
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:56 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Jep, gelukkig staat wel heel veel in Rv en RO.
Ja dat wel, maar dat boek was zo dik ;(
pi_90390126
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:18 schreef aardappel het volgende:
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? :/ Zodra je een herinneringsmailtje krijgt klik je toch gewoon alles aan :/
Ik check m'n rug-mail vrijwel nooit.
pi_90399218
Zo goederenrecht gehad, viel goed te maken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')