abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92286942
Vorige topic; [SC] WO Rechten #51 - En de tentamens zitten er haast weer op!

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento
Sessy

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
Cinnamongirl
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
xxiessiexx (deserteur :*)

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
Maharbal
aaipod (kudtstudent op het moment)
Cortax
Dionysius85
Eilis

Universiteit van Tilburg
Mr.G
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
Memento-Mori
GDPP
ScottTracy
Rainb0ws
Eva4Evah (deserteur :*)
evelien89

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-
tostitomaatkaas

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN
Dreamzk
hemelsblauw
Ruud_Kawasaki
Skage101

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL
Mandal
IkeDubaku99

Vrije Universiteit Amsterdam
Jorwol
Ricard0j

Open Universiteit
DanielSmith

Freie Universität Berlin
Cortax

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

LaPo:

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:01 schreef Kimochi het volgende:
Enig.
Je kan dit jaar zelf geen vakgebied kiezen bij Moot Court. Je moet je eerst inschrijven, daarna wordt pas bekend gemaakt wat voor soort casus je krijgt. Ze willen zo zeker hysterie vermijden :')

Van Blackboard voor hetzelfde vak:
U treft het werkgroep- en videotrainrooster onder documents & sheets!
Succes, het is een ingewikkeld rooster.

:')
Hierbij doe ik een gooi naar de slechte TT ooit!
pi_92287237
Hee, ik ben niet meer de enige deserteur in de OP :P
pi_92287835
Kimochi, dat was vorig jaar ook al zo ;). Je kan zelf het tijdstip uitkiezen, maar je onderwerp krijg je de eerste bijeenkomst te horen. Neem even de tijd om inderdaad het rooster uit te pluizen, volgens mij staan bovenaan de data en links de tijden en representeert elk A4tje een week, dat was vorig jaar zo.
pi_92288396
Als terugvindpost de losse opmerking dat mededingingsrecht blijkbaar lang niet zo droog & stoffig is in de praktijk als het universitaire vak mij deed vermoeden... :) Nu heb ik toch wel een beetje spijt van hoe weinig aandacht ik er toen aan heb besteed (hielp niet dat ze het er bij ons toen in 3 avondcolleges doorheen probeerden te duwen). :o
pi_92290176
Zo, eerste opdracht is ook weer netjes ingeleverd. Goed bezig al zeg ik het zelf :') Zelfs de literatuur doorgenomen maar dat was appeltje eitje, heb ik vorige week nog tentamen over gehad.

(verkapte tvp)
pi_92291080
Net rechtsgeschiedenis 2 gehad. Het zijn makkelijke toetsjes, maar ik heb vaak dat ik over een aspect in de casus begin te twijfelen ( bijv. "Is de vruchtgebruiker nou eigenaar wanneer de vruchten op de grond vallen, of moet ie ze eerst nog in bezit nemen?"), waarschijnlijk kwestie van nog meer leren zodat ik die twijfel ook kwijtraak. Die twijfel was in ieder geval aardig frustrerend tijdens het tentamen, hopelijk heb ik 'm gehaald.
pi_92299320
De TT trekt in ieder geval de aandacht ;) . Maar waar is het een verwijzing naar? Of is het meer gewoon een algemene sfeer die je in het rechtentopic probeert te scheppen. "Rechten, de vrijplaats voor lesbo's met teveel lichaamshaar!". Zou dat studenten afschrikken of juist aantrekken?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_92300993
Dit blok moet ik aan de bak voor Inleiding Internationaal en Europees Recht. Ik had de keuze om nog een tweedejaarsvak te gaan volgen, maar ik wil eerst dit vak binnenhengelen. Tevens moet ik de cijfers van de tentamens van het vorige blok nog krijgen. Op Erasmus Universiteit mag je maar twee vakken herkansen, ook een reden voor mij om geen tweedejaarsvak te gaan volgen dit blok. Ik had er al eentje gereserveerd voor verbintenissenrecht. Ik wil toch weten of ik mijn tentamens goed had gemaakt. Ik denk dat ik Inleiding Strafrecht net heb gehaald en Rechtsgeschiedenis ben ik heel zeker dat ik hem heb gehaald.
pi_92301839
Ook maar een tvp'tje, terwijl ik nog druk bezig ben met de studentenrechtbank.
pi_92306817
Ik wil mijn cijfer voor goederen- en insolventie-recht :'(.
Geen referral hier.
pi_92310480
O, hier was de volgende alweer.

Aaipod: gister gehosseld? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92312140
Dat was mijn vriendin o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92312229
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:02 schreef Cortax het volgende:
Dat was mijn vriendin o|O

SPOILER
Waarom heb jij me niet gebeld?! :(
pi_92313652
Als SOGgen geld opbracht...
Heb net geprobeerd om zo veel mogelijk contacten van Facebook in mijn telefoon te synchroniseren.
pi_92318583
Meer mensen die problemen hebben met rechtsorde? Bij elke zoekaanvraag loopt ie weer vast :(
pi_92318903
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 08:50 schreef Maharbal het volgende:
O, hier was de volgende alweer.

Aaipod: gister gehosseld? :D

SPOILER
:') Waarom wil ze dan je nummer?
pi_92319445
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:41 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

:') Waarom wil ze dan je nummer?
Haha ja geen flauw idee. Misschien ben ik leuker dan die vriend? :P

Of ze had te veel gedronken.
pi_92319657
Boek eindelijk wat progressie met m'n essay :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:22:19 #19
88233 Steve
Still the best.
pi_92320730
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:35 schreef Orbis het volgende:
De TT trekt in ieder geval de aandacht ;) . Maar waar is het een verwijzing naar? Of is het meer gewoon een algemene sfeer die je in het rechtentopic probeert te scheppen. "Rechten, de vrijplaats voor lesbo's met teveel lichaamshaar!". Zou dat studenten afschrikken of juist aantrekken?
Ik was er ook al over aan het nadenken. :').
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_92325801
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Hee, ik ben niet meer de enige deserteur in de OP :P
;)

quote:
12s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:22 schreef -Trinity- het volgende:
Kimochi, dat was vorig jaar ook al zo ;). Je kan zelf het tijdstip uitkiezen, maar je onderwerp krijg je de eerste bijeenkomst te horen. Neem even de tijd om inderdaad het rooster uit te pluizen, volgens mij staan bovenaan de data en links de tijden en representeert elk A4tje een week, dat was vorig jaar zo.
Dan ben ik verkeerd ingelicht. Iemand (ook tweedejaars) wist te vertellen dat het vorig jaar anders was. Dat van dat rooster klopt inderdaad, ik moet er alleen nog even naar kijken. :+

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:35 schreef Orbis het volgende:
Het is een verwijzing naar een arrest, alleen weet ik zelf niet waar het over gaat. Ik bladerde eens wat door mijn jurisprudentiebundel en tadam!
pi_92328507
Welk rechtsgebied? Heb je een vindplaats?
pi_92328964
Even een frustratiecrosspost hoor

Echt die mensen bij studystore :r

Vorige keer was het ook al gezeik om die korting en nu gewoon weer. Ik heb twee boeken besteld, bij twee boeken krijg je korting volgens de site. Daar stond nergens aangegeven dat het alleen geld als je ze allebei tegelijk betaald. Er stond ook nergens aangegeven dat de een nog een levertijd had van een week.
Dus ik vraag van hoe zit het dan nu met betalen en die korting. Dat krijg je alleen als je ze tegelijk betaald. Het ene boek is er nog niet, maar ik kan ook niet het hele bedrag van te voren betalen, want daar doen ze niet aan. Maar nogmaals nergens is gezegd dat het tegelijk voldaan moet zijn en op mijn bestel staat gewoon dat het 79 euro gaat kosten in totaal.
Waarom doen ze dan zo moeilijk. Dus ik zeg dat ook zo. Ja alle nederlandse verkopers zijn daar aan gebonden blablabla. Ik zo ja waarom bieden jullie korting als het iedere keer zo moeilijk is om hem te krijgen :r Gaat echt nergens over.
Toen begon ze ook nog van ja en we hebben hier stapels boeken liggen maar niet altijd alles en ja we kunnen niet alle boeken altijd meteen leveren en voor iedereen apart houden. Dus een beetje erop aan het doelen dat ik laat zou zijn met bestellen. Dus ik zo nou mevrouw ik ben van de week nog in de winkel geweest en toen was dat boek er nog niet eens..
"oooh ooh jaa klopt want we weten pas sinds eer gister dat het die moet zijn" Dus dat verhaal van haar ging ook niet op.. :r

Je wordt nu gewoon gedwongen hier aan mee te werken omdat ik één van de twee boeken dit weekend nodig heb..
Echt waar.
pi_92365552
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:00 schreef Cortax het volgende:
Welk rechtsgebied? Heb je een vindplaats?
Goederenrecht, vindplaats laat ik nog even achterwege.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 13:16:29 #24
88233 Steve
Still the best.
pi_92367116
Potharst/Serrée.
pi_92367631
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:16 schreef Steve het volgende:
Potharst/Serrée.
Klopt.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 15:20:05 #26
88233 Steve
Still the best.
pi_92371493
Leuk gevonden. :).
pi_92371829
Gehehe, was dat niet met die levering van meubels, en wie er eigenaar was?
Geen referral hier.
pi_92413950
Opdracht voor socialezekerheidsrecht ook weer ingeleverd. Heb alleen de literatuur nog niet helemaal gelezen maar het was een inleidend hoorcollege dus dat komt wel goed :)

En kom er net achter dat ik voor Onderneming en Arbeid geen opdracht hoef in te leveren deze week dus hoppa, klaar voor het weekend :P
pi_92417871
Afgelopen vrijdag weer eens een typisch rechtententamen gehad. De vraagstelling, alles :P *nostalgie* Wel op HBO-niveau :+
pi_92423099
Tip: Je kan een gratis boombasic online abonnement afsluiten! Dan kun je alle boombasics gratis inkijken! En ook kopieren en dus weer plakken in word :+
Handig voor mijn arbeidsrecht tentamen binnenkort :P
pi_92428941
Niemand die dat even wil delen :P?
Geen referral hier.
pi_92431364
Ik heb arbeidsrecht nu gekopieerd en morgen even socialezekerheidsrecht doen :P

Of bedoelde je dat niet met delen?
pi_92442832
wow dat is handig.. is dat graties ook nog!? Had ik dat maar eerder geweten, heb zoveel van die boekjes hier liggen.. zelfs dubbele... ;( Bedankt voor de tip!
pi_92446214
f*ck ben ik met de studentenrechtbank bezig kom ik er ineens achter dat ik een ongeloofelijk stomme fout heb gemaakt op mijn tentamen bestuursrecht 2.. Ik heb "discretionair" verward met "gebonden" , terwijl het juist een vrije bevoegdheid betekent. OMG ... ik was al zo bang dat ik het niet had gehaald, nu ben ik nog banger.

En wat zal het antwoord zijn op deze vraag , weten jullie dat...? Er is een of andere wet die zus en zo verbiedt, maar in de wet worden de artikelen over toezichthouders etc. in de AWB niet van toepassing verklaard... Nu was de vraag; zolang dat niet is gebeurd, mag het bestuursorgaan dan naar de burgerlijke rechter voor een actie uit onrechtmatige daad als Pietje geen inlichtingen verstrekt (ofzo) .. Nou goed, beetje vaag zo.. er stond wel "ga er van uit dat aan de criteria van 6:162 BW wordt voldaan" .. wat natuurlijk nergens op slaat, maar goed het ging dus die kant op van de tweewegenleer en de windmill-criteria.. ik dacht dus dat ik dat volledig snapte, maar toen op dat tentamen zat ik echt even van; ja moet ik die criteria dan toepassen? Want er is niet echt sprake van een tweewegenleer.. er is immers helemaal geen publiekrechtelijke regeling van toepassing die het bestuursorgaan kan gebruiken om te dwingen dat Pietje inlichtingen verstrekt ... dat heb ik dus ook gezegd en die hele criteria dus niet genoemd, al voelde het gevoelsmatig zo belachelijk ... zal wel fout zijn? :(
pi_92448817
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Niemand die dat even wil delen :P?
Als je het over Potharst hebt: ja, het ging over meubels en eigendomsvoorbehoud. :P
pi_92451768
Nee ik bedoelde inlogcode's voor boombasics online.
Geen referral hier.
pi_92451815
Je kan gewoon zelf op boombasics.nl een proefaccount aanmaken voor 2 weken :)
pi_92451856
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Je kan gewoon zelf op boombasics.nl een proefaccount aanmaken voor 2 weken :)
Oh handig, bedankt voor de tip.
Geen referral hier.
pi_92463614
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:59 schreef xxiessiexx het volgende:
Spam :7

[TK] o.a. boeken Rechtsgeleerdheid
Goedkoop!
pi_92465427
quote:
14s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:21 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Goedkoop!
Ja, m'n kast begint behoorlijk uit te puilen nu er ook boeken bijkomen van m'n nieuwe studie en ik gebruik de rechtenboeken echt helemaal niet meer. ;)
pi_92468945
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 03:54 schreef anti-fok het volgende:
f*ck ben ik met de studentenrechtbank bezig kom ik er ineens achter dat ik een ongeloofelijk stomme fout heb gemaakt op mijn tentamen bestuursrecht 2.. Ik heb "discretionair" verward met "gebonden" , terwijl het juist een vrije bevoegdheid betekent. OMG ... ik was al zo bang dat ik het niet had gehaald, nu ben ik nog banger.

En wat zal het antwoord zijn op deze vraag , weten jullie dat...? Er is een of andere wet die zus en zo verbiedt, maar in de wet worden de artikelen over toezichthouders etc. in de AWB niet van toepassing verklaard... Nu was de vraag; zolang dat niet is gebeurd, mag het bestuursorgaan dan naar de burgerlijke rechter voor een actie uit onrechtmatige daad als Pietje geen inlichtingen verstrekt (ofzo) .. Nou goed, beetje vaag zo.. er stond wel "ga er van uit dat aan de criteria van 6:162 BW wordt voldaan" .. wat natuurlijk nergens op slaat, maar goed het ging dus die kant op van de tweewegenleer en de windmill-criteria.. ik dacht dus dat ik dat volledig snapte, maar toen op dat tentamen zat ik echt even van; ja moet ik die criteria dan toepassen? Want er is niet echt sprake van een tweewegenleer.. er is immers helemaal geen publiekrechtelijke regeling van toepassing die het bestuursorgaan kan gebruiken om te dwingen dat Pietje inlichtingen verstrekt ... dat heb ik dus ook gezegd en die hele criteria dus niet genoemd, al voelde het gevoelsmatig zo belachelijk ... zal wel fout zijn? :(
Ben wel benieuwd wat die vraag precies was, ik snap nu niet helemaal wat je bedoelt, sorry.

Ik heb overigens ook wel gehad dat ik zo'n rijtje amper half noemde, omdat het al stuk liep bij het 4e criteria o.i.d. (bij de herkansing van strafrecht 2 bijvoorbeeld). Bleek helaas dat ik de plank sowieso al volledig missloeg :P (Was een Loze Hashpijp rijtje, er werd iemand onrechtmatig aangehouden dus ik dacht "vrijheidsbenemend dwangmiddel" einde). Maar er was iets heel anders aan de hand, had niet eens zo veel met het rijtje te maken geloof ik. Toen ik thuiskwam zat ik ook met zo'n gevoel van "waarom heb ik in godsnaam niet even die andere punten nog genoemd en gewoon gezegd dat ze niet meer van toepassing waren of wat dan ook?" best frustrerend. Had er gelukkig een zesje op nog.
pi_92469319
hallo allemaal,

ik ben halverwege het eerstejaar rechtsgeleerdheid en ik overweeg om straks voor het notariele traject te kiezen, zodat ik notaris kan worden. Ik hoor in mijn omgeving alleen steeds 'zou je dat wel doen, daar is weinig werk in en de salarissen zijn dalende'. Weten jullie misschien hoe dat zit? Ik ga niet voor het grote geld, maar ik wil wel kans op een baan maken straks. Bovendien ben ik nog niet zeker van mijn keuze, hoe hebben jullie gekozen? Waarom advocaat of fiscalist worden? Ik vind het allemaal wel wat interessants hebben.
pi_92469583
Notarieel is minder booming dan vroeger, maar nog steeds wel werk en een prima boterham. Als je een beetje nette cijfers haalt en er eventueel wat naast doet moet het prima te doen zijn.

Ik heb geen bestuurservaring maar had gewoon nette tot bovengemiddelde cijfers en een onderzoeksstage bij een autoriteit in het notariele vakgebied. Ik deed gewoon een open sollicitatie de deur uit naar het beste kantoor hier van het noorden (top 10 v/h land) en kon er gewoon stage lopen. Naderhand werd ik nog uitgenodigd om er een aantal maanden te gaan werken. Je merkte toen wel dat er minder werk was, maar de betere kantoren overleven het makkelijker omdat zij meer/grotere klanten hebben/hadden om op terug te vallen.

Tijdens m'n stage kreeg ik veel fiscale uitzoekwerkzaamheden voor m'n kiezen. Zodoende besloot ik om fiscaal erbij te doen en ben ik als fiscalist bij een kantoor terecht gekomen. Notarieel vond ik mooi, fiscaal vond ik mooier.
pi_92470910
Thanks voor je reactie.
Zou je uit kunnen leggen wat er mooi is aan fiscaal recht? En hoe een dag als notaris / fiscalist er gemiddeld uitziet?
pi_92472107
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:23 schreef evelien89 het volgende:
Thanks voor je reactie.
Zou je uit kunnen leggen wat er mooi is aan fiscaal recht? En hoe een dag als notaris / fiscalist er gemiddeld uitziet?
Iedereen vraagt dat altijd, en ik vind het altijd moeilijk om dat onder woorden te brengen. Fiscaal heeft iets...concreets. Je weet wat er in de wet staat, je weet hoe bepaalde dingen opgelost moeten worden, en er zijn heel vaak meerdere oplossingen. Die meerdere oplossingen maken het juist zo leuk. Hoe ga ik zo goed mogelijk om met deze situatie om een zo goed mogelijk resultaat te bewerkstelligen. Ik kan voor optie a...b....c kiezen etc!

Het heeft ook een hoop van alles. Ik doe advieswerk, uitzoekklussen, ik stel contracten op, ik doe af en toe een aangifte (IB/VPB/Schenk- dan wel erfbelasting etc), ik correspondeer met belastinginspecteurs / andere professionals waarmee je samenwerkt, ik voer bezwaarschrift dan wel beroepschriftprocedures.

Fiscalisten zijn vaak ook het 'eindstation' (worden vaak meteen ingeschakeld om dingen te begeleiden). Ook al zijn er advocaten/notarissen die iets fantastisch bedenken, als wij zeggen dat het niet kan / niet handig is dan gebeurt het niet.

Het leuke is ook dat heel veel aspecten van het (maatschappelijk) leven bij mij aan bod komen. Startende ondernemers, mensen in loondienst, mensen die gaan trouwen, mensen die gaan scheiden, mensen die doodgaan, mensen met een langlopende onderneming, mensen met een grote (eventueel internationale) onderneming. Ik heb dus te maken met mensen uit allemaal verschillende 'lagen'. Zo ben ik nu bezig met een herstructurering die - als de Inspecteur ermee akkoord gaat - gewoon tonnen kan besparen. Dat is het mooie, dat is het 'concrete'. "Kijk, dit bespaar ik voor u".

Kortom, het is divers, je kunt er leuk mee puzzelen, het is erg uitgebreid en het is erg dynamisch (altijd wel nieuwe regelgeving dat zich mee-ontwikkeld omdat er altijd mensen zijn die het gaan misbruiken / ontlopen), beleidsbesluiten en heel veel rechtspraak.

Een dag op een notariskantoor zag er enigszins hetzelfde uit, alleen dan in een vakgebied. Ik kreeg daar ook vaak uitzoekklussen, advieswerkzaamheden (in mindere mate, ik heb nu minder vrijheid), aktes opstellen, dingen uitzoeken etc. Het hangt ook sterk af van je specialisatie.
pi_92479808
Zeg, iemand hier verstand van teruggave van cursusgeld?

Ik vind het zelf onredelijk dat je een heel jaar moet betalen als je zeg 1 week les hebt gehad en toen bent gestopt. Toch vind ik geen jurisprudentie over dit onderwerp, en kan ik er verder weinig mee? De regels zijn heel strikt.
pi_92491944
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Ja, m'n kast begint behoorlijk uit te puilen nu er ook boeken bijkomen van m'n nieuwe studie en ik gebruik de rechtenboeken echt helemaal niet meer. ;)
Voor welk vak heb jij Actie en Reactie gebruikt, Rechtssociologie in jaar 1? Ik ga over een paar weken 'Recht en samenleving' doen, een keuzevak met hetzelfde boek. Heb niet het 1ejaarsvak gedaan maar vroeg me af hoe dat tentamen eruitzag en of 'ie moeilijk was :).
pi_92492056
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:52 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Voor welk vak heb jij Actie en Reactie gebruikt, Rechtssociologie in jaar 1? Ik ga over een paar weken 'Recht en samenleving' doen, een keuzevak met hetzelfde boek. Heb niet het 1ejaarsvak gedaan maar vroeg me af hoe dat tentamen eruitzag en of 'ie moeilijk was :).
Ja Rechtssociologie. Tentamen was een blaadje met tien open vragen, elke vraag evenveel punten waard. Je moest bij dat vak toen goed meedoen en elke week de werkgroepopdrachten inleveren. Vond het zelf best een pittig tentamen en heb een 6 gehaald, maar weet niet of dat is omdat ik 6 vragen goed had of dat ik wat bonuspuntjes kreeg vanwege het inleveren van de werkgroepopdrachten.
Krijg je dan ook Nick Huls als docent? Die vond ik namelijk niet zo :')
pi_92492361
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:57 schreef xxiessiexx het volgende:
Ja Rechtssociologie. Tentamen was een blaadje met tien open vragen, elke vraag evenveel punten waard. Je moest bij dat vak toen goed meedoen en elke week de werkgroepopdrachten inleveren. Vond het zelf best een pittig tentamen en heb een 6 gehaald, maar weet niet of dat is omdat ik 6 vragen goed had of dat ik wat bonuspuntjes kreeg vanwege het inleveren van de werkgroepopdrachten.
Krijg je dan ook Nick Huls als docent? Die vond ik namelijk niet zo :')
Jep, het tentamen heeft 5 essayvragen. Ik ben benieuwd, ik dacht eigenlijk dat het wel een makkelijk vak zou zijn :').
pi_92502211
Yasha, kijk snel op blackboard voor socialezekerheidsrecht!
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:49:10 #52
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_92504692
Zojuist mijn eerste tentamencijfer binnen gekregen voor het vak Inleiding Strafrecht en Criminologie. Ik ben aangenaam verrast door mijn cijfer, want ik dacht echt dat ik het vak op het randje gehaald had. Gelukkig heb ik een 6,8 gehaald. Misschien heb ik nog wat puntjes laten liggen bij de open vragen, maar de negen punten zijn binnen.

Vrijdag krijg ik hopelijk mijn cijfer voor Rechtsgeschiedenis. Ik verwacht een soortgelijk cijfer, maar het blijft een stomvervelend vak waarbij het slagingspercentage op 40% ligt. Van een aantal mensen heb ik gehoord dat ze het tentamen voor dit vak echt verknald hebben.
pi_92507208
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:10 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Jep, het tentamen heeft 5 essayvragen. Ik ben benieuwd, ik dacht eigenlijk dat het wel een makkelijk vak zou zijn :').
Ja ik dacht ook appeltje eitje, maar het viel mij toen best tegen. Maar ach, misschien ligt het jou wel goed :P
pi_92507237
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Zojuist mijn eerste tentamencijfer binnen gekregen voor het vak Inleiding Strafrecht en Criminologie. Ik ben aangenaam verrast door mijn cijfer, want ik dacht echt dat ik het vak op het randje gehaald had. Gelukkig heb ik een 6,8 gehaald. Misschien heb ik nog wat puntjes laten liggen bij de open vragen, maar de negen punten zijn binnen.

Vrijdag krijg ik hopelijk mijn cijfer voor Rechtsgeschiedenis. Ik verwacht een soortgelijk cijfer, maar het blijft een stomvervelend vak waarbij het slagingspercentage op 40% ligt. Van een aantal mensen heb ik gehoord dat ze het tentamen voor dit vak echt verknald hebben.
Ik had hem ook niet in de eerste instantie vorig jaar, met de herkansing gelukkig wel.
Geen referral hier.
pi_92539555
Weet iemand hier of de inhoudsopgave ook voorzien dient te worden van een paginanummer of dien je te beginnen met de pagina daarna (inleiding).
pi_92540815
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:48 schreef Cortax het volgende:
Weet iemand hier of de inhoudsopgave ook voorzien dient te worden van een paginanummer of dien je te beginnen met de pagina daarna (inleiding).
De inhoudsopgave krijgt in de meeste boeken een aparte paginanummering (I, II, ... XIX... etc), bijvoorbeeld in Nederlands Burgerlijk Procesrecht. Maar het boek Recht van de Europese Unie nummert gewoon vanaf de inhoudsopgave vrolijk door tot het register aan het einde van het boek. Dus, ik denk dat het allemaal mag. Maar helemaal geen paginanummer op de inhoudsopgave zou ik persoonlijk niet doen.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:59:19 #57
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_92638191
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Vandaag mijn cijfer ontvangen voor het vak Rechtsgeschiedenis. Dit cijfer overtrof mijn stoutste verwachtingen, want ik haalde een 8 voor dit vak. Veel mensen die ik had gesproken hadden hun tentamen verprutst voor dit vak. Gek genoeg lag het gemiddelde wel op 6,18 voor dit vak, terwijl voor Inleiding Strafrecht en Criminologie het gemiddelde lag op 5,95. Volgens mij zijn we voor dit vak expres bang gemaakt, terwijl er bij het andere vak volgens mij sprake was van onderschatting van het vak. Ik had om eerlijk te zijn meer tijd in Rechtsgeschiedenis gestoken, dan in het andere vak.
pi_92667271
Ha, Goederen en Insolventierecht gehaald met een 8 :D.
Geen referral hier.
pi_92711313
Nice Phaelanx!

Nog maar één nachtje slapen totdat ik weet of ik mijn bachelor heb ja of te nee :o

Even een vraagje voor Fascination, ik ben enorm druk met het leren voor arbeidsrecht, (heb wel besloten alleen van der Grinten en de boombasic te lezen) maar moet dus naast arbeidsrecht mijn opdracht voor socialezekerheidsrecht nog maken.. Weet jij hoe je dat snel kan doen zonder de literatuur te lezen? want heb al in die wetten geprobeerd te kijken (heb die bundel nog steeds niet, kut studystore) maar ik kom er zo 1, 2, 3 niet uit, en moet vandaag ook nog 100 blz voor arbeidsrecht lezen dus ik zit een beetje in de stress. Zit er maar over te denken hem te laten zitten ;(

Ben daarboven op ook nog eens verkouden/koortsig, het is weer heerlijk allemaal :r
pi_92711361
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:53 schreef Fascination het volgende:
Yasha, kijk snel op blackboard voor socialezekerheidsrecht!
Die post lees ik nu pas ;( ik zag het mailtje pas een stuk later, en voor die 5 keer ga ik niet lopen kloten, moet op dinsdag net zo goed 3 uur wachten dus ja :) En de hoorcolleges blijven toch 's avonds.
Bovendien gaat dat ook niet met mijn werk, heb soms de kans dat ik op dinsdagmiddag moet werken dus ja :)
pi_92711709
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nice Phaelanx!

Nog maar één nachtje slapen totdat ik weet of ik mijn bachelor heb ja of te nee :o

Even een vraagje voor Fascination, ik ben enorm druk met het leren voor arbeidsrecht, (heb wel besloten alleen van der Grinten en de boombasic te lezen) maar moet dus naast arbeidsrecht mijn opdracht voor socialezekerheidsrecht nog maken.. Weet jij hoe je dat snel kan doen zonder de literatuur te lezen? want heb al in die wetten geprobeerd te kijken (heb die bundel nog steeds niet, kut studystore) maar ik kom er zo 1, 2, 3 niet uit, en moet vandaag ook nog 100 blz voor arbeidsrecht lezen dus ik zit een beetje in de stress. Zit er maar over te denken hem te laten zitten ;(

Ben daarboven op ook nog eens verkouden/koortsig, het is weer heerlijk allemaal :r
Ik zou de de colleges goed bestuderen en over de onderwerpen die daar besproken worden zo nodig meer informatie lezen/opzoeken. Oh en je moet de jurisprudentie goed doornemen, dat scheelt heel erg.
Deze links vond ik wel handig om de boel een beetje op een rijtje krijgen wat betreft het ontslagrecht:
http://www.ontslagdossier(...)omst-door-de-rechter

http://www.ontslag.nl/wer(...)indingsprocedure%3F-

Ik ben nu bezig met de opdracht voor socialezekerheidsrecht en het is inderdaad een beetje een kutvraag. :') Als ik het klaar heb wil ik het best naar je toesturen.
pi_92711998
Dan zou je echt mijn reddende engel zijn O+ Dat vind ik echt enorm tof als je dat zou doen :o

Ik heb aantekeningen gekregen van iemand van arbeidsrecht maar toch zijn die nog steeds niet zo heel compleet voor mijn gevoel (net zoals mijn eigen aantekeningen, daarom had ik die van haar erbij gevraagd) maar zij had het geleerd op haar aantekeningen en op de boombasic en natuurlijk de arresten en een 7,5 gehaald :o

Ik heb besloten van der Grinten wel gewoon te lezen voor wat meer achtergrond info, vind ik toch wat fijner dan heb ik het gevoel dat ik iets meer gedaan heb :P
pi_92712236
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dan zou je echt mijn reddende engel zijn O+ Dat vind ik echt enorm tof als je dat zou doen :o

Ik heb aantekeningen gekregen van iemand van arbeidsrecht maar toch zijn die nog steeds niet zo heel compleet voor mijn gevoel (net zoals mijn eigen aantekeningen, daarom had ik die van haar erbij gevraagd) maar zij had het geleerd op haar aantekeningen en op de boombasic en natuurlijk de arresten en een 7,5 gehaald :o

Ik heb besloten van der Grinten wel gewoon te lezen voor wat meer achtergrond info, vind ik toch wat fijner dan heb ik het gevoel dat ik iets meer gedaan heb :P
Geen probleem. :7 Pm anders even je mailadres, dan mail ik het je tzt.
Wtf, en ik heb me helemaal zitten uitsloven en haalde een 6,5. :r!
pi_92712296
Ja, maar zij doet alles zonder boeken, dus ik gok dat ze gewoon heel erg slim is en heel snel dingen onthoudt. Bereidde zich ook nooit voor op de lessen enzo zei ze :o

Maar goed nu ga ik weg van de pc anders heeft het allemaal nog geen zin :o

[ Bericht 25% gewijzigd door Yashaaaaa op 13-02-2011 12:44:45 ]
pi_92763390
Godverdomme, een 5.5 op mijn laatste bachelorvak, en er staan geen EC bij dus geen voldoende ;(

Weet ook niet hoe dat bij ons zit.. Gaat toch niet zeggen dat ik op 2 tiende na mijn bachelor niet haal ;(
pi_92874482
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:35 schreef Yashaaaaa het volgende:
Godverdomme, een 5.5 op mijn laatste bachelorvak, en er staan geen EC bij dus geen voldoende ;(

Weet ook niet hoe dat bij ons zit.. Gaat toch niet zeggen dat ik op 2 tiende na mijn bachelor niet haal ;(
Je kan niet een mondeling aanvragen wanneer het slechts om 1 vak gaat?

Heeft er iemand toegang tot i-law (en genegen mij te helpen)? Ik kom er via leiden niet in......
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_92875416
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:35 schreef Yashaaaaa het volgende:

Waarom is dat geen voldoende? ;(
pi_92876812
5.6 is voldoende ;(
pi_92876882
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
5.6 is voldoende ;(
Wtf, da's balen!!
pi_92922893
Toch vind ik het wel vaag dat we iedere keer een opdracht moeten inleveren terwijl je nog helemaal geen college er over gehad hebt.. je wordt zo iedere keer zo in het diepe gegooid :o

Heb ook echt geen idee waar ik moet beginnen voor de werkgroep van socialezekerheidsrecht :o
pi_92932547
Wehe, net een mailtje van de hoofddocent;

quote:
Geachte studenten,

Bij het nakijken van het tentamen Goederen- en Insolventierecht is gebleken dat een groot aantal studenten bij de beantwoording van vraag A1 sterk vergelijkbare fouten heeft gemaakt. Naar aanleiding daarvan hebben de docenten het SIR-verslag geraadpleegd. Gebleken is dat in dat verslag een onjuiste uitleg van het kettingbeding is opgenomen. Het kettingbeding wordt daar namelijk verward met een erfdiensbaarheid (art. 5:70 BW) en een kwalitatieve verplichting (art. 6:252 BW). Vermoedelijk is deze onjuiste uitleg de oorzaak is van de geconstateerde fouten.

De docenten hebben het SIR-verslag verder niet gecontroleerd, maar een oppervlakkige lezing leert dat het SIR-verslag meer (grote) fouten bevat. De docenten raden het gebruik van een SIR-verslag af. Als u al gebruik wenst te maken van een SIR-verslag, dan dient u zich te realiseren dat dit verslag door studenten wordt gemaakt en dat er geen enkele garantie bestaat dat hetgeen in het SIR-verslag staat juist is. De universiteit is op geen enkele manier betrokken bij het tot stand komen van een SIR-verslag. Een SIR-verslag heeft dus niet meer waarde dan de collegeaantekeningen die u van een medestudent zou kunnen kopiëren.

Met vriendelijke groet,

Mark Tuil
Geen referral hier.
pi_92933117
Zuur :P
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:49:13 #73
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_92933130
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Qua kwaliteit ben ik inderdaad weleens een paar fouten tegengekomen in de SIR-verslagen. Die verslagen gebruik ik alleen in combinatie met mijn eigen aantekeningen en om te oefenen.
pi_92934212
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Qua kwaliteit ben ik inderdaad weleens een paar fouten tegengekomen in de SIR-verslagen. Die verslagen gebruik ik alleen in combinatie met mijn eigen aantekeningen en om te oefenen.
Inderdaad, ze zijn niet aan te raden als zelfstandig leermateriaal.
Geen referral hier.
pi_92937795
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Haha faal voor al die studenten die denken even een verslagje te kunnen leren en daarmee een tentamen te halen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')