Arresten lezenquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:38 schreef Maharbal het volgende:
Arresten in de TT vind ik altijd wel hip.
Er zitten soms pareltjes tussenquote:
Ik plan mijn tentamens gewoon heel simpel. Ik verspreid de vakken over de normale tentamens en de hertentamens, en ga er gewoon van uit dat ik alles in één keer haal. In een week valt ieder vak in principe wel te leren, alles wat je al weet is mooi meegenomen. Ik heb vorig jaar 16 of 17 vakken gedaan, en ongeveer de helft gevolgd/bijgehouden. Dit semester heb ik iets minder gewerkt en wel alles gevolgd en bijgehouden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:52 schreef anti-fok het volgende:
wtf !!?? ik lees hier over 50..70 ec's in 1 semester. Hoeveel vakken zijn dat dan? Hoe doen jullie dat? Ik ben oprecht benieuwd.. houden jullie alles heel goed bij? Maar hoeveel tijd ben je dan wel niet per week kwijt? En hoe kun je dat allemaal onthouden? En hoe kun je al die tentamens maken? 3 op 1 dag ofzo ?? of is dat zo mooi verspreid bij jullie? Ik heb nog nooit meer dan 3 tentamens in 1 semester gehaald..![]()
Het eindresultaat is inderdaad erg bevredigend! Als die (mooie of soms helaas minder mooiequote:Op woensdag 27 januari 2010 19:44 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik doe in tegenstelling tot Maharbal maar één opleiding en dat was wel iets lastig plannen (vooral met die ingangsvoorwaarde voor de Oefenrechtbank en de Bachelorscriptie van 119 ECTS, waardoor ik die vorig jaar niet mocht doen). Maar het voelt nu wel lekker: amper een jaar geleden (zeg maar december 2008) voelde ik me een amper begonnen tweedejaars prutsertje met 60 ECTSjes, en nu sta ik op 207 en is het eind in zicht.
Ik kan niet heel goed zeggen waarom ik het zo leuk vind. Het is heel erg regeltjes-recht, strict geleid in bepaalde banen etc. Ik ben wel van de structuur denk ik, en minder van het recht lullen wat krom is (waarvan ik vind dat dat meer aanwezig is in gewoon civiel recht etc), ook al heb je dat natuurlijk ook wel bij fiscaal en notarieel. In dat opzicht is het wel "logisch" dat ik dan ook notarieel leuk vind, want dat is ook heel erg regeltjes-recht.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Kan alleen niet snappen dat je fiscaal zo leuk vindt.
Voor welke vakken heb je 100 EC nodig? Ik ken er volgens mij geen op de RuG (wel een paar 120 vakken).quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:55 schreef Cortax het volgende:
Ik doe ook elk semester zo'n 70 ECTS. Is meestal wel goed te combineren, aangezien de RUG sinds dit jaar videocolleges beschikbaar stelt aan alle studenten. Tentamens is tot nu toe ook altijd goed gegaan, nooit twee op dezelfde dag gehad (twee week geleden wel 3 tentamens in 4 dagen).
Het eist wel wat discipline, om op tijd te beginnen met leren voor de tentamens, maar tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden. Ga nu een semester in het buitenland studeren en dat levert voor mij dezelfde problemen op als bij Dr_Strangelove. Heb voor sommige vakken minstens 100 ECTS nodig, en heb er dan maar 99, even kijken hoe dat dan moet.
Met een verschil van één punt zou ik gewoon bij de examencommisie aankloppen. Bij de deadline van mijn twee ingangsvoorwaarden van 119 ECTS had ik er 86 dus had dat weinig zin. Maar toen ik aan het begin van dit jaar 11 punten teveel (dus 23 ipv 12) tekort kwam om aan de master te beginnen vanwege die ingangsvoorwaarden, deed de examencommissie gelukkig niet moeilijk. Ik zou zeggen: gewoon een verzoekschriftje indienen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:55 schreef Cortax het volgende:
Ik doe ook elk semester zo'n 70 ECTS. Is meestal wel goed te combineren, aangezien de RUG sinds dit jaar videocolleges beschikbaar stelt aan alle studenten. Tentamens is tot nu toe ook altijd goed gegaan, nooit twee op dezelfde dag gehad (twee week geleden wel 3 tentamens in 4 dagen).
Het eist wel wat discipline, om op tijd te beginnen met leren voor de tentamens, maar tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden. Ga nu een semester in het buitenland studeren en dat levert voor mij dezelfde problemen op als bij Dr_Strangelove. Heb voor sommige vakken minstens 100 ECTS nodig, en heb er dan maar 99, even kijken hoe dat dan moet.
I second that. Zonder zou het echt veel veel lastiger zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:07 schreef Cortax het volgende:
100 EC voor studentenrechtbank geloof ik en inderdaad ook aantal M4-vakken (120 EC)
Studeer Nederlands Recht en Duits (heeft totaal niks met elkaar te makenmaargoed) en zit nu van beide studies in het tweede jaar, zal nu wat vertraging oplopen omdat ik naar het buitenland ga, maar ik hoop in 4 jaar 3 bachelors te halen, wil namelijk vanaf volgend jaar ook nog Recht & ICT gaan doen.
videocolleges
Dat komt door alle fanatieke eerstejaarsquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:17 schreef xxiessiexx het volgende:
Het valt me op dat deze topicreeks de laatste tijd behoorlijk hard loopt
Een heel groot deel van de studenten gaat nog steeds naar de colleges. Als ik de mogelijkheid had, dan had ik dat waarschijnlijk ook gedaan. Je kunt daar alsnog gewoon in persoon even vragen stellen die bij je opkomen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
Idd zijn videocolleges perfect. Zijn er daar in de Rug dan nog wel studenten die naar de gewone college's gaan?
Want daar zijn 'onze' docenten aan die vooruitstrevende UL bang voor, dat niemand meer komt opdagen...
(en ik plaats deze keer maar geen pic over het TT-arrest: ik kreeg toch wat rare resultaten op mijn google-search..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |