Ligt eraan hoe je het bekijkt: voor iemand die al vijftien betaald krijgt om dingen te presenteren en te rapporteren, is het niet heel erg leerzaam. Gaat wel allemaal lekker makkelijk danquote:Op zondag 11 december 2005 17:54 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
moeten ze overal invoeren, leer je zoveel meer van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, vooral een beetje afwisseling in de toetsing is wel belangrijk. Grote papers, kleine opdrachten, presentaties, schriftelijke tentamens, mondelingen tentamens. Het is allemaal wel nuttig als de mix een beetje goed is.quote:Op zondag 11 december 2005 18:07 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het bekijkt: voor iemand die al vijftien betaald krijgt om dingen te presenteren en te rapporteren, is het niet heel erg leerzaam. Gaat wel allemaal lekker makkelijk dan
Hmm wat vind jij, zullen we onze actiefoto openbaar maken? Ik twijfel nog...quote:
Als de FOK-ers goed kunnen zoeken, kunnen ze die foto ook zelf vinden!quote:Op zondag 11 december 2005 19:03 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmm wat vind jij, zullen we onze actiefoto openbaar maken? Ik twijfel nog...
Jaja, ook ik wil dit topic natuurlijk in MyAT hebben
Encyclopedie haalde ik met een 8,5 zonder naar de hoorcolleges te zijn geweest. Hij begon bij 't eerste college al meteen over hoe slecht Rusland wel niet was, en ik kom daar vandaan, ik ben toen dus ook weggelopen en niet meer teruggekomen.De hele dag (of 2) tevoren dat boek lezen (zodat je de meerkeuzevragen goed doet) , en ook om post-it briefjes te plakken (niks op schrijven) in je wettenbundels op belangrijke pagina's - al plak je er een half notitieblokje in. Markeer ook alle artikelen en hoofdstukken en zo die je hebt gehad. Als je alle meerkeuzevragen goed hebt, heb je een 5,5. Het streven is dus om er daar veel van goed te hebben zodat je op je gemak je uit de open vragen kunt lullen.quote:Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Strafrecht A, Privaatrecht A (juridisch advies), Staatsrecht en Inleiding Europees Recht. Verder heb ik nog Europese rechtsgeschiedenis en herkansing Encyclopedie......![]()
Voor zaakwaarneming moet je iemands zaken waarnemen zonder dat dat iets te maken heeft met enig contract dat je met iemand hebt afgesloten. Als je afspreekt dat iemand iets voor je doet is het automatisch geen zaakwaarneming meer. Toch?quote:Op zondag 11 december 2005 15:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Volgens het antwoordenmodel is het toerekenbare tekortkoming dus wanprestatie
Maar ik denk toch echt aan zaakwaarneming, waarom is het wanprestatie?
Zie ook [SC] WO Rechten #8quote:Op zondag 11 december 2005 22:33 schreef Sessy het volgende:
[..]
Voor zaakwaarneming moet je iemands zaken waarnemen zonder dat dat iets te maken heeft met enig contract dat je met iemand hebt afgesloten. Als je afspreekt dat iemand iets voor je doet is het automatisch geen zaakwaarneming meer. Toch?
Eenschquote:Op zondag 11 december 2005 22:33 schreef Sessy het volgende:
[..]
Voor zaakwaarneming moet je iemands zaken waarnemen zonder dat dat iets te maken heeft met enig contract dat je met iemand hebt afgesloten. Als je afspreekt dat iemand iets voor je doet is het automatisch geen zaakwaarneming meer. Toch?
Hey bedankt voor de moeite, nu weet ik tenminste wat ik kan verwachtenquote:Op zondag 11 december 2005 21:55 schreef Sessy het volgende:
[...]
Bij strafrecht zijn het kommaneukers. Dus mocht je na twee uur al klaar zijn, blijf dan toch dat derde uur zitten en lees je stuk een paar keer door. Elke keer als je '32 Sr' of 'art. 32' schrijft in plaats van 'art. 32 Sr', krijg je opnieuw puntaftrek.quote:Op maandag 12 december 2005 09:52 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Hey bedankt voor de moeite, nu weet ik tenminste wat ik kan verwachten![]()
Kut is wel dat ik woensdag dat Privaat-take home heb en die avond een belangrijke vergadering waar ik naar toe moet.... dat wordt dus flink doorwerken
Maar ik ben weer leren...ik heb alles van Strafrecht nu wel 3 keer gelezen, ik kan alle stof dus wel dromen en ik snap alles helemaal, wie weet is een 8,8 toch nog wel mogelijkNog maar ff snel alles een keer herhalen
Say what ? Daar zou ik het niet lang uitgehouden hebben.quote:Op maandag 12 december 2005 10:11 schreef Pool het volgende:
[..]
Bij strafrecht zijn het kommaneukers. Dus mocht je na twee uur al klaar zijn, blijf dan toch dat derde uur zitten en lees je stuk een paar keer door. Elke keer als je '32 Sr' of 'art. 32' schrijft in plaats van 'art. 32 Sr', krijg je opnieuw puntaftrek.
quote:Op zondag 11 december 2005 19:24 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Als de FOK-ers goed kunnen zoeken, kunnen ze die foto ook zelf vinden!![]()
Ja, ze willen die eerstejaartjes goed op nauwkeurigheid trainen. Dus schieten ze in zulke dingetjes een beetje door. Hetzelfde geldt voor de voetnoten in de werkstukken en adviezen die je moet schrijven.quote:Op maandag 12 december 2005 10:21 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Say what ? Daar zou ik het niet lang uitgehouden hebben.
hóe fucked up is dat!quote:Op maandag 12 december 2005 10:33 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, ze willen die eerstejaartjes goed op nauwkeurigheid trainen. Dus schieten ze in zulke dingetjes een beetje door. Hetzelfde geldt voor de voetnoten in de werkstukken en adviezen die je moet schrijven.
Punt vergeten aan het einde van de voetnoot? --> aftrek.
Naam van het tijdschrift niet schuingedrukt? --> aftrek.
Mjah, het went. In het eerste jaar was het wel minder, maar je leert er wel snel van. Je zult me nu nog maar zelden op een fout in de voetnoot of artikelvermelding kunnen betrappen, dus wat dat betreft heeft het wel gewerkt.quote:
Maar daar bestaat dan ook een mooie leidraad voor.quote:Op maandag 12 december 2005 10:33 schreef Pool het volgende:
Punt vergeten aan het einde van de voetnoot? --> aftrek.
Naam van het tijdschrift niet schuingedrukt? --> aftrek.
Het is volgens mij ook een naald in een hooiberg als je de voornaam van MarkzMan niet weetquote:Op maandag 12 december 2005 10:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet vinden, en aan mijn intellectuele capaciteiten kan dat toch niet liggen![]()
Ik heb hem net vast, nu ik dit lees.quote:Op maandag 12 december 2005 10:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Maar daar bestaat dan ook een mooie leidraad voor.
Geef nog eens een hintquote:Op maandag 12 december 2005 11:02 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook een naald in een hooiberg als je de voornaam van MarkzMan niet weet.
Maar goed, lang leve de Kluwer leidraad voor juridische auteurs! Ik ga zo ook weer gauw de bieb in en lezen voor mn bachelorscriptie (wat een nep-term is dat) want ik moet 1 van mn boeken vandaag alweer inleveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |