Kon niet ivm timeslots? Boeie, kick die timeslots en ga gewoon lekker schuiven. Docenten vinden dit prima en bij dubbele tentamens meld je je ziekquote:Op donderdag 8 december 2005 16:33 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Omdat er voor de rest alleen maar baggervakken tussen zaten. Althans, ik zag wel een ander leuk vak ipv omgevings recht - b.v. handels en rechtspersonen - , maar dat kon niet ivm timeslots.
Het kan wel! Ik doe het ook! Arbeids in CC en Handels- en Rechtspersonen in CD, geen enkel probleem hoor! (Dus schrijf je als de wiedeweerga uit voorquote:Op donderdag 8 december 2005 16:33 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Omdat er voor de rest alleen maar baggervakken tussen zaten. Althans, ik zag wel een ander leuk vak ipv omgevings recht - b.v. handels en rechtspersonen - , maar dat kon niet ivm timeslots.
quote:Op donderdag 8 december 2005 17:22 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het kan wel! Ik doe het ook! Arbeids in CC en Handels- en Rechtspersonen in CD, geen enkel probleem hoor! (Dus schrijf je als de wiedeweerga uit vooromgevingsrecht
en ga wat leuks doen!).
quote:Op donderdag 8 december 2005 17:25 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]Meen je dat? Als ik de instructieregels bekijk mag dat niet
.
Juist! En anders wel onze vakinhoudelijke natrekkings-discussie van 1 bladzijde terug.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:16 schreef Pool het volgende:
Bovenstaande discussie heeft het nut van deze reeks wel bewezen, lijkt me.![]()
Ik heb geen leven buiten WO-Rechten SC!quote:Op donderdag 8 december 2005 18:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Juist! En anders wel onze vakinhoudelijke natrekkings-discussie van 1 bladzijde terug.
Ergo: Zonder WO-rechten SC zijn we nergens (of in elk geval ergens met een bijzonder onaangenaam rooster..).
Rijmen is okay.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:03 schreef VeX- het volgende:
Het bezoek aan het Joegoslavië tribunaal was kort, maar krachtig (door de strenge bewaking kwamen we wat laat). Leuk detail was dat je Milosevic in gesprek zag. Ik was wel onder de indruk van het reilen en zeilen daar. Het tribunaal kost wel wat, maar het resultaat liegt er niet om. Vervolgens kregen ons groepje nog een presentatie van iemand van het registry (administratieve afdeling). Over de juridische aspecten van het tribunaal wist hij helaas niet zoveel nieuws te vertellen.
Daarna zijn we ook langs het US-Iran Claims Tribunaal gegaan. Ondanks dat er weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven is het een indrukwekkend tribunaal (meer dan 4000 zaken behandeld in zo'n krap 25 jaar). Het viel wat tegen na het tribunaal, maar het was zeker de moeite waard.
Uiteraard ben ik, zoals elke zichzelf respecterende hockeyer, elke zondagavond in de Bacchant dan wel Eigen Schuld te vinden.. En verder ben ik fan van De Luifel, Het Weeshuis, Unitas en uiteraard van de Woo..quote:Op vrijdag 9 december 2005 04:47 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik heb geen leven buiten WO-Rechten SC!
edit: Het was weer een typische donderdagavond/nacht in Utrecht. D.w.z. eerst even "indrinken" (heerlijk werkwoord) op de Neude. En eindigen in het Pakhuys (ook wel "Grijpschuur" genoemd door ingewijden).
Dan rest mij ook één vraag. Waar gaan jullie in je eigen studiestad graag uit?
"Grijpschuur". Klinkt veelbelovend.quote:Op vrijdag 9 december 2005 04:47 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik heb geen leven buiten WO-Rechten SC!
edit: Het was weer een typische donderdagavond/nacht in Utrecht. D.w.z. eerst even "indrinken" (heerlijk werkwoord) op de Neude. En eindigen in het Pakhuys (ook wel "Grijpschuur" genoemd door ingewijden).
Dan rest mij ook één vraag. Waar gaan jullie in je eigen studiestad graag uit?
quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:03 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Heeft een van de Tilburgers hier mss een samenvatting van Europese Rechtsgeschiedenis (1ste jaar)???
Want ik heb de stof nu wel allemaal doorgelezen maar ik heb niet het idee dat ik het echt door heb...![]()
Dus als iemand zo vriendelijk wil zijn om mij mijn BSA te laten halen, graag mailen naar michaelvaneerd @ gmail.com...
Je kan er mijn eeuwige dankbaarheid mee verdienen![]()
Eventueel ben ik ook wel bereid er een vergoeding voor te betalen... (niet teveel natuurlijk, ik ben maar een arme student![]()
Nee helaas, niemand die ik ken heeft er een gemaakt...quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, maar ik heb die niet meer. Maar die zou toch al verouderd zijn, jullie gebruiken tegenwoordig een ander boek. Gaan er nog geen samenvattingen rond?![]()
Staatrecht rulezquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:18 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Dan zit ik alleen nog in over Staatsrecht en Rechtsgeschiedenis, dat zijn zulke kutvakken![]()
Zekersquote:
Op jouw leeftijd zie je de schoonheid van dit moois nog niet in, maar wijsheid komt dan ook pas met de jaren, nog even doorbijten dus.quote:
Dank je. Nu ga ik met een heel oud gevoel het weekeinde inquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Op jouw leeftijd zie je de schoonheid van dit moois nog niet in, maar wijsheid komt dan ook pas met de jaren, nog even doorbijten dus.
Wat staatsrecht nog aantrekkelijker maaktquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:27 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dank je. Nu ga ik met een heel oud gevoel het weekeinde in
Ja, ik weet het, van dat boek van Lesaffer. Heb een broertje die mij qua studie na-aapt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:18 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Nee helaas, niemand die ik ken heeft er een gemaakt...
Ikzelf heb nu alles wel geleerd voor de komende tentamenweek maar Rechtsgeschiedenis is zoveel en zeker voor die essayvraag is het toch wel heel handig om een samenvatting te hebben.
We hebben nu een boek van Lesaffer, een Belg die ook de hoorcolleges geeft.
Volgende week begint de tentamenweek...spannendWant als ik hem nu verneuk kan ik het vergeten
![]()
Baal er nog steeds van dat ik Strafrecht heb verneukt in de 1ste week, dat is zo makkelijk als je het doorhebtMaar ja, nu moet ik een 8,8 halen wil ik het nog voldoende afsluiten..die kans lijkt me niet zo groot
![]()
Zoals het er nu naar uitziet moet ik Strafrecht+Staatsrecht+mss Rechtsgeschiedenis herkansen. Zeker Strafrecht zal ik wel halen want dat snap ik nu helemaal. Dan zit ik alleen nog in over Staatsrecht en Rechtsgeschiedenis, dat zijn zulke kutvakken![]()
Nah maar vorig jaar viel die hartstikke mee. Bijna iedereen had voldoendes.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:54 schreef Mieks het volgende:
Zijn er nog meer mensen die gisterenochtend tentamen Staats en bestuursrecht 1ste jaar hebbe gedaan?
Hey bedankt Sessyquote:Op zaterdag 10 december 2005 01:09 schreef Sessy het volgende:
Ik heb geen samenvatting, maar wel een uitgebreide aantekening van de hoorcolleges.
http://www.geocities.com/sessy_liz/school
Onder semester 1
Lesaffer vertelt in zijn hoorcolleges niet veel anders dan de samenvatting van zijn boek, met hier en daar een uitwijding over wijn en lijkkisten waarin bepaalde Spaanse koninginnen necrofilie beoefenden.
Daarmee en daarmee alleen heb ik een 6,5 gehaald vorig jaar - je moet wel de joker goed inzetten dan!
Aan samenvattingen heb je niks - ze vragen toch details, en nog ergere details op het hertentamen - die is moeilijker dan het origineel.
Geen paniek over strafrecht. Het hertentamen wordt niet moeilijker gemaakt. Bovendien, neem eens een kijkje op m'n website (en raad die rustig aan je studiegenoten aan), daar staan veelal hele leuke aantekeningen en extraatjes (type beoordelingscriteria) - vooral voor het komende semester.
Utrecht promo modus:quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:35 schreef thaleia het volgende:
Hallo, ik weet niks van rechten, maar ik ben op zoek naar de plaatsen waar een afdeling fiscaal recht is. Uit de site van de RU hier in Nijmegen maak ik op dat er hier geen is, en nu heb ik geen zin om alle pagina's van alle universiteiten in Nederland af te gaan, er zijn hier vast mensen die het me kunnen vertellen. Bij voorbaat dank!
In Tilburg is ook Fiscaal Recht...quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:35 schreef thaleia het volgende:
Hallo, ik weet niks van rechten, maar ik ben op zoek naar de plaatsen waar een afdeling fiscaal recht is. Uit de site van de RU hier in Nijmegen maak ik op dat er hier geen is, en nu heb ik geen zin om alle pagina's van alle universiteiten in Nederland af te gaan, er zijn hier vast mensen die het me kunnen vertellen. Bij voorbaat dank!
Post die exclusieve zoen-scene maar, de FOK-ers hier worden gek!quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:17 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Utrecht promo modus:
Bij ons, bij ons, bij ons!
![]()
Ik blijk trouwens allang een medefokker gespot te hebben, er zijn zelfs actiefoto's![]()
Ik wil wel een balkje voor mn ogen, ik wil niet dat iedereen ons gelijk zoenend ziet hoorquote:Op zaterdag 10 december 2005 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Post die exclusieve zoen-scene maar, de FOK-ers hier worden gek!
Nou, komt die foto nog?quote:Op zaterdag 10 december 2005 23:29 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik wil wel een balkje voor mn ogen, ik wil niet dat iedereen ons gelijk zoenend ziet hoor![]()
Volgens het antwoordenmodel is het toerekenbare tekortkoming dus wanprestatiequote:K. brengt zijn poedel naar de hondentrimsalon van I. om de vacht voorzichtig uit te laten dunnen en te kammen. De conditie van de vacht is echter erbarmelijk en I. besluit de hond volledig te scheren. K. accepteert dit niet. Grondslag voor een vordering tot schadevergoeding door K. is
A. misbruik van omstandigheden.
B. zaakwaarneming.
C. toerekenbare tekortkoming.
D. dwaling.
Zaakwaarneming is als het huis van je buren overstroomt tijdens hun vakantie ivm lekkende waterleiding, en jij om erger te voorkomen de loodgieter belt, de boel laat repareren en betaalt. In dit geval heb je een ovk met de hondenkapper om je hond volgens duidelijk omschreven afspraken te behandelen; volledig op eigen houtje neemt de hondenkapper heel andere maatregelen dan is afgesproken, dat naar het inzicht van de hondenkapper achteraf een andere behandelmethode beter was doet in het geheel niet ter zake (hond voorzichtig uitdunnen of even snel kaalscheren maakt ook nogal verschil). Derhalve wanprestatie.quote:Op zondag 11 december 2005 15:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Volgens het antwoordenmodel is het toerekenbare tekortkoming dus wanprestatie
Maar ik denk toch echt aan zaakwaarneming, waarom is het wanprestatie?
Bedankt, ik snap emquote:Op zondag 11 december 2005 16:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zaakwaarneming is als het huis van je buren overstroomt tijdens hun vakantie ivm lekkende waterleiding, en jij om erger te voorkomen de loodgieter belt, de boel laat repareren en betaalt. In dit geval heb je een ovk met de hondenkapper om je hond volgens duidelijk omschreven afspraken te behandelen; volledig op eigen houtje neemt de hondenkapper heel andere maatregelen dan is afgesproken, dat naar het inzicht van de hondenkapper achteraf een andere behandelmethode beter was doet in het geheel niet ter zake (hond voorzichtig uitdunnen of even snel kaalscheren maakt ook nogal verschil). Derhalve wanprestatie.
Strafrecht A, Privaatrecht A (juridisch advies), Staatsrecht en Inleiding Europees Recht. Verder heb ik nog Europese rechtsgeschiedenis en herkansing Encyclopedie......quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:51 schreef Sessy het volgende:
Hmmm welke vakken hebben jullie de komende week 1-1-1-1-1?
Jij mag morgen gezellig onder etenstijd tentamen maken. Sterkte.quote:Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Strafrecht A, Privaatrecht A (juridisch advies), Staatsrecht en Inleiding Europees Recht. Verder heb ik nog Europese rechtsgeschiedenis en herkansing Encyclopedie......![]()
Hey..hoe weet jij dat?quote:Op zondag 11 december 2005 17:38 schreef Pool het volgende:
[..]
Jij mag morgen gezellig onder etenstijd tentamen maken. Sterkte.![]()
Mijn tentamentijd wordt rustig. Ik heb er maar twee, waarvan eentje mondeling. Klinkt erg leuk, maar ik had liever tentamens gehad dan al die papers die ik mag inleveren dit semester.![]()
Ja, het is wel leerzamer. En achteraf ben je op een paper ook wel trotser dan op een behaald tentamen. Dat klopt.quote:Op zondag 11 december 2005 17:46 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Hey..hoe weet jij dat?![]()
Ik vind papers juist leuker dan tentamens, moest ik vorig jaar ook vaak maken... Dan lijkt het tenminste nog alsof je iets hebt aan je kennis
Dat advies voor Privaatrecht is bijv. toch ook veel nuttiger dan alleen maar wat termen uit je kop stampen....
M'n master wordt één en al papers inleverenquote:Op zondag 11 december 2005 17:38 schreef Pool het volgende:
[..]
Jij mag morgen gezellig onder etenstijd tentamen maken. Sterkte.![]()
Mijn tentamentijd wordt rustig. Ik heb er maar twee, waarvan eentje mondeling. Klinkt erg leuk, maar ik had liever tentamens gehad dan al die papers die ik mag inleveren dit semester.![]()
moeten ze overal invoeren, leer je zoveel meer van.quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
M'n master wordt één en al papers inleveren
Ja, de mijne dus feitelijk ook. Dat mondelinge tentamen is voor insolventierecht, maar dat telt maar voor 50%. De overige 50% wordt bepaald door het paper dat ik nu schrijf en de presentatie die ik al gehouden heb.quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
M'n master wordt één en al papers inleveren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |