Half-rijm. Wat kunstig! Drs. P kan trots op je zijn.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:55 schreef Sessy het volgende:
Nu wil ik toch wel informeren,
want zeer benieuwd ben ik ernaar
Het schijnt te zijn dat ik ben bekeken
Door een vreemde jongen bij 't YZ-lokaal
Pool, was enkel jij dat
Of word ik gestalked?
Ik kan nu even niet meer dichtenquote:Op woensdag 30 november 2005 16:12 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Half-rijm. Wat kunstig! Drs. P kan trots op je zijn..
Waarvoor ga je solliciteren? Bevalt 't niet meer bij die gerechtsdeurwaarder?quote:Op woensdag 30 november 2005 16:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik kan nu even niet meer dichten
Moet me op een sollicitatiebrief gaan richten
Wat zet ik daar nu allemaal in
Ik weet echt niets goeds naar mijn zin
HELP!
(Ja, het gedicht is afgelopen)
Nee, helaas, dat is redelijk sneu,quote:Op woensdag 30 november 2005 15:55 schreef Sessy het volgende:
Nu wil ik toch wel informeren,
want zeer benieuwd ben ik ernaar
Het schijnt te zijn dat ik ben bekeken
Door een vreemde jongen bij 't YZ-lokaal
Pool, was enkel jij dat
Of word ik gestalked?
Waarom praat je niet als Sint en Piet?quote:Op woensdag 30 november 2005 16:48 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Waarvoor ga je solliciteren? Bevalt 't niet meer bij die gerechtsdeurwaarder?
Misschien word ik dan wel je mentorpapa bij de intro volgend jaarquote:Op woensdag 30 november 2005 21:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Zo, vandaag het eerste contact gelegd met Nijmegen over een mogelijke overstap...
P&F gehaald?quote:Op woensdag 30 november 2005 19:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Waarom praat je niet als Sint en Piet?
Maar dat is het echter niet
Ik ben namelijk van april tot september vrij
En een studentstage kan er op mn CV altijd bij
Ik heb de brief zojuist op de bus gedaan
Dus ik kan gaan duimen (ja ik ben er ook wel weer klaar mee pfffft)
Supermooi. Heb een 7 als eindcijferquote:Op vrijdag 2 december 2005 11:43 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Uiteraard. 7,5 als eindcijfer. Jij?
Klinkt dramatisch!quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:59 schreef Leonoor het volgende:
Zo, ik ben net fijn bij de eschillencommissie reizen geweest. Uiteraaaaard had ik gelijk, maar dat mens van KRAS Stervakanties.
Sowieso als je je juridische loopbaan daar moet slijten: Jammer, en ze had ook echt totaaaal geen zinnige inbreng. En toen ik op een gegeven moment zei "Ja, dat is dus duidelijk een geval van dwaling" begon ze te gniffelen "dwaling, dwaling, toe maar". Als er niet nog 3 mannetjes voor hadden gezeten had ik haar echt wel wat willen doen (hoe onprofessioneel is dat...).
En die nare man in de commissie vroeg ook nog "En, hebben ze dat zwart op wit laten zetten" (over de afhandeling van hun klacht ter plekke). Ik: "Nee, het zijn toeristen, geen juristen!" Hij:"En nu hebben ze maar een juriste in spe meegenomen" (op een toon van aaaaaah wat AANDOENLIJK meisje)![]()
Wacht maar, ik krijg toch wel gelijk....
Ach ik hoop gewoon dat ik op mn 40e niet alleen dit soort zinloze zaakjes mag doen voor een geschillencommissie,quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:56 schreef Sessy het volgende:
Mwah Leonoor, die juristen van Kras weten dus dat ze 't hebben verknald en ze proberen 't over de emotionele boeg te spelen.
a) Ze proberen jou onzeker over jezelf te maken
b) Ze proberen jouw autoriteit aan te tasten zodat wat jij zegt minder snel aangenomen wordt
c) Ze proberen hun eigen autoriteit garant te stellen door dat over dat zwart-op-wit en gniffelend gedrag mbt dwaling etc.
Ik mag al blij zijn als ik op m'n veertigste mezelf advocaat mag noemenquote:Op zaterdag 3 december 2005 09:49 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ach ik hoop gewoon dat ik op mn 40e niet alleen dit soort zinloze zaakjes mag doen voor een geschillencommissie,carriere...
En volgens mij heb ik mezelf best aardig staande gehouden (ik was voor de verandering niet eens zenuwachtig!)
Wat ont-zet-tend kinderachtig!quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:59 schreef Leonoor het volgende:
Hij:"En nu hebben ze maar een juriste in spe meegenomen" (op een toon van aaaaaah wat AANDOENLIJK meisje)![]()
Ja, ik moet me ook altijd legitimeren op plekken waar je 18 moet zijnquote:Op zaterdag 3 december 2005 12:39 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Wat ont-zet-tend kinderachtig!![]()
Daar ben ik zelf ook een beetje bang voor als ik volgend jaar ga werken: dat ze me niet serieus gaan nemen omdat ik er jonger uitzie dan ik ben![]()
Netjes! Dat vak vond je eigenlijk niets, toch?quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:31 schreef Sessy het volgende:
Wow, een 7.5 voor Recht en Maatschappij Deeltoets hier. Dat is in de top 15%, ok, niet echt goed, maar ik dacht dat ik het verknald had.
Ik was diegene die als eerste weggingquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:34 schreef The_Duce het volgende:
En hoe ging bijzondere overeenkomsten? Intikkertje?
Niet opgeven! Er zijn genoeg andere kantoren waar je ervaring op kunt doen, en die jou wel graag de kans willen geven....quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:41 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik was diegene die als eerste weggingEn nee, niet omdat het zo onwijs moeilijk was en ik niks op wist te schrijven..
Ik kreeg vandaag post van Van Benthem en Keulen: Ik ben nog niet ver genoeg in mn studie en ik zou het allemaal niet aan kunnen, qua de dingen die zij van een stagiaire verwachten.
Ik heb tegen die tijd mn Bachelor verdomme al afgerond! Ik ben een beetje nogal chagrijnig.. Iemand bekend met kantoren waar ze niet zo zitten te zeiken?
Curacao? Hoe, wie wat waar? Klinkt goedquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:30 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Niet opgeven! Er zijn genoeg andere kantoren waar je ervaring op kunt doen, en die jou wel graag de kans willen geven....
En anders ga je toch lekker een paar maanden op Curacao zitten, aanrader!![]()
Halley Blaauw en Navarro op Curacao, ik heb er een geweldige tijd gehad...quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:56 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Curacao? Hoe, wie wat waar? Klinkt goed
Maar goed, nu ga ik maar eens op zoek naar andere kantoren en er gewoon 5 per week aanschrijvenZo'n slechte cijferlijst heb ik niet (ruim een 7 gemiddeld, alles in 1x gehaald) en tegen de tijd dat ik stage ga lopen ben ik al Bachelor...
Kan van de zomer een paar weken gaan werken op een notariskantoor bij mn ouders in het dorp waarschijnlijk, dus dat is sowieso mooi om ervaring op te gaan doen. Maar om nou 4 maanden in Drenthe te gaan zitten.
En jij bent geheel toevallig in dit topic terechtgekomen?quote:Op woensdag 7 december 2005 00:07 schreef dr.dunno het volgende:
Universiteit van Utrecht hiero.
de goden hebben me de weg getoond.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:21 schreef Thisbe het volgende:
[..]
En jij bent geheel toevallig in dit topic terechtgekomen?![]()
Vertel 's wat over welke vakken je nu doet/hoeveelste jaars/evt stage ervaring/etc.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:03 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
de goden hebben me de weg getoond.
why?
Nee, dat is een klotevak van jewelste en als ik nu m'n tentamens verknal heb ik dat te danken aan de grondige discrepantie tussen de hoeveelheid uren die je aan dat vak moet besteden en de hoeveelheid studiepunten die ervoor staan. Wat ik overigens - stom ook - niet heb meegenomen in de evaluatie (want daar had ik de uren voor het werkstuk niet meegewogen en dat is bij mij 2 weken)quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:50 schreef Pool het volgende:
[..]
Netjes! Dat vak vond je eigenlijk niets, toch?
Verklaar jezelf nader...?quote:Op woensdag 7 december 2005 00:21 schreef Thisbe het volgende:
[..]
En jij bent geheel toevallig in dit topic terechtgekomen?![]()
Kwam uit Depex/Curatoren ook niet dat de functie van - in dit geval - ondergeschikt is aan de vraag of het een bestanddeel is?quote:Op woensdag 7 december 2005 23:46 schreef smvs het volgende:
Er viel mij zomaar iets op. Bij mij in de SSH flat hangt een boiler met het opschrift: 'eigendom van boilerdealer x'. Is deze boiler niet per definitie door natrekking eigendom geworden van de SSH, aangezien hij naar verkeersopvattingen bestanddeel is geworden van het gebouw? Je kunt immers niet fatsoenlijk douchen, laat staan afwassen, zonder dit apparaat.
Ik ga volgend semester waarschijnlijk ook intellectuele eigendom en Liability & the Internet volgen.quote:Op donderdag 8 december 2005 05:53 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zo, ben er éindelijk uit hoe nu m'n totale plaatje voor semester 2 eruit ziet. En wel als volgt:
Periode 3:
Arbeidsrecht ()
Omgevingsrecht ()
Periode 4:
Internet & Recht ()
Beginselen intellectuele eigendom ()
De machines in Depex/Curatoren waren inderdaad geen bestanddeel omdat ze niet gezien moesten worden als onderdeel van het gebouw als fabriek, maar als onderdeel van het gebouw an sich, waardoor ze dus geen essentiëel onderdeel van het gebouw waren. (het gebouw was ook prima te gebruiken in een andere functie als fabriek, dus zonder de machines was het gebouw ook nog nuttig) Wel is bijvoorbeeld een toiletpot sowieso als bestanddeel op te vatten, in elk gebouw is dit een noodzakelijk onderdeel. Zodoende denk ik dat de boiler toch een bestanddeel van de flat is, zonder de boiler is de flat namelijk niet te gebruiken, op geen enkele manier. Tot zover mijn redenatie, ik kom net kijken.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:47 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Kwam uit Depex/Curatoren ook niet dat de functie van - in dit geval - ondergeschikt is aan de vraag of het een bestanddeel is?
Boek 3, artikel 4 BW (even uit m'n hoofd, kan er naast zitten..)
Kun je er geen kantoorpand van maken dan? Of bijv. opslagruimtes, of ateliers voor kunstenaard ofzo? Volgens mij is een boiler dan helemaal niet strikt noodzakelijk, koud water is best prima...quote:Op donderdag 8 december 2005 10:14 schreef smvs het volgende:
[..]
De machines in Depex/Curatoren waren inderdaad geen bestanddeel omdat ze niet gezien moesten worden als onderdeel van het gebouw als fabriek, maar als onderdeel van het gebouw an sich, waardoor ze dus geen essentiëel onderdeel van het gebouw waren. (het gebouw was ook prima te gebruiken in een andere functie als fabriek, dus zonder de machines was het gebouw ook nog nuttig) Wel is bijvoorbeeld een toiletpot sowieso als bestanddeel op te vatten, in elk gebouw is dit een noodzakelijk onderdeel. Zodoende denk ik dat de boiler toch een bestanddeel van de flat is, zonder de boiler is de flat namelijk niet te gebruiken, op geen enkele manier. Tot zover mijn redenatie, ik kom net kijken.
Maar ging het ook niet om de vraag of het om die specifieke boiler zou gaan die noodzakelijk is, en of het verwijderen van de boiler schade aan het gebouw zou opleveren? Lijkt me hier niet het geval, volgens mij kun je in een huis/flat namelijk binnen heel korte tijd makkelijk een nieuwe boiler ophangen.. Lijkt me niet echt natrekking dus.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:09 schreef Sessy het volgende:
Bij ons was in de werkcolleges gezegd dat de verwarming ook een onderdeel was van een kantoor, dan lijkt me een boiler bij een flat ook noodzakelijk.
Ik denk ook dat dat het antwoord is en dat de boiler gewoon een zaak op zichzelf blijft. Zeker als de boiler makkelijk vervangbaar is. Anders zouden ook de gloeilampen op de gang nagetrokken worden. "Want ja, wat moet je met een flat zonder verlichting?"quote:Op donderdag 8 december 2005 12:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Maar ging het ook niet om de vraag of het om die specifieke boiler zou gaan die noodzakelijk is, en of het verwijderen van de boiler schade aan het gebouw zou opleveren? Lijkt me hier niet het geval, volgens mij kun je in een huis/flat namelijk binnen heel korte tijd makkelijk een nieuwe boiler ophangen.. Lijkt me niet echt natrekking dus.
Worden die ook nagetrokken ja?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:07 schreef Sessy het volgende:
Worden gloeilampen dan niet nagetrokken? Volgens mij werden gloeilampen wel en alleen die mooie dingen waarin de gloeilampen werden geschroefd niet nagetrokken?
Maar goed ik heb Goederenrecht tentamen pas volgende week dus ik kom het pas komende week tegen in m'n aantekeningen.
Omdat er voor de rest alleen maar baggervakken tussen zaten. Althans, ik zag wel een ander leuk vak ipv omgevings recht - b.v. handels en rechtspersonen - , maar dat kon niet ivm timeslotsquote:Op donderdag 8 december 2005 07:54 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik ga volgend semester waarschijnlijk ook intellectuele eigendom en Liability & the Internet volgen.![]()
Waarom doe je omgevingsrecht als je dat niet leuk vindt? Ik neem aan dat het een keuzevak is?
Kon niet ivm timeslots? Boeie, kick die timeslots en ga gewoon lekker schuiven. Docenten vinden dit prima en bij dubbele tentamens meld je je ziekquote:Op donderdag 8 december 2005 16:33 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Omdat er voor de rest alleen maar baggervakken tussen zaten. Althans, ik zag wel een ander leuk vak ipv omgevings recht - b.v. handels en rechtspersonen - , maar dat kon niet ivm timeslots.
Het kan wel! Ik doe het ook! Arbeids in CC en Handels- en Rechtspersonen in CD, geen enkel probleem hoor! (Dus schrijf je als de wiedeweerga uit voorquote:Op donderdag 8 december 2005 16:33 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Omdat er voor de rest alleen maar baggervakken tussen zaten. Althans, ik zag wel een ander leuk vak ipv omgevings recht - b.v. handels en rechtspersonen - , maar dat kon niet ivm timeslots.
quote:Op donderdag 8 december 2005 17:22 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het kan wel! Ik doe het ook! Arbeids in CC en Handels- en Rechtspersonen in CD, geen enkel probleem hoor! (Dus schrijf je als de wiedeweerga uit vooromgevingsrecht
en ga wat leuks doen!).
quote:Op donderdag 8 december 2005 17:25 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]Meen je dat? Als ik de instructieregels bekijk mag dat niet
.
Juist! En anders wel onze vakinhoudelijke natrekkings-discussie van 1 bladzijde terug.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:16 schreef Pool het volgende:
Bovenstaande discussie heeft het nut van deze reeks wel bewezen, lijkt me.![]()
Ik heb geen leven buiten WO-Rechten SC!quote:Op donderdag 8 december 2005 18:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Juist! En anders wel onze vakinhoudelijke natrekkings-discussie van 1 bladzijde terug.
Ergo: Zonder WO-rechten SC zijn we nergens (of in elk geval ergens met een bijzonder onaangenaam rooster..).
Rijmen is okay.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:03 schreef VeX- het volgende:
Het bezoek aan het Joegoslavië tribunaal was kort, maar krachtig (door de strenge bewaking kwamen we wat laat). Leuk detail was dat je Milosevic in gesprek zag. Ik was wel onder de indruk van het reilen en zeilen daar. Het tribunaal kost wel wat, maar het resultaat liegt er niet om. Vervolgens kregen ons groepje nog een presentatie van iemand van het registry (administratieve afdeling). Over de juridische aspecten van het tribunaal wist hij helaas niet zoveel nieuws te vertellen.
Daarna zijn we ook langs het US-Iran Claims Tribunaal gegaan. Ondanks dat er weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven is het een indrukwekkend tribunaal (meer dan 4000 zaken behandeld in zo'n krap 25 jaar). Het viel wat tegen na het tribunaal, maar het was zeker de moeite waard.
Uiteraard ben ik, zoals elke zichzelf respecterende hockeyer, elke zondagavond in de Bacchant dan wel Eigen Schuld te vinden.. En verder ben ik fan van De Luifel, Het Weeshuis, Unitas en uiteraard van de Woo..quote:Op vrijdag 9 december 2005 04:47 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik heb geen leven buiten WO-Rechten SC!
edit: Het was weer een typische donderdagavond/nacht in Utrecht. D.w.z. eerst even "indrinken" (heerlijk werkwoord) op de Neude. En eindigen in het Pakhuys (ook wel "Grijpschuur" genoemd door ingewijden).
Dan rest mij ook één vraag. Waar gaan jullie in je eigen studiestad graag uit?
"Grijpschuur". Klinkt veelbelovend.quote:Op vrijdag 9 december 2005 04:47 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik heb geen leven buiten WO-Rechten SC!
edit: Het was weer een typische donderdagavond/nacht in Utrecht. D.w.z. eerst even "indrinken" (heerlijk werkwoord) op de Neude. En eindigen in het Pakhuys (ook wel "Grijpschuur" genoemd door ingewijden).
Dan rest mij ook één vraag. Waar gaan jullie in je eigen studiestad graag uit?
quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:03 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Heeft een van de Tilburgers hier mss een samenvatting van Europese Rechtsgeschiedenis (1ste jaar)???
Want ik heb de stof nu wel allemaal doorgelezen maar ik heb niet het idee dat ik het echt door heb...![]()
Dus als iemand zo vriendelijk wil zijn om mij mijn BSA te laten halen, graag mailen naar michaelvaneerd @ gmail.com...
Je kan er mijn eeuwige dankbaarheid mee verdienen![]()
Eventueel ben ik ook wel bereid er een vergoeding voor te betalen... (niet teveel natuurlijk, ik ben maar een arme student![]()
Nee helaas, niemand die ik ken heeft er een gemaakt...quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, maar ik heb die niet meer. Maar die zou toch al verouderd zijn, jullie gebruiken tegenwoordig een ander boek. Gaan er nog geen samenvattingen rond?![]()
Staatrecht rulezquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:18 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Dan zit ik alleen nog in over Staatsrecht en Rechtsgeschiedenis, dat zijn zulke kutvakken![]()
Zekersquote:
Op jouw leeftijd zie je de schoonheid van dit moois nog niet in, maar wijsheid komt dan ook pas met de jaren, nog even doorbijten dus.quote:
Dank je. Nu ga ik met een heel oud gevoel het weekeinde inquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Op jouw leeftijd zie je de schoonheid van dit moois nog niet in, maar wijsheid komt dan ook pas met de jaren, nog even doorbijten dus.
Wat staatsrecht nog aantrekkelijker maaktquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:27 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dank je. Nu ga ik met een heel oud gevoel het weekeinde in
Ja, ik weet het, van dat boek van Lesaffer. Heb een broertje die mij qua studie na-aapt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:18 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Nee helaas, niemand die ik ken heeft er een gemaakt...
Ikzelf heb nu alles wel geleerd voor de komende tentamenweek maar Rechtsgeschiedenis is zoveel en zeker voor die essayvraag is het toch wel heel handig om een samenvatting te hebben.
We hebben nu een boek van Lesaffer, een Belg die ook de hoorcolleges geeft.
Volgende week begint de tentamenweek...spannendWant als ik hem nu verneuk kan ik het vergeten
![]()
Baal er nog steeds van dat ik Strafrecht heb verneukt in de 1ste week, dat is zo makkelijk als je het doorhebtMaar ja, nu moet ik een 8,8 halen wil ik het nog voldoende afsluiten..die kans lijkt me niet zo groot
![]()
Zoals het er nu naar uitziet moet ik Strafrecht+Staatsrecht+mss Rechtsgeschiedenis herkansen. Zeker Strafrecht zal ik wel halen want dat snap ik nu helemaal. Dan zit ik alleen nog in over Staatsrecht en Rechtsgeschiedenis, dat zijn zulke kutvakken![]()
Nah maar vorig jaar viel die hartstikke mee. Bijna iedereen had voldoendes.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:54 schreef Mieks het volgende:
Zijn er nog meer mensen die gisterenochtend tentamen Staats en bestuursrecht 1ste jaar hebbe gedaan?
Hey bedankt Sessyquote:Op zaterdag 10 december 2005 01:09 schreef Sessy het volgende:
Ik heb geen samenvatting, maar wel een uitgebreide aantekening van de hoorcolleges.
http://www.geocities.com/sessy_liz/school
Onder semester 1
Lesaffer vertelt in zijn hoorcolleges niet veel anders dan de samenvatting van zijn boek, met hier en daar een uitwijding over wijn en lijkkisten waarin bepaalde Spaanse koninginnen necrofilie beoefenden.
Daarmee en daarmee alleen heb ik een 6,5 gehaald vorig jaar - je moet wel de joker goed inzetten dan!
Aan samenvattingen heb je niks - ze vragen toch details, en nog ergere details op het hertentamen - die is moeilijker dan het origineel.
Geen paniek over strafrecht. Het hertentamen wordt niet moeilijker gemaakt. Bovendien, neem eens een kijkje op m'n website (en raad die rustig aan je studiegenoten aan), daar staan veelal hele leuke aantekeningen en extraatjes (type beoordelingscriteria) - vooral voor het komende semester.
Utrecht promo modus:quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:35 schreef thaleia het volgende:
Hallo, ik weet niks van rechten, maar ik ben op zoek naar de plaatsen waar een afdeling fiscaal recht is. Uit de site van de RU hier in Nijmegen maak ik op dat er hier geen is, en nu heb ik geen zin om alle pagina's van alle universiteiten in Nederland af te gaan, er zijn hier vast mensen die het me kunnen vertellen. Bij voorbaat dank!
In Tilburg is ook Fiscaal Recht...quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:35 schreef thaleia het volgende:
Hallo, ik weet niks van rechten, maar ik ben op zoek naar de plaatsen waar een afdeling fiscaal recht is. Uit de site van de RU hier in Nijmegen maak ik op dat er hier geen is, en nu heb ik geen zin om alle pagina's van alle universiteiten in Nederland af te gaan, er zijn hier vast mensen die het me kunnen vertellen. Bij voorbaat dank!
Post die exclusieve zoen-scene maar, de FOK-ers hier worden gek!quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:17 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Utrecht promo modus:
Bij ons, bij ons, bij ons!
![]()
Ik blijk trouwens allang een medefokker gespot te hebben, er zijn zelfs actiefoto's![]()
Ik wil wel een balkje voor mn ogen, ik wil niet dat iedereen ons gelijk zoenend ziet hoorquote:Op zaterdag 10 december 2005 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Post die exclusieve zoen-scene maar, de FOK-ers hier worden gek!
Nou, komt die foto nog?quote:Op zaterdag 10 december 2005 23:29 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik wil wel een balkje voor mn ogen, ik wil niet dat iedereen ons gelijk zoenend ziet hoor![]()
Volgens het antwoordenmodel is het toerekenbare tekortkoming dus wanprestatiequote:K. brengt zijn poedel naar de hondentrimsalon van I. om de vacht voorzichtig uit te laten dunnen en te kammen. De conditie van de vacht is echter erbarmelijk en I. besluit de hond volledig te scheren. K. accepteert dit niet. Grondslag voor een vordering tot schadevergoeding door K. is
A. misbruik van omstandigheden.
B. zaakwaarneming.
C. toerekenbare tekortkoming.
D. dwaling.
Zaakwaarneming is als het huis van je buren overstroomt tijdens hun vakantie ivm lekkende waterleiding, en jij om erger te voorkomen de loodgieter belt, de boel laat repareren en betaalt. In dit geval heb je een ovk met de hondenkapper om je hond volgens duidelijk omschreven afspraken te behandelen; volledig op eigen houtje neemt de hondenkapper heel andere maatregelen dan is afgesproken, dat naar het inzicht van de hondenkapper achteraf een andere behandelmethode beter was doet in het geheel niet ter zake (hond voorzichtig uitdunnen of even snel kaalscheren maakt ook nogal verschil). Derhalve wanprestatie.quote:Op zondag 11 december 2005 15:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Volgens het antwoordenmodel is het toerekenbare tekortkoming dus wanprestatie
Maar ik denk toch echt aan zaakwaarneming, waarom is het wanprestatie?
Bedankt, ik snap emquote:Op zondag 11 december 2005 16:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zaakwaarneming is als het huis van je buren overstroomt tijdens hun vakantie ivm lekkende waterleiding, en jij om erger te voorkomen de loodgieter belt, de boel laat repareren en betaalt. In dit geval heb je een ovk met de hondenkapper om je hond volgens duidelijk omschreven afspraken te behandelen; volledig op eigen houtje neemt de hondenkapper heel andere maatregelen dan is afgesproken, dat naar het inzicht van de hondenkapper achteraf een andere behandelmethode beter was doet in het geheel niet ter zake (hond voorzichtig uitdunnen of even snel kaalscheren maakt ook nogal verschil). Derhalve wanprestatie.
Strafrecht A, Privaatrecht A (juridisch advies), Staatsrecht en Inleiding Europees Recht. Verder heb ik nog Europese rechtsgeschiedenis en herkansing Encyclopedie......quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:51 schreef Sessy het volgende:
Hmmm welke vakken hebben jullie de komende week 1-1-1-1-1?
Jij mag morgen gezellig onder etenstijd tentamen maken. Sterkte.quote:Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Strafrecht A, Privaatrecht A (juridisch advies), Staatsrecht en Inleiding Europees Recht. Verder heb ik nog Europese rechtsgeschiedenis en herkansing Encyclopedie......![]()
Hey..hoe weet jij dat?quote:Op zondag 11 december 2005 17:38 schreef Pool het volgende:
[..]
Jij mag morgen gezellig onder etenstijd tentamen maken. Sterkte.![]()
Mijn tentamentijd wordt rustig. Ik heb er maar twee, waarvan eentje mondeling. Klinkt erg leuk, maar ik had liever tentamens gehad dan al die papers die ik mag inleveren dit semester.![]()
Ja, het is wel leerzamer. En achteraf ben je op een paper ook wel trotser dan op een behaald tentamen. Dat klopt.quote:Op zondag 11 december 2005 17:46 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Hey..hoe weet jij dat?![]()
Ik vind papers juist leuker dan tentamens, moest ik vorig jaar ook vaak maken... Dan lijkt het tenminste nog alsof je iets hebt aan je kennis
Dat advies voor Privaatrecht is bijv. toch ook veel nuttiger dan alleen maar wat termen uit je kop stampen....
M'n master wordt één en al papers inleverenquote:Op zondag 11 december 2005 17:38 schreef Pool het volgende:
[..]
Jij mag morgen gezellig onder etenstijd tentamen maken. Sterkte.![]()
Mijn tentamentijd wordt rustig. Ik heb er maar twee, waarvan eentje mondeling. Klinkt erg leuk, maar ik had liever tentamens gehad dan al die papers die ik mag inleveren dit semester.![]()
moeten ze overal invoeren, leer je zoveel meer van.quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
M'n master wordt één en al papers inleveren
Ja, de mijne dus feitelijk ook. Dat mondelinge tentamen is voor insolventierecht, maar dat telt maar voor 50%. De overige 50% wordt bepaald door het paper dat ik nu schrijf en de presentatie die ik al gehouden heb.quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
M'n master wordt één en al papers inleveren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |