Ach, mijn broer heeft ook bij mij gewoond toen het uitging met zijn ex. Dat komt wel goed.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:54 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Mijn broertje ziet mij aankomen
Nee ook dat zou ik niet doen,
Je noemde mijn naam, dus ben gaan lezen. Het klopt dat er aanvullingsmogelijkheden zijn voor de duur van de WW.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:02 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Wij hebben het nooit slecht gehad. Mijn man had afgelopen 5 jaar een inkomen van 2400-3800 netto, dat was inclusief overwerk. Overwerk is nu weggevallen, omdat de economie is ingekakt, en er te weinig werk is.
Dus ook hier kan je geen oordeel over vellen. Mijn inkomen was 1900 netto per maand. Dus met een gemiddeld inkomen van 4300 netto. Konden wij die vaste lasten van 2500 netto makkelijk betalen. (LEES: ONS HUIS en belangrijke vaste lasten)
Maar wat iedereen al zegt. Alles is verandert. Alles is duurder geworden.... en overwerk wat wegvalt.
En sowieso heeft ons huis te koop gestaan 3 jaar lang, maar je krijgt gewoon niet verkocht, ik denk dat je te makkelijk denkt
Nee gelukkig niet... hoewel, nog 2 maandjes. Maar dat komt goed ivm tijdelijke baan bij de ABN.... (nog even duimen).quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je noemde mijn naam, dus ben gaan lezen. Het klopt dat er aanvullingsmogelijkheden zijn voor de duur van de WW.
Maar is je WW dan nu op of zo?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:56 schreef Spezza19 het volgende:
Bij welke vacaturesite kon je ook alweer op salaris zoeken?
Ik moet namelijk een bepaald salaris hebben, anders heeft het voor mij geen zin om uberhaupt op een functie te reageren. Dus filter ik liever alvast de lagere salarissen.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:02 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel logisch... heeft geen zin om op vacatures te reageren die minder betalen dan je WW uitkering
Maar goed, dat snap jij natuurlijk niet...
Jij had me toen verteld, dat als ik een baan accepteerde voor minder salaris, dat ze dan eventueel zouden aanvullen toch?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
erg vaag. Ik ga juist meer verdienen, ok 50-100 euro netto maar. Maar nog altijd meer dan mij WW uitkering.
Ik weet dat die mod Renesite dat een keer helemaal heeft uitgelegd aan mij (1,5 jaar geleden ofzo). Misschien moet je hem eens een pm sturen. Hij wilt je vast meer info geven....
dat laatste zou beter zijn tochquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach, mijn broer heeft ook bij mij gewoond toen het uitging met zijn ex. Dat komt wel goed.
Maar denk eerder dat mijn ouders maandelijks wat bijstaan.
Ja, voor kleinere klusjes vroeger - maar dat is vóór de crisis - kon ik meestal ook al snel terecht. Dit gaat overigens om een voltijds functie en heb ook al een sollicitatiegesprek bij het betreffende bedrijf achter de rug. Mochten ze me nu in een poule plaatsen, ben ik op z'n zachtst gezegd niet blij.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de functie ook, ik heb vaak korte opdrachten gewerkt waarbij de periode al van te voren vast stond. Aan de andere kant ook wel eens "aangenomen" wat er op neer kwam dat ik gewoon in een poule kwam te staan.
Ik heb er ook spijt van. Ik heb ook alleen maar een mbo 2 diploma en was ook geen held op school. Altijd spijbelen en nooit zin om te leren. Daarbij had ik ook problemen thuis waardoor mijn jeugd ook niet top was.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:18 schreef BlueMage het volgende:
Tsja niet eens 'n afgeronde MBO opleiding hebben is gewoon niet echt handig van me, ik heb er nu spijt van dat ik zo'n rommel van m'n leven heb gemaakt jaren geleden maar ja. Maandag uitkering aanvragen en druk verder gaan met solliciteren, d'r zit niet veel anders op.
Dat ligt er heel erg aan wat je zou gaan doen. Als je met een 21+ toets naar het HBO zou gaan dan kan ik je garanderen dat het leeftijdsverschil niet gigantisch is. Er zijn veel studenten die laat/later zijn begonnen, verkeerde keuzes hebben gemaakt of weer terug de collegebanken in zijn gegaan door de crisis.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:13 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik heb er ook spijt van. Ik heb ook alleen maar een mbo 2 diploma en was ook geen held op school. Altijd spijbelen en nooit zin om te leren. Daarbij had ik ook problemen thuis waardoor mijn jeugd ook niet top was.![]()
Ik zou nu nog steeds wel naar school willen, maar het punt is dat ik nu echt de juiste keuze wil maken. Maar moet wel eerlijk zeggen dat het mij erg moeilijk lijkt om weer naar school te gaan. Ben al 8 jaar niet meer naar school geweestEn er zit toch wel een aardige leeftijdsverschil als ik weer naar school wil.
ik denk dat de meeste mensen zo gedacht hebben de laatste jaren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je noemde mijn naam, dus ben gaan lezen. Het klopt dat er aanvullingsmogelijkheden zijn voor de duur van de WW.
Maar is je WW dan nu op of zo?
Ken het. Bij een bedrijf staat ook nog steeds een vacature uit voor een functie waar ik ook al dik een jaar geleden op heb gesolliciteerd. Maar Hell no dat ik het opnieuw ga proberen, na de behandeling van vorige keer.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, vacature waar ik 2 maanden geleden op gesolliciteerd heb EN ben afgewezen omdat er kandidaten met beter aansluitende ervaring hadden gesolliciteerd staat nu weer uit.
Ik ga gewoon weer solliciteren. Ondertussen werk ik 2 dagen in een soortgelijk vakgebied en in de branche. Misschien heb ik dit keer meer geluk.
Groot gelijk. Die dingen persoonlijk opvatten heeft echt geen nut. Succes.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, vacature waar ik 2 maanden geleden op gesolliciteerd heb EN ben afgewezen omdat er kandidaten met beter aansluitende ervaring hadden gesolliciteerd staat nu weer uit.
Ik ga gewoon weer solliciteren. Ondertussen werk ik 2 dagen in een soortgelijk vakgebied en in de branche. Misschien heb ik dit keer meer geluk.
Achterlijk dit ja. Zelf een keer met hospiteren gehad. Ik geweest, krijg ik later een sms: helaas paste je niet in ons profiel en hebben we iemand anders gekozen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Haha ja. Sowieso, ik vind dat soort vragen altijd van die dooddoeners. Sowieso omdat ik vaak al in de motivatiebrief aangeef hoe/wat/waarom.quote:Op maandag 10 december 2012 10:33 schreef Isabeau het volgende:
Ze willen ook nooit de nuchtere waarheid weten 'omdat ik mijn rekeningen moet betalen'
Dat is inderdaad wel lekker bijdehand....quote:Op maandag 10 december 2012 11:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Zie ik op werk.nl een vacature voor een omscholingstraject naar receptioniste, telefoniste en administratief medewerker. Maar aangezien ik WW ontvang is deelname niet mogelijk..
Vind ik eigenlijk belachelijk...
Ja vind echt wel dat ze daar wat aan mogen doen, mij zou het persoonlijk namelijk echt wel helpen omdat ik dan een stuk breder kan solliciteren. Want de kinderopvang is echt niets op het moment. Ik kom aan nog geen 4 sollicitaties per 4 weken die ook maar enige connectie hebben met mijn werkervaring en/of opleiding. En voor winkels ben ik al gauw te oudquote:Op maandag 10 december 2012 11:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel lekker bijdehand....
In mijn geval ben ik schriftelijk ook veel zwakker als mondeling. Maar toch krijgen ze eerst naar het schriftelijk..quote:Op maandag 10 december 2012 12:27 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom ze zo graag een sollicitatiebrief willen hebben. Om te controleren of je foutloos kunt spellen ofzo? Motivatie en onderbouwing kun je ook mondeling toelichten.
ja je kunt ook creatiever solliciteren met misschien een youtube filmpje ofzoquote:Op maandag 10 december 2012 12:27 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom ze zo graag een sollicitatiebrief willen hebben. Om te controleren of je foutloos kunt spellen ofzo? Motivatie en onderbouwing kun je ook mondeling toelichten.
Mjah zou leuk zijn als ik dan alsnog mijn rekeningen had kunnen betalenquote:Op maandag 10 december 2012 12:40 schreef fh101 het volgende:
Daarom zijn er tegenwoordig ook flink wat werkzoekende die stages aannemen, zodat ze maar werkervaring op kunnen doen. Maar wat ook weer als gevolg heeft dat studenten geen stageplekken kunnen vinden...
Jammer alleen dat stages zo goed als slavenarbeid zijnquote:Op maandag 10 december 2012 12:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Mjah zou leuk zijn als ik dan alsnog mijn rekeningen had kunnen betalen![]()
quote:Op maandag 10 december 2012 12:40 schreef fh101 het volgende:
Daarom zijn er tegenwoordig ook flink wat werkzoekende die stages aannemen, zodat ze maar werkervaring op kunnen doen. Maar wat ook weer als gevolg heeft dat studenten geen stageplekken kunnen vinden...
Dat dus, heeft voordelen en nadelen...quote:Op maandag 10 december 2012 12:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Mjah zou leuk zijn als ik dan alsnog mijn rekeningen had kunnen betalen![]()
Op maandag altijd aan het eind van de middag kijkenquote:Op maandag 10 december 2012 13:09 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Zucht er is weer niets te op de vacature sites wat echt goed aansluit bij mijn wensen.
Dan maar weer een verplichte cv opsturen naar een baan die ik hooguit als matig kan omschrijven..
Wat was de reden?quote:Op maandag 10 december 2012 15:16 schreef INViCTuS het volgende:
De ns wordt ook nie wat hoor ik net....kak
Welke standplaats en als wat? Er waren heel erg veel aanmeldingen en hebben een selectie gemaakt en de keuze viel op mensen die qua kennis en ervaring beter in het profiel passen. Altijd de ervaring he...quote:Op maandag 10 december 2012 17:52 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat was de reden?
Ik heb ook bij ns gesolliciteerd. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Conducteur standplaats Lelystad. Daar waren nog niet zoveel aanmeldingen. 1 van de weinige voordelen van Lelystadquote:Op maandag 10 december 2012 19:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke standplaats en als wat? Er waren heel erg veel aanmeldingen en hebben een selectie gemaakt en de keuze viel op mensen die qua kennis en ervaring beter in het profiel passen. Altijd de ervaring he...
hey, leuk! Gefeliciteerdquote:Op maandag 10 december 2012 18:51 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag eerste werkdag gehad als inhuur archiefbeheerder bij een overheidsorganisatie 25 km verderop. Naar verluidt schoot m'n voorganger in de stress van de achterstanden en heeft de puinhoop juist verergert, zal een hele klus worden om de boel weer op orde te brengen![]()
Aangename organisatie trouwens zo op het eerste gezicht, met flexibele werktijden, regels en sympathieke collega's. Rondom Kerst en Oud & Nieuw zijn er trouwens zoveel vrije dagen (organisatie gesloten) dat het weinig scheelt met een kerstvakantie
Niet reageren op PM?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:20 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb een record!
10:15 uur een sollicitatie gedaan via de email.
10:18 uur een afwijzing via de mail!
Das bizar, dan kunnen ze niet eens je brief + CV gelezen hebben.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:20 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb een record!
De vacature was van deze ochtend, maar was blijkbaar al vervuldquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das bizar, dan kunnen ze niet eens je brief + CV gelezen hebben.
laatst reageerde ik ook op een vacature die inmiddels al maanden geleden was voorzienquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:08 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
De vacature was van deze ochtend, maar was blijkbaar al vervuld
Haal die vacature er dan gelijk af
Overigens net een open sollicitatie gedaan n.a.v. een tip.
En voor de rest staat er inderdaad niet veel op de vacaturesites vandaag![]()
Wel 30 vacatures in 4 weken gedaan, dat is toch wel redelijk netjes weer![]()
Tsss, ik versla je alsnog gemakkelijkquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:20 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb een record!
Ik had precies dezelfde afwijzing.quote:Op maandag 10 december 2012 19:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke standplaats en als wat? Er waren heel erg veel aanmeldingen en hebben een selectie gemaakt en de keuze viel op mensen die qua kennis en ervaring beter in het profiel passen. Altijd de ervaring he...
Sheesh, das nog sneller dan de mijnequote:Op dinsdag 11 december 2012 10:20 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb een record!
Laat maar ik las te snel.. Het is een interne vacature....quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef J0ycie88 het volgende:
Wow een vacature online die echt aansluit en in de buurt is.. Nu maar eens echt een goede brief schrijven.
Volgens mij kreeg ik vorige keer van vele de tip om een getuigschrift van mijn vorige werkgever niet mee te sturen?
(in dit geval gaat het op een werkgever die binnen een soort koepel zit met mijn vorige werkgever, is het dan nog niet slim?)
Waarom zou je dat niet doen? Ik heb die namelijk standaard in mijn CV zittenquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef J0ycie88 het volgende:
Volgens mij kreeg ik vorige keer van vele de tip om een getuigschrift van mijn vorige werkgever niet mee te sturen?
Ik kan me de reacties niet precies meer herinneren maar het kwam er op neer dat het meestal standaard brieven zijn die werkgevers verplicht zijn mee te geven.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:44 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet doen? Ik heb die namelijk standaard in mijn CV zitten
Nee, er zijn wel meer instellingen die gewoon één vacature-site hebben en er dan met grote letters intern bijzetten. Ik ben dat ook al een aantal keer tegen gekomenquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:48 schreef lyolyrc het volgende:
De bedoeling van interne vacatures is toch dat de buitenwereld ze niet te zien krijgt?
Dus als je ze kan zien, hoor je niet tot de buitenwereld, of ze hebben de vacatures ook voor de buitenwereld opengesteld.
Misschien.. Maar misschien valt mijn brief wel opquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, er zijn wel meer instellingen die gewoon één vacature-site hebben en er dan met grote letters intern bijzetten. Ik ben dat ook al een aantal keer tegen gekomen
Waarschijnlijk zijn ze gewoon te lui om twee aparte delen te maken
Dat heb ik nog nooit gezien, maar misschien ligt dat aan de sector waarin ik zoek (technisch).quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, er zijn wel meer instellingen die gewoon één vacature-site hebben en er dan met grote letters intern bijzetten. Ik ben dat ook al een aantal keer tegen gekomen
Waarschijnlijk zijn ze gewoon te lui om twee aparte delen te maken
Ik heb een paar opvallende citaten uit aanbevelingsbrieven opgenomen in mijn cv. Complete brief heb ik op verzoek.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef J0ycie88 het volgende:
Wow een vacature online die echt aansluit en in de buurt is.. Nu maar eens echt een goede brief schrijven.
(in dit geval gaat het op een werkgever die binnen een soort koepel zit met mijn vorige werkgever, is het dan nog niet slim?)
Hoe heb je dat verwerkt dan als ik vragen mag. Ik heb nog maar een getuigschrift.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:59 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb een paar opvallende citaten uit aanbevelingsbrieven opgenomen in mijn cv. Complete brief heb ik op verzoek.
Ik heb een blokje gemaakt met als titel iets in de trant van: Dit zeggen collega's over _Arual_. En daaronder twee fragmenten - korte zinnetjes - overgenomen uit aanbevelingsbrieven. Daarachter naam en functie van degene van wie de uitspraak afkomstig is. Soms kies ik voor een andere quote, ligt net aan wat er in de vacature gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:00 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Hoe heb je dat verwerkt dan als ik vragen mag. Ik heb nog maar een getuigschrift.
Daarom, beter dan Goes waar ik begin dit jaar ben geweest. En het was een hele leuke functie, maar 2 uur rijden (als ik files meereken) gaat me dan net iets te ver.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:31 schreef automatic_ het volgende:
Dat is hier om de hoek, haha. Succes!
Getuigschrift altijd meesturen! Niet moeilijk denken of doenquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef J0ycie88 het volgende:
Moi aussi!quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:44 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet doen? Ik heb die namelijk standaard in mijn CV zitten
Origineel, leuk!quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb een blokje gemaakt met als titel iets in de trant van: Dit zeggen collega's over _Arual_. En daaronder twee fragmenten - korte zinnetjes - overgenomen uit aanbevelingsbrieven. Daarachter naam en functie van degene van wie de uitspraak afkomstig is. Soms kies ik voor een andere quote, ligt net aan wat er in de vacature gevraagd wordt.
Ik kon kiezen uit meerdere brieven, maar een ex-collega heeft ooit iets typerends over mij gezegd, iets wat ik altijd heb onthouden. Ik heb contact met hem opgenomen en gevraagd of ik dat citaat mocht gebruiken. Dus dat staat er dan soms ook in.
Als jij ook voor mij duimtquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:27 schreef Spezza19 het volgende:
Net dus ook een afwijsemail van de NS gekregen.Niet verwonderlijk verder.
MAAR werd wel gebeld door uitzendbureau voor een vacature waar ze mij graag voor willen stellen. Dus heb net wat dingen aangeleverd die ze wilde hebben.
Nu afwachten...
Hoop echt dat dit wat wordt, omdat ze hier ook een salaris bieden waardoor ik weer op het niveau zit als toen ik dit huis kocht...
Dus flink duimen iedereen!
Ik duim voor iedereen hier.... Ik weet hoe kut het is om geen werk te hebben. (ok, en als je werk hebt dan klaagt men vaak weer over het werk haha)quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:25 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Als jij ook voor mij duimt
Succes!
automatic_ heeft gelijk, veel schuldhulpverleners/klantmanagers zitten binnenkort zonder een baan, deze "dienstverlening" door de gemeente wordt praktisch opgeheven en wat er van overblijft zal voor een groot deel digitaal gaan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:43 schreef MNR het volgende:
Nou, ik ben eruit: op zoek naar een parttime baan in de schuldhulpverlening/klantmanager etc etc. Ik neem aan dat dat niet voor min. loon is en met deze crisis is het vast een gunstige sector om aan een job te komen als Junior!
Heb helemaal goeie moed! Yeah
Precies, we klagen wat af wij Nederlandersquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik duim voor iedereen hier.... Ik weet hoe kut het is om geen werk te hebben. (ok, en als je werk hebt dan klaagt men vaak weer over het werk haha)
Ik zou een open sollicitatie schrijvenquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Is solliciteren op een interne vacature echt nutteloos of is het de moeite om het te proberen? Hij staat wel op de algemene site bij de andere vacatures.
toevallig van de vacatures die ik gestuurd heB?quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:27 schreef Spezza19 het volgende:
Net dus ook een afwijsemail van de NS gekregen.Niet verwonderlijk verder.
MAAR werd wel gebeld door uitzendbureau voor een vacature waar ze mij graag voor willen stellen. Dus heb net wat dingen aangeleverd die ze wilde hebben.
Nu afwachten...
Hoop echt dat dit wat wordt, omdat ze hier ook een salaris bieden waardoor ik weer op het niveau zit als toen ik dit huis kocht...
Dus flink duimen iedereen!
Moet ik even kijken. Ze belde naar aanleiding van mijn sollicitaties. Maar kreeg het idee dat ze mij wilde voorstellen op een andere functie bij ING.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:20 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
toevallig van de vacatures die ik gestuurd heB?
Ben ik even benieuwd naar
Succes! Vele mensen met jou die ook die kant op willen. Houd moed gij!quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:43 schreef MNR het volgende:
Nou, ik ben eruit: op zoek naar een parttime baan in de schuldhulpverlening/klantmanager etc etc. Ik neem aan dat dat niet voor min. loon is en met deze crisis is het vast een gunstige sector om aan een job te komen als Junior!
Heb helemaal goeie moed! Yeah
zou kunnen. Veelal wordt de minnelijke schuldregelingen door de gemeentes gedaan, budgetbeheer en zaken moeten worden opgepakt door de commercielere markten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:45 schreef automatic_ het volgende:
Schuldhulpverlening wordt vaak gedaan vanuit algemeen maatschappelijk werk en daar moeten er (althans hier in de regio) veel weg...
hey, kun je daar iets meer over vertellen? (Commerciële markten). Ga ik kijken of ik daar ook iets mee kan. Ik wil eigenlijk op budgetbeheer. Dan niet direct als zelfstandige.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Succes! Vele mensen met jou die ook die kant op willen. Houd moed gij!
[..]
zou kunnen. Veelal wordt de minnelijke schuldregelingen door de gemeentes gedaan, budgetbeheer en zaken moeten worden opgepakt door de commercielere markten.
Had nog even gekeken. Is niet 1 van de functies die jij gestuurd had. Maar wel dus nav mijn sollicitaties op alle functies die jij gestuurd hadquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:20 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
toevallig van de vacatures die ik gestuurd heB?
Ben ik even benieuwd naar
Baas!quote:Op woensdag 12 december 2012 00:39 schreef Zeurberus het volgende:
Tijdje geleden hier al 'uitgeschreven' maar een mag met trots vertellen dat mij vandaag een 9 maanden contract + salaris verhoging is geboden, die ik uiteraard meteen heb aangenomen. Dit na een proefcontract van 3 maanden om elkaar beter te leren kennen. Het was veel en hard werken maar 3 maanden bikkelen (2 1/2 uur reistijd per dag + overuren) heeft zijn vruchten afgeworpen.
Zoals bij elk functioneringsgesprek was er ruimte voor verbetering. maar omgang, motivatie en inzet was goed. De verbeterpunten liggen dus bij mijn groei in de functie, wat ik al had verwacht. Die groei komt vanzelf wel. Zij blij met mij en ik blij met het bedrijf. Inmiddels verhuisd dus die reistijd is weg, dit was ook nog een gokje omdat ik verhuisd was voor mijn functioneringsgesprek maar had er vertrouwen in. Die kleine gok is dus ook goed uitgepakt.
Voor het eerst sinds 5 jaar kan ik eens gaan plannen wat ik ga doen met mijn geld, want er is nu eindelijk zekerheid en doorgroeimogelijkheden.
Dit is trouwens niet bedoeld als een dolk in de rug. Ik zat een kleine 5 maanden geleden in hetzelfde schuitje als jullie zitten. Ik wil hiermee aantonen dat er wel degelijk bedrijven zijn die hun afspraken nakomen en dat je zelfs tijdens een crisis nog ergens aan de slag kan waar je interesse ligt en dat je er zelfs op vooruit kan gaan.
Gefeliciteerd! Goed bezigquote:Op woensdag 12 december 2012 00:39 schreef Zeurberus het volgende:
Tijdje geleden hier al 'uitgeschreven' maar een mag met trots vertellen dat mij vandaag een 9 maanden contract + salaris verhoging is geboden, die ik uiteraard meteen heb aangenomen. Dit na een proefcontract van 3 maanden om elkaar beter te leren kennen. Het was veel en hard werken maar 3 maanden bikkelen (2 1/2 uur reistijd per dag + overuren) heeft zijn vruchten afgeworpen.
Zoals bij elk functioneringsgesprek was er ruimte voor verbetering. maar omgang, motivatie en inzet was goed. De verbeterpunten liggen dus bij mijn groei in de functie, wat ik al had verwacht. Die groei komt vanzelf wel. Zij blij met mij en ik blij met het bedrijf. Inmiddels verhuisd dus die reistijd is weg, dit was ook nog een gokje omdat ik verhuisd was voor mijn functioneringsgesprek maar had er vertrouwen in. Die kleine gok is dus ook goed uitgepakt.
Voor het eerst sinds 5 jaar kan ik eens gaan plannen wat ik ga doen met mijn geld, want er is nu eindelijk zekerheid en doorgroeimogelijkheden.
Dit is trouwens niet bedoeld als een dolk in de rug. Ik zat een kleine 5 maanden geleden in hetzelfde schuitje als jullie zitten. Ik wil hiermee aantonen dat er wel degelijk bedrijven zijn die hun afspraken nakomen en dat je zelfs tijdens een crisis nog ergens aan de slag kan waar je interesse ligt en dat je er zelfs op vooruit kan gaan.
Die vragen die bij mij opkomen (hoeveel betaald het en hoeveel vrije dagen?) zijn meestal niet handig om te stellen in dat stadium.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:30 schreef Jesse_ het volgende:
Dat bellen naar aanleiding van een vacature, waarom doen mensen dat toch?
Ik denk bij het lezen van eentje nou nooit, oh laat ik x en y eens vragen!
Even polsen hoe de mensen klinken, wat de harde eisen zijn bij de vacature, zoeken ze een junior of een senior (blijkt niet altijd uit de vacature), wat vinden ze het belangrijkste in een kandidaat. bij welk bedrijf is het (indien via een tussenpersoon, heb wel eens meegemaakt dat het om mijn oude functie ging of om een vacature waarop ik al eens had gesolliciteerd), hoe het team is opgebouwd etc.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:30 schreef Jesse_ het volgende:
Ik kan je precies vertellen waarom bedrijven dat doen. Wij doen het hier namelijk ook.quote:Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef Yankee het volgende:
Krijg ik net een mailtje naar aanleiding van een sollicitatie met de mededeling dat de vacature inmiddels 'tijdelijk' gesloten isjezus kutbedrijf, verwijder de vacature dan
Als dat allemaal onbekend is kan het misschien handig zijn, ik krijg alleen het gevoel dat het een verplicht nummertje (aan het worden?) is.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Even polsen hoe de mensen klinken, wat de harde eisen zijn bij de vacature, zoeken ze een junior of een senior (blijkt niet altijd uit de vacature), wat vinden ze het belangrijkste in een kandidaat. bij welk bedrijf is het (indien via een tussenpersoon, heb wel eens meegemaakt dat het om mijn oude functie ging of om een vacature waarop ik al eens had gesolliciteerd), hoe het team is opgebouwd etc.
Ook handig, je kunt evt. refereren aan het gesprek in je brief.
Kreeg als reactie terug dat ze net drie mensen hadden aangenomen.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:48 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik kan je precies vertellen waarom bedrijven dat doen. Wij doen het hier namelijk ook.
We zetten een vacature online omdat we denken dat er in de toekomst wel eens een functie vrij zou kunnen komen. De vacature staat op internet en werkzoekende reageren daar op terwijl de functie in werkelijkheid nog niet vrij is. We hebben dan een ruime tijd om veel (lees tientallen) mensen uit te nodigen die in eerste instantie allemaal afgewezen worden. Als we dan echt mensen nodig hebben dan hebben we een goed beeld van wie er bij ons passen en die bellen we dan alsnog om langs te komen voor een tweede of derde gesprek.
Tuurlijk zeggen ze dat. Als ze zeggen dat je niet goed genoeg bent kunnen ze je achteraf natuurlijk niet meer aannemen als ze wel mensen nodig hebben.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Kreeg als reactie terug dat ze net drie mensen hadden aangenomen.
Zit wat inquote:Op woensdag 12 december 2012 10:01 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Tuurlijk zeggen ze dat. Als ze zeggen dat je niet goed genoeg bent kunnen ze je achteraf natuurlijk niet meer aannemen als ze wel mensen nodig hebben.
gelukkig maarquote:Op woensdag 12 december 2012 00:09 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Had nog even gekeken. Is niet 1 van de functies die jij gestuurd had. Maar wel dus nav mijn sollicitaties op alle functies die jij gestuurd had
Ik wil ook sneeuwquote:Op woensdag 12 december 2012 12:44 schreef Compoantje het volgende:
Nu het sneeuwt buiten slaat de verveling ook heel erg toe zeg..
Ik heb geen idee wat ik nu de hele dag uit moet vreten.
Die reistijden, das wel een zware aanslag op de lange duur.quote:Op woensdag 12 december 2012 00:39 schreef Zeurberus het volgende:
Ik heb en wil geen hond, sporten is tijdje geleden geschrapt wegens de kosten ( voetbal nog wel ) en gamen kan ik ook niet :p ik zou wel een halve meter sneeuw willen hebben ja...kan ik wat meer spelen met m'n canonquote:Op woensdag 12 december 2012 12:47 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik wil ook sneeuw
Ja ik doe huishouden, 1 uur wandelen met de hond, uurtje sporten, en dan ga ik meestal series kijken of gamen![]()
Zo breng ik de dag doorEn elke dag alle vacature sites af
Dat heb ik ook moet ook gewoon beter op mijn geld letten. Dus kan niet altijd op pad of naar vriendinnen (die wonen ver weg dus veel benzine = geen geld voor).. Gelukkig heeft mijn vriend daar wel begrip voor en vind hij dat wel belangrijk dus ik voel me niet schuldig. Ik kan de gezamelijke kosten nog betalen, dus dat scheelt.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik heb en wil geen hond, sporten is tijdje geleden geschrapt wegens de kosten ( voetbal nog wel ) en gamen kan ik ook niet :p ik zou wel een halve meter sneeuw willen hebben ja...kan ik wat meer spelen met m'n canon
series, films of tv kan welaantal vrienden werkt wel onregelmatig dus een bezoekje kan nog wel is. Huishouden doe je ook nie elke dag toch? Ik kijk altijd uit naar de donderdag al er al wat mensen met weekend zijn want wil daar nu nog meer genieten en eruit halen dan voorheen. Eind van de maand zijn er wel een hoop vrienden vrij maar in januari, wat toch al zo'n saaie maand is, hoop ik toch wel ergens aan de slag te mogen. Kan ook gewoon minder doen wegens geld....
De laatste en volgens mij eerste 2 maanden van het jaar zijn niet de meest kansrijke op een baan.
Ik sport gewoon lekker thuisquote:Op woensdag 12 december 2012 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik heb en wil geen hond, sporten is tijdje geleden geschrapt wegens de kosten ( voetbal nog wel ) en gamen kan ik ook niet :p ik zou wel een halve meter sneeuw willen hebben ja...kan ik wat meer spelen met m'n canon
series, films of tv kan welaantal vrienden werkt wel onregelmatig dus een bezoekje kan nog wel is. Huishouden doe je ook nie elke dag toch? Ik kijk altijd uit naar de donderdag al er al wat mensen met weekend zijn want wil daar nu nog meer genieten en eruit halen dan voorheen. Eind van de maand zijn er wel een hoop vrienden vrij maar in januari, wat toch al zo'n saaie maand is, hoop ik toch wel ergens aan de slag te mogen. Kan ook gewoon minder doen wegens geld....
De laatste en volgens mij eerste 2 maanden van het jaar zijn niet de meest kansrijke op een baan.
quote:Op woensdag 12 december 2012 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Neem kinderen... ideaal voor je ritme
Ik wil wel kinderen maar voor dat we aan kinderen kunnen beginnen moeten we dit huis verkopen en een nieuw huis kopen.. (Joehoe daar is het echt de goede tijd voor!)quote:Op woensdag 12 december 2012 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
En sowieso... ik kom tijd te kort
Marktplaatsquote:Op woensdag 12 december 2012 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja ik heb ze alTerugstoppen gaat niet meer.
Daar gaat het niet om, je valt gewoon beter op als ze je al aan de lijn hebben gehad. Is het meteen persoonlijker dan wanneer ze alleen een brief met een naam zien. Het toont ook meer inzet en betrokkenheid van jouw kant, iets waar veel waarde aan gehecht wordt. Hebben ze ook een beter idee er van of je niet gewoon type bent dat 100 sollicitatiebrieven schrijft en alleen naam van bedrijf veranderd.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:30 schreef Jesse_ het volgende:
Mijn ritme is niet heel anders vind ik zelf. Enige wat ik nu "anders" doe ten opzichte van de tijd dat ik werk had is dat ik iets later opsta en naar bed ga en iets later ontbijt en lunch.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat Swetsenegger wel gelijk heeft. Kinderen zorgen voor een fantastisch ritme in die zin. Het trekt je uit bed in de ochtend en ook weer in bed in de avond. Meer ritme is altijd goed
Een dolk in de rug?? In wat voor referentiekader begeef jij je?quote:Op woensdag 12 december 2012 00:39 schreef Zeurberus het volgende:
In dit geval ben ik al door de eerste schiftingquote:Op woensdag 12 december 2012 13:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, je valt gewoon beter op als ze je al aan de lijn hebben gehad. Is het meteen persoonlijker dan wanneer ze alleen een brief met een naam zien. Het toont ook meer inzet en betrokkenheid van jouw kant, iets waar veel waarde aan gehecht wordt. Hebben ze ook een beter idee er van of je niet gewoon type bent dat 100 sollicitatiebrieven schrijft en alleen naam van bedrijf veranderd.
Kun je die tip nader toelichten?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:36 schreef charmed_angel het volgende:
Bedankt voor de tip om je linked in profiel compleet te maken!
Ik krijg nu een mailtje met de vraag of ik mijn CV wilt opsturen, en dat ze misschien iets voor mij kunnen betekenen
Die man die had eergisteren mijn profiel bekeken en mij toegevoegd op linked in.
Bizar
Ik ben begonnen aan een thuisstudie. Superleuk om te doen. Daarnaast ben ik ook met iets voor mezelf begonnen; haal ik veel uit. Ook bijverdiensten. Mag best als je in de WW zt, als je het aantal uur dat je eraan spendeert maar netjes opgeeft (en ja, dat gaat van je WW af).quote:Op woensdag 12 december 2012 12:44 schreef Compoantje het volgende:
Nu het sneeuwt buiten slaat de verveling ook heel erg toe zeg..
Ik heb geen idee wat ik nu de hele dag uit moet vreten.
Je linked in helemaal invullen, en ik heb gezegd dat ik een baan zoek als (financieel)administratief medewerkster. Foto erbij!quote:Op woensdag 12 december 2012 13:57 schreef MNR het volgende:
[..]
Kun je die tip nader toelichten?Of reikt het niet verder idd je profiel compleet maken?
Vraag je vrienden om naar jou toe te komen. Nodig mensen bij jou thuis uit. En financieel; download een filmpje, of haal wat kleine hapjes en maak ze klaar! Je hebt toch de tijdquote:Op woensdag 12 december 2012 13:06 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook moet ook gewoon beter op mijn geld letten. Dus kan niet altijd op pad of naar vriendinnen (die wonen ver weg dus veel benzine = geen geld voor).. Gelukkig heeft mijn vriend daar wel begrip voor en vind hij dat wel belangrijk dus ik voel me niet schuldig. Ik kan de gezamelijke kosten nog betalen, dus dat scheelt.
Heb wel een hobby gezocht en daar geef ik soms wat geld aan uit maar ook niet elke maand en als ik het doe dan haal ik goedkopere dingen.
En ik ben af en toe zo uit het ritme dat ik het huishouden pas savonds doe en de rest van de dag op mijn kont zit. Merk dat ik het wel moeilijk vind om een goed ritme aan te houden (mijn vriend is chauffeur dus heb ook geen reden om uit bed te gaan door de weeks, normaal zou ik met hem opstaan als hij gewoon thuis zou zijn)
Aaaaah, lekker!! Dat doe ik in de avonduren, maar jij bent goed bezig!!quote:Op woensdag 12 december 2012 13:10 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik sport gewoon lekker thuis![]()
BodyCombat, Pump en Step in mijn huiskamer. Vriend van mij is Les Mills instructeur, dus ik heb zijn DVD's geleend. Step en Bodypump setje gekocht
quote:Op woensdag 12 december 2012 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
En sowieso... ik kom tijd te kort
Hey, da's leuk! Ik zie dat LI de laatste tijd veel veranderingen heeft ondergaan als het gaat om je profiel. Ik keek er altijd maar een beetje halfslachtig naar. Bedankt voor de tip, ik ga direct een Summary toevoegen en erbij zetten naar wat voor parttime werk ik zoek. Goeie tip!quote:Op woensdag 12 december 2012 14:01 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Je linked in helemaal invullen, en ik heb gezegd dat ik een baan zoek als (financieel)administratief medewerkster. Foto erbij!
Stoppen en morgen opnieuw ervoor gaan zitten! Met deze gemoedstoestand zou ik in ieder geen brief gaan schrijvenquote:Op woensdag 12 december 2012 14:46 schreef Apotheose het volgende:
Ik ben nu bezig met een soll.brief. Maar het wil ff niet.Zinnen willen niet op het digitale papier komen. En als ze er staan vind ik het niet zo'n sterk verhaal
quote:Op woensdag 12 december 2012 14:01 schreef MNR het volgende:
[..]
Vraag je vrienden om naar jou toe te komen. Nodig mensen bij jou thuis uit. En financieel; download een filmpje, of haal wat kleine hapjes en maak ze klaar! Je hebt toch de tijd![]()
Bij mij kwam het ook helemaal niet op om mensen te vragen naar mij toe te komen, omdat ik altijd degene ben die naar de ander ging, maar het is gemakkelijk om te vragen hoor
Klopt.. Alleen komt het er vaak op neer dat ze liever hebben dat ik naar hun kom.. Ivm. de hond, vriend die de auto nodig heeft en zo hebben ze vaak nog wel mee redens. Rot om te horen ook vaak. Maar goed. Dat was het risico van naar een andere provincie verhuizen.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:01 schreef MNR het volgende:
[..]
Vraag je vrienden om naar jou toe te komen. Nodig mensen bij jou thuis uit. En financieel; download een filmpje, of haal wat kleine hapjes en maak ze klaar! Je hebt toch de tijd![]()
Bij mij kwam het ook helemaal niet op om mensen te vragen naar mij toe te komen, omdat ik altijd degene ben die naar de ander ging, maar het is gemakkelijk om te vragen hoor
doe ik. Tis een andere soort functie dan waar ik ervaring in heb. Dus dan meot het ook een andere brief zijn.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:49 schreef MNR het volgende:
[..]
Stoppen en morgen opnieuw ervoor gaan zitten! Met deze gemoedstoestand zou ik in ieder geen brief gaan schrijven
Ja, ik slaap toch 12 uur. Dan zit ik me de hele dag te vervelen achter m'n laptop.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:47 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik wil ook sneeuw
Ja ik doe huishouden, 1 uur wandelen met de hond, uurtje sporten, en dan ga ik meestal series kijken of gamen![]()
Zo breng ik de dag doorEn elke dag alle vacature sites af
Ik de laatste tijd om 10 uur uit bed.. Snacht er wel uit als mijn vriend ga werken dan ben ik er meestal een uurtje anderhalf uur uit en daarna weer terug. Dan gaat de tv, of ik ga haken of puzzelen. Soms eens een game. En aan het einde van de middag pas aan het huishouden op dinsdag en vrijdag. En vrijdag ben ik wel actiever. Boodschappen doen huis echt een grote beurt. En meestal 1 keer in de week naar een vriendin hier in de buurt. Maar overdag is er geen structuur in te vinden.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:06 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, ik slaap toch 12 uur. Dan zit ik me de hele dag te vervelen achter m'n laptop.
's Avonds wat tv-kijken. En 's nachts tot 3 uur weer gamen.
En zo nu en dan wat vacaturesites bij langs.
Ja, dat zou ik ook kunnen doen.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:59 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik ben begonnen aan een thuisstudie. Superleuk om te doen. Daarnaast ben ik ook met iets voor mezelf begonnen; haal ik veel uit. Ook bijverdiensten. Mag best als je in de WW zt, als je het aantal uur dat je eraan spendeert maar netjes opgeeft (en ja, dat gaat van je WW af).
Wat heb je nu altijd willen doen? Ga een interessant boek lezen of zo. It cannot be that hard. Of verdiep je in literatuur of workshops die aansluiten bij het werk waar je op solliciteert. Je hebt nu àlle tijd om je 'Cv bij te werken'.
Ja, precies. Die structuur is ver te zoeken.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:10 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik de laatste tijd om 10 uur uit bed.. Snacht er wel uit als mijn vriend ga werken dan ben ik er meestal een uurtje anderhalf uur uit en daarna weer terug. Dan gaat de tv, of ik ga haken of puzzelen. Soms eens een game. En aan het einde van de middag pas aan het huishouden op dinsdag en vrijdag. En vrijdag ben ik wel actiever. Boodschappen doen huis echt een grote beurt. En meestal 1 keer in de week naar een vriendin hier in de buurt. Maar overdag is er geen structuur in te vinden.
En vandaag merk ik dus zoveel verschil mijn vriend is vandaag op cursus en dat is gewoon een 9 tot 5 dag. Ik gewoon om kwart over 7 er mee uit. Brood maken voor hem. Eventjes op de bank toen hij weg was toen even boodschappen doen. Daarna even GTST gekeken en toen weer de was enz. enz. Ik doe zo veel meer..quote:Op woensdag 12 december 2012 15:12 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, precies. Die structuur is ver te zoeken.
Zo dat van overdag de was doen heb ik geleerdquote:Op woensdag 12 december 2012 15:18 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
En vandaag merk ik dus zoveel verschil mijn vriend is vandaag op cursus en dat is gewoon een 9 tot 5 dag. Ik gewoon om kwart over 7 er mee uit. Brood maken voor hem. Eventjes op de bank toen hij weg was toen even boodschappen doen. Daarna even GTST gekeken en toen weer de was enz. enz. Ik doe zo veel meer..
Kortom mijn vriend moet maar een 9 tot 5 baan zoeken
Dat heb ik ook, ik wil een cursus WFT doen, want dat wordt erg veel gevraagd... Maar ik heb het geld er gewoon niet voor.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:26 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wil best een thuis studie of cursus gaan doen maar eigenlijk ontbreekt het geld daar wel voorextra ( opfris ) cursus marketing of als planning/organisatie. ook wil ik graag een taalcursus Frans..
Scheelt dat echt zoveel savonds wassen? Hahah wij hebben ook een droger en die staat ook vaak aan (weet echt niet waar ik mijn was kwijt moet hier..quote:Op woensdag 12 december 2012 15:32 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Zo dat van overdag de was doen heb ik geleerd
Ik krijg elk jaar 800 euro terug van Eneco. Maandbedrag extra hoog gemaakt, zodat we in december een leuk spaarcentje hebben.![]()
Ik kreeg dus mijn jaarnota binnen, ik krijg maar 10 euro terug![]()
Nu ligt dat natuurlijk ook aan de verwarming.... die staat nu heel de dag aan ipv alleen in de avond. Maar ik schrok wel. Nu ga ik weer wassen na 23:00 uur of in het weekend. En ik probeer de verwarming echt aar op 21 graden ye houden (jaren hiervoor ging hij naar de 23 in de avond en op zondag)
Zit in de bijstand of in de WW? Want via het UWV willen ze nog wel eens een opleiding vergoeden of deels vergoeden.. Mijn verzoek werd afgewezen, maar wie niet waagt....quote:Op woensdag 12 december 2012 15:26 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wil best een thuis studie of cursus gaan doen maar eigenlijk ontbreekt het geld daar wel voorextra ( opfris ) cursus marketing of als planning/organisatie. ook wil ik graag een taalcursus Frans..
Ja vooral de droger vreet energiequote:Op woensdag 12 december 2012 15:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Scheelt dat echt zoveel savonds wassen? Hahah wij hebben ook een droger en die staat ook vaak aan (weet echt niet waar ik mijn was kwijt moet hier..
Nou moet ik ook zeggen dat we het op zich niet slecht hebben met zijn 2en nu. Mijn vriend heeft een goed salaris. Alleen ben ik erg van het bezuinigen en letten op bepaalde dingen omdat ik me schuldig voel dat ik 1/3 binnen breng van wat hij per maand verdiend. (Dat moet echt nog veranderen, hij vind het niet erg, maar ik dubbel zo erg..)
mijn verzoek werd ook afgewezen.... ik zit in de WW.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:39 schreef MNR het volgende:
[..]
Zit in de bijstand of in de WW? Want via het UWV willen ze nog wel eens een opleiding vergoeden of deels vergoeden.. Mijn verzoek werd afgewezen, maar wie niet waagt....
Ga je erop vooruit of lever je meer in of blijft het gelijk? Want in het eerst en laatste geval zie ik geen reden om het niet te doen. Zou zomaar kunnen betekenen dat je je hiermee de Bijstand uitwerkt. En van wat ik heb begrepen is de SD erg flexibel om hieraan mee te werken (reclamespotjes die de laatste tijd voorbij komen op de radio..).quote:Op woensdag 12 december 2012 15:11 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook kunnen doen.
Ik zit in de bijstand en dus, alles wat ik bijverdien, wordt ook afgetrokken van het bijstandsbedrag.
23 nu 21??? Damn! Bij mij staat ie standaard op 17, zomers 16, nu dan op 19.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:32 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik krijg elk jaar 800 euro terug van Eneco. Maandbedrag extra hoog gemaakt, zodat we in december een leuk spaarcentje hebben.![]()
Nu ligt dat natuurlijk ook aan de verwarming.... die staat nu heel de dag aan ipv alleen in de avond. Maar ik schrok wel. Nu ga ik weer wassen na 23:00 uur of in het weekend. En ik probeer de verwarming echt aar op 21 graden ye houden (jaren hiervoor ging hij naar de 23 in de avond en op zondag)
Verwarming op 21 is wel heel erg hoog hoor! Niet gek dat je dan enorm veel stookt. Ik zou eens beginnen met de verwarming wat lager zetten en gewoon warme pantoffels en een trui aan doen.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:32 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Verwarmen en koelen (dus ook invriezen) vreet energie. Ik heb jarenlang een dubbeltariefmeter gehad maar ben daar vanaf gestapt nadat ik erop geattendeerd werd dat de tarieven zo gesteld zijn dat je wel heel veel energie moet verbruiken wil je met een dubbeltariefmeter goedkoper uit zijn. Wellicht een goed idee om dat eens na te kijken op de site van jouw energieleverancier.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:41 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja vooral de droger vreet energie
Dus ik doe het echt nu pas na 23:00 uur, wassen en drogen. Maar het liefst probeer ik alles op een zondag te doen![]()
Als je een enkeltariefmeter hebt, hoef je toch geen rekening meer te houden met daluren/-tarieven?quote:Op woensdag 12 december 2012 15:45 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Verwarmen en koelen (dus ook invriezen) vreet energie. Ik heb jarenlang een dubbeltariefmeter gehad maar ben daar vanaf gestapt nadat ik erop geattendeerd werd dat de tarieven zo gesteld zijn dat je wel heel veel energie moet verbruiken wil je met een dubbeltariefmeter goedkoper uit zijn. Wellicht een goed idee om dat eens na te kijken op de site van jouw energieleverancier.
En waar ik nu woon gaat het daltarief al om 21:00 in, dat is een stuk plezieriger
21 vind ik normaal in de winter. Als ik hem op 19 zet is het ijskoud hier in huisquote:Op woensdag 12 december 2012 15:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
23 nu 21??? Damn! Bij mij staat ie standaard op 17, zomers 16, nu dan op 19.
Hoogquote:Op woensdag 12 december 2012 15:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Verwarming op 21 is wel heel erg hoog hoor! Niet gek dat je dan enorm veel stookt. Ik zou eens beginnen met de verwarming wat lager zetten en gewoon warme pantoffels en een trui aan doen.
En de droger zo min mogelijk gebruiken.
Ik zeg toch.... ik merk het aan mijn eindnota.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:45 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Verwarmen en koelen (dus ook invriezen) vreet energie. Ik heb jarenlang een dubbeltariefmeter gehad maar ben daar vanaf gestapt nadat ik erop geattendeerd werd dat de tarieven zo gesteld zijn dat je wel heel veel energie moet verbruiken wil je met een dubbeltariefmeter goedkoper uit zijn. Wellicht een goed idee om dat eens na te kijken op de site van jouw energieleverancier.
En waar ik nu woon gaat het daltarief al om 21:00 in, dat is een stuk plezieriger
Ik denk niet dat dat wassen zoveel verschil maakt. Ik denk eerder het feit dat je thuis zit en dus meer stookt en meer gebruik maakt van andere apparaten die normaal uitstaan als je niet thuis bent.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:02 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik zeg toch.... ik merk het aan mijn eindnota.
Toen ik nog werkte en op zondag waste, en de verwarming alleen aanging in de avond en in het weekend, gebruikte ik veel minder energie dan nu.
Normaal 800 euro terug
Nu met een jaar thuis zitten, dus overdag wassen en de verwarming eerder aan 10 euro terug
Naja eigenlijk kom het er bij ons ook op neer dat alles op een grote hoop ga want ik kan net mijn eigen zorgverzekering betalen en telefoonrekening en de rest gaat naar de gezamelijke rekening.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:41 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja vooral de droger vreet energie
Dus ik doe het echt nu pas na 23:00 uur, wassen en drogen. Maar het liefst probeer ik alles op een zondag te doen![]()
Ik ga ook minder in bad nu, korte douches, etc. Ik merk wel dat ik er nu meer op ga letten.
Mijn man had een goed salaris (met overwerk) , maar die werkt nu halve dagen, waardoor hij nu niet meer overwerkt. Gelukkig gaat bij ons alles op 1 hoop (gezamenlijke rekeningen, al vanaf we samenwonen) zijn geld is mijn geld en andersomVroeger verdiende ik meer, en nu is dat andersom
[..]
mijn verzoek werd ook afgewezen.... ik zit in de WW.
dat zeg ik ook... het stokenquote:Op woensdag 12 december 2012 16:03 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat wassen zoveel verschil maakt. Ik denk eerder het feit dat je thuis zit en dus meer stookt en meer gebruik maakt van andere apparaten die normaal uitstaan als je niet thuis bent.
Ja de TV staat hier nu vaak aan. En de laptop eigenlijk continu. Verder laat ik de lampen wel uit tot ongeveer half 5. en de kerst verlichting gaat ook pas aan als het donker is (Mijn vriend kan me niet uitstaan als ik op al die dingen let, maar ik doe het lekker tochquote:Op woensdag 12 december 2012 16:03 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat wassen zoveel verschil maakt. Ik denk eerder het feit dat je thuis zit en dus meer stookt en meer gebruik maakt van andere apparaten die normaal uitstaan als je niet thuis bent.
Ja dat had ik vroeger al dat bezwaart voelenquote:Op woensdag 12 december 2012 16:06 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Naja eigenlijk kom het er bij ons ook op neer dat alles op een grote hoop ga want ik kan net mijn eigen zorgverzekering betalen en telefoonrekening en de rest gaat naar de gezamelijke rekening.
Het is vaak gewoon het idee van dat hij een leuk jurkje voor me koopt en ik me dan bezwaart voel. Dat vind ik gewoon moeilijk omdat ik altijd heb gewerkt voor mijn geld. Vanaf mijn 14 was ik aan het werk en kreeg ik wel een beetje kleedgeld maar ik betaalde alles zelf en het is nu een rotgevoel dat ik dat even niet kan.
Hoe kan ik uitzoeken of dat voor ons ook geld dat daltarief. Volgens mij hebben wij gewoon een vast tarief?
Boodschappen!quote:Op woensdag 12 december 2012 16:09 schreef J0ycie88 het volgende:
Waar bezuinigen jullie nog meer op eigenlijk? Misschien heb ik er nog wat aan..
Hier staat de verwarming ook aan hoor op 21. Ik ga geen kou lijden.
Boodschappen. Toch wel de grootste kostenpost van onnodige dingen.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:09 schreef J0ycie88 het volgende:
Waar bezuinigen jullie nog meer op eigenlijk? Misschien heb ik er nog wat aan..
Hier staat de verwarming ook aan hoor op 21. Ik ga geen kou lijden.
Van de week chocolade koekies van de euroshopper ontdekt. Damn, wat zijn die lekkerquote:Op woensdag 12 december 2012 16:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Boodschappen. Toch wel de grootste kostenpost van onnodige dingen.
Huismerken zijn vaak goedkoper en als je de folders een beetje doorspit (en toevallig net als ik op loopafstand van diverse winkels woon) dan loont het echt om meerdere loopjes te maken voor je boodschappen.
Die zakken chips/snoep/koek, of frisdrank etc. Heb je dat wel allemaal nodig? Of kan je kiezen voor een bak thee met een goedkoper alternatief aan eten.
Daarnaast, auto laat ik staan als ik iets lopend af kan. En sowieso alle andere luxe uitgaven.
Ik denk het niet, mijn vriend heeft hem liever nog hogerquote:
Dan is 'ie nog niet uit de kast, gok ikquote:Op woensdag 12 december 2012 16:17 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, mijn vriend heeft hem liever nog hoger
Ja ik pak nu ook voor alles de fietsquote:Op woensdag 12 december 2012 16:15 schreef Spezza19 het volgende:
Daarnaast, auto laat ik staan als ik iets lopend af kan. En sowieso alle andere luxe uitgaven.
Het ligt er ook aan in wat voor huis je woont natuurlijk. Ik woon in een hoekhuis, dus sneller koud. Als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga, staat de verwarming op 19 en heb ik het gewoon lekker.... en die wonen in een tussenwoningquote:Op woensdag 12 december 2012 16:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan is 'ie nog niet uit de kast, gok ik![]()
Bij ons staat 'ie altijd op 20. Gisteren een vergadering en laat thuis; hoppa...vrouw had hem op 21 gemikt. Achterlijk warm en direct sufgeslagen door de temperatuur...
Maar 21 graden is 21 gradenquote:Op woensdag 12 december 2012 16:21 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan in wat voor huis je woont natuurlijk. Ik woon in een hoekhuis, dus sneller koud. Als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga, staat de verwarming op 19 en heb ik het gewoon lekker.... en die wonen in een tussenwoning
Loterijen moet je gewoon opzeggen. Als je een keer wilt spelen koop je een los lot in de winkel.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:23 schreef INViCTuS het volgende:
Charmed Angel, deed je aan 3 loterijen mee ja? Wel is wat gewonnen? Ik volgens mij alleen aan de sponsorloterij wat een 10 euro per maand is maar daar kwam ik net pas weer achter en denk er ook over om die op te zeggen. Ik heb ook nog eredivisie live wat op zich wel duur is maar anders hou ik helemaal niks over om naar de te kijken volgens mij....
Een hoekwoning koelt eerder weer af. Je hebt ook meer tocht merk ikquote:Op woensdag 12 december 2012 16:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar 21 graden is 21 gradenDaar heb je een thermostaat voor. Het is in een tussenwoning niet 'warmer' dan in een hoekwoning natuurlijk, als de thermostaat op dezelfde temperatuur staat ingesteld.
Dat ligt eerder aan je verwarming en je thermostaat, dan aan het feit dat het een hoekwoning is
1 2 3 4 5 6 | Woningtype Verbruik gas per jaar Verbruik in ¤ bij gebruik cv Flat 1.000 m3 72 Tussenwoning 1.400 m3 95 Hoekwoning 1.650 m3 109 2 onder 1 kap 1.750 m3 114 Vrijstaande woning 2.350 m3 148 |
Jawel, maar hoogste bedrag maar 100 euro. Maar je hoopt er toch op.... dan is het gelijk: dag Nederlandquote:Op woensdag 12 december 2012 16:23 schreef INViCTuS het volgende:
Charmed Angel, deed je aan 3 loterijen mee ja? Wel is wat gewonnen? Ik volgens mij alleen aan de sponsorloterij wat een 10 euro per maand is maar daar kwam ik net pas weer achter en denk er ook over om die op te zeggen. Ik heb ook nog eredivisie live wat op zich wel duur is maar anders hou ik helemaal niks over om naar de te kijken volgens mij....
Dat het verbruik hoger is, is logisch, maar dan nog steeds is 19 graden, 19 graden.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:28 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Een hoekwoning koelt eerder weer af. Je hebt ook meer tocht merk ik
Gasverbruik voor uw woning
Hieronder vindt u voor een aantal woningtypes het gemiddelde verbruik. Uw werkelijke verbruik is te vinden op uw jaarafrekening. De cijfers zijn afkomstig van het Nibud.
[ code verwijderd ]
[..]
Jawel, maar hoogste bedrag maar 100 euro. Maar je hoopt er toch op.... dan is het gelijk: dag NederlandHALLO TENERIFE
Emigreren
![]()
Eredivie live is gewoon te duur
Het klopt dat het meer gas kost (ik beweer ook niet dat dat niet zo is): het kost meer gas om de woning op dezelfde temperatuur te houden. Tocht is natuurlijk gewoon iets uit de deuren en ramen.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:28 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Een hoekwoning koelt eerder weer af. Je hebt ook meer tocht merk ik
Gasverbruik voor uw woning
Hieronder vindt u voor een aantal woningtypes het gemiddelde verbruik. Uw werkelijke verbruik is te vinden op uw jaarafrekening. De cijfers zijn afkomstig van het Nibud.
[ code verwijderd ]
ja en dus kouder.... dus merk ik het, als ik de temp op 19 zet hier, dan is het hier echt ijskoudquote:Op woensdag 12 december 2012 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het klopt dat het meer gas kost (ik beweer ook niet dat dat niet zo is): het kost meer gas om de woning op dezelfde temperatuur te houden. Tocht is natuurlijk gewoon iets uit de deuren en ramen.
10 meter tochtband kost je de kop niet...quote:Op woensdag 12 december 2012 16:39 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ja en dus kouder.... dus merk ik het, als ik de temp op 19 zet hier, dan is het hier echt ijskoud
Geen idee hoeveel dat kost?quote:Op woensdag 12 december 2012 16:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
10 meter tochtband kost je de kop niet...
Altijd 19 graads, behalve als sch.ouders op leeftijd op bezoek zijn.
Door-gaan, doorzetten! Je komt heus aan een nieuwe baan!quote:Op woensdag 12 december 2012 17:01 schreef From het volgende:
Ik krijg er egt de rambam van allemaal.
2 gesprekken vorige week waarvan een tweede gesprek (laatste 2 kandidaten) die beide toch wel deze week reactie zouden geven.. Kom op dan!
Mn huidige werkgever die met nieuwe plannen en ideeen komt om mijn huidige functie naar ene hoger niveau te tillen (terwijl ik dus het liefst weg wil)..
Proficiat!quote:Op woensdag 12 december 2012 17:28 schreef plesner het volgende:
Per Juni op detacheerbasis aan de slag geweest, per 1 januari treed ik bij het bedrijf in dienst. Heb net een contract voor een jaar getekend bij een van de big 4.
15 graden als het rond de 0 graden is buitenquote:Op woensdag 12 december 2012 18:13 schreef Guidetti het volgende:
21 graden? Jezus, dat is toch veel te warm? Mijn Thermostaat staat hier op 15 graden. 's Nachts en overdag als ik werk op 13 graden. Ik woon alleen in een vrij groot appartement. Ik heb het idee dat die thermostaat niet helemaal goed de temperatuur meet. Maar als ik naar mijn gasmeter kijk dan heb ik vanaf 1 maart 2012 pas 390m3 aan gas verstookt. Een stuk minder dan de aangegeven 1400m3 van het Nibut tabelletje hier boven. En ik moet zeggen dat ik er totaal niet op let om zuinig te zijn met energie![]()
Benieuwd wat ik terug ga kijken.
Nee, ik let er niet op en ik heb in 10 maanden tijd pas 390m3 verstookt.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:15 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
15 graden als het rond de 0 graden is buiten
Sorry dat vind ik echt te koud![]()
Maar jij werkt, dan hoef je niet op je energie te letten. Of andere bezuingingen
Mijn ventilatieroosters staan ook openquote:Op woensdag 12 december 2012 18:21 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Nee, ik let er niet op en ik heb in 10 maanden tijd pas 390m3 verstookt.
En het is hier echt niet koud. Ik zit gewoon in mijn normale kleuren zonder wat extra's aan te trekken.
Oja, misschien nog wel een tip. Het klinkt misschien tegenstrijdig maar je ramen en ventilatieroosters openzetten zorgt ervoor dat je kachel de boel sneller warm krijgt omdat vochtige lucht naar buiten kan.
Droge lucht is makkelijker warm te stoken dan vochtige lucht.
Ook overdag?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
En op de slaapkamer staat het raam open, ik kan namelijk niet slapen met het raam dicht
Ja ik sta op, verdwijn zo snel mogelijk uit de slaapkamer, en kom pas 's avonds weer terug in die kamerquote:
Oke. Hoe wonen jullie eigenlijk? En hoeveel verbruiken jullie per maand aan energie?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:31 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja ik sta op, verdwijn zo snel mogelijk uit de slaapkamer, en kom pas 's avonds weer terug in die kamer
Weet je hoe koud
Automatisch wat?quote:Op woensdag 12 december 2012 19:11 schreef Isabeau het volgende:
Automatisch hoop ik, SwetsAnders blijf je bezig.
Wassen is een van de grootste stroomvreters die er is.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:03 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
De instellingen op de thermostaat. Anders blijf je zo op de klok kijken om alles omhoog danwel omlaag te doenquote:
Ow dat, ja automagisch. Thermostaat heeft zelfs een bewegingssensor. 2 uur niemand gezien schakelt hij naar nachtstand. Maar die heb ik pas een maand of 2.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De instellingen op de thermostaat. Anders blijf je zo op de klok kijken om alles omhoog danwel omlaag te doen
Maar dat is handig! Het is me zo vaak overkomen dat ik 's morgens de kamer in liep en dacht: shit, kachel vergeten uit te doenquote:Op woensdag 12 december 2012 19:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow dat, ja automagisch. Thermostaat heeft zelfs een bewegingssensor. 2 uur niemand gezien schakelt hij naar nachtstand. Maar die heb ik pas een maand of 2.
Ja preciesquote:Op woensdag 12 december 2012 19:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat is handig! Het is me zo vaak overkomen dat ik 's morgens de kamer in liep en dacht: shit, kachel vergeten uit te doen
LOL... zit je net een Lord of the Rings marathon te houden, knalt je cv uitquote:Op woensdag 12 december 2012 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja preciesEn als hij 2 dagen geen beweging heeft geconstateerd gaat hij in antivorst stand.
Ik neem aan dat je geen catheter hebt bij een film marathon. Nog los van het feit dat ik ondertussen de films even kut vind als ik de boeken al vond.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
LOL... zit je net een Lord of the Rings marathon te houden, knalt je cv uit
Nee, maar dan nog... ik kan het lang ophoudenquote:Op woensdag 12 december 2012 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je geen catheter hebt bij een film marathon. Nog los van het feit dat ik ondertussen de films even kut vind als ik de boeken al vond.
Bij Nuon is het verschil iets minder dan 3 cent per kWh.... dan moet je wel heeeel veel stroom gebruiken wil je daar nou daadwerkelijk wat van merken.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier een enkeltariefmeter dus heeft geen zien om savonds te wassen. Merken julloe veel voordeel met een dubbeltariefmeter?
Dan kan ik het misschien eens bij mijn vriend opperen.. Hij word gek van mijnn bespaarwoede haha!
Probeer in je hoofd je baan als klant te zien. Dikke kans dat je dan wel succesvol bentquote:Op woensdag 12 december 2012 17:29 schreef MNR het volgende:
Ik heb even een vraag van een heel ander genre: voorheen heb ik 40 uur per week gewerkt, keihard.. zo hard dat ik zelfs tegen een burn-out ben aangelopen. 10 Maanden thuisgezeten... ik kon geen tv kijken, niet internetten, ik kon geen boek lezen.. ik kon een afwasje doen van 5 minuten en dan was ik afgebrand. Liggen, slapen, wakker worden en opnieuw beginnen. Sporten ging als enige wel [dit om even een beeld aan te geven van hoe ver de burn-out ging].
Mijn hele visie over werken is veranderd. Ik werk nu parttime voor mezelf (eigen tempo, eigen inzet, variabele inkomsten, bevalt me prima). Ik wil ook parttime vaste inkomsten hebben en zoek daarom nog een baan voor 24 uur per week.
Nu heb ik dus om 1 of andere manier nog steeds de overtuiging dat als je voor een baas werkt, je eigenlijk nog steeds keihard moet werken.. en dat wil ik dus niet meer. Nu denk ik dus dat als ik relaxed voor een baas ga werken - zoals ik voor mezelf werk - dat niet werkt en daarom nog geen baan heb gevonden..
Iemand die hier iets nuttigs over kan roepen?
in een hoekhuis met 3 verdiepingen.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:31 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Oke. Hoe wonen jullie eigenlijk? En hoeveel verbruiken jullie per maand aan energie?
Hoekhuis met begane grond en 1 verdieping en garagequote:Op woensdag 12 december 2012 21:32 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
in een hoekhuis met 3 verdiepingen.
Dat ligt er puur en alleen aan wat voor werk je doet denk ik. Ik krijg bv betaald om te slapen, naar het strand te gaan en spelletjes te spelenquote:Op woensdag 12 december 2012 17:29 schreef MNR het volgende:
Ik heb even een vraag van een heel ander genre: voorheen heb ik 40 uur per week gewerkt, keihard.. zo hard dat ik zelfs tegen een burn-out ben aangelopen. 10 Maanden thuisgezeten... ik kon geen tv kijken, niet internetten, ik kon geen boek lezen.. ik kon een afwasje doen van 5 minuten en dan was ik afgebrand. Liggen, slapen, wakker worden en opnieuw beginnen. Sporten ging als enige wel [dit om even een beeld aan te geven van hoe ver de burn-out ging].
Mijn hele visie over werken is veranderd. Ik werk nu parttime voor mezelf (eigen tempo, eigen inzet, variabele inkomsten, bevalt me prima). Ik wil ook parttime vaste inkomsten hebben en zoek daarom nog een baan voor 24 uur per week.
Nu heb ik dus om 1 of andere manier nog steeds de overtuiging dat als je voor een baas werkt, je eigenlijk nog steeds keihard moet werken.. en dat wil ik dus niet meer. Nu denk ik dus dat als ik relaxed voor een baas ga werken - zoals ik voor mezelf werk - dat niet werkt en daarom nog geen baan heb gevonden..
Iemand die hier iets nuttigs over kan roepen?
Ik zeg dat de thermostaat op 15 graden ingesteld staat maar dat het voelt of dat het 20 graden is. Ik vermoed dus dat de thermostaat niet goed afgesteld staat. Maar als ik naar de gasmeter kijk heb ik pas 390m3 gebruikt in 10 maanden tijd. Ik moet wel toegeven dat mijn appartement (jaar of 8 oud) super geïsoleerd is. Vanaf april t/m september staat de kachel hier gewoon op 0 en is het een erg aangename temperatuur. Dat komt omdat ik op het eind van de dag de zon op mijn achterpui heb staan waar voor 6 meter aan glas in zit verwerkt.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:16 schreef koekwausss het volgende:
Ik lees hier 15gr in huis niet koud? Hier ratelt hij altijd op 21.5
Wanna be modjequote:Op woensdag 12 december 2012 21:51 schreef automatic_ het volgende:
Ehhh... Het kan aan mij liggen, maar volgens mij horen thermostaat-temperaturen etc. niet huis in dit topic
ja incl begane grondquote:Op woensdag 12 december 2012 21:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hoekhuis met begane grond en 1 verdieping en garage
Maar 3 verdiepingen? Dat is inclusief begane grond neem ik aan?
Ja maar werkzoekend.... werkeloos... straks helemaal geen inkomen.... dus op zoek naar besparingquote:Op woensdag 12 december 2012 21:51 schreef automatic_ het volgende:
Ehhh... Het kan aan mij liggen, maar volgens mij horen thermostaat-temperaturen etc. niet huis in dit topic
Wat een luxequote:Op woensdag 12 december 2012 21:51 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik zeg dat de thermostaat op 15 graden ingesteld staat maar dat het voelt of dat het 20 graden is. Ik vermoed dus dat de thermostaat niet goed afgesteld staat. Maar als ik naar de gasmeter kijk heb ik pas 390m3 gebruikt in 10 maanden tijd. Ik moet wel toegeven dat mijn appartement (jaar of 8 oud) super geïsoleerd is. Vanaf april t/m september staat de kachel hier gewoon op 0 en is het een erg aangename temperatuur. Dat komt omdat ik op het eind van de dag de zon op mijn achterpui heb staan waar voor 6 meter aan glas in zit verwerkt.
Is het niet gewoon omdat iedereen kerstvakantie neemt?quote:Op woensdag 12 december 2012 23:59 schreef El_Thijs het volgende:
Je kan wel merken dat het het einde van het jaar is. Elk bedrijf heeft het stervensdruk ineens om een gesprek in te plannen lijkt het wel
Dat ook, of ze wachten tot volgend jaar haha!quote:Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Is het niet gewoon omdat iedereen kerstvakantie neemt?
Dat denk ik ook niet. Elke reactie op een brief die ik vanaf volgende week verstuur is een aangename verrassing.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:03 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat ook, of ze wachten tot volgend jaar haha!
Ik denk ook niet voor januari weer aan de bak te zijn eerlijk gezegd, al hoop ik het natuurlijk van wel. Maar de realist in mij zegt wat anders
Voor iedereen hier is het denk ik wel het meest ultieme kerstcadeau. Al heb ik wel de zekerheid dat er twee tweede gesprekken komen, en in ieder geval voor het einde van het jaar (of de wereld, whatever comes firstquote:Op donderdag 13 december 2012 00:05 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Elke reactie op een brief die ik vanaf volgende week verstuur is een aangename verrassing.
Hoezo niet?quote:Op donderdag 13 december 2012 09:33 schreef BlueMage het volgende:
Tsja ik verwacht idd ook niet voor nieuwjaar weer ergens aan 't werk te zijn. Ik verwacht sowieso niet al te veel van uitzendbureaus en dergelijke.
Goed bezig!quote:Op donderdag 13 december 2012 12:36 schreef Swetsenegger het volgende:
weer eens een gesprek gescoord. Grote verzekeraar waar ik in Juli al gesolliciteerd had (op een andere functie) en het net niet werd. Nu eergisteren sollicitatie ingestuurd voor een andere functie (ook als functioneel beheer, maar iets andere richting) en werd zojuist gebeld door de recruiter. Die kon me nog van Juli
2 januari weer op gesprek.
Uitzendbureaus hebben ook best nog wel vaak tijdelijke ( te korte/niet nuttige ) baantjes of zelfs dagjes werk. Al is december wel heel erg karig qua aanbod vind ik. Hoop dat het in het nieuwe jaar beter is want januari is per definitie al een suffe en saaie maand.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:33 schreef BlueMage het volgende:
Tsja ik verwacht idd ook niet voor nieuwjaar weer ergens aan 't werk te zijn. Ik verwacht sowieso niet al te veel van uitzendbureaus en dergelijke.
Je kunt het nieuwe jaar niet beter beginnenquote:Op donderdag 13 december 2012 12:36 schreef Swetsenegger het volgende:
weer eens een gesprek gescoord. Grote verzekeraar waar ik in Juli al gesolliciteerd had (op een andere functie) en het net niet werd. Nu eergisteren sollicitatie ingestuurd voor een andere functie (ook als functioneel beheer, maar iets andere richting) en werd zojuist gebeld door de recruiter. Die kon me nog van Juli
2 januari weer op gesprek.
Heb je geen led lampjes in je boom?quote:Op woensdag 12 december 2012 17:32 schreef J0ycie88 het volgende:
Ja hoor vriend kwam uurtje geleden thuis.. Schat waarom is de kerstboom niet aan.. Ik zo omdat die pas aangaat als het donker is. Overdag vind ik het zonde als de lichtjes bijna niet opvallen.
Reactie: kom op zeg....
Vriendlief en ik liggen niet op 1 lijn haha!
Heb je geen tegenbod gedaan?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:27 schreef Spezza19 het volgende:
Ik werd gister gebeld voor een functie waar ik op gesolliciteerd had, maar het salaris dat ze mij boden was 350,- euro lager dan wat ik voorheen had en de reiskosten waren ook niet kostendekkend.
Alles bij elkaar omgerekend zou ik minder geld overhouden dan nu mijn WW. Dus heb ze hartelijk bedankt voor de interesse.
Uiteraard... maar reiskosten was sowieso niks aan te veranderen en ook al ging je dan halverwege die 350 euro zitten, dan nog is het beter om thuis te blijven qua geld.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:30 schreef Zelus het volgende:
[..]
Heb je geen tegenbod gedaan?
Nee heb je, ja kan je krijgen
Omdat ik zo ben geweest nooit 'n opleiding af te maken behalve VWO en alleen ervaring in de logistiek heb (maar geen reachtruckcertificaat bijv) en de logistiek toch wel op z'n gat ligt. Heb me idd wel beschikbaar gesteld voor zeer tijdelijke klussen dus misschien dat ik dan idd toch bezig blijf maar ik heb zeer lage verwachtingen. Sowieso is Limburg overgenomen door Polen zo ongeveer.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo niet?Ik heb mijzelf als doel gesteld om ergens in Januari in ieder geval een contract te tekenen. Waar dat is, maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Ik heb als voordeel misschien dan wel weer dat ik niet landgebonden ben, dus posities in Singapore of Amerika vind ik zelf ook prima.
Nee wilde we wel aanschaffen dit jaar, alleen had nog 2 dozen lampjes liggen die nog niet gebruikt waren dus dat vond ik zonde.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:24 schreef Zelus het volgende:
[..]
Heb je geen led lampjes in je boom?
Aanbiedingen net na de kerstquote:Op donderdag 13 december 2012 13:38 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nee wilde we wel aanschaffen dit jaar, alleen had nog 2 dozen lampjes liggen die nog niet gebruikt waren dus dat vond ik zonde.
Dus die komen er volgend jaar (want wat zijn die dingen kanonduur zeg!)
Dat is ook wel een goed idee.. Vandaag aan de winterschoonmaak begonnen. In ieder geval iets te doen. Geen vacatures op het moment...quote:
Misschien toch weer een studie proberen? Ik heb zelf het idee dat het komende maanden alleen maar moeilijker zal worden.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:37 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Omdat ik zo ben geweest nooit 'n opleiding af te maken behalve VWO en alleen ervaring in de logistiek heb (maar geen reachtruckcertificaat bijv) en de logistiek toch wel op z'n gat ligt. Heb me idd wel beschikbaar gesteld voor zeer tijdelijke klussen dus misschien dat ik dan idd toch bezig blijf maar ik heb zeer lage verwachtingen. Sowieso is Limburg overgenomen door Polen zo ongeveer.
Nee precies.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt het nieuwe jaar niet beter beginnen
Eigenlijk niet, ik open zoiets liever wat klef, en altijd wel (mits mogelijk) een persoonlijke opening. Je kunt dan beter openen met je eigen kwaliteiten zodat zij direct binnen 1 regel kunnen zien of ze iets aan je kunnen hebben ja/nee.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:01 schreef Apotheose het volgende:
openen jullie je brief wel es met een vraag?Zo van: u zoekt een huppeldepupmedewerker? Zoiets
Ik hoop dat je hem krijgt. Ik heb zelf 8 en 9 Januari 2 interviews, hoop dat ik er nog een aantal bij ga krijgen. Ik wil me nu wel focussen op de sollicitaties, puur vanwege het feit dat ik echt verwacht dat komende maanden, Januari, Februari etc. de plekken alleen maar lager zullen liggen.quote:
Het is dan heel lastig om precies de juiste toon te raken.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:01 schreef Apotheose het volgende:
openen jullie je brief wel es met een vraag?Zo van: u zoekt een huppeldepupmedewerker? Zoiets
Dat doe ik ook, al krijg ik vaak te horen dat ik dan niet voldoe aan het profiel. Leuk en aardig, maar ben dan iets duidelijker in wat je zoekt in de persoon voor de functie die je aanbied.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:15 schreef BlueMage het volgende:
Heb maar 'ns gewoon 'n mailtje gestuurd op 'n vacature waar ik totaal 't opleidingsniveau niet voor heb maar wat me op zich best wel ok lijkt. Zo van "nee heb je, ja kun je krijgen".
ja true. Nou dan verander ik de openingszin in die ik normaal altijd al gebruik.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:10 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het is dan heel lastig om precies de juiste toon te raken.
Je moet iets unieks te bieden hebben, maar niet té, want je wilt niet hebben dat ze de vraag beantwoorden met een 'Nee, eigenlijk niet.'
Blijf je te algemeen, dan is het ook weer een risico. 'Ja, dat is toch duidelijk te lezen in de vacature, muts, open deur die je intrapt!'
Bovendien komt deze zinsconstructie in voorbeeldbrieven en brieven op fora als carrièretijger zó vaak voorbij dat het ook weer clichématig aan het worden is.
Ik durf het niet aan.
Ook voor die posities gewoon proberen. Ik ben in die zin ook wel overwogen voor posities die ver boven mijn level stonden en het toen om andere reden niet door is gegaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, al krijg ik vaak te horen dat ik dan niet voldoe aan het profiel. Leuk en aardig, maar ben dan iets duidelijker in wat je zoekt in de persoon voor de functie die je aanbied.
Wat voor zin gebruik je gewoonlijk, als ik vragen mag?quote:Op donderdag 13 december 2012 14:19 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja true. Nou dan verander ik de openingszin in die ik normaal altijd al gebruik.Thx!
Ik daarbij vaak genoeg dat ze zich is wat opener op moeten stellen. Ik begrijp best dat ze niet met iedereen in gesprek kunnen gaan vanwege tijd en geld maar er staan genoeg vacatures voor mensen maar voldoet met niet aan de gestelde eisen. Als je een bepaald certificaat, diploma of weet ik het wat niet hebt wil nog niet zeggen dat je iets niet kunt. Er zijn volgens mij genoeg beroepen die je zo kan beoefenen/doen na een klein halfjaar te zijn ingewerkt. Ik noem maar wat...quote:Op donderdag 13 december 2012 14:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, al krijg ik vaak te horen dat ik dan niet voldoe aan het profiel. Leuk en aardig, maar ben dan iets duidelijker in wat je zoekt in de persoon voor de functie die je aanbied.
Ik solliciteer eigenlijk altijd op HBO-banen, terwijl ik academisch ben opgeleid. Ik ben nog nooit een leuke vacature tegengekomen waarvoor WO-niveau vereist was. Vaak komen er dan leidinggevende taken bij kijken, en dat is niets voor mij. Ik ben meer van het uitvoerende werk. Achteraf gezien had een HBO-opleiding beter bij me gepast. Ik ben in vier jaar tijd cum laude afgestudeerd, dus dat is misschien wat raarquote:Op donderdag 13 december 2012 14:15 schreef BlueMage het volgende:
Heb maar 'ns gewoon 'n mailtje gestuurd op 'n vacature waar ik totaal 't opleidingsniveau niet voor heb maar wat me op zich best wel ok lijkt. Zo van "nee heb je, ja kun je krijgen".
een voorbeeld:quote:Op donderdag 13 december 2012 14:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wat voor zin gebruik je gewoonlijk, als ik vragen mag?
Mja met VWO afgerond op HBO banen solliciteren wordt natuurlijk niks maar ik denk nu echt 'n beetje zo van "ach what the fuck, ik zit toch al in de bijstand, 't kan niet erger worden".quote:Op donderdag 13 december 2012 14:29 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik solliciteer eigenlijk altijd op HBO-banen, terwijl ik academisch ben opgeleid. Ik ben nog nooit een leuke vacature tegengekomen waarvoor WO-niveau vereist was. Vaak komen er dan leidinggevende taken bij kijken, en dat is niets voor mij. Ik ben meer van het uitvoerende werk. Achteraf gezien had een HBO-opleiding beter bij me gepast. Ik ben in vier jaar tijd cum laude afgestudeerd, dus dat is misschien wat raar
Hey wat een toffe reactie, dank je wel!quote:Op woensdag 12 december 2012 21:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Probeer in je hoofd je baan als klant te zien. Dikke kans dat je dan wel succesvol bent
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
een voorbeeld:
Als net afgestudeerde communicatieadviseur, met een specialisatie in marketingcommunicatie en copywriting, ben ik op zoek naar een leuke en uitdagende werkplek.
en dan waar ik de vacature gevonden heb. Bijv 'via Twitter stuitte ik op...'
zoiets had ik ook steeds met sollicitatiebrieven voor stages en bleek aan te slaan...
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
een voorbeeld:
Als net afgestudeerde communicatieadviseur, met een specialisatie in marketingcommunicatie en copywriting, ben ik op zoek naar een leuke en uitdagende werkplek.
zoiets had ik ook steeds met sollicitatiebrieven voor stages en bleek aan te slaan...
Ik vind het niet zo’n mooie zin – zeker voor iemand die aangeeft die gespecialiseerd in copywriting te zijn. Een zin met ‘Als’ beginnen vind ik al geforceerd en ambtelijk, daarnaast is je eerste zin direct een tangconstructie.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
een voorbeeld:
Ga je een rekening openen?spannend........quote:Op donderdag 13 december 2012 14:29 schreef charmed_angel het volgende:
Morgen kwartiertje gesprek met de ABN om half 12
Ik snap best dat ze buitenlanders inzetten voor banen die ze anders niet kunnen vullen met Nederlanders, maar mensen inzetten voor banen waar Nederlanders graag zouden willen werken vind ik wel wat kromquote:Op donderdag 13 december 2012 13:37 schreef BlueMage het volgende:
Omdat ik zo ben geweest nooit 'n opleiding af te maken behalve VWO en alleen ervaring in de logistiek heb (maar geen reachtruckcertificaat bijv) en de logistiek toch wel op z'n gat ligt. Heb me idd wel beschikbaar gesteld voor zeer tijdelijke klussen dus misschien dat ik dan idd toch bezig blijf maar ik heb zeer lage verwachtingen. Sowieso is Limburg overgenomen door Polen zo ongeveer.
Vind ik wel een leuke eigenlijk!quote:Op donderdag 13 december 2012 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]Ik ken voorbeelden van mensen die via Twitter/Linkedin in een leuke baan hebben weten te fixen. Ik start het vaak ook op die manier.
[nurks]quote:Op donderdag 13 december 2012 14:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
een voorbeeld:
Mijn eerste zin is vaker:quote:Op donderdag 13 december 2012 14:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
een voorbeeld:
Ik vind vooral dat je lekker jezelf moet blijven in een brief, dus als die zin past bij hoe jij bent en hoe je dat in het dagelijks leven ook zou roepen: lekker doen!! Ik vind 'm leuk, maar... dan wil ik ook wel dat het verhaaltje dat erachter komt, lekker pakkend is en mij ook aan blijft sprekenquote:Op donderdag 13 december 2012 15:02 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Mijn eerste zin is vaker:
Dat is een baan voor mij!
Bovenstaande was mijn eerste reactie toen ik...
Klinkt lekker enthousiast. Ik weet niet hoe dat overkomt bij de lezer, heb nooit om feedback gevraagd.
Dus, bij deze. Iemand een mening?
Het zou mijn aandacht trekken omdat het 'anders is dan anders', dus ik zou zeker doorlezenquote:Op donderdag 13 december 2012 15:02 schreef Limburg82 het volgende:
Klinkt lekker enthousiast. Ik weet niet hoe dat overkomt bij de lezer, heb nooit om feedback gevraagd.
Feedback krijgen op je brief is wat mij betreft ook onderdeel van solliciteren. Feedback geven wellicht iets minder, maar laat me wel weer nadenken over mijn eigen brieven. Ik vind dit bepaald niet nutteloos. Bovendien ben ik na een intensief gesprek + assessment vanochtend behoorlijk uitgeteld, een goede brief schrijven zit er vandaag niet meer in.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:09 schreef koekwausss het volgende:
Als jullie deze tijd nou is in solliciteren zouden steken....
Tuurlijk, direct gewoon via Linkedin doorsturen!quote:Op donderdag 13 december 2012 14:54 schreef MNR het volgende:
[..]
Vind ik wel een leuke eigenlijk!
Vandaag een mail gekregen van een dame die mijn uitgebreide CV wil ontvangen. Heb haar ook maar direct een invite via LI gestuurd. Waarom ook niet?
Tsja ik heb verder helemaal niks tegen die lui, veel mee samengewerkt en dat ging altijd prima. Is hun schuld ook niet dat werkgevers graag goedkoop personeel willen hebben. 't Is sowieso idd allemaal 'n beetje krom.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik snap best dat ze buitenlanders inzetten voor banen die ze anders niet kunnen vullen met Nederlanders, maar mensen inzetten voor banen waar Nederlanders graag zouden willen werken vind ik wel wat krom
Wat voor baan zoek je?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:02 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Feedback op een brief is 1 ding. In de realiteit hangt het gewoon echt af van de recruiter. Ik houd al mijn brieven bijna hetzelfde, en wordt toch uitgenodigd. Ik moet er niet aan denken om continu een andere brief te schrijven voor elk bedrijf waar je voor gaat solliciteren.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:14 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Feedback krijgen op je brief is wat mij betreft ook onderdeel van solliciteren. Feedback geven wellicht iets minder, maar laat me wel weer nadenken over mijn eigen brieven. Ik vind dit bepaald niet nutteloos. Bovendien ben ik na een intensief gesprek + assessment vanochtend behoorlijk uitgeteld, een goede brief schrijven zit er vandaag niet meer in.
Dat is een baan voor mij is iets wat ik nooit zal doen, maar dat is puur vanwege de sector waar in ik loop te solliciteren.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:02 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Ja, maar het ligt ook compleet aan wat voor werk je zoekt. Uit de brief waar ik feedback op gaf, sprak duidelijk dat dat iemand was die zich richt op tekstschrijven. En als tekstschrijver/redacteur/communicatie-iets moet je toch wel een beetje uitpakken met je brief, daarin laat je namelijk meteen zien wat je waard bent.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Feedback op een brief is 1 ding. In de realiteit hangt het gewoon echt af van de recruiter. Ik houd al mijn brieven bijna hetzelfde, en wordt toch uitgenodigd. Ik moet er niet aan denken om continu een andere brief te schrijven voor elk bedrijf waar je voor gaat solliciteren.
Blijft dat niet enigszins een individuele smaak?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:19 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, maar het ligt ook compleet aan wat voor werk je zoekt. Uit de brief waar ik feedback op gaf, sprak duidelijk dat dat iemand was die zich richt op tekstschrijven. En als tekstschrijver/redacteur/communicatie-iets moet je toch wel een beetje uitpakken met je brief, daarin laat je namelijk meteen zien wat je waard bent.
Onderwijs, zorg.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wat voor baan zoek je?
Er zit een gevaar in deze zin: een oververmoeide PZ-medewerker die denkt: 'Ja, dat dachten de schrijvers van de voorafgaande 43 brieven ook al.'
Altijd. Dat is het lastige. Maar met heel algemene kreten heb je juist in die specifieke branche denk ik wel een nadeel. Creativiteit en concreetheid zijn zeker in pre!quote:Op donderdag 13 december 2012 15:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Blijft dat niet enigszins een individuele smaak?
Natuurlijk hangt dat van de lezer af. Punt is: copywriters zijn een van de weinige mensen die in de brief kunnen aantonen het vak te beheersen. Het is namelijk hun vak om mensen via teksten te overtuigen. Een goede weg- en waterbouwkundige kan weg komen met een matige brief. Dat vormt namelijk niet de kern van zijn werkzaamheden. Een goede copywriter komt nooit weg met een matige brief.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Blijft dat niet enigszins een individuele smaak?
quote:Op donderdag 13 december 2012 15:23 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Onderwijs, zorg.
Ik denk niet dat er iets opgewassen is tegen oververmoeide PZ-medewerkers. Die mensen begrijp ik sowiezo al niet.
Eens. Ik solliciteer voor accounting/financiele/kwantitatieve banen in de financiele markt, wereldwijd. In die zin is het voor mij dus veel knip/plak werk qua brieven.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:25 schreef _Arual_ het volgende:
Als ik zou solliciteren op financiële banen of functies waarbij je met je handen moet werken, dan leefde ik me echt minder uit op mijn brief, daar ben ik heel eerlijk in.
Verschilt, soms 4 en soms 7. Ligt er maar net aan wat het aanbod is en wat mij interessant genoeg lijkt. Al heb ik wel eens in een week 12 sollicitaties de deur uit gedaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoeveel sollicitaties gooien jullie eigenlijk per dag/week de deur uit?
quote:Op donderdag 13 december 2012 16:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Verschilt, soms 4 en soms 7. Ligt er maar net aan wat het aanbod is en wat mij interessant genoeg lijkt. Al heb ik wel eens in een week 12 sollicitaties de deur uit gedaan.
Afgelopen 4 weken heb ik er 30 gedaanquote:Op donderdag 13 december 2012 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoeveel sollicitaties gooien jullie eigenlijk per dag/week de deur uit?
Bloody hell, ik moet dat ook maar gaan opvoeren. Nadeel van de applicaties waar ik voor solliciteer dat het echt oeverloze vragen en tests zijn. Uffquote:Op donderdag 13 december 2012 16:55 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Afgelopen 4 weken heb ik er 30 gedaan
Als MBO opgeleide solliciteer ik alleen op HBO opleidingen en komen daar juist heel vaak leidinggevende taken bij kijken.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:29 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik solliciteer eigenlijk altijd op HBO-banen, terwijl ik academisch ben opgeleid. Ik ben nog nooit een leuke vacature tegengekomen waarvoor WO-niveau vereist was. Vaak komen er dan leidinggevende taken bij kijken, en dat is niets voor mij. Ik ben meer van het uitvoerende werk. Achteraf gezien had een HBO-opleiding beter bij me gepast. Ik ben in vier jaar tijd cum laude afgestudeerd, dus dat is misschien wat raar
Ik ook, beetje schaven hier en daar. Ik heb nu 71 sollicitaties gedaan. Daarbij 10 eerste gesprekken "gescoord". Daaruit weer 3 tweede gesprekken en een parttime functie gehaald.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Feedback op een brief is 1 ding. In de realiteit hangt het gewoon echt af van de recruiter. Ik houd al mijn brieven bijna hetzelfde, en wordt toch uitgenodigd. Ik moet er niet aan denken om continu een andere brief te schrijven voor elk bedrijf waar je voor gaat solliciteren.
Baas! Ik heb er inmiddels 5 verstuurd maar ik ga maar even door vanavond. Ik heb helaas tot dusverre 2 gesprekken gescoord maar wel met 2 grote internationale instellingen. Een baan daar en ik ben compleet fixed. Op zich wel een voordeel dat ik niet land gebonden ben, in Nederland is er niet zo heel veel te vinden qua mijn gebied.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ook, beetje schaven hier en daar. Ik heb nu 71 sollicitaties gedaan. Daarbij 10 eerste gesprekken "gescoord". Daaruit weer 3 tweede gesprekken en een parttime functie gehaald.
Das wel sinds Augustus hequote:Op donderdag 13 december 2012 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Baas! Ik heb er inmiddels 5 verstuurd maar ik ga maar even door vanavond. Ik heb helaas tot dusverre 2 gesprekken gescoord maar wel met 2 grote internationale instellingen. Een baan daar en ik ben compleet fixed. Op zich wel een voordeel dat ik niet land gebonden ben, in Nederland is er niet zo heel veel te vinden qua mijn gebied.
Nu ben ik wel erg benieuwd wat je zoekt danquote:Op donderdag 13 december 2012 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Baas! Ik heb er inmiddels 5 verstuurd maar ik ga maar even door vanavond. Ik heb helaas tot dusverre 2 gesprekken gescoord maar wel met 2 grote internationale instellingen. Een baan daar en ik ben compleet fixed. Op zich wel een voordeel dat ik niet land gebonden ben, in Nederland is er niet zo heel veel te vinden qua mijn gebied.
Ik ben met name op zoek naar werk wat een beetje tussen de volgende begrippen ligt; corporate finance/ quantitative finance/ M&A en PE/ accounting & structured/risk portfolio manager.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:54 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Nu ben ik wel erg benieuwd wat je zoekt dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |