abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120220094
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:30 schreef Jesse_ het volgende:
Dat bellen naar aanleiding van een vacature, waarom doen mensen dat toch?
Ik denk bij het lezen van eentje nou nooit, oh laat ik x en y eens vragen! :')
Even polsen hoe de mensen klinken, wat de harde eisen zijn bij de vacature, zoeken ze een junior of een senior (blijkt niet altijd uit de vacature), wat vinden ze het belangrijkste in een kandidaat. bij welk bedrijf is het (indien via een tussenpersoon, heb wel eens meegemaakt dat het om mijn oude functie ging of om een vacature waarop ik al eens had gesolliciteerd), hoe het team is opgebouwd etc.

Ook handig, je kunt evt. refereren aan het gesprek in je brief.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_120220193
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef Yankee het volgende:
Krijg ik net een mailtje naar aanleiding van een sollicitatie met de mededeling dat de vacature inmiddels 'tijdelijk' gesloten is ):O jezus kutbedrijf, verwijder de vacature dan :r
Ik kan je precies vertellen waarom bedrijven dat doen. Wij doen het hier namelijk ook.
We zetten een vacature online omdat we denken dat er in de toekomst wel eens een functie vrij zou kunnen komen. De vacature staat op internet en werkzoekende reageren daar op terwijl de functie in werkelijkheid nog niet vrij is. We hebben dan een ruime tijd om veel (lees tientallen) mensen uit te nodigen die in eerste instantie allemaal afgewezen worden. Als we dan echt mensen nodig hebben dan hebben we een goed beeld van wie er bij ons passen en die bellen we dan alsnog om langs te komen voor een tweede of derde gesprek.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_120220328
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Even polsen hoe de mensen klinken, wat de harde eisen zijn bij de vacature, zoeken ze een junior of een senior (blijkt niet altijd uit de vacature), wat vinden ze het belangrijkste in een kandidaat. bij welk bedrijf is het (indien via een tussenpersoon, heb wel eens meegemaakt dat het om mijn oude functie ging of om een vacature waarop ik al eens had gesolliciteerd), hoe het team is opgebouwd etc.

Ook handig, je kunt evt. refereren aan het gesprek in je brief.
Als dat allemaal onbekend is kan het misschien handig zijn, ik krijg alleen het gevoel dat het een verplicht nummertje (aan het worden?) is.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 12 december 2012 @ 09:54:42 #104
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_120220364
quote:
19s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:48 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik kan je precies vertellen waarom bedrijven dat doen. Wij doen het hier namelijk ook.
We zetten een vacature online omdat we denken dat er in de toekomst wel eens een functie vrij zou kunnen komen. De vacature staat op internet en werkzoekende reageren daar op terwijl de functie in werkelijkheid nog niet vrij is. We hebben dan een ruime tijd om veel (lees tientallen) mensen uit te nodigen die in eerste instantie allemaal afgewezen worden. Als we dan echt mensen nodig hebben dan hebben we een goed beeld van wie er bij ons passen en die bellen we dan alsnog om langs te komen voor een tweede of derde gesprek.
Kreeg als reactie terug dat ze net drie mensen hadden aangenomen.

Verder kan ik het wel begrijpen van de kant van het bedrijf, het is alleen wel godsgruwelijk irritant als sollicitant zijnde
.
pi_120220534
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:54 schreef Yankee het volgende:

[..]

Kreeg als reactie terug dat ze net drie mensen hadden aangenomen.
Tuurlijk zeggen ze dat. Als ze zeggen dat je niet goed genoeg bent kunnen ze je achteraf natuurlijk niet meer aannemen als ze wel mensen nodig hebben.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 12 december 2012 @ 10:05:44 #106
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_120220631
quote:
19s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:01 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Tuurlijk zeggen ze dat. Als ze zeggen dat je niet goed genoeg bent kunnen ze je achteraf natuurlijk niet meer aannemen als ze wel mensen nodig hebben.
Zit wat in :P Ik zoek maar weer rustig verder
.
pi_120220710
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:09 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Had nog even gekeken. Is niet 1 van de functies die jij gestuurd had. Maar wel dus nav mijn sollicitaties op alle functies die jij gestuurd had :)
gelukkig maar :)
pi_120221328
Bedankt voor de tip om je linked in profiel compleet te maken!

Ik krijg nu een mailtje met de vraag of ik mijn CV wilt opsturen, en dat ze misschien iets voor mij kunnen betekenen :D

Die man die had eergisteren mijn profiel bekeken en mij toegevoegd op linked in.

Bizar *O*
  woensdag 12 december 2012 @ 12:44:51 #109
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120225436
Nu het sneeuwt buiten slaat de verveling ook heel erg toe zeg..
Ik heb geen idee wat ik nu de hele dag uit moet vreten.
pi_120225545
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:44 schreef Compoantje het volgende:
Nu het sneeuwt buiten slaat de verveling ook heel erg toe zeg..
Ik heb geen idee wat ik nu de hele dag uit moet vreten.
Ik wil ook sneeuw :o

Ja ik doe huishouden, 1 uur wandelen met de hond, uurtje sporten, en dan ga ik meestal series kijken of gamen :+

Zo breng ik de dag door :P En elke dag alle vacature sites af :)
  woensdag 12 december 2012 @ 12:49:01 #111
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120225582
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:39 schreef Zeurberus het volgende:
Tijdje geleden hier al 'uitgeschreven' maar een mag met trots vertellen dat mij vandaag een 9 maanden contract + salaris verhoging is geboden, die ik uiteraard meteen heb aangenomen. Dit na een proefcontract van 3 maanden om elkaar beter te leren kennen. Het was veel en hard werken maar 3 maanden bikkelen (2 1/2 uur reistijd per dag + overuren) heeft zijn vruchten afgeworpen.

Zoals bij elk functioneringsgesprek was er ruimte voor verbetering. maar omgang, motivatie en inzet was goed. De verbeterpunten liggen dus bij mijn groei in de functie, wat ik al had verwacht. Die groei komt vanzelf wel. Zij blij met mij en ik blij met het bedrijf. Inmiddels verhuisd dus die reistijd is weg, dit was ook nog een gokje omdat ik verhuisd was voor mijn functioneringsgesprek maar had er vertrouwen in. Die kleine gok is dus ook goed uitgepakt.

Voor het eerst sinds 5 jaar kan ik eens gaan plannen wat ik ga doen met mijn geld, want er is nu eindelijk zekerheid en doorgroeimogelijkheden.

Dit is trouwens niet bedoeld als een dolk in de rug. Ik zat een kleine 5 maanden geleden in hetzelfde schuitje als jullie zitten. Ik wil hiermee aantonen dat er wel degelijk bedrijven zijn die hun afspraken nakomen en dat je zelfs tijdens een crisis nog ergens aan de slag kan waar je interesse ligt en dat je er zelfs op vooruit kan gaan.
Die reistijden, das wel een zware aanslag op de lange duur.

Ow, zag net te laat dat in al dichter bent gaan wonen bij je werk, toppie ^O^
  woensdag 12 december 2012 @ 12:56:06 #112
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120225834
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:47 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik wil ook sneeuw :o

Ja ik doe huishouden, 1 uur wandelen met de hond, uurtje sporten, en dan ga ik meestal series kijken of gamen :+

Zo breng ik de dag door :P En elke dag alle vacature sites af :)
Ik heb en wil geen hond, sporten is tijdje geleden geschrapt wegens de kosten ( voetbal nog wel ) en gamen kan ik ook niet :p ik zou wel een halve meter sneeuw willen hebben ja...kan ik wat meer spelen met m'n canon :)

series, films of tv kan wel ;) aantal vrienden werkt wel onregelmatig dus een bezoekje kan nog wel is. Huishouden doe je ook nie elke dag toch? Ik kijk altijd uit naar de donderdag al er al wat mensen met weekend zijn want wil daar nu nog meer genieten en eruit halen dan voorheen. Eind van de maand zijn er wel een hoop vrienden vrij maar in januari, wat toch al zo'n saaie maand is, hoop ik toch wel ergens aan de slag te mogen. Kan ook gewoon minder doen wegens geld....

De laatste en volgens mij eerste 2 maanden van het jaar zijn niet de meest kansrijke op een baan.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_120226203
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:56 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ik heb en wil geen hond, sporten is tijdje geleden geschrapt wegens de kosten ( voetbal nog wel ) en gamen kan ik ook niet :p ik zou wel een halve meter sneeuw willen hebben ja...kan ik wat meer spelen met m'n canon :)

series, films of tv kan wel ;) aantal vrienden werkt wel onregelmatig dus een bezoekje kan nog wel is. Huishouden doe je ook nie elke dag toch? Ik kijk altijd uit naar de donderdag al er al wat mensen met weekend zijn want wil daar nu nog meer genieten en eruit halen dan voorheen. Eind van de maand zijn er wel een hoop vrienden vrij maar in januari, wat toch al zo'n saaie maand is, hoop ik toch wel ergens aan de slag te mogen. Kan ook gewoon minder doen wegens geld....

De laatste en volgens mij eerste 2 maanden van het jaar zijn niet de meest kansrijke op een baan.
Dat heb ik ook moet ook gewoon beter op mijn geld letten. Dus kan niet altijd op pad of naar vriendinnen (die wonen ver weg dus veel benzine = geen geld voor).. Gelukkig heeft mijn vriend daar wel begrip voor en vind hij dat wel belangrijk dus ik voel me niet schuldig. Ik kan de gezamelijke kosten nog betalen, dus dat scheelt.
Heb wel een hobby gezocht en daar geef ik soms wat geld aan uit maar ook niet elke maand en als ik het doe dan haal ik goedkopere dingen.

En ik ben af en toe zo uit het ritme dat ik het huishouden pas savonds doe en de rest van de dag op mijn kont zit. Merk dat ik het wel moeilijk vind om een goed ritme aan te houden (mijn vriend is chauffeur dus heb ook geen reden om uit bed te gaan door de weeks, normaal zou ik met hem opstaan als hij gewoon thuis zou zijn)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_120226311
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:56 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ik sport gewoon lekker thuis :D
BodyCombat, Pump en Step in mijn huiskamer. Vriend van mij is Les Mills instructeur, dus ik heb zijn DVD's geleend. Step en Bodypump setje gekocht :)

Ik kijk altijd uit naar de voetbaltraining en de wedstrijd. Dat doe ik ook nog :P

Gamen deed ik al jaren, best veel tijd gehad om spellen uit te spelen nu _O-
En afspreken met vrienden. Echt uitgaan 1 keer in de maand, en dan eten en stappen. Laatste keer was afgelopen zaterdag, ik was 50 euro kwijt, dus dat viel mee.

Maar heb ook tegen vrienden gezegd, als ik eind januari nog geen baan heb, dan is dat ook over. Want dan ga ik geen geld uitgeven aan stappen natuurlijk :D

Eind december heb ik waarschijnlijk al trainingen van de ABN. Moet alleen mijn 15 minutengesprek nog doorkomen aanstaande vrijdag. En dan kan ik 04-01 direct beginnen bij ABN. Maar helaas maar voor 3 maanden.

Maar december is inderdaad een klote maand om een baan te krijgen -O-

Ow en huishouden doe ik elke dag.... 2 katten en een hond :D Dus elke dag stofzuigen en om de dag dweilen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 13:10:36 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 december 2012 @ 13:19:17 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120226623
Neem kinderen... ideaal voor je ritme :)

En sowieso... ik kom tijd te kort :')
  Moderator / Redactie FP woensdag 12 december 2012 @ 13:20:46 #116
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_120226669
Zo, volgende afwijzing binnen. Tot dusver nog 3-4 waar meer potentie in zit, maar toch.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_120226671
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
_O- _O- _O-

Als je geen geld heb, dan kan je ook geen kinderen nemen. Vind ik dan. Ik heb geen geld voor kinderen :D

Ik heb straks maar 100 euro per maand om te eten _O- Hoe wil je dan nog een kind onderhouden :D
pi_120226679
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:

En sowieso... ik kom tijd te kort :')
Ik wil wel kinderen maar voor dat we aan kinderen kunnen beginnen moeten we dit huis verkopen en een nieuw huis kopen.. (Joehoe daar is het echt de goede tijd voor!)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 december 2012 @ 13:21:37 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120226698
Tja ik heb ze al :) Terugstoppen gaat niet meer.
  Moderator / Redactie FP woensdag 12 december 2012 @ 13:23:46 #120
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_120226766
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja ik heb ze al :) Terugstoppen gaat niet meer.
Marktplaats 8-)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_120226781
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:23 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Marktplaats 8-)
_O-
pi_120227226
Ik denk dat Swetsenegger wel gelijk heeft. Kinderen zorgen voor een fantastisch ritme in die zin. Het trekt je uit bed in de ochtend en ook weer in bed in de avond. Meer ritme is altijd goed :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120227310
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:30 schreef Jesse_ het volgende:
Dat bellen naar aanleiding van een vacature, waarom doen mensen dat toch?
Ik denk bij het lezen van eentje nou nooit, oh laat ik x en y eens vragen! :')
Daar gaat het niet om, je valt gewoon beter op als ze je al aan de lijn hebben gehad. Is het meteen persoonlijker dan wanneer ze alleen een brief met een naam zien. Het toont ook meer inzet en betrokkenheid van jouw kant, iets waar veel waarde aan gehecht wordt. Hebben ze ook een beter idee er van of je niet gewoon type bent dat 100 sollicitatiebrieven schrijft en alleen naam van bedrijf veranderd.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:43:50 #124
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120227524
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat Swetsenegger wel gelijk heeft. Kinderen zorgen voor een fantastisch ritme in die zin. Het trekt je uit bed in de ochtend en ook weer in bed in de avond. Meer ritme is altijd goed :)
Mijn ritme is niet heel anders vind ik zelf. Enige wat ik nu "anders" doe ten opzichte van de tijd dat ik werk had is dat ik iets later opsta en naar bed ga en iets later ontbijt en lunch.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_120227855
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:39 schreef Zeurberus het volgende:
Tijdje geleden hier al 'uitgeschreven' maar een mag met trots vertellen dat mij vandaag een 9 maanden contract + salaris verhoging is geboden, die ik uiteraard meteen heb aangenomen. Dit na een proefcontract van 3 maanden om elkaar beter te leren kennen. Het was veel en hard werken maar 3 maanden bikkelen (2 1/2 uur reistijd per dag + overuren) heeft zijn vruchten afgeworpen.

Zoals bij elk functioneringsgesprek was er ruimte voor verbetering. maar omgang, motivatie en inzet was goed. De verbeterpunten liggen dus bij mijn groei in de functie, wat ik al had verwacht. Die groei komt vanzelf wel. Zij blij met mij en ik blij met het bedrijf. Inmiddels verhuisd dus die reistijd is weg, dit was ook nog een gokje omdat ik verhuisd was voor mijn functioneringsgesprek maar had er vertrouwen in. Die kleine gok is dus ook goed uitgepakt.

Voor het eerst sinds 5 jaar kan ik eens gaan plannen wat ik ga doen met mijn geld, want er is nu eindelijk zekerheid en doorgroeimogelijkheden.

Dit is trouwens niet bedoeld als een dolk in de rug. Ik zat een kleine 5 maanden geleden in hetzelfde schuitje als jullie zitten. Ik wil hiermee aantonen dat er wel degelijk bedrijven zijn die hun afspraken nakomen en dat je zelfs tijdens een crisis nog ergens aan de slag kan waar je interesse ligt en dat je er zelfs op vooruit kan gaan.
Een dolk in de rug?? In wat voor referentiekader begeef jij je? ;)

Proficiat! ^O^
You're never fully dressed until you wear a smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')