abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120060047
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20,

De OP vind je hier.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_120060121
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:52 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik ook een broer :P
Mijn broertje ziet mij aankomen _O-

Nee ook dat zou ik niet doen, :D
pi_120060230
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:54 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Mijn broertje ziet mij aankomen _O-

Nee ook dat zou ik niet doen, :D
Ach, mijn broer heeft ook bij mij gewoond toen het uitging met zijn ex. Dat komt wel goed.
Maar denk eerder dat mijn ouders maandelijks wat bijstaan.
  Moderator vrijdag 7 december 2012 @ 23:01:33 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120060519
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:02 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Wij hebben het nooit slecht gehad. Mijn man had afgelopen 5 jaar een inkomen van 2400-3800 netto, dat was inclusief overwerk. Overwerk is nu weggevallen, omdat de economie is ingekakt, en er te weinig werk is.

Dus ook hier kan je geen oordeel over vellen. Mijn inkomen was 1900 netto per maand. Dus met een gemiddeld inkomen van 4300 netto. Konden wij die vaste lasten van 2500 netto makkelijk betalen. (LEES: ONS HUIS en belangrijke vaste lasten)

Maar wat iedereen al zegt. Alles is verandert. Alles is duurder geworden.... en overwerk wat wegvalt.

En sowieso heeft ons huis te koop gestaan 3 jaar lang, maar je krijgt gewoon niet verkocht, ik denk dat je te makkelijk denkt ^O^
Je noemde mijn naam, dus ben gaan lezen. Het klopt dat er aanvullingsmogelijkheden zijn voor de duur van de WW.

Maar is je WW dan nu op of zo?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_120060979
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Je noemde mijn naam, dus ben gaan lezen. Het klopt dat er aanvullingsmogelijkheden zijn voor de duur van de WW.

Nee gelukkig niet... hoewel, nog 2 maandjes. Maar dat komt goed ivm tijdelijke baan bij de ABN.... (nog even duimen).

Het is voor Spezza.... wacht ik zoek de post erbij.
pi_120061138
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:56 schreef Spezza19 het volgende:
Bij welke vacaturesite kon je ook alweer op salaris zoeken?

Ik moet namelijk een bepaald salaris hebben, anders heeft het voor mij geen zin om uberhaupt op een functie te reageren. Dus filter ik liever alvast de lagere salarissen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:02 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Lijkt mij wel logisch... heeft geen zin om op vacatures te reageren die minder betalen dan je WW uitkering :)

Maar goed, dat snap jij natuurlijk niet...
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

erg vaag. Ik ga juist meer verdienen, ok 50-100 euro netto maar. Maar nog altijd meer dan mij WW uitkering.

Ik weet dat die mod Renesite dat een keer helemaal heeft uitgelegd aan mij (1,5 jaar geleden ofzo). Misschien moet je hem eens een pm sturen. Hij wilt je vast meer info geven....
Jij had me toen verteld, dat als ik een baan accepteerde voor minder salaris, dat ze dan eventueel zouden aanvullen toch?
Of heb ik het toen verkeerd begrepen :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2012 23:13:39 ]
pi_120061380
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:56 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ach, mijn broer heeft ook bij mij gewoond toen het uitging met zijn ex. Dat komt wel goed.
Maar denk eerder dat mijn ouders maandelijks wat bijstaan.
dat laatste zou beter zijn toch :P
pi_120062004
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van de functie ook, ik heb vaak korte opdrachten gewerkt waarbij de periode al van te voren vast stond. Aan de andere kant ook wel eens "aangenomen" wat er op neer kwam dat ik gewoon in een poule kwam te staan. :')
Ja, voor kleinere klusjes vroeger - maar dat is vóór de crisis - kon ik meestal ook al snel terecht. Dit gaat overigens om een voltijds functie en heb ook al een sollicitatiegesprek bij het betreffende bedrijf achter de rug. Mochten ze me nu in een poule plaatsen, ben ik op z'n zachtst gezegd niet blij. :') Nou ja, ik wacht maandag even af, en anders tóch weer verder solliciteren. Vervelend zo, die onzekerheid. }:|
pi_120063515
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:18 schreef BlueMage het volgende:
Tsja niet eens 'n afgeronde MBO opleiding hebben is gewoon niet echt handig van me, ik heb er nu spijt van dat ik zo'n rommel van m'n leven heb gemaakt jaren geleden maar ja. Maandag uitkering aanvragen en druk verder gaan met solliciteren, d'r zit niet veel anders op.
Ik heb er ook spijt van. Ik heb ook alleen maar een mbo 2 diploma en was ook geen held op school. Altijd spijbelen en nooit zin om te leren. Daarbij had ik ook problemen thuis waardoor mijn jeugd ook niet top was. ;(

Ik zou nu nog steeds wel naar school willen, maar het punt is dat ik nu echt de juiste keuze wil maken. Maar moet wel eerlijk zeggen dat het mij erg moeilijk lijkt om weer naar school te gaan. Ben al 8 jaar niet meer naar school geweest :@ En er zit toch wel een aardige leeftijdsverschil als ik weer naar school wil.
pi_120063819
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:13 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik heb er ook spijt van. Ik heb ook alleen maar een mbo 2 diploma en was ook geen held op school. Altijd spijbelen en nooit zin om te leren. Daarbij had ik ook problemen thuis waardoor mijn jeugd ook niet top was. ;(

Ik zou nu nog steeds wel naar school willen, maar het punt is dat ik nu echt de juiste keuze wil maken. Maar moet wel eerlijk zeggen dat het mij erg moeilijk lijkt om weer naar school te gaan. Ben al 8 jaar niet meer naar school geweest :@ En er zit toch wel een aardige leeftijdsverschil als ik weer naar school wil.
Dat ligt er heel erg aan wat je zou gaan doen. Als je met een 21+ toets naar het HBO zou gaan dan kan ik je garanderen dat het leeftijdsverschil niet gigantisch is. Er zijn veel studenten die laat/later zijn begonnen, verkeerde keuzes hebben gemaakt of weer terug de collegebanken in zijn gegaan door de crisis.

Ik ben nu zelf student (WO) en degenen die direct van de middelbare school komen zijn zeker in de minderheid. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd in het eerste jaar toch wel op 20+ ligt.
pi_120067868
Tsja nou maar even maandag afwachten wat de verschillende uitzenbureaus zeggen. Echt kutzooi dat 'n hele afdeling van de één op de andere dag opgeheven wordt. 8)7 Ik denk nu dus wel drie keer na voordat ik bij ditzelfde bedrijf weer aan 't werk ga. (uitzenbureau zei dat ze me wel op de lijst van kandidaten hielden oid) Op m'n knieën smekend terug naar m'n oude werkgever in Duitsland is het laatste wat ik ga doen maar misschien zit er echt niks anders op. Tsja...leuke feestdagen zo. :')
Hallon!
pi_120072835
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

ik denk dat de meeste mensen zo gedacht hebben de laatste jaren.
ik en mijn vrouw werkte allebij FT en hadden meer dan 5k netto p/m .
maar we wisten al dat zodra er een kleine zou komen dan gaat er iemand minder werken dus anticipeer je daarop met het sluiten van een hypotheek.
dus geen top hypotheek nemen.
nu kunnen we allebij p/t werken en genoeg overhouden en toch een nieuwe auto en een huis van 270k.
pi_120072847
oops verkeerde quote

was hierop

Wij hebben het nooit slecht gehad. Mijn man had afgelopen 5 jaar een inkomen van 2400-3800 netto, dat was inclusief overwerk. Overwerk is nu weggevallen, omdat de economie is ingekakt, en er te weinig werk is.

Dus ook hier kan je geen oordeel over vellen. Mijn inkomen was 1900 netto per maand. Dus met een gemiddeld inkomen van 4300 netto. Konden wij die vaste lasten van 2500 netto makkelijk betalen. (LEES: ONS HUIS en belangrijke va
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 december 2012 @ 14:46:55 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120074336
Hmz, vacature waar ik 2 maanden geleden op gesolliciteerd heb EN ben afgewezen omdat er kandidaten met beter aansluitende ervaring hadden gesolliciteerd staat nu weer uit.

Ik ga gewoon weer solliciteren. Ondertussen werk ik 2 dagen in een soortgelijk vakgebied en in de branche. Misschien heb ik dit keer meer geluk.
pi_120107755
Ik overweeg om ook weer parttime te gaan werken in de branche waar ik vandaan kom... Dat er deze week ff een vacature voorbij komt waar ik voor wil gaan en vice versa.
You're never fully dressed until you wear a smile
  Moderator / Redactie FP zondag 9 december 2012 @ 16:07:02 #16
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_120110428
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 december 2012 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, vacature waar ik 2 maanden geleden op gesolliciteerd heb EN ben afgewezen omdat er kandidaten met beter aansluitende ervaring hadden gesolliciteerd staat nu weer uit.

Ik ga gewoon weer solliciteren. Ondertussen werk ik 2 dagen in een soortgelijk vakgebied en in de branche. Misschien heb ik dit keer meer geluk.
Ken het. Bij een bedrijf staat ook nog steeds een vacature uit voor een functie waar ik ook al dik een jaar geleden op heb gesolliciteerd. Maar Hell no dat ik het opnieuw ga proberen, na de behandeling van vorige keer.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_120115180
quote:

Groot gelijk. Die dingen persoonlijk opvatten heeft echt geen nut. Succes.
pi_120117382
quote:

Achterlijk dit ja. Zelf een keer met hospiteren gehad. Ik geweest, krijg ik later een sms: helaas paste je niet in ons profiel en hebben we iemand anders gekozen.
3 dagen later staat dezelfde advertentie er weer op 8)7 Hadden ze blijkbaar toch niet iemand anders gekozen, maar gewoon iedereen afgewimpeld.. Heb niet nogmaals gereageerd maar vind dat wel erg stom altijd...
pi_120120754
Werkzaamheden aan werk.nl
De werkzaamheden aan werk.nl duren langer dan verwacht. Wij verwachtten zondagavond om 18.00 uur klaar te zijn. Dat gaat ons helaas niet lukken. U kunt vanaf zondagavond 21.00 uur weer op werk.nl terecht. Onze excuses voor deze vertraging.

Wel goed dat er WEER aan de site wordt gewerkt. Nu hopen dat het blijft werken.... want het is een kutsite :P
pi_120140251
Nav een 2e gesprek net nieuws gekregen dat ik het niet geworden ben.. Helaas.
Nu nog 2 lopende procedures.. fingers crossed
pi_120141101
Ik kom hier ook meelezen en meeschrijven. Sinds vorige week werkloos dus hard op zoek naar een baan.
Ben al 4 keer afgewezen na een gesprek omdat ik te energiek was en ze bang waren dat ik me snel zou vervelen in de functie en het team rustiger was. En minder extravert dus dat dat geen goede dynamiek zou geven :S
Zwaar irritant dus.

Overmorgen heb ik via het uitzendbureau een gesprek voor secretaresse bij een telecom diensten bureau. Maar ik probeer me nu voor te bereiden op de vraag: waarom dit bedrijf?
Maar ik weet het eigenlijk niet. Heel eerlijk boeit het me niet waar ik kom te werken. Deze functie van as woensdag is wel heel leuk. Het is een project voor een maand, maar ik heb niet echt iets speciaals met de telecom.
Wat voor zinnig antwoord kan je hierop geven?
pi_120141668
Ze willen ook nooit de nuchtere waarheid weten 'omdat ik mijn rekeningen moet betalen' 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120141953
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:33 schreef Isabeau het volgende:
Ze willen ook nooit de nuchtere waarheid weten 'omdat ik mijn rekeningen moet betalen' 8-)
Haha ja. Sowieso, ik vind dat soort vragen altijd van die dooddoeners. Sowieso omdat ik vaak al in de motivatiebrief aangeef hoe/wat/waarom.

Ik heb net Randstad lopen spammen, Manpower en ben nu bezig met een algemene email naar alle uitzendbureaus in de regio met de boodschap dat ik bereid ben alles aan te pakken wat minimaal X bedrag betaald.
pi_120142077
Ik zag deze staan op FOK! :NWS / Vooral mbo'ers hard getroffen op arbeidsmarkt
En dacht: ja logisch, als ik om me heen kijk worden ontzettend veel mbo functies (secretaresse, planners) bij ons ingevuld door hbo opgeleide mensen (grafisch vormgever, lerares, verpleegkundigen, radiodiagnostisch laborante). Er is er 1 niet hbo opgeleid en die kan het werk eigenlijk niet en maakt vreselijk veel fouten. Maar het wordt wel mbo betaald :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120142145
Ja ik had dat bericht ook gezien ja. En we zijn er nog lang niet.... het zal nog erger worden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 december 2012 @ 11:15:24 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120142712
Gewoon uitgaan van je eigen kracht :)
Kom op positive thinking. Schouders 'r onder. Niet klagen maar dragen en bidden om kracht en zo :P
pi_120143146
Geen passende vacatures en moet nog een keer solliciteren vandaag. Word er langzaam gek van..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_120143258
Zie ik op werk.nl een vacature voor een omscholingstraject naar receptioniste, telefoniste en administratief medewerker. Maar aangezien ik WW ontvang is deelname niet mogelijk..

Vind ik eigenlijk belachelijk...
pi_120143769
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Zie ik op werk.nl een vacature voor een omscholingstraject naar receptioniste, telefoniste en administratief medewerker. Maar aangezien ik WW ontvang is deelname niet mogelijk..

Vind ik eigenlijk belachelijk...
Dat is inderdaad wel lekker bijdehand.... ;(
pi_120144047
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:53 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel lekker bijdehand.... ;(
Ja vind echt wel dat ze daar wat aan mogen doen, mij zou het persoonlijk namelijk echt wel helpen omdat ik dan een stuk breder kan solliciteren. Want de kinderopvang is echt niets op het moment. Ik kom aan nog geen 4 sollicitaties per 4 weken die ook maar enige connectie hebben met mijn werkervaring en/of opleiding. En voor winkels ben ik al gauw te oud :(
pi_120144712
Zo helaas weer afwijzing gekregen, maar ook een mailtje met de vraag of ik een sollicitatiebrief wilt schrijven :D

Dus daar ga ik zo even voor zitten :P
  maandag 10 december 2012 @ 12:27:53 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120144905
Ik vraag me altijd af waarom ze zo graag een sollicitatiebrief willen hebben. Om te controleren of je foutloos kunt spellen ofzo? Motivatie en onderbouwing kun je ook mondeling toelichten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_120145020
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:27 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom ze zo graag een sollicitatiebrief willen hebben. Om te controleren of je foutloos kunt spellen ofzo? Motivatie en onderbouwing kun je ook mondeling toelichten.
In mijn geval ben ik schriftelijk ook veel zwakker als mondeling. Maar toch krijgen ze eerst naar het schriftelijk..
pi_120145088
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:27 schreef Tinkepink het volgende:
ja je kunt ook creatiever solliciteren met misschien een youtube filmpje ofzo :P Moet ook maar net bij de functie passen denk ik.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator / Redactie FP maandag 10 december 2012 @ 12:36:40 #35
Brabo Bastard
pi_120145162
Zijn er eigenlijk nog wel plekken waar ze je de kans geven om ervaring op te doen? Ze vragen overal een x aantal jaar ervaring, maar voor dezelfde functie is nergens bijvoorbeeld een plek te vinden waar je de kans krijgt om ervaring op te doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120145271
Daarom zijn er tegenwoordig ook flink wat werkzoekende die stages aannemen, zodat ze maar werkervaring op kunnen doen. Maar wat ook weer als gevolg heeft dat studenten geen stageplekken kunnen vinden...
pi_120145448
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:40 schreef fh101 het volgende:
Daarom zijn er tegenwoordig ook flink wat werkzoekende die stages aannemen, zodat ze maar werkervaring op kunnen doen. Maar wat ook weer als gevolg heeft dat studenten geen stageplekken kunnen vinden...
Mjah zou leuk zijn als ik dan alsnog mijn rekeningen had kunnen betalen :( :P
pi_120145488
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Jammer alleen dat stages zo goed als slavenarbeid zijn :P 300 bruto per maand voor 36 uur per week, zonder reiskostenvergoeding ;(
  Moderator / Redactie FP maandag 10 december 2012 @ 12:47:36 #39
Brabo Bastard
pi_120145501
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:40 schreef fh101 het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Dat dus, heeft voordelen en nadelen...
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120146186
Zucht er is weer niets te op de vacature sites wat echt goed aansluit bij mijn wensen.

Dan maar weer een verplichte cv opsturen naar een baan die ik hooguit als matig kan omschrijven..
pi_120148277
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:09 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Zucht er is weer niets te op de vacature sites wat echt goed aansluit bij mijn wensen.

Dan maar weer een verplichte cv opsturen naar een baan die ik hooguit als matig kan omschrijven..
Op maandag altijd aan het eind van de middag kijken :)
Ik neem op maandagochtend nog geen eens meer de moeite om te kijken, dus dan ga ik eerst sporten en schoonmaken, en dan rond een uur of 4 kijk ik pas :P
  maandag 10 december 2012 @ 15:16:42 #42
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120150393
De ns wordt ook nie wat hoor ik net....kak
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_120154429
Ik had vorige week dinsdag een gesprek waarbij ze zeiden dat ze na het weekend zouden laten weten of er een tweede gesprek komt. Maar nog niks gehoord.
Zal ik morgen zelf bellen of moet ik het deze week gewoon afwachten? Vind dat ook zo irritant bij solliciteren. Al dat gewacht op een verlossend antwoord :S
pi_120156647
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:16 schreef INViCTuS het volgende:
De ns wordt ook nie wat hoor ik net....kak
Wat was de reden?
Ik heb ook bij ns gesolliciteerd. Ben benieuwd wat ze zeggen.
pi_120159063
Morgen bij Randstad 'n gesprek om te gaan orderpicken oid bij DSV, mja beter dan niks zullen we maar zeggen.
Hallon!
  maandag 10 december 2012 @ 18:51:39 #46
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120159203
Vandaag eerste werkdag gehad als inhuur archiefbeheerder bij een overheidsorganisatie 25 km verderop. Naar verluidt schoot m'n voorganger in de stress van de achterstanden en heeft de puinhoop juist verergert, zal een hele klus worden om de boel weer op orde te brengen :+

Aangename organisatie trouwens zo op het eerste gezicht, met flexibele werktijden, regels en sympathieke collega's. Rondom Kerst en Oud & Nieuw zijn er trouwens zoveel vrije dagen (organisatie gesloten) dat het weinig scheelt met een kerstvakantie :+
  maandag 10 december 2012 @ 19:26:32 #47
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120160772
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 17:52 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wat was de reden?
Ik heb ook bij ns gesolliciteerd. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Welke standplaats en als wat? Er waren heel erg veel aanmeldingen en hebben een selectie gemaakt en de keuze viel op mensen die qua kennis en ervaring beter in het profiel passen. Altijd de ervaring he...
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_120161679
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:26 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Welke standplaats en als wat? Er waren heel erg veel aanmeldingen en hebben een selectie gemaakt en de keuze viel op mensen die qua kennis en ervaring beter in het profiel passen. Altijd de ervaring he...
Conducteur standplaats Lelystad. Daar waren nog niet zoveel aanmeldingen. 1 van de weinige voordelen van Lelystad :') :+
  maandag 10 december 2012 @ 19:45:55 #49
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120161762
Ik Arnhem...
Never Stop Exploring!
  maandag 10 december 2012 @ 20:49:41 #50
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_120165666
Krijg ik net een mailtje naar aanleiding van een sollicitatie met de mededeling dat de vacature inmiddels 'tijdelijk' gesloten is ):O jezus kutbedrijf, verwijder de vacature dan :r
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')