Ach, mijn broer heeft ook bij mij gewoond toen het uitging met zijn ex. Dat komt wel goed.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:54 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Mijn broertje ziet mij aankomen
Nee ook dat zou ik niet doen,
Je noemde mijn naam, dus ben gaan lezen. Het klopt dat er aanvullingsmogelijkheden zijn voor de duur van de WW.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:02 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Wij hebben het nooit slecht gehad. Mijn man had afgelopen 5 jaar een inkomen van 2400-3800 netto, dat was inclusief overwerk. Overwerk is nu weggevallen, omdat de economie is ingekakt, en er te weinig werk is.
Dus ook hier kan je geen oordeel over vellen. Mijn inkomen was 1900 netto per maand. Dus met een gemiddeld inkomen van 4300 netto. Konden wij die vaste lasten van 2500 netto makkelijk betalen. (LEES: ONS HUIS en belangrijke vaste lasten)
Maar wat iedereen al zegt. Alles is verandert. Alles is duurder geworden.... en overwerk wat wegvalt.
En sowieso heeft ons huis te koop gestaan 3 jaar lang, maar je krijgt gewoon niet verkocht, ik denk dat je te makkelijk denkt
Nee gelukkig niet... hoewel, nog 2 maandjes. Maar dat komt goed ivm tijdelijke baan bij de ABN.... (nog even duimen).quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je noemde mijn naam, dus ben gaan lezen. Het klopt dat er aanvullingsmogelijkheden zijn voor de duur van de WW.
Maar is je WW dan nu op of zo?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:56 schreef Spezza19 het volgende:
Bij welke vacaturesite kon je ook alweer op salaris zoeken?
Ik moet namelijk een bepaald salaris hebben, anders heeft het voor mij geen zin om uberhaupt op een functie te reageren. Dus filter ik liever alvast de lagere salarissen.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:02 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel logisch... heeft geen zin om op vacatures te reageren die minder betalen dan je WW uitkering
Maar goed, dat snap jij natuurlijk niet...
Jij had me toen verteld, dat als ik een baan accepteerde voor minder salaris, dat ze dan eventueel zouden aanvullen toch?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
erg vaag. Ik ga juist meer verdienen, ok 50-100 euro netto maar. Maar nog altijd meer dan mij WW uitkering.
Ik weet dat die mod Renesite dat een keer helemaal heeft uitgelegd aan mij (1,5 jaar geleden ofzo). Misschien moet je hem eens een pm sturen. Hij wilt je vast meer info geven....
dat laatste zou beter zijn tochquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach, mijn broer heeft ook bij mij gewoond toen het uitging met zijn ex. Dat komt wel goed.
Maar denk eerder dat mijn ouders maandelijks wat bijstaan.
Ja, voor kleinere klusjes vroeger - maar dat is vóór de crisis - kon ik meestal ook al snel terecht. Dit gaat overigens om een voltijds functie en heb ook al een sollicitatiegesprek bij het betreffende bedrijf achter de rug. Mochten ze me nu in een poule plaatsen, ben ik op z'n zachtst gezegd niet blij.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de functie ook, ik heb vaak korte opdrachten gewerkt waarbij de periode al van te voren vast stond. Aan de andere kant ook wel eens "aangenomen" wat er op neer kwam dat ik gewoon in een poule kwam te staan.
Ik heb er ook spijt van. Ik heb ook alleen maar een mbo 2 diploma en was ook geen held op school. Altijd spijbelen en nooit zin om te leren. Daarbij had ik ook problemen thuis waardoor mijn jeugd ook niet top was.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:18 schreef BlueMage het volgende:
Tsja niet eens 'n afgeronde MBO opleiding hebben is gewoon niet echt handig van me, ik heb er nu spijt van dat ik zo'n rommel van m'n leven heb gemaakt jaren geleden maar ja. Maandag uitkering aanvragen en druk verder gaan met solliciteren, d'r zit niet veel anders op.
Dat ligt er heel erg aan wat je zou gaan doen. Als je met een 21+ toets naar het HBO zou gaan dan kan ik je garanderen dat het leeftijdsverschil niet gigantisch is. Er zijn veel studenten die laat/later zijn begonnen, verkeerde keuzes hebben gemaakt of weer terug de collegebanken in zijn gegaan door de crisis.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:13 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik heb er ook spijt van. Ik heb ook alleen maar een mbo 2 diploma en was ook geen held op school. Altijd spijbelen en nooit zin om te leren. Daarbij had ik ook problemen thuis waardoor mijn jeugd ook niet top was.![]()
Ik zou nu nog steeds wel naar school willen, maar het punt is dat ik nu echt de juiste keuze wil maken. Maar moet wel eerlijk zeggen dat het mij erg moeilijk lijkt om weer naar school te gaan. Ben al 8 jaar niet meer naar school geweestEn er zit toch wel een aardige leeftijdsverschil als ik weer naar school wil.
ik denk dat de meeste mensen zo gedacht hebben de laatste jaren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je noemde mijn naam, dus ben gaan lezen. Het klopt dat er aanvullingsmogelijkheden zijn voor de duur van de WW.
Maar is je WW dan nu op of zo?
Ken het. Bij een bedrijf staat ook nog steeds een vacature uit voor een functie waar ik ook al dik een jaar geleden op heb gesolliciteerd. Maar Hell no dat ik het opnieuw ga proberen, na de behandeling van vorige keer.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, vacature waar ik 2 maanden geleden op gesolliciteerd heb EN ben afgewezen omdat er kandidaten met beter aansluitende ervaring hadden gesolliciteerd staat nu weer uit.
Ik ga gewoon weer solliciteren. Ondertussen werk ik 2 dagen in een soortgelijk vakgebied en in de branche. Misschien heb ik dit keer meer geluk.
Groot gelijk. Die dingen persoonlijk opvatten heeft echt geen nut. Succes.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, vacature waar ik 2 maanden geleden op gesolliciteerd heb EN ben afgewezen omdat er kandidaten met beter aansluitende ervaring hadden gesolliciteerd staat nu weer uit.
Ik ga gewoon weer solliciteren. Ondertussen werk ik 2 dagen in een soortgelijk vakgebied en in de branche. Misschien heb ik dit keer meer geluk.
Achterlijk dit ja. Zelf een keer met hospiteren gehad. Ik geweest, krijg ik later een sms: helaas paste je niet in ons profiel en hebben we iemand anders gekozen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Haha ja. Sowieso, ik vind dat soort vragen altijd van die dooddoeners. Sowieso omdat ik vaak al in de motivatiebrief aangeef hoe/wat/waarom.quote:Op maandag 10 december 2012 10:33 schreef Isabeau het volgende:
Ze willen ook nooit de nuchtere waarheid weten 'omdat ik mijn rekeningen moet betalen'
Dat is inderdaad wel lekker bijdehand....quote:Op maandag 10 december 2012 11:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Zie ik op werk.nl een vacature voor een omscholingstraject naar receptioniste, telefoniste en administratief medewerker. Maar aangezien ik WW ontvang is deelname niet mogelijk..
Vind ik eigenlijk belachelijk...
Ja vind echt wel dat ze daar wat aan mogen doen, mij zou het persoonlijk namelijk echt wel helpen omdat ik dan een stuk breder kan solliciteren. Want de kinderopvang is echt niets op het moment. Ik kom aan nog geen 4 sollicitaties per 4 weken die ook maar enige connectie hebben met mijn werkervaring en/of opleiding. En voor winkels ben ik al gauw te oudquote:Op maandag 10 december 2012 11:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel lekker bijdehand....
In mijn geval ben ik schriftelijk ook veel zwakker als mondeling. Maar toch krijgen ze eerst naar het schriftelijk..quote:Op maandag 10 december 2012 12:27 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom ze zo graag een sollicitatiebrief willen hebben. Om te controleren of je foutloos kunt spellen ofzo? Motivatie en onderbouwing kun je ook mondeling toelichten.
ja je kunt ook creatiever solliciteren met misschien een youtube filmpje ofzoquote:Op maandag 10 december 2012 12:27 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom ze zo graag een sollicitatiebrief willen hebben. Om te controleren of je foutloos kunt spellen ofzo? Motivatie en onderbouwing kun je ook mondeling toelichten.
Mjah zou leuk zijn als ik dan alsnog mijn rekeningen had kunnen betalenquote:Op maandag 10 december 2012 12:40 schreef fh101 het volgende:
Daarom zijn er tegenwoordig ook flink wat werkzoekende die stages aannemen, zodat ze maar werkervaring op kunnen doen. Maar wat ook weer als gevolg heeft dat studenten geen stageplekken kunnen vinden...
Jammer alleen dat stages zo goed als slavenarbeid zijnquote:Op maandag 10 december 2012 12:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Mjah zou leuk zijn als ik dan alsnog mijn rekeningen had kunnen betalen![]()
quote:Op maandag 10 december 2012 12:40 schreef fh101 het volgende:
Daarom zijn er tegenwoordig ook flink wat werkzoekende die stages aannemen, zodat ze maar werkervaring op kunnen doen. Maar wat ook weer als gevolg heeft dat studenten geen stageplekken kunnen vinden...
Dat dus, heeft voordelen en nadelen...quote:Op maandag 10 december 2012 12:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Mjah zou leuk zijn als ik dan alsnog mijn rekeningen had kunnen betalen![]()
Op maandag altijd aan het eind van de middag kijkenquote:Op maandag 10 december 2012 13:09 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Zucht er is weer niets te op de vacature sites wat echt goed aansluit bij mijn wensen.
Dan maar weer een verplichte cv opsturen naar een baan die ik hooguit als matig kan omschrijven..
Wat was de reden?quote:Op maandag 10 december 2012 15:16 schreef INViCTuS het volgende:
De ns wordt ook nie wat hoor ik net....kak
Welke standplaats en als wat? Er waren heel erg veel aanmeldingen en hebben een selectie gemaakt en de keuze viel op mensen die qua kennis en ervaring beter in het profiel passen. Altijd de ervaring he...quote:Op maandag 10 december 2012 17:52 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat was de reden?
Ik heb ook bij ns gesolliciteerd. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Conducteur standplaats Lelystad. Daar waren nog niet zoveel aanmeldingen. 1 van de weinige voordelen van Lelystadquote:Op maandag 10 december 2012 19:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke standplaats en als wat? Er waren heel erg veel aanmeldingen en hebben een selectie gemaakt en de keuze viel op mensen die qua kennis en ervaring beter in het profiel passen. Altijd de ervaring he...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |