abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120231858
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:45 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Verwarmen en koelen (dus ook invriezen) vreet energie. Ik heb jarenlang een dubbeltariefmeter gehad maar ben daar vanaf gestapt nadat ik erop geattendeerd werd dat de tarieven zo gesteld zijn dat je wel heel veel energie moet verbruiken wil je met een dubbeltariefmeter goedkoper uit zijn. Wellicht een goed idee om dat eens na te kijken op de site van jouw energieleverancier.

En waar ik nu woon gaat het daltarief al om 21:00 in, dat is een stuk plezieriger :)
Als je een enkeltariefmeter hebt, hoef je toch geen rekening meer te houden met daluren/-tarieven?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_120232223
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:42 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

23 nu 21??? Damn! Bij mij staat ie standaard op 17, zomers 16, nu dan op 19.
21 vind ik normaal in de winter. Als ik hem op 19 zet is het ijskoud hier in huis :o

In de zomer staat hij op 15 inderdaad :)

quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Verwarming op 21 is wel heel erg hoog hoor! Niet gek dat je dan enorm veel stookt. Ik zou eens beginnen met de verwarming wat lager zetten en gewoon warme pantoffels en een trui aan doen.
En de droger zo min mogelijk gebruiken.
Hoog :? Nee vind ik niet. Ik ga niet zitten kou lijden hoor :')
En nu hij op 21 staat, heb ik inderdaad nog pantoffels aan en lig ik in de avond met een dekentje op de bank :D

Droger gebuik ik alleen voor handdoeken, draait 2 keer in de week op een zondag

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 16:00:15 ]
pi_120232394
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:45 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Verwarmen en koelen (dus ook invriezen) vreet energie. Ik heb jarenlang een dubbeltariefmeter gehad maar ben daar vanaf gestapt nadat ik erop geattendeerd werd dat de tarieven zo gesteld zijn dat je wel heel veel energie moet verbruiken wil je met een dubbeltariefmeter goedkoper uit zijn. Wellicht een goed idee om dat eens na te kijken op de site van jouw energieleverancier.

En waar ik nu woon gaat het daltarief al om 21:00 in, dat is een stuk plezieriger :)
Ik zeg toch.... ik merk het aan mijn eindnota.
Toen ik nog werkte en op zondag waste, en de verwarming alleen aanging in de avond en in het weekend, gebruikte ik veel minder energie dan nu.

Normaal 800 euro terug
Nu met een jaar thuis zitten, dus overdag wassen en de verwarming eerder aan 10 euro terug :)
pi_120232466
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:02 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik zeg toch.... ik merk het aan mijn eindnota.
Toen ik nog werkte en op zondag waste, en de verwarming alleen aanging in de avond en in het weekend, gebruikte ik veel minder energie dan nu.

Normaal 800 euro terug
Nu met een jaar thuis zitten, dus overdag wassen en de verwarming eerder aan 10 euro terug :)
Ik denk niet dat dat wassen zoveel verschil maakt. Ik denk eerder het feit dat je thuis zit en dus meer stookt en meer gebruik maakt van andere apparaten die normaal uitstaan als je niet thuis bent. :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_120232581
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:41 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja vooral de droger vreet energie _O-
Dus ik doe het echt nu pas na 23:00 uur, wassen en drogen. Maar het liefst probeer ik alles op een zondag te doen :P

Ik ga ook minder in bad nu, korte douches, etc. Ik merk wel dat ik er nu meer op ga letten.
Mijn man had een goed salaris (met overwerk) , maar die werkt nu halve dagen, waardoor hij nu niet meer overwerkt. Gelukkig gaat bij ons alles op 1 hoop (gezamenlijke rekeningen, al vanaf we samenwonen) zijn geld is mijn geld en andersom :P Vroeger verdiende ik meer, en nu is dat andersom _O-

[..]

mijn verzoek werd ook afgewezen.... ik zit in de WW. -O-
Naja eigenlijk kom het er bij ons ook op neer dat alles op een grote hoop ga want ik kan net mijn eigen zorgverzekering betalen en telefoonrekening en de rest gaat naar de gezamelijke rekening.
Het is vaak gewoon het idee van dat hij een leuk jurkje voor me koopt en ik me dan bezwaart voel. Dat vind ik gewoon moeilijk omdat ik altijd heb gewerkt voor mijn geld. Vanaf mijn 14 was ik aan het werk en kreeg ik wel een beetje kleedgeld maar ik betaalde alles zelf en het is nu een rotgevoel dat ik dat even niet kan.

Hoe kan ik uitzoeken of dat voor ons ook geld dat daltarief. Volgens mij hebben wij gewoon een vast tarief?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_120232632
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:03 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat wassen zoveel verschil maakt. Ik denk eerder het feit dat je thuis zit en dus meer stookt en meer gebruik maakt van andere apparaten die normaal uitstaan als je niet thuis bent. :)
dat zeg ik ook... het stoken ;)
En mijn laptop staat heel de dag aan :+ Maar die stond dus toen ik nog werkte, heel de nacht aan ..... goedkoper tarief dus.

Maar alle beetjes helpen.... dus ik was en droog na 23:00 uur. Verwarming pas aan als ik het echt koud krijg (na 13:00 uur) en maar op 21. Douchen ipv Badderen. Ik ga het in januari zien... dan kan ik november en december vergelijken :P
pi_120232657
quote:

[..]

Ja de TV staat hier nu vaak aan. En de laptop eigenlijk continu. Verder laat ik de lampen wel uit tot ongeveer half 5. en de kerst verlichting gaat ook pas aan als het donker is (Mijn vriend kan me niet uitstaan als ik op al die dingen let, maar ik doe het lekker toch :P)
pi_120232741
Waar bezuinigen jullie nog meer op eigenlijk? Misschien heb ik er nog wat aan..

Hier staat de verwarming ook aan hoor op 21. Ik ga geen kou lijden.
pi_120232963
21? Is dat een vrouwending?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_120232964
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:06 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Naja eigenlijk kom het er bij ons ook op neer dat alles op een grote hoop ga want ik kan net mijn eigen zorgverzekering betalen en telefoonrekening en de rest gaat naar de gezamelijke rekening.
Het is vaak gewoon het idee van dat hij een leuk jurkje voor me koopt en ik me dan bezwaart voel. Dat vind ik gewoon moeilijk omdat ik altijd heb gewerkt voor mijn geld. Vanaf mijn 14 was ik aan het werk en kreeg ik wel een beetje kleedgeld maar ik betaalde alles zelf en het is nu een rotgevoel dat ik dat even niet kan.

Hoe kan ik uitzoeken of dat voor ons ook geld dat daltarief. Volgens mij hebben wij gewoon een vast tarief?
Ja dat had ik vroeger al dat bezwaart voelen :D En toen verdiende ik meer dan mijn man _O-
Tja vrouwen kopen nu eenmaal meer kleding :P

Staat op de site van je energieleverancier ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:09 schreef J0ycie88 het volgende:

Boodschappen!

Voorheen haalde ik brood bij Bakker Voskamp (2,59) Nu haal ik bij de Bas vd Heijden (1,09)
En kijk naar de aanbiedingen, is de kip bij de AH in de aanbieding? Dan haal ik gewoon 2 kilo kip, en vries ik het in.

De goedkoopste producten pakken in de winkel. Heel veel eigen merk. Je proeft het verschil toch amper :@

En ik heb per 01-01-13 de staatsloterij, postcodeloterij en de lotto opgezegd.
Mijn pathepas ga ik opzeggen.
Mijn man moet weer normale filterkoffie gaan drinken ipv nespresso _O- (en dat vindt hij erg! Dus hij kan nog 2 maanden genieten :P )

Voor de rest ben ik ook zoek naar bespaartips!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 16:14:17 ]
pi_120233036
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:09 schreef J0ycie88 het volgende:

Boodschappen. Toch wel de grootste kostenpost van onnodige dingen.
Huismerken zijn vaak goedkoper en als je de folders een beetje doorspit (en toevallig net als ik op loopafstand van diverse winkels woon) dan loont het echt om meerdere loopjes te maken voor je boodschappen.
Die zakken chips/snoep/koek, of frisdrank etc. Heb je dat wel allemaal nodig? Of kan je kiezen voor een bak thee met een goedkoper alternatief aan eten.

Daarnaast, auto laat ik staan als ik iets lopend af kan. En sowieso alle andere luxe uitgaven.
pi_120233091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:15 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Boodschappen. Toch wel de grootste kostenpost van onnodige dingen.
Huismerken zijn vaak goedkoper en als je de folders een beetje doorspit (en toevallig net als ik op loopafstand van diverse winkels woon) dan loont het echt om meerdere loopjes te maken voor je boodschappen.
Die zakken chips/snoep/koek, of frisdrank etc. Heb je dat wel allemaal nodig? Of kan je kiezen voor een bak thee met een goedkoper alternatief aan eten.

Daarnaast, auto laat ik staan als ik iets lopend af kan. En sowieso alle andere luxe uitgaven.
Van de week chocolade koekies van de euroshopper ontdekt. Damn, wat zijn die lekker O+
pi_120233100
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:13 schreef Five_Horizons het volgende:
21? Is dat een vrouwending?
Ik denk het niet, mijn vriend heeft hem liever nog hoger ;)
pi_120233204
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:17 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, mijn vriend heeft hem liever nog hoger ;)
Dan is 'ie nog niet uit de kast, gok ik :{w

Bij ons staat 'ie altijd op 20. Gisteren een vergadering en laat thuis; hoppa...vrouw had hem op 21 gemikt. Achterlijk warm en direct sufgeslagen door de temperatuur...
pi_120233208
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:15 schreef Spezza19 het volgende:

Ja ik pak nu ook voor alles de fiets :D
Maar ik moet het mezelf wel aanleren hoor _O-

Het is zo makkelijk he ;)
pi_120233217
Andere bespaartips: verzekeringen. Op verzekeringen kan je maandelijks aardig wat besparen. Veel mensen zijn soms ook dubbel verzekerd voor dingen.

Als jullie daar hulp bij nodig hebben, ik wil best langskomen om de boel door te nemen.
pi_120233304
quote:
11s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan is 'ie nog niet uit de kast, gok ik :{w

Bij ons staat 'ie altijd op 20. Gisteren een vergadering en laat thuis; hoppa...vrouw had hem op 21 gemikt. Achterlijk warm en direct sufgeslagen door de temperatuur...
Het ligt er ook aan in wat voor huis je woont natuurlijk. Ik woon in een hoekhuis, dus sneller koud. Als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga, staat de verwarming op 19 en heb ik het gewoon lekker.... en die wonen in een tussenwoning :)
pi_120233360
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:21 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan in wat voor huis je woont natuurlijk. Ik woon in een hoekhuis, dus sneller koud. Als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga, staat de verwarming op 19 en heb ik het gewoon lekker.... en die wonen in een tussenwoning :)
Maar 21 graden is 21 graden :) Daar heb je een thermostaat voor. Het is in een tussenwoning niet 'warmer' dan in een hoekwoning natuurlijk, als de thermostaat op dezelfde temperatuur staat ingesteld. :)

Dat ligt eerder aan je verwarming en je thermostaat, dan aan het feit dat het een hoekwoning is ;)
  woensdag 12 december 2012 @ 16:23:05 #175
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120233381
Charmed Angel, deed je aan 3 loterijen mee ja ;)? Wel is wat gewonnen? Ik volgens mij alleen aan de sponsorloterij wat een 10 euro per maand is maar daar kwam ik net pas weer achter en denk er ook over om die op te zeggen. Ik heb ook nog eredivisie live wat op zich wel duur is maar anders hou ik helemaal niks over om naar de te kijken volgens mij....
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_120233469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:23 schreef INViCTuS het volgende:
Charmed Angel, deed je aan 3 loterijen mee ja ;)? Wel is wat gewonnen? Ik volgens mij alleen aan de sponsorloterij wat een 10 euro per maand is maar daar kwam ik net pas weer achter en denk er ook over om die op te zeggen. Ik heb ook nog eredivisie live wat op zich wel duur is maar anders hou ik helemaal niks over om naar de te kijken volgens mij....
Loterijen moet je gewoon opzeggen. Als je een keer wilt spelen koop je een los lot in de winkel.

Eredivisie live, tja, ik had het ook, maar wat keek, alleen een beetje de toppers, nou die zijn niet wekelijks en vaak zijn het nog zaadwedstrijden ook. Ik heb het niet meer en mis het ook niet.
pi_120233605
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar 21 graden is 21 graden :) Daar heb je een thermostaat voor. Het is in een tussenwoning niet 'warmer' dan in een hoekwoning natuurlijk, als de thermostaat op dezelfde temperatuur staat ingesteld. :)

Dat ligt eerder aan je verwarming en je thermostaat, dan aan het feit dat het een hoekwoning is ;)
Een hoekwoning koelt eerder weer af. Je hebt ook meer tocht merk ik ;)

Gasverbruik voor uw woning

Hieronder vindt u voor een aantal woningtypes het gemiddelde verbruik. Uw werkelijke verbruik is te vinden op uw jaarafrekening. De cijfers zijn afkomstig van het Nibud.

1
2
3
4
5
6
Woningtype     Verbruik gas per jaar      Verbruik in ¤ bij gebruik cv
Flat                 1.000 m3                   72
Tussenwoning         1.400 m3                   95
Hoekwoning           1.650 m3                   109
2 onder 1 kap        1.750 m3                   114
Vrijstaande woning   2.350 m3                   148

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:23 schreef INViCTuS het volgende:
Jawel, maar hoogste bedrag maar 100 euro. Maar je hoopt er toch op.... dan is het gelijk: dag Nederland :W HALLO TENERIFE O+ Emigreren O+

Eredivie live is gewoon te duur -O-
pi_120233663
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:28 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Hieronder vindt u voor een aantal woningtypes het gemiddelde verbruik. Uw werkelijke verbruik is te vinden op uw jaarafrekening. De cijfers zijn afkomstig van het Nibud.
[ code verwijderd ]

[..]

Jawel, maar hoogste bedrag maar 100 euro. Maar je hoopt er toch op.... dan is het gelijk: dag Nederland :W HALLO TENERIFE O+ Emigreren O+

Eredivie live is gewoon te duur -O-
Dat het verbruik hoger is, is logisch, maar dan nog steeds is 19 graden, 19 graden.

Ik woon ook in een hoekhuis en met 19 graden is het hier prima vertoeven. :Y
pi_120233674
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:28 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]

Het klopt dat het meer gas kost (ik beweer ook niet dat dat niet zo is): het kost meer gas om de woning op dezelfde temperatuur te houden. Tocht is natuurlijk gewoon iets uit de deuren en ramen.
pi_120234034
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het klopt dat het meer gas kost (ik beweer ook niet dat dat niet zo is): het kost meer gas om de woning op dezelfde temperatuur te houden. Tocht is natuurlijk gewoon iets uit de deuren en ramen.
ja en dus kouder.... dus merk ik het, als ik de temp op 19 zet hier, dan is het hier echt ijskoud :@
pi_120234607
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:39 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ja en dus kouder.... dus merk ik het, als ik de temp op 19 zet hier, dan is het hier echt ijskoud :@
10 meter tochtband kost je de kop niet... O-)

Altijd 19 graads, behalve als sch.ouders op leeftijd op bezoek zijn.
pi_120234875
En in de zomer merk je het ook, dan is mijn woning warmer dan die van mijn buren :')

quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:52 schreef AnneX het volgende:

[..]

10 meter tochtband kost je de kop niet... O-)

Altijd 19 graads, behalve als sch.ouders op leeftijd op bezoek zijn.
Geen idee hoeveel dat kost?
pi_120234899
Ik krijg er egt de rambam van allemaal.
2 gesprekken vorige week waarvan een tweede gesprek (laatste 2 kandidaten) die beide toch wel deze week reactie zouden geven.. Kom op dan!

Mn huidige werkgever die met nieuwe plannen en ideeen komt om mijn huidige functie naar ene hoger niveau te tillen (terwijl ik dus het liefst weg wil)..
  woensdag 12 december 2012 @ 17:01:20 #184
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120234906
Overdag hier 18 ( tenzij het buiten overdag ook vriest ;) ) en als ik weg ben gewoon uit. s'avonds is het wel prima met 19.5. Ga nog maar is kijken waar echt op bezuinigd kan worden, wat ik kan missen of wat echt goedkoper kan.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_120235636
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:01 schreef From het volgende:
Ik krijg er egt de rambam van allemaal.
2 gesprekken vorige week waarvan een tweede gesprek (laatste 2 kandidaten) die beide toch wel deze week reactie zouden geven.. Kom op dan!

Mn huidige werkgever die met nieuwe plannen en ideeen komt om mijn huidige functie naar ene hoger niveau te tillen (terwijl ik dus het liefst weg wil)..
Door-gaan, doorzetten! Je komt heus aan een nieuwe baan! :)
pi_120235821
Per juni op detacheerbasis aan de slag geweest, per 1 januari treed ik bij het bedrijf in dienst. Heb net een contract voor een jaar getekend bij een van de big 4.
pi_120235864
Ik heb even een vraag van een heel ander genre: voorheen heb ik 40 uur per week gewerkt, keihard.. zo hard dat ik zelfs tegen een burn-out ben aangelopen. 10 Maanden thuisgezeten... ik kon geen tv kijken, niet internetten, ik kon geen boek lezen.. ik kon een afwasje doen van 5 minuten en dan was ik afgebrand. Liggen, slapen, wakker worden en opnieuw beginnen. Sporten ging als enige wel [dit om even een beeld aan te geven van hoe ver de burn-out ging].

Mijn hele visie over werken is veranderd. Ik werk nu parttime voor mezelf (eigen tempo, eigen inzet, variabele inkomsten, bevalt me prima). Ik wil ook parttime vaste inkomsten hebben en zoek daarom nog een baan voor 24 uur per week.
Nu heb ik dus om 1 of andere manier nog steeds de overtuiging dat als je voor een baas werkt, je eigenlijk nog steeds keihard moet werken.. en dat wil ik dus niet meer. Nu denk ik dus dat als ik relaxed voor een baas ga werken - zoals ik voor mezelf werk - dat niet werkt en daarom nog geen baan heb gevonden..

Iemand die hier iets nuttigs over kan roepen?
pi_120235870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:28 schreef plesner het volgende:
Per Juni op detacheerbasis aan de slag geweest, per 1 januari treed ik bij het bedrijf in dienst. Heb net een contract voor een jaar getekend bij een van de big 4.
Proficiat!
pi_120235935
Ja hoor vriend kwam uurtje geleden thuis.. Schat waarom is de kerstboom niet aan.. Ik zo omdat die pas aangaat als het donker is. Overdag vind ik het zonde als de lichtjes bijna niet opvallen.

Reactie: kom op zeg....

Vriendlief en ik liggen niet op 1 lijn haha!
pi_120237207
21 graden? Jezus, dat is toch veel te warm? Mijn Thermostaat staat hier op 15 graden. 's Nachts en overdag als ik werk op 13 graden. Ik woon alleen in een vrij groot appartement. Ik heb het idee dat die thermostaat niet helemaal goed de temperatuur meet. 15 graden aangeven en toch een aangename kamertemperatuur hebben lijkt mij niet helemaal correct.
Maar als ik naar mijn gasmeter kijk dan heb ik vanaf 1 maart 2012 pas 390m3 aan gas verstookt. Een stuk minder dan de aangegeven 1400m3 van het Nibut tabelletje hier boven. Dan zou je zeggen dat het toch wel klopt.
En ik moet zeggen dat ik er totaal niet op let om zuinig te zijn met energie :{

Benieuwd wat ik terug ga kijken.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_120237268
quote:
19s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:13 schreef Guidetti het volgende:
21 graden? Jezus, dat is toch veel te warm? Mijn Thermostaat staat hier op 15 graden. 's Nachts en overdag als ik werk op 13 graden. Ik woon alleen in een vrij groot appartement. Ik heb het idee dat die thermostaat niet helemaal goed de temperatuur meet. Maar als ik naar mijn gasmeter kijk dan heb ik vanaf 1 maart 2012 pas 390m3 aan gas verstookt. Een stuk minder dan de aangegeven 1400m3 van het Nibut tabelletje hier boven. En ik moet zeggen dat ik er totaal niet op let om zuinig te zijn met energie :{

Benieuwd wat ik terug ga kijken.
15 graden als het rond de 0 graden is buiten :o

Sorry dat vind ik echt te koud _O-

Maar jij werkt, dan hoef je niet op je energie te letten. Of andere bezuingingen ;)
pi_120237490
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:15 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

15 graden als het rond de 0 graden is buiten :o

Sorry dat vind ik echt te koud _O-

Maar jij werkt, dan hoef je niet op je energie te letten. Of andere bezuingingen ;)
Nee, ik let er niet op en ik heb in 10 maanden tijd pas 390m3 verstookt.
En het is hier echt niet koud. Ik zit gewoon in mijn normale kleuren zonder wat extra's aan te trekken.

Oja, misschien nog wel een tip. Het klinkt misschien tegenstrijdig maar je ramen en ventilatieroosters openzetten zorgt ervoor dat je kachel de boel sneller warm krijgt omdat vochtige lucht naar buiten kan.
Droge lucht is makkelijker warm te stoken dan vochtige lucht.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_120237533
quote:
19s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:21 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Nee, ik let er niet op en ik heb in 10 maanden tijd pas 390m3 verstookt.
En het is hier echt niet koud. Ik zit gewoon in mijn normale kleuren zonder wat extra's aan te trekken.

Oja, misschien nog wel een tip. Het klinkt misschien tegenstrijdig maar je ramen en ventilatieroosters openzetten zorgt ervoor dat je kachel de boel sneller warm krijgt omdat vochtige lucht naar buiten kan.
Droge lucht is makkelijker warm te stoken dan vochtige lucht.
Mijn ventilatieroosters staan ook open :Y
En op de slaapkamer staat het raam open, ik kan namelijk niet slapen met het raam dicht :P

Sowieso ben ik ook wel een koukleum hoor :@
pi_120237557
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:23 schreef charmed_angel het volgende:

[..]
En op de slaapkamer staat het raam open, ik kan namelijk niet slapen met het raam dicht :P
Ook overdag?
pi_120237763
quote:
19s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:24 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ook overdag?
Ja ik sta op, verdwijn zo snel mogelijk uit de slaapkamer, en kom pas 's avonds weer terug in die kamer _O-

Weet je hoe koud :D
pi_120237797
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:31 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja ik sta op, verdwijn zo snel mogelijk uit de slaapkamer, en kom pas 's avonds weer terug in die kamer _O-

Weet je hoe koud :D
Oke. Hoe wonen jullie eigenlijk? En hoeveel verbruiken jullie per maand aan energie?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 december 2012 @ 19:09:08 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120239159
2 afwijzingen vandaag.

hier vanaf 7 uur opwarmen naar 20.5 graden. Om 9 uur terug naar 19. Om 17 uur weer naar 20.5 22 uur naar 19 en op 24 uur naar 15 graden.

Hoek eengezinswoning 3 verdiepingen. Geen verwarmingen open op de slaapkamers. dubbel meter voor electra, alle grootverbruikers (vaatwasser, wasmachine, droger) hebben uitgestelde start en draaien alleen 's nachts. Energiekosten (elektra, gas, transportkosten, etc) 200 euro per maand. En kreeg in december weer 400 terug en hoefde de maand december ook niet te betalen.

Ik weiger in de kou te gaan zitten.
pi_120239225
Automatisch hoop ik, Swets :7 Anders blijf je bezig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 december 2012 @ 19:14:55 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120239370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:11 schreef Isabeau het volgende:
Automatisch hoop ik, Swets :7 Anders blijf je bezig.
Automatisch wat?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 december 2012 @ 19:17:13 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120239458
quote:

[..]

Wassen is een van de grootste stroomvreters die er is.
pi_120239509
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Automatisch wat?
De instellingen op de thermostaat. Anders blijf je zo op de klok kijken om alles omhoog danwel omlaag te doen :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 december 2012 @ 19:21:00 #202
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120239595
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De instellingen op de thermostaat. Anders blijf je zo op de klok kijken om alles omhoog danwel omlaag te doen :P
Ow dat, ja automagisch. Thermostaat heeft zelfs een bewegingssensor. 2 uur niemand gezien schakelt hij naar nachtstand. Maar die heb ik pas een maand of 2.
pi_120239623
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow dat, ja automagisch. Thermostaat heeft zelfs een bewegingssensor. 2 uur niemand gezien schakelt hij naar nachtstand. Maar die heb ik pas een maand of 2.
Maar dat is handig! Het is me zo vaak overkomen dat ik 's morgens de kamer in liep en dacht: shit, kachel vergeten uit te doen :{
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 december 2012 @ 19:25:31 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120239782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dat is handig! Het is me zo vaak overkomen dat ik 's morgens de kamer in liep en dacht: shit, kachel vergeten uit te doen :{
Ja precies :) En als hij 2 dagen geen beweging heeft geconstateerd gaat hij in antivorst stand.
pi_120239896
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja precies :) En als hij 2 dagen geen beweging heeft geconstateerd gaat hij in antivorst stand.
LOL... zit je net een Lord of the Rings marathon te houden, knalt je cv uit :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 december 2012 @ 19:36:11 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120240193
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:28 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

LOL... zit je net een Lord of the Rings marathon te houden, knalt je cv uit :P
Ik neem aan dat je geen catheter hebt bij een film marathon. Nog los van het feit dat ik ondertussen de films even kut vind als ik de boeken al vond.
pi_120240282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je geen catheter hebt bij een film marathon. Nog los van het feit dat ik ondertussen de films even kut vind als ik de boeken al vond.
Nee, maar dan nog... ik kan het lang ophouden :P

En je hebt gelijk... de films zijn kut.... en de Hobbit krijgt negatieve recensies.... haha :D
pi_120240569
Hier een enkeltariefmeter dus heeft geen zien om savonds te wassen. Merken julloe veel voordeel met een dubbeltariefmeter?
Dan kan ik het misschien eens bij mijn vriend opperen.. Hij word gek van mijnn bespaarwoede haha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')