abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120231476
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:36 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Scheelt dat echt zoveel savonds wassen? Hahah wij hebben ook een droger en die staat ook vaak aan (weet echt niet waar ik mijn was kwijt moet hier..

Nou moet ik ook zeggen dat we het op zich niet slecht hebben met zijn 2en nu. Mijn vriend heeft een goed salaris. Alleen ben ik erg van het bezuinigen en letten op bepaalde dingen omdat ik me schuldig voel dat ik 1/3 binnen breng van wat hij per maand verdiend. (Dat moet echt nog veranderen, hij vind het niet erg, maar ik dubbel zo erg..)
Ja vooral de droger vreet energie _O-
Dus ik doe het echt nu pas na 23:00 uur, wassen en drogen. Maar het liefst probeer ik alles op een zondag te doen :P

Ik ga ook minder in bad nu, korte douches, etc. Ik merk wel dat ik er nu meer op ga letten.
Mijn man had een goed salaris (met overwerk) , maar die werkt nu halve dagen, waardoor hij nu niet meer overwerkt. Gelukkig gaat bij ons alles op 1 hoop (gezamenlijke rekeningen, al vanaf we samenwonen) zijn geld is mijn geld en andersom :P Vroeger verdiende ik meer, en nu is dat andersom _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:39 schreef MNR het volgende:

[..]

Zit in de bijstand of in de WW? Want via het UWV willen ze nog wel eens een opleiding vergoeden of deels vergoeden.. Mijn verzoek werd afgewezen, maar wie niet waagt.... ;)
mijn verzoek werd ook afgewezen.... ik zit in de WW. -O-
pi_120231488
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:11 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik ook kunnen doen.
Ik zit in de bijstand en dus, alles wat ik bijverdien, wordt ook afgetrokken van het bijstandsbedrag.
Ga je erop vooruit of lever je meer in of blijft het gelijk? Want in het eerst en laatste geval zie ik geen reden om het niet te doen. Zou zomaar kunnen betekenen dat je je hiermee de Bijstand uitwerkt. En van wat ik heb begrepen is de SD erg flexibel om hieraan mee te werken (reclamespotjes die de laatste tijd voorbij komen op de radio..).
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_120231525
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:32 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Zo dat van overdag de was doen heb ik geleerd _O-

Ik krijg elk jaar 800 euro terug van Eneco. Maandbedrag extra hoog gemaakt, zodat we in december een leuk spaarcentje hebben. :@

Ik kreeg dus mijn jaarnota binnen, ik krijg maar 10 euro terug :')
Nu ligt dat natuurlijk ook aan de verwarming.... die staat nu heel de dag aan ipv alleen in de avond. Maar ik schrok wel. Nu ga ik weer wassen na 23:00 uur of in het weekend. En ik probeer de verwarming echt aar op 21 graden ye houden (jaren hiervoor ging hij naar de 23 in de avond en op zondag _O- )
23 nu 21??? Damn! Bij mij staat ie standaard op 17, zomers 16, nu dan op 19.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_120231542
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:32 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Zo dat van overdag de was doen heb ik geleerd _O-

Ik krijg elk jaar 800 euro terug van Eneco. Maandbedrag extra hoog gemaakt, zodat we in december een leuk spaarcentje hebben. :@

Ik kreeg dus mijn jaarnota binnen, ik krijg maar 10 euro terug :')
Nu ligt dat natuurlijk ook aan de verwarming.... die staat nu heel de dag aan ipv alleen in de avond. Maar ik schrok wel. Nu ga ik weer wassen na 23:00 uur of in het weekend. En ik probeer de verwarming echt aar op 21 graden ye houden (jaren hiervoor ging hij naar de 23 in de avond en op zondag _O- )
Verwarming op 21 is wel heel erg hoog hoor! Niet gek dat je dan enorm veel stookt. Ik zou eens beginnen met de verwarming wat lager zetten en gewoon warme pantoffels en een trui aan doen.
En de droger zo min mogelijk gebruiken.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 12 december 2012 @ 15:45:11 #155
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_120231601
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:41 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Dus ik doe het echt nu pas na 23:00 uur, wassen en drogen. Maar het liefst probeer ik alles op een zondag te doen :P
Verwarmen en koelen (dus ook invriezen) vreet energie. Ik heb jarenlang een dubbeltariefmeter gehad maar ben daar vanaf gestapt nadat ik erop geattendeerd werd dat de tarieven zo gesteld zijn dat je wel heel veel energie moet verbruiken wil je met een dubbeltariefmeter goedkoper uit zijn. Wellicht een goed idee om dat eens na te kijken op de site van jouw energieleverancier.

En waar ik nu woon gaat het daltarief al om 21:00 in, dat is een stuk plezieriger :)
pi_120231796
Ik hecht totaal geen waarde aan dag/nacht. Ik was wanneer de trommel vol kan. :)

Enige wat bij mij enorm energie vreet is mijn plasma tv :X
Ik let dus wel scherp op of ik zinvol of nutteloos tv kijk. :D
pi_120231858
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:45 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Verwarmen en koelen (dus ook invriezen) vreet energie. Ik heb jarenlang een dubbeltariefmeter gehad maar ben daar vanaf gestapt nadat ik erop geattendeerd werd dat de tarieven zo gesteld zijn dat je wel heel veel energie moet verbruiken wil je met een dubbeltariefmeter goedkoper uit zijn. Wellicht een goed idee om dat eens na te kijken op de site van jouw energieleverancier.

En waar ik nu woon gaat het daltarief al om 21:00 in, dat is een stuk plezieriger :)
Als je een enkeltariefmeter hebt, hoef je toch geen rekening meer te houden met daluren/-tarieven?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_120232223
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:42 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

23 nu 21??? Damn! Bij mij staat ie standaard op 17, zomers 16, nu dan op 19.
21 vind ik normaal in de winter. Als ik hem op 19 zet is het ijskoud hier in huis :o

In de zomer staat hij op 15 inderdaad :)

quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Verwarming op 21 is wel heel erg hoog hoor! Niet gek dat je dan enorm veel stookt. Ik zou eens beginnen met de verwarming wat lager zetten en gewoon warme pantoffels en een trui aan doen.
En de droger zo min mogelijk gebruiken.
Hoog :? Nee vind ik niet. Ik ga niet zitten kou lijden hoor :')
En nu hij op 21 staat, heb ik inderdaad nog pantoffels aan en lig ik in de avond met een dekentje op de bank :D

Droger gebuik ik alleen voor handdoeken, draait 2 keer in de week op een zondag

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 16:00:15 ]
pi_120232394
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:45 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ik zeg toch.... ik merk het aan mijn eindnota.
Toen ik nog werkte en op zondag waste, en de verwarming alleen aanging in de avond en in het weekend, gebruikte ik veel minder energie dan nu.

Normaal 800 euro terug
Nu met een jaar thuis zitten, dus overdag wassen en de verwarming eerder aan 10 euro terug :)
pi_120232466
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:02 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik zeg toch.... ik merk het aan mijn eindnota.
Toen ik nog werkte en op zondag waste, en de verwarming alleen aanging in de avond en in het weekend, gebruikte ik veel minder energie dan nu.

Normaal 800 euro terug
Nu met een jaar thuis zitten, dus overdag wassen en de verwarming eerder aan 10 euro terug :)
Ik denk niet dat dat wassen zoveel verschil maakt. Ik denk eerder het feit dat je thuis zit en dus meer stookt en meer gebruik maakt van andere apparaten die normaal uitstaan als je niet thuis bent. :)
pi_120232581
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:41 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik ga ook minder in bad nu, korte douches, etc. Ik merk wel dat ik er nu meer op ga letten.
Mijn man had een goed salaris (met overwerk) , maar die werkt nu halve dagen, waardoor hij nu niet meer overwerkt. Gelukkig gaat bij ons alles op 1 hoop (gezamenlijke rekeningen, al vanaf we samenwonen) zijn geld is mijn geld en andersom :P Vroeger verdiende ik meer, en nu is dat andersom _O-

[..]

mijn verzoek werd ook afgewezen.... ik zit in de WW. -O-
Naja eigenlijk kom het er bij ons ook op neer dat alles op een grote hoop ga want ik kan net mijn eigen zorgverzekering betalen en telefoonrekening en de rest gaat naar de gezamelijke rekening.
Het is vaak gewoon het idee van dat hij een leuk jurkje voor me koopt en ik me dan bezwaart voel. Dat vind ik gewoon moeilijk omdat ik altijd heb gewerkt voor mijn geld. Vanaf mijn 14 was ik aan het werk en kreeg ik wel een beetje kleedgeld maar ik betaalde alles zelf en het is nu een rotgevoel dat ik dat even niet kan.

Hoe kan ik uitzoeken of dat voor ons ook geld dat daltarief. Volgens mij hebben wij gewoon een vast tarief?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_120232632
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:03 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat wassen zoveel verschil maakt. Ik denk eerder het feit dat je thuis zit en dus meer stookt en meer gebruik maakt van andere apparaten die normaal uitstaan als je niet thuis bent. :)
dat zeg ik ook... het stoken ;)
En mijn laptop staat heel de dag aan :+ Maar die stond dus toen ik nog werkte, heel de nacht aan ..... goedkoper tarief dus.

Maar alle beetjes helpen.... dus ik was en droog na 23:00 uur. Verwarming pas aan als ik het echt koud krijg (na 13:00 uur) en maar op 21. Douchen ipv Badderen. Ik ga het in januari zien... dan kan ik november en december vergelijken :P
pi_120232657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:03 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja de TV staat hier nu vaak aan. En de laptop eigenlijk continu. Verder laat ik de lampen wel uit tot ongeveer half 5. en de kerst verlichting gaat ook pas aan als het donker is (Mijn vriend kan me niet uitstaan als ik op al die dingen let, maar ik doe het lekker toch :P)
pi_120232741
Waar bezuinigen jullie nog meer op eigenlijk? Misschien heb ik er nog wat aan..

Hier staat de verwarming ook aan hoor op 21. Ik ga geen kou lijden.
pi_120232963
21? Is dat een vrouwending?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_120232964
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:06 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Naja eigenlijk kom het er bij ons ook op neer dat alles op een grote hoop ga want ik kan net mijn eigen zorgverzekering betalen en telefoonrekening en de rest gaat naar de gezamelijke rekening.
Het is vaak gewoon het idee van dat hij een leuk jurkje voor me koopt en ik me dan bezwaart voel. Dat vind ik gewoon moeilijk omdat ik altijd heb gewerkt voor mijn geld. Vanaf mijn 14 was ik aan het werk en kreeg ik wel een beetje kleedgeld maar ik betaalde alles zelf en het is nu een rotgevoel dat ik dat even niet kan.

Hoe kan ik uitzoeken of dat voor ons ook geld dat daltarief. Volgens mij hebben wij gewoon een vast tarief?
Ja dat had ik vroeger al dat bezwaart voelen :D En toen verdiende ik meer dan mijn man _O-
Tja vrouwen kopen nu eenmaal meer kleding :P

Staat op de site van je energieleverancier ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:09 schreef J0ycie88 het volgende:

Boodschappen!

Voorheen haalde ik brood bij Bakker Voskamp (2,59) Nu haal ik bij de Bas vd Heijden (1,09)
En kijk naar de aanbiedingen, is de kip bij de AH in de aanbieding? Dan haal ik gewoon 2 kilo kip, en vries ik het in.

De goedkoopste producten pakken in de winkel. Heel veel eigen merk. Je proeft het verschil toch amper :@

En ik heb per 01-01-13 de staatsloterij, postcodeloterij en de lotto opgezegd.
Mijn pathepas ga ik opzeggen.
Mijn man moet weer normale filterkoffie gaan drinken ipv nespresso _O- (en dat vindt hij erg! Dus hij kan nog 2 maanden genieten :P )

Voor de rest ben ik ook zoek naar bespaartips!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 16:14:17 ]
pi_120233036
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:09 schreef J0ycie88 het volgende:

Boodschappen. Toch wel de grootste kostenpost van onnodige dingen.
Huismerken zijn vaak goedkoper en als je de folders een beetje doorspit (en toevallig net als ik op loopafstand van diverse winkels woon) dan loont het echt om meerdere loopjes te maken voor je boodschappen.
Die zakken chips/snoep/koek, of frisdrank etc. Heb je dat wel allemaal nodig? Of kan je kiezen voor een bak thee met een goedkoper alternatief aan eten.

Daarnaast, auto laat ik staan als ik iets lopend af kan. En sowieso alle andere luxe uitgaven.
pi_120233091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:15 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Boodschappen. Toch wel de grootste kostenpost van onnodige dingen.
Huismerken zijn vaak goedkoper en als je de folders een beetje doorspit (en toevallig net als ik op loopafstand van diverse winkels woon) dan loont het echt om meerdere loopjes te maken voor je boodschappen.
Die zakken chips/snoep/koek, of frisdrank etc. Heb je dat wel allemaal nodig? Of kan je kiezen voor een bak thee met een goedkoper alternatief aan eten.

Daarnaast, auto laat ik staan als ik iets lopend af kan. En sowieso alle andere luxe uitgaven.
Van de week chocolade koekies van de euroshopper ontdekt. Damn, wat zijn die lekker O+
pi_120233100
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:13 schreef Five_Horizons het volgende:
21? Is dat een vrouwending?
Ik denk het niet, mijn vriend heeft hem liever nog hoger ;)
pi_120233204
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:17 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, mijn vriend heeft hem liever nog hoger ;)
Dan is 'ie nog niet uit de kast, gok ik :{w

Bij ons staat 'ie altijd op 20. Gisteren een vergadering en laat thuis; hoppa...vrouw had hem op 21 gemikt. Achterlijk warm en direct sufgeslagen door de temperatuur...
pi_120233208
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:15 schreef Spezza19 het volgende:

Ja ik pak nu ook voor alles de fiets :D
Maar ik moet het mezelf wel aanleren hoor _O-

Het is zo makkelijk he ;)
pi_120233217
Andere bespaartips: verzekeringen. Op verzekeringen kan je maandelijks aardig wat besparen. Veel mensen zijn soms ook dubbel verzekerd voor dingen.

Als jullie daar hulp bij nodig hebben, ik wil best langskomen om de boel door te nemen.
pi_120233304
quote:
11s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan is 'ie nog niet uit de kast, gok ik :{w

Bij ons staat 'ie altijd op 20. Gisteren een vergadering en laat thuis; hoppa...vrouw had hem op 21 gemikt. Achterlijk warm en direct sufgeslagen door de temperatuur...
Het ligt er ook aan in wat voor huis je woont natuurlijk. Ik woon in een hoekhuis, dus sneller koud. Als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga, staat de verwarming op 19 en heb ik het gewoon lekker.... en die wonen in een tussenwoning :)
pi_120233360
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:21 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan in wat voor huis je woont natuurlijk. Ik woon in een hoekhuis, dus sneller koud. Als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga, staat de verwarming op 19 en heb ik het gewoon lekker.... en die wonen in een tussenwoning :)
Maar 21 graden is 21 graden :) Daar heb je een thermostaat voor. Het is in een tussenwoning niet 'warmer' dan in een hoekwoning natuurlijk, als de thermostaat op dezelfde temperatuur staat ingesteld. :)

Dat ligt eerder aan je verwarming en je thermostaat, dan aan het feit dat het een hoekwoning is ;)
  woensdag 12 december 2012 @ 16:23:05 #175
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120233381
Charmed Angel, deed je aan 3 loterijen mee ja ;)? Wel is wat gewonnen? Ik volgens mij alleen aan de sponsorloterij wat een 10 euro per maand is maar daar kwam ik net pas weer achter en denk er ook over om die op te zeggen. Ik heb ook nog eredivisie live wat op zich wel duur is maar anders hou ik helemaal niks over om naar de te kijken volgens mij....
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_120233469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:23 schreef INViCTuS het volgende:
Charmed Angel, deed je aan 3 loterijen mee ja ;)? Wel is wat gewonnen? Ik volgens mij alleen aan de sponsorloterij wat een 10 euro per maand is maar daar kwam ik net pas weer achter en denk er ook over om die op te zeggen. Ik heb ook nog eredivisie live wat op zich wel duur is maar anders hou ik helemaal niks over om naar de te kijken volgens mij....
Loterijen moet je gewoon opzeggen. Als je een keer wilt spelen koop je een los lot in de winkel.

Eredivisie live, tja, ik had het ook, maar wat keek, alleen een beetje de toppers, nou die zijn niet wekelijks en vaak zijn het nog zaadwedstrijden ook. Ik heb het niet meer en mis het ook niet.
pi_120233605
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar 21 graden is 21 graden :) Daar heb je een thermostaat voor. Het is in een tussenwoning niet 'warmer' dan in een hoekwoning natuurlijk, als de thermostaat op dezelfde temperatuur staat ingesteld. :)

Dat ligt eerder aan je verwarming en je thermostaat, dan aan het feit dat het een hoekwoning is ;)
Een hoekwoning koelt eerder weer af. Je hebt ook meer tocht merk ik ;)

Gasverbruik voor uw woning

Hieronder vindt u voor een aantal woningtypes het gemiddelde verbruik. Uw werkelijke verbruik is te vinden op uw jaarafrekening. De cijfers zijn afkomstig van het Nibud.

1
2
3
4
5
6
Woningtype     Verbruik gas per jaar      Verbruik in ¤ bij gebruik cv
Flat                 1.000 m3                   72
Tussenwoning         1.400 m3                   95
Hoekwoning           1.650 m3                   109
2 onder 1 kap        1.750 m3                   114
Vrijstaande woning   2.350 m3                   148

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:23 schreef INViCTuS het volgende:
Jawel, maar hoogste bedrag maar 100 euro. Maar je hoopt er toch op.... dan is het gelijk: dag Nederland :W HALLO TENERIFE O+ Emigreren O+

Eredivie live is gewoon te duur -O-
pi_120233663
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:28 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Hieronder vindt u voor een aantal woningtypes het gemiddelde verbruik. Uw werkelijke verbruik is te vinden op uw jaarafrekening. De cijfers zijn afkomstig van het Nibud.
[ code verwijderd ]

[..]

Jawel, maar hoogste bedrag maar 100 euro. Maar je hoopt er toch op.... dan is het gelijk: dag Nederland :W HALLO TENERIFE O+ Emigreren O+

Eredivie live is gewoon te duur -O-
Dat het verbruik hoger is, is logisch, maar dan nog steeds is 19 graden, 19 graden.

Ik woon ook in een hoekhuis en met 19 graden is het hier prima vertoeven. :Y
pi_120233674
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:28 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]

Het klopt dat het meer gas kost (ik beweer ook niet dat dat niet zo is): het kost meer gas om de woning op dezelfde temperatuur te houden. Tocht is natuurlijk gewoon iets uit de deuren en ramen.
pi_120234034
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het klopt dat het meer gas kost (ik beweer ook niet dat dat niet zo is): het kost meer gas om de woning op dezelfde temperatuur te houden. Tocht is natuurlijk gewoon iets uit de deuren en ramen.
ja en dus kouder.... dus merk ik het, als ik de temp op 19 zet hier, dan is het hier echt ijskoud :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')