SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
If not now, then when.![]()
Noujah in die zin dat je het toch zelf moet doen.Ben niet echt gevoelig voor dat zogenaamde opjutten tijdens het trainen... Ga sowieso al tot het uiterste.. daar hoeft niemand voor boven mijn hoofd te hangen om toe te "schreeuwen".quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is dan niet het juiste trainingsmaatje. Jullie betekenen niks voor elkaar wat trainen betreft.
Als mun maatje er wel bij is gebruik ik het vaak om bij wat voor oefening ook voor een record gewicht te gaan. Dat ga ik niet proberen zonder maatje/spotter. In die zin helpt het me wel
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
In hoeverre letten jullie op je ademhaling bij elke oefening? Ik adem bijvoorbeeld niet goed door naar mn buik/core. Eerder halfslachtig tot en met m'n solar plexus. Kan me voorstellen dat ik niet alles er dan uit haal maar dat kan ook broscience phd. level zijn...Patience is a virtue![]()
Nope 6x per week kracht.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:20 schreef 16meter het volgende:
[..]
6x per week trainen ?!
on the bicycle?
Zal mijn hele schema morgen of zondag eens posten voor een "analyse" hier.
Komt samengevatl hier op neer:
Ma Borst/triceps
Di Rug/biceps
Wo Benen/schouders
Do Borst/triceps
Vr Rug/biceps
Za Schouders/benen
Zo Rustdag
Altijd goed uur knallen per training + MA WO VR 15 min paar buik oefeningen core
+ DI DO ZA 15 min crosstrainer
Doe dit nu sinds maandje of 2 en wil dit tot ongeveer Februari doorzetten.
Dan wellicht weer terug naar 3/4x in de week full body.
Hiervoor paar jaar lang 3x in de week full body gedaan..maar nu tijdje iets fanatieker bezig met voeding en meer trainen... Gaat weer de goede kant op kwa kracht. Heb de laatste 2 maanden meer records in setjes en gewichten dan het afgelopen half jaar daarvoor.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
ik bedoelde of je aan het kuren bent.
maar wat jij doet is dikke overkill, je armen krijgen bijv. maar 1 dag per week rust
benen de dag na rug is bij mij ook uitgesloten, je onderrug/core moet nog herstellen en krijgt door o.a. het squatten alweer een opdonder.
als ik jou was zou ik m'n schema eens herzien, het gebrek aan rust staat je gains flink in de weg + zo vaak dezelfde spiergroepen trainen is een one way ticket to SNAP CITY.
[ Bericht 11% gewijzigd door 16meter op 23-11-2012 21:10:25 ]![]()
Dan zou ik wat in verdeling moeten aanpassen...?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:04 schreef 16meter het volgende:
ik bedoelde of je aan het kuren bent.
maar wat jij doet is dikke overkill, je armen krijgen bijv. maar 1 dag per week rust
benen de dag na rug is bij mij ook uitgesloten
als ik jou was zou ik m'n schema eens herzien, het gebrek aan rust staat je gains flink in de weg + zo vaak dezelfde spiergroepen trainen is een one way ticket to SNAP CITY.
Wil wel 6x blijven gaan voorlopig.
Voel de spierpijn dag erna altijd goed, maar wel altijd puur in de spiergroepen die ik train... Pak sowieso op bankdrukken na weinig oefeningen waarbij je meer meepakt dan de spiergroep zelf.
Geen deathlifts of squats bijvoorbeeld (doodzonde i know)...
Ik weet ook dat het schema niet optimaal is, maar ga eigenlijk met alle oefeningen nog steeds in gewicht omhoog (ook al is het misschien 1 kilo in 3 weken or what).
Met kuren bedoel je echte shit?
Nee, whey only hier.. en paar jaar terug crea.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Daar gaat het niet om. Het eerste trainingsmaatje wat tegen me begint te schreeuwen als ik sta te liften krijgt een 50 kilo schijf op zijn tenen zodra ik de kans krijg.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:52 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Noujah in die zin dat je het toch zelf moet doen.Ben niet echt gevoelig voor dat zogenaamde opjutten tijdens het trainen... Ga sowieso al tot het uiterste.. daar hoeft niemand voor boven mijn hoofd te hangen om toe te "schreeuwen".
Als mun maatje er wel bij is gebruik ik het vaak om bij wat voor oefening ook voor een record gewicht te gaan. Dat ga ik niet proberen zonder maatje/spotter. In die zin helpt het me wel
Het gaat om een maatje waar je competitie mee hebt. Dat je de alfa, de sterkere wil zijn. Maar wel op een gelijk niveau. Als je dat niet voelt bij ja trainings partner kan je net zo goed samen naar de kroeg gaan.![]()
Als je niet squat kun je net zo goed niet gaan trainen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:13 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Dan zou ik wat in verdeling moeten aanpassen...?
Voel de spierpijn dag erna altijd goed, maar wel altijd puur in de spiergroepen die ik train... Pak sowieso op bankdrukken na weinig oefeningen waarbij je meer meepakt dan de spiergroep zelf.
Ik weet ook dat het schema niet optimaal is, maar ga eigenlijk met alle oefeningen nog steeds in gewicht omhoog (ook al is het misschien 1 kilo in 3 weken or what).
Nee, whey only hier.. en paar jaar terug crea.![]()
Je moet terug naar het tekenbord. Dit gaat nergens over.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:13 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Dan zou ik wat in verdeling moeten aanpassen...?
Nee, whey only hier.. en paar jaar terug crea.![]()
Het is een curlboy. Durf ik zo 100 euro op te zetten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Als je niet squat kun je net zo goed niet gaan trainen.![]()
Je snapt dat je bij veel oefeningen niet alleen de target spier(en) gebruikt, maar ook synergisten? Geen merkbare pijn betekent niet dat een spier geen rust nodig heeft om goed te herstellen. Als ik alleen zou rusten wanneer ik heftige spierpijn ervaar, dan kan ik praktisch elke dag wel meerdere keren trainen.
Zes keer per week trainen, op de manier waarop jij dat doet, staat je resultaat alleen maar in de weg. Sowieso is het m.i. onzin om 6x per week in de gym te zijn (voor KT), tenzij je een pro bent ofzo.
En dan nog dit:
Compound > isolatie
Intensiteit > volume
Lees je even in, dude.![]()
In dat geval heb ik sowieso geen competitie in hem.. Hij is veel later begonnen, voetbalt naast sportschool en let minder op voeding. Eigenlijk in dat opzicht in alles minder.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het eerste trainingsmaatje wat tegen me begint te schreeuwen als ik sta te liften krijgt een 50 kilo schijf op zijn tenen zodra ik de kans krijg.
Het gaat om een maatje waar je competitie mee hebt. Dat je de alfa, de sterkere wil zijn. Maar wel op een gelijk niveau. Als je dat niet voelt bij ja trainings partner kan je net zo goed samen naar de kroeg gaan.Ik heb het hier al vaker over mijn zwakke onderrug gehad...Tijden gehad dat ik snachts om 4 uur mijn bed uit moest omdat ik niet meer kon liggen. Nu net een jaar pijnvrij in dat opzicht. Ga geen onnodige risico's nemen. Ook deathliften en squats wil ik uiteindelijk wel oppakken, maar dat is iets voor 2013, onder begeleiding van instructeur.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Als je niet squat kun je net zo goed niet gaan trainen.Ik heb hier wel vaker na dingen geinformeerd, maar krijg vaak juist het soort reacties van wat je nu post terug...quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je moet terug naar het tekenbord. Dit gaat nergens over.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Je krijgt juist prima adviezen. Beter dan menig instructeur je tegen betaling zou geven. Doe er je voordeel mee.![]()
Achja gast... Wat jij wil.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is een curlboy. Durf ik zo 100 euro op te zetten.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
wat is je doel wat je wilt bereiken?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Achja gast... Wat jij wil.![]()
Je traint waarschijnlijk niet met het doel van een bodybuilder, of powerlifter.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:23 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
In dat geval heb ik sowieso geen competitie in hem.. Hij is veel later begonnen, voetbalt naast sportschool en let minder op voeding. Eigenlijk in dat opzicht in alles minder.Dan moet je als eerste nagaan waarom je een zwakke onderrug hebt. Hoe oud ben je? Volgens mij zou je geen zwakke onderrug moeten hebben.quote:Ik heb het hier al vaker over mijn zwakke onderrug gehad...Tijden gehad dat ik snachts om 4 uur mijn bed uit moest omdat ik niet meer kon liggen. Nu net een jaar pijnvrij in dat opzicht. Ga geen onnodige risico's nemen. Ook deathliften en squats wil ik uiteindelijk wel oppakken, maar dat is iets voor 2013, onder begeleiding van instructeur.Doe dat dan ook. Neem effe gas terug en denk na over wat je aan het doen bent.quote:Ik heb hier wel vaker na dingen geinformeerd, maar krijg vaak juist het soort reacties van wat je nu post terug...
6x per week trainen brengt je nergens. Serieus, bouw eerst een iets op, en doe het rustig aan. Als je echt een zwakke rug hebt kan je nog steeds deadliften en squaten. Vergeet de 100 kilo en meer, doe het met 30 kilo ofzo en maak jezelf rustig aan sterker. Werkt veel beter.![]()
Ik zat je te pesten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Achja gast... Wat jij wil.![]()
![]()
Het hoeft niet, maar ze maken je overall wel sterk. En je bent vrij van kanker.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:24 schreef kevin_ het volgende:
Niemand hoeft te squatten, sowieso de meeste mensen hier niet.![]()
![]()
Morgen weer een TRX training als afwisseling op het normale programma. Beetje afwisseling vind ik toch best lekker, en je komt toch weer steeds spieren tegen waarvan je niet wist dat je ze had.
Samen trainen als 'competitie' vind ik zelf erg fijn, maar ivm mijn werk is het plannen erg lastig en is dat dus een onmogelijke opgave![]()
![]()
Het lijkt mij echt lastig met een prothese te squatten, traindje je al voordat je er een had?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
bullshit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Als je niet squat kun je net zo goed niet gaan trainen.
Ik squat nu voor het eerst in 14 jaar en ik ga echt niet harder of beter dan vroeger. Inmiddels heb ik mijn benen sterk genoeg gekregen om knie ellende met squaten op te vangen, maar met rugussues is het de eerste oefening die eruit gaat.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Mijn doel is voornamelijk het "als maar" sterker worden. Het geeft me een kick als ik merk dat met een oefening weer in gewicht omhoog kan. Kwa fysiek maak ik mezelf echt geen illusies, maar ik weet dat ik met de trainings discipline die ik heb wel tot een aardig fysiek zou moeten kunnen komen. Het probleem zit hem bij mij meer in de voeding dan het trainen. Al blijkt dat nu dat het trainen ook heel wat beter kan en is mijn voeding al een wereld van verschil met voorheen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je traint waarschijnlijk niet met het doel van een bodybuilder, of powerlifter.
[..]
Dan moet je als eerste nagaan waarom je een zwakke onderrug hebt. Hoe oud ben je? Volgens mij zou je geen zwakke onderrug moeten hebben.
[..]
Doe dat dan ook. Neem effe gas terug en denk na over wat je aan het doen bent.
6x per week trainen brengt je nergens. Serieus, bouw eerst een iets op, en doe het rustig aan. Als je echt een zwakke rug hebt kan je nog steeds deadliften en squaten. Vergeet de 100 kilo en meer, doe het met 30 kilo ofzo en maak jezelf rustig aan sterker. Werkt veel beter.
Mijn onderrug is altijd al zwak geweest, vanaf de middelbare school had ik hier al last van en liep ik onder behandeling bij allerlij artsen. Slaap geheel zonder kussen en nooit langer dan een uur of 8/9... Langer slapen gaat wel, maar dan begin ik het te voelen. Doe bij opstaan nog steeds wat simpele oefeningen voor de rug. Zolang ik nu niet te lang in bed lig gaat het goed... Gewoon soort angst om rug te zwaar te belasten zegma. Pak de kleinste dumbells in de sportschool al door de knieen op!
Ik snap het van dat 6x trainen wel, maar sinds ik dat doe ga ik weer vooruit. Of dat moet door de voeding komen. Ben fanatieker op voedsel gaan letten sinds ik ook 6x train.
Pindakaas/kipfillet op brood only ipv zoete troep. Bij meeste avond-eten kipfillet als vlees. Tussendoor kwark ipv magere yoghurt. 2x per dag shake ipv 1x na het trainen. Geen patat meer. Geen chips meer s'avonds, noten only. 1x in de week bier ipv het hele weekend en nog wel meer van die ongein!
en jah ik wil in februari wel op calorieen gaan letten zodat het geheel er in de zomer een beetje strak uitziet. Als dat me een beachboy/curlboy maakt, so be it... Het is niet mijn doel voor een ander te trainen.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
14 jaar weggegooidquote:Op vrijdag 23 november 2012 21:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
bullshit.
Ik squat nu voor het eerst in 14 jaar en ik ga echt niet harder of beter dan vroeger. Inmiddels heb ik mijn benen sterk genoeg gekregen om knie ellende met squaten op te vangen, maar met rugussues is het de eerste oefening die eruit gaat.
Als je niet harder gaat moet je harder squatten.
Gezellig hier trouwens
Facet!![]()
Ben je dan na 14 jaar al een beest?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
bullshit.
Ik squat nu voor het eerst in 14 jaar en ik ga echt niet harder of beter dan vroeger. Inmiddels heb ik mijn benen sterk genoeg gekregen om knie ellende met squaten op te vangen, maar met rugussues is het de eerste oefening die eruit gaat.![]()
Zal ook binnenkort eens wat foto's uploaden van mijn fysiek... die is volgens mij vrij gemiddeld met de meesten hier. Dat zonder squats!;-)You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Het blijft een beetje een alpha-mannetjes wereld he... Zolang je niet in het zicht huilt, mag je er nog bij!quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:52 schreef JanKort het volgende:
[..]
14 jaar weggegooid
Als je niet harder gaat moet je harder squatten.
Gezellig hier trouwensYou had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Ik haat squats echt erg, vind het een kutoefening. Maarja, doe het wel netjes natuurlijk.
Deadlifts zijn wel weer echt vet, voelt gewoon beestachtig aan.![]()
Laat je niet gek maken.Ik zat je wat te plagen. Maar ik denk dat je een stuk sterker kan worden als je wat van het het advies hier aaneemt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:52 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Mijn doel is voornamelijk het "als maar" sterker worden. Het geeft me een kick als ik merk dat met een oefening weer in gewicht omhoog kan. Kwa fysiek maak ik mezelf echt geen illusies, maar ik weet dat ik met de trainings discipline die ik heb wel tot een aardig fysiek zou moeten kunnen komen. Het probleem zit hem bij mij meer in de voeding dan het trainen. Al blijkt dat nu dat het trainen ook heel wat beter kan en is mijn voeding al een wereld van verschil met voorheen.
Mijn onderrug is altijd al zwak geweest, vanaf de middelbare school had ik hier al last van en liep ik onder behandeling bij allerlij artsen. Slaap geheel zonder kussen en nooit langer dan een uur of 8/9... Langer slapen gaat wel, maar dan begin ik het te voelen. Doe bij opstaan nog steeds wat simpele oefeningen voor de rug. Zolang ik nu niet te lang in bed lig gaat het goed... Gewoon soort angst om rug te zwaar te belasten zegma. Pak de kleinste dumbells in de sportschool al door de knieen op!
Ik snap het van dat 6x trainen wel, maar sinds ik dat doe ga ik weer vooruit. Of dat moet door de voeding komen. Ben fanatieker op voedsel gaan letten sinds ik ook 6x train.
Pindakaas/kipfillet op brood only ipv zoete troep. Bij meeste avond-eten kipfillet als vlees. Tussendoor kwark ipv magere yoghurt. 2x per dag shake ipv 1x na het trainen. Geen patat meer. Geen chips meer s'avonds, noten only. 1x in de week bier ipv het hele weekend en nog wel meer van die ongein!
en jah ik wil in februari wel op calorieen gaan letten zodat het geheel er in de zomer een beetje strak uitziet. Als dat me een beachboy/curlboy maakt, so be it... Het is niet mijn doel voor een ander te trainen.
Breng die 6x per week eens terug naar 3x per week. DL en squats zijn voor niemand verplicht uiteraard. Als je zo´n last van je rug hebt op jouw leeftijd laat daar dan eens serieus naar kijken. Das niet goed natuurlijk.![]()
vraag het je vriendinquote:Op vrijdag 23 november 2012 21:53 schreef Ganzz het volgende:
[..]
Ben je dan na 14 jaar al een beest?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Je was net weer begonnen, toch?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
bullshit.
Ik squat nu voor het eerst in 14 jaar en ik ga echt niet harder of beter dan vroeger. Inmiddels heb ik mijn benen sterk genoeg gekregen om knie ellende met squaten op te vangen, maar met rugussues is het de eerste oefening die eruit gaat.![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:55 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Het blijft een beetje een alpha-mannetjes wereld he... Zolang je niet in het zicht huilt, mag je er nog bij!
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Post eens pics man, motiveer ons.
Lazar Angelov traint 10 jaar, jij staat er met 14 jaar noeste arbeid misschien wel veel beter bij?![]()
paar jaar uit geweest idd. En nu ben ik sinds kort squats erbij gaan doen omdat ik het een fijne oefening vind. 2 jaar geleden wilde in weer beginnen maar toen klapte mijn knie onder me vandaan na leg extension. Wat kraakbeen weg, al 22 jaar uitgerekt kniebanden etcquote:
Maar met een goede legpress kun je net zoveel bereiken als een squat. Dan vind ik squats echter wel leuker en makkelijker.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
T-shirt gekregen van de kroeg hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik heb dik 7 jaar niks gedaan. Als jij foto's wil zien van een iets te dikke licht kalende vent van middelbare leeftijd dan Google je maarquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:10 schreef 16meter het volgende:
Post eens pics man, motiveer ons.
Lazar Angelov traint 10 jaar, jij staat er met 14 jaar noeste arbeid misschien wel veel beter bij?
Deels waar. Squats werken je hele lichaam meer dan leg press. Een legg press betekent nog altijd dat je in een machine zit, Met squats spreek je een veel groter deel van je lichaam aan dan met legpresses.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:18 schreef stinkie het volgende:
[..]
paar jaar uit geweest idd. En nu ben ik sinds kort squats erbij gaan doen omdat ik het een fijne oefening vind. 2 jaar geleden wilde in weer beginnen maar toen klapte mijn knie onder me vandaan na leg extension. Wat kraakbeen weg, al 22 jaar uitgerekt kniebanden etc
[quote]
Auw...![]()
[quote]
Maar met een goede legpress kun je net zoveel bereiken als een squat. Dan vind ik squats echter wel leuker en makkelijker.![]()
Ik weet het. Ik zal mijn schema morgen eens helemaal online gooien zodat hij hier kan worden afgeschoten haha en eventueel kan worden aangepast...quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken.Ik zat je wat te plagen. Maar ik denk dat je een stuk sterker kan worden als je wat van het het advies hier aaneemt.
Breng die 6x per week eens terug naar 3x per week. DL en squats zijn voor niemand verplicht uiteraard. Als je zo´n last van je rug hebt op jouw leeftijd laat daar dan eens serieus naar kijken. Das niet goed natuurlijk.
Minder trainen oke, maar 3x in de week ga ik echt niet trekken... Wat moet ik die andere 4 dagen doen?
Rug is zwak en dat zal ook niet veranderen ben ik bang.. zit bij defensie en die hebben het op medisch gebied nog steeds erg goed voor elkaar. Zodra ik overdag last krijg van mijn rug en problemen krijg met werk, word ik vanzelf door de hele molen heen getrokken.
Maar hoe zit bijvoorbeeld jouw legday eruit?
Hoeveel oefeningen? Welke? Hoeveel sets/reps?You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Mijn leg day:quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik zal mijn schema morgen eens helemaal online gooien zodat hij hier kan worden afgeschoten haha en eventueel kan worden aangepast...
Minder trainen oke, maar 3x in de week ga ik echt niet trekken... Wat moet ik die andere 4 dagen doen?
Rug is zwak en dat zal ook niet veranderen ben ik bang.. zit bij defensie en die hebben het op medisch gebied nog steeds erg goed voor elkaar. Zodra ik overdag last krijg van mijn rug en problemen krijg met werk, word ik vanzelf door de hele molen heen getrokken.
Hoeveel oefeningen? Welke? Hoeveel sets/reps?
squats 5/6 sets van wisselende reps meestal pyramide
deadlifts 4 sets waarvan 2 opwarm sets 2 werk sets /afgewisseld met rack pulls
leg/curl extensions 8 sets in totaal pyramide high reps
high rep lunges 3 sets
legpress en wat wisselende oefeningen voor mijn kuiten tot ik absoluut naar de klote ben![]()
klopt, en de meeste doen de legpress te licht. 80kg squat is al snel 140kg legpress mits je goed doorzakt. En je zult er wat buikspieren en backextensions bij moeten doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deels waar. Squats werken je hele lichaam meer dan leg press. Een legg press betekent nog altijd dat je in een machine zit, Met squats spreek je een veel groter deel van je lichaam aan dan met legpresses.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Het is niet te vergelijken maar ook met enkel legpress kom je een eind hoor maar je moet wel keihard trainen danquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
klopt, en de meeste doen de legpress te licht. 80kg squat is al snel 140kg legpress mits je goed doorzakt. En je zult er wat buikspieren en backextensions bij moeten doen.
Ook al train je je quads wel minder met legpress en is het meer glutes die je hit volgens mij![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Hoeveel oefeningen? Welke? Hoeveel sets/reps?![]()
Ik ben de verkeerde persoon om te vragen om een leg day. Tenzij je een training op een prothese wil doen.![]()
Anyway, ik doe op het moment squats, stiff leg dead lifts en calf raises op leg day.
En dan cardio, maar daar praten we niet over want cardio is gay.![]()
Dank..!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:32 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Mijn leg day:
high rep lunges 3 sets
legpress en wat wisselende oefeningen voor mijn kuiten tot ik absoluut naar de klote benYou had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Deadlifts horen bij je rug workout.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:32 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Mijn leg day:
high rep lunges 3 sets
legpress en wat wisselende oefeningen voor mijn kuiten tot ik absoluut naar de klote ben![]()
Mwah, je trained ook je hams / quads / glutes . en ik train een upper lower split. als ik ga deadlften op mijn upper dag komt er van benchen en pressen niks meer terecht. en bor's al helemaal nietquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deadlifts horen bij je rug workout.![]()
In dat geval was ik jouw ook een beetje aan het plagen!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:41 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
Ik ben de verkeerde persoon om te vragen om een leg day. Tenzij je een training op een prothese wil doen.![]()
Anyway, ik doe op het moment squats, stiff leg dead lifts en calf raises op leg day.
En dan cardio, maar daar praten we niet over want cardio is gay.
..
..![]()
Nee man cardio is zeker niet gay.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:41 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
En dan cardio, maar daar praten we niet over want cardio is gay.![]()
Ja, met squats train je ook je upper body. Deadlifts is een rug oefening.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:48 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Mwah, je trained ook je hams / quads / glutes . en ik train een upper lower split. als ik ga deadlften op mijn upper dag komt er van benchen en pressen niks meer terecht. en bor's al helemaal niet![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:49 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
In dat geval was ik jouw ook een beetje aan het plagen!![]()
![]()
Voor mij wel. Dan sta ik ineens tussen de oude dames, en gays.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nee man cardio is zeker niet gay.![]()
![]()
glutes voel ik beter bij squats, dat us eigenlijk de enige die ik miste bij leg press.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:36 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Het is niet te vergelijken maar ook met enkel legpress kom je een eind hoor maar je moet wel keihard trainen dan
Ook al train je je quads wel minder met legpress en is het meer glutes die je hit volgens mij
Leg is nu squat, legpress om echt af te matten en calf 'raises' op machine, hoewel dat ding maar tot 120 gaat.
Meer doe ik niet, te veel isolatie of onnatuurlijke bewegingen.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik deed gisteren, voor het eerst in 15 jaar volgens mij, weer eens calf raises. Dit om dat mijn kuit al behoorlijk groot is. Ik heb het gedaan in de leg press met niet meer dan 12 x 50 kilo. Ik ga kapot vandaag.![]()
Elke keer als ik m'n been beweeg voel ik het.![]()
![]()
Kuiten train ik ook altijd het lekkerst met veel herhalingen en laag gewicht. 16 reps oid. maar ze groeien wel moeilijk bij mij.![]()
Maar ook thnx voor advies...quote:
Zal schema eens grondig aanpassen dan, maar wacht daar dan mee tot begin Januari. Dat ene maandje, waarvan ik ook nog eens anderhalve week weg ben zal het hem ook niet doen. Dan begin januari deathlifts, squats, staande over-head rows en voor rug bend over rows er allemaal bij gaan doen.
Heb dan een behoorlijke standaard aan compound en doe daar omheen nog wat isolatie oefeningen. Waarschijnlijk gaat het dan sowieso niet meer lukken om 6x in de week te doen... Door vele isolatie oefeningen van nu is het redelijk vol te houden.
Volgens mij ben ik dan al redelijk op de goede weg...?!
Dan misschien over gaan op 4x in de week (probeer er 1 dag bij te smokkelen)
Aparte dag voor buik/cardio bijvoorbeeld?
Komt ongeveer neer op:
Ma borst/biceps
Di Rust
Wo Rug/triceps
Do Rust
Vrij Benen/schouders
Za rust
Zo Cardio/buikYou had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Deadliften heeft mij geholpen met mn rugklachten....quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:23 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
In dat geval heb ik sowieso geen competitie in hem.. Hij is veel later begonnen, voetbalt naast sportschool en let minder op voeding. Eigenlijk in dat opzicht in alles minder.
[..]
Ik heb het hier al vaker over mijn zwakke onderrug gehad...Tijden gehad dat ik snachts om 4 uur mijn bed uit moest omdat ik niet meer kon liggen. Nu net een jaar pijnvrij in dat opzicht. Ga geen onnodige risico's nemen. Ook deathliften en squats wil ik uiteindelijk wel oppakken, maar dat is iets voor 2013, onder begeleiding van instructeur.
[..]
Ik heb hier wel vaker na dingen geinformeerd, maar krijg vaak juist het soort reacties van wat je nu post terug...
Mijn onderrug is het sterkste van mn lichaam nu. De massa die ik daar nu heb helpen me om ten alle tijden een fatsoenlijke houding aan te nemen. En je houding is het belangrijkst bij rugklachten. De meeste rugklachten komen vanuit een slechte houding. Deadliften was het eerste wat ik moest doen van mn fysio.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Lijkt me prima. Maar wat zijn staande over-head rows?quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:05 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Maar ook thnx voor advies...
Zal schema eens grondig aanpassen dan, maar wacht daar dan mee tot begin Januari. Dat ene maandje, waarvan ik ook nog eens anderhalve week weg ben zal het hem ook niet doen. Dan begin januari deathlifts, squats, staande over-head rows en voor rug bend over rows er allemaal bij gaan doen.
Heb dan een behoorlijke standaard aan compound en doe daar omheen nog wat isolatie oefeningen. Waarschijnlijk gaat het dan sowieso niet meer lukken om 6x in de week te doen... Door vele isolatie oefeningen van nu is het redelijk vol te houden.
Volgens mij ben ik dan al redelijk op de goede weg...?!
Dan misschien over gaan op 4x in de week (probeer er 1 dag bij te smokkelen)
Aparte dag voor buik/cardio bijvoorbeeld?
Komt ongeveer neer op:
Ma borst/biceps
Di Rust
Wo Rug/triceps
Do Rust
Vrij Benen/schouders
Za rust
Zo Cardio/buik![]()
Klinkt opzich ook logisch natuurlijk, gezien het feit dat je je gehele rug er sterker mee maakt. Het is eigenlijk ook meer een angst vanuit mezelf, omdat ik weet hoeveel ellende ik al met die rug gehad heb. Ga er sowieso mee beginnen nu!quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Deadliften heeft mij geholpen met mn rugklachten....
Mijn onderrug is het sterkste van mn lichaam nu. De massa die ik daar nu heb helpen me om ten alle tijden een fatsoenlijke houding aan te nemen. En je houding is het belangrijkst bij rugklachten. De meeste rugklachten komen vanuit een slechte houding. Deadliften was het eerste wat ik moest doen van mn fysio.
Ik bedoelde standing barbell shoulder press... Lijkt erop!quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Maar wat zijn staande over-head rows?![]()
..
..![]()
Lol jully zij allemaal noobs man ik heb vandaag 4oookxL gegeten en word alsnig shreddedIf not now, then when.![]()
Ah okee, lees je goed in voor je begint. De press is een heel goede oefening, als je het goed doet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:19 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik bedoelde standing barbell shoulder press... Lijkt erop!![]()
![]()
ten allen tijde zorgen dat je een goeie form houdt. Gewoon beginnen met 50 kg en veel herhalingen pakken om de techniek onder se knie te krijgen. Je zult zien dat je omhoog schiet met de gewichten en je een stuk makkelijker een fatsoenlijke houding kan houden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:19 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Klinkt opzich ook logisch natuurlijk, gezien het feit dat je je gehele rug er sterker mee maakt. Het is eigenlijk ook meer een angst vanuit mezelf, omdat ik weet hoeveel ellende ik al met die rug gehad heb. Ga er sowieso mee beginnen nu!
[..]
Ik bedoelde standing barbell shoulder press... Lijkt erop!
Behulpzaam als een waterkraan.
Moet je lager in reps trainen, je gastrocnemius (grote kuitspier) is fast twitch dominant. High reps op standing calf raises is dus niet efficiënt. De soleus, die je met gebogen knieën traint, is juist supersloom. Doe daarop gerust 20-30 herhalingen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:00 schreef Mithras82 het volgende:
Kuiten train ik ook altijd het lekkerst met veel herhalingen en laag gewicht. 16 reps oid. maar ze groeien wel moeilijk bij mij.
Als ik broscience verkondig hoor ik het wel![]()
![]()
Die leucine kan echt niet goed voor je zijn.Dat chemische goedje wat blijft drijven, die smaak, die lucht.
Ik vind niks erg, maar die leucine drinken, god god.
Dat is toch gewoon een OHP?quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:19 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Klinkt opzich ook logisch natuurlijk, gezien het feit dat je je gehele rug er sterker mee maakt. Het is eigenlijk ook meer een angst vanuit mezelf, omdat ik weet hoeveel ellende ik al met die rug gehad heb. Ga er sowieso mee beginnen nu!
[..]
Ik bedoelde standing barbell shoulder press... Lijkt erop!![]()
Waarin zijn die twee anders dan de millitary press?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Stand van ellebogen, hoofd niet voor- achteruit doen etc.quote:Op zaterdag 24 november 2012 01:25 schreef esv7 het volgende:
Waarin zijn die twee anders dan de millitary press?If not now, then when.![]()
Het is een van de negen essentiële aminozuren. Het is 'goed' voor je.quote:Op zaterdag 24 november 2012 01:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die leucine kan echt niet goed voor je zijn.Dat chemische goedje wat blijft drijven, die smaak, die lucht.
Ik vind niks erg, maar die leucine drinken, god god.
BEASTMODE![]()
It's funny because they're fat
Uiteraard mag de Light Pindakaas niet ontbreken in het filmpje.
[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2012 09:04:19 ]![]()
Light mozzarella, light pindakaas, light jam. Alles lekker light!quote:Op zaterdag 24 november 2012 08:22 schreef ZetaOS het volgende:
Uiteraard mag de Light Pindakaas niet ontbreken in het filmpje.![]()
Appeltaart lekker met light slagroom. Heerlijk.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2012 10:27:12 ]![]()
Wilde inderdaad hetzelfde verkondigen. Maar dan gewoon met 'je kuit is een fast switch, pak zwaardere gewichten en minder reps'.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:49 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Moet je lager in reps trainen, je gastrocnemius (grote kuitspier) is fast twitch dominant. High reps op standing calf raises is dus niet efficiënt. De soleus, die je met gebogen knieën traint, is juist supersloom. Doe daarop gerust 20-30 herhalingen.
Als ik broscience verkondig hoor ik het wel
Triceps waren ook fast switch toch?![]()
Beginnen met 50 kg zegt iequote:Op vrijdag 23 november 2012 23:42 schreef fathank het volgende:
[..]
ten allen tijde zorgen dat je een goeie form houdt. Gewoon beginnen met 50 kg en veel herhalingen pakken om de techniek onder se knie te krijgen. Je zult zien dat je omhoog schiet met de gewichten en je een stuk makkelijker een fatsoenlijke houding kan houden.everybody's got something to hide, except me and my monkey![]()
Iendereen heeft wel eens een plekje op zijn huid.
Zonde van de tijd om naar de dokter te gaan...die tijd zou je ook kunnen trainen.
![]()
Haten is in mijn geval overdreven, maar ik word er altijd misselijk van dus het is ook niet mijn favoriete oefening. Mbt deadlifts ben ik het helemaal met je eensquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:01 schreef Sapstengel het volgende:
Ik haat squats echt erg, vind het een kutoefening. Maarja, doe het wel netjes natuurlijk.
Deadlifts zijn wel weer echt vet, voelt gewoon beestachtig aan.![]()
Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:54 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Zal ook binnenkort eens wat foto's uploaden van mijn fysiek... die is volgens mij vrij gemiddeld met de meesten hier. Dat zonder squats!;-)cardio heeft het beest in mij los gemaaktquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nee man cardio is zeker niet gay.![]()
ben benieuwd naar die wheels brahquote:Op vrijdag 23 november 2012 21:54 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Zal ook binnenkort eens wat foto's uploaden van mijn fysiek... die is volgens mij vrij gemiddeld met de meesten hier. Dat zonder squats!;-)
en je back![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Maar wat zijn staande over-head rows?, picture that.
Beta alanine werkt goed trouwens! Heb ooit een keer NoxiPro gebruikt (daar zit het ook wat door) en de tintelingen en de 'koude koorts'-rush die ik ervan krijg zijn vrijwel hetzelfde.Erg aangenaam, meer zin om te (blijven) trainen en de vermoeidheid krijg je pas als je weer thuis bent. Nogmaals bedankt man!
![]()
Wajo zitte alle gespierde fokkers hier? Omg omg nat geworden mag ik foto's in mijn DM?![]()
Vooral van jou Yuri
[ Bericht 18% gewijzigd door Vaseline_ op 24-11-2012 13:15:03 ]![]()
Oprotten, Panzer en Zeta zijn van mij.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:08 schreef Vaseline_ het volgende:
Wajo zitte alle gespierde fokkers hier? Omg omg nat geworden mag ik foto's in mijn DM?![]()
Vooral van jou Yuri![]()
![]()
Jij mag Bendoe hebben, boy is 15 jaar, ripped as fuck, neukt bitches alsof het niks is![]()
![]()
Ja prima, Panzer mag lekker in Grunna blijvenquote:Op zaterdag 24 november 2012 13:17 schreef Weissman het volgende:
[..]
Oprotten, Panzer en Zeta zijn van mij.![]()
Jij mag Bendoe hebben, boy is 15 jaar, ripped as fuck, neukt bitches alsof het niks is
Hmm, pics van Bendoe?![]()
Ergens?
![]()
Die heeft ie een keer gepost ja.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:18 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ja prima, Panzer mag lekker in Grunna blijven
Hmm, pics van Bendoe?![]()
Ergens?
![]()
Mannen Vas is niks voor ons Vas die smoked en is vet ongezond als wij thuis komen en aan de zuurstoffles moeten voor optimaal spierheling![]()
Tuurlijk is het juist goed.quote:Op zaterdag 24 november 2012 08:16 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Het is een van de negen essentiële aminozuren. Het is 'goed' voor je.Je vat het te serieus op.
He always said: "I'll be back".quote:
Kijk eens naar jezelf ethanolfabriekquote:Op zaterdag 24 november 2012 14:15 schreef RickoKun het volgende:
Mannen Vas is niks voor ons Vas die smoked en is vet ongezond als wij thuis komen en aan de zuurstoffles moeten voor optimaal spierheling![]()
![]()
Volgende week stoppen met roken; ben benieuwd wat dit gaat doen voor het sporten. Conditie zal zeker verbeteren. Ga ook wat meer cardio doen na het stoppen. Ben benieuwd hoe ik dit ga merken tijdens de krachttraining. Iemand ervaring?everybody's got something to hide, except me and my monkey![]()
Waarom stop je nu niet? Gaat niks worden op deze manier he.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:26 schreef DeLoet het volgende:
Volgende week stoppen met roken; ben benieuwd wat dit gaat doen voor het sporten. Conditie zal zeker verbeteren. Ga ook wat meer cardio doen na het stoppen. Ben benieuwd hoe ik dit ga merken tijdens de krachttraining. Iemand ervaring?![]()
Haha echt he.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:41 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom stop je nu niet? Gaat niks worden op deze manier he.
Nee ik wordt volgende week geopereerd aan mijn keelamandelen, gehemelte en huig. Dus dat is wel een prima moment.everybody's got something to hide, except me and my monkey![]()
Alles gaat vooruit. Ik weet niet meer wie het tegen me zei maar dat vond ik wel een goede: Je mist niks, het is alsof er een last van je schouders valt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:26 schreef DeLoet het volgende:
Volgende week stoppen met roken; ben benieuwd wat dit gaat doen voor het sporten. Conditie zal zeker verbeteren. Ga ook wat meer cardio doen na het stoppen. Ben benieuwd hoe ik dit ga merken tijdens de krachttraining. Iemand ervaring?Mwa, ik vond het wel fijn om naar het stoppunt toe te leven. Get your head around it, zogezegd.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:41 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom stop je nu niet? Gaat niks worden op deze manier he.![]()
gister weer een oud klasgenoot aan het pronken over zn fitness kennisdoet een of andere sport opleiding (HBO), begon die over benchpress dat dat geen natuurlijke beweging zou zijn oid, en hij gaat nu trainschema's maken tegen betaling
nog verder nooit 1 deadlift geplaatst oid, royal sadness
![]()
Inderdaad, de mens is niet gemaakt om een duwbeweging te maken.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:49 schreef mtchel112 het volgende:
gister weer een oud klasgenoot aan het pronken over zn fitness kennisdoet een of andere sport opleiding (HBO), begon die over benchpress dat dat geen natuurlijke beweging zou zijn oid, en hij gaat nu trainschema's maken tegen betaling
![]()
![]()
![]()
Care.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:49 schreef mtchel112 het volgende:
Fuck him.![]()
Eh nou, een beetje care toch wel. Ik bedoel, weer zo'n hersenloze trainer met een opleiding erbij die mensen verkeerde dingen aanleert.quote:
Ik vind het eigenlijk wel de hoogste tijd dat dit soort bull shit gaat stoppen.![]()
Wat een pussy routine.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:55 schreef stinkie het volgende:
Leg is nu squat, legpress om echt af te matten en calf 'raises' op machine, hoewel dat ding maar tot 120 gaat.
Meer doe ik niet, te veel isolatie of onnatuurlijke bewegingen.
Squats, deadlifts, leg extensions, leg curls, calf raises en als je hard wilt gaan nog lunges erbij.Of toch du vader?![]()
naja fuck hem inderdaad maar ik snapte hem eigenlijk niet, hij klonk wel heel zeker van zn zaak, geen idee wat ze hem daar leren.
'geen natuurlijke beweging', dus als het niet natuurlijk is dan moeten we het niet doen, dus ook niet meer zitten (anterior pelvic tilt), niet meer tennisen ed.![]()
Ik vind het meer je eigen verantwoordelijkheid om je eerst goed in te lezen over iets voordat je eraan gaat beginnen. Zo moeilijk is het ook allemaal niet en met een beetje eigen initiatief kom je al een heel eind. Je kan mensen beter leren om zelf na te denken. Zulke waardeloze trainers zullen er toch altijd wel zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
Eh nou, een beetje care toch wel. Ik bedoel, weer zo'n hersenloze trainer met een opleiding erbij die mensen verkeerde dingen aanleert.
Ik vind het eigenlijk wel de hoogste tijd dat dit soort bull shit gaat stoppen.![]()
Ik ben het helemaal met je eens, maar als ik bij ons in de gym kijkt loopt ongeveer 90% met een schema van een trainer. Ik bedoel, het gros van de mensen denk er niet eens aan om zich in te lezen, die gaan blind op wat zo'n gozert ze verteld.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:00 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Ik vind het meer je eigen verantwoordelijkheid om je eerst goed in te lezen over iets voordat je eraan gaat beginnen. Zo moeilijk is het ook allemaal niet en met een beetje eigen initiatief kom je al een heel eind. Je kan mensen beter leren om zelf na te denken. Zulke waardeloze trainers zullen er toch altijd wel zijn.
Ook de PT's die rondlopen. Als je ze zelf ziet trainen doen ze een goede workout, zodra ze iemand anders trainen is het ineens bosu bull shit enzo.![]()
Ja inderdaad, vreselijk jammer. Maar wat kan je er aan doen? Mensen luisteren toch liever naar een officieel iemand zoals een PT.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, maar als ik bij ons in de gym kijkt loopt ongeveer 90% met een schema van een trainer. Ik bedoel, het gros van de mensen denk er niet eens aan om zich in te lezen, die gaan blind op wat zo'n gozert ze verteld.
Ook de PT's die rondlopen. Als je ze zelf ziet trainen doen ze een goede workout, zodra ze iemand anders trainen is het ineens bosu bull shit enzo.![]()
Waarom deadlifts op een benendag?quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:55 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Wat een pussy routine.
Squats, deadlifts, leg extensions, leg curls, calf raises en als je hard wilt gaan nog lunges erbij.![]()
Deadlifts verneuken mn rug.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:12 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haten is in mijn geval overdreven, maar ik word er altijd misselijk van dus het is ook niet mijn favoriete oefening. Mbt deadlifts ben ik het helemaal met je eensOp woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.![]()
Of verneuk je zelf je rug door een verkeerde houding?quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Deadlifts verneuken mn rug.![]()
is tog chill man. Gaat je DL gewicht wel van achteruit, maar ik doe op rugdag voor onderrug al zware rack pulls. Verder kan je de mate waarin DL zwaar is op je benen natuurlijk enigszins aanpassen door bijvoorbeeld lager te beginnen (benen meer ingevouwen), waardoor het eerste deel van de ROM bijna volledig benen is. Etc. Ik maak hem dus lekker zwaar voor m'n benen. Zo heb ik gewoon nog een compound waarbij ik hard hams en glutes hit, en natuurlijk ook tot een bepaalde hoogte quads.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:32 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom deadlifts op een benendag?
Op deze manier pak ik ook 2x onderrug (heb genoeg tijd tussen m'n rugdag en m'n benendag) en heb ik er een lekkere oefening bij op benendag (wat overigens ook m'n abs dag is, en bij de DL gebruik je ook weer je abs, etc...).Of toch du vader?![]()
Gewoon 100 of meer youtube filmpjes kijken over techniek. Zodra je techniekfout is verziek je je rug inderdaad, met de juiste techniek krijg je alleen spierpijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Deadlifts verneuken mn rug.![]()
Nee mijn rug is een probleemgeval. Het gaat echt niet. Het is feitelijk ook een rare oefening want het is exact hoe ze je afraden te tillen...quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gewoon 100 of meer youtube filmpjes kijken over techniek. Zodra je techniekfout is verziek je je rug inderdaad, met de juiste techniek krijg je alleen spierpijn.
Squads doe ik ook alleen in smith.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.![]()
Dit zijn de spieren die je bij deadlifts gebruikt.
Squats:
Hoewel je bij DL wel benen gebruikt is het toch meer een rug oefening.
Als je zo naar deadlifts kijkt is het echt een geweldige oefening waarbij je enorm veel spieren aanspreekt. Ik blijf het een heerlijke oefening vinden.![]()
Ik vind deadlift ook veruit de fijnste compound. Merkte ook dat wanneer ik zwaarder ga en een goede lockout doe aan het eind, je echt het gewicht aan je traps voelt hangen en je automatisch ook je lats flexed.![]()
Zegt wie?Dit is juist hoe je zou moeten tillen. Anders krijgt iemand echt geen 250 kilo of meer van de grond.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee mijn rug is een probleemgeval. Het gaat echt niet. Het is feitelijk ook een rare oefening want het is exact hoe ze je afraden te tillen...Ik doe alsof ik dit niet gelezen heb.....quote:Squads doe ik ook alleen in smith.![]()
De bovenste blauwe is mijn probleemgebied. Zoals vele mensen ook denk ik.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Dorian Yates squatte ook in de smith.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zegt wie?Dit is juist hoe je zou moeten tillen. Anders krijgt iemand echt geen 250 kilo of meer van de grond.
[..]
Ik doe alsof ik dit niet gelezen heb.....![]()
Hihi, tja het is gewoon vragen om problemen bij mij. Daarom in de smithquote:Op zaterdag 24 november 2012 17:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zegt wie?Dit is juist hoe je zou moeten tillen. Anders krijgt iemand echt geen 250 kilo of meer van de grond.
[..]
Ik doe alsof ik dit niet gelezen heb.....Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Ik bedoel dat normaal met tillen wordt aangeraden je rug volledig recht te houden en vanuit je benen te tillen. Bij deadlifts til je juist vanuit je rug.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Ik had er echt een hekel aan, en deed ze eigenlijk maar heel af en toe. Maar nu mijn techniek beter wordt (ook door m'n nieuwe prothese) ga ik het steeds lekkerder vinden. Ik blijf nog steeds lezen en filmpjes kijken om het nog beter te krijgen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:49 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind deadlift ook veruit de fijnste compound. Merkte ook dat wanneer ik zwaarder ga en een goede lockout doe aan het eind, je echt het gewicht aan je traps voelt hangen en je automatisch ook je lats flexed.
Op het moment heb ik nog een hekel aan squats. Ik kan echt met tegenzin naar de gym gaan omdat ik die dag ga squaten.![]()
Maar ik blijf het doen en mijn techniek verbeteren. Ik kom al wat dichterbij een goede techniek, en daardoor begin ik het al wat leuker te vinden. Ik sterf nog steeds van de spierpijn van m'n squats van afgelopen donderdag trouwens, en dan ben ik om m'n techniek beter te krijgen expres niet boven de 70 kilo gekomen.![]()
Ik zal proberen volgende week wat filmpjes te maken van m'n deadlifts en squats. Altijd goed om feedback te krijgen.![]()
Vanuit je benen én je rug. Zie bovenstaand plaatje welke spieren je gebruikt. Het is de meest natuurlijke manier van tillen. Het is onmogelijk om je rug niét te gebruiken bij een zware lift, wat je houding ook is.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik bedoel dat normaal met tillen wordt aangeraden je rug volledig recht te houden en vanuit je benen te tillen. Bij deadlifts til je juist vanuit je rug.![]()
http://www.youtube.com/re(...)lift&gs_l=youtube.12...666.5003.0.6820.17.13.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1ac.1. Have fun.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik bedoel dat normaal met tillen wordt aangeraden je rug volledig recht te houden en vanuit je benen te tillen. Bij deadlifts til je juist vanuit je rug.![]()
![]()
Je begrijpt wat ik bedoel. Vanuit je benen tillen met rechte rug is echt iets anders.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Vanuit je benen én je rug. Zie bovenstaand plaatje welke spieren je gebruikt. Het is de meest natuurlijke manier van tillen. Het is onmogelijk om je rug niét te gebruiken bij een zware lift, wat je houding ook is.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Het kan niet, je benen zitten in de weg om helemaal recht te tillen. Ze juiste manier om te tillen is de deadlift, je brengt het gewicht (zo goed als) recht omhoog. Daar gaat het om.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je begrijpt wat ik bedoel. Vanuit je benen tillen met rechte rug is echt iets anders.![]()
Klopt niet, je kan echt recht tillen hoor.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het kan niet, je benen zitten in de weg om helemaal recht te tillen. Ze juiste manier om te tillen is de deadlift, je brengt het gewicht (zo goed als) recht omhoog. Daar gaat het om.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
okeequote:Op zaterdag 24 november 2012 18:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Klopt niet, je kan echt recht tillen hoor.![]()
Lol ik heb precies hetzelfdequote:Op zaterdag 24 november 2012 17:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Op het moment heb ik nog een hekel aan squats. Ik kan echt met tegenzin naar de gym gaan omdat ik die dag ga squaten.![]()
.
Maarja, het is wel van belang natuurlijk.![]()
Man wat walgelijk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 08:22 schreef ZetaOS het volgende:
Uiteraard mag de Light Pindakaas niet ontbreken in het filmpje.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Dat is voor mij een enkeltje ziekenhuis.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:09 schreef Snakey het volgende:
Doe dit dan maar eens met een rechte rug.![]()
Ik moet oppassen met de onderrug. Mijn sterkste punt zijn mijn armen, en dan vooral mijn triceps. Die zijn echt behoorlijk groot.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Hoe heet die IJslander die 450 kg of zo deadlift?Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Juist als je erector spinae zwak zijn is het belang ze te trainen. Desnoods ga je ze eerst even isoleren.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
We krijgen het nog geeneens weg gerold zo'n gewicht...quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is voor mij een enkeltje ziekenhuis.
Ik moet oppassen met de onderrug. Mijn sterkste punt zijn mijn armen, en dan vooral mijn triceps. Die zijn echt behoorlijk groot.![]()
Maar dan moet je je onderrug juist sterker maken. Begin met extentions bijvoorbeeld. Een sterke onderrug is wel belangrijk. Niet eens alleen om te liften, maar ook voor een juiste lichaamshouding.![]()
Dusch.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:13 schreef Seam het volgende:
Juist als je erector spinae zwak zijn is het belang ze te trainen. Desnoods ga je ze eerst even isoleren.![]()
Ik doe extensions ja, maar that's it. Ik heb vorig jaar weer eens deadlifts geprobeerd en dat resulteerde in een half jaar fysiotherapie. Ik doe het echt niet meer.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
We krijgen het nog geeneens weg gerold zo'n gewicht...![]()
Maar dan moet je je onderrug juist sterker maken. Begin met extentions bijvoorbeeld. Een sterke onderrug is wel belangrijk. Niet eens alleen om te liften, maar ook voor een juiste lichaamshouding.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Okee, dat is minder. Wat is er mis met je rug?quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik doe extensions ja, maar that's it. Ik heb vorig jaar weer eens deadlifts geprobeerd en dat resulteerde in een half jaar fysiotherapie. Ik doe het echt niet meer.![]()
Tja, lage rugpijn. Zoals half nl. Hoort erbij he.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:17 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee, dat is minder. Wat is er mis met je rug?Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Weet jij wie die ijslander is?quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:19 schreef Snakey het volgende:
Ik kreeg bij deze een letselschade reclame.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Dat komt ergens vandaan, toch?quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja, lage rugpijn. Zoals half nl. Hoort erbij he.![]()
Geen idee.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Weet jij wie die ijslander is?![]()
Onbekend. Zoals bij 90 procent van de lage rugpijn gevallen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Een vriendin van mij heeft bijna haar hele leven al last van haar rug en niemand die weet waar het vandaan komt of hoe het op te lossen is.quote:![]()
Mooi verwoord. Zo ervaar ik het ook.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je mist niks, het is alsof er een last van je schouders valt.Hmm, mijn boek laat anders zien.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:48 schreef Snakey het volgende:
Dit zijn de spieren die je bij deadlifts gebruikt.
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.![]()
Ik kan me sterk vergissen, maar kwam jij niet ook in zuid spanje af en toe?quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onbekend. Zoals bij 90 procent van de lage rugpijn gevallen.![]()
quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hmm, mijn boek laat anders zien.Die zocht ik eigenlijk. Dat boek heb ik ook. Het komt in grote lijnen overeen, deze is alleen veel gedetailleerder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hoe heet dat boek? Vindt ik ook wel leuk om te gaan lezen.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:14 schreef esv7 het volgende:
Hoe heet dat boek? Vindt ik ook wel leuk om te gaan lezen.![]()
![]()
Dankuwel:).quote:No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ben niet de enigste hier met zwakke onderrug zie ik al.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Ik blijf erbij dat deadliften de beste oefening is om blessures te voorkomen. Maar blijf op 70% en doe het gecontroleerd. Raw natuurlijk. Sterker zwaar dllen vereist veel concentratie kans op blessures is dan klein. Ik vondt squatten persoonlijk veel blessure gevoeliger.![]()
stuur foto van jezelf dan naaktquote:Op zaterdag 24 november 2012 13:08 schreef Vaseline_ het volgende:
Vooral van jou Yuri![]()
als je beetje lkkr bent stuur ik misschien terug![]()
In ruil voor een pilletje XDquote:Op zaterdag 24 november 2012 20:07 schreef 16meter het volgende:
[..]
stuur foto van jezelf dan naakt
als je beetje lkkr bent stuur ik misschien terug![]()
ik vond hardlopen vroeger altijd leuk, kreeg altijd verrekte pijn in mn knieen, ben toen stronglifts gaan doen en ik kan nu als een baas hardlopen zonder kniepijn, nu nog een goede conditie
deadlift is denk ik mijn nummer 1, altijd uitdagend en in tegenstelling tot squat hou ik er van om een 1RM setje te doen, bij squats vind ik dat maar niks :p, ik heb een beetje last van een anterior pelvic tilt en na het deadliften word mn reet altijd in een goede houding gepusht, voelt echt als een verademing![]()
Na een zware deadlift heb ik juist het gevoel dat ik m'n rug nóg holler getrokken heb/m'n reet verder naar achter staatquote:Op zaterdag 24 november 2012 22:02 schreef mtchel112 het volgende:
ik vond hardlopen vroeger altijd leuk, kreeg altijd verrekte pijn in mn knieen, ben toen stronglifts gaan doen en ik kan nu als een baas hardlopen zonder kniepijn, nu nog een goede conditie
deadlift is denk ik mijn nummer 1, altijd uitdagend en in tegenstelling tot squat hou ik er van om een 1RM setje te doen, bij squats vind ik dat maar niks :p, ik heb een beetje last van een anterior pelvic tilt en na het deadliften word mn reet altijd in een goede houding gepusht, voelt echt als een verademingAPT fixen is iets wat ik voor me uit blijf schuiven, ik houd er totaal niet van om die corrigerende oefeningen te doen, ik knal gewoon liever squats deadlifts etc en dan wil ik naar huis.
The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.![]()
Benedikt Magnusson, eindbaas.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Weet jij wie die ijslander is?
![]()
fucking. hell. 426.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:54 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Benedikt Magnusson, eindbaas.
Dat lukt je niet met een rechte rug.![]()
![]()
Deze is ook ziek:
Hij is die miscer die tot 400lbs ofzo had gebulkt, waar ik het laatst over had en ik niet op de naam kon komen.
Video van hem over dat bulken:
![]()
Waarom zou je squats in de Smith doen? Zie het hier ook een hoop mensen doen. Dat je in de Smith gaat benchen kan ik me nog wel enigszins indenken maar squatten, nee. Ik heb laatst trouwens een filmpje gezien wfaarin iemand zelfs DL aan het doen was in de Smith![]()
![]()
bijna 400kg met overhand gripquote:Op zondag 25 november 2012 00:04 schreef Sapstengel het volgende:
Deze is ook ziek:
Hij is die miscer die tot 400lbs ofzo had gebulkt, waar ik het laatst over had en ik niet op de naam kon komen.
Video van hem over dat bulken:![]()
![]()
Dat is hem ja. Thnx.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:54 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Benedikt Magnusson, eindbaas.
Wtf is dit trouwens? Stond bij gerelateerde videos
Nee nooit geweest. Wel in Catalonie afgelopen vakantie, maar dat is niet echt zuid te noemenquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik kan me sterk vergissen, maar kwam jij niet ook in zuid spanje af en toe?
Ah okee. Geen idee hoe ik daarbij kwam.quote:Op zondag 25 november 2012 10:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee nooit geweest. Wel in Catalonie afgelopen vakantie, maar dat is niet echt zuid te noemen![]()
Ik vroeg het omdat ik een fysio ken daar die ongelovelijk goed is.![]()
precies.quote:
Door de straps heb je veel minder grip nodig.
Layne Norton doet wel double overhand zonder straps, maar die doet wel de hookgrip...![]()
Benentijd vandaag. Dochter zwemles in zelfde gebouw als mijn sportschool dus ff drie kwartier benen doen.quote:Op zondag 25 november 2012 12:22 schreef Snakey het volgende:
Ik ga zo wat rack pulls doen. Effe in and out, en een sauna.
/dagboekOp woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Sinterklaasfeest @work. Straks volgevreten cardio vrees ik![]()
Ik niet, alleen pads voor de zware lifts. Maar je moet doen wat je prettig vindt uiteraard.quote:Op zondag 25 november 2012 16:18 schreef Travel. het volgende:
Hebben jullie handschoentjes? Twijfel om ze te kopen.![]()
nee is onzinquote:Op zondag 25 november 2012 16:18 schreef Travel. het volgende:
Ja maar ik vind het er altijd zo idioot uitzienquote:Op zondag 25 november 2012 16:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik niet, alleen pads voor de zware lifts. Maar je moet doen wat je prettig vindt uiteraard.![]()
![]()
Klopt.quote:Op zondag 25 november 2012 16:28 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ja maar ik vind het er altijd zo idioot uitzien![]()
Kijk eens naar die achtergrond.quote:Op zondag 25 november 2012 05:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is hem ja. Thnx.
Wtf is dit trouwens? Stond bij gerelateerde videos
Lachspiegels.quote:Op zondag 25 november 2012 16:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Kijk eens naar die achtergrond.
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
ik heb paars/zwarte handschoentjes, het helpt wel, alle boys willen helpen met spotten enzo..quote:Op zondag 25 november 2012 16:18 schreef Travel. het volgende:
Het cutten gaat hard. Het vet smelt!!! Vrijdag nog een 3500 Kcal mac (cheat) maaltijd gehad (4000 kcal incl. whey en kwark). Was ontzettend lekker en wellicht 'goed' voor m'n lichaam. Gisteren wel twee uur cardio moeten doen en zo dadelijk ook nog twee uur om het allemaal te compenseren.![]()
Maar even iets anders: dinsdag mag ik Vit. D en Creatine toevoegen aan m'n supps.
1. Vit. D was 5000ui per dag, right?
2. Hoe lang duurt het voordat de maximale werking van de creatine is bereikt, en moet ik het elke dag innemen of alleen op trainingsdagen?
Wel jammer dat ik vanaf dinsdag niet meer natty ben. Dat dere creatine.If not now, then when.![]()
Je moet creatine iedere dag innemen, liefst gemixed met vruchtensap en in de buurt van een maaltijd, dat verbeterd de opname. Ook geen koffie drinken in de uren voor of na de inname ivm verslechterde opname.
Ik gebruik het zelf 3 weken op en 3 weken af. Je maakt zelf ook creatinefosfaat aan en langdurige ononderbroken suppletie zou de eigen aanmaak kunnen beïnvloeden.
Je neemt max 5 gram per dag op via voeding. Niet meer.![]()
Not sure if serratus.quote:Op zondag 25 november 2012 16:56 schreef kaasplankje het volgende:
Je moet creatine iedere dag innemen, liefst gemixed met vruchtensap en in de buurt van een maaltijd, dat verbeterd de opname. Ook geen koffie drinken in de uren voor of na de inname ivm verslechterde opname.
Ik gebruik het zelf 3 weken op en 3 weken af. Je maakt zelf ook creatinefosfaat aan en langdurige ononderbroken suppletie zou de eigen aanmaak kunnen beïnvloeden.If not now, then when.![]()
Ik meende toch echt dat het op en af verhaaltje bullshit was. Dat vruchtensap, in de buurt van een maaltijd en koffie weet ik niet, maar het klinkt vaag. Ik ben wel bekend met dat vruchtensap verhaaltje, maar wat maakt het uit?quote:If not now, then when.![]()
Mjah ik neem inderdaad een schepje van 5 gram. En dat over koffie las ik ook inderdaad, maar omdat ik de hele dag eigenlijk wel koffie drink, zo ongeveer, neem ik creatine in de avond. Paar uur voordat ik naar bed ga creatine, dan later nog wat whey/kwark en pinda's. Is het nadelig om het zo kort voor het slapen in te nemen, of maakt dat niet uit?quote:Op zondag 25 november 2012 16:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ik gebruik het zelf 3 weken op en 3 weken af. Je maakt zelf ook creatinefosfaat aan en langdurige ononderbroken suppletie zou de eigen aanmaak kunnen beïnvloeden.
Je neemt max 5 gram per dag op via voeding. Niet meer.![]()
Ik heb ergens een uitgeprint artikel over creatine, ik zal het eens opzoeken, dan mogen jullie het betwisten. Het is al minstens 10 jaar oud.quote:Op zondag 25 november 2012 16:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik meende toch echt dat het op en af verhaaltje bullshit was. Dat vruchtensap, in de buurt van een maaltijd en koffie weet ik niet, maar het klinkt vaag. Ik ben wel bekend met dat vruchtensap verhaaltje, maar wat maakt het uit?
Het kan even duren voor ik het gevonden heb maar misschien valt het mee.![]()
http://www.aworkoutroutine.com/taking-creatine/
Al je vragen over Creatine in 1 overzichtelijke FAQ. Laden, cyclen, alles wordt behandeld.Of toch du vader?![]()
Bedankt brah!quote:Op zondag 25 november 2012 17:04 schreef Luchtkoker het volgende:
Al je vragen over Creatine in 1 overzichtelijke FAQ. Laden, cyclen, alles wordt behandeld.
edit:
http://www.bodyenfitshop.(...)-creatine-worldwide/quote:Op zondag 25 november 2012 17:51 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet btw een nieuw vooraadje creatine halen, enige aanbeveling qua merk?![]()
Shit 3 weken on??? Dat je het risico neemt!quote:Op zondag 25 november 2012 16:56 schreef kaasplankje het volgende:
Je neemt max 5 gram per dag op via voeding. Niet meer.Deathlift or Die.![]()
Thanks, niet duur ook.quote:Op zondag 25 november 2012 17:54 schreef Snakey het volgende:
http://www.bodyenfitshop.(...)-creatine-worldwide/![]()
Ik baseer mijn methodiek ook enkel op wat ik heb vernomen cq gelezen dus als je ergens een andere mening over hebt spui het en maak me wijzer, maar bespaar me flauwe opmerkingen aub.quote:Op zondag 25 november 2012 17:56 schreef Ethanolic het volgende:
Shit 3 weken on??? Dat je het risico neemt!![]()
mijn crea kuren duren hoogstens 2 weken.. daarna minimaal 4 weken offquote:zondag 25 november 2012 17:56 schreef Ethanolic het volgende:[/b]
[..]
Shit 3 weken on??? Dat je het risico neemt!![]()
Ik las juist weer dat dat achterhaald is en dat je gewoon iedere dag creatine kan gebruiken, ik dacht trouwens dat die zooi veel duurderzou zijn.
Straks een voedingsschema maken trouwens, wat is normaal om als maaltijd te nemen met een bord groenten met rijst of aardappelen, een normaal nederlandse maaltijd?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Gelukkig maar jongen, je weet wat er kan gebeuren als je te lang kuurt he.quote:Op zondag 25 november 2012 18:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
mijn crea kuren duren hoogstens 2 weken.. daarna minimaal 4 weken offI just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Ja precies, cycle hoeft ook niet.quote:Op zondag 25 november 2012 18:06 schreef esv7 het volgende:
Ik las juist weer dat dat achterhaald is en dat je gewoon iedere dag creatine kan gebruiken, ik dacht trouwens dat die zooi veel duurderzou zijn.
Straks een voedingsschema maken trouwens, wat is normaal om als maaltijd te nemen met een bord groenten met rijst of aardappelen, een normaal nederlandse maaltijd?
Potje van 500gr kost 15 euro dacht ik bij Body en Fitshop. Gewoon monohydraat kopen.![]()
Dat is omdat je iedere keer shakes bij ze koopt.quote:Op zondag 25 november 2012 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
Ik merk aan de manier waarop de barmeisjes in de gym "hallo"tegen me zeggen dat het goed gaat met trainen.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Nee, ik doe shakey altijd thuis, douchen ook.quote:Op zondag 25 november 2012 19:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is omdat je iedere keer shakes bij ze koopt.![]()
Heeft de postbode ook nog wat gezegd?quote:Op zondag 25 november 2012 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
Ik merk aan de manier waarop de barmeisjes in de gym "hallo"tegen me zeggen dat het goed gaat met trainen.![]()
Dat ben ik zelfquote:Op zondag 25 november 2012 19:34 schreef 16meter het volgende:
[..]
Heeft de postbode ook nog wat gezegd?![]()
![]()
Weet iemand nog een goede website om een voedingsschema te maken? Nu kan ik wel vinden bijvoorbeeld volkoren brood, dan vindt ik het in 100 gram, en dan moet ik daar nog bij tellen pindakaas maar ik heb geen idee wat een boterham weegt en al helemaal niet hoeveel gram pindakaas ik moet rekenen.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Mijn huisarts zegt altijd dat je best kan trainen met een blessure zolang je geen pijn voelt in het geblesseerde gedeelte dus is het zo dat als je traint met een blessure en je voelt verder geen pijn dat de blessure niet erger kan worden?![]()
Blij om te zien dat deze link wordt gepost zodra het over creatine gaat.quote:Op zondag 25 november 2012 17:04 schreef Luchtkoker het volgende:
Al je vragen over Creatine in 1 overzichtelijke FAQ. Laden, cyclen, alles wordt behandeld.
Confidence through competence![]()
Laatste 2 push trainingen last van mijn linkertriceps. Voorlopig maar even high reps pushdowns doen. Verder blijf ik wel gewoon benchen en shoulder pressen, met die oefeningen heb ik er geen last van.![]()
Hoe zou het met die jongen gaan die z'n triceps blesseerde bij de knee extension machine?Confidence through competence![]()
Wat?quote:Op zondag 25 november 2012 20:42 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe zou het met die jongen gaan die z'n triceps blesseerde bij de knee extension machine?![]()
![]()
Dan neem je een keer de moeite om het te wegen. Is dat zo moeilijk?quote:Op zondag 25 november 2012 20:19 schreef esv7 het volgende:
Weet iemand nog een goede website om een voedingsschema te maken? Nu kan ik wel vinden bijvoorbeeld volkoren brood, dan vindt ik het in 100 gram, en dan moet ik daar nog bij tellen pindakaas maar ik heb geen idee wat een boterham weegt en al helemaal niet hoeveel gram pindakaas ik moet rekenen.Behulpzaam als een waterkraan.
Best wel, ik heb geen keukenweegschaal of zo iets.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Oh jaquote:Op zondag 25 november 2012 20:42 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe zou het met die jongen gaan die z'n triceps blesseerde bij de knee extension machine?Wie was dat ookalweer?
Of toch du vader?![]()
5 euro bij de Blokker. Kom opquote:Op zondag 25 november 2012 20:46 schreef esv7 het volgende:
Best wel, ik heb geen keukenweegschaal of zo iets.
Of toch du vader?![]()
Oké dacht dat jullie misschien een website wisten. Kan nu niet even naar de winkel voor zo'n ding, ga morgen wel verder dan...No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Alles afwegen is inderdaad het beste. Anders kun je nog een app zoals deze proberen. Maar door zelf wegen en optellen weet je alles het beste.![]()
En Vit. D was 5000ui per dag toch?Wat is het verschil tussen die en die van XXL?quote:Op zondag 25 november 2012 17:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.bodyenfitshop.(...)-creatine-worldwide/If not now, then when.![]()
Geen idee. Ik denk dat er geen verschil is.quote:Op zondag 25 november 2012 21:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En Vit. D was 5000ui per dag toch?
[..]
Wat is het verschil tussen die en die van XXL?![]()
ben ik de enige die snakey lasquote:Op zondag 25 november 2012 19:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, ik doe shakey altijd thuis, douchen ook.
voor jou is het zwem abo het beste totdat je blessure over is.,quote:Op zondag 25 november 2012 20:32 schreef StraatSoldaat het volgende:
Mijn huisarts zegt altijd dat je best kan trainen met een blessure zolang je geen pijn voelt in het geblesseerde gedeelte dus is het zo dat als je traint met een blessure en je voelt verder geen pijn dat de blessure niet erger kan worden?![]()
Benedikt Magnussonquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hoe heet die IJslander die 450 kg of zo deadlift?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Koop via een ebay zo'n digitaal weegschaaltje voor een juwelier. Die zijn super nauwkeurig (0.01g) en kosten niet meer dan twee a drie tientjesquote:Op zondag 25 november 2012 20:46 schreef esv7 het volgende:
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Gewoon een elcheapo keukenweegschaaltje met tarra functie kopen (digitaal) bij kijkshop of zo. En deze op je aanrecht zetten.quote:Op zondag 25 november 2012 20:46 schreef esv7 het volgende:
Dingen kosten echt 3x niks en zijn eigenlijk altijd goed genoeg. En who cares als ze een gram afwijken (maar dat doen ze niet). En ze kunnen tegen een spatje.
Zo'n juweliersding dat tot 3 digits achter de komma gaat heeft weinig zin als je het mij vraagt, tenzij je je Deca moet afwegen![]()
En vaak kan zo'n ding niet tot een paar kg wegen.
Ik maak bijv. 15 bakjes eten tegelijk klaar op woensdagen (dan ben ik vrij en is m'n keuken maar 1x per week een slagveld) en dan schep ik 200gram rijst d'r in, tarra, dan 200 gram kip/beef, tarra en dan groente. Zo kom je al gauw aan een kg of meer wat die weegschaal moet kunnen.
Zeker als je dat met een stenen bord doet.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 26-11-2012 08:44:36 ]![]()
Wat een ongelovelijke poep dat je creatine maar max 2-3 weken kunt/mag gebruiken.
--Wat is je vraag precies?quote:Op zondag 25 november 2012 21:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En Vit. D was 5000ui per dag toch?
[..]![]()
Dacht dat als je achter elkaar door gebruikt je lichaam op enig moment zelf geen creatine meer aanmaakt.quote:Op maandag 26 november 2012 10:44 schreef CarbonC het volgende:
Wat een ongelovelijke poep dat je creatine maar max 2-3 weken kunt/mag gebruiken.
--
[..]
Wat is je vraag precies?You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
1. Mijn vraag sloeg op de vraag in de quote van Yuri.quote:Op maandag 26 november 2012 10:54 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Dacht dat als je achter elkaar door gebruikt je lichaam op enig moment zelf geen creatine meer aanmaakt.
2. Je opmerking bekt lekker, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is. M.a.w.: graag even je bron vermelden.![]()
Zodra je stopt met creatine innemen gaat je lichaam het zelf waar aanmaken. Het is trouwens ook niet zo dat je lichaam helemaal stopt met de aanmaak van creatine. Het maakt minder aan omdat het niet nodig is zelf meer aan te maken.quote:Op maandag 26 november 2012 10:54 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Dacht dat als je achter elkaar door gebruikt je lichaam op enig moment zelf geen creatine meer aanmaakt.![]()
1 Reageerde ook alleen op je bovenste zin... Niet duidelijk gequote, ik weet!quote:Op maandag 26 november 2012 10:58 schreef CarbonC het volgende:
[..]
1. Mijn vraag sloeg op de vraag in de quote van Yuri.
2. Je opmerking bekt lekker, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is. M.a.w.: graag even je bron vermelden.![]()
2 Heb geen goede bron. Weet het ook niet zeker.. Dacht dat ik het eens heb gelezen op xxlnutrition. Mijn logica was, al het daar al staat zal het wel kloppen, want zij hebben hebben natuurlijk het liefst dat je je overal helemaal van vol vreet..
..
..![]()
Dat idd.quote:Op maandag 26 november 2012 10:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zodra je stopt met creatine innemen gaat je lichaam het zelf waar aanmaken. Het is trouwens ook niet zo dat je lichaam helemaal stopt met de aanmaak van creatine. Het maakt minder aan omdat het niet nodig is zelf meer aan te maken.![]()
En even voor het idee. 5 gram Creatine zit ook ongeveer in 1kg biefstuk.
Of je het ook op de zelfde manier opneemt als bij 1kg biefstuk weet ik niet, maar het geeft wel aan dat die honderden studies over crea en dat het veilig is naar de aller hoogste waarschijnlijkheid wel zullen kloppen.
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 26-11-2012 11:21:14 ]![]()
Ik heb onlangs deze gekocht:quote:Op zondag 25 november 2012 16:18 schreef Travel. het volgende:
Hebben jullie handschoentjes? Twijfel om ze te kopen.
Bevallen me prima.![]()
@ weegschalen: tenzij je drugs of medicijnen gaat afwegen zijn juweliersweegschalen niet handig voor als je voedsel wil afwegen. De nauwkeurigheid heb je niet nodig en de maximale belasting ligt veel lager dan keukenweegschalen.
Gewoon bij de Blokker/Hema/Xenos de goedkoopste digitale halen en je komt al een heel eind.
Of de inname van Vitamine D 5000ui per dag was.quote:Op maandag 26 november 2012 10:44 schreef CarbonC het volgende:
--
[..]
Wat is je vraag precies?If not now, then when.![]()
Van wie of wat?quote:Op maandag 26 november 2012 13:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Of de inname van Vitamine D 5000ui per dag was.![]()
1 van de betere tips die langskomtquote:Op maandag 26 november 2012 12:37 schreef Stereotomy het volgende:
@ weegschalen: tenzij je drugs of medicijnen gaat afwegen zijn juweliersweegschalen niet handig voor als je voedsel wil afwegen. De nauwkeurigheid heb je niet nodig en de maximale belasting ligt veel lager dan keukenweegschalen.
Gewoon bij de Blokker/Hema/Xenos de goedkoopste digitale halen en je komt al een heel eind.![]()
![]()
Is wat Raymond een paar posts eerder ook zeiquote:Op maandag 26 november 2012 15:13 schreef Weissman het volgende:
[..]
1 van de betere tips die langskomt
oh, ik lees niet altijd alles terugquote:Op maandag 26 november 2012 15:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is wat Raymond een paar posts eerder ook zei![]()
![]()
quote:
Hoeveel Vitamine D je elke dag moet supplementeren. Ik meende dat het 5000ui per dag was, klopt dit ja of nee?
[ Bericht 2% gewijzigd door Yuri_Boyka op 26-11-2012 15:55:52 ]If not now, then when.![]()
Straks even langslopen.quote:Op maandag 26 november 2012 15:21 schreef 16meter het volgende:
Action heeft een mooie digitale weegschaal voor weinig. Eurootje of 3, dacht ik.iemand heeft last van roid ragequote:Op maandag 26 november 2012 15:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoeveel Vitamine D per dag nodig is. Ik meende dat het 5000ui per dag was, klopt dit ja of nee?![]()
![]()
hahaquote:Op maandag 26 november 2012 15:50 schreef Weissman het volgende:
[..]
Straks even langslopen.
[..]
iemand heeft last van roid rage
nee Carbon zat te zuigen zonder dat i het zelf in de gaten had![]()
![]()
![]()
ja, maar het verschilt per dag, omdat het met de zon te maken heeft.quote:Op maandag 26 november 2012 15:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoeveel Vitamine D per dag nodig is. Ik meende dat het 5000ui per dag was, klopt dit ja of nee?![]()
Ik smeer al maandenlang Nutella. Is pindakaas beter?quote:Op maandag 26 november 2012 15:52 schreef Weissman het volgende:
Ik zou het gewoon bij pindakaas smeren houden yuriIf not now, then when.![]()
Jesse heeft een nieuw revolutionair trainingsprogramma! Nu voor maar 371,50,-. Maar wacht, er is een aanbieding speciaal voor jou: hierdoor kost jou persoonlijke programma maar 107 euro!
http://kettlebelldvd.nl/
![]()
![]()
Sinds ik dat programma van jesse gebruik maak ik de gains van mijn levenquote:Op maandag 26 november 2012 16:06 schreef Bendoe het volgende:
Jesse heeft een nieuw revolutionair trainingsprogramma! Nu voor maar 371,50,-. Maar wacht, er is een aanbieding speciaal voor jou: hierdoor kost jou persoonlijke programma maar 107 euro!
![]()
Helemaal naturel zonder gekke wheyshekies.![]()
![]()
BC zegt 800IU. http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htmquote:Op maandag 26 november 2012 15:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoeveel Vitamine D je elke dag moet supplementeren. Ik meende dat het 5000ui per dag was, klopt dit ja of nee?
Ikzelf zit op 1000UI (http://www.xxlnutrition.nl/vitamine-d-3-1000-iu/now-foods).Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Je kan zeggen wat je wilt over mi mang Jesse, maar die man maakt doekoesss G.If not now, then when.![]()
Eindelijk!quote:Op maandag 26 november 2012 16:09 schreef Mr.J het volgende:
[..]
BC zegt 800IU. http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm
Ikzelf zit op 1000UI (http://www.xxlnutrition.nl/vitamine-d-3-1000-iu/now-foods).
Bedankt J.Die van XXL heb ik ook besteld. Zijn er nog dingen die je er echt van merkt of is het allemaal vrij onbewust?
F*ck wat een beest!quote:Op maandag 26 november 2012 16:06 schreef Bendoe het volgende:
Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Met de meeste vit supps (B, C, D, Omega) redelijk onbewust. Je bent 'gezonder', maar hoe merk je dat.quote:Op maandag 26 november 2012 16:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Eindelijk!
Bedankt J.Die van XXL heb ik ook besteld. Zijn er nog dingen die je er echt van merkt of is het allemaal vrij onbewust?
Sinds Ik Elk Woord Met Een Hoofdletter Begin...quote:Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ja precies. Thnx.quote:Op maandag 26 november 2012 16:14 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Met de meeste vit supps (B, C, D, Omega) redelijk onbewust. Je bent 'gezonder', maar hoe merk je dat.If not now, then when.![]()
Wow, een keiharde comeback van Jesse.quote:Op maandag 26 november 2012 16:06 schreef Bendoe het volgende:
Wat als ik dit combineer met Body Pump? Nog meer gains?![]()
Natuurlijk. Je kunt aanvullend natuurlijk het supplement Quickripped!© kopen voor maar 80,25, dan krijg je 30 pillen en moet je er 1 per dag innemen. Dat stimuleert de vetverbranding ongekend!quote:Op maandag 26 november 2012 16:17 schreef 16meter het volgende:
[..]
Wow, een keiharde comeback van Jesse.
Wat als ik dit combineer met Body Pump? Nog meer gains?![]()
Hij probeert het nu niet eens meer te verbergen oid, echt zo'n typische scam-website.quote:Op maandag 26 november 2012 16:06 schreef Bendoe het volgende:
![]()
Je wilt niet weten hoeveel mensen het alsnog kopen. Naast die shit van Jesse heb je er nog talloze.quote:Op maandag 26 november 2012 16:47 schreef seto het volgende:
[..]
Hij probeert het nu niet eens meer te verbergen oid, echt zo'n typische scam-website.
http://paypro.nl/affiliate-campagnesIf not now, then when.![]()
Hoe belangrijk is hydratatie (lastig woordje van de dag) tijdens het sporten eigenlijk? Ik zie continu mensen rondlopen met aquarius, water etc maar zelf drink ik tijdens het sporten helemaal niks. Je verliest natuurlijk genoeg vocht tijdens het sporten en dat moet aangevuld worden. Alleen krijg ik dat niet voor elkaar tijdens het sporten.![]()
Ik ben ooit dit tabelletje tegengekomen, waarbij ze de vit D spiegel hebben afgezet tegen de mate waarin bepaalde ziektes voorkomen.quote:Op maandag 26 november 2012 16:09 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ikzelf zit op 1000UI (http://www.xxlnutrition.nl/vitamine-d-3-1000-iu/now-foods).
http://freetheanimal.com/(...)isease-Incidence.png
Lijkt erop dat bij een vit D level van 40/50 ng/ml de grootste voordelen te behalen zijn.
Nu staat me niet precies meer bij hoeveel UI dat is, maar ik dacht dat rond de 4.000-5.000 UI zat![]()
je krijgt het niet voor elkaar een slok water te nemen?!quote:Op maandag 26 november 2012 17:20 schreef Questular het volgende:
Hoe belangrijk is hydratatie (lastig woordje van de dag) tijdens het sporten eigenlijk? Ik zie continu mensen rondlopen met aquarius, water etc maar zelf drink ik tijdens het sporten helemaal niks. Je verliest natuurlijk genoeg vocht tijdens het sporten en dat moet aangevuld worden. Alleen krijg ik dat niet voor elkaar tijdens het sporten.![]()
Mn maag/darmen krijgen het niet voor elkaar drinken te tolereren zodra ik aan het sporten benquote:Op maandag 26 november 2012 17:23 schreef 16meter het volgende:
[..]
je krijgt het niet voor elkaar een slok water te nemen?!![]()
![]()
Is toch raar, want zeker op latere leeftijd is het drinken van water cruciaal belang.quote:Op maandag 26 november 2012 17:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Mn maag/darmen krijgen het niet voor elkaar drinken te tolereren zodra ik aan het sporten ben![]()
Het zijn geen uien.quote:Op maandag 26 november 2012 17:22 schreef Lajoie het volgende:
[..]
Ik ben ooit dit tabelletje tegengekomen, waarbij ze de vit D spiegel hebben afgezet tegen de mate waarin bepaalde ziektes voorkomen.
http://freetheanimal.com/(...)isease-Incidence.png
Lijkt erop dat bij een vit D level van 40/50 ng/ml de grootste voordelen te behalen zijn.
Nu staat me niet precies meer bij hoeveel UI dat is, maar ik dacht dat rond de 4.000-5.000 UI zat
Het is niet zo simpel als 1000 IU verhoogt je vitamine D3 niveau met +10. Sommige mensen reageren er sterker/zwakker op. Daarnaast heb je nog andere factoren die meespelen.![]()
Precies.quote:Op maandag 26 november 2012 17:46 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Het zijn geen uien.
Het is niet zo simpel als 1000 IU verhoogt je vitamine D3 niveau met +10. Sommige mensen reageren er sterker/zwakker op. Daarnaast heb je nog andere factoren die meespelen.
Simpele, kant-en-klare-voor-iedereen-passende antwoorden verkopen beter, kijk maar naar Jesse.
[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 26-11-2012 18:27:07 ]Confidence through competence![]()
tja vertel dat maar tegen mn darmen. Zodra mn lichaam "warm" is door het sporten is elke koude drank die ik nuttig een gokquote:Op maandag 26 november 2012 17:46 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Is toch raar, want zeker op latere leeftijd is het drinken van water cruciaal belang.![]()
![]()
Lauw water of warm water al geprobeerd? (srs) Nomaden in het Midden-Oosten schijnen ook liever warme dranken (thee, meestal, maar waarom niet gekookt water) te nuttigen als ze door de woestijn sjokken.quote:Op maandag 26 november 2012 18:10 schreef Questular het volgende:
[..]
tja vertel dat maar tegen mn darmen. Zodra mn lichaam "warm" is door het sporten is elke koude drank die ik nuttig een gok
Zonder hydratatie kun je nooit zo hard trainen.Confidence through competence![]()
Een Quote op zijn site:quote:Op maandag 26 november 2012 16:06 schreef Bendoe het volgende:
Groeihormoon is het antwoord op de vraag hoe je snel en blijvend vet vermindert
Jaja. En als ik bij Paypro dat product van hem verkoop krijg ik ¤40,00 daarvan.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2012 18:29:38 ]![]()
Nice, voelde me voor mijn training totaal niet fit, mezelf even een schop onder mijn reet gegeven en toch naar de sportschool gegaan en nu eigenlijk nergens last meer van. Natuurlijk wel eens betere trainingen gehad, maar beter dan niets.
Hoe doen jullie het eigenlijk met jullie rustdagen? Ik doe een 4- (soms 5)day split, maar dan echt van ma t/m do en dan drie volle dagen rust. Ik heb het idee dat dat voor mij persoonlijk het meest effectief is, maar weet ook niet of het daadwerkelijk beter is.![]()
met je front delts nog verneukt van een borst training weer gaan shoulder pressenquote:Op maandag 26 november 2012 19:36 schreef ZuidGrens het volgende:
maar dan echt van ma t/m do en dan drie volle dagen rust. Ik heb het idee dat dat voor mij persoonlijk het meest effectief is, maar weet ook niet of het daadwerkelijk beter is.
met je hams en onderrug nog verneukt van het deadliften weer gaan squatten
met je biceps/triceps nog...etc
lijkt me alles behalve optimaal![]()
Ja, ik train soms wel met spierpijn maar heb toch niet het idee dat het allemaal zwaar overbelast is. Ik heb dit nu twee weken gedaan, normaal rustdag tussendoor. Misschien maar weer eens gaan inlassen dan.quote:Op maandag 26 november 2012 19:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
met je front delts nog verneukt van een borst training weer gaan shoulder pressen
met je hams en onderrug nog verneukt van het deadliften weer gaan squatten
met je biceps/triceps nog...etc
lijkt me alles behalve optimaal
Maar doe borst/triceps (meestal) op maandag en schouders/benen op do![]()
![]()
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
ik zie het probleem niet zo in 48 kan je aardig herstellen. Maar het is mischien wel een idee de volgorde van je spiergroepen te wisselen per dag. Zodat je ze allemaal een keerfris op maandag kan trainen.quote:Op maandag 26 november 2012 19:52 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ja, ik train soms wel met spierpijn maar heb toch niet het idee dat het allemaal zwaar overbelast is. Ik heb dit nu twee weken gedaan, normaal rustdag tussendoor. Misschien maar weer eens gaan inlassen dan.
Maar doe borst/triceps (meestal) op maandag en schouders/benen op do![]()
Dat is wel een goede ja, zal er eens over na gaan denkenquote:Op maandag 26 november 2012 21:05 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
ik zie het probleem niet zo in 48 kan je aardig herstellen. Maar het is mischien wel een idee de volgorde van je spiergroepen te wisselen per dag. Zodat je ze allemaal een keerfris op maandag kan trainen.![]()
Vandaag borst en rug gepakt, en nu een warm tintelend gevoel door mijn lichaam haha, volgens mij het gevoel van voldoening ofzo.-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
Ik schiet enorm omhoog met bankdrukken 8D
Vandaag 6* 70kg. Volgende week moet ik de 7-8 wel halen. Heerlijk om staat hoger te gaan.![]()
quote:Op maandag 26 november 2012 16:06 schreef Bendoe het volgende:
die gast heeft bij mij in de klas gezeten op de mavo, wat een pauper was dat
![]()
![]()
oplichten kan hij iig goedquote:Op maandag 26 november 2012 23:01 schreef RickoKun het volgende:
[..]die gast heeft bij mij in de klas gezeten op de mavo, wat een pauper was dat
![]()
Gaat er in deze wereld niet om wat je precies weet, maar of je actie onderneemt en daarin een beetje overtuigend bent.
helaas, soms
[ Bericht 12% gewijzigd door Stereotomy op 26-11-2012 23:33:57 ]Confidence through competence![]()
Hoooooly fuck. Ik weet dat hij een suit gebruikt, maar toch... ZIEK!
Wat mij altijd verbaast, is dat ze geen safety rails of power cage gebruiken... Hoe ervaren een spotter ook is, niemand vangt even 350kg op als het fout gaat. De spotters zijn er bij dit soort gewichten echt puur voor de techniek lijkt me
[ Bericht 12% gewijzigd door star_gazer op 27-11-2012 01:20:22 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
omg so stoer je kent een celeb!!1quote:Op maandag 26 november 2012 23:01 schreef RickoKun het volgende:
[..]die gast heeft bij mij in de klas gezeten op de mavo, wat een pauper was dat
Deathlift or Die.![]()
Ma,di do vr. split. en op de andere dagen 30 tot 45 minuten cardio @ ca 140<--->160bpm.quote:Op maandag 26 november 2012 19:36 schreef ZuidGrens het volgende:
Nice, voelde me voor mijn training totaal niet fit, mezelf even een schop onder mijn reet gegeven en toch naar de sportschool gegaan en nu eigenlijk nergens last meer van. Natuurlijk wel eens betere trainingen gehad, maar beter dan niets.
Hoe doen jullie het eigenlijk met jullie rustdagen? Ik doe een 4- (soms 5)day split, maar dan echt van ma t/m do en dan drie volle dagen rust. Ik heb het idee dat dat voor mij persoonlijk het meest effectief is, maar weet ook niet of het daadwerkelijk beter is.
Als ik het idee heb niet goed te herstellen, of me niet zo goed voel dan sla ik een dag cardio over. soms 2 dagen.
Op dinsdag squat of deadlift ik, en dan ben ik na een 20 minuten squatten eigenlijk helemaal dood. Dan nog wat legg curls en dan peer ik hem weer. Op woensdag ben ik vrij, maar dan hoef ik echt geen krachtraing te gaan doen, want dan wordt het niks na die squat dag.
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 27-11-2012 07:50:31 ]![]()
Sorry dat ik misschien wat irritant was. Maar het is gewoon geen binair iets van 5000IU is goed en de rest niet. Er zijn veel factoren die een rol spelen. Ieder persoon is verschillend en het maakt ook uit of je zelf al genoeg vitamine D aanmaakt uit zonlicht of niet (waar je woont, of je genoeg buiten komt en of het zomer is of niet).quote:Op maandag 26 november 2012 15:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 27-11-2012 09:42:08 ]![]()
Hoe toevallig: die gebruik ik ookquote:Op maandag 26 november 2012 16:09 schreef Mr.J het volgende:
[..]
M.b.t. die link: Big Cat geeft aan een aantal weken 800 IU af te wisselen met 400IU. Ook wordt er aangegeven dat 5000IU een veilig maximum is. Met dat laatste ben ik het gevoelsmatig wel eens, met het eerste niet. Het artikel stamt uit 2001 en sindsdien zijn er toch wel een aantal nieuwe voordelen van Vitamine D ontdekt: onder andere met betrekking tot het verminderen van de kans op darmkanker en het verminderen van de kans op depressies bij ouderen. Ook is duidelijk geworden dat de veilige dosis hoger ligt dan men aanvankelijk dacht.
Het wettelijk maximum in Nederland is nog steeds 400IU (5mg); formeel zijn alle supplementen die meer dan 400IU per pil/tablet bevatten niet legaal. Mijn verwachting is dat dit t.z.t. aangepast gaat worden, maar dat zal vast nog wel een paar jaar duren.
Tot slot: IU staat voor International Units (dus niet UI), in het Nederlands: IE (Internationale Eenheden).![]()
BC komt tzt met nieuwe artikelen op een site.quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoe toevallig: die gebruik ik ook
M.b.t. die link: Big Cat geeft aan een aantal weken 800 IU af te wisselen met 400IU. Ook wordt er aangegeven dat 5000IU een veilig maximum is. Met dat laatste ben ik het gevoelsmatig wel eens, met het eerste niet. Het artikel stamt uit 2001 en sindsdien zijn er toch wel een aantal nieuwe voordelen van Vitamine D ontdekt: onder andere met betrekking tot het verminderen van de kans op darmkanker en het verminderen van de kans op depressies bij ouderen. Ook is duidelijk geworden dat de veilige dosis hoger ligt dan men aanvankelijk dacht.
Het wettelijk maximum in Nederland is nog steeds 400IU (5mg); formeel zijn alle supplementen die meer dan 400IU per pil/tablet bevatten niet legaal. Mijn verwachting is dat dit t.z.t. aangepast gaat worden, maar dat zal vast nog wel een paar jaar duren.
Tot slot: IU staat voor International Units (dus niet UI), in het Nederlands: IE (Internationale Eenheden).
Ik woon zelf in een zonnig land, maar neem vanwege mijn kantoorbaan gewoon 3000 IU per dag in de zomer en 5000 IU in de winter."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Dat soort plaatjes mogen toch niet buiten B&H en KPD?Behulpzaam als een waterkraan.
Snakey, kom d'r maar in.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:21 schreef Alborz het volgende:
Even wat gezonde motivatie:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: