vraag het je vriendinquote:Op vrijdag 23 november 2012 21:53 schreef Ganzz het volgende:
[..]
Ben je dan na 14 jaar al een beest?
Je was net weer begonnen, toch?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
bullshit.
Ik squat nu voor het eerst in 14 jaar en ik ga echt niet harder of beter dan vroeger. Inmiddels heb ik mijn benen sterk genoeg gekregen om knie ellende met squaten op te vangen, maar met rugussues is het de eerste oefening die eruit gaat.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:55 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Het blijft een beetje een alpha-mannetjes wereld he... Zolang je niet in het zicht huilt, mag je er nog bij!
paar jaar uit geweest idd. En nu ben ik sinds kort squats erbij gaan doen omdat ik het een fijne oefening vind. 2 jaar geleden wilde in weer beginnen maar toen klapte mijn knie onder me vandaan na leg extension. Wat kraakbeen weg, al 22 jaar uitgerekt kniebanden etcquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb dik 7 jaar niks gedaan. Als jij foto's wil zien van een iets te dikke licht kalende vent van middelbare leeftijd dan Google je maarquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:10 schreef 16meter het volgende:
Post eens pics man, motiveer ons.
Lazar Angelov traint 10 jaar, jij staat er met 14 jaar noeste arbeid misschien wel veel beter bij?
Deels waar. Squats werken je hele lichaam meer dan leg press. Een legg press betekent nog altijd dat je in een machine zit, Met squats spreek je een veel groter deel van je lichaam aan dan met legpresses.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:18 schreef stinkie het volgende:
[..]
paar jaar uit geweest idd. En nu ben ik sinds kort squats erbij gaan doen omdat ik het een fijne oefening vind. 2 jaar geleden wilde in weer beginnen maar toen klapte mijn knie onder me vandaan na leg extension. Wat kraakbeen weg, al 22 jaar uitgerekt kniebanden etc
[quote]
Auw...![]()
[quote]
Maar met een goede legpress kun je net zoveel bereiken als een squat. Dan vind ik squats echter wel leuker en makkelijker.
Ik weet het. Ik zal mijn schema morgen eens helemaal online gooien zodat hij hier kan worden afgeschoten haha en eventueel kan worden aangepast...quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken.Ik zat je wat te plagen. Maar ik denk dat je een stuk sterker kan worden als je wat van het het advies hier aaneemt.
Breng die 6x per week eens terug naar 3x per week. DL en squats zijn voor niemand verplicht uiteraard. Als je zo´n last van je rug hebt op jouw leeftijd laat daar dan eens serieus naar kijken. Das niet goed natuurlijk.
Mijn leg day:quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik zal mijn schema morgen eens helemaal online gooien zodat hij hier kan worden afgeschoten haha en eventueel kan worden aangepast...
Minder trainen oke, maar 3x in de week ga ik echt niet trekken... Wat moet ik die andere 4 dagen doen?
Rug is zwak en dat zal ook niet veranderen ben ik bang.. zit bij defensie en die hebben het op medisch gebied nog steeds erg goed voor elkaar. Zodra ik overdag last krijg van mijn rug en problemen krijg met werk, word ik vanzelf door de hele molen heen getrokken.
Maar hoe zit bijvoorbeeld jouw legday eruit?
Hoeveel oefeningen? Welke? Hoeveel sets/reps?
klopt, en de meeste doen de legpress te licht. 80kg squat is al snel 140kg legpress mits je goed doorzakt. En je zult er wat buikspieren en backextensions bij moeten doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deels waar. Squats werken je hele lichaam meer dan leg press. Een legg press betekent nog altijd dat je in een machine zit, Met squats spreek je een veel groter deel van je lichaam aan dan met legpresses.
Het is niet te vergelijken maar ook met enkel legpress kom je een eind hoor maar je moet wel keihard trainen danquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
klopt, en de meeste doen de legpress te licht. 80kg squat is al snel 140kg legpress mits je goed doorzakt. En je zult er wat buikspieren en backextensions bij moeten doen.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Maar hoe zit bijvoorbeeld jouw legday eruit?
Hoeveel oefeningen? Welke? Hoeveel sets/reps?
Dank..!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:32 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Mijn leg day:
squats 5/6 sets van wisselende reps meestal pyramide
deadlifts 4 sets waarvan 2 opwarm sets 2 werk sets /afgewisseld met rack pulls
leg/curl extensions 8 sets in totaal pyramide high reps
high rep lunges 3 sets
legpress en wat wisselende oefeningen voor mijn kuiten tot ik absoluut naar de klote ben
Deadlifts horen bij je rug workout.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:32 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Mijn leg day:
squats 5/6 sets van wisselende reps meestal pyramide
deadlifts 4 sets waarvan 2 opwarm sets 2 werk sets /afgewisseld met rack pulls
leg/curl extensions 8 sets in totaal pyramide high reps
high rep lunges 3 sets
legpress en wat wisselende oefeningen voor mijn kuiten tot ik absoluut naar de klote ben
Mwah, je trained ook je hams / quads / glutes . en ik train een upper lower split. als ik ga deadlften op mijn upper dag komt er van benchen en pressen niks meer terecht. en bor's al helemaal nietquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deadlifts horen bij je rug workout.
In dat geval was ik jouw ook een beetje aan het plagen!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:41 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
Ik ben de verkeerde persoon om te vragen om een leg day. Tenzij je een training op een prothese wil doen.![]()
Anyway, ik doe op het moment squats, stiff leg dead lifts en calf raises op leg day.
En dan cardio, maar daar praten we niet over want cardio is gay.
Nee man cardio is zeker niet gay.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:41 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
Ik ben de verkeerde persoon om te vragen om een leg day. Tenzij je een training op een prothese wil doen.![]()
Anyway, ik doe op het moment squats, stiff leg dead lifts en calf raises op leg day.
En dan cardio, maar daar praten we niet over want cardio is gay.
Ja, met squats train je ook je upper body. Deadlifts is een rug oefening.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:48 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Mwah, je trained ook je hams / quads / glutes . en ik train een upper lower split. als ik ga deadlften op mijn upper dag komt er van benchen en pressen niks meer terecht. en bor's al helemaal niet
quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:49 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
In dat geval was ik jouw ook een beetje aan het plagen!
Voor mij wel. Dan sta ik ineens tussen de oude dames, en gays.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nee man cardio is zeker niet gay.
glutes voel ik beter bij squats, dat us eigenlijk de enige die ik miste bij leg press.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:36 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Het is niet te vergelijken maar ook met enkel legpress kom je een eind hoor maar je moet wel keihard trainen dan
Ook al train je je quads wel minder met legpress en is het meer glutes die je hit volgens mij
Maar ook thnx voor advies...quote:
Deadliften heeft mij geholpen met mn rugklachten....quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:23 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
In dat geval heb ik sowieso geen competitie in hem.. Hij is veel later begonnen, voetbalt naast sportschool en let minder op voeding. Eigenlijk in dat opzicht in alles minder.
[..]
Ik heb het hier al vaker over mijn zwakke onderrug gehad...Tijden gehad dat ik snachts om 4 uur mijn bed uit moest omdat ik niet meer kon liggen. Nu net een jaar pijnvrij in dat opzicht. Ga geen onnodige risico's nemen. Ook deathliften en squats wil ik uiteindelijk wel oppakken, maar dat is iets voor 2013, onder begeleiding van instructeur.
[..]
Ik heb hier wel vaker na dingen geinformeerd, maar krijg vaak juist het soort reacties van wat je nu post terug...
Lijkt me prima. Maar wat zijn staande over-head rows?quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:05 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Maar ook thnx voor advies...
Zal schema eens grondig aanpassen dan, maar wacht daar dan mee tot begin Januari. Dat ene maandje, waarvan ik ook nog eens anderhalve week weg ben zal het hem ook niet doen. Dan begin januari deathlifts, squats, staande over-head rows en voor rug bend over rows er allemaal bij gaan doen.
Heb dan een behoorlijke standaard aan compound en doe daar omheen nog wat isolatie oefeningen. Waarschijnlijk gaat het dan sowieso niet meer lukken om 6x in de week te doen... Door vele isolatie oefeningen van nu is het redelijk vol te houden.
Volgens mij ben ik dan al redelijk op de goede weg...?!
Dan misschien over gaan op 4x in de week (probeer er 1 dag bij te smokkelen)
Aparte dag voor buik/cardio bijvoorbeeld?
Komt ongeveer neer op:
Ma borst/biceps
Di Rust
Wo Rug/triceps
Do Rust
Vrij Benen/schouders
Za rust
Zo Cardio/buik
Klinkt opzich ook logisch natuurlijk, gezien het feit dat je je gehele rug er sterker mee maakt. Het is eigenlijk ook meer een angst vanuit mezelf, omdat ik weet hoeveel ellende ik al met die rug gehad heb. Ga er sowieso mee beginnen nu!quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Deadliften heeft mij geholpen met mn rugklachten....
Mijn onderrug is het sterkste van mn lichaam nu. De massa die ik daar nu heb helpen me om ten alle tijden een fatsoenlijke houding aan te nemen. En je houding is het belangrijkst bij rugklachten. De meeste rugklachten komen vanuit een slechte houding. Deadliften was het eerste wat ik moest doen van mn fysio.
Ik bedoelde standing barbell shoulder press... Lijkt erop!quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Maar wat zijn staande over-head rows?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |