SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
If not now, then when.![]()
Noujah in die zin dat je het toch zelf moet doen.Ben niet echt gevoelig voor dat zogenaamde opjutten tijdens het trainen... Ga sowieso al tot het uiterste.. daar hoeft niemand voor boven mijn hoofd te hangen om toe te "schreeuwen".quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is dan niet het juiste trainingsmaatje. Jullie betekenen niks voor elkaar wat trainen betreft.
Als mun maatje er wel bij is gebruik ik het vaak om bij wat voor oefening ook voor een record gewicht te gaan. Dat ga ik niet proberen zonder maatje/spotter. In die zin helpt het me wel
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
In hoeverre letten jullie op je ademhaling bij elke oefening? Ik adem bijvoorbeeld niet goed door naar mn buik/core. Eerder halfslachtig tot en met m'n solar plexus. Kan me voorstellen dat ik niet alles er dan uit haal maar dat kan ook broscience phd. level zijn...Patience is a virtue![]()
Nope 6x per week kracht.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:20 schreef 16meter het volgende:
[..]
6x per week trainen ?!
on the bicycle?
Zal mijn hele schema morgen of zondag eens posten voor een "analyse" hier.
Komt samengevatl hier op neer:
Ma Borst/triceps
Di Rug/biceps
Wo Benen/schouders
Do Borst/triceps
Vr Rug/biceps
Za Schouders/benen
Zo Rustdag
Altijd goed uur knallen per training + MA WO VR 15 min paar buik oefeningen core
+ DI DO ZA 15 min crosstrainer
Doe dit nu sinds maandje of 2 en wil dit tot ongeveer Februari doorzetten.
Dan wellicht weer terug naar 3/4x in de week full body.
Hiervoor paar jaar lang 3x in de week full body gedaan..maar nu tijdje iets fanatieker bezig met voeding en meer trainen... Gaat weer de goede kant op kwa kracht. Heb de laatste 2 maanden meer records in setjes en gewichten dan het afgelopen half jaar daarvoor.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
ik bedoelde of je aan het kuren bent.
maar wat jij doet is dikke overkill, je armen krijgen bijv. maar 1 dag per week rust
benen de dag na rug is bij mij ook uitgesloten, je onderrug/core moet nog herstellen en krijgt door o.a. het squatten alweer een opdonder.
als ik jou was zou ik m'n schema eens herzien, het gebrek aan rust staat je gains flink in de weg + zo vaak dezelfde spiergroepen trainen is een one way ticket to SNAP CITY.
[ Bericht 11% gewijzigd door 16meter op 23-11-2012 21:10:25 ]![]()
Dan zou ik wat in verdeling moeten aanpassen...?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:04 schreef 16meter het volgende:
ik bedoelde of je aan het kuren bent.
maar wat jij doet is dikke overkill, je armen krijgen bijv. maar 1 dag per week rust
benen de dag na rug is bij mij ook uitgesloten
als ik jou was zou ik m'n schema eens herzien, het gebrek aan rust staat je gains flink in de weg + zo vaak dezelfde spiergroepen trainen is een one way ticket to SNAP CITY.
Wil wel 6x blijven gaan voorlopig.
Voel de spierpijn dag erna altijd goed, maar wel altijd puur in de spiergroepen die ik train... Pak sowieso op bankdrukken na weinig oefeningen waarbij je meer meepakt dan de spiergroep zelf.
Geen deathlifts of squats bijvoorbeeld (doodzonde i know)...
Ik weet ook dat het schema niet optimaal is, maar ga eigenlijk met alle oefeningen nog steeds in gewicht omhoog (ook al is het misschien 1 kilo in 3 weken or what).
Met kuren bedoel je echte shit?
Nee, whey only hier.. en paar jaar terug crea.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Daar gaat het niet om. Het eerste trainingsmaatje wat tegen me begint te schreeuwen als ik sta te liften krijgt een 50 kilo schijf op zijn tenen zodra ik de kans krijg.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:52 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Noujah in die zin dat je het toch zelf moet doen.Ben niet echt gevoelig voor dat zogenaamde opjutten tijdens het trainen... Ga sowieso al tot het uiterste.. daar hoeft niemand voor boven mijn hoofd te hangen om toe te "schreeuwen".
Als mun maatje er wel bij is gebruik ik het vaak om bij wat voor oefening ook voor een record gewicht te gaan. Dat ga ik niet proberen zonder maatje/spotter. In die zin helpt het me wel
Het gaat om een maatje waar je competitie mee hebt. Dat je de alfa, de sterkere wil zijn. Maar wel op een gelijk niveau. Als je dat niet voelt bij ja trainings partner kan je net zo goed samen naar de kroeg gaan.![]()
Als je niet squat kun je net zo goed niet gaan trainen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:13 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Dan zou ik wat in verdeling moeten aanpassen...?
Voel de spierpijn dag erna altijd goed, maar wel altijd puur in de spiergroepen die ik train... Pak sowieso op bankdrukken na weinig oefeningen waarbij je meer meepakt dan de spiergroep zelf.
Ik weet ook dat het schema niet optimaal is, maar ga eigenlijk met alle oefeningen nog steeds in gewicht omhoog (ook al is het misschien 1 kilo in 3 weken or what).
Nee, whey only hier.. en paar jaar terug crea.![]()
Je moet terug naar het tekenbord. Dit gaat nergens over.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:13 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Dan zou ik wat in verdeling moeten aanpassen...?
Nee, whey only hier.. en paar jaar terug crea.![]()
Het is een curlboy. Durf ik zo 100 euro op te zetten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Als je niet squat kun je net zo goed niet gaan trainen.![]()
Je snapt dat je bij veel oefeningen niet alleen de target spier(en) gebruikt, maar ook synergisten? Geen merkbare pijn betekent niet dat een spier geen rust nodig heeft om goed te herstellen. Als ik alleen zou rusten wanneer ik heftige spierpijn ervaar, dan kan ik praktisch elke dag wel meerdere keren trainen.
Zes keer per week trainen, op de manier waarop jij dat doet, staat je resultaat alleen maar in de weg. Sowieso is het m.i. onzin om 6x per week in de gym te zijn (voor KT), tenzij je een pro bent ofzo.
En dan nog dit:
Compound > isolatie
Intensiteit > volume
Lees je even in, dude.![]()
In dat geval heb ik sowieso geen competitie in hem.. Hij is veel later begonnen, voetbalt naast sportschool en let minder op voeding. Eigenlijk in dat opzicht in alles minder.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het eerste trainingsmaatje wat tegen me begint te schreeuwen als ik sta te liften krijgt een 50 kilo schijf op zijn tenen zodra ik de kans krijg.
Het gaat om een maatje waar je competitie mee hebt. Dat je de alfa, de sterkere wil zijn. Maar wel op een gelijk niveau. Als je dat niet voelt bij ja trainings partner kan je net zo goed samen naar de kroeg gaan.Ik heb het hier al vaker over mijn zwakke onderrug gehad...Tijden gehad dat ik snachts om 4 uur mijn bed uit moest omdat ik niet meer kon liggen. Nu net een jaar pijnvrij in dat opzicht. Ga geen onnodige risico's nemen. Ook deathliften en squats wil ik uiteindelijk wel oppakken, maar dat is iets voor 2013, onder begeleiding van instructeur.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Als je niet squat kun je net zo goed niet gaan trainen.Ik heb hier wel vaker na dingen geinformeerd, maar krijg vaak juist het soort reacties van wat je nu post terug...quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je moet terug naar het tekenbord. Dit gaat nergens over.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Je krijgt juist prima adviezen. Beter dan menig instructeur je tegen betaling zou geven. Doe er je voordeel mee.![]()
Achja gast... Wat jij wil.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is een curlboy. Durf ik zo 100 euro op te zetten.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
wat is je doel wat je wilt bereiken?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Achja gast... Wat jij wil.![]()
Je traint waarschijnlijk niet met het doel van een bodybuilder, of powerlifter.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:23 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
In dat geval heb ik sowieso geen competitie in hem.. Hij is veel later begonnen, voetbalt naast sportschool en let minder op voeding. Eigenlijk in dat opzicht in alles minder.Dan moet je als eerste nagaan waarom je een zwakke onderrug hebt. Hoe oud ben je? Volgens mij zou je geen zwakke onderrug moeten hebben.quote:Ik heb het hier al vaker over mijn zwakke onderrug gehad...Tijden gehad dat ik snachts om 4 uur mijn bed uit moest omdat ik niet meer kon liggen. Nu net een jaar pijnvrij in dat opzicht. Ga geen onnodige risico's nemen. Ook deathliften en squats wil ik uiteindelijk wel oppakken, maar dat is iets voor 2013, onder begeleiding van instructeur.Doe dat dan ook. Neem effe gas terug en denk na over wat je aan het doen bent.quote:Ik heb hier wel vaker na dingen geinformeerd, maar krijg vaak juist het soort reacties van wat je nu post terug...
6x per week trainen brengt je nergens. Serieus, bouw eerst een iets op, en doe het rustig aan. Als je echt een zwakke rug hebt kan je nog steeds deadliften en squaten. Vergeet de 100 kilo en meer, doe het met 30 kilo ofzo en maak jezelf rustig aan sterker. Werkt veel beter.![]()
Ik zat je te pesten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Achja gast... Wat jij wil.![]()
![]()
Het hoeft niet, maar ze maken je overall wel sterk. En je bent vrij van kanker.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:24 schreef kevin_ het volgende:
Niemand hoeft te squatten, sowieso de meeste mensen hier niet.![]()
![]()
Morgen weer een TRX training als afwisseling op het normale programma. Beetje afwisseling vind ik toch best lekker, en je komt toch weer steeds spieren tegen waarvan je niet wist dat je ze had.
Samen trainen als 'competitie' vind ik zelf erg fijn, maar ivm mijn werk is het plannen erg lastig en is dat dus een onmogelijke opgave![]()
![]()
Het lijkt mij echt lastig met een prothese te squatten, traindje je al voordat je er een had?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
bullshit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Als je niet squat kun je net zo goed niet gaan trainen.
Ik squat nu voor het eerst in 14 jaar en ik ga echt niet harder of beter dan vroeger. Inmiddels heb ik mijn benen sterk genoeg gekregen om knie ellende met squaten op te vangen, maar met rugussues is het de eerste oefening die eruit gaat.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Mijn doel is voornamelijk het "als maar" sterker worden. Het geeft me een kick als ik merk dat met een oefening weer in gewicht omhoog kan. Kwa fysiek maak ik mezelf echt geen illusies, maar ik weet dat ik met de trainings discipline die ik heb wel tot een aardig fysiek zou moeten kunnen komen. Het probleem zit hem bij mij meer in de voeding dan het trainen. Al blijkt dat nu dat het trainen ook heel wat beter kan en is mijn voeding al een wereld van verschil met voorheen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je traint waarschijnlijk niet met het doel van een bodybuilder, of powerlifter.
[..]
Dan moet je als eerste nagaan waarom je een zwakke onderrug hebt. Hoe oud ben je? Volgens mij zou je geen zwakke onderrug moeten hebben.
[..]
Doe dat dan ook. Neem effe gas terug en denk na over wat je aan het doen bent.
6x per week trainen brengt je nergens. Serieus, bouw eerst een iets op, en doe het rustig aan. Als je echt een zwakke rug hebt kan je nog steeds deadliften en squaten. Vergeet de 100 kilo en meer, doe het met 30 kilo ofzo en maak jezelf rustig aan sterker. Werkt veel beter.
Mijn onderrug is altijd al zwak geweest, vanaf de middelbare school had ik hier al last van en liep ik onder behandeling bij allerlij artsen. Slaap geheel zonder kussen en nooit langer dan een uur of 8/9... Langer slapen gaat wel, maar dan begin ik het te voelen. Doe bij opstaan nog steeds wat simpele oefeningen voor de rug. Zolang ik nu niet te lang in bed lig gaat het goed... Gewoon soort angst om rug te zwaar te belasten zegma. Pak de kleinste dumbells in de sportschool al door de knieen op!
Ik snap het van dat 6x trainen wel, maar sinds ik dat doe ga ik weer vooruit. Of dat moet door de voeding komen. Ben fanatieker op voedsel gaan letten sinds ik ook 6x train.
Pindakaas/kipfillet op brood only ipv zoete troep. Bij meeste avond-eten kipfillet als vlees. Tussendoor kwark ipv magere yoghurt. 2x per dag shake ipv 1x na het trainen. Geen patat meer. Geen chips meer s'avonds, noten only. 1x in de week bier ipv het hele weekend en nog wel meer van die ongein!
en jah ik wil in februari wel op calorieen gaan letten zodat het geheel er in de zomer een beetje strak uitziet. Als dat me een beachboy/curlboy maakt, so be it... Het is niet mijn doel voor een ander te trainen.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
14 jaar weggegooidquote:Op vrijdag 23 november 2012 21:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
bullshit.
Ik squat nu voor het eerst in 14 jaar en ik ga echt niet harder of beter dan vroeger. Inmiddels heb ik mijn benen sterk genoeg gekregen om knie ellende met squaten op te vangen, maar met rugussues is het de eerste oefening die eruit gaat.
Als je niet harder gaat moet je harder squatten.
Gezellig hier trouwens
Facet!![]()
Ben je dan na 14 jaar al een beest?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
bullshit.
Ik squat nu voor het eerst in 14 jaar en ik ga echt niet harder of beter dan vroeger. Inmiddels heb ik mijn benen sterk genoeg gekregen om knie ellende met squaten op te vangen, maar met rugussues is het de eerste oefening die eruit gaat.![]()
Zal ook binnenkort eens wat foto's uploaden van mijn fysiek... die is volgens mij vrij gemiddeld met de meesten hier. Dat zonder squats!;-)You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Het blijft een beetje een alpha-mannetjes wereld he... Zolang je niet in het zicht huilt, mag je er nog bij!quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:52 schreef JanKort het volgende:
[..]
14 jaar weggegooid
Als je niet harder gaat moet je harder squatten.
Gezellig hier trouwensYou had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Ik haat squats echt erg, vind het een kutoefening. Maarja, doe het wel netjes natuurlijk.
Deadlifts zijn wel weer echt vet, voelt gewoon beestachtig aan.![]()
Laat je niet gek maken.Ik zat je wat te plagen. Maar ik denk dat je een stuk sterker kan worden als je wat van het het advies hier aaneemt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:52 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Mijn doel is voornamelijk het "als maar" sterker worden. Het geeft me een kick als ik merk dat met een oefening weer in gewicht omhoog kan. Kwa fysiek maak ik mezelf echt geen illusies, maar ik weet dat ik met de trainings discipline die ik heb wel tot een aardig fysiek zou moeten kunnen komen. Het probleem zit hem bij mij meer in de voeding dan het trainen. Al blijkt dat nu dat het trainen ook heel wat beter kan en is mijn voeding al een wereld van verschil met voorheen.
Mijn onderrug is altijd al zwak geweest, vanaf de middelbare school had ik hier al last van en liep ik onder behandeling bij allerlij artsen. Slaap geheel zonder kussen en nooit langer dan een uur of 8/9... Langer slapen gaat wel, maar dan begin ik het te voelen. Doe bij opstaan nog steeds wat simpele oefeningen voor de rug. Zolang ik nu niet te lang in bed lig gaat het goed... Gewoon soort angst om rug te zwaar te belasten zegma. Pak de kleinste dumbells in de sportschool al door de knieen op!
Ik snap het van dat 6x trainen wel, maar sinds ik dat doe ga ik weer vooruit. Of dat moet door de voeding komen. Ben fanatieker op voedsel gaan letten sinds ik ook 6x train.
Pindakaas/kipfillet op brood only ipv zoete troep. Bij meeste avond-eten kipfillet als vlees. Tussendoor kwark ipv magere yoghurt. 2x per dag shake ipv 1x na het trainen. Geen patat meer. Geen chips meer s'avonds, noten only. 1x in de week bier ipv het hele weekend en nog wel meer van die ongein!
en jah ik wil in februari wel op calorieen gaan letten zodat het geheel er in de zomer een beetje strak uitziet. Als dat me een beachboy/curlboy maakt, so be it... Het is niet mijn doel voor een ander te trainen.
Breng die 6x per week eens terug naar 3x per week. DL en squats zijn voor niemand verplicht uiteraard. Als je zo´n last van je rug hebt op jouw leeftijd laat daar dan eens serieus naar kijken. Das niet goed natuurlijk.![]()
vraag het je vriendinquote:Op vrijdag 23 november 2012 21:53 schreef Ganzz het volgende:
[..]
Ben je dan na 14 jaar al een beest?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Je was net weer begonnen, toch?quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
bullshit.
Ik squat nu voor het eerst in 14 jaar en ik ga echt niet harder of beter dan vroeger. Inmiddels heb ik mijn benen sterk genoeg gekregen om knie ellende met squaten op te vangen, maar met rugussues is het de eerste oefening die eruit gaat.![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:55 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Het blijft een beetje een alpha-mannetjes wereld he... Zolang je niet in het zicht huilt, mag je er nog bij!
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Post eens pics man, motiveer ons.
Lazar Angelov traint 10 jaar, jij staat er met 14 jaar noeste arbeid misschien wel veel beter bij?![]()
paar jaar uit geweest idd. En nu ben ik sinds kort squats erbij gaan doen omdat ik het een fijne oefening vind. 2 jaar geleden wilde in weer beginnen maar toen klapte mijn knie onder me vandaan na leg extension. Wat kraakbeen weg, al 22 jaar uitgerekt kniebanden etcquote:
Maar met een goede legpress kun je net zoveel bereiken als een squat. Dan vind ik squats echter wel leuker en makkelijker.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
T-shirt gekregen van de kroeg hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik heb dik 7 jaar niks gedaan. Als jij foto's wil zien van een iets te dikke licht kalende vent van middelbare leeftijd dan Google je maarquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:10 schreef 16meter het volgende:
Post eens pics man, motiveer ons.
Lazar Angelov traint 10 jaar, jij staat er met 14 jaar noeste arbeid misschien wel veel beter bij?
Deels waar. Squats werken je hele lichaam meer dan leg press. Een legg press betekent nog altijd dat je in een machine zit, Met squats spreek je een veel groter deel van je lichaam aan dan met legpresses.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:18 schreef stinkie het volgende:
[..]
paar jaar uit geweest idd. En nu ben ik sinds kort squats erbij gaan doen omdat ik het een fijne oefening vind. 2 jaar geleden wilde in weer beginnen maar toen klapte mijn knie onder me vandaan na leg extension. Wat kraakbeen weg, al 22 jaar uitgerekt kniebanden etc
[quote]
Auw...![]()
[quote]
Maar met een goede legpress kun je net zoveel bereiken als een squat. Dan vind ik squats echter wel leuker en makkelijker.![]()
Ik weet het. Ik zal mijn schema morgen eens helemaal online gooien zodat hij hier kan worden afgeschoten haha en eventueel kan worden aangepast...quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken.Ik zat je wat te plagen. Maar ik denk dat je een stuk sterker kan worden als je wat van het het advies hier aaneemt.
Breng die 6x per week eens terug naar 3x per week. DL en squats zijn voor niemand verplicht uiteraard. Als je zo´n last van je rug hebt op jouw leeftijd laat daar dan eens serieus naar kijken. Das niet goed natuurlijk.
Minder trainen oke, maar 3x in de week ga ik echt niet trekken... Wat moet ik die andere 4 dagen doen?
Rug is zwak en dat zal ook niet veranderen ben ik bang.. zit bij defensie en die hebben het op medisch gebied nog steeds erg goed voor elkaar. Zodra ik overdag last krijg van mijn rug en problemen krijg met werk, word ik vanzelf door de hele molen heen getrokken.
Maar hoe zit bijvoorbeeld jouw legday eruit?
Hoeveel oefeningen? Welke? Hoeveel sets/reps?You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Mijn leg day:quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik zal mijn schema morgen eens helemaal online gooien zodat hij hier kan worden afgeschoten haha en eventueel kan worden aangepast...
Minder trainen oke, maar 3x in de week ga ik echt niet trekken... Wat moet ik die andere 4 dagen doen?
Rug is zwak en dat zal ook niet veranderen ben ik bang.. zit bij defensie en die hebben het op medisch gebied nog steeds erg goed voor elkaar. Zodra ik overdag last krijg van mijn rug en problemen krijg met werk, word ik vanzelf door de hele molen heen getrokken.
Hoeveel oefeningen? Welke? Hoeveel sets/reps?
squats 5/6 sets van wisselende reps meestal pyramide
deadlifts 4 sets waarvan 2 opwarm sets 2 werk sets /afgewisseld met rack pulls
leg/curl extensions 8 sets in totaal pyramide high reps
high rep lunges 3 sets
legpress en wat wisselende oefeningen voor mijn kuiten tot ik absoluut naar de klote ben![]()
klopt, en de meeste doen de legpress te licht. 80kg squat is al snel 140kg legpress mits je goed doorzakt. En je zult er wat buikspieren en backextensions bij moeten doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deels waar. Squats werken je hele lichaam meer dan leg press. Een legg press betekent nog altijd dat je in een machine zit, Met squats spreek je een veel groter deel van je lichaam aan dan met legpresses.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Het is niet te vergelijken maar ook met enkel legpress kom je een eind hoor maar je moet wel keihard trainen danquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
klopt, en de meeste doen de legpress te licht. 80kg squat is al snel 140kg legpress mits je goed doorzakt. En je zult er wat buikspieren en backextensions bij moeten doen.
Ook al train je je quads wel minder met legpress en is het meer glutes die je hit volgens mij![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Hoeveel oefeningen? Welke? Hoeveel sets/reps?![]()
Ik ben de verkeerde persoon om te vragen om een leg day. Tenzij je een training op een prothese wil doen.![]()
Anyway, ik doe op het moment squats, stiff leg dead lifts en calf raises op leg day.
En dan cardio, maar daar praten we niet over want cardio is gay.![]()
Dank..!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:32 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Mijn leg day:
high rep lunges 3 sets
legpress en wat wisselende oefeningen voor mijn kuiten tot ik absoluut naar de klote benYou had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Deadlifts horen bij je rug workout.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:32 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Mijn leg day:
high rep lunges 3 sets
legpress en wat wisselende oefeningen voor mijn kuiten tot ik absoluut naar de klote ben![]()
Mwah, je trained ook je hams / quads / glutes . en ik train een upper lower split. als ik ga deadlften op mijn upper dag komt er van benchen en pressen niks meer terecht. en bor's al helemaal nietquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deadlifts horen bij je rug workout.![]()
In dat geval was ik jouw ook een beetje aan het plagen!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:41 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
Ik ben de verkeerde persoon om te vragen om een leg day. Tenzij je een training op een prothese wil doen.![]()
Anyway, ik doe op het moment squats, stiff leg dead lifts en calf raises op leg day.
En dan cardio, maar daar praten we niet over want cardio is gay.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Nee man cardio is zeker niet gay.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:41 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
En dan cardio, maar daar praten we niet over want cardio is gay.![]()
Ja, met squats train je ook je upper body. Deadlifts is een rug oefening.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:48 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Mwah, je trained ook je hams / quads / glutes . en ik train een upper lower split. als ik ga deadlften op mijn upper dag komt er van benchen en pressen niks meer terecht. en bor's al helemaal niet
Forum Opties Forumhop: Hop naar: