abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117544570
Ik zal de situatie zo duidelijk mogelijk proberen te schetsen:

Ik ben via Dekey in Amsterdam verhuisd naar Diemen. Dit is mijn derde verhuizing alweer die ik via dekey en/of duwo geregeld heb, die weer samenwerken met studentenwoningweb. De procedure is zo dat voordat je er gaat wonen, je een week of twee de tijd krijgt om met de oude huurder iets af te spreken over het eventueel overnemen van de vloer of wat dan ook.

Ik heb echter bij het verhuizen via dekey, geen contactgegevens ontvangen van de oude huurder. Hoe dan ook ben ik precies 5 weken geleden verhuisd en heb ik toen mijn contract getekend. Ik trof een laminaat vloer aan die er zelf in gelegd is, omdat het er vrij krakkemikkig uit ziet en hier en daar zelfs niet in elkaar is geklikt. Ik heb het maar voor lief genomen omdat ik geen tijd én geld heb om het te vervangen.

Nu, 5 weken na mijn verhuizing en het tekenen van het huurcontract, en maar liefst 7 weken nadat de oude huurder uit de kamer is vertrokken, krijg ik de volgende mail:

quote:
Hoi!

Via de verhuurder heb ik jou mail adres gekregen.
Bij het verlaten van jou huidige kamer heb ik aangegeven dat ik mijn vloer ter overname aan wil bieden.
Omdat ik nog niks had gehoord neem ik even contact met je op.

Mocht je interesse hebben in de vloer, kun je deze overnemen (met ondervloer) voor 130 euro.
Anders kunnen we even een afspraak maken dat ik m een keertje kom ophalen?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Dit is in mijn ogen een vrij bizar verzoek. Ten eerste omdat je niet 7 weken gaat wachten om contact op te nemen met iemand om je vloer te verkopen. De vloer die ze zelf eruit kon halen, op de laatste dag dat ze ging verhuizen, omdat ze immers niets hoorde van mij omdat ik haar contactgegevens niet kreeg van dekey. Ik heb het idee dat deze persoon geld nodig heeft en op deze manier iets probeert los te weken van mij. Wat moet ik nu doen?
pi_117544609
Terugsturen dat ze daar rijkelijk laat mee zijn en dergelijke zaken voor een verhuizing geregeld worden.
Dikke pech dus.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_117544651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:46 schreef Mirjam het volgende:
Terugsturen dat ze daar rijkelijk laat mee zijn en dergelijke zaken voor een verhuizing geregeld worden.
Dikke pech dus.
Ja, aan dikke pech zit ook te denken. Dit kan gewoon niet. Je gaat niet een maand wachten en dan vragen om 130 euro voor je vloer, die je er zelf uit kon halen toen je vertrok.

Ik heb het contract getekend en nam de kamer over zoals die is.
  PR/Manusje van alles woensdag 3 oktober 2012 @ 13:50:15 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_117544752
sowieso een wanvertoning dat ze je emailadres zomaar geven. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:50:44 #5
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_117544773
Dit mag de verhuurder lekker regelen, heb jij niks mee van doen.

Triest ook dat zomaar jouw mailadres wordt gegeven...
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_117544788
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Vond ik ook al vreemd. Kan ik Dekey hierop aanspreken?
pi_117544789
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef emokid het volgende:

[..]

Ja, aan dikke pech zit ook te denken. Dit kan gewoon niet. Je gaat niet een maand wachten en dan vragen om 130 euro voor je vloer, die je er zelf uit kon halen toen je vertrok.

Lijkt me wel grappig om de die vloer te laten ophalen :P En dan lekker met een kopje koffie erbij gaan zitten "lukt ut"?

Maar nee, lekker pech gehad. Als ze lastig worden de verhuurder bellen en hun het laten oplossen.
pi_117544813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ook dat, ik zou even heel erg boos worden op de verhuurcorporatie
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:52:12 #9
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_117544843
quote:
Lijkt me wel grappig om de die vloer te laten ophalen :P En dan lekker met een kopje koffie erbij gaan zitten "lukt ut"?

Maar nee, lekker pech gehad. Als ze lastig worden de verhuurder bellen en hun het laten oplossen.
Ja inderdaad, maar dan met de poten van TS' meubels afblijven, benieuwd hoe de mailer dat gaat doen :)
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:52:15 #10
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_117544847
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:51 schreef Mirjam het volgende:

[..]

inderdaad.
knolraap en lof schorseneren en prei
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:52:46 #11
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117544867
Jouw probleem niet. Dit soort dingen wordt voor de verhuizing afgerond, via de verhuurder bij voorkeur. Bizar dat de key jouw persoonlijke gegevens heeft gegeven / zou hebben gegeven. Check dus eerst even bij de verhuurder wat hun kant van het verhaal is.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117545121
Dat klinkt inderdaad als iemand die geld nodig heeft, 7 weken :') Dit had ze voor de verhuizing moeten regelen. Vaak heeft een verhuurder ook wel standaardformulieren waar op gezet wordt wat overgenomen wordt met handtekeningen zodat de verhuurder de boel er niet uit trekt. Normaalgesproken mag je geen dingen achterlaten in de woning, dus het is al bizar dat ze überhaupt verwacht dat die vloer en nog is en zéker dat ze er nu nog geld voor kan vangen ook.
Gaat nergens over dit.

Én: de verhuurder had jou háár adres moeten geven en niet jouw adres aan jan en alleman verstrekken. Ik zou ze daar ook echt even op aanspreken.
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:05:58 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117545356
Je kan een rekening terugsturen voor het verwijderen van de vloer... Of een rekening voor 5 weken opslag, overeenkomend met 5 weken volledige huur...
censuur :O
pi_117545479
Heb net met ze gebeld. Ze waren erg ongeïnteresseerd in mijn klacht en eindigden het gesprek met, "Nou, ja, ja..". Ik weet niet wat ik van Dekey moet denken, maar ik ben nog bozer dan eerst. Ik ga haar maar even mailen dat ze het met Dekey moet uitvechten, en dat dit geen manieren zijn
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:12:29 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117545614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:08 schreef emokid het volgende:
Heb net met ze gebeld. Ze waren erg ongeïnteresseerd in mijn klacht en eindigden het gesprek met, "Nou, ja, ja..". Ik weet niet wat ik van Dekey moet denken, maar ik ben nog bozer dan eerst. Ik ga haar maar even mailen dat ze het met Dekey moet uitvechten, en dat dit geen manieren zijn
Klacht neerleggen bij CBP?
censuur :O
pi_117545689
Blokkeren in je mail en verder niet op reageren. Laminaat weer vasttikken en lekker blijven zitten waar je zit.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:17:52 #17
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117545831
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:14 schreef Apuleius het volgende:
Blokkeren in je mail en verder niet op reageren. Laminaat weer vasttikken en lekker blijven zitten waar je zit.
Zou ik ook doen. Niet op reageren. Die vorige huurder hoef je ook niet binnen te laten. Waait wel over. Jij hebt de woning overgenomen zoals die op dat moment is. Jij hebt geen contract/verplichtingen met de vorige huurder.
pi_117545889
Thanks voor het advies mensen. Ik ga haar toch maar niet mailen. Dekey kennende zullen ze nu ook wel mijn telefoonnummer doorgeven. Als dat echt gebeurt dan ga ik echt een klacht indienen.

Nu kwamen ze namelijk met het smoesje dat bij "alle overnamen, de e-mail adressen worden uitgewisseld".
pi_117545892
Terugmailen dat het een leuke poging was om nog geld los te krijgen maar dat je toch echt er niet gaat intrappen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117545960
Ik zou de vloer laten ophalen... Gewoon omdat het kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117546327
Beschermings persoons gegevens wet kennen ze zeker niet bij De Key...
En Door!
pi_117546461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou de vloer laten ophalen... Gewoon omdat het kan.
Denk niet dat TS hier op zit te wachten.
pi_117546519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:32 schreef nowkia het volgende:

[..]

Denk niet dat TS hier op zit te wachten.
Hoezo, die vloer ligt er niet eens goed in?

Gewoon bij ikea nieuwe vloer halen, of een stuk resttapijt erin knallen voor een paar 10tjes.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:33:45 #24
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117546554
Een duidelijk gevalletje "pech gehad, te laat!"
En ik zou zeker een klacht indienen tegen die verhuurclub. Schandalig, nooit gehoord van bescherming persoonsgegevens en privacy?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117546578
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoezo, die vloer ligt er niet eens goed in?

Gewoon bij ikea nieuwe vloer halen, of een stuk resttapijt erin knallen voor een paar 10tjes.
quote:
Ik heb het maar voor lief genomen omdat ik geen tijd én geld heb om het te vervangen.
pi_117546644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:34 schreef nowkia het volgende:

[..]

[..]

Geen tijd hebben... Als student... Me reet... Geld kan ik inkomen, daarom zei ik, stuk resttapijt halen..
pi_117546695
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen tijd hebben... Als student... Me reet... Geld kan ik inkomen, daarom zei ik, stuk resttapijt halen..
Lekker denigrerend. Denk dat de TS ook geen zin heeft om z'n huis overhoop te halen voor deze onzin.
pi_117546701
quote:

[..]

Hoe weet jij of ik tijd heb? Wat als ik naast twee baantjes en ook nog eens bijna elke dag college heb? Ik waardeer je "inbreng", maar ik moet wel dom zijn om haar mijn vloer te geven, of 130 euro te betalen.
pi_117546784
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:37 schreef emokid het volgende:

[..]

Hoe weet jij of ik tijd heb? Wat als ik naast twee baantjes en ook nog eens bijna elke dag college heb? Ik waardeer je "inbreng", maar ik moet wel dom zijn om haar mijn vloer te geven, of 130 euro te betalen.
Maar de procedure is toch dat jij contact opneemt met de oude huurder... Dat heb je niet gedaan... Dat je geen gegevens had, tja zij komt ook aan jouw gegevens...
pi_117546941
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar de procedure is toch dat jij contact opneemt met de oude huurder... Dat heb je niet gedaan... Dat je geen gegevens had, tja zij komt ook aan jouw gegevens...
Ik heb (1) geen gegevens ontvangen van de oude huurder, van de De Key. (2) Ik ben niet verplicht om contact op te nemen over een eventuele overname van wat dan ook. (3) Als zij nu contact op kan nemen met mij, dan had ze dat ook kunnen doen voordat ze ging verhuizen. (4) Het is gewoon erg dom van de oude huurder om alles erin te laten zitten, terwijl iemand een gloednieuw huurcontract tekent voor dezelfde kamer.

Is dit jouw vloer toevallig?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:43:56 #31
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117546952
Nou ja. In ieder geval heeft de vorige huurder de vloer niet nodig, anders had hij/zij deze wel meegenomen. Zou je in de problemen komen, dan stel je voor dat de huurder de vloer en binnen een weel uithaalt. Grote kans dat je er dan niets meer van hoort.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:47:17 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547079
ff omgedraaid trouwens, dekey geeft aan dat je de overname van het gedoe twee weken krijgt om het te regelen en dat heb je niet gedaan (omdat dekey dus de persoonsgegevens niet heeft over gedragen, niet de fout van de oud-huurder). Nu neemt de oud huurder contact met jou op om alsnog iets te regelen. Ik vind het niet zo vreemd eigenlijk. De schuld ligt hier bij dekey en niet de oud-huurder.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:48:27 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547128
En als je niet op de overname in wilde gaan had je de vloer eruit moeten halen.
Vrijheid
pi_117547131
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:47 schreef jogy het volgende:
ff omgedraaid trouwens, dekey geeft aan dat je de overname van het gedoe twee weken krijgt om het te regelen en dat heb je niet gedaan (omdat dekey dus de persoonsgegevens niet heeft over gedragen, niet de fout van de oud-huurder). Nu neemt de oud huurder contact met jou op om alsnog iets te regelen. Ik vind het niet zo vreemd eigenlijk. De schuld ligt hier bij dekey en niet de oud-huurder.
Ze neemt contact met mij op. 49 dagen na verhuizing. Hoe nalatig ben je dan? :{

quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:48 schreef jogy het volgende:
En als je niet op de overname in wilde gaan had je de vloer eruit moeten halen.
Waarom? Waar staat dat dat moet? Je verzint nu een regel. Ik ben niets verplicht.
pi_117547176
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:43 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik heb (1) geen gegevens ontvangen van de oude huurder, van de De Key. (2) Ik ben niet verplicht om contact op te nemen over een eventuele overname van wat dan ook. (3) Als zij nu contact op kan nemen met mij, dan had ze dat ook kunnen doen voordat ze ging verhuizen. (4) Het is gewoon erg dom van de oude huurder om alles erin te laten zitten, terwijl iemand een gloednieuw huurcontract tekent voor dezelfde kamer.

Is dit jouw vloer toevallig?
Nee hoor, ik ben blij dat mn schooltijd voorbij is...

Als je de vloer niet had willen overnemen had je m eruit moeten halen. Je wist dat er voor die overname nog wel wat geregeld moest worden.
pi_117547220
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben blij dat mn schooltijd voorbij is...

Als je de vloer niet had willen overnemen had je m eruit moeten halen. Je wist dat er voor die overname nog wel wat geregeld moest worden.
Ik neem de vloer voor lief, en omdat het mij uitkwam door de nalatigheid van de oude huurder. Daar hoef ik niet eens om te liegen. Dit bespaart mij zoals ik zei tijd en geld. Dat de oude huurder hier anderhalve maand later mee aan komt zetten niet bizar is in jouw ogen, is veelzeggend over je perceptie van de situatie.
pi_117547305
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:51 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik neem de vloer voor lief, en omdat het mij uitkwam door de nalatigheid van de oude huurder. Daar hoef ik niet eens om te liegen. Dit bespaart mij zoals ik zei tijd en geld. Dat de oude huurder hier anderhalve maand later mee aan komt zetten niet bizar is in jouw ogen, is veelzeggend over je perceptie van de situatie.
Zij kon misschien niet weten dat er al een nieuwe huurder is... Dat is misschien naief... Maar net zo naief om te denken dat als de procedure is dat je binnen 2 weken afspreekt met de oude huurder over de overname, dat je dan wegkomt met het verhaal ik had haar gegevens niet.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:55:27 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:48 schreef emokid het volgende:

[..]

Ze neemt contact met mij op. 49 dagen na verhuizing. Hoe nalatig ben je dan? :{
En jij had twee weken om contact te zoeken en dat heb jij nagelaten. Een belletje/mailtje naar dekey was makkelijk geweest en was er niets aan de hand geweest. De eerst schuldige is dekey, daarna laat jij na om er even een telefoontje van een paar minuten of een mailtje van een paar regels tegenaan te gooien en je geeft haar de schuld omdat ze jou de tijd geeft om het te regelen maar na 49 dagen alsnog het heft in eigen hand neemt? Vind ik vreemd eigenlijk.

quote:
Waarom? Waar staat dat dat moet? Je verzint nu een regel. Ik ben niets verplicht.
Je kreeg het toch te horen van dekey dus ik verzin niks. Joh, misschien heeft ze trouwens wettelijk geen poot om op te staan kan je het geld lekker in je eigen studentenzak houden maar echt tof is het niet.
Vrijheid
pi_117547366
ik zou dit terugmailen:

1
2
3
4
5
6
Your message did not reach some or all of the intended recipients.
Subject: <ONDERWERP>
Sent: 03/09/2012 14:53
The following recipient(s) cannot be reached:
‘mailadres@domein.com’ on 03/10/2012 14:53
#411 Mailbox does not exist at this domain

:+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:56:30 #40
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117547393
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zij kon misschien niet weten dat er al een nieuwe huurder is... Dat is misschien naief... Maar net zo naief om te denken dat als de procedure is dat je binnen 2 weken afspreekt met de oude huurder over de overname, dat je dan wegkomt met het verhaal ik had haar gegevens niet.
Wanneer het zo zou zijn dat er nog geen nieuwe huurder was toen de vorige huurder vertrok, heeft deze sowieso geen poot om op te staan.
Wat nu, wanneer TS had gezegd dat hij die vloer helemaal niet wilde? Zou de vorige huurder dan 5 weken later komen om de vloer eruit te halen? Dacht het niet.
pi_117547451
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:56 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Wanneer het zo zou zijn dat er nog geen nieuwe huurder was toen de vorige huurder vertrok, heeft deze sowieso geen poot om p st staan.
Wat nu, wanneer TS had gezegd dat hij die vloer helemaal niet wilde? Zou de vorige huurder dan 5 weken komen om de vloer eruit te halen? Dacht het niet.
Dat weet je niet... Als TS de vloer niet wilde en dat 5 weken terug al had gezegd, had ze m misschien meteen komen halen.

Er staat toch in de OP dat het procedure is dat als er blijkbaar dingen als een vloer achterblijven dat je dan even afspreekt of dat ter overname is...
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 14:58:52 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117547478
TS, je bent een pauper. Je hebt geen info gekregen van DeKey en daar heb je zelf ook niet naar gevaagd, omdat je toen al bij jezelf dacht 'heyyy, das lekker, een vloertje voor niks (Want je wist goed dat die vloer niet van jou is) dus ik laat het fijn zo', gewoon, omdat dat voordeliger was voor jou.

Maar nu is de rechtmatige eigenaar van die vloer achter jouw gegevens gekomen, en dan wil je hier op Fok! je gelijk komen halen? Je hebt geen gelijk, je bent een pauper. Jij had actief die gegevens van vorige huurder moeten uitvragen, maar dat heb je met voorbedachte rade niet gedaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:59:40 #43
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117547505
Ja, je biedt iets aan. Oftewel je verkoopt iets. Als verkoper moet je dan in actie komen.
Wanneer je bij mij voor de deur een wasmachine dumpt. Kun je mij 5 weken later ook niet een rekening sturen.
pi_117547528
Anders antwoord je dat je de vloer na 5 weken al lang hebt weggegooid!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:00:40 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547532
Hij wil de vloer wel omdat het goed uit komt maar wil het niet even netjes afhandelen. De vorige bewoner heeft nu contact gezocht met de TS en wil in ieder geval een dialoog opstarten.

TS, anders stuur jij terug wat je er voor over hebt, 50 euro of zo. Zoals ik hetn u allemaal lees komt het gewoon een beetje boers en onbeschoft over.
Vrijheid
pi_117547533
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:59 schreef Limburg82 het volgende:
Ja, je biedt iets aan. Oftewel je verkoopt iets. Als verkoper moet je dan in actie komen.
Wanneer je bij mij voor de deur een wasmachine dumpt. Kun je mij 5 weken later ook niet een rekening sturen.
Dit.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:01:10 #47
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117547551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:00 schreef erikkll het volgende:
Anders antwoord je dat je de vloer na 5 weken al lang hebt weggegooid!
O ja. Die is ook goed.

Vloer? Welke vloer? :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:01:20 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547559
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
TS, je bent een pauper. Je hebt geen info gekregen van DeKey en daar heb je zelf ook niet naar gevaagd, omdat je toen al bij jezelf dacht 'heyyy, das lekker, een vloertje voor niks (Want je wist goed dat die vloer niet van jou is) dus ik laat het fijn zo', gewoon, omdat dat voordeliger was voor jou.

Maar nu is de rechtmatige eigenaar van die vloer achter jouw gegevens gekomen, en dan wil je hier op Fok! je gelijk komen halen? Je hebt geen gelijk, je bent een pauper. Jij had actief die gegevens van vorige huurder moeten uitvragen, maar dat heb je met voorbedachte rade niet gedaan.
Dat dus inderdaad.
Vrijheid
pi_117547660
quote:

Wat een onzin, als de vorige huurder geld had willen hebben voor de vloer dan had ze dat moeten regelen met de nieuwe huurder op het moment van sleuteloverdracht.
Om er bijna 2 maanden later nog om te gaan zeuren is pure geldklopperij en gezeik.

Zo'n goedkope kliklaminaat vloer is bovendien compleet waardeloos zodra je hem er uit haalt, daar kun je niks meer mee. Oftewel de enige opties zijn: laten liggen of bij het grof vuil.

Je gaat toch ook geen geld vragen voor het behang aan de muur of verf op de kozijnen?
٩๏̯͡๏)۶
pi_117547670
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad.
Maar na 49 dagen opeens contact opnemen dat je geld wil is ook bijzonder slecht. Dat is echt alleen komen zeiken om geld, aangezien ze dondersgoed weet dat hij al alles klaar heeft in dat huis qua spullen, en dat het een klote karwei is van meerdere dagen om de vloer eruit en een nieuwe erin te krijgen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:04:46 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547689
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:00 schreef emokid het volgende:

[..]

Dit.
Dan negeer je haar toch gewoon lekker, wat jij wil. Jij wil gewoon een gratis vloertje en begint nu te miepen dat er iemand lang na de datum dat JIJ het geregeld had moeten hebben volgens dekey alsnog contact zoekt.
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:06:55 #52
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117547779
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan negeer je haar toch gewoon lekker, wat jij wil. Jij wil gewoon een gratis vloertje en begint nu te miepen dat er iemand lang na de datum dat JIJ het geregeld had moeten hebben volgens dekey alsnog contact zoekt.
Hoezo gratis vloer? Die zat erin dus hoort gewoon bij het appartement.
Of zou hij ook apart moeten betalen voor de ramen en de deuren?

De vorige huurster had het moeten regelen vóór de sleuteloverdracht als zij de vloer mee had willen nemen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_117547789
Waarom moet een nieuwe huurder contact zoeken met de oude over eventuele overname? De nieuwe huurder heeft geen zak met de oude huurder te maken en huurt van DeKey zoals de staat waarin het wordt aangeboden (met vloer). Dat die vloer van iemand anders is had de vorige huurder of DeKey eerder moeten aangeven. Straks gaat ze nog zeggen dat ze ook de keukenkastjes zelf had vervangen en graag terug wil.

Volgens mij heb je geen reet met de vorige huurder te maken.
pi_117547791
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar is dat sowieso niet raar?
Dat de gene die er in komt contact moet zoeken?
Als je wat kwijt wil of wil laten liggen neem je toch contact op met de nieuwe huurder of ze interesse hebben, zodat je rustig een prijs kan afspreken, of het mee kan nemen?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:07:50 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547819
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar na 49 dagen opeens contact opnemen dat je geld wil is ook bijzonder slecht. Dat is echt alleen komen zeiken om geld, aangezien ze dondersgoed weet dat hij al alles klaar heeft in dat huis qua spullen, en dat het een klote karwei is van meerdere dagen om de vloer eruit en een nieuwe erin te krijgen.
Of iemand geeft de nieuwe huurder het voordeel van de twijfel en wacht nog wat langer. Er zijn duizenden redenen waarom mensen lang wachten om contact te zoeken. Met genoeg van dit gezeik tussen nieuwe en oude huurders zal dekey gewoon besluiten dat de nieuwe kamers leeg opgeleverd moeten worden. kan je altijd een vloertje kopen. Ook leuk.
Vrijheid
pi_117547855
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Of iemand geeft de nieuwe huurder het voordeel van de twijfel en wacht nog wat langer. Er zijn duizenden redenen waarom mensen lang wachten om contact te zoeken. Met genoeg van dit gezeik tussen nieuwe en oude huurders zal dekey gewoon besluiten dat de nieuwe kamers leeg opgeleverd moeten worden. kan je altijd een vloertje kopen. Ook leuk.
Als ik een appartement huur waar een vloer in ligt en ik verder er helemaal niets over hoor ga ik er vanuit dat het bij het appartement hoort.
pi_117547861
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:07 schreef _VoiD_ het volgende:
Waarom moet een nieuwe huurder contact zoeken met de oude over eventuele overname? De nieuwe huurder heeft geen zak met de oude huurder te maken en huurt van DeKey zoals de staat waarin het wordt aangeboden (met vloer). Dat die vloer van iemand anders is had de vorige huurder of DeKey eerder moeten aangeven. Straks gaat ze nog zeggen dat ze ook de keukenkastjes zelf had vervangen en graag terug wil.

Volgens mij heb je geen reet met de vorige huurder te maken.
Omdat dat blijkbaar de procedure is??
pi_117547877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat dat blijkbaar de procedure is??
Enorm rare procedure.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:09:17 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hoezo gratis vloer? Die zat erin dus hoort gewoon bij het appartement.
Of zou hij ook apart moeten betalen voor de ramen en de deuren?

De vorige huurster had het moeten regelen vóór de sleuteloverdracht als zij de vloer mee had willen nemen.
De vloer zat erin en de deuren plus plafond en ramen ook ja. Het laminaat op de betonnen vloer hoort er niet standaard bij blijkbaar dus is het wel zo netjes om het te regelen, ookal is het 49 dagen later. Wees geen gier.
Vrijheid
pi_117547882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Murdera het volgende:

[..]

Als ik een appartement huur waar een vloer in ligt en ik verder er helemaal niets over hoor ga ik er vanuit dat het bij het appartement hoort.
Tenzij je van tevoren op de hoogte bent dat een vloer ter overname is?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:09:30 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117547887
quote:

Doe eens even normaal zeg. TS huurt een kamer zoals ze die op dat moment aantreft. Hoe en wat de afspraken zijn tussen verhuurder en met de vorige bewoner is totaal niet van toepassing.

TS: gewoon negeren of het probleem neerleggen bij verhuurder, jij hebt er in principe niks mee te maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_117547901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Enorm rare procedure.
Studentenwoningen...
pi_117547924
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Doe eens even normaal zeg. TS huurt een kamer zoals ze die op dat moment aantreft. Hoe en wat de afspraken zijn tussen verhuurder en met de vorige bewoner is totaal niet van toepassing.

TS: gewoon negeren of het probleem neerleggen bij verhuurder, jij hebt er in principe niks mee te maken.
De verhuurder zal waarschijnlijk verwijzen naar de regels, namelijk dat hij contact had moeten zoeken over de vloer.
pi_117547934
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tenzij je van tevoren op de hoogte bent dat een vloer ter overname is?
Daar kan ik geen duidelijkheid over terugvinden in de OP.
Was dat bekend TS?
pi_117547939
Officieel is het trouwens de bedoeling (bij de meeste woningbouwverenigingen) dat je je huis helemaal kaal oplevert.
Dus eigenlijk zit de vorige huurder fout, die heeft de vloer namelijk laten liggen, officieel mag dat niet eens tenzij je er afspraken over hebt gemaakt met de volgende huurder.

Maar goed, in de praktijk wordt daar niet moeilijk over gedaan, maar om er na 7 weken nog effe wat euro's voor te gaan vragen is belachelijk
٩๏̯͡๏)۶
pi_117547964
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef jogy het volgende:

[..]

De vloer zat erin en de deuren plus plafond en ramen ook ja. Het laminaat op de betonnen vloer hoort er niet standaard bij blijkbaar dus is het wel zo netjes om het te regelen, ookal is het 49 dagen later. Wees geen gier.
Dan had ze de vloer eruit moeten halen en mee moeten nemen. :)
pi_117547999
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef Murdera het volgende:

[..]

Daar kan ik geen duidelijkheid over terugvinden in de OP.
Was dat bekend TS?
quote:
De procedure is zo dat voordat je er gaat wonen, je een week of twee de tijd krijgt om met de oude huurder iets af te spreken over het eventueel overnemen van de vloer of wat dan ook.
Ik maak dat op uit de OP. TS wist van tevoren dat een vloer of wat dan ook, ter overname was.
pi_117548008
Stel nu hypothetisch dat de nieuwe huurder de oude vloer niet mooi vond en eruit had geflikkerd. Dan had volgens de heldere lichten in dit topic dus alsnog betaald moeten worden het "overnemen" van de vloer?
pi_117548020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De verhuurder zal waarschijnlijk verwijzen naar de regels, namelijk dat hij contact had moeten zoeken over de vloer.
Maar ook al doe ik dat niet, en ben ik even in dit geval nalatig.. dan neem je toch je vloer mee op de laatste dag? Indien je niets hoort, en indien ik geen contact heb opgenomen. Hoe bizar is het dat je je vloer erin laat, en 49 dagen later hoopt hem terug te krijgen?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:12 schreef _VoiD_ het volgende:
Stel nu hypothetisch dat de nieuwe huurder de oude vloer niet mooi vond en eruit had geflikkerd. Dan had volgens de heldere lichten in dit topic dus alsnog betaald moeten worden het "overnemen" van de vloer?
Precies.
pi_117548030
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:11 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dan had ze de vloer eruit moeten halen en mee moeten nemen. :)
Of je komt in overeenstemming met de nieuwe huurder dat de vloer mag blijven liggen en krijgt nog iets terug voor de vloer.
pi_117548040
Heb je nou echt eerst een topic geopend voordat je gewoon haar teruggemaild hebt over haar kant van het verhaal? Dat mailtje van haar komt vrij beschaafd over op mij.

Misschien is ze wel een passief type die tevens eerst druk was met haar eigen verhuizing en er van uit ging wel wat van die verhuurtoko te horen. Dat die verhuurtoko de zaken niet goed regelt mag duidelijk zijn, maar je zou ook gewoon een gesprek aan kunnen gaan met de persoon in kwestie.

Maar nee, naar fok rennen is natuurlijk minder eng.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:13:37 #72
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117548045
Ach als ze echt blijven zeuren gewoon zeggen dat ze de vloer mag komen ophalen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:14:06 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117548066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar in dit geval gaf dekey aan dat hij in het geval van het willen houden van de oude vloer contact moest zoeken met de oude huurder. Dat heeft hij niet gedaan dus heeft hij er blijkbaar geen interesse in. Oh, wacht toch wel maar wil er niets voor geven. Ok. Top. Interesseert mij verder niet hoor maar het is niet netjes, draai het verhaal nou niet zo dat de oude huurder een geldgraaier is want die heeft er ook gewoon netjes voor betaald en was in de veronderstelling (waarschijnlijk door dekey) dat de nieuwe huurder contact zou zoeken en heeft dus lang genoeg gewacht. Wie zegt dat bij het opzeggen van de huur er meteen een nieuwe huurder voor was? Dus is 49 dagen nog niet eens zo heel lang. Er is geen sleuteloverdracht geweest tussen huurders maar tussen de huurder en verhuurder, oude en nieuwe. Als de vloer geen 130 euro waard is kan je daar over beginnen en kom je uit op een euro of 50/70.
Vrijheid
pi_117548069
quote:
In feite heb je dan dus iets weggegooid waarvan je wist dat het niet van jou was...
pi_117548084
Staat dat gebeuren over die procedure eigenlijk in je contract of is dat nadrukkelijk tegen je gemeld? Als dat wel zo is vind ik het wel een heel ander verhaal. Dan ben je wel gewoon nalatig. Maar dat geldt net zo goed voor de vorige bewoner. Dus gewoon middelen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:14:50 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117548092
quote:

[..]

Enorm rare procedure.
dat dan weer wel maar de TS is ermee akkoord gegaan blijkbaar. Anders had hij er nu niet gezeten en ook niet op zijn gratis vloertje.
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:16:51 #77
206580 Luxuria
pi_117548169
Is die ¤130,- reëel voor die vloer?
pi_117548176
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:13 schreef Metro2005 het volgende:
Ach als ze echt blijven zeuren gewoon zeggen dat ze de vloer mag komen ophalen.
Precies, en dat doet de vorige huurster toch niet. Want als je al die rommel er uit wil halen heb je je auto aardig vol met laminaatlatten liggen.
En niet te vergeten de isolatie matten die er onder liggen. Vervolgens heb je niks aan die ouwe meuk want het is vies, lelijk, beschadigd en het past nooit meer exact in een andere kamer.

Het is niks anders als afval, net als vloerbedekking, dat neem je toch ook niet mee.
٩๏̯͡๏)۶
pi_117548243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In feite heb je dan dus iets weggegooid waarvan je wist dat het niet van jou was...
Als jij de sleutel van je appartement inlevert, dan zorg je dat het leeg en kaal is.

Je hoort dan helemaal geen eigendommen meer in dat huis te hebben.
٩๏̯͡๏)۶
pi_117548256
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:16 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Precies, en dat doet de vorige huurster toch niet. Want als je al die rommel er uit wil halen heb je je auto aardig vol met laminaatlatten liggen.
En niet te vergeten de isolatie matten die er onder liggen. Vervolgens heb je niks aan die ouwe meuk want het is vies, lelijk, beschadigd en het past nooit meer exact in een andere kamer.

Het is niks anders als afval, net als vloerbedekking, dat neem je toch ook niet mee.
Misschien denkt het meisje dat ze het anders op haar nieuwe kamer nog kan neerleggen? Of doorverkopen aan een andere student uit het complex, met dezelfde kamerafmetingen??
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:19:52 #81
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117548290
quote:
Nope. Want het wordt niet gebruikt. En kan je nog stellen dat de waarde van het vloertje precies de verwijder bijdrage is geweest :P. Hier gaat het gewoon om het principe. Hij krijgt van dekey te horen dat de overname van de vloer nog even geregeld moet worden met de oude huurder maar hij krijgt geen contactgegevens en doet daar dus niets mee. De oude huurder neemt na 49 dagen zelf maar eens contact op met de TS en dat vind hij niet kunnen/te laat en belachelijk. Omgekeerde wereld. Flikker dan die vloer eruit en koop je eigen vloertje.
Vrijheid
pi_117548303
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:18 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Als jij de sleutel van je appartement inlevert, dan zorg je dat het leeg en kaal is.

Waarschijnlijk ging deze dame er gewoon vanuit dat de vloer wel werd overgenomen... Naief..
En TS ging er vanuit dat als hij niets liet horen dat hij een gratis vloertje had...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:22:24 #83
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117548383
In het huurcontract staat het volgende:

11.6 De na het einde van de huurovereenkomst, de oplevering van het gehuurde of de ontruiming
van het gehuurde achtergebleven zaken gelden als door huurder afgestaan. verhuurder is vrij
om naar eigen inzicht over deze zaken te beschikken, zonder enige aansprakelijkheid
harerzijds. verhuurder is gerechtigd de zaken op kosten van huurder te verwijderen, te
verkopen, te vernietigen of op te slaan, tenzij het verhuurder bekend is dat de opvolgende
huurder de zaken heeft overgenomen. verhuurder is niet gehouden de achtergebleven zaken
in bewaring te nemen.

Dus om even te kommaneuken; De vloer is juridisch gesproken niet eens meer van de vorige huurder.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:22:24 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117548384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:16 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Fuckit, gewoon om de nieuwe huurder te sarren zou ik met een paar vrienden in een uurtje de vloer eruit trekken en hem veel plezier wensen in zijn nieuwe kamertje. Gierig gedrag.
Vrijheid
  PR/Manusje van alles woensdag 3 oktober 2012 @ 15:23:38 #85
Toezicht is gezond!
pi_117548432
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:22 schreef Limburg82 het volgende:

11.6 De na het einde van de huurovereenkomst, de oplevering van het gehuurde of de ontruiming
van het gehuurde achtergebleven zaken gelden als door huurder afgestaan. verhuurder is vrij
om naar eigen inzicht over deze zaken te beschikken, zonder enige aansprakelijkheid
harerzijds. verhuurder is gerechtigd de zaken op kosten van huurder te verwijderen, te
verkopen, te vernietigen of op te slaan, tenzij het verhuurder bekend is dat de opvolgende
huurder de zaken heeft overgenomen. verhuurder is niet gehouden de achtergebleven zaken
in bewaring te nemen.

Dus om even te kommaneuken; De vloer is juridisch gesproken niet eens meer van de vorige huurder.
dit stukje uit het contract mailen naar de oude huurder :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_117548525
quote:

in bewaring te nemen.

Case closed. Ik mail haar wel even. Pech gehad.
pi_117548540
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

dit stukje uit het contract mailen naar de oude huurder :D
En dan zeggen dat je de rekening voor het verwijderen binnenkort zal sturen. :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:28:16 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117548620
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:18 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

En dat is veel meer werk. Om de huurders tegemoet te komen halen ze die verplichting eraf zodat nieuwe bewoner niet opnieuw een vloer moet gaan leggen. Bij sommige huurcoorporaties voeren ze dat ook in tegenwoordig en wordt het ook gebruikt. Ik heb het geluk gehad dat het huis waar ik nu in woon zo snel heb gehuurd dat de oude huurder nog niet klaar was met slopen. Er waren ook nog een paar andere zaken (muren met rare kleuren enzo, echt te lelijk voor woorden :') ) dat de oude huurder aanbood om het zo te laten met alle voor en nadelen bij de huur (muren schilderen in een neutrale kleur maar wel volledig gelamineerd). Heeft ons wel wat tijd en geld gescheeld dus tja.
Vrijheid
pi_117548638
Staat dat echt zo in het contract.???
pi_117548658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:26 schreef trovey het volgende:

[..]

En dan zeggen dat je de rekening voor het verwijderen binnenkort zal sturen. :+
Precies, samen met een scherp afgesneden laminaatplintje gedenkt in bloed >:)
pi_117548773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:29 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Precies, samen met een scherp afgesneden laminaatplintje gedenkt in bloed >:)
Schadevergoeding vragen. :Y)
Optimist tot in de kist
pi_117548835
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ging deze dame er gewoon vanuit dat de vloer wel werd overgenomen... Naief..
En TS ging er vanuit dat als hij niets liet horen dat hij een gratis vloertje had...
Hoe kan je daar nou vanuit gaan zonder ook maar iets op papier te zetten?! Wat is die vloer dan waard 50 euro, 100, 500? Als je een woning verlaat dien je deze leeg op te leveren en spullen die je ter overname wil aanbieden zelf te regelen met de nieuwe huurder. Als je de woning verlaat en spul achterlaat wordt dat doorgaans gewoon geruimd door de verhuurder. Om dan bijna 2 maanden later nog te kunnen verwachten dat je je vloertje er nog wel even uit kan halen.... het woord naïef dekt die lading in de verste verte niet.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:36:00 #93
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117548920
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:33 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Hoe kan je daar nou vanuit gaan zonder ook maar iets op papier te zetten?! Wat is die vloer dan waard 50 euro, 100, 500? Als je een woning verlaat dien je deze leeg op te leveren en spullen die je ter overname wil aanbieden zelf te regelen met de nieuwe huurder. Als je de woning verlaat en spul achterlaat wordt dat doorgaans gewoon geruimd door de verhuurder. Om dan bijna 2 maanden later nog te kunnen verwachten dat je je vloertje er nog wel even uit kan halen.... het woord naïef dekt die lading in de verste verte niet.
Het zou mij niet verbazen, wanneer die vloer er al lag, toen de vorige huurder de woning betrok.
pi_117548942
De oude huurder had het maar meteen moeten meenemen toen hij/zij eruit ging, aangezien ze met niemand contact over overname heeft gehad.

Gewoon dikke /care en als ze haar laminaat terugwil mag ze jou gaan betalen voor de onkosten.
pi_117549067
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:28 schreef Ticootje het volgende:
Staat dat echt zo in het contract.???
Lijkt me geen gekke clausule :)
pi_117549096
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar in dit geval gaf dekey aan dat hij in het geval van het willen houden van de oude vloer contact moest zoeken met de oude huurder.
In de OP zegt hij dat als voorbeeld, maar of het ook echt over de vloer is gegaan of over dingen in het algemeen is wat anders. En dat geeft er ook een andere draai aan.
pi_117549424
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:45 schreef emokid het volgende:

De procedure is zo dat voordat je er gaat wonen, je een week of twee de tijd krijgt om met de oude huurder iets af te spreken over het eventueel overnemen van de vloer of wat dan ook.

TS, wat wordt hier nou mee bedoeld? Dit is dus twee weken vóór dat jij er officieel intrekt? Ik begrijp niet wat je bedoelt met "de tijd krijgt" hoezo de tijd krijgt. Stel je doet niks wat gebeurt er dan? Ik vind het erg vaag.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:52:40 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117549582
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:40 schreef Murdera het volgende:

[..]

In de OP zegt hij dat als voorbeeld, maar of het ook echt over de vloer is gegaan of over dingen in het algemeen is wat anders. En dat geeft er ook een andere draai aan.
Ik weet het fijne er ook niet van maar zoals ik het lees komt de TS nogal verongelijkt en gierig over en probeert hij onder de eventuele overnamekosten van de vloer uit te komen. Zo te zien staat het ook in het contract dus hij staat in zijn recht maar netjes is het niet.
Vrijheid
pi_117549710
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik weet het fijne er ook niet van maar zoals ik het lees komt de TS nogal verongelijkt en gierig over en probeert hij onder de eventuele overnamekosten van de vloer uit te komen. Zo te zien staat het ook in het contract dus hij staat in zijn recht maar netjes is het niet.
Nou dat is gek dat je TS gierig noemt terwijl je er het fijne niet van weet, terwijl juist dat fijne hier van belang is!

Heeft dekey van tevoren heeft aangegeven dat TS contact moet zoeken met de oude huurder omdat die een vloer kwijt wil of dat dit alleen in het algemeen geïmpliceerd is door een regeltje uit het contract. Tevens is de procedure die TS schetst (vorige post) niet eenduidig.
pi_117549871
Meestal betekent het "contact opnemen met de oude huurder voordat je erin trekt", dat áls je iets over wilt nemen je dat samen bespreekt en op papier zet. De verhuurder weet dan bij de eindcontrole dat er bepaalde spullen zijn blijven staan ter overname en zal dan niet de boel ruimen en de oude huurder een rekening nasturen.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat een nieuwe huurder verplicht is actief op zoek te gaan naar de oude huurder voor het geval dat deze iets laat staan ter overname.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:01:32 #101
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117549892
Volgens mij bedoelt TS dat er twee weken voordat de huur beeindigd wordt een 'vooroplevering' plaatsvindt. Dan is duidelijk wat de huurder in originele staat terug moet brengen en wat er eventueel door de volgende huurder overgenomen kan worden.

Dan moet je als volgende huurder natuurlijk wel in de picture zijn.
pi_117549954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:01 schreef Limburg82 het volgende:
Volgens mij bedoelt TS dat er twee weken voordat de huur beeindigd wordt een 'vooroplevering' plaatsvindt. Dan is duidelijk wat de huurder in originele staat terug moet brengen en wat er eventueel door de volgende huurder overgenomen kan worden.

Dan moet je als volgende huurder natuurlijk wel in de picture zijn.
Dat lijkt mij ook het meest logische, maar daar lees ik niet in dat TS actief op zoek moet naar de oude huurder.
pi_117549965
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Zoals ik het lees probeert de vorige verhuurster hem nog een poot uit te draaien door haar eigen nalatigheid. (Kliklaminaat is trouwens zelden te hergebruiken)
En reageert TS verongelijkt, maar niet zonder reden. :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:04:30 #104
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117550006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:03 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook het meest logische, maar daar lees ik niet in dat TS actief op zoek moet naar de oude huurder.
Nee, lijkt mij dat je zoiets bij een bezichtiging regelt. Dan zijn alle partijen aanwezig.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:06:45 #105
323439 HetKlusKonijn
pi_117550074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:04 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Nee, lijkt mij dat je zoiets bij een bezichtiging regelt. Dan zijn alle partijen aanwezig.
Dat lijkt mij ook.
Maar kennelijk was de nieuwe huurder er niet bij, want dan zou uiteraard meteen gemeld zijn dat zij die vloer wenste mee te nemen en ook op welke termijn dat zou gaan gebeuren. Daarom vind ik het nogal vreemd dat ze daar ineens zeven weken later mee op de proppen komt en kan ik TS zijn reactie goed voorstellen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_117550085
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:04 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Nee. Alleen de verhuurder en de huurder. (TS)
pi_117550097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:48 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

TS, wat wordt hier nou mee bedoeld? Dit is dus twee weken vóór dat jij er officieel intrekt? Ik begrijp niet wat je bedoelt met "de tijd krijgt" hoezo de tijd krijgt. Stel je doet niks wat gebeurt er dan? Ik vind het erg vaag.
De contactgegevens van de oude en nieuwe huurder, nog specifieker ons e-mailadres en telefoonnummer, worden eenmalig uitgewisseld. Ik heb deze nooit ontvangen. Zij heeft mijn gegevens ook niet ontvangen, anders zet ze niet in dat mailtje dat ze mijn (enkel) mijn e-mail via De Key heeft ontvangen. Ze heeft er dus naar moeten vragen. De Key heeft hier denk ik in beide gevallen de gegevens niet opgestuurd.

Ze mag twee weken ná haar verhuizing nog eventueel iets regelen voor de overname, of iets eruit halen. Dit heeft ze nagelaten. Als zij immers 5 weken later alsnog mijn e-mail adres weet te regelen, kon zij dat ook in de daarvoor bestemde twee weken doen. Voor ¤130 ga ik zelf wel naar het kantoor toe in Amsterdam, mochten ze te lang doen over een antwoord.

Hoe dan ook wist de oude huurder heel goed dat er een vloer in lag. Ik wist dit echter niet, en trof pas een vloer aan na het tekenen van het contract. Is het mijn schuld, dat de oude huurder hier vijf weken de tijd voor neemt, in plaats van in de daarvoor bestemde twee weken, om contact met mij op te nemen?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:07:38 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117550103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:56 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Nou dat is gek dat je TS gierig noemt terwijl je er het fijne niet van weet, terwijl juist dat fijne hier van belang is!
Ik belicht gewoon de (mogelijk) andere kant. Zo kom je uiteindelijk het dichtst bij de waarheid. En ik geef uiteraard al aan dat hij zo op mij overkomt, niet dat hij daadwerkelijk zo is :P.

quote:
Heeft dekey van tevoren heeft aangegeven dat TS contact moet zoeken met de oude huurder omdat die een vloer kwijt wil of dat dit alleen in het algemeen geïmpliceerd is door een regeltje uit het contract. Tevens is de procedure die TS schetst (vorige post) niet eenduidig.
In het contract staat het niet volgens mij. Blijkbaar is deze ongeschreven regel er in geslopen maar heeft dekey het na gelaten om het in het contract op te nemen? Zouden ze moeten doen want in principe is het een goede regel. Nieuwe huurder regelt met oude huurder of alle echter gelaten troep over genomen wordt of niet en zo ja voor hoeveel. Zo niet dan heeft de oude huurder 7 dagen om het er alsnog uit te slopen of zo.

http://www.dekey.nl/filea(...)ectorcontract_01.pdf
Vrijheid
pi_117550117
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:07 schreef nowkia het volgende:

[..]

Nee. Alleen de verhuurder en de huurder. (TS)
Ja, en die dienen dat onderling te regelen. Als dit niet heeft plaatsgevonden omdat de nieuwe huurder nog niet in the picture is, is er geen reden om aan te nemen dat de volgende huurder de boel wel zal overnemen.
pi_117550156
Stuur ze een mailtje terug dat de vloer inmiddels door je verwijderd is, maar dat je er een aanhangwagen voor hebt moeten huren, dus de 40,- die ze je daarvoor schuldig is kan ze op rekeningnummer xxxxxxx t.n.v. xxxxxxxxxx storten.

(Moet niet gekker worden, als je je woning/kamer verlaat, dan neem je alles mee wat je mee wilt nemen. Niet 7 weken later alsnog spullen opeisen. Een dag later hoef je bij mij trouwens ook niet te proberen. Dan heb ik het al afgevoerd)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_117550261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:07 schreef emokid het volgende:

[..]

De contactgegevens van de oude en nieuwe huurder, nog specifieker ons e-mailadres en telefoonnummer, worden eenmalig uitgewisseld. Ik heb deze nooit ontvangen. Zij heeft mijn gegevens ook niet ontvangen, anders zet ze niet in dat mailtje dat ze mijn (enkel) mijn e-mail via De Key heeft ontvangen. Ze heeft er dus naar moeten vragen. De Key heeft hier denk ik in beide gevallen de gegevens niet opgestuurd.

Ze mag twee weken ná haar verhuizing nog eventueel iets regelen voor de overname, of iets eruit halen. Dit heeft ze nagelaten. Als zij immers 5 weken later alsnog mijn e-mail adres weet te regelen, kon zij dat ook in de daarvoor bestemde twee weken doen. Voor ¤130 ga ik zelf wel naar het kantoor toe in Amsterdam, mochten ze te lang doen over een antwoord.

Hoe dan ook wist de oude huurder heel goed dat er een vloer in lag. Ik wist dit echter niet, en trof pas een vloer aan na het tekenen van het contract. Is het mijn schuld, dat de oude huurder hier vijf weken de tijd voor neemt, in plaats van in de daarvoor bestemde twee weken, om contact met mij op te nemen?
Ok dit is een duidelijker verhaal. Die twee weken, dat zijn dus 2 twee weken ná haar laatste maand en voor jou eerste maand?
Dan lijkt het mij helemaal aan haar om dan iets te regelen. Als jij geen contact opneemt heb jij er blijkbaar geen belang bij om iets over te nemen en dient de woning gewoon leeg te zijn. Als dat dan niet het geval blijkt had je eigenlijk zelfs een klacht bij dekey neer kunnen leggen dat de woning niet leeg is.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:12:17 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117550263
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Stuur ze een mailtje terug dat de vloer inmiddels door je verwijderd is, maar dat je er een aanhangwagen voor hebt moeten huren, dus de 40,- die ze je daarvoor schuldig is kan ze op rekeningnummer xxxxxxx t.n.v. xxxxxxxxxx storten.

(Moet niet gekker worden, als je je woning/kamer verlaat, dan neem je alles mee wat je mee wilt nemen. Niet 7 weken later alsnog spullen opeisen. Een dag later hoef je bij mij trouwens ook niet te proberen. Dan heb ik het al afgevoerd)
Maar hij gebruit de vloer nog. En een vloer is maar één keer (goed) te leggen. Neemt niet weg dat de desbetreffende vloer bruikbaar kan zijn voor de nieuwe bewoner en er in het beste geval een voordeel kan zijn bij beide partijen. Nu heeft de TS al het voordeel naar zichzelf getrokken, chapeau hoor maar ga dan niet miepen als iemand opeens contact zoekt omdat je het zelf na hebt gelaten zonder enige actie uit te voeren met betrekking tot de vloer behalve dan dat je deze over hebt genomen door het er niet uit te slopen ookal ziet ie er niet uit.
Vrijheid
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:13:19 #113
16180 crew  CoolGuy
pi_117550287
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee, TS stelt zelf in de OP duidelijk wat de procedure is, en die is dat de nieuwe huurder 2 weken de tijd krijgt om iets te regelen met de oude huurder. Maar, zo dekt TS zichzelf direct in, heeft TS geen contactgegevens van de oude huurder gekregen via Dekey. En TS, gehaaid als hij/zij is, dacht bij zichzelf, ja, wacht even, die vloer bevalt me wel, ik krijg geen contactgegevens, dus ik zal wel gek zijn als ik slapende honden ga wakker maken, en heeft daarom zelf niet actief gegevens uitgevraagd want zoń gratis vloertje is altijd lekker nietwaar?

Maar, de oude huurder trekt nu ineens aan de bel, en nu is het een ander verhaal. Los van of de oude huurder eerder actie had moeten ondernemen, is de redenering en het handelen van TS op zijn zachtst gezegd niet netjes.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:15:13 #114
16180 crew  CoolGuy
pi_117550356
quote:

[..]

Enorm rare procedure.
Lekker belangrijk wat jij of de rest van de wereld van de procedure vindt. Al is de procedure dat je een kanariegele broek aan moet hebben tijdens de afspraak en eerst achteruit 3 rondjes op je handen moet lopen terwijl je een braadworst moet eten en tegelijkertijd met vuurstenen je schaamhaar in de fik moet zetten, als dat de procedure is is dat de procedure, en als je tekent heb je je aan die procedure te houden.
pi_117550364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Officieel is het trouwens de bedoeling (bij de meeste woningbouwverenigingen) dat je je huis helemaal kaal oplevert.
Dus eigenlijk zit de vorige huurder fout, die heeft de vloer namelijk laten liggen, officieel mag dat niet eens tenzij je er afspraken over hebt gemaakt met de volgende huurder.

Maar goed, in de praktijk wordt daar niet moeilijk over gedaan, maar om er na 7 weken nog effe wat euro's voor te gaan vragen is belachelijk
Dit. De vloer had er niet eens in mogen liggen. Het is of gestoffeerd en dan hoort de vloer erbij, of kaal opgeleverd. Prima als je geen moeite wilt doen om het eruit te halen en de nieuwe huurder het wilt overnemen, maar je kunt niet iemand ineens gaan dwingen te betalen voor je eigen nalatigheid. Je kunt het ook omdraaien, namelijk dat TS de vloer eruit laat halen en de kosten gaat verhalen op de oude huurder die dit had moeten doen.

Daarnaast weet diegene ook wel dat het al ingericht is en je de vloer er dus niet uit wilt. Vind het dus geen nette mail om te gaan dreigen de vloer eruit te komen halen. Ik zou er geen tijd aan besteden.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_117550374
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar hij gebruit de vloer nog. En een vloer is maar één keer (goed) te leggen. Neemt niet weg dat de desbetreffende vloer bruikbaar kan zijn voor de nieuwe bewoner en er in het beste geval een voordeel kan zijn bij beide partijen. Nu heeft de TS al het voordeel naar zichzelf getrokken, chapeau hoor maar ga dan niet miepen als iemand opeens contact zoekt omdat je het zelf na hebt gelaten zonder enige actie uit te voeren met betrekking tot de vloer behalve dan dat je deze over hebt genomen door het er niet uit te slopen ookal ziet ie er niet uit.
Een vloer is nou niet iets waarvan je denkt, "goh zeg, de vorige bewoner is haar vloer vergeten!" Als die vloer er nog in ligt op de dag dat voor jou de huur in gaat, is het niet onredelijk om aan te nemen deze er geen belang meer bij had om de redenen die jij zelf aandraagt.
pi_117550375
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, TS stelt zelf in de OP duidelijk wat de procedure is, en die is dat de nieuwe huurder 2 weken de tijd krijgt om iets te regelen met de oude huurder.
Ik heb het idee dat dit echt gaat om alles wat hij zou willen overnemen nu hij de kans heeft, omdat het anders weg is.
pi_117550398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Lekker belangrijk wat jij of de rest van de wereld van de procedure vindt. Al is de procedure dat je een kanariegele broek aan moet hebben tijdens de afspraak en eerst achteruit 3 rondjes op je handen moet lopen terwijl je een braadworst moet eten en tegelijkertijd met vuurstenen je schaamhaar in de fik moet zetten, als dat de procedure is is dat de procedure, en als je tekent heb je je aan die procedure te houden.
Lekker belangrijk wat een mondelijke procedure is als het in het contract totaal andersom staat. ;)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:17:11 #119
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117550428
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die procedure staat niet op schrift.
pi_117550445
quote:

[..]

Nee, TS stelt zelf in de OP duidelijk wat de procedure is, en die is dat de nieuwe huurder 2 weken de tijd krijgt om iets te regelen met de oude huurder.
Aan hetgeen in de OP staat is niets duidelijk. TS stelt in de OP onduidelijk wat de procedure is en verduidelijkt dit een aantal posts hierboven. Dit blijkt echter anders te zijn dan wat jij hier stelt.
pi_117550486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dit echt gaat om alles wat hij zou willen overnemen nu hij de kans heeft, omdat het anders weg is.
Dit, en voor de verhuurder om nog iets kwijt te kunnen raken omdat hij/zij het anders zelf zal moeten meenemen.
pi_117550544
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:18 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dit, en voor de verhuurder om nog iets kwijt te kunnen raken omdat hij/zij het anders zelf zal moeten meenemen.
Ja, dus niet de ene moet er voor zorgen, maar als je wat wil overnemen moet je contact opnemen, en als je wat wil laten staan moet je contact op nemen. Wat me ook een stuk logischer lijkt.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:22:49 #123
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117550653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:07 schreef emokid het volgende:

Ze wist ook waar je woont; ze had ook gewoon even langs kunnen lopen, voor het zelfde geld.
pi_117550658
Jogy: Jij snapt blijkbaar echt niet hoe het werkt. Het achterlaten van de vloer door de oude huurder, zonder die voor de oplevering aan de nieuwe huurder te verkopen, betekend dat de oude huurder afstand doet van zijn vloer. Ongeacht of dit conform afspraken van de vooroplevering is of niet.

Die vloer is dus niet meer van de ouder huurder. Vervolgens maakt de nieuwe huurder voor oplevering nog een rondje door het huis, en de nieuwe huurder heeft in dit geval blijkbaar geaccepteerd dat de vloer die de vorige huurder heeft afgestaan mag blijven liggen. TS huurt dus de woning, met de betreffende laminaatvloer van de woningbouw.

Verder verdient de persoon die zomaar persoonsgegevens van een klant doorgeeft aan derden een hele flinke uitbrander te krijgen. Zover ik weet is de procedure dat de oude huurder aangeeft bij de verhuurder dat hij/zij spullen aan wil bieden ter overname, en dat deze daarom toestemming geeft dat de nieuwe huurder, wanneer deze geïnteresseerd is in de zaken die worden aangeboden, contact kan opnemen met de oude huurder.
Vanuit de nieuwe huurder is er hierbij GEEN ENKELE VERPLICHTING. Al bied de oude huurder een complete inboedel aan voor 10 euro, als de nieuwe huurder daar geen interesse in heeft hoeft hij niets met het aanbod te doen en moet de oude huurder gewoon zorgen dat hij de zaken waar hij belang bij heeft op tijd uit de woning verwijderd.
pi_117550714
Een maat van me heeft hetzelfde akkefietje gehad bij de Key maar dan als oude verhuurder.

'Normaal' gesproken is het zo bij de Key dat de vorige verhuurder aangeeft dat er iets ter overname is, als oud huurder kreeg je daar zelfs een formulier voor waar je de vraagprijs in moest zetten.

Dat word dan door deKey doorgegeven aan de nieuwe huurder die dan binnen 2 weken de overdracht kan regelen.

Nou is het typisch voor de Key dat ze dit gewoon niet doen of 'vergeten' te melden. Dus die maat hoorde van een ex-buurman dat er al een aantal weken een nieuwe huurder was.

Dus hij contact opgenomen met de key, die direct het mailadres van de bewoner doorstuurt met de melding, zoek het maar met hem uit.

Uiteindelijk is het er op neer gekomen dat die maat van me samen met een huismeester van de key heeft aangeklopt, na een hoop gekloot en gezeur, en heeft de huismeester de bewoner moeten vragen of te betalen voor de vloer en de gordijnen of ze moesten het eruit laten halen. Uiteindelijk heeft ie er ipv 150 100 euro gekregen omdat de nieuwe bewoner niet blij was met het vooruitzicht dat de vloer eruit moest
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:26:11 #126
16180 crew  CoolGuy
pi_117550765
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja, dus niet de ene moet er voor zorgen, maar als je wat wil overnemen moet je contact opnemen, en als je wat wil laten staan moet je contact op nemen. Wat me ook een stuk logischer lijkt.
Ik lees nu net de duidelijkere uitleg van de procedure, maar kan dat niet rijmen met wat in de OP staat, in de OP staat toch echt dat de nieuwe huurder contact op moet nemen met de oude huurder a.d.h.v. cntactgegevens die DeKey niet heeft geleverd aan TS.

Dat neemt nog steeds niet weg dat TS de vloer zag, op dat moment echt wel snapte dat dat een vraagteken was m.b.t. mogen hebben of niet, daarbij ook wel wist dat als oude huurder die vloer wilde, hij een andere vloer moest regelen maar daar geen geld voor heeft, en deed toen gewoon 1 + 1 = geen slapende honden wakker maken = gratis vloer.

Het handelen van TS vind ik nog steeds verwerpelijk, los van of de oude huurder eerder dan 49 dagen later zelf actie had moeten ondernemen.
pi_117550833
Ahahahaahahaha! Jogy met z'n advies dat TS de vloer van de oude bewoner er dan maar uit had moeten halen. :D :'( :D _O- :') ²
pi_117550841
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat neemt nog steeds niet weg dat TS de vloer zag, op dat moment echt wel snapte dat dat een vraagteken was m.b.t. mogen hebben of niet, daarbij ook wel wist dat als oude huurder die vloer wilde, hij een andere vloer moest regelen maar daar geen geld voor heeft, en deed toen gewoon 1 + 1 = geen slapende honden wakker maken = gratis vloer.

Hoho, niet alleen een andere vloer regelen, maar schijnbaar ook een andere vloer verwijderen én afvoeren!
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:28:16 #129
16180 crew  CoolGuy
pi_117550844
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:24 schreef Ra-z het volgende:
Een maat van me heeft hetzelfde akkefietje gehad bij de Key maar dan als oude verhuurder.

'Normaal' gesproken is het zo bij de Key dat de vorige verhuurder aangeeft dat er iets ter overname is, als oud huurder kreeg je daar zelfs een formulier voor waar je de vraagprijs in moest zetten.

Dat word dan door deKey doorgegeven aan de nieuwe huurder die dan binnen 2 weken de overdracht kan regelen.

Nou is het typisch voor de Key dat ze dit gewoon niet doen of 'vergeten' te melden. Dus die maat hoorde van een ex-buurman dat er al een aantal weken een nieuwe huurder was.

Dus hij contact opgenomen met de key, die direct het mailadres van de bewoner doorstuurt met de melding, zoek het maar met hem uit.

Uiteindelijk is het er op neer gekomen dat die maat van me samen met een huismeester van de key heeft aangeklopt, na een hoop gekloot en gezeur, en heeft de huismeester de bewoner moeten vragen of te betalen voor de vloer en de gordijnen of ze moesten het eruit laten halen. Uiteindelijk heeft ie er ipv 150 100 euro gekregen omdat de nieuwe bewoner niet blij was met het vooruitzicht dat de vloer eruit moest
Werkelijk? Je zult maar met dergelijke instanties te maken moeten hebben :{
pi_117550890
quote:

Maar dan is het deKey die er een potje van maakt en niet de nieuwe huurder.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:29:46 #131
206580 Luxuria
pi_117550899
quote:

Dat gaat lekker dan daar bij de key.
pi_117550923
Ik heb trouwens zelf ooit in mijn eerste huurwoning de vloer weg laten halen door de woningbouwvereniging.

In de woning lag een ranzige vloerbedekking + nog wel meer rommel. De rekening voor het weghalen ging juist naar de vorige huurder.

Dus niks geen gezeur om geld voor overname, gewoon betalen omdat hij de woning niet kaal had opgeleverd.
٩๏̯͡๏)۶
pi_117550928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Werkelijk? Je zult maar met dergelijke instanties te maken moeten hebben :{
Ach... Na 2 jaar en 3 maanden LIJKT het er nu eindelijk op dat een conflict rondom mijn servicekosten gedeeltelijk wordt opgelost. Ja gedeeltelijk, want de woningbouw schijnt zonder mij op de hoogte te stellen het voorschotbedrag te hebben verhoogd, terwijl dit al ruim 15 euro per maand te hoog was.

Dit is bij een andere woningbouwvereniging...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:30:35 #134
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117550930
Gewoon mooi beroep doen op dat stukje uit het contract hierboven en zeggen dat de vloer nu jouw eigendom is. Zeg ook dat de kamer kaal opgeleverd had moeten worden, waardoor jij kosten hebt moeten maken om de vloer te verwijderen. Deze kosten bedroegen 150 euro en wilde je aanvankelijk op de vorige huurder aanhalen, maar je vond dat maar lullig en hebt haar gematst. Maar als ze nu toch haar 130 euro wil, dat ze die kan krijgen nadat ze jou die 150 euro aan onkosten door haar fout heeft vergoed.
This isn't even my final form.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:31:36 #135
16180 crew  CoolGuy
pi_117550964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:28 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Hoho, niet alleen een andere vloer regelen, maar schijnbaar ook een andere vloer verwijderen én afvoeren!
Ik snap niet wat je daarmee wil zeggen. TS heeft geen geld voor een vloer, zag in dit appartement een vloer liggen NA tekenen van contract (waarom zou je uberhaupt iets huren dat je nog niet gezien hebt? :{ ) en dacht toen makkelijk een vloertje geregeld te hebben.

De uitleg van TS verderop in het topic wijkt behoorlijk af van de uitleg in de OP, in die zin dat de uitleg verderop in het topic in het voordeel van TS spreekt. Ik vraag me dan af waarom die uitleg niet direct in de OP staat, aangezien die 2 stukken uitleg tegen elkaar in lijken te gaan.
pi_117550984
quote:

Maar als je dan niets hoort, dan ga je er toch vanuit dat de nieuwe huurder het niet hoefde en het dus niet wilde ondertekenen?
Ik had echt gezegd "krijg de klere maar". Ik ga niet 2 mafkezen een vloer laten slopen waar ik alles al op gebouwd heb, ik ga niet bij het huren een oude vloer afbreken en weg laten halen (wat nog wat kan kosten ook) en een nieuwe inbouwen als de oude goed is.
En al helemaal niet 150 euro betalen omdat iemand dat graag wil hebben.
pi_117551048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je daarmee wil zeggen. TS heeft geen geld voor een vloer, zag in dit appartement een vloer liggen NA tekenen van contract (waarom zou je uberhaupt iets huren dat je nog niet gezien hebt? :{ ) en dacht toen makkelijk een vloertje geregeld te hebben.
Wat ik ermee wil zeggen is dat TS opeens op de dag dat zijn huur in gaat geconfronteerd wordt met het feit dat er nog een oude vloer in ligt waar hij dus iets mee zal moeten. Jij vult wel héél wat zaken in hier, hoe kom je bij deze wijsheid? Er is niks vreemds aan om te verwachten dat een vloer bij de woning hoort zeker niet als deze er nog in ligt nadat de oude huurder al lang en breed vertrokken is. Het gaat hier niet om een laptop oid.

quote:
De uitleg van TS verderop in het topic wijkt behoorlijk af van de uitleg in de OP, in die zin dat de uitleg verderop in het topic in het voordeel van TS spreekt. Ik vraag me dan af waarom die uitleg niet direct in de OP staat, aangezien die 2 stukken uitleg tegen elkaar in lijken te gaan.
In het voordeel van TS, en in het algemeen gebruikelijk bij huurwoningen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:34:31 #138
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117551065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar als je dan niets hoort, dan ga je er toch vanuit dat de nieuwe huurder het niet hoefde en het dus niet wilde ondertekenen?
Ik had echt gezegd "krijg de klere maar". Ik ga niet 2 mafkezen een vloer laten slopen waar ik alles al op gebouwd heb, ik ga niet bij het huren een oude vloer afbreken en weg laten halen (wat nog wat kan kosten ook) en een nieuwe inbouwen als de oude goed is.
En al helemaal niet 150 euro betalen omdat iemand dat graag wil hebben.
Precies.

De verhuurder gaat er in deze constructie van uit dat de volgende huurder alle oude meuk overneemt van de vorige huurder.

Ts heeft een kamer gehuurd in de staat zoals dezenu is en is dan ook verplicht deze indezelfde staat terug te brengen bij einde huur. Met vloer dus.
pi_117551074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:08 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ja, en die dienen dat onderling te regelen. Als dit niet heeft plaatsgevonden omdat de nieuwe huurder nog niet in the picture is, is er geen reden om aan te nemen dat de volgende huurder de boel wel zal overnemen.
Je leest niet goed. Bij bezichtiging is de oude huurder er doorgaans helemaal niet bij. Logisch ook, want die woont daar dan al niet meer 8)7 Met huurder doelde ik op TS. Dat was ook de enige reden dat ik op die post reageerde.
pi_117551101
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hij heeft het natuurlijk gezien met spullen van de vorige eigenaar er in. Toen besloten het te nemen, en zag pas bij binnenkomst met al zijn spullen de vloer. Om die er nou uit te halen en een ander er in te leggen is dan onzinnig.

Ik denk dat hij saggo was en door frustratie het door elkaar heeft gehaald.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:36:29 #141
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117551148
quote:
Misschien heeft dekey ook wel zijn woonadres gegeven, dan staat die vloerman straks ineens voor de deur!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_117551163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef nowkia het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Bij bezichtiging is de oude huurder er doorgaans helemaal niet bij. Logisch ook, want die woont daar niet meer 8)7 Met huurder doelde ik op TS. Dat was ook de enige reden dat ik op die post reageerde.
Ja en wat verandert dat aan de zaak? Als de vorige bewoner er niet meer woont bij bezichting is het zelfs NOG vreemder dat TS er vanuit moet gaan dat hij nog aan een de vorige bewoner moet betalen voor die vloer :') Des te meer reden om ervan uit te gaan dat het bij de woning hoort.
pi_117551169
quote:
6s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien heeft dekey ook wel zijn woonadres gegeven, dan staat die vloerman straks ineens voor de deur!
Wat wil hij gaan doen? :') Weinig om bang voor te zijn.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:37:21 #144
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117551180
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef nowkia het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Bij bezichtiging is de oude huurder er doorgaans helemaal niet bij. Logisch ook, want die woont daar dan al niet meer 8)7 Met huurder doelde ik op TS. Dat was ook de enige reden dat ik op die post reageerde.
Waarom zou dat logisch zijn? Als ik weet dat ik over twee maanden mijn huur opzeg, kan de verhuurder toch langs komen met potentiële nieuwe huurders voor een bezichtiging. Daar hoef ik toch niet voor verhuisd te zijn.
pi_117551196
quote:
Die vloerman/vrouw zal vast nog wel weten waar ze zelf gewoond heeft....
pi_117551206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef Limburg82 het volgende:
Ts heeft een kamer gehuurd in de staat zoals dezenu is en is dan ook verplicht deze indezelfde staat terug te brengen bij einde huur. Met vloer dus.
Nog niet eens aan gedacht, als TS hem had weggehaald en een eigen er in had gegooid, had hij later ook nog gepakt kunnen worden op het niet opleveren in oorspronkelijke staat.
pi_117551214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:37 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Waarom zou dat logisch zijn? Als ik weet dat ik over twee maanden mijn huur opzeg, kan de verhuurder toch langs komen met potentiële nieuwe huurders voor een bezichtiging. Daar hoef ik toch niet voor verhuisd te zijn.
En dit ja, ik snap echt helemaal niet wat door logisch aan is. Beide gevallen kunnen voorkomen.
pi_117551220
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

_O- :D
pi_117551296
Sorry, ik heb de OP beter gelezen en daar wordt inderdaad gesuggereerd dat de TS de woning heeft bezichtigd terwijl dat meisje er nog inzat. :+
pi_117551333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Precies.

De verhuurder gaat er in deze constructie van uit dat de volgende huurder alle oude meuk overneemt van de vorige huurder.

Officieel is de procedure dit bij dekey.

Oud verhuurder gaat weg, bij de sleuteloverdracht word een formulier ingevuld met dingen ter overname samen met de huismeester. (die dan nog wat blaat over daar vraag je teveel voor daar vraag je te weinig voor.)

Sleutel word ingeleverd je krijgt een kopie vant formulier mee, hierop staat de handtekening van de huismeester en de oud huurder.

Tot zo ver gaat het prima.

Wat de key vertelt dat ze dan gaan doen is bij het bezichtigen dit formulier aan de nieuwe huurder te laten zien. Vragen of deze akkoord gaat, gaat ie akkoord dan krijgt hij de gegevens van de oude huurder en moeten ze onderling de betaling regelen.

Gaat de nieuwe huurder niet akkoord dan neemt de huismeester van dekey contact op met de oude huurder die dan 2 weken heeft om het eruit te halen.

tot zo ver de theorie, de praktijk is hierboven te lezen :+
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:40:59 #151
16180 crew  CoolGuy
pi_117551346
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:33 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Wat ik ermee wil zeggen is dat TS opeens op de dag dat zijn huur in gaat geconfronteerd wordt met het feit dat er nog een oude vloer in ligt waar hij dus iets mee zal moeten. Jij vult wel héél wat zaken in hier, hoe kom je bij deze wijsheid? Er is niks vreemds aan om te verwachten dat een vloer bij de woning hoort zeker niet als deze er nog in ligt nadat de oude huurder al lang en breed vertrokken is. Het gaat hier niet om een laptop oid.

[..]

In het voordeel van TS, en in het algemeen gebruikelijk bij huurwoningen.
Hoe kom ik bij welke wijsheid? TS stelt in zijn OP dat de vloer krakkemikkig was maar TS geen tijd en geld heeft om het te vervangen. Als de vloer er dan uit moet omdat oude huurder die terug wil (los van de discussie wie die vloer er dan uit moet halen, dat doet er niet toe) dan heeft dat tot resultaat dat TS op een kale vloer zit en geen geld heeft om iets anders op die kale vloer te leggen.

Dat wist TS in de OP ook al, en in de OP staat toch echt dat TS geen contactgegevens heeft ontvangen van DeKey en daar zelf ook niet actief naar geinformeerd heeft.

Dat vervolgens verderop in het topic info komt die in het voordeel van TS spreekt vind ik verdacht, want TS opent dit topic niet met als doel te horen dat hij geen gelijk heeft, maar juist om te horen dat hij wel gelijk heeft. Als je dat met de volledige info kunt bereiken, knal je dat direct in de OP zou ik zeggen. Ik denk dat TS gebaseerd op zijn OP verwachtte dat hij gelijk zou krijgen, maar dat niet kreeg. Vervolgens komt er dan maar info bij waardoor hij wel gelijk krijgt.

Ik denk dat de OP het dichtst bij de werkelijkheid zit, en TS, wetende dat hij geen geld heeft voor een andere vloer, wist dat ie op deze manier in ieder geval EEN vloer (zij het krakkemikkig) had, en het daarbij gelaten heeft.
pi_117551359
quote:

[..]

_O- _O_
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:43:22 #153
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117551443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe kom ik bij welke wijsheid? TS stelt in zijn OP dat de vloer krakkemikkig was maar TS geen tijd en geld heeft om het te vervangen. Als de vloer er dan uit moet omdat oude huurder die terug wil (los van de discussie wie die vloer er dan uit moet halen, dat doet er niet toe) dan heeft dat tot resultaat dat TS op een kale vloer zit en geen geld heeft om iets anders op die kale vloer te leggen.

Dat wist TS in de OP ook al, en in de OP staat toch echt dat TS geen contactgegevens heeft ontvangen van DeKey en daar zelf ook niet actief naar geinformeerd heeft.

Dat vervolgens verderop in het topic info komt die in het voordeel van TS spreekt vind ik verdacht, want TS opent dit topic niet met als doel te horen dat hij geen gelijk heeft, maar juist om te horen dat hij wel gelijk heeft. Als je dat met de volledige info kunt bereiken, knal je dat direct in de OP zou ik zeggen. Ik denk dat TS gebaseerd op zijn OP verwachtte dat hij gelijk zou krijgen, maar dat niet kreeg. Vervolgens komt er dan maar info bij waardoor hij wel gelijk krijgt.

Ik denk dat de OP het dichtst bij de werkelijkheid zit, en TS, wetende dat hij geen geld heeft voor een andere vloer, wist dat ie op deze manier in ieder geval EEN vloer (zij het krakkemikkig) had, en het daarbij gelaten heeft.
De oude huurder wil die vloer helemaal niet. De oude huurder wil geld zien.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:43:37 #154
323439 HetKlusKonijn
pi_117551455
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ja en wat verandert dat aan de zaak? Als de vorige bewoner er niet meer woont bij bezichting is het zelfs NOG vreemder dat TS er vanuit moet gaan dat hij nog aan een de vorige bewoner moet betalen voor die vloer :') Des te meer reden om ervan uit te gaan dat het bij de woning hoort.
Volstrekt normaal inderdaad.
Een aantal posts hier bevreemden mij nogal - de nieuwe huurder die verantwoordelijk wordt geacht voor het weghalen/laten overnemen van oude meuk van de vorige huurder? Ik ken heel wat mensen die huren, maar een dergelijke procedure heb ik nog nooit van hun vernomen.
Stel je eens voor, jij gaat een woning huren waar de vorige huurders een bende tokkies zijn geweest die vanalles hebben laten slingeren, dan zou jij dat niet gewoon mogen wegdonderen (of houden, maakt niet uit) als zij gewoon vertikt hebben de zooi mee te nemen? Sterker nog, je mag de kosten van verwijdering verhalen op de verhuurder en die zou maar moeten zien hoe die op zijn beurt de kosten weer verhaalt op de vorige huurders.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:44:08 #155
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117551475
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:40 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Oud verhuurder gaat weg, bij de sleuteloverdracht word een formulier ingevuld met dingen ter overname samen met de huismeester. (die dan nog wat blaat over daar vraag je teveel voor daar vraag je te weinig voor.)

Sleutel word ingeleverd je krijgt een kopie vant formulier mee, hierop staat de handtekening van de huismeester en de oud huurder.

Wat de key vertelt dat ze dan gaan doen is bij het bezichtigen dit formulier aan de nieuwe huurder te laten zien. Vragen of deze akkoord gaat, gaat ie akkoord dan krijgt hij de gegevens van de oude huurder en moeten ze onderling de betaling regelen.

Gaat de nieuwe huurder niet akkoord dan neemt de huismeester van dekey contact op met de oude huurder die dan 2 weken heeft om het eruit te halen.

Da's kut voor die maat van je. Het is De Key die er een zooitje van maakt.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:45:00 #156
16180 crew  CoolGuy
pi_117551500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:43 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

De oude huurder wil die vloer helemaal niet. De oude huurder wil geld zien.
Wat die oude huurder wil interesseert me niet in deze. Los van of zij geld wil, dr oude vloer wil, eerder had moeten reageren, later had moeten reageren...dat boeit me niet. Waar het mij om gaat is de gedachtengang van TS, en gebaseerd op de OP trek ik de conclusie dat TS een gehaaid iemand is die laakbaar heeft gehandeld.
pi_117551541
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ik zei ook dat dat de enige reden was dat ik het postte; het verandert niks aan de zaak. Maar als het waar is wat Ra-z zegt, dan had ik toch gelijk in dezen. Maar goed, ik ga hier maar weg want mijn posts scheppen alleen maar verwarring. :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:46:36 #158
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117551568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat die oude huurder wil interesseert me niet in deze. Los van of zij geld wil, dr oude vloer wil, eerder had moeten reageren, later had moeten reageren...dat boeit me niet. Waar het mij om gaat is de gedachtengang van TS, en gebaseerd op de OP trek ik de conclusie dat TS een gehaaid iemand is die laakbaar heeft gehandeld.
Jij vindt dat hij laakbaar heeft gehandeld. Dat is iets anders dan dat hij daadwerkelijk laakbaar heeft gehandeld.

TS legt hier slechts de situatie voor en vraagt; "Wat zijn mijn rechten in deze."
pi_117551595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe kom ik bij welke wijsheid?
De wijsheid dat TS dacht lekker goedkoop een vloertje te kunnen scoren.

quote:
TS stelt in zijn OP dat de vloer krakkemikkig was maar TS geen tijd en geld heeft om het te vervangen. Als de vloer er dan uit moet omdat oude huurder die terug wil (los van de discussie wie die vloer er dan uit moet halen, dat doet er niet toe) dan heeft dat tot resultaat dat TS op een kale vloer zit en geen geld heeft om iets anders op die kale vloer te leggen.

Waarom zou TS hier actief achteraan moeten? Hoe moet hij nou weten dat die vloer nog van de vorige bewoner is en niet bij de woning hoort. Het slaat toch nergens op op het moment dat jij huur begint te betalen het nog kan zijn dat je moet wachten tot de oude bewoner z'n vloer verwijdert?

quote:
TS heeft het onduidelijk geformuleerd, dat is anders dan de feiten in zijn voordeel verdraaien.

quote:
Deze wijsheid bedoel ik. Ik vind het echt bizar dat je denkt dat iemand het fijn vindt om een oude krakkemige vloer aan te treffen en dan denkt een goedkoop vloertje gescoord te hebben. En stel hij wil wel een nieuwe vloer, moet hij ook nog zelf de oude vloer verwijderen en afvoeren. Nee daar ben je natuurlijk heel blij mij.
pi_117551614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:40 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Ik heb nooit van De Key iets gehoord van een formulier voor overname. Nog stééds niet.
pi_117551616
Waar ligt de grens waar een oud bewoner nog mag aankloppen met betrekking tot achtergelaten eigendommen? Ik vind anderhalve maand behoorlijk lang eigenlijk. 2 maanden? 3? 6 maanden?

De enige die hier echt fout is geweest is de woningcorporatie lijkt mij.

Ik had overigens gewoon het risico genomen en tegen de oud huurder gezegd trek het er maar uit. Wel wanneer het mij uit komt, ik ga geen vrije dag opnemen om iemand te plezieren. Grote kans dat je dan niets meer hoort tenzij je iemand hebt die het er dan principieel uit gaat trekken.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:51:03 #162
16180 crew  CoolGuy
pi_117551774
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:47 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

De wijsheid dat TS dacht lekker goedkoop een vloertje te kunnen scoren.

[..]

Waarom zou TS hier actief achteraan moeten? Hoe moet hij nou weten dat die vloer nog van de vorige bewoner is en niet bij de woning hoort. Het slaat toch nergens op op het moment dat jij huur begint te betalen het nog kan zijn dat je moet wachten tot de oude bewoner z'n vloer verwijdert?

[..]

TS heeft het onduidelijk geformuleerd, dat is anders dan de feiten in zijn voordeel verdraaien.

[..]

Deze wijsheid bedoel ik. Ik vind het echt bizar dat je denkt dat iemand het fijn vindt om een oude krakkemige vloer aan te treffen en dan denkt een goedkoop vloertje gescoord te hebben. En stel hij wil wel een nieuwe vloer, moet hij ook nog zelf de oude vloer verwijderen en afvoeren. Nee daar ben je natuurlijk heel blij mij.
Het is wel toevallig dat die onduidelijk formulering in zijn nadeel is, en nadat dat uit de reacties duidelijk wordt er ineens informatie is die in het voordeel is van TS.

Ik vind ook bizar dat je dat denkt want dat zeg ik niet. Ik zeg niet dat hij die krakkemikkige vloer fijn vindt, ik zeg dat ik denk dat TS de afweging heeft gemaakt tussen gratis een krakkemikkige vloer hebben, OF die vloer eruit moeten (laten halen) en dan DUS op het beton zit, aangezien TS zelf aangeeft geen geld te hebben voor een nieuwe vloer.

Ik zeg niet dat TS blij is met een krakkemikkige vloer, ik zeg dat TS blij is met EEN vloer die beter is dan het kale beton waar hij anders op zit, omdat TS geen geld heeft om een andere vloer te leggen indien TS die vloer terug zou moeten geven aan de oude huurder.

TS heeft die afweging gemaakt, en aangezien TS geen gegevens heeft ontvangen van DeKey kwam dat wel goed uit, want dan KAN hij geen contact opnemen met de oude huurder, en zelf actief die info opvragen doet ie ook niet, wan hij was helemaal niet van plan om contact op te nemen met de oude huurder, want indien het antwoord van de huurder dan was JA ik wil de vloer terug had TS zelf een andere vloer moeten regelen OF oude huurder geld moeten betalen. Geld wat TS zelf in de OP stelt dat ie niet heeft.

If it walks like a duck, talks like a duck and looks like a duck, it's a duck.
pi_117551781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:47 schreef teckna het volgende:
Waar ligt de grens waar een oud bewoner nog mag aankloppen met betrekking tot achtergelaten eigendommen? Ik vind anderhalve maand behoorlijk lang eigenlijk. 2 maanden? 3? 6 maanden?

De enige die hier echt fout is geweest is de woningcorporatie lijkt mij.

Ik had overigens gewoon het risico genomen en tegen de oud huurder gezegd trek het er maar uit. Wel wanneer het mij uit komt, ik ga geen vrije dag opnemen om iemand te plezieren. Grote kans dat je dan niets meer hoort tenzij je iemand hebt die het er dan principieel uit gaat trekken.
Het huurcontract stelt heel duidelijk dat die grens het inlevermoment van de sleutel is. Dus niet nog een dag, week of maand later.
pi_117551803
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:47 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik heb nooit van De Key iets gehoord van een formulier voor overname. Nog stééds niet.
verbaast me niet, zo gaat het vaken met dekey :+
pi_117551891
quote:

[..]

Nee, TS stelt zelf in de OP duidelijk wat de procedure is, en die is dat de nieuwe huurder 2 weken de tijd krijgt om iets te regelen met de oude huurder. Maar, zo dekt TS zichzelf direct in, heeft TS geen contactgegevens van de oude huurder gekregen via Dekey. En TS, gehaaid als hij/zij is, dacht bij zichzelf, ja, wacht even, die vloer bevalt me wel, ik krijg geen contactgegevens, dus ik zal wel gek zijn als ik slapende honden ga wakker maken, en heeft daarom zelf niet actief gegevens uitgevraagd want zoń gratis vloertje is altijd lekker nietwaar?

Maar, de oude huurder trekt nu ineens aan de bel, en nu is het een ander verhaal. Los van of de oude huurder eerder actie had moeten ondernemen, is de redenering en het handelen van TS op zijn zachtst gezegd niet netjes.
:')

jij bent echt niet de slimste heh? :') :')
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:55:24 #166
16180 crew  CoolGuy
pi_117551970
quote:
19s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:53 schreef dawg het volgende:

[..]

jij bent echt niet de slimste heh? :') :')
Och daar ben jij weer :') weet niet, mn werkgever en het bijbehorende salaris zeggen wat anders :')
pi_117551979
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Och daar ben jij weer :') weet niet, mn werkgever en het bijbehorende salaris zeggen wat anders :')
daar hoef je niet slim voor te zijn. :')
pi_117551985
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vind ook bizar dat je dat denkt want dat zeg ik niet. Ik zeg niet dat hij die krakkemikkige vloer fijn vindt, ik zeg dat ik denk dat TS de afweging heeft gemaakt tussen gratis een krakkemikkige vloer hebben, OF die vloer eruit moeten (laten halen) en dan DUS op het beton zit, aangezien TS zelf aangeeft geen geld te hebben voor een nieuwe vloer.
Joh, dus TS moet ook nog de extra kosten dragen van het verwijderen van de vloer? Waarom in hemelsnaam? Kan hij dat dan verhalen op de oud-bewoner? En waarom zou TS op het moment dat hij huur gaat betalen nog moeten wachten op de oud-bewoner waar hij niks van weet? Mooi is dat, betaal je huur voor een woning waar je pas wat mee kan als je contact hebt kunnen leggen met de oud-bewoner...

quote:
Ik zeg niet dat TS blij is met een krakkemikkige vloer, ik zeg dat TS blij is met EEN vloer die beter is dan het kale beton waar hij anders op zit, omdat TS geen geld heeft om een andere vloer te leggen indien TS die vloer terug zou moeten geven aan de oude huurder.
Ook goed, blijft hetzelfde dat je vindt dat TS kwaadschiks handelt terwijl hij eigenlijk de dupe is hier, hij betaalt de huur voor de woning.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:56:07 #169
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117551997
quote:
19s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:55 schreef dawg het volgende:

[..]

Alleen voetballer.
pi_117552031
quote:

[..]

Wat doe je dan nog thuis op je bank? Hup, aan het werk.
pi_117552034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:56 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Alleen voetballer.
tja, het zegt meer dan genoeg dat coolguy het daaraan ontleent. :')

anyway, zoals ik het gelezen heb valt ts niets te verwijten, en kan hij die mail gewoon negeren. :)
pi_117552071
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat doe je dan nog thuis op je bank? Hup, aan het werk.
jullie moeten wel een siamese tweeling zijn. jouw arm in zijn hol. of andersom. waar jij bent is hij, of andersom. :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:58:08 #173
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117552073
quote:

[..]

Wat een onzin. Dus als er nog een met verf besmeurde, vieze emmer in de woning stond, moest TS dat maar bewaren tot de eigenaar na x weken kwam opduiken? Of moest hij moeite doen om de vorige huurder te contacteren en te vragen of de emmer van hem was?

Nee, zo'n emmer mieter je gewoon weg, of je gebruikt hem als je hem nodig hebt. Je moet niet gaan janken als je die emmer daar hebt laten liggen. Je zal maar overal achteraan moeten gaan. "Oh, er zit nog een spijker in de muur, even de vorige huurder contacteren. Oh, hier ligt nog een pen, gauw nog een e-mail sturen".
pi_117552075
quote:
19s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:57 schreef dawg het volgende:

[..]

tja, het zegt meer dan genoeg dat coolguy het daaraan ontleent. :')

anyway, zoals ik het gelezen heb valt ts niets te verwijten, en kan hij die mail gewoon negeren. :)
Ohja, het altijd goede advies om dingen maar te negeren, net zoals die aanmaningen enzo. Dat was ook al zo`n pareltje van een advies van jouw hand.
pi_117552082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het is wel toevallig dat die onduidelijk formulering in zijn nadeel is, en nadat dat uit de reacties duidelijk wordt er ineens informatie is die in het voordeel is van TS.

TS heeft die afweging gemaakt, en aangezien TS geen gegevens heeft ontvangen van DeKey kwam dat wel goed uit, want dan KAN hij geen contact opnemen met de oude huurder, en zelf actief die info opvragen doet ie ook niet, wan hij was helemaal niet van plan om contact op te nemen met de oude huurder, want indien het antwoord van de huurder dan was JA ik wil de vloer terug had TS zelf een andere vloer moeten regelen OF oude huurder geld moeten betalen. Geld wat TS zelf in de OP stelt dat ie niet heeft.

If it walks like a duck, talks like a duck and looks like a duck, it's a duck.
TS heeft nergens nalatig gehandeld, aangezien aan TS nooit zaken ter overname zijn aangeboden. Die vloer lager bij de bezichtiging, TS heeft er verder geen navraag naar gedaan en die vloer lag er nog steeds bij oplevering. Mooi voor TS, TS hoeft zelf geen vloertje te leggen. En daar eindigt het verhaal.

Tenminste, als de nalatige woningbouwvereniging niet zo idioot zou zijn om zomaar contactgegevens van klanten uit te wisselen met derden. TS heeft immers NIETS met de oude verhuurder te maken, en omgekeerd.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:58:56 #176
16180 crew  CoolGuy
pi_117552119
quote:

[..]

In ieder geval slim genoeg om niet met dit soort gedoe bezig te hoeven zijn, anders dan vermaak :')
pi_117552172
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

In ieder geval slim genoeg om niet met dit soort gedoe bezig te hoeven zijn, anders dan vermaak :')
dat is geen bijzondere prestatie hoor, beste coolguy. ~:)
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 17:00:50 #178
16180 crew  CoolGuy
pi_117552196
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ohja, het altijd goede advies om dingen maar te negeren, net zoals die aanmaningen enzo. Dat was ook al zo`n pareltje van een advies van jouw hand.
wait...whut? :') aanmaningen NEGEREN? en was hij ook niet al Wajong klant, of heb ik dat verkeerd onthouden? . geef me een link naar dat topic please :D
pi_117552214
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

jouw negeren is inderdaad een erg goed advies voor iedereen op fok! ~:)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:01:28 #180
323439 HetKlusKonijn
pi_117552222
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:51 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Het huurcontract stelt heel duidelijk dat die grens het inlevermoment van de sleutel is. Dus niet nog een dag, week of maand later.
En dat is ook volstrekt normaal. Als die vorige huurder een overnameprijs had willen bedingen bij de nieuwe huurder voor die vloer, dan had dat op dat moment gebeurd moeten zijn. Zo simpel als wat.
Kennelijk vond de oude huurder eea teveel moeite om dit te regelen dan wel de vloer te verwijderen, en komt zij nu nog even zeuren om geld. Als er hier iemand twijfelachtig handelt dan is het die oude huurder, en niet TS!
Natuurlijk heeft de verhuurder er ook een potje van gemaakt in diens werkwijze maar dat staat los van de discussie rond de vloer.
pi_117552229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

wait...whut? :') aanmaningen NEGEREN? en was hij ook niet al Wajong klant, of heb ik dat verkeerd onthouden? . geef me een link naar dat topic please :D
komt ie niet, want die is er niet.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 17:02:10 #182
16180 crew  CoolGuy
pi_117552263
quote:
19s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:00 schreef dawg het volgende:

[..]

dat is geen bijzondere prestatie hoor, beste coolguy. ~:)
Dat hoeft ook niet :) maar vertel eens, wat wil je? Je bent nog niet over het wajong-topic heen?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:03:10 #183
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117552299
Meisjes! Niet katten!
pi_117552305
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet :) maar vertel eens, wat wil je? Je bent nog niet over het wajong-topic heen?
1 van zijn sociale 'issuetjes' waardoor dawgie niet kan werken.
pi_117552337
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

nee, ik vond jouw reactie gewoon dom. en dat ventileerde ik slechts.

verder zie ik dat jij nog steeds niet over dat topic heen bent, evenals scorpie, aangezien jullie niet veel anders kunnen dan persoonlijk worden. tja. ~:)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:05:11 #186
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117552373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

En dat is ook volstrekt normaal. Als die vorige huurder een overnameprijs had willen bedingen bij de nieuwe huurder voor die vloer, dan had dat op dat moment gebeurd moeten zijn. Zo simpel als wat.
Kennelijk vond de oude huurder eea teveel moeite om dit te regelen dan wel de vloer te verwijderen, en komt zij nu nog even zeuren om geld. Als er hier iemand twijfelachtig handelt dan is het die oude huurder, en niet TS!
Natuurlijk heeft de verhuurder er ook een potje van gemaakt in diens werkwijze maar dat staat los van de discussie rond de vloer.
Inmiddels is dat beeld door Ra-z enigszins genuanceerd.
De verhuurder faciliteert hier problemen.
De oude huurder is hier ook benadeeld.

Wellicht dat dit TS aan het denken zet om toch met de oude huurder in gesprek te komen.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 17:05:46 #187
16180 crew  CoolGuy
pi_117552398
quote:
19s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:04 schreef dawg het volgende:

[..]

nee, ik vond jouw reactie gewoon dom. en dat ventileerde ik slechts.

verder zie ik dat jij nog steeds niet over dat topic heen bent, evenals scorpie, aangezien jullie niet veel anders kunnen dan persoonlijk worden. tja. ~:)
Dus...je komt het topic binnen vallen met een uitspraak over mij, niet over mijn reactie, en vervolgens begin je over persoonlijk worden. Das hypocriet, maar dat snap je zelf wel toch?

Neuh, ik herinner me dat topic, omdat ik jou daar ook tegen kwam.
  PR/Manusje van alles woensdag 3 oktober 2012 @ 17:06:41 #188
Toezicht is gezond!
pi_117552435
quote:

[..]

Een grofschandaal!!111
pi_117552446
Topic ontspoort een beetje. Ik geef overigens toe dat mijn latere edit en post 'in the heat of the moment' geschreven is, en kan afwijken van OP. Ik blijf erbij dat ik hier geen ¤130,- verplicht ben aan de oude huurder, die, wat ik vind, nalatig is geweest in haar handelen. Jullie mogen van mij vinden dat ik hier gierig ben, maar kan zeggen dat niemand blij wordt van een vloer als deze.
pi_117552468
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:51 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dan is het in dit geval toch duidelijk dat de oud huurder nalatig is geweest door zijn woning niet goed (kaal) op te leveren en deze het recht heeft verbeurd op een eventuele vergoeding.

Deze vergoeding had de oud huurder moeten regelen in de periode van de twee weken voor het sleutel inlever moment en indien de TS de vloer niet had gewild deze voor het inleveren van de sleutel eruit had moeten halen lijkt mij.

Sterker nog volgens mij kan de woningcorporatie nu een rekening sturen naar de oud huurder voor het verwijderen van de vloer omdat deze nalatig is geweest de woning kaal op te leveren?
pi_117552483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus...je komt het topic binnen vallen met een uitspraak over mij, niet over mijn reactie, en vervolgens begin je over persoonlijk worden. Das hypocriet, maar dat snap je zelf wel toch?

Neuh, ik herinner me dat topic, omdat ik jou daar ook tegen kwam.
ik was ontopic, jouw reactie was dom en getuigt van het niet goed lezen van het topic. dat heb jij wel vaker, dat je dan ogenschijnlijk logisch probeert te redeneren maar niet ziet dat het compleet het tegenstelde is van wat waar is. niets persoonlijks aan, ik ken je namelijk verder niet.

ik zie wel dat jij en je holmaatje altijd persoonlijk jegens mijn persoon reageren. en ook altijd over dezelfde dooddoener terwijl jullie mij net zo goed niet kennen. ~:)
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 17:08:13 #192
16180 crew  CoolGuy
pi_117552494
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:07 schreef emokid het volgende:
Topic ontspoort een beetje. Ik geef overigens toe dat mijn latere edit en post 'in the heat of the moment' geschreven is, en kan afwijken van OP. Ik blijf erbij dat ik hier geen ¤130,- verplicht ben aan de oude huurder, die, wat ik vind, nalatig is geweest in haar handelen. Jullie mogen van mij vinden dat ik hier gierig ben, maar kan zeggen dat niemand blij wordt van een vloer als deze.
Toch blijer dan van moeten betalen voor een vloer die wel naar jouw zin is toch?
pi_117552553
quote:
19s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:07 schreef dawg het volgende:

[..]

ik was ontopic, jouw reactie was dom en getuigt van het niet goed lezen van het topic. dat heb jij wel vaker, dat je dan ogenschijnlijk logisch probeert te redeneren maar niet ziet dat het compleet het tegenstelde is van wat waar is. niets persoonlijks aan, ik ken je namelijk verder niet.

ik zie wel dat jij en je holmaatje altijd persoonlijk jegens mijn persoon reageren. en ook altijd over dezelfde dooddoener terwijl jullie mij net zo goed niet kennen. ~:)
Dat jij het intellect mist om een post te begrijpen wil niet zeggen dat de poster dom is. Misschien ook hiervoor maar eens in therapie gaan, zal vast wel een cursusje voor te volgen zijn.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 17:10:26 #194
16180 crew  CoolGuy
pi_117552567
quote:
19s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:07 schreef dawg het volgende:

[..]

Je reactie was dat IK echt niet de slimste ben. Je refereert niet aan een post van mij, je refereert in die uitspraak aan MIJ. Dat is heel wat anders dan simpelweg aangeven dat je de reactie dom vond. Heb jij niks beters te doen, dan mij schijnbaar te stalken? Ow nee, wacht...tijd genoeg he :')

Als je een uitspraak doet over MIJ, dan is dat wel degelijk persoonlijk 8)7 Nee je kent mij inderdaad niet, en ik jou ook niet, godzijdank :)
pi_117552570
quote:
Ik zou hem of haar dan ook vriendelijk verzoeken een eind op te hoepelen.
pi_117552632
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Toch blijer dan van moeten betalen voor een vloer die wel naar jouw zin is toch?
Ja man... Je betrekt en betaalt een nieuwe woning en in plaats van dat je lekker kan gaan klussen en de boel leuk inrichten moet je OF:

- Genoegen nemen met een halfbakken vloer OF
- De oude vloer eruit slopen en afvoeren OF
- Actief op zoek gaan naar een oud-bewoner of hij zij misschien de vloer wil verwijderen of dat er voor betaald moet worden terwijl jij de woning al huurt.

Nee joh.... ik ben echt ZIELSGELUKKIG weer 40 euro uitgespaard voor een nieuwe vloer.
pi_117552666
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je reactie was dat IK echt niet de slimste ben. Je refereert niet aan een post van mij, je refereert in die uitspraak aan MIJ. Dat is heel wat anders dan simpelweg aangeven dat je de reactie dom vond. Heb jij niks beters te doen, dan mij schijnbaar te stalken? Ow nee, wacht...tijd genoeg he :')

Als je een uitspraak doet over MIJ, dan is dat wel degelijk persoonlijk 8)7 Nee je kent mij inderdaad niet, en ik jou ook niet, godzijdank :)
je hebt gelijk. hier dan mijn nuance: jouw reactie was erg dom. jij niet, want je verdient blijkbaar veel. :)
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 17:13:30 #198
16180 crew  CoolGuy
pi_117552672
quote:
Oh, maar Emokid, ik zeg niet dat je oude huurder ook maar een cent verplicht bent, ik stel alleen maar dat je gehandeld hebt hoe je hebt gehandeld, omdat je bij mekaar had geredeneerd dat je op deze manier een vloer had waar je weliswaar niet blij van wordt, maar dat dat nog altijd beter is dan helemaal geen vloer (los van kaal beton) waar je helemáál niet blij van wordt. :)
pi_117552675
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

_O- :')
pi_117552732
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh, maar Emokid, ik zeg niet dat je oude huurder ook maar een cent verplicht bent, ik stel alleen maar dat je gehandeld hebt hoe je hebt gehandeld, omdat je bij mekaar had geredeneerd dat je op deze manier een vloer had waar je weliswaar niet blij van wordt, maar dat dat nog altijd beter is dan helemaal geen vloer (los van kaal beton) waar je helemáál niet blij van wordt. :)
Maar je vergeet de optie "de vloer zelf verwijderen, daar aan geld en tijd besteden, om daarna pas te kunnen beginnen met het huis "van jou" maken".
Terwijl je lijkt te impliceren dat dit is wat jij gedaan zou hebben?
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 17:16:25 #201
16180 crew  CoolGuy
pi_117552768
quote:
9s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:12 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ja man... Je betrekt en betaalt een nieuwe woning en in plaats van dat je lekker kan gaan klussen en de boel leuk inrichten moet je OF:

- Genoegen nemen met een halfbakken vloer OF
- De oude vloer eruit slopen en afvoeren OF
- Actief op zoek gaan naar een oud-bewoner of hij zij misschien de vloer wil verwijderen of dat er voor betaald moet worden terwijl jij de woning al huurt.

Nee joh.... ik ben echt ZIELSGELUKKIG weer 40 euro uitgespaard voor een nieuwe vloer.
Ja, een nieuwe vloer hoeft niet veel te kosten inderdaad. Maar TS stelt zelf in de OP geen geld te hebben voor een andere vloer. Dat zijn zn eigen woorden. Geen tijd en geen geld voor een andere vloer. Als een nieuwe vloer inderdaad 40 euro kost (hoewel dat me wel ERG weinig lijkt) en TS heeft dat niet, dan denk ik dat TS wel degelijk wakker ligt van dergelijke kleine bedragen.

Als je geen geld hebt, en je moet kiezen tussen een bestaande krakkemikkige vloer óf GEEN vloer (anders dan kaal beton) dan kies je uiteraard voor de krakkemikkige vloer, want het alternatief is nog vervelender.
pi_117552778
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:15 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar je vergeet de optie "de vloer zelf verwijderen, daar aan geld en tijd besteden, om daarna pas te kunnen beginnen met het huis "van jou" maken".
Terwijl je lijkt te impliceren dat dit is wat jij gedaan zou hebben?
En dan na 7 weken even aftikken bij de oude huurder uiteraard, want tja, het maakt haar niks uit of jij die vloer nou gebruikt of eruit sloopt, zij heeft de vloer niet meer.
pi_117552806
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:16 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

En dan na 7 weken even aftikken bij de oude huurder uiteraard, want tja, het maakt haar niks uit of jij die vloer nou gebruikt of eruit sloopt, zij heeft de vloer niet meer.
:D ja, anders ben je toch gierig. _O-
pi_117552838
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, een nieuwe vloer hoeft niet veel te kosten inderdaad. Maar TS stelt zelf in de OP geen geld te hebben voor een andere vloer. Dat zijn zn eigen woorden. Geen tijd en geen geld voor een andere vloer. Als een nieuwe vloer inderdaad 40 euro kost (hoewel dat me wel ERG weinig lijkt) en TS heeft dat niet, dan denk ik dat TS wel degelijk wakker ligt van dergelijke kleine bedragen.
Denk je niet dat hij ook de kosten van het weghalen van de oude vloer daar bij betrekt?
Misschien niet hoor, maar daar ging ik vanuit.
pi_117552859
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:07 schreef teckna het volgende:

[..]

Dan is het in dit geval toch duidelijk dat de oud huurder nalatig is geweest door zijn woning niet goed (kaal) op te leveren en deze het recht heeft verbeurd op een eventuele vergoeding.

Deze vergoeding had de oud huurder moeten regelen in de periode van de twee weken voor het sleutel inlever moment en indien de TS de vloer niet had gewild deze voor het inleveren van de sleutel eruit had moeten halen lijkt mij.

Sterker nog volgens mij kan de woningcorporatie nu een rekening sturen naar de oud huurder voor het verwijderen van de vloer omdat deze nalatig is geweest de woning kaal op te leveren?
Dat kan de woningcoorporatie niet want die zijn akkoord gegaan over de oplevering.

De procedure bij de key is wat anders, het zijn studentenkamers geen normale huurhuizen waar de doorloop tijd kort is.
Vaak zit er een zomervakantie tussen het vertrek en aankomst van de nieuwe huurder.

De key beweert dan ook te bemiddelen tussen de oude en nieuwe huurder in het geval van overname.
pi_117552906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je geen geld hebt, en je moet kiezen tussen een bestaande krakkemikkige vloer óf GEEN vloer (anders dan kaal beton) dan kies je uiteraard voor de krakkemikkige vloer, want het alternatief is nog vervelender.
Je beticht TS van het veranderen van informatie, maar jouw posts ondergaan ook een behoorlijke transformatie.

Je begint met dat TS een pauper is en dacht "lekker goedkoop" en vloertje te kunnen scoren en nu doe je net alsof TS heel normaal gehandeld heeft. Zijn motief om die vloer te laten liggen dan wel er uit te slopen doet er eigenlijk helemaal niet toe.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:21:51 #207
323439 HetKlusKonijn
pi_117552953
quote:
Niks van aantrekken TS. Je staat volledig in je recht.
Ik zou als ik jou was wel een klacht indienen over de werkwijze van de woningverhuurder, want die is om te brokken. Ben benieuwd of de directeur oppergraaier aldaar ook meer vangt dan de bakellende-norm. ;)
pi_117552985
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Niks van aantrekken TS. Je staat volledig in je recht.
Ik zou als ik jou was wel een klacht indienen over de werkwijze van de woningverhuurder, want die is om te brokken.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:26:24 #209
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117553116
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:00 schreef jogy het volgende:
Hij wil de vloer wel omdat het goed uit komt maar wil het niet even netjes afhandelen. De vorige bewoner heeft nu contact gezocht met de TS en wil in ieder geval een dialoog opstarten.

TS, anders stuur jij terug wat je er voor over hebt, 50 euro of zo. Zoals ik hetn u allemaal lees komt het gewoon een beetje boers en onbeschoft over.
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. De vorige huurder laat ongevraagd haar zooi liggen, wacht tot TS al zijn meubels in zijn huis geplaatst heeft en gaat dan nog eens om geld schooien. Lever je huis gewoon op zonder rotzooi achter te laten. Dat is pas onbeschoft.
pi_117553183
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:19 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Dat kan de woningcoorporatie niet want die zijn akkoord gegaan over de oplevering.

De procedure bij de key is wat anders, het zijn studentenkamers geen normale huurhuizen waar de doorloop tijd kort is.
Vaak zit er een zomervakantie tussen het vertrek en aankomst van de nieuwe huurder.

De key beweert dan ook te bemiddelen tussen de oude en nieuwe huurder in het geval van overname.
Die kosten voor het verwijderen kan de woningbouw wel in rekening brengen bij de oude huurder, tenzij de woningbouw bij de vooroplevering schriftelijk toestemming heeft gegeven om de vloer te laten liggen. In huurcontract staat gewoon vermeld dat de kosten voor het verwijderen van zaken die de (oude) huurder achterlaat verhaalt kunnen worden op de huurder.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:28:52 #211
323439 HetKlusKonijn
pi_117553224
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. De vorige huurder laat ongevraagd haar zooi liggen, wacht tot TS al zijn meubels in zijn huis geplaatst heeft en gaat dan nog eens om geld schooien. Lever je huis gewoon op zonder rotzooi achter te laten. Dat is pas onbeschoft.
Precies.
Hee, ik vond nog twee potten latex in het huis toen ik hier kwam wonen... ik zal meteen eventjes contact opnemen met de verkoper, hij wil die zooi vast graag terug, ookal staan ze hier al zes maanden! 8)7
pi_117553268
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:05 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Inmiddels is dat beeld door Ra-z enigszins genuanceerd.
De verhuurder faciliteert hier problemen.
De oude huurder is hier ook benadeeld.

Wellicht dat dit TS aan het denken zet om toch met de oude huurder in gesprek te komen.
Dat is dan een probleem tussen de oude huurder en de verhuurder, waar TS niets mee te maken heeft. Echter lijkt de verhuurder het probleem wel bij TS neer te willen leggen door zijn gegevens zonder toestemming af te geven.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:40:12 #213
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117553589
quote:
Als K&W-er ben ik wel benieuwd geworden naar die vloer. Doe eens ter lering ende vermaeck een foto?
pi_117553693
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:40 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Als K&W-er ben ik wel benieuwd geworden naar die vloer. Doe eens ter lering ende vermaeck een foto?
Ben eerlijk gezegd een beetje picky daarmee, maar denk aan het gebruikelijke wanneer kliklaminaat door een onervaren persoon is ingelegd. Bijna een centimeter ruimte om de twee of drie latten, en er zit ruimte tussen de uiteinden, waardoor alles verschuift van plek. Ik heb nu alles één kant opgeduwd, zodat ik geen lelijke gaten zie, maar heb nu aan een zijde van de muur een gat en zie ik de ondervloer.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:44:45 #215
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117553732
Ongeklikt kliklaminaat, dus? Zou je dat niet kunnen verhelpen door de boel weer een beetje in elkaar te klikken en eventueel een extra strook je bij te leggen?
pi_117553796
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:44 schreef dr.Bellows het volgende:
Ongeklikt kliklaminaat, dus? Zou je dat niet kunnen verhelpen door de boel weer een beetje in elkaar te klikken en eventueel een extra strook je bij te leggen?
Ik heb thuis "normaal" laminaat, en heb dit eerlijk gezegd nog niet eerder gezien. Weet niet eens of de normale klikruimte die er nu is wel voldoende is. Je kunt er in ieder geval niet met je blote voet op stappen, anders gaat je huid er een beetje 'in' zitten, als je begrijpt wat ik bedoel.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:06:20 #217
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117554386
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:29 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat is dan een probleem tussen de oude huurder en de verhuurder, waar TS niets mee te maken heeft. Echter lijkt de verhuurder het probleem wel bij TS neer te willen leggen door zijn gegevens zonder toestemming af te geven.
Helemaal mee eens.

Ik heb niet het idee dat de verhuurder het probleem bij TS neerlegt. Ze zijn eerder onverschillig. Ze vinden dat zij daar zelf geen partij in zijn, maar veroorzaken wel het probleem. Blijkbaar doen ze dat dus keer op keer.

Ik vind (en probeer dat aan te geven) dat na het verhaal van Ra-z het beeld dat ik en anderen over de oude huurder had, aangepast moet worden. De oude huurder is niet naief. Deze heeft slechts gehandeld na wat hij/zij door de verhuurder voorgeschoteld heeft gekregen.

"Hier vul dit formuliertje maar in en dan hoor je het wel of de volgende huurder je vloer wil overnemen."
pi_117554690
Als je gewoon niet reageert op een mailtje weet diegene ook niet of dat mailtje is aangekomen. Ik zou wachten totdat je nog een mailtje krijgt voordat ik überhaupt iets zou doen. Als je het mailtje negeert weet diegene heus wel dat je er niets voor wil betalen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:24:23 #219
206580 Luxuria
pi_117554968
Het is wel zo netjes om even een reactie terug te sturen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:39:39 #220
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117555483
Ik heb de hele huurvoorwaarden maar eens doorgelezen. Bij artikel 11.6 geeft De Key duidelijk aan dat bij oplevering of ontruiming van het gehuurde achtergebleven zaken gelden als door de huurder afgestaan.

Tot dan toe is het dus duidelijk: als je als huurder de sleutel inlevert terwijl er nog spullen in het gehuurde staan is het een kwestie van jammer maar helaas, of nog erger, er komt een rekening voor het opruimen van het gehuurde.

De onduidelijkheid begint bij wat in op OT staat:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:45 schreef emokid het volgende:
Ik zal de situatie zo duidelijk mogelijk proberen te schetsen:

Ik ben via Dekey in Amsterdam verhuisd naar Diemen. Dit is mijn derde verhuizing alweer die ik via dekey en/of duwo geregeld heb, die weer samenwerken met studentenwoningweb.[b] De procedure is zo dat voordat je er gaat wonen, je een week of twee de tijd krijgt om met de oude huurder iets af te spreken over het eventueel overnemen van de vloer of wat dan ook.[/b]

Ik heb echter bij het verhuizen via dekey, geen contactgegevens ontvangen van de oude huurder.
TS, je bent zelf ook nalatig geweest, jij had ook zelf contact met de vorige huurder kunnen zoeken via De Key of de huismeester, de vorige huurder neeemt nu contact met jou op om e.e.a. te regelen. Eerlijk gezegd lood om oud ijzer.

Dus als de vorige huurder geen contact met jou opneemt ben je als student denk ik bijdehand genoeg om zelf contact met De Key op te nemen om te proberen in contact te komen met de vorige huurder. In de OT zeg je heel duidelijk deze procedure te kennen en er vanaf te weten.
Dat je niks af weet van een formulier wat de vorige huurder zou hebben waarop staat dat de vloer ter overname wordt aangeboden doet daar niks aan af.

Ook dat je er al vijf weken woont vind ik geen steekhoudend argument. Als je het huurcontract een week geleden had getekend was de vorige huurder wel op tijd geweest. Je mag in alle redelijkheid van de vorige huurder verwachten dat hij/zij binnen bijvoorbeeld een maand na het begin van het nieuwe studiejaar actie onderneemt om bij De Key naar de stand van zaken te informeren. Als het nieuwe studiejaar begint wil dat niet zeggen dat het gehuurde gelijk vanaf dag 1 verhuurd is.
Ik vind het redelijk te veronderstellen dat de verhuurder het huurcontract met jou ook in de tweede of derde week van september opgesteld zou kunnen hebben.

Ik vind wat dat betreft jou handelen ook te wensen over laten.

Als die vloer er echt bij ligt zoals jij zegt zou ik de vorige huurder gewoon een mailtje sturen met de omschrijving van de staat waarin jij de vloer aantrof en de waarde van de vloer daarom op nihil stelt.
Want een vloer van kliklaminaat in die staat is technisch gezien niet meer te repareren door beschadigingen van de messing en groef verbindingen en hij ligt los zoals jij zegt, waardoor hij kwalitatief inferieur is geworden c.q. waardeloos.

Dan neem je je verantwoordelijkheid voor het feit dat je de procedure kende, ga je niet kommaneuken over wie met wie het eerst contact op had moeten nemen en ben je reëel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wandtegeltje op 03-10-2012 18:53:37 ]
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:45:56 #221
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117555706
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:51 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd. Ik zou het er bij laten, ook voor wat die vloer betreft. Liggen laten dus.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117556036
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:39 schreef Wandtegeltje het volgende:

TS, je bent zelf ook nalatig geweest, jij had ook zelf contact met de vorige huurder kunnen zoeken via De Key of de huismeester, de vorige huurder neeemt nu contact met jou op om e.e.a. te regelen. Eerlijk gezegd lood om oud ijzer.
Als TS de vloer de moeite niet waard vond om er voor te betalen, dan is hij in dit geval helemaal niet nalatig geweest. TS had geen grote behoefte zaken over te nemen, dus TS besluit geen eerste stap te zetten en gewoon rustig af te wachten waar het schip strand. PUNT, niks nalatigheid van TS

De oude huurder heeft kennelijk wel belang bij het verkopen van de vloer. De oude huurder had dus actie moeten ondernemen, maar heeft dit verzuimd.
Mocht het zo zijn dat de oude huurder wel de juiste acties heeft ondernomen, maar de verhuurder dit niet heeft doorgegeven aan TS, dan is de verhuurder nalatig geweest.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:04:59 #223
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117556518
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als TS de vloer de moeite niet waard vond om er voor te betalen, dan is hij in dit geval helemaal niet nalatig geweest. TS had geen grote behoefte zaken over te nemen, dus TS besluit geen eerste stap te zetten en gewoon rustig af te wachten waar het schip strand. PUNT, niks nalatigheid van TS

De oude huurder heeft kennelijk wel belang bij het verkopen van de vloer. De oude huurder had dus actie moeten ondernemen, maar heeft dit verzuimd.
Mocht het zo zijn dat de oude huurder wel de juiste acties heeft ondernomen, maar de verhuurder dit niet heeft doorgegeven aan TS, dan is de verhuurder nalatig geweest.
TS geeft aan dat hij weet heeft van de procedure. Wat jij stelt over de behoefte van TS is in tegenspraak met zijn verdere posts over zijn financiële situatie, hij heeft geen geld maar laat de vloer wel liggen en heeft er dus voordeel van de vloer in deze staat te accepteren.

Een vloer is een roerend goed, er staan ook bepalingen in het huurcontract over wat wel en niet door De Key wordt verhuurd en wat daar wel en niet bij hoort. O.a. een vloer/vloerbedekking.
Dat valt onder de omschrijving achtergebleven zaken door de huurder.

TS is dus wel degelijk nalatig.
pi_117556523
zeg gewoon tegen die vorige huurder dat je de vloer hebt weggebracht en dat je nog 50 euro krijgt voor de verwijderingsbijdrage die jij moest betalen.
Sommige mensen denken echt overal een slaatje uit te slaan.. geef ze een koekje van eigen deeg dan druipen ze snel af. 130 piek voor wat kliklaminaat? Dan had die dat echt voor het verhuizen moeten zeggen en anders meenemen. Omdat hij het niet mee neemt moet jij dus tijd uittrekken om het achteraf te regelen (je eigen meubels verplaatsen etc)
Zo ken ik ook iemand die een huis overnam waar een volgeblaft tapijt in zat.. te smerig voor woorden maar ze wilde er nog geld voor hebben ook! En neemt het dan zelf ook niet mee maar laat de nieuwe huurder het eruit halen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:15:48 #225
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117557072
quote:
12s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:05 schreef cracktor het volgende:
zeg gewoon tegen die vorige huurder dat je de vloer hebt weggebracht en dat je nog 50 euro krijgt voor de verwijderingsbijdrage die jij moest betalen.
Sommige mensen denken echt overal een slaatje uit te slaan.. geef ze een koekje van eigen deeg dan druipen ze snel af. 130 piek voor wat kliklaminaat? Dan had die dat echt voor het verhuizen moeten zeggen en anders meenemen. Omdat hij het niet mee neemt moet jij dus tijd uittrekken om het achteraf te regelen (je eigen meubels verplaatsen etc)
Zo ken ik ook iemand die een huis overnam waar een volgeblaft tapijt in zat.. te smerig voor woorden maar ze wilde er nog geld voor hebben ook! En neemt het dan zelf ook niet mee maar laat de nieuwe huurder het eruit halen.
koekje van eigen deeg, kinderachtig zeg.

En wat wil je toevoegen met de laatste alinea aan deze discussie? Leuk dat jij ook mensen kent die in een soortgelijke situatie hebben gezeten, maar wat is je punt?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:19:45 #226
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117557297
quote:

[..]

Dan bel jij ts even om de vloer te vervangen toch?
pi_117557345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:04 schreef Wandtegeltje het volgende:
TS is dus wel degelijk nalatig.
Nee, de oude huurder is nalatig.

Die had OF de meuk mee moeten nemen, OF een overnamebedrag moeten overeenkomen.

Zal wat zijn zeg, krijg je de sleutel van je nieuwe woning/kamer, kun je niet beginnen met klussen omdat er nog een vage vloer in ligt die wellicht daardoor beschadigd... :W 8)7
pi_117557389
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:39 schreef Wandtegeltje het volgende:
Ik heb de hele huurvoorwaarden maar eens doorgelezen. Bij artikel 11.6 geeft De Key duidelijk aan dat bij oplevering of ontruiming van het gehuurde achtergebleven zaken gelden als door de huurder afgestaan.

Tot dan toe is het dus duidelijk: als je als huurder de sleutel inlevert terwijl er nog spullen in het gehuurde staan is het een kwestie van jammer maar helaas, of nog erger, er komt een rekening voor het opruimen van het gehuurde.

De onduidelijkheid begint bij wat in op OT staat:

[..]

Waarom, het is in de praktijk misschien gebruikelijk omdat ts al vaker via hun wat gehuurd heeft, maar dat hoeft niet iedereen te weten.
En het gaat hierover twee weken voordat de verhuizing plaatsvindt, en dit is nu vijf weken na de verhuizing.
De oude bewoner had ook van te voren de spullen eruit kunnen halen.
quote:
Dus als de vorige huurder geen contact met jou opneemt ben je als student denk ik bijdehand genoeg om zelf contact met De Key op te nemen om te proberen in contact te komen met de vorige huurder. In de OT zeg je heel duidelijk deze procedure te kennen en er vanaf te weten.
Dat je niks af weet van een formulier wat de vorige huurder zou hebben waarop staat dat de vloer ter overname wordt aangeboden doet daar niks aan af.
Nogmaals waarom, waarom moet ts met de vorige huurder contact zoeken als hij niets wilt overnemen?
quote:
Ook dat je er al vijf weken woont vind ik geen steekhoudend argument. Als je het huurcontract een week geleden had getekend was de vorige huurder wel op tijd geweest. Je mag in alle redelijkheid van de vorige huurder verwachten dat hij/zij binnen bijvoorbeeld een maand na het begin van het nieuwe studiejaar actie onderneemt om bij De Key naar de stand van zaken te informeren. Als het nieuwe studiejaar begint wil dat niet zeggen dat het gehuurde gelijk vanaf dag 1 verhuurd is.
Ik vind het redelijk te veronderstellen dat de verhuurder het huurcontract met jou ook in de tweede of derde week van september opgesteld zou kunnen hebben.
Onzin, dat had de vorige huurder moeten regelen met de verhuurder, niet met de nieuwe huurder.
quote:
Ik vind wat dat betreft jou handelen ook te wensen over laten.
Ik snap niet dat mensen het normaal vinden dat een oude huurder zomaar geld komt eisen.
Ik zou terug mailen dat ze het bij sita kan ophalen.
quote:
Als die vloer er echt bij ligt zoals jij zegt zou ik de vorige huurder gewoon een mailtje sturen met de omschrijving van de staat waarin jij de vloer aantrof en de waarde van de vloer daarom op nihil stelt.
Want een vloer van kliklaminaat in die staat is technisch gezien niet meer te repareren door beschadigingen van de messing en groef verbindingen en hij ligt los zoals jij zegt, waardoor hij kwalitatief inferieur is geworden c.q. waardeloos.

Dan neem je je verantwoordelijkheid voor het feit dat je de procedure kende, ga je niet kommaneuken over wie met wie het eerst contact op had moeten nemen en ben je reëel.
waar is de wettelijke grondslag voor de procedure?
De verhuurder moet ervoor zorgen dat het voordat het weer verhuurd is er eventueel contact kan zijn tussen oude en nieuwe huurder, en anders leeg opleveren.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:32:32 #229
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117557952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:21 schreef klipper het volgende:

[..]

Waarom, het is in de praktijk misschien gebruikelijk omdat ts al vaker via hun wat gehuurd heeft, maar dat hoeft niet iedereen te weten.
En het gaat hierover twee weken voordat de verhuizing plaatsvindt, en dit is nu vijf weken na de verhuizing.
De oude bewoner had ook van te voren de spullen eruit kunnen halen.

[..]

Nogmaals waarom, waarom moet ts met de vorige huurder contact zoeken als hij niets wilt overnemen?

[..]

Onzin, dat had de vorige huurder moeten regelen met de verhuurder, niet met de nieuwe huurder.

[..]

Ik snap niet dat mensen het normaal vinden dat een oude huurder zomaar geld komt eisen.
Ik zou terug mailen dat ze het bij sita kan ophalen.

[..]

waar is de wettelijke grondslag voor de procedure?
De verhuurder moet ervoor zorgen dat het voordat het weer verhuurd is er eventueel contact kan zijn tussen oude en nieuwe huurder, en anders leeg opleveren.
TS schrijft in zijn OT dat hij deze procedure kent, dus had hij zelf ook stappen kunnen ondernemen.

Natuurlijk is dit geen wettelijke procedure, dat staat ook nergens. Net zo goed als dat nergens staat dat de verhuurder ervoor moet zorgen dat er contact moet komen tussen de oude en nieuwe huurder.

Er staat helemaal niks over wie met wie contact op moet nemen. Dan gaat het erom wie het initiatief neemt. TS had ook, net als de andere betrokken partijen, zelf stappen kunnen ondernemen en heeft dat niet gedaan. In die zin vind ik het lood om oud ijzer ofwel kommaneukerij wie met wie contact opneemt. Alle betrokkenen kennen deze procedure.
pi_117558469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:32 schreef Wandtegeltje het volgende:
Er staat helemaal niks over wie met wie contact op moet nemen. Dan gaat het erom wie het initiatief neemt. TS had ook, net als de andere betrokken partijen, zelf stappen kunnen ondernemen en heeft dat niet gedaan. In die zin vind ik het lood om oud ijzer ofwel kommaneukerij wie met wie contact opneemt. Alle betrokkenen kennen deze procedure.
Jij bent de kommaneuker in dit geval. Zodra TS de sleutel krijgt (en dus de huur betaalt) moet hij ook daadwerkelijk gebruik kunnen maken van de ruimte. En als daar een vloer van een vorige huurder inligt van 130,- of 15.000,- boeit niet. TS moet dan gewoon met zijn huishoudtrapje de plafonds kunnen witten. Enz.

Zal ff lekker worden als je geen kant op kunt omdat de vloer mogelijk zou kunnen beschadigen. Als die vloer nog waarde had voor de oude huurder, had ze die moeten meenemen. Punt.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:59:12 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117559379
quote:

[..]

PI gemist? ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_117559464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
PI gemist? ;)
Nee, maar die worden hier te pas en te onpas gebruikt. Kijkt niemand naar.
pi_117559491
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:15 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

koekje van eigen deeg, kinderachtig zeg.

En wat wil je toevoegen met de laatste alinea aan deze discussie? Leuk dat jij ook mensen kent die in een soortgelijke situatie hebben gezeten, maar wat is je punt?
ow nou dan ga jij het toch lekker volwassen oplossen en die vloer eruit halen netjes opstapelen en 130 euro erbij.. breng je hem gelijk even weg? want ja je had natuurlijk wel de vorige eigenaar moeten achterhalen natuurlijk. Dombo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:06:14 #234
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_117559758
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:47 schreef emokid het volgende:

[..]

Nee maar je bent als het goed is wel bij de oplevering geweest, waarbij je samen met de verhuurder de kamer inspecteert en je handtekening zet onder een formulier waarin staat dat je de kamer in goede staat hebt aangetroffen, met eventueel de gebreken erop die jullie samen constateren. Is jullie toen niet opgevallen dat er een vloer in ligt? Heeft de verhuurder toen niet gezegd dat de vorige huurder die aan je wil overdoen? Want dan had je het kunnen weten en kunnen besluiten: weghalen of laten liggen en de oude huurder betalen.

Staat die vloer op het opleveringsformulier? Sowieso handig om dat opleveringsformulier nog eens goed te lezen en te checken of er geen gebreken zijn in de kamer. Ik geloof dat je dat tot 2 maanden na start huurcontract nog kan doorgeven. Daarna ben jij aansprakelijk voor alle gebreken in de kamer als je verhuist.
maar het oog wil ook wat
pi_117562025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:04 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

TS geeft aan dat hij weet heeft van de procedure. Wat jij stelt over de behoefte van TS is in tegenspraak met zijn verdere posts over zijn financiële situatie, hij heeft geen geld maar laat de vloer wel liggen en heeft er dus voordeel van de vloer in deze staat te accepteren.
TS heeft EXACT naar de procedure gehandeld, namelijk afwachten of de oude huurder nog wat ter overname aanbied, en zo niet de woning accepteren zoals deze bij oplevering is. Met of zonder vloer.

Wat is er toch zo moeilijk aan om dat te snappen? De oude huurder heeft met het niet tijdig verwijderen van de vloer afstand gedaan van zijn prachtige laminaatje en de woningbouw heeft niet de moeite genomen om het er alsnog uit te slopen op kosten van de oude huurder, dus heeft TS nu gewoon geluk dat het vloertje is blijven liggen. Niemand die daar nu nog aanspraak op kan maken, behalve de verhuurder wanneer TS de woning weer verlaat. Bij verlaten van de woning zal er immers dezelfde of een soortgelijke vloer moeten liggen omdat ongetwijfeld in het huurcontract is opgenomen dat TS de woning dient achter te laten in de staat zoals deze aan hem is opgeleverd.
pi_117563168
Is er geen betaling in natura te regelen?
pi_117564529
Het is in hurenland altijd zo dat de oude huurder zijn rommel moet opruimen voor vertrek, mits de oude huurder een afspraak heeft met de nieuwe huurder over die rommel en de verhuurder daarmee akkoord gaat.

Hier was geen afspraak en dus heeft oude huurder geen inspraak meer.
pi_117566312
CoolGuy, anders schuif je eens aan bij Caroline Tensen. 1 tegen 100 moet jou ondertussen wel liggen nu.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 21:59:54 #239
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:01:42 #240
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117567021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Dames en heren, blijven we hier ook een beetje normaal doen tegen elkaar ? :)
Normaal? Normaal? Doe jij eens even normaal, sprak Rutte tegen Wilders.

:P
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 22:03:13 #241
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_117567121
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:01 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Normaal? Normaal? Doe jij eens even normaal, sprak Rutte tegen Wilders.

:P
Ik denk dat je best snapt wat ik bedoel ! ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:04:21 #242
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117567200
Ik snap wat je bedoelt bro. B-)
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 22:11:33 #243
16180 crew  CoolGuy
pi_117567765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:52 schreef Adames het volgende:
CoolGuy, anders schuif je eens aan bij Caroline Tensen. 1 tegen 100 moet jou ondertussen wel liggen nu.
:D

nee, al geld zat joh :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:37:52 #244
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117569520
Ik zou sowieso niet gaan zitten zeuren op de woningvereniging. Als je er nog prettig wil wonen, moet je ze gewoon te vriend houden. Onnodig om daar ruzie mee te maken.
Gewoon het mailtje negeren en als ze dan echt het lef heeft om op te komen dagen, heb je voldoende argumenten, omdat de vloer nu jouw eigendom is (bij opleveren). Eventueel laat jij haar juist betalen omdat "je onkosten hebt gemaakt om de slecht aangelegde vloer, die je als achtergebleven troep beschouwde, te verwijderen".

Slimme meid zeg, ze laat die vloer gewoon expres zitten om er achteraf nog een slaatje uit te slaan. Omdat ze waarschijnlijk wel verwacht had dat de volgende huurder de vloer zou behouden. Zelf kan ze natuurlijk niets meer met die vloer.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:39:20 #245
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117572849
Ik heb een kamer gehuurd bij De Key. Nadat ik heb aangegeven dat ik ga verhuizen heb ik een formulier ingevuld met de huismeester met daarop vermeld wat ik ter overname aanbied aan de volgende huurder en voor welke prijs. Deze procedure wordt bij De Key gehanteerd voor de eventuele overname van zaken door de nieuwe huurder.Maar die is nog niet bekend.

Nou heb ik gebeld met De Key hoe het ermee stond want ik heb nog niks gehoord. Bleek dat ze de kamer al verhuurd hadden. Ik heb van De Key het e-mail adres gehad van degene die de kamer nu huurt.

Ik heb de nieuwe huurder een mailtje gestuurd. Maar die reageert niet. HELP!!!
pi_117573081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:39 schreef Wandtegeltje het volgende:
Ik heb een kamer gehuurd bij De Key. Nadat ik heb aangegeven dat ik ga verhuizen heb ik een formulier ingevuld met de huismeester met daarop vermeld wat ik ter overname aanbied aan de volgende huurder en voor welke prijs. Deze procedure wordt bij De Key gehanteerd voor de eventuele overname van zaken door de nieuwe huurder.Maar die is nog niet bekend.

Nou heb ik gebeld met De Key hoe het ermee stond want ik heb nog niks gehoord. Bleek dat ze de kamer al verhuurd hadden. Ik heb van De Key het e-mail adres gehad van degene die de kamer nu huurt.

Hoewel je een hele slechte lemming bent, contact de verhuurder. De nieuwe huurder heeft geen reet met jou te maken. :W
pi_117573920
Wat is een lemming? Bedoel je een troll? Ik lul niet. Ik snap ten eerste niet eens waarom iemand zoiets zou verzinnen. Is dat leuk?

Iedereen is welkom voor een kop koffie of thee.
pi_117573984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:08 schreef emokid het volgende:
Wat is een lemming? Bedoel je een troll? Ik lul niet. Ik snap ten eerste niet eens waarom iemand zoiets zou verzinnen. Is dat leuk?

Iedereen is welkom voor een kop koffie of thee.
Ik heb het tegen wandtegeltje....

(Wandtegeltje probeert leuk te zijn/intelligent over te komen door te doen alsof hij de tegenpartij (de lemming) is zeg maar.)
pi_117574195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:39 schreef Wandtegeltje het volgende:

Tja dat is lullig maar niet het probleem van ts.
pi_117574394
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb het tegen wandtegeltje....

(Wandtegeltje probeert leuk te zijn/intelligent over te komen door te doen alsof hij de tegenpartij (de lemming) is zeg maar.)
Ah, ja. Ik scande er te snel overheen en het leek op mijn eigen post. Hoe dan ook is het hier een beetje uit de hand gelopen.
pi_117574527
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:24 schreef emokid het volgende:
Hoe dan ook is het hier een beetje uit de hand gelopen.
Nee hoor. Dit zijn juist de leukere topics.

Zo zie je maar hoe verschillend en krom zelfs een handjevol mensen ten opzichte van elkaar kunnen denken.

Ik verbaas me iedere keer weer over hoe weinig realiteitsbesef sommige mensen hebben. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Anderen zullen dat juist weer van mij zeggen.

Geeft verder niks, want door al die verschillende standpunten kun jij wel de goede eruit pikken. En dat hoeft niet de mijne te zijn, dat is jouw keuze.
pi_117574686
Topic snel bekeken.
Of TS nu wel of niet wil profiteren van de vorige eigenaar, hij staat gewoon in z'n recht.
Heeft niets meer te maken met vorige eigenaar, hoeft deze ook niet binnen te laten.
Mail negeren, niets mee doen.
pi_117574718
WTF? :D :') Wat raar.
pi_117575068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee hoor. Dit zijn juist de leukere topics.

Zo zie je maar hoe verschillend en krom zelfs een handjevol mensen ten opzichte van elkaar kunnen denken.

Ik verbaas me iedere keer weer over hoe weinig realiteitsbesef sommige mensen hebben. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Anderen zullen dat juist weer van mij zeggen.

Geeft verder niks, want door al die verschillende standpunten kun jij wel de goede eruit pikken. En dat hoeft niet de mijne te zijn, dat is jouw keuze.
Ik ben het volledig eens met je wat betreft de bekrompenheid van mensen. Gelukkig heerst 'common sense' hier echter, waar ik blij om ben.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 02:00:13 #255
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_117576122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:30 schreef Wokkel het volgende:
Het is in hurenland altijd zo dat de oude huurder zijn rommel moet opruimen voor vertrek, mits de oude huurder een afspraak heeft met de nieuwe huurder over die rommel en de verhuurder daarmee akkoord gaat.
...
leer toch eens het verschil tussen mits (=als) en tenzij (=behalve als) o|O
maar het oog wil ook wat
pi_117577983
Niks van aantrekken, het is niet logisch dat als jij iets wil hebben je t zelf moet regelen, juist de oude huurder moest dat regelen, en dan wel binnen die twee weken. Maar wel netjes een mailtje terugsturen, negeren is dan weer minder aardig. Je hoeft haar niet haar zin te geven, maar gewoon netjes uitleggen dat ze er een beetje laat mee komt en dat je spullen er al in staan enzo, en dat de vloer geen 130euro waard is.
pi_117578111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 02:00 schreef zakstront het volgende:

[..]

leer toch eens het verschil tussen mits (=als) en tenzij (=behalve als) o|O
'Mits' is een moeilijk woord voor veel mensen. Zowel in de 'positieve' als negatieve zin.
pi_117578170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
Niks van aantrekken, het is niet logisch dat als jij iets wil hebben je t zelf moet regelen, juist de oude huurder moest dat regelen, en dan wel binnen die twee weken. Maar wel netjes een mailtje terugsturen, negeren is dan weer minder aardig. Je hoeft haar niet haar zin te geven, maar gewoon netjes uitleggen dat ze er een beetje laat mee komt en dat je spullen er al in staan enzo, en dat de vloer geen 130euro waard is.
Neen, géén mail terug. TS heeft het eigen mail adres namelijk niet aan de vorige bewoner doorgegeven. Het heeft NIETS met netjes, of negeren te maken. Je komt als nieuwe huurder in het huis en de vloer ligt er nog. Dat had de vorige huurder er dus uit moeten halen en niet gaan zaniken na wéken, als alle spullen er al in staan. Klaar.

Je gaat jezelf niet onnodig op kosten jagen en moeite doen, omdat de vorige bewoner én de verhuurder te laks zijn om het goed te regelen en met je privé gegevens rondstrooien.
pi_117579137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:13 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Neen, géén mail terug. TS heeft het eigen mail adres namelijk niet aan de vorige bewoner doorgegeven. Het heeft NIETS met netjes, of negeren te maken. Je komt als nieuwe huurder in het huis en de vloer ligt er nog. Dat had de vorige huurder er dus uit moeten halen en niet gaan zaniken na wéken, als alle spullen er al in staan. Klaar.

Je gaat jezelf niet onnodig op kosten jagen en moeite doen, omdat de vorige bewoner én de verhuurder te laks zijn om het goed te regelen en met je privé gegevens rondstrooien.
Ik zeg niet dat de vloer eruit moet, of dat TS moet betalen, integendeel. Maar een mailtje terugsturen kan geen kwaad, met een nette uitleg waarom TS haar niet hoeft de betalen of haar de vloer laat ophalen omdat er al spullen instaan enzo. Is meteen duidelijk dat ze niet na 2 maanden nog ff geld kan vangen voor haar vloer wat nergens op slaat.

En vooral een klacht indienen bij de WBV omdat die zomaar emailadressen uitdeelt.
pi_117579210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:57 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de vloer eruit moet, of dat TS moet betalen, integendeel. Maar een mailtje terugsturen kan geen kwaad, met een nette uitleg waarom TS haar niet hoeft de betalen of haar de vloer laat ophalen omdat er al spullen instaan enzo. Is meteen duidelijk dat ze niet na 2 maanden nog ff geld kan vangen voor haar vloer wat nergens op slaat.

En vooral een klacht indienen bij de WBV omdat die zomaar emailadressen uitdeelt.
De vorige bewoner komt maar langs. Er is niets netjes uit te leggen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:01:26 #261
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117579229
Ik zou niet terug mailen hoor, voor je het weet heb je een tsunami van mailtjes omdat ze het er niet mee eens is. Als TS het mailtje negeert, heeft hij kans dat zij het er ook bij laat liggen.
pi_117579267
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:01 schreef Levolution het volgende:
Ik zou niet terug mailen hoor, voor je het weet heb je een tsunami van mailtjes omdat ze het er niet mee eens is. Als TS het mailtje negeert, heeft hij kans dat zij het er ook bij laat liggen.
de struisvogel techniek, perfect ja
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:05:03 #263
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117579323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:02 schreef Adames het volgende:

[..]

de struisvogel techniek, perfect ja
Tja, de vorige huurster heeft het ook sneaky gespeeld. Zij laat mooi de vloer liggen tot de nieuwe bewoner al zijn spullen erin heeft staan, zodat de kans groter is dat hij akkoord gaat met het overnemen van de vloer.
Als zij sneaky gaat doen, dan zou ik dat ook doen. Ik ga geen moeite doen voor iemand die mij zo wil bedonderen. Als ze echt om haar vloer geeft komt ze maar langs. Voor hetzelfde geld is haar e-mail in mijn spambox terechtgekomen.
pi_117579342
quote:
Die kans is aanwezig. Dus aan TS of hij terugmailt of niet.
Iig een klacht neerleggen bij de WBV dat emailadressen niet zomaar doorgegeven mogen worden.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:59:50 #265
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_117582649
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:05 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Die kans is aanwezig. Dus aan TS of hij terugmailt of niet.
Iig een klacht neerleggen bij de WBV dat emailadressen niet zomaar doorgegeven mogen worden.
Klacht indienen hierover is onzin; het mailadres wordt niet 'zomaar' doorgegeven. De corporatie helpt alleen de oude huurder in contact te komen met de nieuwe huurder om de overname van spullen te bespreken. De meeste huurders vinden dit juist handig want anders kan er nooit iets worden overgenomen door de volgende huurder.
Als de oude huurder gewoon te lang heeft gewacht om contact op te nemen dan is het eigen schuld dikke bult. Maar als de corporatie het emailadres van de nieuwe huurder te laat heeft doorgegeven aan de oude huurder, dan kan de oude huurder wel een klacht indienen want die loopt hierdoor zijn overnamegeld mis.
maar het oog wil ook wat
pi_117583090
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:59 schreef zakstront het volgende:

[..]

Klacht indienen hierover is onzin; het mailadres wordt niet 'zomaar' doorgegeven. De corporatie helpt alleen de oude huurder in contact te komen met de nieuwe huurder om de overname van spullen te bespreken. De meeste huurders vinden dit juist handig want anders kan er nooit iets worden overgenomen door de volgende huurder.
Als de oude huurder gewoon te lang heeft gewacht om contact op te nemen dan is het eigen schuld dikke bult. Maar als de corporatie het emailadres van de nieuwe huurder te laat heeft doorgegeven aan de oude huurder, dan kan de oude huurder wel een klacht indienen want die loopt hierdoor zijn overnamegeld mis.
Ik denk niet dat De Key hier vijf weken te laat is geweest met het leveren van mijn e-mail, maar dat de oude huurder vijf weken te laat opnieuw naar mijn e-mail heeft gevraagd. Ze zou volgens De Key namelijk ook mijn telefoonnummer moeten hebben ontvangen aanvankelijk. Ook fijn hoor, die gedachte. :{
pi_117599666
quote:

huurder de zaken heeft overgenomen
. verhuurder is niet gehouden de achtergebleven zaken
in bewaring te nemen.

Als jij niet akkoord was gegaan met die vloer, had DeKey hem eruit moeten halen en dan hadden ze een rekening gestuurd naar de vorige huurder.

Ik zou een mail terug sturen waarin je 50 Euro vraagt voor het verwijderen van de vloer omdat je het lelijk vond en het je extra werk heeft gekost + een ritje naar de vuilnisbelt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 01:50:03 #268
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_117616020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:13 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik denk niet dat De Key hier vijf weken te laat is geweest met het leveren van mijn e-mail, maar dat de oude huurder vijf weken te laat opnieuw naar mijn e-mail heeft gevraagd.
denk ik ook.
quote:
Ze zou volgens De Key namelijk ook mijn telefoonnummer moeten hebben ontvangen aanvankelijk. Ook fijn hoor, die gedachte. :{
Wat is er erg aan als de oude huurder jouw telefoonnummer krijgt om je te vragen of je de spullen wil overnemen? Je bent toch niet bang voor een telefoontje?

En vertel nou eens hoe het ging bij de oplevering van je kamer toen je daar samen met de verhuurder was: zagen jullie die vloerbedekking niet liggen? Zei de verhuurder daar niets over? Vroeg jij niet of je die vloerbedekking bij je vertrek ook zo moest achterlaten? Staat er iets over op het opleveringsformulier dat je getekend hebt?
maar het oog wil ook wat
pi_117644260
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:50 schreef zakstront het volgende:

[..]

Wat is er erg aan als de oude huurder jouw telefoonnummer krijgt om je te vragen of je de spullen wil overnemen? Je bent toch niet bang voor een telefoontje?

Privacy? Nooit van gehoord?

Als de oude huurder wat aan wil bieden, moet hij maar toestemming geven om zijn contactgegevens aan de nieuwe huurder door te geven. Of verzoeken dat de woningbouw aan de nieuwe huurder toestemming vraagt voor het doorgeven van die gegevens.

Het is gewoon zeer onfatsoenlijk om ongevraagd gegevens van een ander door te geven aan derden. Als het überhaupt al toegestaan is ivm privacywetgeving.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 01:14:33 #270
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117650099
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef emokid het volgende:

[..]

Wat staat er daarover precies in je huurcontract?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 04:14:44 #271
323439 HetKlusKonijn
pi_117651430
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Privacy? Nooit van gehoord?

Als de oude huurder wat aan wil bieden, moet hij maar toestemming geven om zijn contactgegevens aan de nieuwe huurder door te geven. Of verzoeken dat de woningbouw aan de nieuwe huurder toestemming vraagt voor het doorgeven van die gegevens.

Het is gewoon zeer onfatsoenlijk om ongevraagd gegevens van een ander door te geven aan derden. Als het überhaupt al toegestaan is ivm privacywetgeving.
Dit dus.
En ik betwijfel of het inderdaad uberhaupt toegestaan is, maar aan 'privacy' lijkt sowieso 'niemand' meer echt veel te hechten... behalve ik dan. ;)
pi_117651856
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:58 schreef R2R het volgende:

[..]

Als jij niet akkoord was gegaan met die vloer, had DeKey hem eruit moeten halen en dan hadden ze een rekening gestuurd naar de vorige huurder.

Ik zou een mail terug sturen waarin je 50 Euro vraagt voor het verwijderen van de vloer omdat je het lelijk vond en het je extra werk heeft gekost + een ritje naar de vuilnisbelt.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 10:51:48 #273
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117653527
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:57 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dit dus.
Niet meer dan fatsoenlijk.

En ik zou er gelijk in schrijven dat die vloer niks meer waard is als je er met je velletje in blijft hangen omdat de vloerdelen losliggen, alle vloerdelen dus zijn beschadigd en ze kan fluiten naar haar ¤ 130,--. Weet ze gelijk waar ze aan toe is.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 10:52:51 #274
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117653541
quote:
Dan kan je de afzender alsnog blokkeren, geen tsunami...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:53:36 #275
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117656074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 10:52 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Dan kan je de afzender alsnog blokkeren, geen tsunami...
Dat is waar, maar ach, ze doet maar moeite voor haar vloer. Beetje 130 euro willen vangen met een simpel mailtje. Ik gun het haar niet.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:04:30 #276
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117656356
quote:

[..]

Ik denk niet dat De Key hier vijf weken te laat is geweest met het leveren van mijn e-mail, maar dat de oude huurder vijf weken te laat opnieuw naar mijn e-mail heeft gevraagd. Ze zou volgens De Key namelijk ook mijn telefoonnummer moeten hebben ontvangen aanvankelijk. Ook fijn hoor, die gedachte. :{
Nou, dat je dat nu pas zegt, jammer. Ik vind het wel heel wat anders dat ze je tel.nr allang had. Dan had ze je inderdaad allang kunnen contacten.

Maar ik zou alleen een mailtje sturen en op de inhoud ingaan, niet op het tijdstip van contact.

Gewoon een mailtje sturen dat gezien de staat van de vloer je er niks voor over hebt, ¤ 0,00, er alleen maar last van hebt dat-ie er ligt en dat er wat anders overheen komt of zo. En er verder ook niet meer over wil discussiëren.
pi_117656889
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:04 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Nou, dat je dat nu pas zegt, jammer. Ik vind het wel heel wat anders dat ze je tel.nr allang had. Dan had ze je inderdaad allang kunnen contacten.

Maar ik zou alleen een mailtje sturen en op de inhoud ingaan, niet op het tijdstip van contact.

Gewoon een mailtje sturen dat gezien de staat van de vloer je er niks voor over hebt, ¤ 0,00, er alleen maar last van hebt dat-ie er ligt en dat er wat anders overheen komt of zo. En er verder ook niet meer over wil discussiëren.
Waar maak jij je druk om zeg?, is die vloer van jou?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:26:16 #278
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117656938
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:24 schreef klipper het volgende:

[..]

Waar maak jij je druk om zeg?, is die vloer van jou?
Mag ik hier iets posten of moet ik eerst Uw toestemming vragen???
pi_117657252
'Gewoon een mailtje sturen dat gezien de staat van de vloer je er niks voor over hebt, ¤ 0,00, er alleen maar last van hebt dat-ie er ligt en dat er wat anders overheen komt of zo. En er verder ook niet meer over wil discussiëren.'

Als je niets van je laat horen snapt ze dat zelf ook wel. Op jouw manier kan het nog gebeuren dat je alsnog de zooi van de vloer moet tillen omdat ze 'm op wil komen halen. En daar is ze te laat mee. :)
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:57:38 #280
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117657847
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:04 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Dat zou ik dus niet doen, als ze een beetje eigenwijs is komt ze die vloer er dan uittrekken en gooit ze hem alsnog weg.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:57:53 #281
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117657850
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:38 schreef Apuleius het volgende:
'Gewoon een mailtje sturen dat gezien de staat van de vloer je er niks voor over hebt, ¤ 0,00, er alleen maar last van hebt dat-ie er ligt en dat er wat anders overheen komt of zo. En er verder ook niet meer over wil discussiëren.'

Als je niets van je laat horen snapt ze dat zelf ook wel. Op jouw manier kan het nog gebeuren dat je alsnog de zooi van de vloer moet tillen omdat ze 'm op wil komen halen. En daar is ze te laat mee. :)
Nou, dat kan zonder mailtje ook wel hoor. Geen enkel probleem. Ze heeft een telefoonnummer, adres en e-mailadres. En als ze dan voor de deur staat dan zou ik ook zoiets hebben van hoepel nou maar op, had je maar eerder moeten komen.
pi_117657982
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:57 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Nou, dat kan zonder mailtje ook wel hoor. Geen enkel probleem. Ze heeft een telefoonnummer, adres en e-mailadres. En als ze dan voor de deur staat dan zou ik ook zoiets hebben van hoepel nou maar op, had je maar eerder moeten komen.
Dat is precies de reden waarom ik vanaf het begin al zeg, niet op reageren.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:08:31 #283
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117658159
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:02 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Dat is precies de reden waarom ik vanaf het begin al zeg, niet op reageren.
Niet reageren is ook een vorm van reageren. Staat ze straks voor de deur... Hallo, ik had je al een mailtje gestuurd......Gezellig.

Daarom zou ik dus een mailtje terug sturen met de mededeling dat ze kan fluiten naar d'r ¤ 135,--..
pi_117658199
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:08 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Niet reageren is ook een vorm van reageren. Staat ze straks voor de deur... Hallo, ik had je al een mailtje gestuurd......Gezellig.

Daarom zou ik dus een mailtje terug sturen met de mededeling dat ze kan fluiten naar d'r ¤ 135,--..
Ja.
pi_117658622
quote:

[..]

TS, nog een relevante vraag voor jou, om het duidelijk te krijgen:
- Heeft DeKey tijdens de bezichtiging, contracttekenen of sleuteluitreiking iets gezegd over de vloer en overname ervan? Wat?

Als ze niets hebben gezegd, mag jij er vanuit gaan dat de vloer bij het gehuurde hoort. Heb je niets met de oude huurder te maken. Verder is het risico voor DeKey als ze toestaan dat de oude huurder na sleutelinlevering eigendommen achter laat. Die worden van van DeKey, tenzij ze een andere overeenkomst heeft met DeKey.
Als daar door DeKey niets over is gezegd; 'Let op, de vloer is ter overname, dit dien je binnen 2 weken te regelen, je wil hem of de oude huurder haalt hem weg'; dan zoekt de oude huurder het lekker uit met DeKey.
dag
pi_117666143
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:26 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Mag ik hier iets posten of moet ik eerst Uw toestemming vragen???
Doe maar niet, die geef ik toch niet. :P
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:08:37 #287
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_117666405
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

Zoals ik het lees probeert de vorige verhuurster hem nog een poot uit te draaien door haar eigen nalatigheid. (Kliklaminaat is trouwens zelden te hergebruiken)
En reageert TS verongelijkt, maar niet zonder reden. :)
Dat ligt er aan hoe je het eruit haalt.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_117666670
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Smikke het volgende:

[..]

Dat ligt er aan hoe je het eruit haalt.
En aan de kwaliteit.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:23:51 #289
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_117676136
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:16 schreef Apuleius het volgende:

[..]

En aan de kwaliteit.
Klopt helemaal. (Hoewel goedkoop niet altijd slechte kwaliteit garandeert.)
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_117677026
Voor die 130 eurie mag de oude verhuurdster je ook wel een dienst bewijzen... kan je meteen je slaapkamer showen!!

Ik zou terugmailen dat ik geen interesse had in de ondervloer..
permanente verbouwing!!!
  zondag 7 oktober 2012 @ 08:59:15 #291
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117682731
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:08 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Dan zou ze wel erg volhardend zijn, wat een moeite voor ¤ 135 euro. :')
Als ik de TS was, zou ik het er bij laten, niks meer van je laten horen, dan houden ze er vanzelf mee op.
Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven dan een vloertje.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117682785
hier is het iig zo dat de oude huurder contact op moet nemen met de nieuwe huurder voor overname, voor sleuteloverdracht.
pi_117682801
Wat een hoop gedoe over wat als.

Leg de situatie uit, geef aan dat je het voor haar ook vervelend zit maar dat jij volledig ter goeder trouw was en verwijs haar naar dekey.

Niet jouw probleem, don't worry, wie bang leeft gaat bang dood

c_/
met een koekje
  zondag 7 oktober 2012 @ 15:31:49 #294
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_117693792
Loopt wel los dit. De verhuurder is hier slordig geweest. Zij moet dan ook de problemen oplossen. Zou zeker een klacht indienen over het verstrekken van je email.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_117696744
Hoezo klacht indienen ?
De meeste hier zijn het er wel over eens dat de oude huurder contact had moeten zoeken in die 2 weken over het eventueel overnemen van spullen. Hoe had ze dat dan moeten doen als ze geen info van de dekey had gekregen ? Zij kan toch ook niet weten wie de volgende huurder is.
pi_117697324
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:51 schreef axamenta het volgende:
Hoezo klacht indienen ?
De meeste hier zijn het er wel over eens dat de oude huurder contact had moeten zoeken in die 2 weken over het eventueel overnemen van spullen. Hoe had ze dat dan moeten doen als ze geen info van de dekey had gekregen ? Zij kan toch ook niet weten wie de volgende huurder is.
In dat geval geef je als DeKey zijnde (en de oude huurder er geen bezwaar tegen heeft) de gegevens van de oude huurder aan de nieuwe huurder. Of als de nieuwe huurder er geen bezwaar tegen heeft kan het andersom ook.

Ongevraagd gegevens doorspelen is not done.
pi_117710480
Bij de Key is het zo (uit ervaring) dat je bij de eindinspectie moet aangeven of je iets laat staan/zitten, en welke prijs je daarvoor wil hebben. De Key gaat dat doorgeven aan de nieuwe huurder en als die er niet zoveel geld voor over heeft, of het spul überhaupt niet wil hebben, mag je je spullen niet zelf meer ophalen (het is dan immers het huis van de nieuwe huurder), maar moet je ze laten verwijderen door een of ander team á ¤750. Ik neem aan dat jouw vorige huurder daar ook niet zoveel zin in heeft.

De Key neemt het verder ook niet zo nauw met privacy, de helft van de mailtjes die de Key naar ons complex stuurt zijn met alle e-mailadressen in de CC, ipv de BCC :')
pi_117736202
ik wordt hier zo moe van

...het is heel simpel..de kamer dient leeg opgelverd te worden
en mocht er een nieuwe huurder bekend zijn dan kan de oude huurder er een afspraak over een eventuele overname van spullen mee maken
nieuwe huurder is daar niet verpicht toe, dan dient oude huurder het er uit te halen . PUNT

nieuwe huurder loopt met verhuurder de kamer door, ales wat er dan nog in is en wat niet tot het huis hort mag hij/zij laten verwijderen cq in oude staat herstellen

ligt er nog een vloer in (of iets anders), dan kan de nieuwe huurder die accepteren of (laten) verwijderen

een oude huurder kan nooit of te nimmer na een paar weken nog komen om geld

het zonder toestemming doorgeven van persoonlijke gegevens door de verhuurder is niet toegestaan

daar zou ik zelf een officiele klacht van maken, misschien zelfs aangifte van doen wegens schending van privacywetgeving
pi_117756013
Is er nou al wat gebeurd of loopt TS nog af te wachten.

Je mag die vloer inmiddels als jouw eigendom beschouwen. Ik zou op dit mailtje als zodanig reageren. Is diegene het er niet mee eens, dan mag hij met de Key gaan soebatten.
het lef trouwens nog om geld te vragen voor zo'n vloer. Ik heb ooit 60 m2 laminaat aan de volgende bewoner kado gedaan, was blij dat het er niet uithoefde.
Sterker nog, het is jouw woning, je hoeft die persoon niet eens toegang te geven.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 00:14:16 #300
323439 HetKlusKonijn
pi_117759525
Ja, hoe zit 't nou, TS? Verder: wat sijs en Libres zeggen. Einde topic. Hoop ik.
pi_117764175
TS is waarschijnlijk in elkaar geslagen door de vorige huurder. Zal tijd worden dat dit eens stopt, het gaat nergens meer over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')