Dit is in mijn ogen een vrij bizar verzoek. Ten eerste omdat je niet 7 weken gaat wachten om contact op te nemen met iemand om je vloer te verkopen. De vloer die ze zelf eruit kon halen, op de laatste dag dat ze ging verhuizen, omdat ze immers niets hoorde van mij omdat ik haar contactgegevens niet kreeg van dekey. Ik heb het idee dat deze persoon geld nodig heeft en op deze manier iets probeert los te weken van mij. Wat moet ik nu doen?quote:Hoi!
Via de verhuurder heb ik jou mail adres gekregen.
Bij het verlaten van jou huidige kamer heb ik aangegeven dat ik mijn vloer ter overname aan wil bieden.
Omdat ik nog niks had gehoord neem ik even contact met je op.
Mocht je interesse hebben in de vloer, kun je deze overnemen (met ondervloer) voor 130 euro.
Anders kunnen we even een afspraak maken dat ik m een keertje kom ophalen?
Ik hoor graag van je.
Met vriendelijke groet,
Ja, aan dikke pech zit ook te denken. Dit kan gewoon niet. Je gaat niet een maand wachten en dan vragen om 130 euro voor je vloer, die je er zelf uit kon halen toen je vertrok.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:46 schreef Mirjam het volgende:
Terugsturen dat ze daar rijkelijk laat mee zijn en dergelijke zaken voor een verhuizing geregeld worden.
Dikke pech dus.
Vond ik ook al vreemd. Kan ik Dekey hierop aanspreken?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
sowieso een wanvertoning dat ze je emailadres zomaar geven.
Lijkt me wel grappig om de die vloer te laten ophalenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef emokid het volgende:
[..]
Ja, aan dikke pech zit ook te denken. Dit kan gewoon niet. Je gaat niet een maand wachten en dan vragen om 130 euro voor je vloer, die je er zelf uit kon halen toen je vertrok.
Ik heb het contract getekend en nam de kamer over zoals die is.
ook dat, ik zou even heel erg boos worden op de verhuurcorporatiequote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja inderdaad, maar dan met de poten van TS' meubels afblijven, benieuwd hoe de mailer dat gaat doenquote:Lijkt me wel grappig om de die vloer te laten ophalenEn dan lekker met een kopje koffie erbij gaan zitten "lukt ut"?
Maar nee, lekker pech gehad. Als ze lastig worden de verhuurder bellen en hun het laten oplossen.
inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:51 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ook dat, ik zou even heel erg boos worden op de verhuurcorporatie
Klacht neerleggen bij CBP?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:08 schreef emokid het volgende:
Heb net met ze gebeld. Ze waren erg ongeďnteresseerd in mijn klacht en eindigden het gesprek met, "Nou, ja, ja..". Ik weet niet wat ik van Dekey moet denken, maar ik ben nog bozer dan eerst. Ik ga haar maar even mailen dat ze het met Dekey moet uitvechten, en dat dit geen manieren zijn
Zou ik ook doen. Niet op reageren. Die vorige huurder hoef je ook niet binnen te laten. Waait wel over. Jij hebt de woning overgenomen zoals die op dat moment is. Jij hebt geen contract/verplichtingen met de vorige huurder.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:14 schreef Apuleius het volgende:
Blokkeren in je mail en verder niet op reageren. Laminaat weer vasttikken en lekker blijven zitten waar je zit.
Denk niet dat TS hier op zit te wachten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou de vloer laten ophalen... Gewoon omdat het kan.
Hoezo, die vloer ligt er niet eens goed in?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:32 schreef nowkia het volgende:
[..]
Denk niet dat TS hier op zit te wachten.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoezo, die vloer ligt er niet eens goed in?
Gewoon bij ikea nieuwe vloer halen, of een stuk resttapijt erin knallen voor een paar 10tjes.
quote:Ik heb het maar voor lief genomen omdat ik geen tijd én geld heb om het te vervangen.
Geen tijd hebben... Als student... Me reet... Geld kan ik inkomen, daarom zei ik, stuk resttapijt halen..quote:
Lekker denigrerend. Denk dat de TS ook geen zin heeft om z'n huis overhoop te halen voor deze onzin.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen tijd hebben... Als student... Me reet... Geld kan ik inkomen, daarom zei ik, stuk resttapijt halen..
Hoe weet jij of ik tijd heb? Wat als ik naast twee baantjes en ook nog eens bijna elke dag college heb? Ik waardeer je "inbreng", maar ik moet wel dom zijn om haar mijn vloer te geven, of 130 euro te betalen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen tijd hebben... Als student... Me reet... Geld kan ik inkomen, daarom zei ik, stuk resttapijt halen..
Maar de procedure is toch dat jij contact opneemt met de oude huurder... Dat heb je niet gedaan... Dat je geen gegevens had, tja zij komt ook aan jouw gegevens...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:37 schreef emokid het volgende:
[..]
Hoe weet jij of ik tijd heb? Wat als ik naast twee baantjes en ook nog eens bijna elke dag college heb? Ik waardeer je "inbreng", maar ik moet wel dom zijn om haar mijn vloer te geven, of 130 euro te betalen.
Ik heb (1) geen gegevens ontvangen van de oude huurder, van de De Key. (2) Ik ben niet verplicht om contact op te nemen over een eventuele overname van wat dan ook. (3) Als zij nu contact op kan nemen met mij, dan had ze dat ook kunnen doen voordat ze ging verhuizen. (4) Het is gewoon erg dom van de oude huurder om alles erin te laten zitten, terwijl iemand een gloednieuw huurcontract tekent voor dezelfde kamer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar de procedure is toch dat jij contact opneemt met de oude huurder... Dat heb je niet gedaan... Dat je geen gegevens had, tja zij komt ook aan jouw gegevens...
Ze neemt contact met mij op. 49 dagen na verhuizing. Hoe nalatig ben je dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:47 schreef jogy het volgende:
ff omgedraaid trouwens, dekey geeft aan dat je de overname van het gedoe twee weken krijgt om het te regelen en dat heb je niet gedaan (omdat dekey dus de persoonsgegevens niet heeft over gedragen, niet de fout van de oud-huurder). Nu neemt de oud huurder contact met jou op om alsnog iets te regelen. Ik vind het niet zo vreemd eigenlijk. De schuld ligt hier bij dekey en niet de oud-huurder.
Waarom? Waar staat dat dat moet? Je verzint nu een regel. Ik ben niets verplicht.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:48 schreef jogy het volgende:
En als je niet op de overname in wilde gaan had je de vloer eruit moeten halen.
Nee hoor, ik ben blij dat mn schooltijd voorbij is...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:43 schreef emokid het volgende:
[..]
Ik heb (1) geen gegevens ontvangen van de oude huurder, van de De Key. (2) Ik ben niet verplicht om contact op te nemen over een eventuele overname van wat dan ook. (3) Als zij nu contact op kan nemen met mij, dan had ze dat ook kunnen doen voordat ze ging verhuizen. (4) Het is gewoon erg dom van de oude huurder om alles erin te laten zitten, terwijl iemand een gloednieuw huurcontract tekent voor dezelfde kamer.
Is dit jouw vloer toevallig?
Ik neem de vloer voor lief, en omdat het mij uitkwam door de nalatigheid van de oude huurder. Daar hoef ik niet eens om te liegen. Dit bespaart mij zoals ik zei tijd en geld. Dat de oude huurder hier anderhalve maand later mee aan komt zetten niet bizar is in jouw ogen, is veelzeggend over je perceptie van de situatie.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben blij dat mn schooltijd voorbij is...
Als je de vloer niet had willen overnemen had je m eruit moeten halen. Je wist dat er voor die overname nog wel wat geregeld moest worden.
Zij kon misschien niet weten dat er al een nieuwe huurder is... Dat is misschien naief... Maar net zo naief om te denken dat als de procedure is dat je binnen 2 weken afspreekt met de oude huurder over de overname, dat je dan wegkomt met het verhaal ik had haar gegevens niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:51 schreef emokid het volgende:
[..]
Ik neem de vloer voor lief, en omdat het mij uitkwam door de nalatigheid van de oude huurder. Daar hoef ik niet eens om te liegen. Dit bespaart mij zoals ik zei tijd en geld. Dat de oude huurder hier anderhalve maand later mee aan komt zetten niet bizar is in jouw ogen, is veelzeggend over je perceptie van de situatie.
En jij had twee weken om contact te zoeken en dat heb jij nagelaten. Een belletje/mailtje naar dekey was makkelijk geweest en was er niets aan de hand geweest. De eerst schuldige is dekey, daarna laat jij na om er even een telefoontje van een paar minuten of een mailtje van een paar regels tegenaan te gooien en je geeft haar de schuld omdat ze jou de tijd geeft om het te regelen maar na 49 dagen alsnog het heft in eigen hand neemt? Vind ik vreemd eigenlijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:48 schreef emokid het volgende:
[..]
Ze neemt contact met mij op. 49 dagen na verhuizing. Hoe nalatig ben je dan?
Je kreeg het toch te horen van dekey dus ik verzin niks. Joh, misschien heeft ze trouwens wettelijk geen poot om op te staan kan je het geld lekker in je eigen studentenzak houden maar echt tof is het niet.quote:Waarom? Waar staat dat dat moet? Je verzint nu een regel. Ik ben niets verplicht.
1 2 3 4 5 6 | Your message did not reach some or all of the intended recipients. Subject: <ONDERWERP> Sent: 03/09/2012 14:53 The following recipient(s) cannot be reached: ‘mailadres@domein.com’ on 03/10/2012 14:53 #411 Mailbox does not exist at this domain |
Wanneer het zo zou zijn dat er nog geen nieuwe huurder was toen de vorige huurder vertrok, heeft deze sowieso geen poot om op te staan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zij kon misschien niet weten dat er al een nieuwe huurder is... Dat is misschien naief... Maar net zo naief om te denken dat als de procedure is dat je binnen 2 weken afspreekt met de oude huurder over de overname, dat je dan wegkomt met het verhaal ik had haar gegevens niet.
Dat weet je niet... Als TS de vloer niet wilde en dat 5 weken terug al had gezegd, had ze m misschien meteen komen halen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:56 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Wanneer het zo zou zijn dat er nog geen nieuwe huurder was toen de vorige huurder vertrok, heeft deze sowieso geen poot om p st staan.
Wat nu, wanneer TS had gezegd dat hij die vloer helemaal niet wilde? Zou de vorige huurder dan 5 weken komen om de vloer eruit te halen? Dacht het niet.
Dit.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:59 schreef Limburg82 het volgende:
Ja, je biedt iets aan. Oftewel je verkoopt iets. Als verkoper moet je dan in actie komen.
Wanneer je bij mij voor de deur een wasmachine dumpt. Kun je mij 5 weken later ook niet een rekening sturen.
O ja. Die is ook goed.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:00 schreef erikkll het volgende:
Anders antwoord je dat je de vloer na 5 weken al lang hebt weggegooid!
Dat dus inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
TS, je bent een pauper. Je hebt geen info gekregen van DeKey en daar heb je zelf ook niet naar gevaagd, omdat je toen al bij jezelf dacht 'heyyy, das lekker, een vloertje voor niks (Want je wist goed dat die vloer niet van jou is) dus ik laat het fijn zo', gewoon, omdat dat voordeliger was voor jou.
Maar nu is de rechtmatige eigenaar van die vloer achter jouw gegevens gekomen, en dan wil je hier op Fok! je gelijk komen halen? Je hebt geen gelijk, je bent een pauper. Jij had actief die gegevens van vorige huurder moeten uitvragen, maar dat heb je met voorbedachte rade niet gedaan.
Wat een onzin, als de vorige huurder geld had willen hebben voor de vloer dan had ze dat moeten regelen met de nieuwe huurder op het moment van sleuteloverdracht.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
TS, je bent een pauper. Je hebt geen info gekregen van DeKey en daar heb je zelf ook niet naar gevaagd, omdat je toen al bij jezelf dacht 'heyyy, das lekker, een vloertje voor niks (Want je wist goed dat die vloer niet van jou is) dus ik laat het fijn zo', gewoon, omdat dat voordeliger was voor jou.
Maar nu is de rechtmatige eigenaar van die vloer achter jouw gegevens gekomen, en dan wil je hier op Fok! je gelijk komen halen? Je hebt geen gelijk, je bent een pauper. Jij had actief die gegevens van vorige huurder moeten uitvragen, maar dat heb je met voorbedachte rade niet gedaan.
Maar na 49 dagen opeens contact opnemen dat je geld wil is ook bijzonder slecht. Dat is echt alleen komen zeiken om geld, aangezien ze dondersgoed weet dat hij al alles klaar heeft in dat huis qua spullen, en dat het een klote karwei is van meerdere dagen om de vloer eruit en een nieuwe erin te krijgen.quote:
Dan negeer je haar toch gewoon lekker, wat jij wil. Jij wil gewoon een gratis vloertje en begint nu te miepen dat er iemand lang na de datum dat JIJ het geregeld had moeten hebben volgens dekey alsnog contact zoekt.quote:
Hoezo gratis vloer? Die zat erin dus hoort gewoon bij het appartement.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan negeer je haar toch gewoon lekker, wat jij wil. Jij wil gewoon een gratis vloertje en begint nu te miepen dat er iemand lang na de datum dat JIJ het geregeld had moeten hebben volgens dekey alsnog contact zoekt.
Maar is dat sowieso niet raar?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan negeer je haar toch gewoon lekker, wat jij wil. Jij wil gewoon een gratis vloertje en begint nu te miepen dat er iemand lang na de datum dat JIJ het geregeld had moeten hebben volgens dekey alsnog contact zoekt.
Of iemand geeft de nieuwe huurder het voordeel van de twijfel en wacht nog wat langer. Er zijn duizenden redenen waarom mensen lang wachten om contact te zoeken. Met genoeg van dit gezeik tussen nieuwe en oude huurders zal dekey gewoon besluiten dat de nieuwe kamers leeg opgeleverd moeten worden. kan je altijd een vloertje kopen. Ook leuk.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar na 49 dagen opeens contact opnemen dat je geld wil is ook bijzonder slecht. Dat is echt alleen komen zeiken om geld, aangezien ze dondersgoed weet dat hij al alles klaar heeft in dat huis qua spullen, en dat het een klote karwei is van meerdere dagen om de vloer eruit en een nieuwe erin te krijgen.
Als ik een appartement huur waar een vloer in ligt en ik verder er helemaal niets over hoor ga ik er vanuit dat het bij het appartement hoort.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Of iemand geeft de nieuwe huurder het voordeel van de twijfel en wacht nog wat langer. Er zijn duizenden redenen waarom mensen lang wachten om contact te zoeken. Met genoeg van dit gezeik tussen nieuwe en oude huurders zal dekey gewoon besluiten dat de nieuwe kamers leeg opgeleverd moeten worden. kan je altijd een vloertje kopen. Ook leuk.
Omdat dat blijkbaar de procedure is??quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:07 schreef _VoiD_ het volgende:
Waarom moet een nieuwe huurder contact zoeken met de oude over eventuele overname? De nieuwe huurder heeft geen zak met de oude huurder te maken en huurt van DeKey zoals de staat waarin het wordt aangeboden (met vloer). Dat die vloer van iemand anders is had de vorige huurder of DeKey eerder moeten aangeven. Straks gaat ze nog zeggen dat ze ook de keukenkastjes zelf had vervangen en graag terug wil.
Volgens mij heb je geen reet met de vorige huurder te maken.
Enorm rare procedure.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat dat blijkbaar de procedure is??
De vloer zat erin en de deuren plus plafond en ramen ook ja. Het laminaat op de betonnen vloer hoort er niet standaard bij blijkbaar dus is het wel zo netjes om het te regelen, ookal is het 49 dagen later. Wees geen gier.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:06 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hoezo gratis vloer? Die zat erin dus hoort gewoon bij het appartement.
Of zou hij ook apart moeten betalen voor de ramen en de deuren?
De vorige huurster had het moeten regelen vóór de sleuteloverdracht als zij de vloer mee had willen nemen.
Tenzij je van tevoren op de hoogte bent dat een vloer ter overname is?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als ik een appartement huur waar een vloer in ligt en ik verder er helemaal niets over hoor ga ik er vanuit dat het bij het appartement hoort.
Doe eens even normaal zeg. TS huurt een kamer zoals ze die op dat moment aantreft. Hoe en wat de afspraken zijn tussen verhuurder en met de vorige bewoner is totaal niet van toepassing.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
Studentenwoningen...quote:
De verhuurder zal waarschijnlijk verwijzen naar de regels, namelijk dat hij contact had moeten zoeken over de vloer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Doe eens even normaal zeg. TS huurt een kamer zoals ze die op dat moment aantreft. Hoe en wat de afspraken zijn tussen verhuurder en met de vorige bewoner is totaal niet van toepassing.
TS: gewoon negeren of het probleem neerleggen bij verhuurder, jij hebt er in principe niks mee te maken.
Daar kan ik geen duidelijkheid over terugvinden in de OP.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tenzij je van tevoren op de hoogte bent dat een vloer ter overname is?
Dan had ze de vloer eruit moeten halen en mee moeten nemen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef jogy het volgende:
[..]
De vloer zat erin en de deuren plus plafond en ramen ook ja. Het laminaat op de betonnen vloer hoort er niet standaard bij blijkbaar dus is het wel zo netjes om het te regelen, ookal is het 49 dagen later. Wees geen gier.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Daar kan ik geen duidelijkheid over terugvinden in de OP.
Was dat bekend TS?
Ik maak dat op uit de OP. TS wist van tevoren dat een vloer of wat dan ook, ter overname was.quote:De procedure is zo dat voordat je er gaat wonen, je een week of twee de tijd krijgt om met de oude huurder iets af te spreken over het eventueel overnemen van de vloer of wat dan ook.
Maar ook al doe ik dat niet, en ben ik even in dit geval nalatig.. dan neem je toch je vloer mee op de laatste dag? Indien je niets hoort, en indien ik geen contact heb opgenomen. Hoe bizar is het dat je je vloer erin laat, en 49 dagen later hoopt hem terug te krijgen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De verhuurder zal waarschijnlijk verwijzen naar de regels, namelijk dat hij contact had moeten zoeken over de vloer.
Precies.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:12 schreef _VoiD_ het volgende:
Stel nu hypothetisch dat de nieuwe huurder de oude vloer niet mooi vond en eruit had geflikkerd. Dan had volgens de heldere lichten in dit topic dus alsnog betaald moeten worden het "overnemen" van de vloer?
Of je komt in overeenstemming met de nieuwe huurder dat de vloer mag blijven liggen en krijgt nog iets terug voor de vloer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:11 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dan had ze de vloer eruit moeten halen en mee moeten nemen.
Maar in dit geval gaf dekey aan dat hij in het geval van het willen houden van de oude vloer contact moest zoeken met de oude huurder. Dat heeft hij niet gedaan dus heeft hij er blijkbaar geen interesse in. Oh, wacht toch wel maar wil er niets voor geven. Ok. Top. Interesseert mij verder niet hoor maar het is niet netjes, draai het verhaal nou niet zo dat de oude huurder een geldgraaier is want die heeft er ook gewoon netjes voor betaald en was in de veronderstelling (waarschijnlijk door dekey) dat de nieuwe huurder contact zou zoeken en heeft dus lang genoeg gewacht. Wie zegt dat bij het opzeggen van de huur er meteen een nieuwe huurder voor was? Dus is 49 dagen nog niet eens zo heel lang. Er is geen sleuteloverdracht geweest tussen huurders maar tussen de huurder en verhuurder, oude en nieuwe. Als de vloer geen 130 euro waard is kan je daar over beginnen en kom je uit op een euro of 50/70.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als ik een appartement huur waar een vloer in ligt en ik verder er helemaal niets over hoor ga ik er vanuit dat het bij het appartement hoort.
In feite heb je dan dus iets weggegooid waarvan je wist dat het niet van jou was...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:12 schreef _VoiD_ het volgende:
Stel nu hypothetisch dat de nieuwe huurder de oude vloer niet mooi vond en eruit had geflikkerd. Dan had volgens de heldere lichten in dit topic dus alsnog betaald moeten worden het "overnemen" van de vloer?
dat dan weer wel maar de TS is ermee akkoord gegaan blijkbaar. Anders had hij er nu niet gezeten en ook niet op zijn gratis vloertje.quote:
Precies, en dat doet de vorige huurster toch niet. Want als je al die rommel er uit wil halen heb je je auto aardig vol met laminaatlatten liggen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:13 schreef Metro2005 het volgende:
Ach als ze echt blijven zeuren gewoon zeggen dat ze de vloer mag komen ophalen.
Als jij de sleutel van je appartement inlevert, dan zorg je dat het leeg en kaal is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In feite heb je dan dus iets weggegooid waarvan je wist dat het niet van jou was...
Misschien denkt het meisje dat ze het anders op haar nieuwe kamer nog kan neerleggen? Of doorverkopen aan een andere student uit het complex, met dezelfde kamerafmetingen??quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:16 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Precies, en dat doet de vorige huurster toch niet. Want als je al die rommel er uit wil halen heb je je auto aardig vol met laminaatlatten liggen.
En niet te vergeten de isolatie matten die er onder liggen. Vervolgens heb je niks aan die ouwe meuk want het is vies, lelijk, beschadigd en het past nooit meer exact in een andere kamer.
Het is niks anders als afval, net als vloerbedekking, dat neem je toch ook niet mee.
Nope. Want het wordt niet gebruikt. En kan je nog stellen dat de waarde van het vloertje precies de verwijder bijdrage is geweestquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:12 schreef _VoiD_ het volgende:
Waarschijnlijk ging deze dame er gewoon vanuit dat de vloer wel werd overgenomen... Naief..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:18 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Als jij de sleutel van je appartement inlevert, dan zorg je dat het leeg en kaal is.
Je hoort dan helemaal geen eigendommen meer in dat huis te hebben.
Fuckit, gewoon om de nieuwe huurder te sarren zou ik met een paar vrienden in een uurtje de vloer eruit trekken en hem veel plezier wensen in zijn nieuwe kamertje. Gierig gedrag.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:16 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Precies, en dat doet de vorige huurster toch niet. Want als je al die rommel er uit wil halen heb je je auto aardig vol met laminaatlatten liggen.
En niet te vergeten de isolatie matten die er onder liggen. Vervolgens heb je niks aan die ouwe meuk want het is vies, lelijk, beschadigd en het past nooit meer exact in een andere kamer.
Het is niks anders als afval, net als vloerbedekking, dat neem je toch ook niet mee.
dit stukje uit het contract mailen naar de oude huurderquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:22 schreef Limburg82 het volgende:
In het huurcontract staat het volgende:
11.6 De na het einde van de huurovereenkomst, de oplevering van het gehuurde of de ontruiming
van het gehuurde achtergebleven zaken gelden als door huurder afgestaan. verhuurder is vrij
om naar eigen inzicht over deze zaken te beschikken, zonder enige aansprakelijkheid
harerzijds. verhuurder is gerechtigd de zaken op kosten van huurder te verwijderen, te
verkopen, te vernietigen of op te slaan, tenzij het verhuurder bekend is dat de opvolgende
huurder de zaken heeft overgenomen. verhuurder is niet gehouden de achtergebleven zaken
in bewaring te nemen.
Dus om even te kommaneuken; De vloer is juridisch gesproken niet eens meer van de vorige huurder.
Case closed. Ik mail haar wel even. Pech gehad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:22 schreef Limburg82 het volgende:
In het huurcontract staat het volgende:
11.6 De na het einde van de huurovereenkomst, de oplevering van het gehuurde of de ontruiming
van het gehuurde achtergebleven zaken gelden als door huurder afgestaan. verhuurder is vrij
om naar eigen inzicht over deze zaken te beschikken, zonder enige aansprakelijkheid
harerzijds. verhuurder is gerechtigd de zaken op kosten van huurder te verwijderen, te
verkopen, te vernietigen of op te slaan, tenzij het verhuurder bekend is dat de opvolgende
huurder de zaken heeft overgenomen. verhuurder is niet gehouden de achtergebleven zaken
in bewaring te nemen.
Dus om even te kommaneuken; De vloer is juridisch gesproken niet eens meer van de vorige huurder.
En dan zeggen dat je de rekening voor het verwijderen binnenkort zal sturen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dit stukje uit het contract mailen naar de oude huurder
En dat is veel meer werk. Om de huurders tegemoet te komen halen ze die verplichting eraf zodat nieuwe bewoner niet opnieuw een vloer moet gaan leggen. Bij sommige huurcoorporaties voeren ze dat ook in tegenwoordig en wordt het ook gebruikt. Ik heb het geluk gehad dat het huis waar ik nu in woon zo snel heb gehuurd dat de oude huurder nog niet klaar was met slopen. Er waren ook nog een paar andere zaken (muren met rare kleuren enzo, echt te lelijk voor woordenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:18 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Als jij de sleutel van je appartement inlevert, dan zorg je dat het leeg en kaal is.
Je hoort dan helemaal geen eigendommen meer in dat huis te hebben.
Precies, samen met een scherp afgesneden laminaatplintje gedenkt in bloedquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:26 schreef trovey het volgende:
[..]
En dan zeggen dat je de rekening voor het verwijderen binnenkort zal sturen.
Schadevergoeding vragen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Precies, samen met een scherp afgesneden laminaatplintje gedenkt in bloed
Hoe kan je daar nou vanuit gaan zonder ook maar iets op papier te zetten?! Wat is die vloer dan waard 50 euro, 100, 500? Als je een woning verlaat dien je deze leeg op te leveren en spullen die je ter overname wil aanbieden zelf te regelen met de nieuwe huurder. Als je de woning verlaat en spul achterlaat wordt dat doorgaans gewoon geruimd door de verhuurder. Om dan bijna 2 maanden later nog te kunnen verwachten dat je je vloertje er nog wel even uit kan halen.... het woord naďef dekt die lading in de verste verte niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ging deze dame er gewoon vanuit dat de vloer wel werd overgenomen... Naief..
En TS ging er vanuit dat als hij niets liet horen dat hij een gratis vloertje had...
Het zou mij niet verbazen, wanneer die vloer er al lag, toen de vorige huurder de woning betrok.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:33 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Hoe kan je daar nou vanuit gaan zonder ook maar iets op papier te zetten?! Wat is die vloer dan waard 50 euro, 100, 500? Als je een woning verlaat dien je deze leeg op te leveren en spullen die je ter overname wil aanbieden zelf te regelen met de nieuwe huurder. Als je de woning verlaat en spul achterlaat wordt dat doorgaans gewoon geruimd door de verhuurder. Om dan bijna 2 maanden later nog te kunnen verwachten dat je je vloertje er nog wel even uit kan halen.... het woord naďef dekt die lading in de verste verte niet.
Lijkt me geen gekke clausulequote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:28 schreef Ticootje het volgende:
Staat dat echt zo in het contract.???
In de OP zegt hij dat als voorbeeld, maar of het ook echt over de vloer is gegaan of over dingen in het algemeen is wat anders. En dat geeft er ook een andere draai aan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar in dit geval gaf dekey aan dat hij in het geval van het willen houden van de oude vloer contact moest zoeken met de oude huurder.
TS, wat wordt hier nou mee bedoeld? Dit is dus twee weken vóór dat jij er officieel intrekt? Ik begrijp niet wat je bedoelt met "de tijd krijgt" hoezo de tijd krijgt. Stel je doet niks wat gebeurt er dan? Ik vind het erg vaag.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:45 schreef emokid het volgende:
De procedure is zo dat voordat je er gaat wonen, je een week of twee de tijd krijgt om met de oude huurder iets af te spreken over het eventueel overnemen van de vloer of wat dan ook.
Ik weet het fijne er ook niet van maar zoals ik het lees komt de TS nogal verongelijkt en gierig over en probeert hij onder de eventuele overnamekosten van de vloer uit te komen. Zo te zien staat het ook in het contract dus hij staat in zijn recht maar netjes is het niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:40 schreef Murdera het volgende:
[..]
In de OP zegt hij dat als voorbeeld, maar of het ook echt over de vloer is gegaan of over dingen in het algemeen is wat anders. En dat geeft er ook een andere draai aan.
Nou dat is gek dat je TS gierig noemt terwijl je er het fijne niet van weet, terwijl juist dat fijne hier van belang is!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik weet het fijne er ook niet van maar zoals ik het lees komt de TS nogal verongelijkt en gierig over en probeert hij onder de eventuele overnamekosten van de vloer uit te komen. Zo te zien staat het ook in het contract dus hij staat in zijn recht maar netjes is het niet.
Dat lijkt mij ook het meest logische, maar daar lees ik niet in dat TS actief op zoek moet naar de oude huurder.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:01 schreef Limburg82 het volgende:
Volgens mij bedoelt TS dat er twee weken voordat de huur beeindigd wordt een 'vooroplevering' plaatsvindt. Dan is duidelijk wat de huurder in originele staat terug moet brengen en wat er eventueel door de volgende huurder overgenomen kan worden.
Dan moet je als volgende huurder natuurlijk wel in de picture zijn.
Zoals ik het lees probeert de vorige verhuurster hem nog een poot uit te draaien door haar eigen nalatigheid. (Kliklaminaat is trouwens zelden te hergebruiken)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik weet het fijne er ook niet van maar zoals ik het lees komt de TS nogal verongelijkt en gierig over en probeert hij onder de eventuele overnamekosten van de vloer uit te komen. Zo te zien staat het ook in het contract dus hij staat in zijn recht maar netjes is het niet.
Nee, lijkt mij dat je zoiets bij een bezichtiging regelt. Dan zijn alle partijen aanwezig.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:03 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook het meest logische, maar daar lees ik niet in dat TS actief op zoek moet naar de oude huurder.
Dat lijkt mij ook.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:04 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Nee, lijkt mij dat je zoiets bij een bezichtiging regelt. Dan zijn alle partijen aanwezig.
Nee. Alleen de verhuurder en de huurder. (TS)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:04 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Nee, lijkt mij dat je zoiets bij een bezichtiging regelt. Dan zijn alle partijen aanwezig.
De contactgegevens van de oude en nieuwe huurder, nog specifieker ons e-mailadres en telefoonnummer, worden eenmalig uitgewisseld. Ik heb deze nooit ontvangen. Zij heeft mijn gegevens ook niet ontvangen, anders zet ze niet in dat mailtje dat ze mijn (enkel) mijn e-mail via De Key heeft ontvangen. Ze heeft er dus naar moeten vragen. De Key heeft hier denk ik in beide gevallen de gegevens niet opgestuurd.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:48 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
TS, wat wordt hier nou mee bedoeld? Dit is dus twee weken vóór dat jij er officieel intrekt? Ik begrijp niet wat je bedoelt met "de tijd krijgt" hoezo de tijd krijgt. Stel je doet niks wat gebeurt er dan? Ik vind het erg vaag.
Ik belicht gewoon de (mogelijk) andere kant. Zo kom je uiteindelijk het dichtst bij de waarheid. En ik geef uiteraard al aan dat hij zo op mij overkomt, niet dat hij daadwerkelijk zo isquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:56 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Nou dat is gek dat je TS gierig noemt terwijl je er het fijne niet van weet, terwijl juist dat fijne hier van belang is!
In het contract staat het niet volgens mij. Blijkbaar is deze ongeschreven regel er in geslopen maar heeft dekey het na gelaten om het in het contract op te nemen? Zouden ze moeten doen want in principe is het een goede regel. Nieuwe huurder regelt met oude huurder of alle echter gelaten troep over genomen wordt of niet en zo ja voor hoeveel. Zo niet dan heeft de oude huurder 7 dagen om het er alsnog uit te slopen of zo.quote:Heeft dekey van tevoren heeft aangegeven dat TS contact moet zoeken met de oude huurder omdat die een vloer kwijt wil of dat dit alleen in het algemeen geďmpliceerd is door een regeltje uit het contract. Tevens is de procedure die TS schetst (vorige post) niet eenduidig.
Ja, en die dienen dat onderling te regelen. Als dit niet heeft plaatsgevonden omdat de nieuwe huurder nog niet in the picture is, is er geen reden om aan te nemen dat de volgende huurder de boel wel zal overnemen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:07 schreef nowkia het volgende:
[..]
Nee. Alleen de verhuurder en de huurder. (TS)
Ok dit is een duidelijker verhaal. Die twee weken, dat zijn dus 2 twee weken ná haar laatste maand en voor jou eerste maand?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:07 schreef emokid het volgende:
[..]
De contactgegevens van de oude en nieuwe huurder, nog specifieker ons e-mailadres en telefoonnummer, worden eenmalig uitgewisseld. Ik heb deze nooit ontvangen. Zij heeft mijn gegevens ook niet ontvangen, anders zet ze niet in dat mailtje dat ze mijn (enkel) mijn e-mail via De Key heeft ontvangen. Ze heeft er dus naar moeten vragen. De Key heeft hier denk ik in beide gevallen de gegevens niet opgestuurd.
Ze mag twee weken ná haar verhuizing nog eventueel iets regelen voor de overname, of iets eruit halen. Dit heeft ze nagelaten. Als zij immers 5 weken later alsnog mijn e-mail adres weet te regelen, kon zij dat ook in de daarvoor bestemde twee weken doen. Voor ¤130 ga ik zelf wel naar het kantoor toe in Amsterdam, mochten ze te lang doen over een antwoord.
Hoe dan ook wist de oude huurder heel goed dat er een vloer in lag. Ik wist dit echter niet, en trof pas een vloer aan na het tekenen van het contract. Is het mijn schuld, dat de oude huurder hier vijf weken de tijd voor neemt, in plaats van in de daarvoor bestemde twee weken, om contact met mij op te nemen?
Maar hij gebruit de vloer nog. En een vloer is maar één keer (goed) te leggen. Neemt niet weg dat de desbetreffende vloer bruikbaar kan zijn voor de nieuwe bewoner en er in het beste geval een voordeel kan zijn bij beide partijen. Nu heeft de TS al het voordeel naar zichzelf getrokken, chapeau hoor maar ga dan niet miepen als iemand opeens contact zoekt omdat je het zelf na hebt gelaten zonder enige actie uit te voeren met betrekking tot de vloer behalve dan dat je deze over hebt genomen door het er niet uit te slopen ookal ziet ie er niet uit.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Stuur ze een mailtje terug dat de vloer inmiddels door je verwijderd is, maar dat je er een aanhangwagen voor hebt moeten huren, dus de 40,- die ze je daarvoor schuldig is kan ze op rekeningnummer xxxxxxx t.n.v. xxxxxxxxxx storten.
(Moet niet gekker worden, als je je woning/kamer verlaat, dan neem je alles mee wat je mee wilt nemen. Niet 7 weken later alsnog spullen opeisen. Een dag later hoef je bij mij trouwens ook niet te proberen. Dan heb ik het al afgevoerd)
Nee, TS stelt zelf in de OP duidelijk wat de procedure is, en die is dat de nieuwe huurder 2 weken de tijd krijgt om iets te regelen met de oude huurder. Maar, zo dekt TS zichzelf direct in, heeft TS geen contactgegevens van de oude huurder gekregen via Dekey. En TS, gehaaid als hij/zij is, dacht bij zichzelf, ja, wacht even, die vloer bevalt me wel, ik krijg geen contactgegevens, dus ik zal wel gek zijn als ik slapende honden ga wakker maken, en heeft daarom zelf niet actief gegevens uitgevraagd want zoń gratis vloertje is altijd lekker nietwaar?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Doe eens even normaal zeg. TS huurt een kamer zoals ze die op dat moment aantreft. Hoe en wat de afspraken zijn tussen verhuurder en met de vorige bewoner is totaal niet van toepassing.
TS: gewoon negeren of het probleem neerleggen bij verhuurder, jij hebt er in principe niks mee te maken.
Lekker belangrijk wat jij of de rest van de wereld van de procedure vindt. Al is de procedure dat je een kanariegele broek aan moet hebben tijdens de afspraak en eerst achteruit 3 rondjes op je handen moet lopen terwijl je een braadworst moet eten en tegelijkertijd met vuurstenen je schaamhaar in de fik moet zetten, als dat de procedure is is dat de procedure, en als je tekent heb je je aan die procedure te houden.quote:
Dit. De vloer had er niet eens in mogen liggen. Het is of gestoffeerd en dan hoort de vloer erbij, of kaal opgeleverd. Prima als je geen moeite wilt doen om het eruit te halen en de nieuwe huurder het wilt overnemen, maar je kunt niet iemand ineens gaan dwingen te betalen voor je eigen nalatigheid. Je kunt het ook omdraaien, namelijk dat TS de vloer eruit laat halen en de kosten gaat verhalen op de oude huurder die dit had moeten doen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Officieel is het trouwens de bedoeling (bij de meeste woningbouwverenigingen) dat je je huis helemaal kaal oplevert.
Dus eigenlijk zit de vorige huurder fout, die heeft de vloer namelijk laten liggen, officieel mag dat niet eens tenzij je er afspraken over hebt gemaakt met de volgende huurder.
Maar goed, in de praktijk wordt daar niet moeilijk over gedaan, maar om er na 7 weken nog effe wat euro's voor te gaan vragen is belachelijk
Een vloer is nou niet iets waarvan je denkt, "goh zeg, de vorige bewoner is haar vloer vergeten!" Als die vloer er nog in ligt op de dag dat voor jou de huur in gaat, is het niet onredelijk om aan te nemen deze er geen belang meer bij had om de redenen die jij zelf aandraagt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar hij gebruit de vloer nog. En een vloer is maar één keer (goed) te leggen. Neemt niet weg dat de desbetreffende vloer bruikbaar kan zijn voor de nieuwe bewoner en er in het beste geval een voordeel kan zijn bij beide partijen. Nu heeft de TS al het voordeel naar zichzelf getrokken, chapeau hoor maar ga dan niet miepen als iemand opeens contact zoekt omdat je het zelf na hebt gelaten zonder enige actie uit te voeren met betrekking tot de vloer behalve dan dat je deze over hebt genomen door het er niet uit te slopen ookal ziet ie er niet uit.
De procedure is zo dat voordat je er gaat wonen, je een week of twee de tijd krijgt om met de oude huurder iets af te spreken over het eventueel overnemen van de vloer of wat dan ook.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, TS stelt zelf in de OP duidelijk wat de procedure is, en die is dat de nieuwe huurder 2 weken de tijd krijgt om iets te regelen met de oude huurder.
Lekker belangrijk wat een mondelijke procedure is als het in het contract totaal andersom staat.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat jij of de rest van de wereld van de procedure vindt. Al is de procedure dat je een kanariegele broek aan moet hebben tijdens de afspraak en eerst achteruit 3 rondjes op je handen moet lopen terwijl je een braadworst moet eten en tegelijkertijd met vuurstenen je schaamhaar in de fik moet zetten, als dat de procedure is is dat de procedure, en als je tekent heb je je aan die procedure te houden.
Die procedure staat niet op schrift.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat jij of de rest van de wereld van de procedure vindt. Al is de procedure dat je een kanariegele broek aan moet hebben tijdens de afspraak en eerst achteruit 3 rondjes op je handen moet lopen terwijl je een braadworst moet eten en tegelijkertijd met vuurstenen je schaamhaar in de fik moet zetten, als dat de procedure is is dat de procedure, en als je tekent heb je je aan die procedure te houden.
Aan hetgeen in de OP staat is niets duidelijk. TS stelt in de OP onduidelijk wat de procedure is en verduidelijkt dit een aantal posts hierboven. Dit blijkt echter anders te zijn dan wat jij hier stelt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, TS stelt zelf in de OP duidelijk wat de procedure is, en die is dat de nieuwe huurder 2 weken de tijd krijgt om iets te regelen met de oude huurder.
Dit, en voor de verhuurder om nog iets kwijt te kunnen raken omdat hij/zij het anders zelf zal moeten meenemen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
De procedure is zo dat voordat je er gaat wonen, je een week of twee de tijd krijgt om met de oude huurder iets af te spreken over het eventueel overnemen van de vloer of wat dan ook.
Ik heb het idee dat dit echt gaat om alles wat hij zou willen overnemen nu hij de kans heeft, omdat het anders weg is.
Ja, dus niet de ene moet er voor zorgen, maar als je wat wil overnemen moet je contact opnemen, en als je wat wil laten staan moet je contact op nemen. Wat me ook een stuk logischer lijkt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:18 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dit, en voor de verhuurder om nog iets kwijt te kunnen raken omdat hij/zij het anders zelf zal moeten meenemen.
Ze wist ook waar je woont; ze had ook gewoon even langs kunnen lopen, voor het zelfde geld.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:07 schreef emokid het volgende:
Ze mag twee weken ná haar verhuizing nog eventueel iets regelen voor de overname, of iets eruit halen. Dit heeft ze nagelaten. Als zij immers 5 weken later alsnog mijn e-mail adres weet te regelen, kon zij dat ook in de daarvoor bestemde twee weken doen. Voor ¤130 ga ik zelf wel naar het kantoor toe in Amsterdam, mochten ze te lang doen over een antwoord.
Ik lees nu net de duidelijkere uitleg van de procedure, maar kan dat niet rijmen met wat in de OP staat, in de OP staat toch echt dat de nieuwe huurder contact op moet nemen met de oude huurder a.d.h.v. cntactgegevens die DeKey niet heeft geleverd aan TS.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, dus niet de ene moet er voor zorgen, maar als je wat wil overnemen moet je contact opnemen, en als je wat wil laten staan moet je contact op nemen. Wat me ook een stuk logischer lijkt.
Hoho, niet alleen een andere vloer regelen, maar schijnbaar ook een andere vloer verwijderen én afvoeren!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat neemt nog steeds niet weg dat TS de vloer zag, op dat moment echt wel snapte dat dat een vraagteken was m.b.t. mogen hebben of niet, daarbij ook wel wist dat als oude huurder die vloer wilde, hij een andere vloer moest regelen maar daar geen geld voor heeft, en deed toen gewoon 1 + 1 = geen slapende honden wakker maken = gratis vloer.
Werkelijk? Je zult maar met dergelijke instanties te maken moeten hebbenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:24 schreef Ra-z het volgende:
Een maat van me heeft hetzelfde akkefietje gehad bij de Key maar dan als oude verhuurder.
'Normaal' gesproken is het zo bij de Key dat de vorige verhuurder aangeeft dat er iets ter overname is, als oud huurder kreeg je daar zelfs een formulier voor waar je de vraagprijs in moest zetten.
Dat word dan door deKey doorgegeven aan de nieuwe huurder die dan binnen 2 weken de overdracht kan regelen.
Nou is het typisch voor de Key dat ze dit gewoon niet doen of 'vergeten' te melden. Dus die maat hoorde van een ex-buurman dat er al een aantal weken een nieuwe huurder was.
Dus hij contact opgenomen met de key, die direct het mailadres van de bewoner doorstuurt met de melding, zoek het maar met hem uit.
Uiteindelijk is het er op neer gekomen dat die maat van me samen met een huismeester van de key heeft aangeklopt, na een hoop gekloot en gezeur, en heeft de huismeester de bewoner moeten vragen of te betalen voor de vloer en de gordijnen of ze moesten het eruit laten halen. Uiteindelijk heeft ie er ipv 150 100 euro gekregen omdat de nieuwe bewoner niet blij was met het vooruitzicht dat de vloer eruit moest
Maar dan is het deKey die er een potje van maakt en niet de nieuwe huurder.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:24 schreef Ra-z het volgende:
Een maat van me heeft hetzelfde akkefietje gehad bij de Key maar dan als oude verhuurder.
'Normaal' gesproken is het zo bij de Key dat de vorige verhuurder aangeeft dat er iets ter overname is, als oud huurder kreeg je daar zelfs een formulier voor waar je de vraagprijs in moest zetten.
Dat word dan door deKey doorgegeven aan de nieuwe huurder die dan binnen 2 weken de overdracht kan regelen.
Nou is het typisch voor de Key dat ze dit gewoon niet doen of 'vergeten' te melden. Dus die maat hoorde van een ex-buurman dat er al een aantal weken een nieuwe huurder was.
Dus hij contact opgenomen met de key, die direct het mailadres van de bewoner doorstuurt met de melding, zoek het maar met hem uit.
Uiteindelijk is het er op neer gekomen dat die maat van me samen met een huismeester van de key heeft aangeklopt, na een hoop gekloot en gezeur, en heeft de huismeester de bewoner moeten vragen of te betalen voor de vloer en de gordijnen of ze moesten het eruit laten halen. Uiteindelijk heeft ie er ipv 150 100 euro gekregen omdat de nieuwe bewoner niet blij was met het vooruitzicht dat de vloer eruit moest
Dat gaat lekker dan daar bij de key.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:24 schreef Ra-z het volgende:
Ach... Na 2 jaar en 3 maanden LIJKT het er nu eindelijk op dat een conflict rondom mijn servicekosten gedeeltelijk wordt opgelost. Ja gedeeltelijk, want de woningbouw schijnt zonder mij op de hoogte te stellen het voorschotbedrag te hebben verhoogd, terwijl dit al ruim 15 euro per maand te hoog was.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Werkelijk? Je zult maar met dergelijke instanties te maken moeten hebben
Ik snap niet wat je daarmee wil zeggen. TS heeft geen geld voor een vloer, zag in dit appartement een vloer liggen NA tekenen van contract (waarom zou je uberhaupt iets huren dat je nog niet gezien hebt?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:28 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Hoho, niet alleen een andere vloer regelen, maar schijnbaar ook een andere vloer verwijderen én afvoeren!
Maar als je dan niets hoort, dan ga je er toch vanuit dat de nieuwe huurder het niet hoefde en het dus niet wilde ondertekenen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:24 schreef Ra-z het volgende:
Wat ik ermee wil zeggen is dat TS opeens op de dag dat zijn huur in gaat geconfronteerd wordt met het feit dat er nog een oude vloer in ligt waar hij dus iets mee zal moeten. Jij vult wel héél wat zaken in hier, hoe kom je bij deze wijsheid? Er is niks vreemds aan om te verwachten dat een vloer bij de woning hoort zeker niet als deze er nog in ligt nadat de oude huurder al lang en breed vertrokken is. Het gaat hier niet om een laptop oid.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je daarmee wil zeggen. TS heeft geen geld voor een vloer, zag in dit appartement een vloer liggen NA tekenen van contract (waarom zou je uberhaupt iets huren dat je nog niet gezien hebt?) en dacht toen makkelijk een vloertje geregeld te hebben.
In het voordeel van TS, en in het algemeen gebruikelijk bij huurwoningen.quote:De uitleg van TS verderop in het topic wijkt behoorlijk af van de uitleg in de OP, in die zin dat de uitleg verderop in het topic in het voordeel van TS spreekt. Ik vraag me dan af waarom die uitleg niet direct in de OP staat, aangezien die 2 stukken uitleg tegen elkaar in lijken te gaan.
Precies.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:32 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar als je dan niets hoort, dan ga je er toch vanuit dat de nieuwe huurder het niet hoefde en het dus niet wilde ondertekenen?
Ik had echt gezegd "krijg de klere maar". Ik ga niet 2 mafkezen een vloer laten slopen waar ik alles al op gebouwd heb, ik ga niet bij het huren een oude vloer afbreken en weg laten halen (wat nog wat kan kosten ook) en een nieuwe inbouwen als de oude goed is.
En al helemaal niet 150 euro betalen omdat iemand dat graag wil hebben.
Je leest niet goed. Bij bezichtiging is de oude huurder er doorgaans helemaal niet bij. Logisch ook, want die woont daar dan al niet meerquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:08 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja, en die dienen dat onderling te regelen. Als dit niet heeft plaatsgevonden omdat de nieuwe huurder nog niet in the picture is, is er geen reden om aan te nemen dat de volgende huurder de boel wel zal overnemen.
Hij heeft het natuurlijk gezien met spullen van de vorige eigenaar er in. Toen besloten het te nemen, en zag pas bij binnenkomst met al zijn spullen de vloer. Om die er nou uit te halen en een ander er in te leggen is dan onzinnig.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je daarmee wil zeggen. TS heeft geen geld voor een vloer, zag in dit appartement een vloer liggen NA tekenen van contract (waarom zou je uberhaupt iets huren dat je nog niet gezien hebt?) en dacht toen makkelijk een vloertje geregeld te hebben.
De uitleg van TS verderop in het topic wijkt behoorlijk af van de uitleg in de OP, in die zin dat de uitleg verderop in het topic in het voordeel van TS spreekt. Ik vraag me dan af waarom die uitleg niet direct in de OP staat, aangezien die 2 stukken uitleg tegen elkaar in lijken te gaan.
Misschien heeft dekey ook wel zijn woonadres gegeven, dan staat die vloerman straks ineens voor de deur!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja en wat verandert dat aan de zaak? Als de vorige bewoner er niet meer woont bij bezichting is het zelfs NOG vreemder dat TS er vanuit moet gaan dat hij nog aan een de vorige bewoner moet betalen voor die vloerquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef nowkia het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Bij bezichtiging is de oude huurder er doorgaans helemaal niet bij. Logisch ook, want die woont daar niet meerMet huurder doelde ik op TS. Dat was ook de enige reden dat ik op die post reageerde.
Wat wil hij gaan doen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien heeft dekey ook wel zijn woonadres gegeven, dan staat die vloerman straks ineens voor de deur!
Waarom zou dat logisch zijn? Als ik weet dat ik over twee maanden mijn huur opzeg, kan de verhuurder toch langs komen met potentiële nieuwe huurders voor een bezichtiging. Daar hoef ik toch niet voor verhuisd te zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef nowkia het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Bij bezichtiging is de oude huurder er doorgaans helemaal niet bij. Logisch ook, want die woont daar dan al niet meerMet huurder doelde ik op TS. Dat was ook de enige reden dat ik op die post reageerde.
Die vloerman/vrouw zal vast nog wel weten waar ze zelf gewoond heeft....quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien heeft dekey ook wel zijn woonadres gegeven, dan staat die vloerman straks ineens voor de deur!
Nog niet eens aan gedacht, als TS hem had weggehaald en een eigen er in had gegooid, had hij later ook nog gepakt kunnen worden op het niet opleveren in oorspronkelijke staat.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef Limburg82 het volgende:
Ts heeft een kamer gehuurd in de staat zoals dezenu is en is dan ook verplicht deze indezelfde staat terug te brengen bij einde huur. Met vloer dus.
En dit ja, ik snap echt helemaal niet wat door logisch aan is. Beide gevallen kunnen voorkomen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:37 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Waarom zou dat logisch zijn? Als ik weet dat ik over twee maanden mijn huur opzeg, kan de verhuurder toch langs komen met potentiële nieuwe huurders voor een bezichtiging. Daar hoef ik toch niet voor verhuisd te zijn.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die vloerman/vrouw zal vast nog wel weten waar ze zelf gewoond heeft....
Officieel is de procedure dit bij dekey.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Precies.
De verhuurder gaat er in deze constructie van uit dat de volgende huurder alle oude meuk overneemt van de vorige huurder.
Ts heeft een kamer gehuurd in de staat zoals dezenu is en is dan ook verplicht deze indezelfde staat terug te brengen bij einde huur. Met vloer dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |