Dit is in mijn ogen een vrij bizar verzoek. Ten eerste omdat je niet 7 weken gaat wachten om contact op te nemen met iemand om je vloer te verkopen. De vloer die ze zelf eruit kon halen, op de laatste dag dat ze ging verhuizen, omdat ze immers niets hoorde van mij omdat ik haar contactgegevens niet kreeg van dekey. Ik heb het idee dat deze persoon geld nodig heeft en op deze manier iets probeert los te weken van mij. Wat moet ik nu doen?quote:Hoi!
Via de verhuurder heb ik jou mail adres gekregen.
Bij het verlaten van jou huidige kamer heb ik aangegeven dat ik mijn vloer ter overname aan wil bieden.
Omdat ik nog niks had gehoord neem ik even contact met je op.
Mocht je interesse hebben in de vloer, kun je deze overnemen (met ondervloer) voor 130 euro.
Anders kunnen we even een afspraak maken dat ik m een keertje kom ophalen?
Ik hoor graag van je.
Met vriendelijke groet,
Ja, aan dikke pech zit ook te denken. Dit kan gewoon niet. Je gaat niet een maand wachten en dan vragen om 130 euro voor je vloer, die je er zelf uit kon halen toen je vertrok.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:46 schreef Mirjam het volgende:
Terugsturen dat ze daar rijkelijk laat mee zijn en dergelijke zaken voor een verhuizing geregeld worden.
Dikke pech dus.
Vond ik ook al vreemd. Kan ik Dekey hierop aanspreken?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
sowieso een wanvertoning dat ze je emailadres zomaar geven.
Lijkt me wel grappig om de die vloer te laten ophalenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef emokid het volgende:
[..]
Ja, aan dikke pech zit ook te denken. Dit kan gewoon niet. Je gaat niet een maand wachten en dan vragen om 130 euro voor je vloer, die je er zelf uit kon halen toen je vertrok.
Ik heb het contract getekend en nam de kamer over zoals die is.
ook dat, ik zou even heel erg boos worden op de verhuurcorporatiequote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
sowieso een wanvertoning dat ze je emailadres zomaar geven.
Ja inderdaad, maar dan met de poten van TS' meubels afblijven, benieuwd hoe de mailer dat gaat doenquote:Lijkt me wel grappig om de die vloer te laten ophalenEn dan lekker met een kopje koffie erbij gaan zitten "lukt ut"?
Maar nee, lekker pech gehad. Als ze lastig worden de verhuurder bellen en hun het laten oplossen.
inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:51 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ook dat, ik zou even heel erg boos worden op de verhuurcorporatie
Klacht neerleggen bij CBP?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:08 schreef emokid het volgende:
Heb net met ze gebeld. Ze waren erg ongeïnteresseerd in mijn klacht en eindigden het gesprek met, "Nou, ja, ja..". Ik weet niet wat ik van Dekey moet denken, maar ik ben nog bozer dan eerst. Ik ga haar maar even mailen dat ze het met Dekey moet uitvechten, en dat dit geen manieren zijn
Zou ik ook doen. Niet op reageren. Die vorige huurder hoef je ook niet binnen te laten. Waait wel over. Jij hebt de woning overgenomen zoals die op dat moment is. Jij hebt geen contract/verplichtingen met de vorige huurder.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:14 schreef Apuleius het volgende:
Blokkeren in je mail en verder niet op reageren. Laminaat weer vasttikken en lekker blijven zitten waar je zit.
Denk niet dat TS hier op zit te wachten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou de vloer laten ophalen... Gewoon omdat het kan.
Hoezo, die vloer ligt er niet eens goed in?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:32 schreef nowkia het volgende:
[..]
Denk niet dat TS hier op zit te wachten.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoezo, die vloer ligt er niet eens goed in?
Gewoon bij ikea nieuwe vloer halen, of een stuk resttapijt erin knallen voor een paar 10tjes.
quote:Ik heb het maar voor lief genomen omdat ik geen tijd én geld heb om het te vervangen.
Geen tijd hebben... Als student... Me reet... Geld kan ik inkomen, daarom zei ik, stuk resttapijt halen..quote:
Lekker denigrerend. Denk dat de TS ook geen zin heeft om z'n huis overhoop te halen voor deze onzin.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen tijd hebben... Als student... Me reet... Geld kan ik inkomen, daarom zei ik, stuk resttapijt halen..
Hoe weet jij of ik tijd heb? Wat als ik naast twee baantjes en ook nog eens bijna elke dag college heb? Ik waardeer je "inbreng", maar ik moet wel dom zijn om haar mijn vloer te geven, of 130 euro te betalen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen tijd hebben... Als student... Me reet... Geld kan ik inkomen, daarom zei ik, stuk resttapijt halen..
Maar de procedure is toch dat jij contact opneemt met de oude huurder... Dat heb je niet gedaan... Dat je geen gegevens had, tja zij komt ook aan jouw gegevens...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:37 schreef emokid het volgende:
[..]
Hoe weet jij of ik tijd heb? Wat als ik naast twee baantjes en ook nog eens bijna elke dag college heb? Ik waardeer je "inbreng", maar ik moet wel dom zijn om haar mijn vloer te geven, of 130 euro te betalen.
Ik heb (1) geen gegevens ontvangen van de oude huurder, van de De Key. (2) Ik ben niet verplicht om contact op te nemen over een eventuele overname van wat dan ook. (3) Als zij nu contact op kan nemen met mij, dan had ze dat ook kunnen doen voordat ze ging verhuizen. (4) Het is gewoon erg dom van de oude huurder om alles erin te laten zitten, terwijl iemand een gloednieuw huurcontract tekent voor dezelfde kamer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar de procedure is toch dat jij contact opneemt met de oude huurder... Dat heb je niet gedaan... Dat je geen gegevens had, tja zij komt ook aan jouw gegevens...
Ze neemt contact met mij op. 49 dagen na verhuizing. Hoe nalatig ben je dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:47 schreef jogy het volgende:
ff omgedraaid trouwens, dekey geeft aan dat je de overname van het gedoe twee weken krijgt om het te regelen en dat heb je niet gedaan (omdat dekey dus de persoonsgegevens niet heeft over gedragen, niet de fout van de oud-huurder). Nu neemt de oud huurder contact met jou op om alsnog iets te regelen. Ik vind het niet zo vreemd eigenlijk. De schuld ligt hier bij dekey en niet de oud-huurder.
Waarom? Waar staat dat dat moet? Je verzint nu een regel. Ik ben niets verplicht.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:48 schreef jogy het volgende:
En als je niet op de overname in wilde gaan had je de vloer eruit moeten halen.
Nee hoor, ik ben blij dat mn schooltijd voorbij is...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:43 schreef emokid het volgende:
[..]
Ik heb (1) geen gegevens ontvangen van de oude huurder, van de De Key. (2) Ik ben niet verplicht om contact op te nemen over een eventuele overname van wat dan ook. (3) Als zij nu contact op kan nemen met mij, dan had ze dat ook kunnen doen voordat ze ging verhuizen. (4) Het is gewoon erg dom van de oude huurder om alles erin te laten zitten, terwijl iemand een gloednieuw huurcontract tekent voor dezelfde kamer.
Is dit jouw vloer toevallig?
Ik neem de vloer voor lief, en omdat het mij uitkwam door de nalatigheid van de oude huurder. Daar hoef ik niet eens om te liegen. Dit bespaart mij zoals ik zei tijd en geld. Dat de oude huurder hier anderhalve maand later mee aan komt zetten niet bizar is in jouw ogen, is veelzeggend over je perceptie van de situatie.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben blij dat mn schooltijd voorbij is...
Als je de vloer niet had willen overnemen had je m eruit moeten halen. Je wist dat er voor die overname nog wel wat geregeld moest worden.
Zij kon misschien niet weten dat er al een nieuwe huurder is... Dat is misschien naief... Maar net zo naief om te denken dat als de procedure is dat je binnen 2 weken afspreekt met de oude huurder over de overname, dat je dan wegkomt met het verhaal ik had haar gegevens niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:51 schreef emokid het volgende:
[..]
Ik neem de vloer voor lief, en omdat het mij uitkwam door de nalatigheid van de oude huurder. Daar hoef ik niet eens om te liegen. Dit bespaart mij zoals ik zei tijd en geld. Dat de oude huurder hier anderhalve maand later mee aan komt zetten niet bizar is in jouw ogen, is veelzeggend over je perceptie van de situatie.
En jij had twee weken om contact te zoeken en dat heb jij nagelaten. Een belletje/mailtje naar dekey was makkelijk geweest en was er niets aan de hand geweest. De eerst schuldige is dekey, daarna laat jij na om er even een telefoontje van een paar minuten of een mailtje van een paar regels tegenaan te gooien en je geeft haar de schuld omdat ze jou de tijd geeft om het te regelen maar na 49 dagen alsnog het heft in eigen hand neemt? Vind ik vreemd eigenlijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:48 schreef emokid het volgende:
[..]
Ze neemt contact met mij op. 49 dagen na verhuizing. Hoe nalatig ben je dan?
Je kreeg het toch te horen van dekey dus ik verzin niks. Joh, misschien heeft ze trouwens wettelijk geen poot om op te staan kan je het geld lekker in je eigen studentenzak houden maar echt tof is het niet.quote:Waarom? Waar staat dat dat moet? Je verzint nu een regel. Ik ben niets verplicht.
1 2 3 4 5 6 | Your message did not reach some or all of the intended recipients. Subject: <ONDERWERP> Sent: 03/09/2012 14:53 The following recipient(s) cannot be reached: ‘mailadres@domein.com’ on 03/10/2012 14:53 #411 Mailbox does not exist at this domain |
Wanneer het zo zou zijn dat er nog geen nieuwe huurder was toen de vorige huurder vertrok, heeft deze sowieso geen poot om op te staan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zij kon misschien niet weten dat er al een nieuwe huurder is... Dat is misschien naief... Maar net zo naief om te denken dat als de procedure is dat je binnen 2 weken afspreekt met de oude huurder over de overname, dat je dan wegkomt met het verhaal ik had haar gegevens niet.
Dat weet je niet... Als TS de vloer niet wilde en dat 5 weken terug al had gezegd, had ze m misschien meteen komen halen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:56 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Wanneer het zo zou zijn dat er nog geen nieuwe huurder was toen de vorige huurder vertrok, heeft deze sowieso geen poot om p st staan.
Wat nu, wanneer TS had gezegd dat hij die vloer helemaal niet wilde? Zou de vorige huurder dan 5 weken komen om de vloer eruit te halen? Dacht het niet.
Dit.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:59 schreef Limburg82 het volgende:
Ja, je biedt iets aan. Oftewel je verkoopt iets. Als verkoper moet je dan in actie komen.
Wanneer je bij mij voor de deur een wasmachine dumpt. Kun je mij 5 weken later ook niet een rekening sturen.
O ja. Die is ook goed.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:00 schreef erikkll het volgende:
Anders antwoord je dat je de vloer na 5 weken al lang hebt weggegooid!
Dat dus inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
TS, je bent een pauper. Je hebt geen info gekregen van DeKey en daar heb je zelf ook niet naar gevaagd, omdat je toen al bij jezelf dacht 'heyyy, das lekker, een vloertje voor niks (Want je wist goed dat die vloer niet van jou is) dus ik laat het fijn zo', gewoon, omdat dat voordeliger was voor jou.
Maar nu is de rechtmatige eigenaar van die vloer achter jouw gegevens gekomen, en dan wil je hier op Fok! je gelijk komen halen? Je hebt geen gelijk, je bent een pauper. Jij had actief die gegevens van vorige huurder moeten uitvragen, maar dat heb je met voorbedachte rade niet gedaan.
Wat een onzin, als de vorige huurder geld had willen hebben voor de vloer dan had ze dat moeten regelen met de nieuwe huurder op het moment van sleuteloverdracht.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
TS, je bent een pauper. Je hebt geen info gekregen van DeKey en daar heb je zelf ook niet naar gevaagd, omdat je toen al bij jezelf dacht 'heyyy, das lekker, een vloertje voor niks (Want je wist goed dat die vloer niet van jou is) dus ik laat het fijn zo', gewoon, omdat dat voordeliger was voor jou.
Maar nu is de rechtmatige eigenaar van die vloer achter jouw gegevens gekomen, en dan wil je hier op Fok! je gelijk komen halen? Je hebt geen gelijk, je bent een pauper. Jij had actief die gegevens van vorige huurder moeten uitvragen, maar dat heb je met voorbedachte rade niet gedaan.
Maar na 49 dagen opeens contact opnemen dat je geld wil is ook bijzonder slecht. Dat is echt alleen komen zeiken om geld, aangezien ze dondersgoed weet dat hij al alles klaar heeft in dat huis qua spullen, en dat het een klote karwei is van meerdere dagen om de vloer eruit en een nieuwe erin te krijgen.quote:
Dan negeer je haar toch gewoon lekker, wat jij wil. Jij wil gewoon een gratis vloertje en begint nu te miepen dat er iemand lang na de datum dat JIJ het geregeld had moeten hebben volgens dekey alsnog contact zoekt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |