abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117544570
Ik zal de situatie zo duidelijk mogelijk proberen te schetsen:

Ik ben via Dekey in Amsterdam verhuisd naar Diemen. Dit is mijn derde verhuizing alweer die ik via dekey en/of duwo geregeld heb, die weer samenwerken met studentenwoningweb. De procedure is zo dat voordat je er gaat wonen, je een week of twee de tijd krijgt om met de oude huurder iets af te spreken over het eventueel overnemen van de vloer of wat dan ook.

Ik heb echter bij het verhuizen via dekey, geen contactgegevens ontvangen van de oude huurder. Hoe dan ook ben ik precies 5 weken geleden verhuisd en heb ik toen mijn contract getekend. Ik trof een laminaat vloer aan die er zelf in gelegd is, omdat het er vrij krakkemikkig uit ziet en hier en daar zelfs niet in elkaar is geklikt. Ik heb het maar voor lief genomen omdat ik geen tijd én geld heb om het te vervangen.

Nu, 5 weken na mijn verhuizing en het tekenen van het huurcontract, en maar liefst 7 weken nadat de oude huurder uit de kamer is vertrokken, krijg ik de volgende mail:

quote:
Hoi!

Via de verhuurder heb ik jou mail adres gekregen.
Bij het verlaten van jou huidige kamer heb ik aangegeven dat ik mijn vloer ter overname aan wil bieden.
Omdat ik nog niks had gehoord neem ik even contact met je op.

Mocht je interesse hebben in de vloer, kun je deze overnemen (met ondervloer) voor 130 euro.
Anders kunnen we even een afspraak maken dat ik m een keertje kom ophalen?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Dit is in mijn ogen een vrij bizar verzoek. Ten eerste omdat je niet 7 weken gaat wachten om contact op te nemen met iemand om je vloer te verkopen. De vloer die ze zelf eruit kon halen, op de laatste dag dat ze ging verhuizen, omdat ze immers niets hoorde van mij omdat ik haar contactgegevens niet kreeg van dekey. Ik heb het idee dat deze persoon geld nodig heeft en op deze manier iets probeert los te weken van mij. Wat moet ik nu doen?
pi_117544609
Terugsturen dat ze daar rijkelijk laat mee zijn en dergelijke zaken voor een verhuizing geregeld worden.
Dikke pech dus.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_117544651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:46 schreef Mirjam het volgende:
Terugsturen dat ze daar rijkelijk laat mee zijn en dergelijke zaken voor een verhuizing geregeld worden.
Dikke pech dus.
Ja, aan dikke pech zit ook te denken. Dit kan gewoon niet. Je gaat niet een maand wachten en dan vragen om 130 euro voor je vloer, die je er zelf uit kon halen toen je vertrok.

Ik heb het contract getekend en nam de kamer over zoals die is.
  PR/Manusje van alles woensdag 3 oktober 2012 @ 13:50:15 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_117544752
sowieso een wanvertoning dat ze je emailadres zomaar geven. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:50:44 #5
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_117544773
Dit mag de verhuurder lekker regelen, heb jij niks mee van doen.

Triest ook dat zomaar jouw mailadres wordt gegeven...
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_117544788
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Vond ik ook al vreemd. Kan ik Dekey hierop aanspreken?
pi_117544789
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef emokid het volgende:

[..]

Ja, aan dikke pech zit ook te denken. Dit kan gewoon niet. Je gaat niet een maand wachten en dan vragen om 130 euro voor je vloer, die je er zelf uit kon halen toen je vertrok.

Ik heb het contract getekend en nam de kamer over zoals die is.
Lijkt me wel grappig om de die vloer te laten ophalen :P En dan lekker met een kopje koffie erbij gaan zitten "lukt ut"?

Maar nee, lekker pech gehad. Als ze lastig worden de verhuurder bellen en hun het laten oplossen.
pi_117544813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ook dat, ik zou even heel erg boos worden op de verhuurcorporatie
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:52:12 #9
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_117544843
quote:
Lijkt me wel grappig om de die vloer te laten ophalen :P En dan lekker met een kopje koffie erbij gaan zitten "lukt ut"?

Maar nee, lekker pech gehad. Als ze lastig worden de verhuurder bellen en hun het laten oplossen.
Ja inderdaad, maar dan met de poten van TS' meubels afblijven, benieuwd hoe de mailer dat gaat doen :)
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:52:15 #10
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_117544847
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:51 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ook dat, ik zou even heel erg boos worden op de verhuurcorporatie
inderdaad.
knolraap en lof schorseneren en prei
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:52:46 #11
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117544867
Jouw probleem niet. Dit soort dingen wordt voor de verhuizing afgerond, via de verhuurder bij voorkeur. Bizar dat de key jouw persoonlijke gegevens heeft gegeven / zou hebben gegeven. Check dus eerst even bij de verhuurder wat hun kant van het verhaal is.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117545121
Dat klinkt inderdaad als iemand die geld nodig heeft, 7 weken :') Dit had ze voor de verhuizing moeten regelen. Vaak heeft een verhuurder ook wel standaardformulieren waar op gezet wordt wat overgenomen wordt met handtekeningen zodat de verhuurder de boel er niet uit trekt. Normaalgesproken mag je geen dingen achterlaten in de woning, dus het is al bizar dat ze überhaupt verwacht dat die vloer en nog is en zéker dat ze er nu nog geld voor kan vangen ook.
Gaat nergens over dit.

Én: de verhuurder had jou háár adres moeten geven en niet jouw adres aan jan en alleman verstrekken. Ik zou ze daar ook echt even op aanspreken.
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:05:58 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117545356
Je kan een rekening terugsturen voor het verwijderen van de vloer... Of een rekening voor 5 weken opslag, overeenkomend met 5 weken volledige huur...
censuur :O
pi_117545479
Heb net met ze gebeld. Ze waren erg ongeďnteresseerd in mijn klacht en eindigden het gesprek met, "Nou, ja, ja..". Ik weet niet wat ik van Dekey moet denken, maar ik ben nog bozer dan eerst. Ik ga haar maar even mailen dat ze het met Dekey moet uitvechten, en dat dit geen manieren zijn
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:12:29 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117545614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:08 schreef emokid het volgende:
Heb net met ze gebeld. Ze waren erg ongeďnteresseerd in mijn klacht en eindigden het gesprek met, "Nou, ja, ja..". Ik weet niet wat ik van Dekey moet denken, maar ik ben nog bozer dan eerst. Ik ga haar maar even mailen dat ze het met Dekey moet uitvechten, en dat dit geen manieren zijn
Klacht neerleggen bij CBP?
censuur :O
pi_117545689
Blokkeren in je mail en verder niet op reageren. Laminaat weer vasttikken en lekker blijven zitten waar je zit.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:17:52 #17
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117545831
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:14 schreef Apuleius het volgende:
Blokkeren in je mail en verder niet op reageren. Laminaat weer vasttikken en lekker blijven zitten waar je zit.
Zou ik ook doen. Niet op reageren. Die vorige huurder hoef je ook niet binnen te laten. Waait wel over. Jij hebt de woning overgenomen zoals die op dat moment is. Jij hebt geen contract/verplichtingen met de vorige huurder.
pi_117545889
Thanks voor het advies mensen. Ik ga haar toch maar niet mailen. Dekey kennende zullen ze nu ook wel mijn telefoonnummer doorgeven. Als dat echt gebeurt dan ga ik echt een klacht indienen.

Nu kwamen ze namelijk met het smoesje dat bij "alle overnamen, de e-mail adressen worden uitgewisseld".
pi_117545892
Terugmailen dat het een leuke poging was om nog geld los te krijgen maar dat je toch echt er niet gaat intrappen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117545960
Ik zou de vloer laten ophalen... Gewoon omdat het kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117546327
Beschermings persoons gegevens wet kennen ze zeker niet bij De Key...
En Door!
pi_117546461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou de vloer laten ophalen... Gewoon omdat het kan.
Denk niet dat TS hier op zit te wachten.
pi_117546519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:32 schreef nowkia het volgende:

[..]

Denk niet dat TS hier op zit te wachten.
Hoezo, die vloer ligt er niet eens goed in?

Gewoon bij ikea nieuwe vloer halen, of een stuk resttapijt erin knallen voor een paar 10tjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:33:45 #24
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117546554
Een duidelijk gevalletje "pech gehad, te laat!"
En ik zou zeker een klacht indienen tegen die verhuurclub. Schandalig, nooit gehoord van bescherming persoonsgegevens en privacy?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117546578
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoezo, die vloer ligt er niet eens goed in?

Gewoon bij ikea nieuwe vloer halen, of een stuk resttapijt erin knallen voor een paar 10tjes.
quote:
Ik heb het maar voor lief genomen omdat ik geen tijd én geld heb om het te vervangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')