abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:04:46 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547689
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:00 schreef emokid het volgende:

[..]

Dit.
Dan negeer je haar toch gewoon lekker, wat jij wil. Jij wil gewoon een gratis vloertje en begint nu te miepen dat er iemand lang na de datum dat JIJ het geregeld had moeten hebben volgens dekey alsnog contact zoekt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:06:55 #52
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117547779
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan negeer je haar toch gewoon lekker, wat jij wil. Jij wil gewoon een gratis vloertje en begint nu te miepen dat er iemand lang na de datum dat JIJ het geregeld had moeten hebben volgens dekey alsnog contact zoekt.
Hoezo gratis vloer? Die zat erin dus hoort gewoon bij het appartement.
Of zou hij ook apart moeten betalen voor de ramen en de deuren?

De vorige huurster had het moeten regelen vóór de sleuteloverdracht als zij de vloer mee had willen nemen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_117547789
Waarom moet een nieuwe huurder contact zoeken met de oude over eventuele overname? De nieuwe huurder heeft geen zak met de oude huurder te maken en huurt van DeKey zoals de staat waarin het wordt aangeboden (met vloer). Dat die vloer van iemand anders is had de vorige huurder of DeKey eerder moeten aangeven. Straks gaat ze nog zeggen dat ze ook de keukenkastjes zelf had vervangen en graag terug wil.

Volgens mij heb je geen reet met de vorige huurder te maken.
pi_117547791
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar is dat sowieso niet raar?
Dat de gene die er in komt contact moet zoeken?
Als je wat kwijt wil of wil laten liggen neem je toch contact op met de nieuwe huurder of ze interesse hebben, zodat je rustig een prijs kan afspreken, of het mee kan nemen?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:07:50 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547819
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar na 49 dagen opeens contact opnemen dat je geld wil is ook bijzonder slecht. Dat is echt alleen komen zeiken om geld, aangezien ze dondersgoed weet dat hij al alles klaar heeft in dat huis qua spullen, en dat het een klote karwei is van meerdere dagen om de vloer eruit en een nieuwe erin te krijgen.
Of iemand geeft de nieuwe huurder het voordeel van de twijfel en wacht nog wat langer. Er zijn duizenden redenen waarom mensen lang wachten om contact te zoeken. Met genoeg van dit gezeik tussen nieuwe en oude huurders zal dekey gewoon besluiten dat de nieuwe kamers leeg opgeleverd moeten worden. kan je altijd een vloertje kopen. Ook leuk.
Vrijheid
pi_117547855
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Of iemand geeft de nieuwe huurder het voordeel van de twijfel en wacht nog wat langer. Er zijn duizenden redenen waarom mensen lang wachten om contact te zoeken. Met genoeg van dit gezeik tussen nieuwe en oude huurders zal dekey gewoon besluiten dat de nieuwe kamers leeg opgeleverd moeten worden. kan je altijd een vloertje kopen. Ook leuk.
Als ik een appartement huur waar een vloer in ligt en ik verder er helemaal niets over hoor ga ik er vanuit dat het bij het appartement hoort.
pi_117547861
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:07 schreef _VoiD_ het volgende:
Waarom moet een nieuwe huurder contact zoeken met de oude over eventuele overname? De nieuwe huurder heeft geen zak met de oude huurder te maken en huurt van DeKey zoals de staat waarin het wordt aangeboden (met vloer). Dat die vloer van iemand anders is had de vorige huurder of DeKey eerder moeten aangeven. Straks gaat ze nog zeggen dat ze ook de keukenkastjes zelf had vervangen en graag terug wil.

Volgens mij heb je geen reet met de vorige huurder te maken.
Omdat dat blijkbaar de procedure is??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117547877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat dat blijkbaar de procedure is??
Enorm rare procedure.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:09:17 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117547881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hoezo gratis vloer? Die zat erin dus hoort gewoon bij het appartement.
Of zou hij ook apart moeten betalen voor de ramen en de deuren?

De vorige huurster had het moeten regelen vóór de sleuteloverdracht als zij de vloer mee had willen nemen.
De vloer zat erin en de deuren plus plafond en ramen ook ja. Het laminaat op de betonnen vloer hoort er niet standaard bij blijkbaar dus is het wel zo netjes om het te regelen, ookal is het 49 dagen later. Wees geen gier.
Vrijheid
pi_117547882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Murdera het volgende:

[..]

Als ik een appartement huur waar een vloer in ligt en ik verder er helemaal niets over hoor ga ik er vanuit dat het bij het appartement hoort.
Tenzij je van tevoren op de hoogte bent dat een vloer ter overname is?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:09:30 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117547887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
TS, je bent een pauper. Je hebt geen info gekregen van DeKey en daar heb je zelf ook niet naar gevaagd, omdat je toen al bij jezelf dacht 'heyyy, das lekker, een vloertje voor niks (Want je wist goed dat die vloer niet van jou is) dus ik laat het fijn zo', gewoon, omdat dat voordeliger was voor jou.

Maar nu is de rechtmatige eigenaar van die vloer achter jouw gegevens gekomen, en dan wil je hier op Fok! je gelijk komen halen? Je hebt geen gelijk, je bent een pauper. Jij had actief die gegevens van vorige huurder moeten uitvragen, maar dat heb je met voorbedachte rade niet gedaan.
Doe eens even normaal zeg. TS huurt een kamer zoals ze die op dat moment aantreft. Hoe en wat de afspraken zijn tussen verhuurder en met de vorige bewoner is totaal niet van toepassing.

TS: gewoon negeren of het probleem neerleggen bij verhuurder, jij hebt er in principe niks mee te maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_117547901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Enorm rare procedure.
Studentenwoningen...
pi_117547924
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Doe eens even normaal zeg. TS huurt een kamer zoals ze die op dat moment aantreft. Hoe en wat de afspraken zijn tussen verhuurder en met de vorige bewoner is totaal niet van toepassing.

TS: gewoon negeren of het probleem neerleggen bij verhuurder, jij hebt er in principe niks mee te maken.
De verhuurder zal waarschijnlijk verwijzen naar de regels, namelijk dat hij contact had moeten zoeken over de vloer.
pi_117547934
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tenzij je van tevoren op de hoogte bent dat een vloer ter overname is?
Daar kan ik geen duidelijkheid over terugvinden in de OP.
Was dat bekend TS?
pi_117547939
Officieel is het trouwens de bedoeling (bij de meeste woningbouwverenigingen) dat je je huis helemaal kaal oplevert.
Dus eigenlijk zit de vorige huurder fout, die heeft de vloer namelijk laten liggen, officieel mag dat niet eens tenzij je er afspraken over hebt gemaakt met de volgende huurder.

Maar goed, in de praktijk wordt daar niet moeilijk over gedaan, maar om er na 7 weken nog effe wat euro's voor te gaan vragen is belachelijk
٩๏̯͡๏)۶
pi_117547964
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef jogy het volgende:

[..]

De vloer zat erin en de deuren plus plafond en ramen ook ja. Het laminaat op de betonnen vloer hoort er niet standaard bij blijkbaar dus is het wel zo netjes om het te regelen, ookal is het 49 dagen later. Wees geen gier.
Dan had ze de vloer eruit moeten halen en mee moeten nemen. :)
pi_117547999
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef Murdera het volgende:

[..]

Daar kan ik geen duidelijkheid over terugvinden in de OP.
Was dat bekend TS?
quote:
De procedure is zo dat voordat je er gaat wonen, je een week of twee de tijd krijgt om met de oude huurder iets af te spreken over het eventueel overnemen van de vloer of wat dan ook.
Ik maak dat op uit de OP. TS wist van tevoren dat een vloer of wat dan ook, ter overname was.
pi_117548008
Stel nu hypothetisch dat de nieuwe huurder de oude vloer niet mooi vond en eruit had geflikkerd. Dan had volgens de heldere lichten in dit topic dus alsnog betaald moeten worden het "overnemen" van de vloer?
pi_117548020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De verhuurder zal waarschijnlijk verwijzen naar de regels, namelijk dat hij contact had moeten zoeken over de vloer.
Maar ook al doe ik dat niet, en ben ik even in dit geval nalatig.. dan neem je toch je vloer mee op de laatste dag? Indien je niets hoort, en indien ik geen contact heb opgenomen. Hoe bizar is het dat je je vloer erin laat, en 49 dagen later hoopt hem terug te krijgen?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:12 schreef _VoiD_ het volgende:
Stel nu hypothetisch dat de nieuwe huurder de oude vloer niet mooi vond en eruit had geflikkerd. Dan had volgens de heldere lichten in dit topic dus alsnog betaald moeten worden het "overnemen" van de vloer?
Precies.
pi_117548030
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:11 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dan had ze de vloer eruit moeten halen en mee moeten nemen. :)
Of je komt in overeenstemming met de nieuwe huurder dat de vloer mag blijven liggen en krijgt nog iets terug voor de vloer.
pi_117548040
Heb je nou echt eerst een topic geopend voordat je gewoon haar teruggemaild hebt over haar kant van het verhaal? Dat mailtje van haar komt vrij beschaafd over op mij.

Misschien is ze wel een passief type die tevens eerst druk was met haar eigen verhuizing en er van uit ging wel wat van die verhuurtoko te horen. Dat die verhuurtoko de zaken niet goed regelt mag duidelijk zijn, maar je zou ook gewoon een gesprek aan kunnen gaan met de persoon in kwestie.

Maar nee, naar fok rennen is natuurlijk minder eng.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:13:37 #72
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117548045
Ach als ze echt blijven zeuren gewoon zeggen dat ze de vloer mag komen ophalen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:14:06 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117548066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar in dit geval gaf dekey aan dat hij in het geval van het willen houden van de oude vloer contact moest zoeken met de oude huurder. Dat heeft hij niet gedaan dus heeft hij er blijkbaar geen interesse in. Oh, wacht toch wel maar wil er niets voor geven. Ok. Top. Interesseert mij verder niet hoor maar het is niet netjes, draai het verhaal nou niet zo dat de oude huurder een geldgraaier is want die heeft er ook gewoon netjes voor betaald en was in de veronderstelling (waarschijnlijk door dekey) dat de nieuwe huurder contact zou zoeken en heeft dus lang genoeg gewacht. Wie zegt dat bij het opzeggen van de huur er meteen een nieuwe huurder voor was? Dus is 49 dagen nog niet eens zo heel lang. Er is geen sleuteloverdracht geweest tussen huurders maar tussen de huurder en verhuurder, oude en nieuwe. Als de vloer geen 130 euro waard is kan je daar over beginnen en kom je uit op een euro of 50/70.
Vrijheid
pi_117548069
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:12 schreef _VoiD_ het volgende:
In feite heb je dan dus iets weggegooid waarvan je wist dat het niet van jou was...
pi_117548084
Staat dat gebeuren over die procedure eigenlijk in je contract of is dat nadrukkelijk tegen je gemeld? Als dat wel zo is vind ik het wel een heel ander verhaal. Dan ben je wel gewoon nalatig. Maar dat geldt net zo goed voor de vorige bewoner. Dus gewoon middelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')