abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:26:11 #126
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117550765
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja, dus niet de ene moet er voor zorgen, maar als je wat wil overnemen moet je contact opnemen, en als je wat wil laten staan moet je contact op nemen. Wat me ook een stuk logischer lijkt.
Ik lees nu net de duidelijkere uitleg van de procedure, maar kan dat niet rijmen met wat in de OP staat, in de OP staat toch echt dat de nieuwe huurder contact op moet nemen met de oude huurder a.d.h.v. cntactgegevens die DeKey niet heeft geleverd aan TS.

Dat neemt nog steeds niet weg dat TS de vloer zag, op dat moment echt wel snapte dat dat een vraagteken was m.b.t. mogen hebben of niet, daarbij ook wel wist dat als oude huurder die vloer wilde, hij een andere vloer moest regelen maar daar geen geld voor heeft, en deed toen gewoon 1 + 1 = geen slapende honden wakker maken = gratis vloer.

Het handelen van TS vind ik nog steeds verwerpelijk, los van of de oude huurder eerder dan 49 dagen later zelf actie had moeten ondernemen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117550833
Ahahahaahahaha! Jogy met z'n advies dat TS de vloer van de oude bewoner er dan maar uit had moeten halen. :D :'( :D _O- :') ²
pi_117550841
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat neemt nog steeds niet weg dat TS de vloer zag, op dat moment echt wel snapte dat dat een vraagteken was m.b.t. mogen hebben of niet, daarbij ook wel wist dat als oude huurder die vloer wilde, hij een andere vloer moest regelen maar daar geen geld voor heeft, en deed toen gewoon 1 + 1 = geen slapende honden wakker maken = gratis vloer.

Hoho, niet alleen een andere vloer regelen, maar schijnbaar ook een andere vloer verwijderen én afvoeren!
Oh, and that's a bad miss!
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:28:16 #129
16180 crew  CoolGuy
pi_117550844
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:24 schreef Ra-z het volgende:
Een maat van me heeft hetzelfde akkefietje gehad bij de Key maar dan als oude verhuurder.

'Normaal' gesproken is het zo bij de Key dat de vorige verhuurder aangeeft dat er iets ter overname is, als oud huurder kreeg je daar zelfs een formulier voor waar je de vraagprijs in moest zetten.

Dat word dan door deKey doorgegeven aan de nieuwe huurder die dan binnen 2 weken de overdracht kan regelen.

Nou is het typisch voor de Key dat ze dit gewoon niet doen of 'vergeten' te melden. Dus die maat hoorde van een ex-buurman dat er al een aantal weken een nieuwe huurder was.

Dus hij contact opgenomen met de key, die direct het mailadres van de bewoner doorstuurt met de melding, zoek het maar met hem uit.

Uiteindelijk is het er op neer gekomen dat die maat van me samen met een huismeester van de key heeft aangeklopt, na een hoop gekloot en gezeur, en heeft de huismeester de bewoner moeten vragen of te betalen voor de vloer en de gordijnen of ze moesten het eruit laten halen. Uiteindelijk heeft ie er ipv 150 100 euro gekregen omdat de nieuwe bewoner niet blij was met het vooruitzicht dat de vloer eruit moest
Werkelijk? Je zult maar met dergelijke instanties te maken moeten hebben :{
pi_117550890
quote:
Een maat van me heeft hetzelfde akkefietje gehad bij de Key maar dan als oude verhuurder.

'Normaal' gesproken is het zo bij de Key dat de vorige verhuurder aangeeft dat er iets ter overname is, als oud huurder kreeg je daar zelfs een formulier voor waar je de vraagprijs in moest zetten.

Dat word dan door deKey doorgegeven aan de nieuwe huurder die dan binnen 2 weken de overdracht kan regelen.

Nou is het typisch voor de Key dat ze dit gewoon niet doen of 'vergeten' te melden. Dus die maat hoorde van een ex-buurman dat er al een aantal weken een nieuwe huurder was.

Dus hij contact opgenomen met de key, die direct het mailadres van de bewoner doorstuurt met de melding, zoek het maar met hem uit.

Uiteindelijk is het er op neer gekomen dat die maat van me samen met een huismeester van de key heeft aangeklopt, na een hoop gekloot en gezeur, en heeft de huismeester de bewoner moeten vragen of te betalen voor de vloer en de gordijnen of ze moesten het eruit laten halen. Uiteindelijk heeft ie er ipv 150 100 euro gekregen omdat de nieuwe bewoner niet blij was met het vooruitzicht dat de vloer eruit moest
Maar dan is het deKey die er een potje van maakt en niet de nieuwe huurder.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:29:46 #131
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117550899
quote:

Dat gaat lekker dan daar bij de key.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_117550923
Ik heb trouwens zelf ooit in mijn eerste huurwoning de vloer weg laten halen door de woningbouwvereniging.

In de woning lag een ranzige vloerbedekking + nog wel meer rommel. De rekening voor het weghalen ging juist naar de vorige huurder.

Dus niks geen gezeur om geld voor overname, gewoon betalen omdat hij de woning niet kaal had opgeleverd.
٩๏̯͡๏)۶
pi_117550928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Werkelijk? Je zult maar met dergelijke instanties te maken moeten hebben :{
Ach... Na 2 jaar en 3 maanden LIJKT het er nu eindelijk op dat een conflict rondom mijn servicekosten gedeeltelijk wordt opgelost. Ja gedeeltelijk, want de woningbouw schijnt zonder mij op de hoogte te stellen het voorschotbedrag te hebben verhoogd, terwijl dit al ruim 15 euro per maand te hoog was.

Dit is bij een andere woningbouwvereniging...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:30:35 #134
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117550930
Gewoon mooi beroep doen op dat stukje uit het contract hierboven en zeggen dat de vloer nu jouw eigendom is. Zeg ook dat de kamer kaal opgeleverd had moeten worden, waardoor jij kosten hebt moeten maken om de vloer te verwijderen. Deze kosten bedroegen 150 euro en wilde je aanvankelijk op de vorige huurder aanhalen, maar je vond dat maar lullig en hebt haar gematst. Maar als ze nu toch haar 130 euro wil, dat ze die kan krijgen nadat ze jou die 150 euro aan onkosten door haar fout heeft vergoed.
This isn't even my final form.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 16:31:36 #135
16180 crew  CoolGuy
pi_117550964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:28 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Hoho, niet alleen een andere vloer regelen, maar schijnbaar ook een andere vloer verwijderen én afvoeren!
Ik snap niet wat je daarmee wil zeggen. TS heeft geen geld voor een vloer, zag in dit appartement een vloer liggen NA tekenen van contract (waarom zou je uberhaupt iets huren dat je nog niet gezien hebt? :{ ) en dacht toen makkelijk een vloertje geregeld te hebben.

De uitleg van TS verderop in het topic wijkt behoorlijk af van de uitleg in de OP, in die zin dat de uitleg verderop in het topic in het voordeel van TS spreekt. Ik vraag me dan af waarom die uitleg niet direct in de OP staat, aangezien die 2 stukken uitleg tegen elkaar in lijken te gaan.
pi_117550984
quote:

Maar als je dan niets hoort, dan ga je er toch vanuit dat de nieuwe huurder het niet hoefde en het dus niet wilde ondertekenen?
Ik had echt gezegd "krijg de klere maar". Ik ga niet 2 mafkezen een vloer laten slopen waar ik alles al op gebouwd heb, ik ga niet bij het huren een oude vloer afbreken en weg laten halen (wat nog wat kan kosten ook) en een nieuwe inbouwen als de oude goed is.
En al helemaal niet 150 euro betalen omdat iemand dat graag wil hebben.
pi_117551048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je daarmee wil zeggen. TS heeft geen geld voor een vloer, zag in dit appartement een vloer liggen NA tekenen van contract (waarom zou je uberhaupt iets huren dat je nog niet gezien hebt? :{ ) en dacht toen makkelijk een vloertje geregeld te hebben.
Wat ik ermee wil zeggen is dat TS opeens op de dag dat zijn huur in gaat geconfronteerd wordt met het feit dat er nog een oude vloer in ligt waar hij dus iets mee zal moeten. Jij vult wel héél wat zaken in hier, hoe kom je bij deze wijsheid? Er is niks vreemds aan om te verwachten dat een vloer bij de woning hoort zeker niet als deze er nog in ligt nadat de oude huurder al lang en breed vertrokken is. Het gaat hier niet om een laptop oid.

quote:
De uitleg van TS verderop in het topic wijkt behoorlijk af van de uitleg in de OP, in die zin dat de uitleg verderop in het topic in het voordeel van TS spreekt. Ik vraag me dan af waarom die uitleg niet direct in de OP staat, aangezien die 2 stukken uitleg tegen elkaar in lijken te gaan.
In het voordeel van TS, en in het algemeen gebruikelijk bij huurwoningen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:34:31 #138
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117551065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar als je dan niets hoort, dan ga je er toch vanuit dat de nieuwe huurder het niet hoefde en het dus niet wilde ondertekenen?
Ik had echt gezegd "krijg de klere maar". Ik ga niet 2 mafkezen een vloer laten slopen waar ik alles al op gebouwd heb, ik ga niet bij het huren een oude vloer afbreken en weg laten halen (wat nog wat kan kosten ook) en een nieuwe inbouwen als de oude goed is.
En al helemaal niet 150 euro betalen omdat iemand dat graag wil hebben.
Precies.

De verhuurder gaat er in deze constructie van uit dat de volgende huurder alle oude meuk overneemt van de vorige huurder.

Ts heeft een kamer gehuurd in de staat zoals dezenu is en is dan ook verplicht deze indezelfde staat terug te brengen bij einde huur. Met vloer dus.
pi_117551074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:08 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ja, en die dienen dat onderling te regelen. Als dit niet heeft plaatsgevonden omdat de nieuwe huurder nog niet in the picture is, is er geen reden om aan te nemen dat de volgende huurder de boel wel zal overnemen.
Je leest niet goed. Bij bezichtiging is de oude huurder er doorgaans helemaal niet bij. Logisch ook, want die woont daar dan al niet meer 8)7 Met huurder doelde ik op TS. Dat was ook de enige reden dat ik op die post reageerde.
pi_117551101
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hij heeft het natuurlijk gezien met spullen van de vorige eigenaar er in. Toen besloten het te nemen, en zag pas bij binnenkomst met al zijn spullen de vloer. Om die er nou uit te halen en een ander er in te leggen is dan onzinnig.

Ik denk dat hij saggo was en door frustratie het door elkaar heeft gehaald.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:36:29 #141
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117551148
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
sowieso een wanvertoning dat ze je emailadres zomaar geven. _O-
Misschien heeft dekey ook wel zijn woonadres gegeven, dan staat die vloerman straks ineens voor de deur!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_117551163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef nowkia het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Bij bezichtiging is de oude huurder er doorgaans helemaal niet bij. Logisch ook, want die woont daar niet meer 8)7 Met huurder doelde ik op TS. Dat was ook de enige reden dat ik op die post reageerde.
Ja en wat verandert dat aan de zaak? Als de vorige bewoner er niet meer woont bij bezichting is het zelfs NOG vreemder dat TS er vanuit moet gaan dat hij nog aan een de vorige bewoner moet betalen voor die vloer :') Des te meer reden om ervan uit te gaan dat het bij de woning hoort.
pi_117551169
quote:
6s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien heeft dekey ook wel zijn woonadres gegeven, dan staat die vloerman straks ineens voor de deur!
Wat wil hij gaan doen? :') Weinig om bang voor te zijn.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:37:21 #144
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117551180
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef nowkia het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Bij bezichtiging is de oude huurder er doorgaans helemaal niet bij. Logisch ook, want die woont daar dan al niet meer 8)7 Met huurder doelde ik op TS. Dat was ook de enige reden dat ik op die post reageerde.
Waarom zou dat logisch zijn? Als ik weet dat ik over twee maanden mijn huur opzeg, kan de verhuurder toch langs komen met potentiële nieuwe huurders voor een bezichtiging. Daar hoef ik toch niet voor verhuisd te zijn.
pi_117551196
quote:
6s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef Janneke141 het volgende:
Die vloerman/vrouw zal vast nog wel weten waar ze zelf gewoond heeft....
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_117551206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef Limburg82 het volgende:
Ts heeft een kamer gehuurd in de staat zoals dezenu is en is dan ook verplicht deze indezelfde staat terug te brengen bij einde huur. Met vloer dus.
Nog niet eens aan gedacht, als TS hem had weggehaald en een eigen er in had gegooid, had hij later ook nog gepakt kunnen worden op het niet opleveren in oorspronkelijke staat.
pi_117551214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:37 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Waarom zou dat logisch zijn? Als ik weet dat ik over twee maanden mijn huur opzeg, kan de verhuurder toch langs komen met potentiële nieuwe huurders voor een bezichtiging. Daar hoef ik toch niet voor verhuisd te zijn.
En dit ja, ik snap echt helemaal niet wat door logisch aan is. Beide gevallen kunnen voorkomen.
pi_117551220
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die vloerman/vrouw zal vast nog wel weten waar ze zelf gewoond heeft....
_O- :D
pi_117551296
Sorry, ik heb de OP beter gelezen en daar wordt inderdaad gesuggereerd dat de TS de woning heeft bezichtigd terwijl dat meisje er nog inzat. :+
pi_117551333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Precies.

De verhuurder gaat er in deze constructie van uit dat de volgende huurder alle oude meuk overneemt van de vorige huurder.

Officieel is de procedure dit bij dekey.

Oud verhuurder gaat weg, bij de sleuteloverdracht word een formulier ingevuld met dingen ter overname samen met de huismeester. (die dan nog wat blaat over daar vraag je teveel voor daar vraag je te weinig voor.)

Sleutel word ingeleverd je krijgt een kopie vant formulier mee, hierop staat de handtekening van de huismeester en de oud huurder.

Tot zo ver gaat het prima.

Wat de key vertelt dat ze dan gaan doen is bij het bezichtigen dit formulier aan de nieuwe huurder te laten zien. Vragen of deze akkoord gaat, gaat ie akkoord dan krijgt hij de gegevens van de oude huurder en moeten ze onderling de betaling regelen.

Gaat de nieuwe huurder niet akkoord dan neemt de huismeester van dekey contact op met de oude huurder die dan 2 weken heeft om het eruit te halen.

tot zo ver de theorie, de praktijk is hierboven te lezen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')