abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:19:45 #226
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117557297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen tijd hebben... Als student... Me reet... Geld kan ik inkomen, daarom zei ik, stuk resttapijt halen..
Dan bel jij ts even om de vloer te vervangen toch?
pi_117557345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:04 schreef Wandtegeltje het volgende:
TS is dus wel degelijk nalatig.
Nee, de oude huurder is nalatig.

Die had OF de meuk mee moeten nemen, OF een overnamebedrag moeten overeenkomen.

Zal wat zijn zeg, krijg je de sleutel van je nieuwe woning/kamer, kun je niet beginnen met klussen omdat er nog een vage vloer in ligt die wellicht daardoor beschadigd... :W 8)7
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_117557389
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:39 schreef Wandtegeltje het volgende:
Ik heb de hele huurvoorwaarden maar eens doorgelezen. Bij artikel 11.6 geeft De Key duidelijk aan dat bij oplevering of ontruiming van het gehuurde achtergebleven zaken gelden als door de huurder afgestaan.

Tot dan toe is het dus duidelijk: als je als huurder de sleutel inlevert terwijl er nog spullen in het gehuurde staan is het een kwestie van jammer maar helaas, of nog erger, er komt een rekening voor het opruimen van het gehuurde.

De onduidelijkheid begint bij wat in op OT staat:

[..]

TS, je bent zelf ook nalatig geweest, jij had ook zelf contact met de vorige huurder kunnen zoeken via De Key of de huismeester, de vorige huurder neeemt nu contact met jou op om e.e.a. te regelen. Eerlijk gezegd lood om oud ijzer.
Waarom, het is in de praktijk misschien gebruikelijk omdat ts al vaker via hun wat gehuurd heeft, maar dat hoeft niet iedereen te weten.
En het gaat hierover twee weken voordat de verhuizing plaatsvindt, en dit is nu vijf weken na de verhuizing.
De oude bewoner had ook van te voren de spullen eruit kunnen halen.
quote:
Dus als de vorige huurder geen contact met jou opneemt ben je als student denk ik bijdehand genoeg om zelf contact met De Key op te nemen om te proberen in contact te komen met de vorige huurder. In de OT zeg je heel duidelijk deze procedure te kennen en er vanaf te weten.
Dat je niks af weet van een formulier wat de vorige huurder zou hebben waarop staat dat de vloer ter overname wordt aangeboden doet daar niks aan af.
Nogmaals waarom, waarom moet ts met de vorige huurder contact zoeken als hij niets wilt overnemen?
quote:
Ook dat je er al vijf weken woont vind ik geen steekhoudend argument. Als je het huurcontract een week geleden had getekend was de vorige huurder wel op tijd geweest. Je mag in alle redelijkheid van de vorige huurder verwachten dat hij/zij binnen bijvoorbeeld een maand na het begin van het nieuwe studiejaar actie onderneemt om bij De Key naar de stand van zaken te informeren. Als het nieuwe studiejaar begint wil dat niet zeggen dat het gehuurde gelijk vanaf dag 1 verhuurd is.
Ik vind het redelijk te veronderstellen dat de verhuurder het huurcontract met jou ook in de tweede of derde week van september opgesteld zou kunnen hebben.
Onzin, dat had de vorige huurder moeten regelen met de verhuurder, niet met de nieuwe huurder.
quote:
Ik vind wat dat betreft jou handelen ook te wensen over laten.
Ik snap niet dat mensen het normaal vinden dat een oude huurder zomaar geld komt eisen.
Ik zou terug mailen dat ze het bij sita kan ophalen.
quote:
Als die vloer er echt bij ligt zoals jij zegt zou ik de vorige huurder gewoon een mailtje sturen met de omschrijving van de staat waarin jij de vloer aantrof en de waarde van de vloer daarom op nihil stelt.
Want een vloer van kliklaminaat in die staat is technisch gezien niet meer te repareren door beschadigingen van de messing en groef verbindingen en hij ligt los zoals jij zegt, waardoor hij kwalitatief inferieur is geworden c.q. waardeloos.

Dan neem je je verantwoordelijkheid voor het feit dat je de procedure kende, ga je niet kommaneuken over wie met wie het eerst contact op had moeten nemen en ben je reëel.
waar is de wettelijke grondslag voor de procedure?
De verhuurder moet ervoor zorgen dat het voordat het weer verhuurd is er eventueel contact kan zijn tussen oude en nieuwe huurder, en anders leeg opleveren.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:32:32 #229
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117557952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:21 schreef klipper het volgende:

[..]

Waarom, het is in de praktijk misschien gebruikelijk omdat ts al vaker via hun wat gehuurd heeft, maar dat hoeft niet iedereen te weten.
En het gaat hierover twee weken voordat de verhuizing plaatsvindt, en dit is nu vijf weken na de verhuizing.
De oude bewoner had ook van te voren de spullen eruit kunnen halen.

[..]

Nogmaals waarom, waarom moet ts met de vorige huurder contact zoeken als hij niets wilt overnemen?

[..]

Onzin, dat had de vorige huurder moeten regelen met de verhuurder, niet met de nieuwe huurder.

[..]

Ik snap niet dat mensen het normaal vinden dat een oude huurder zomaar geld komt eisen.
Ik zou terug mailen dat ze het bij sita kan ophalen.

[..]

waar is de wettelijke grondslag voor de procedure?
De verhuurder moet ervoor zorgen dat het voordat het weer verhuurd is er eventueel contact kan zijn tussen oude en nieuwe huurder, en anders leeg opleveren.
TS schrijft in zijn OT dat hij deze procedure kent, dus had hij zelf ook stappen kunnen ondernemen.

Natuurlijk is dit geen wettelijke procedure, dat staat ook nergens. Net zo goed als dat nergens staat dat de verhuurder ervoor moet zorgen dat er contact moet komen tussen de oude en nieuwe huurder.

Er staat helemaal niks over wie met wie contact op moet nemen. Dan gaat het erom wie het initiatief neemt. TS had ook, net als de andere betrokken partijen, zelf stappen kunnen ondernemen en heeft dat niet gedaan. In die zin vind ik het lood om oud ijzer ofwel kommaneukerij wie met wie contact opneemt. Alle betrokkenen kennen deze procedure.
pi_117558469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:32 schreef Wandtegeltje het volgende:
Er staat helemaal niks over wie met wie contact op moet nemen. Dan gaat het erom wie het initiatief neemt. TS had ook, net als de andere betrokken partijen, zelf stappen kunnen ondernemen en heeft dat niet gedaan. In die zin vind ik het lood om oud ijzer ofwel kommaneukerij wie met wie contact opneemt. Alle betrokkenen kennen deze procedure.
Jij bent de kommaneuker in dit geval. Zodra TS de sleutel krijgt (en dus de huur betaalt) moet hij ook daadwerkelijk gebruik kunnen maken van de ruimte. En als daar een vloer van een vorige huurder inligt van 130,- of 15.000,- boeit niet. TS moet dan gewoon met zijn huishoudtrapje de plafonds kunnen witten. Enz.

Zal ff lekker worden als je geen kant op kunt omdat de vloer mogelijk zou kunnen beschadigen. Als die vloer nog waarde had voor de oude huurder, had ze die moeten meenemen. Punt.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:59:12 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117559379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die vloerman/vrouw zal vast nog wel weten waar ze zelf gewoond heeft....
PI gemist? ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_117559464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
PI gemist? ;)
Nee, maar die worden hier te pas en te onpas gebruikt. Kijkt niemand naar.
pi_117559491
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:15 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

koekje van eigen deeg, kinderachtig zeg.

En wat wil je toevoegen met de laatste alinea aan deze discussie? Leuk dat jij ook mensen kent die in een soortgelijke situatie hebben gezeten, maar wat is je punt?
ow nou dan ga jij het toch lekker volwassen oplossen en die vloer eruit halen netjes opstapelen en 130 euro erbij.. breng je hem gelijk even weg? want ja je had natuurlijk wel de vorige eigenaar moeten achterhalen natuurlijk. Dombo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:06:14 #234
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_117559758
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:47 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik heb nooit van De Key iets gehoord van een formulier voor overname. Nog stééds niet.
Nee maar je bent als het goed is wel bij de oplevering geweest, waarbij je samen met de verhuurder de kamer inspecteert en je handtekening zet onder een formulier waarin staat dat je de kamer in goede staat hebt aangetroffen, met eventueel de gebreken erop die jullie samen constateren. Is jullie toen niet opgevallen dat er een vloer in ligt? Heeft de verhuurder toen niet gezegd dat de vorige huurder die aan je wil overdoen? Want dan had je het kunnen weten en kunnen besluiten: weghalen of laten liggen en de oude huurder betalen.

Staat die vloer op het opleveringsformulier? Sowieso handig om dat opleveringsformulier nog eens goed te lezen en te checken of er geen gebreken zijn in de kamer. Ik geloof dat je dat tot 2 maanden na start huurcontract nog kan doorgeven. Daarna ben jij aansprakelijk voor alle gebreken in de kamer als je verhuist.
maar het oog wil ook wat
pi_117562025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:04 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

TS geeft aan dat hij weet heeft van de procedure. Wat jij stelt over de behoefte van TS is in tegenspraak met zijn verdere posts over zijn financiële situatie, hij heeft geen geld maar laat de vloer wel liggen en heeft er dus voordeel van de vloer in deze staat te accepteren.
TS heeft EXACT naar de procedure gehandeld, namelijk afwachten of de oude huurder nog wat ter overname aanbied, en zo niet de woning accepteren zoals deze bij oplevering is. Met of zonder vloer.

Wat is er toch zo moeilijk aan om dat te snappen? De oude huurder heeft met het niet tijdig verwijderen van de vloer afstand gedaan van zijn prachtige laminaatje en de woningbouw heeft niet de moeite genomen om het er alsnog uit te slopen op kosten van de oude huurder, dus heeft TS nu gewoon geluk dat het vloertje is blijven liggen. Niemand die daar nu nog aanspraak op kan maken, behalve de verhuurder wanneer TS de woning weer verlaat. Bij verlaten van de woning zal er immers dezelfde of een soortgelijke vloer moeten liggen omdat ongetwijfeld in het huurcontract is opgenomen dat TS de woning dient achter te laten in de staat zoals deze aan hem is opgeleverd.
pi_117563168
Is er geen betaling in natura te regelen?
pi_117564529
Het is in hurenland altijd zo dat de oude huurder zijn rommel moet opruimen voor vertrek, mits de oude huurder een afspraak heeft met de nieuwe huurder over die rommel en de verhuurder daarmee akkoord gaat.

Hier was geen afspraak en dus heeft oude huurder geen inspraak meer.
pi_117566312
CoolGuy, anders schuif je eens aan bij Caroline Tensen. 1 tegen 100 moet jou ondertussen wel liggen nu.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 21:59:54 #239
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:01:42 #240
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117567021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Dames en heren, blijven we hier ook een beetje normaal doen tegen elkaar ? :)
Normaal? Normaal? Doe jij eens even normaal, sprak Rutte tegen Wilders.

:P
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 22:03:13 #241
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_117567121
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:01 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Normaal? Normaal? Doe jij eens even normaal, sprak Rutte tegen Wilders.

:P
Ik denk dat je best snapt wat ik bedoel ! ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:04:21 #242
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117567200
Ik snap wat je bedoelt bro. B-)
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 22:11:33 #243
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117567765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:52 schreef Adames het volgende:
CoolGuy, anders schuif je eens aan bij Caroline Tensen. 1 tegen 100 moet jou ondertussen wel liggen nu.
:D

nee, al geld zat joh :P
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:37:52 #244
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117569520
Ik zou sowieso niet gaan zitten zeuren op de woningvereniging. Als je er nog prettig wil wonen, moet je ze gewoon te vriend houden. Onnodig om daar ruzie mee te maken.
Gewoon het mailtje negeren en als ze dan echt het lef heeft om op te komen dagen, heb je voldoende argumenten, omdat de vloer nu jouw eigendom is (bij opleveren). Eventueel laat jij haar juist betalen omdat "je onkosten hebt gemaakt om de slecht aangelegde vloer, die je als achtergebleven troep beschouwde, te verwijderen".

Slimme meid zeg, ze laat die vloer gewoon expres zitten om er achteraf nog een slaatje uit te slaan. Omdat ze waarschijnlijk wel verwacht had dat de volgende huurder de vloer zou behouden. Zelf kan ze natuurlijk niets meer met die vloer.
This isn't even my final form.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:39:20 #245
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117572849
Ik heb een kamer gehuurd bij De Key. Nadat ik heb aangegeven dat ik ga verhuizen heb ik een formulier ingevuld met de huismeester met daarop vermeld wat ik ter overname aanbied aan de volgende huurder en voor welke prijs. Deze procedure wordt bij De Key gehanteerd voor de eventuele overname van zaken door de nieuwe huurder.Maar die is nog niet bekend.

Nou heb ik gebeld met De Key hoe het ermee stond want ik heb nog niks gehoord. Bleek dat ze de kamer al verhuurd hadden. Ik heb van De Key het e-mail adres gehad van degene die de kamer nu huurt.

Ik heb de nieuwe huurder een mailtje gestuurd. Maar die reageert niet. HELP!!!
pi_117573081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:39 schreef Wandtegeltje het volgende:
Ik heb een kamer gehuurd bij De Key. Nadat ik heb aangegeven dat ik ga verhuizen heb ik een formulier ingevuld met de huismeester met daarop vermeld wat ik ter overname aanbied aan de volgende huurder en voor welke prijs. Deze procedure wordt bij De Key gehanteerd voor de eventuele overname van zaken door de nieuwe huurder.Maar die is nog niet bekend.

Nou heb ik gebeld met De Key hoe het ermee stond want ik heb nog niks gehoord. Bleek dat ze de kamer al verhuurd hadden. Ik heb van De Key het e-mail adres gehad van degene die de kamer nu huurt.

Hoewel je een hele slechte lemming bent, contact de verhuurder. De nieuwe huurder heeft geen reet met jou te maken. :W
pi_117573920
Wat is een lemming? Bedoel je een troll? Ik lul niet. Ik snap ten eerste niet eens waarom iemand zoiets zou verzinnen. Is dat leuk?

Iedereen is welkom voor een kop koffie of thee.
pi_117573984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:08 schreef emokid het volgende:
Wat is een lemming? Bedoel je een troll? Ik lul niet. Ik snap ten eerste niet eens waarom iemand zoiets zou verzinnen. Is dat leuk?

Iedereen is welkom voor een kop koffie of thee.
Ik heb het tegen wandtegeltje....

(Wandtegeltje probeert leuk te zijn/intelligent over te komen door te doen alsof hij de tegenpartij (de lemming) is zeg maar.)
pi_117574195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:39 schreef Wandtegeltje het volgende:

Tja dat is lullig maar niet het probleem van ts.
Oh, and that's a bad miss!
pi_117574394
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb het tegen wandtegeltje....

(Wandtegeltje probeert leuk te zijn/intelligent over te komen door te doen alsof hij de tegenpartij (de lemming) is zeg maar.)
Ah, ja. Ik scande er te snel overheen en het leek op mijn eigen post. Hoe dan ook is het hier een beetje uit de hand gelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')