abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117574527
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:24 schreef emokid het volgende:
Hoe dan ook is het hier een beetje uit de hand gelopen.
Nee hoor. Dit zijn juist de leukere topics.

Zo zie je maar hoe verschillend en krom zelfs een handjevol mensen ten opzichte van elkaar kunnen denken.

Ik verbaas me iedere keer weer over hoe weinig realiteitsbesef sommige mensen hebben. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Anderen zullen dat juist weer van mij zeggen.

Geeft verder niks, want door al die verschillende standpunten kun jij wel de goede eruit pikken. En dat hoeft niet de mijne te zijn, dat is jouw keuze.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_117574686
Topic snel bekeken.
Of TS nu wel of niet wil profiteren van de vorige eigenaar, hij staat gewoon in z'n recht.
Heeft niets meer te maken met vorige eigenaar, hoeft deze ook niet binnen te laten.
Mail negeren, niets mee doen.
pi_117574718
WTF? :D :') Wat raar.
pi_117575068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee hoor. Dit zijn juist de leukere topics.

Zo zie je maar hoe verschillend en krom zelfs een handjevol mensen ten opzichte van elkaar kunnen denken.

Ik verbaas me iedere keer weer over hoe weinig realiteitsbesef sommige mensen hebben. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Anderen zullen dat juist weer van mij zeggen.

Geeft verder niks, want door al die verschillende standpunten kun jij wel de goede eruit pikken. En dat hoeft niet de mijne te zijn, dat is jouw keuze.
Ik ben het volledig eens met je wat betreft de bekrompenheid van mensen. Gelukkig heerst 'common sense' hier echter, waar ik blij om ben.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 02:00:13 #255
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_117576122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:30 schreef Wokkel het volgende:
Het is in hurenland altijd zo dat de oude huurder zijn rommel moet opruimen voor vertrek, mits de oude huurder een afspraak heeft met de nieuwe huurder over die rommel en de verhuurder daarmee akkoord gaat.
...
leer toch eens het verschil tussen mits (=als) en tenzij (=behalve als) o|O
maar het oog wil ook wat
pi_117577983
Niks van aantrekken, het is niet logisch dat als jij iets wil hebben je t zelf moet regelen, juist de oude huurder moest dat regelen, en dan wel binnen die twee weken. Maar wel netjes een mailtje terugsturen, negeren is dan weer minder aardig. Je hoeft haar niet haar zin te geven, maar gewoon netjes uitleggen dat ze er een beetje laat mee komt en dat je spullen er al in staan enzo, en dat de vloer geen 130euro waard is.
pi_117578111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 02:00 schreef zakstront het volgende:

[..]

leer toch eens het verschil tussen mits (=als) en tenzij (=behalve als) o|O
'Mits' is een moeilijk woord voor veel mensen. Zowel in de 'positieve' als negatieve zin.
pi_117578170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
Niks van aantrekken, het is niet logisch dat als jij iets wil hebben je t zelf moet regelen, juist de oude huurder moest dat regelen, en dan wel binnen die twee weken. Maar wel netjes een mailtje terugsturen, negeren is dan weer minder aardig. Je hoeft haar niet haar zin te geven, maar gewoon netjes uitleggen dat ze er een beetje laat mee komt en dat je spullen er al in staan enzo, en dat de vloer geen 130euro waard is.
Neen, géén mail terug. TS heeft het eigen mail adres namelijk niet aan de vorige bewoner doorgegeven. Het heeft NIETS met netjes, of negeren te maken. Je komt als nieuwe huurder in het huis en de vloer ligt er nog. Dat had de vorige huurder er dus uit moeten halen en niet gaan zaniken na wéken, als alle spullen er al in staan. Klaar.

Je gaat jezelf niet onnodig op kosten jagen en moeite doen, omdat de vorige bewoner én de verhuurder te laks zijn om het goed te regelen en met je privé gegevens rondstrooien.
pi_117579137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:13 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Neen, géén mail terug. TS heeft het eigen mail adres namelijk niet aan de vorige bewoner doorgegeven. Het heeft NIETS met netjes, of negeren te maken. Je komt als nieuwe huurder in het huis en de vloer ligt er nog. Dat had de vorige huurder er dus uit moeten halen en niet gaan zaniken na wéken, als alle spullen er al in staan. Klaar.

Je gaat jezelf niet onnodig op kosten jagen en moeite doen, omdat de vorige bewoner én de verhuurder te laks zijn om het goed te regelen en met je privé gegevens rondstrooien.
Ik zeg niet dat de vloer eruit moet, of dat TS moet betalen, integendeel. Maar een mailtje terugsturen kan geen kwaad, met een nette uitleg waarom TS haar niet hoeft de betalen of haar de vloer laat ophalen omdat er al spullen instaan enzo. Is meteen duidelijk dat ze niet na 2 maanden nog ff geld kan vangen voor haar vloer wat nergens op slaat.

En vooral een klacht indienen bij de WBV omdat die zomaar emailadressen uitdeelt.
pi_117579210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:57 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de vloer eruit moet, of dat TS moet betalen, integendeel. Maar een mailtje terugsturen kan geen kwaad, met een nette uitleg waarom TS haar niet hoeft de betalen of haar de vloer laat ophalen omdat er al spullen instaan enzo. Is meteen duidelijk dat ze niet na 2 maanden nog ff geld kan vangen voor haar vloer wat nergens op slaat.

En vooral een klacht indienen bij de WBV omdat die zomaar emailadressen uitdeelt.
De vorige bewoner komt maar langs. Er is niets netjes uit te leggen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:01:26 #261
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117579229
Ik zou niet terug mailen hoor, voor je het weet heb je een tsunami van mailtjes omdat ze het er niet mee eens is. Als TS het mailtje negeert, heeft hij kans dat zij het er ook bij laat liggen.
This isn't even my final form.
pi_117579267
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:01 schreef Levolution het volgende:
Ik zou niet terug mailen hoor, voor je het weet heb je een tsunami van mailtjes omdat ze het er niet mee eens is. Als TS het mailtje negeert, heeft hij kans dat zij het er ook bij laat liggen.
de struisvogel techniek, perfect ja
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:05:03 #263
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117579323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:02 schreef Adames het volgende:

[..]

de struisvogel techniek, perfect ja
Tja, de vorige huurster heeft het ook sneaky gespeeld. Zij laat mooi de vloer liggen tot de nieuwe bewoner al zijn spullen erin heeft staan, zodat de kans groter is dat hij akkoord gaat met het overnemen van de vloer.
Als zij sneaky gaat doen, dan zou ik dat ook doen. Ik ga geen moeite doen voor iemand die mij zo wil bedonderen. Als ze echt om haar vloer geeft komt ze maar langs. Voor hetzelfde geld is haar e-mail in mijn spambox terechtgekomen.
pi_117579342
quote:
Die kans is aanwezig. Dus aan TS of hij terugmailt of niet.
Iig een klacht neerleggen bij de WBV dat emailadressen niet zomaar doorgegeven mogen worden.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:59:50 #265
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_117582649
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:05 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Die kans is aanwezig. Dus aan TS of hij terugmailt of niet.
Iig een klacht neerleggen bij de WBV dat emailadressen niet zomaar doorgegeven mogen worden.
Klacht indienen hierover is onzin; het mailadres wordt niet 'zomaar' doorgegeven. De corporatie helpt alleen de oude huurder in contact te komen met de nieuwe huurder om de overname van spullen te bespreken. De meeste huurders vinden dit juist handig want anders kan er nooit iets worden overgenomen door de volgende huurder.
Als de oude huurder gewoon te lang heeft gewacht om contact op te nemen dan is het eigen schuld dikke bult. Maar als de corporatie het emailadres van de nieuwe huurder te laat heeft doorgegeven aan de oude huurder, dan kan de oude huurder wel een klacht indienen want die loopt hierdoor zijn overnamegeld mis.
maar het oog wil ook wat
pi_117583090
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:59 schreef zakstront het volgende:

[..]

Klacht indienen hierover is onzin; het mailadres wordt niet 'zomaar' doorgegeven. De corporatie helpt alleen de oude huurder in contact te komen met de nieuwe huurder om de overname van spullen te bespreken. De meeste huurders vinden dit juist handig want anders kan er nooit iets worden overgenomen door de volgende huurder.
Als de oude huurder gewoon te lang heeft gewacht om contact op te nemen dan is het eigen schuld dikke bult. Maar als de corporatie het emailadres van de nieuwe huurder te laat heeft doorgegeven aan de oude huurder, dan kan de oude huurder wel een klacht indienen want die loopt hierdoor zijn overnamegeld mis.
Ik denk niet dat De Key hier vijf weken te laat is geweest met het leveren van mijn e-mail, maar dat de oude huurder vijf weken te laat opnieuw naar mijn e-mail heeft gevraagd. Ze zou volgens De Key namelijk ook mijn telefoonnummer moeten hebben ontvangen aanvankelijk. Ook fijn hoor, die gedachte. :{
pi_117599666
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:22 schreef Limburg82 het volgende:
In het huurcontract staat het volgende:

11.6 De na het einde van de huurovereenkomst, de oplevering van het gehuurde of de ontruiming
van het gehuurde achtergebleven zaken gelden als door huurder afgestaan. verhuurder is vrij
om naar eigen inzicht over deze zaken te beschikken, zonder enige aansprakelijkheid
harerzijds. verhuurder is gerechtigd de zaken op kosten van huurder te verwijderen, te
verkopen, te vernietigen of op te slaan, tenzij het verhuurder bekend is dat de opvolgende
huurder de zaken heeft overgenomen
. verhuurder is niet gehouden de achtergebleven zaken
in bewaring te nemen.

Dus om even te kommaneuken; De vloer is juridisch gesproken niet eens meer van de vorige huurder.
Als jij niet akkoord was gegaan met die vloer, had DeKey hem eruit moeten halen en dan hadden ze een rekening gestuurd naar de vorige huurder.

Ik zou een mail terug sturen waarin je 50 Euro vraagt voor het verwijderen van de vloer omdat je het lelijk vond en het je extra werk heeft gekost + een ritje naar de vuilnisbelt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 01:50:03 #268
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_117616020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:13 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik denk niet dat De Key hier vijf weken te laat is geweest met het leveren van mijn e-mail, maar dat de oude huurder vijf weken te laat opnieuw naar mijn e-mail heeft gevraagd.
denk ik ook.
quote:
Ze zou volgens De Key namelijk ook mijn telefoonnummer moeten hebben ontvangen aanvankelijk. Ook fijn hoor, die gedachte. :{
Wat is er erg aan als de oude huurder jouw telefoonnummer krijgt om je te vragen of je de spullen wil overnemen? Je bent toch niet bang voor een telefoontje?

En vertel nou eens hoe het ging bij de oplevering van je kamer toen je daar samen met de verhuurder was: zagen jullie die vloerbedekking niet liggen? Zei de verhuurder daar niets over? Vroeg jij niet of je die vloerbedekking bij je vertrek ook zo moest achterlaten? Staat er iets over op het opleveringsformulier dat je getekend hebt?
maar het oog wil ook wat
pi_117644260
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:50 schreef zakstront het volgende:

[..]

Wat is er erg aan als de oude huurder jouw telefoonnummer krijgt om je te vragen of je de spullen wil overnemen? Je bent toch niet bang voor een telefoontje?

Privacy? Nooit van gehoord?

Als de oude huurder wat aan wil bieden, moet hij maar toestemming geven om zijn contactgegevens aan de nieuwe huurder door te geven. Of verzoeken dat de woningbouw aan de nieuwe huurder toestemming vraagt voor het doorgeven van die gegevens.

Het is gewoon zeer onfatsoenlijk om ongevraagd gegevens van een ander door te geven aan derden. Als het überhaupt al toegestaan is ivm privacywetgeving.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 01:14:33 #270
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117650099
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef emokid het volgende:

[..]

Ja, aan dikke pech zit ook te denken. Dit kan gewoon niet. Je gaat niet een maand wachten en dan vragen om 130 euro voor je vloer, die je er zelf uit kon halen toen je vertrok.

Ik heb het contract getekend en nam de kamer over zoals die is.
Wat staat er daarover precies in je huurcontract?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 04:14:44 #271
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117651430
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Privacy? Nooit van gehoord?

Als de oude huurder wat aan wil bieden, moet hij maar toestemming geven om zijn contactgegevens aan de nieuwe huurder door te geven. Of verzoeken dat de woningbouw aan de nieuwe huurder toestemming vraagt voor het doorgeven van die gegevens.

Het is gewoon zeer onfatsoenlijk om ongevraagd gegevens van een ander door te geven aan derden. Als het überhaupt al toegestaan is ivm privacywetgeving.
Dit dus.
En ik betwijfel of het inderdaad uberhaupt toegestaan is, maar aan 'privacy' lijkt sowieso 'niemand' meer echt veel te hechten... behalve ik dan. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117651856
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:58 schreef R2R het volgende:

[..]

Als jij niet akkoord was gegaan met die vloer, had DeKey hem eruit moeten halen en dan hadden ze een rekening gestuurd naar de vorige huurder.

Ik zou een mail terug sturen waarin je 50 Euro vraagt voor het verwijderen van de vloer omdat je het lelijk vond en het je extra werk heeft gekost + een ritje naar de vuilnisbelt.
:')
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 10:51:48 #273
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117653527
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:57 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dit dus.
Niet meer dan fatsoenlijk.

En ik zou er gelijk in schrijven dat die vloer niks meer waard is als je er met je velletje in blijft hangen omdat de vloerdelen losliggen, alle vloerdelen dus zijn beschadigd en ze kan fluiten naar haar ¤ 130,--. Weet ze gelijk waar ze aan toe is.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 10:52:51 #274
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117653541
quote:
Dan kan je de afzender alsnog blokkeren, geen tsunami...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:53:36 #275
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117656074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 10:52 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Dan kan je de afzender alsnog blokkeren, geen tsunami...
Dat is waar, maar ach, ze doet maar moeite voor haar vloer. Beetje 130 euro willen vangen met een simpel mailtje. Ik gun het haar niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')