SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25_ _ | | | | _ _
| || || | | || || |
=H| || || |========nnnn=============nnnn========| || || |H=
|_||_|| | | | | | | ||_||_|
|_| / | | \ |_|
| | | |
\ (_ /~~~\ _) /
\ \ ( '_' ) / /
\ )\ = /( /
\ (_) (_) /
\ / ~~~ \ /
( )
\ /
\ /
)==(O)==(
/ \
/____/ \____\
/ / \ \
/ / \ \
( ) ( )
| | | |
| | | |
|___| |___|
(___) (___)
============================================================If not now, then when.![]()
Ontbijten of niet-ontbijten is in grote lijnen om het even, zolang het bij je levensstijl past. Ontbijten met een fakking geraffineerd graanproduct met 30% suiker is niet slim.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Heb ook laatst gelezen dat het o.a. de schuld van Special K is dat er zoveel ontbeten wordt terwijl dat blijkt dat ontbijten helemaal niet zo 'gezond' is als dat mensen denken.Tevens veel invloed vanuit lobbygroepen.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:08 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit. Jammer dat er geen aandacht voor is vanuit de politiek, die praten liever over geld. Het welzijn van de mens is niet interessant.Confidence through competence![]()
Onze politieke elite zal ook wel vuistdiep bij Unilever etc zitten..quote:Op woensdag 12 september 2012 16:11 schreef Stereotomy het volgende:
Tevens veel invloed vanuit lobbygroepen.
Wat stemmen de recreatieve BBers eigenlijk? Ik Piratenpartij.quote:![]()
![]()
Balls deep negro. Unilever, Shell, Phillips etc.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:12 schreef 16meter het volgende:
[..]
Onze politieke elite zal ook wel vuistdiep bij Unilever etc zitten..
Wat stemmen de recreatieve BBers eigenlijk? Ik Piratenpartij.
PP jeweetzIf not now, then when.![]()
Gelukkig niet zo duidelijk dat het fake is.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:25 schreef Mylene het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
Real-life Popeye's biceps land him a spot in the Guinness Book of Records
Moustafa Ismail's 31-inch arms are as big as a grown man's waist!![]()
En met de voeding die ze daar opnoemen zou iedereen een eiwit vergiftiging oplopen.![]()
![]()
`quote:Op woensdag 12 september 2012 16:25 schreef Mylene het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
Real-life Popeye's biceps land him a spot in the Guinness Book of Records
Moustafa Ismail's 31-inch arms are as big as a grown man's waist!
"Moustafa, 24, has spent ten years building up his biceps."
10 jaar synthol spuiten ja. Mensen zoals hij zorgen er dus voor dat iedereen zo slecht denkt over bodybuilders.
![]()
If not now, then when.![]()
Vooral jammer hoe onwetenden niet het verschil zien tussen lelijke synthol bulten en spiermassa
Strong forearms ook.![]()
![]()
Godverdomme, wat een matige training net. Voelde al tijdens de warming up dat het niks ging worden. Slecht geslapen, slecht gegeten. Had eigenlijk meteen na het opwarmen weer naar huis moeten gaan, toch door gegaan maar werd helemaal niks.![]()
Volgende keer beter, brada. Iedereen heeft goede en slechte dagen. Training afmaken lijkt me sowieso beter dan na de warmup afhaken.![]()
Fuark, ik begin mijn bovenste abzzz al een beetje te zien.
Strong motivation is strong.If not now, then when.![]()
Is toch pas 27 - 30 Sept?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:07 schreef CarbonC het volgende:
Vrijdag Mr. Olympia!
En Roellie Winklaar doet ook mee!
http://www.mrolympia.com/Of toch du vader?![]()
Same same.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:12 schreef 16meter het volgende:
[..]
[..]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Als je niet ontbijt wordt je veel sneller dik en juist een goed ontbijt is belangrijk om je stofwisseling op te starten.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ontbijten of niet-ontbijten is in grote lijnen om het even, zolang het bij je levensstijl past. Ontbijten met een fakking geraffineerd graanproduct met 30% suiker is niet slim.
/libellescience.![]()
Same, al krijgen ze maar 1 zetel is het mij best.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:12 schreef 16meter het volgende:
Wat stemmen de recreatieve BBers eigenlijk? Ik Piratenpartij.![]()
quote:Op woensdag 12 september 2012 17:07 schreef CarbonC het volgende:
Vrijdag Mr. Olympia!
En Roellie Winklaar doet ook mee!![]()
![]()
Je hebt gelijk. Ik heb het ws niet goed gelezen op Dbb.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:41 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Is toch pas 27 - 30 Sept?
http://www.mrolympia.com/![]()
Hier ook PP.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:12 schreef 16meter het volgende:
[..]
Wat stemmen de recreatieve BBers eigenlijk? Ik Piratenpartij.![]()
Ik stem GL (maar ik wijk op wel meer punten af van de gemiddelde bodybuilder).
M.b.t. lobbiën: kijk eens Sicko of die Tegenlicht-reportage over speculatie met voedsel.![]()
zie m'n UI.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:12 schreef 16meter het volgende:
...
...![]()
Ik heb tactisch gestemd op de vvd...
meeste overeenkomsten met de PVV... maar ik ging voor de VVD omdat die in elk geval de grootste moet worden, dan is pvda al buitenspel.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Kwam ik tegen in het hardlooptopic:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Grappig want hardlopers hebben zwakke buikspiertjesquote:Op woensdag 12 september 2012 20:59 schreef slacker_nl het volgende:
Kwam ik tegen in het hardlooptopic:
[ afbeelding ]![]()
Denk je? Je "core" moet bij hardlopen best goed ontwikkeld zijn. Ik merktte in het begin vooral de vermoeiheid in de buikspierenregio. Inmiddels niet meer, nu voelt het gewoon alsof ik compleet op ben.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:02 schreef Physics het volgende:
[..]
Grappig want hardlopers hebben zwakke buikspiertjesIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op woensdag 12 september 2012 20:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik heb tactisch gestemd op de vvd...
meeste overeenkomsten met de PVV... maar ik ging voor de VVD omdat die in elk geval de grootste moet worden, dan is pvda al buitenspel.
Jij bent waarschijnlijk net zo simpel als al die grote gasten in mijn gym.![]()
Er is nog niks zeker heur.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:21 schreef Ethanolic het volgende:
PP zero zetels, daar ging jullie stem
Yuri![]()
![]()
Ze kunnen nu niks zonder de PvdA. Dat wordt paars.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:27 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
1 ding is zeker, Mark 4 President![]()
Maar nogmaals, prognoses zeggen nog niet zo heel veel.![]()
Ik hoop dat ze iig boven de 75% kiesdeler zitten met het aantal stemmen, dan krijgen ze hun borg iig terug (die borg is meer dan 11.000 euro).quote:Op woensdag 12 september 2012 21:21 schreef Ethanolic het volgende:
YuriIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Na een gebroken hielbot waardoor ik anderhalve maand niet kon trainen, heb ik weer een paar weken getraind. Voorheen altijd Stronglifts gedaan, maar besloot nu over te gaan op een split. Slecht idee, want het bevalt me niet. Ik wil weer verdergaan met Stronglifts, maar op welk gewicht moet ik nu beginnen? Niet weer bij de stang neem ik aan. Ik zat zo rond de 105kg squat 5x5.![]()
Dat voel je toch binnen 2-3 workouts aan, op welk gewicht je op goede form je workout kunt doen?quote:Op woensdag 12 september 2012 22:51 schreef Warsaw het volgende:
Na een gebroken hielbot waardoor ik anderhalve maand niet kon trainen, heb ik weer een paar weken getraind. Voorheen altijd Stronglifts gedaan, maar besloot nu over te gaan op een split. Slecht idee, want het bevalt me niet. Ik wil weer verdergaan met Stronglifts, maar op welk gewicht moet ik nu beginnen? Niet weer bij de stang neem ik aan. Ik zat zo rond de 105kg squat 5x5.
Alsof je spieren in een keer wegsmelten als je een keer onder je maximum traint...Confidence through competence![]()
Vandaag gerealiseerd hoe belangrijk warm-up is bij koud weer. Ik fietste lekker in mijn korte broek naar de sportschool, en ging linea recta naar het squatrek. Vervolgens ging het squatten echt verschrikkelijk stroef. Ik was stijf en voelde me slap. Work sets gingen gewoon belabberd, dus bij de laatste work set twijfelde ik of ik uberhaupt door moest gaan of kappen. Even beetje rondgelopen en wat doorbloeding van de beentjes gestimuleerd, toen ging de laatste work set echt belachelijk makkelijk.
De workout http://www.lineargains.com/?p=231
Still linear, vraag me af hoe lang het door kan blijven gaan![]()
![]()
tuurlijk, die gasten acteren best slecht!quote:Op woensdag 12 september 2012 22:44 schreef BadderAapje het volgende:
Nep ja, zijn armen waren niet eens onder spanning tijdens het omhoog drukken.![]()
Ik zou op baas Samsom stemmen maar ik gun de PP het wel, een betere IT is wel een vereiste, vooral met de digitale toekomst die nog groter zal zijn dan nu.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:21 schreef Ethanolic het volgende:
YuriIf not now, then when.![]()
FUAAARK. Vandaag even voor de spiegel wat voortgang gechecked (full homo). Die cut begint nu echt te werken; ik zag bij het aanspannen van mijn pens zomaar ineens een soort van definitie verschijnen bij de obliques /serratusNiet gek aangezien ik nog rond de 16 a 17% zit. Ik heb helaas wel veel vet op m;n benen; die squat-quads gaan voorlopig nog schuil achter een dikke laag vet
[ Bericht 6% gewijzigd door star_gazer op 13-09-2012 05:00:59 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
-kut-"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Je zit waarschijnlijk met je schouders naar je oren toe te pressen zonder dat je het zelf merkt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:51 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hier gaan ze tot 75 kg, aardige buffe gozer ben je dan als je gaat liggen benchen met in elke hand 75 kg. Gewoon van die megadingen met rubbercoating en 75 kg erop.Bizar.
Ik krijg trouwens instant schouderpijn van incline barbell bench press, mensen die dat herkennen? Wanneer ik het met dumbbells doe heb ik nergens last van.
Zie onderschrift onder m'n berichten.
'k zou het wel eens willen proberen eigenlijk 75kg dubmels press.
50kg gaat net aan, maar dan moet ik d'r wel iemand bij hebben staan voor de zekerheid. Het is kut beginnen. Volle werksetjes zijn het nog niet trouwens :-)
bij 75kg breken m'n polsen af denk ikdan heb je echt zo een blesure te pakken als er maar iets een beetje fout gaat.
Wel aardige dingen om shruggs te doen dan.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 13-09-2012 07:40:41 ]![]()
Jammer van de piraten.Campagne viel ook een beetje tegen... je moest er moeite voor doen om wat over ze te weten te komen.
![]()
ja idd.quote:Op donderdag 13 september 2012 07:32 schreef 16meter het volgende:
Jammer van de piraten.Campagne viel ook een beetje tegen... je moest er moeite voor doen om wat over ze te weten te komen.
PVV Wilders gedaan hier.
Gisteren nog ff e.e.a. zitten volgen over de voortgang. Kon niet slapen na m'n avondeten:
1 hele gegrilde kip (en die was lekker jongens)
150gram rijst
brocoli
500gram kwark
800ml Caseine shake
half zakje cashew
En toen had ik toch het zuur in m'n mond opeens 's avonds![]()
![]()
oh yeahquote:![]()
Trouwens weer iets nieuws heruitgevonden voor mezelf.
Zelf ijsjes maken van bijv roosvicee.![]()
![]()
Best een aardige/gezonde snack![]()
![]()
Alleen de frambozen roosvice is gezondquote:Op donderdag 13 september 2012 07:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
oh yeah![]()
![]()
Best een aardige/gezonde snack
[ afbeelding ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
quote:Op donderdag 13 september 2012 07:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
oh yeah![]()
![]()
Best een aardige/gezonde snack
[ afbeelding ]ziet er wel lekker uit
![]()
't is sowiezo suiker, maar er gaat toch wel een hele eetlepel in zo'n ijsje zeg. Gaat nergens over dus.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:14 schreef 1517 het volgende:
[..]
Alleen de frambozen roosvice is gezond![]()
Het gaat ook meer om een lekkere snack.
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 13-09-2012 10:01:17 ]![]()
jah nou de mijne zagen er nog niet zo mooi uit hoorquote:lol.
thanksquote:Op donderdag 13 september 2012 09:54 schreef Awesome_ het volgende:
Maak em met slimpie.
[ afbeelding ]
0kcals![]()
![]()
Vanochtend 94.4 kg, gaat lekker vlot richting de 100. Nu is het voor een deel natuurlijk vet. Maar dat maakt me niet zoveel uit. 12% haal ik nog wel. Beetje meer massa hebben is wel fijn als je 1.94 lang bent.![]()
Haha. Bij Nederland in beweging zijn ze nu aan het clean and jerken.
Weliswaar met twee flesjes Spa blauw, maar toch.BEASTMODE![]()
Hier stond het toevallig ook op, wat een triest programma zeg.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:25 schreef Awesome_ het volgende:
Haha. Bij Nederland in beweging zijn ze nu aan het clean and jerken.
Weliswaar met twee flesjes Spa blauw, maar toch.
This isn't even my final form.![]()
Voor oude mensen, of mensen die slecht ter been zijn is het wel aardig natuurlijk. Al geloof ik niet dat er veel zijn die ook echt mee doen. Meeste zitten alleen maar te gapen naar de tv denk ik.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hier stond het toevallig ook op, wat een triest programma zeg.
Volgens mij was het gisteren dat ze gingen " squatten" lees "op staaan en weer neer vanaf een stoel met je armen vooruit".
Eens kijken hoeveel telefoontjes er bij de thuiszorg binnen komen rond dat tijdstip dat d'r weer 1 naast de stoel is gaan zitten![]()
![]()
Ik heb het onderzoek eens doorgenomen en het is een behoorlijk goede meta-analyse over de effectiviteit van omega vetzuren. Ik begin steeds meer te twijfelen of het wel daadwerkelijk gunstige effecten heeft. Het zijn de vieze boeren waarschijnlijk dus niet waardquote:Weer geen effect omega-3-vetzuren
JAMA heeft opnieuw een negatief bericht over de effectiviteit van omega-3-vetzuren. Griekse onderzoekers zien geen effect op harde eindpunten. Ook het effect op triglyceriden is discutabel.
Zijn er hier nog wel mensen die het consequent innemen?I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
ja 2x2 per dag omega 3,6,9 that is.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:11 schreef Seam het volgende:
[..]
Zijn er hier nog wel mensen die het consequent innemen?
't is ook gunstig voor je gewrichten.![]()
wel grappig om je onderschrift te lezen als antwoord op Seam z'n opmerkingquote:Op donderdag 13 september 2012 11:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja 2x2 per dag omega 3,6,9 that is.
't is ook gunstig voor je gewrichten.![]()
![]()
ja precies. placebo effect is ook een effect.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:20 schreef MrNiles het volgende:
[..]
wel grappig om je onderschrift te lezen als antwoord op Seam z'n opmerking![]()
![]()
![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Het is wel daadwerkelijk gunstig voor pijn in je gewrichten. Dat het ook je gewrichten beter 'beschermt' is ook nog niet duidelijk bewezen dacht ik. Maar je hebt wel gelijk, placebo effect is ook een effectquote:Op donderdag 13 september 2012 11:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
't is ook gunstig voor je gewrichten.
Laatst trouwens een patient gezien met een bicepspeesruptuur door deadliften. Blijft een afschuwelijk letsel zeg.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Thanks! Zal het eens doornemenquote:Op donderdag 13 september 2012 11:11 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik heb het onderzoek eens doorgenomen en het is een behoorlijk goede meta-analyse over de effectiviteit van omega vetzuren. Ik begin steeds meer te twijfelen of het wel daadwerkelijk gunstige effecten heeft. Het zijn de vieze boeren waarschijnlijk dus niet waard
Zijn er hier nog wel mensen die het consequent innemen?Blijven leren en jezelf blijven informeren is wel the way to go.
Confidence through competence![]()
Ik ben trouwens een interessante reeks wetenschappelijke reviews tegengekomen over dieetsupplementen in de sportwereld en hun effectiviteit. De reeks is afkomstig uit British Journal of Sports Medicine en het geeft een heel mooi beeld van de werking, effectiviteit en recente onderzoeksresultaten. Als mensen geinteresseerd zijn hoor ik het wel.
Hier een voorbeeld over Creatine:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Grappig, straks een verschuiving van omega 3 naar boter als 'gezonde vetten'?
edit: Ik heb alleen de abstract even gelezen, het gaat hier puur om omega 3-supplementatie. Ik denk dat een eventueel positief cardiovasculair effect van omega 3 niet zozeer bij het binnenkrijgen ervan ligt, maar bij de ratio tussen omega 3 en 6. Nu baseer ik dit niet op onderzoeksresultaten dus pin me er niet op vast.
[ Bericht 34% gewijzigd door Levolution op 13-09-2012 12:47:13 ]This isn't even my final form.![]()
Daarom altijd opwarmen en geen mixed grip, dan nog liever straps. En good form liften natuurlijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:27 schreef Seam het volgende:
[..]
Laatst trouwens een patient gezien met een bicepspeesruptuur door deadliften. Blijft een afschuwelijk letsel zeg.![]()
Volgens de huisarts heb ik een heel laag iets met vet. Ik ga morgen/volgende week de resultaten ophalen. De rest was perfect.If not now, then when.![]()
Links zijn alleen beschikbaar als een abo op het blad hebt. Maar ik maak er document van en dan zal ik hier de grootste delen wel posten. Zal wel een tijdje duren want het zijn denk ik zo'n 100 pagina's bij elkaar (waarbij ik geselecteerd hebt op relevante effecten of potentiele effecten bij verder onderzoek).quote:Op donderdag 13 september 2012 12:17 schreef Stereotomy het volgende:
Gooi die links maar hier hoor't is relevant.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
br j sport med heeft een impact factor van 4.114 volgens de website. Ik ben niet thuis in de sportliteratuur maar dat klinkt niet al te best toch? Is het wel een beetje een betrouwbaar gereviewed artikel?quote:Op donderdag 13 september 2012 13:40 schreef Seam het volgende:
[..]
Links zijn alleen beschikbaar als een abo op het blad hebt. Maar ik maak er document van en dan zal ik hier de grootste delen wel posten. Zal wel een tijdje duren want het zijn denk ik zo'n 100 pagina's bij elkaar (waarbij ik geselecteerd hebt op relevante effecten of potentiele effecten bij verder onderzoek).![]()
Daar zit copyright op dus mag je hier niet posten. Sorry, we hebben geen zin in brieven van advocaten en dat soort ongein.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:40 schreef Seam het volgende:
[..]
Links zijn alleen beschikbaar als een abo op het blad hebt. Maar ik maak er document van en dan zal ik hier de grootste delen wel posten. Zal wel een tijdje duren want het zijn denk ik zo'n 100 pagina's bij elkaar (waarbij ik geselecteerd hebt op relevante effecten of potentiele effecten bij verder onderzoek).![]()
lage triglycerides waarschijnlijk. Samen met hoog HDL een gevolg van low(ish) carb eten. Autobandje en ik hadden dat ook.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Volgens de huisarts heb ik een heel laag iets met vet. Ik ga morgen/volgende week de resultaten ophalen. De rest was perfect.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 13-09-2012 14:23:17 ]Confidence through competence![]()
Er was hier een user named " varkenslapje" of iets wat er op leek, maar ik kan hem niet terug vinden.
Kan iemand me ff helpen? Waarschijnlijk was het net ff anders geschreven o.i.d.
EDIT: Laat maar, het was varkensbiefstuk
[ Bericht 28% gewijzigd door RaymondK op 13-09-2012 14:38:20 ]![]()
Zal wel cool zijn. Ik had de triglycerides echter niet aangevinkt.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
lage triglycerides waarschijnlijk. Samen met hoog HDL een gevolg van low(ish) carb eten. Autobandje en ik hadden dat ook.If not now, then when.![]()
Is basically standaard dat dat ook bekeken wordt.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zal wel cool zijn. Ik had de triglycerides echter niet aangevinkt.
Dat van de omega-3 en dat het niet helpt vind ik wel interessant. Kan alleen de full-text niet zien.
Het kan zijn dat mensen zoveel omega-6 eten, dat het aanvullen van een klein beetje omega-3 niet of nauwelijks effect heeft, het kan zijn dat de dosissen sowieso te klein zijn, en het kan zijn dat de omega-3 supplementatie geoxideerd is in een aantal gevallen wat ook de resultaten zou kunnen beïnvloeden (check altijd of je omega-3 supplement niet ranzig is, bv door eens een capsule te openen en te ruiken hoe het ruikt, als het goed is ruikt het naar zee/vis, als het bedorven ruikt of naar limoen, dan is het verdacht).
Verder is er niet gekeken naar auto-immuun ziektes, hypertrophie etc. Maar ik sta voor alles open![]()
![]()
Dit denk ik dus ook, als je bedenkt hoe groot de overconsumptie van omega 6 is.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:21 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Is basically standaard dat dat ook bekeken wordt.
Dat van de omega-3 en dat het niet helpt vind ik wel interessant. Kan alleen de full-text niet zien.
Het kan zijn dat mensen zoveel omega-6 eten, dat het aanvullen van een klein beetje omega-3 niet of nauwelijks effect heeft, het kan zijn dat de dosissen sowieso te klein zijn, en het kan zijn dat de omega-3 supplementatie geoxideerd is in een aantal gevallen wat ook de resultaten zou kunnen beïnvloeden (check altijd of je omega-3 supplement niet ranzig is, bv door eens een capsule te openen en te ruiken hoe het ruikt, als het goed is ruikt het naar zee/vis, als het bedorven ruikt of naar limoen, dan is het verdacht).
Verder is er niet gekeken naar auto-immuun ziektes, hypertrophie etc. Maar ik sta voor alles openThis isn't even my final form.![]()
Ik las toevallig dit een paar dagen geleden: http://www.t-nation.com/f(...)lling_the_glute_mythquote:Op donderdag 13 september 2012 15:12 schreef Ethanolic het volgende:
hoi k kom ff store
[ afbeelding ]![]()
Die doe ik ook altijd door m'n kwark en gebruik ik als general purpose limonadequote:Op donderdag 13 september 2012 09:54 schreef Awesome_ het volgende:
Maak em met slimpie.
[ afbeelding ]
0kcals. Ze verkopen hier alleen die groene (die is niet zo chill) en aardbeien. grgr mijn dagbeok
Of toch du vader?![]()
met aspartaam gezoet, dus a no goquote:Op donderdag 13 september 2012 09:54 schreef Awesome_ het volgende:
Maak em met slimpie.
[ afbeelding ]
0kcals![]()
![]()
want andere zoetstoffen zijn niet kankerverwekkend?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
met aspartaam gezoet, dus a no goDeathlift or Die.![]()
Je zou m'n chick d'r ass moeten zien.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:00 schreef IrCute het volgende:
[..]
Ik las toevallig dit een paar dagen geleden: http://www.t-nation.com/f(...)lling_the_glute_myth
Deathlift or Die.![]()
Hangt van het veld af. Een van de top journals in mijn phd-richting (economics of innovation) is Research Policy met een impact factor van 3.9.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:48 schreef tarantism het volgende:
[..]
br j sport med heeft een impact factor van 4.114 volgens de website. Ik ben niet thuis in de sportliteratuur maar dat klinkt niet al te best toch? Is het wel een beetje een betrouwbaar gereviewed artikel?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
ik krijg er maagkrampen vanquote:Op donderdag 13 september 2012 16:54 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
want andere zoetstoffen zijn niet kankerverwekkend?![]()
Het deadliften begint voor mij nu erg zwaar te worden. Ik moet in mijn werkset (5 reps) na iedere rep echt even opstaan, een paar keer diep ademhalen en opnieuw grippen / setup doen. Als ik dit niet doe, ga ik geheid na twee à drie reps gestrekt en gaat mijn rug naar de klote vanwege slechte grip/form.
Ik merk nu al dat mijn zicht na iedere rep even wazig wordt en dat ik af en toe echt tegen het flauwvallen aanzit, maar na twee keer diep ademhalen is dat weer onder controle. Overigens adem ik tijdens mijn rep wel gewoon door; heb dat volgens mij gewoon onder controle."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Kan je niet beter adem inhouden om zo beter spanning op core en rug te kunnen houden? Wordt toch ook aangeraden bij squatten?quote:Op donderdag 13 september 2012 18:14 schreef star_gazer het volgende:
Het deadliften begint voor mij nu erg zwaar te worden. Ik moet in mijn werkset (5 reps) na iedere rep echt even opstaan, een paar keer diep ademhalen en opnieuw grippen / setup doen. Als ik dit niet doe, ga ik geheid na twee à drie reps gestrekt en gaat mijn rug naar de klote vanwege slechte grip/form.
Ik merk nu al dat mijn zicht na iedere rep even wazig wordt en dat ik af en toe echt tegen het flauwvallen aanzit, maar na twee keer diep ademhalen is dat weer onder controle. Overigens adem ik tijdens mijn rep wel gewoon door; heb dat volgens mij gewoon onder controle."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Dat laatste heb ik met het squatten. Afgelopen twee keer na het squatten ook moeten kotsenquote:Op donderdag 13 september 2012 18:14 schreef star_gazer het volgende:
Ik merk nu al dat mijn zicht na iedere rep even wazig wordt en dat ik af en toe echt tegen het flauwvallen aanzit, maar na twee keer diep ademhalen is dat weer onder controle. Overigens adem ik tijdens mijn rep wel gewoon door; heb dat volgens mij gewoon onder controle.![]()
deze meid snapt hetquote:Op donderdag 13 september 2012 15:12 schreef Ethanolic het volgende:
hoi k kom ff store
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je begint er zo vaak overquote:Op donderdag 13 september 2012 16:55 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Je zou m'n chick d'r ass moeten zien.Je kent het ritueel inmiddels denk ik wel. Pics of gtfo.
Of toch du vader?![]()
quote:Op donderdag 13 september 2012 19:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
deze meid snapt het
Mami come to papiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn chick heeft vaak genoeg op Fok! pics gezet.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Je begint er zo vaak overJe kent het ritueel inmiddels denk ik wel. Pics of gtfo.
Deathlift or Die.![]()
Link naar pics van glutes of gtfo.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:22 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Mijn chick heeft vaak genoeg op Fok! pics gezet.
Verder vind ik je sig overigens een topidee. Wanneer en waar kan ik op je stemmen?Of toch du vader?![]()
quote:Op donderdag 13 september 2012 19:22 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Mijn chick heeft vaak genoeg op Fok! pics gezet.
glute spread + spoon picquote:Op donderdag 13 september 2012 19:22 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Mijn chick heeft vaak genoeg op Fok! pics gezet.![]()
Er zijn recepten op het internet te vinden voor HIGH PROTEIN ICE CREAM.This isn't even my final form.![]()
Wel, zover ik me dat kon herinneren. Zat bij het kruisje voor het totaalpakket LDL, HDL, triglycerides.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zal wel cool zijn. Ik had de triglycerides echter niet aangevinkt.Confidence through competence![]()
Check de protein fluff.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:17 schreef THEFXR het volgende:
ijs is ook wel goed om eiwitten binnen te krijgen![]()
jammer van de carbs
http://www.leangains.com/(...)ck3d-review.html?m=1Aah zo, dank je!quote:Op donderdag 13 september 2012 21:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wel, zover ik me dat kon herinneren. Zat bij het kruisje voor het totaalpakket LDL, HDL, triglycerides.
De meeste kennen hem wel alleen dan in parts, deze is in het geheel. Heb wel eens wat stukjes gekeken maar nu helemaal gekeken. Sowieso een aanrader. Greg
Verder andere docu's voor de lolz:
[ Bericht 39% gewijzigd door Yuri_Boyka op 13-09-2012 22:37:55 ]If not now, then when.![]()
Ik heb hulp nodig van Rotterdamse brahs.
Ben nu zo'n anderhalf jaar thuis in de weer met een squat rack en pull up bar. Squats, deadlifts, bench, overhead press, rows en chins (grootste gedeelte in een 5x5 schema) zijn vaste kost.
Naast een aantal jaar boksen in m'n tienertijd nooit veel gesport en in het afgelopen jaar de gains van m'n leven gemaakt! (YEAH BUDDY.)
Punt is, ik ga samenwonen en er is geen ruimte voor het squat rack meer. Nu ben ik dus aangewezen op een sportschool in Rotterdam (Noord/Centrum), maar welke!? Een squat rack en een rustige omgeving is een pré, maar ik hoef niet zo heel nodig naar de meest HARDCORE gym die er bestaat.
Mijn vriendin sport bij http://www.thefitnessclub.nl/ (vroeger Lifeline?), maar dan eigenlijk vooral cardio. Geen idee of het met vrije gewichten goed te doen is. Tips anyone?![]()
![]()
http://www.classicgymrotterdam.com/quote:Op donderdag 13 september 2012 23:08 schreef JheronimusPrime het volgende:
Ben nu zo'n anderhalf jaar thuis in de weer met een squat rack en pull up bar. Squats, deadlifts, bench, overhead press, rows en chins (grootste gedeelte in een 5x5 schema) zijn vaste kost.
Naast een aantal jaar boksen in m'n tienertijd nooit veel gesport en in het afgelopen jaar de gains van m'n leven gemaakt! (YEAH BUDDY.)
Punt is, ik ga samenwonen en er is geen ruimte voor het squat rack meer. Nu ben ik dus aangewezen op een sportschool in Rotterdam (Noord/Centrum), maar welke!? Een squat rack en een rustige omgeving is een pré, maar ik hoef niet zo heel nodig naar de meest HARDCORE gym die er bestaat.
Mijn vriendin sport bij http://www.thefitnessclub.nl/ (vroeger Lifeline?), maar dan eigenlijk vooral cardio. Geen idee of het met vrije gewichten goed te doen is. Tips anyone?![]()
Zag 'm inderdaad voorbij komen, bedankt! Woon wel praktisch aan de andere kant van de stad, als ik daar aan kom op m'n fiets komt er geen squat meer uit.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.classicgymrotterdam.com/
Zag voorbij draven dat jij bij David Lloyd trainde? Heb een rondleiding gehad bij de vestiging Hofplein, maar daar zag ik 1 squat rack en 2 bench. Ik had meer verwacht van zo'n grote locatie. Of is dat toch wel goed te doen? Zwemmen doe ik wel in de Noordsingel, dus dat is het niet.
ANYWAY. Misschien moet ik ook gewoon niet moeilijk doen en zelf binnenstappen bij gyms om de sfeer te proeven. Probleem is dat ik best wel een klein beetje ervaring heb en weet wat ik wil, maar het luxe van thuis trainen zonder debielen teveel gewend ben.
Overigens, ben nooit een fan van Fok geweest, maar lees de BB topics sinds vandaag met plezier door!![]()
Plak alertquote:Op donderdag 13 september 2012 23:08 schreef JheronimusPrime het volgende:
Punt is, ik ga samenwonen en er is geen ruimte voor het squat rack meer.
En welkom
Hmm. Krijg het idee dat m´n omgeving mij langzaam aan toch ziet groeien. Sta bij een paar andere studenten al bekent als fitnessfanaat enzo (krijg regelmatig de grap 'moet je geen kwark eten? over me heen) maar gister pakte iemand m'n arm vast en zei, ja span em is aan?
Deed ik het en ze liet snel weer los met een gezicht van 'omg'.
Geeft me toch een kick. Kreeg meteen weer zin om te sporten haha
Morgen overigens de 80kg squat proberen, wish me luck...![]()
GODNONDEJU. Ik zie werkelijk waar pas sinds je post over copyright dat je een forumadmin bent.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.classicgymrotterdam.com/
Damn.![]()
FUAAAARRRKKKKKquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:57 schreef MrGuma het volgende:
Hmm. Krijg het idee dat m´n omgeving mij langzaam aan toch ziet groeien. Sta bij een paar andere studenten al bekent als fitnessfanaat enzo (krijg regelmatig de grap 'moet je geen kwark eten? over me heen) maar gister pakte iemand m'n arm vast en zei, ja span em is aan?
Morgen overigens de 80kg squat proberen, wish me luck...
Succes brah!If not now, then when.![]()
Volgende keer niet naar haar gezicht kijken, maar naar haar enkels. Als daar vervolgens een slijmspoor loopt, dán doe je het goedquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:57 schreef MrGuma het volgende:
Is overigens toe te passen op meer situaties in het leven. truhfact![]()
Doe ik, maar ik word na het neerzetten van de bar en uitademen heel licht in m'n hoofd.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:20 schreef Push. het volgende:
[..]
Kan je niet beter adem inhouden om zo beter spanning op core en rug te kunnen houden? Wordt toch ook aangeraden bij squatten?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Voor je begint even een aantal keer diep en rustig in en uit ademen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:54 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Doe ik, maar ik word na het neerzetten van de bar en uitademen heel licht in m'n hoofd.![]()
Dat houdt de spirit er in he.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:57 schreef MrGuma het volgende:
Morgen overigens de 80kg squat proberen, wish me luck...
Lekker door pompen en eten.
[ Bericht 6% gewijzigd door RaymondK op 14-09-2012 07:29:50 ]![]()
Dat doe ik, maar moet ik wel na iedere rep herhalenquote:Op vrijdag 14 september 2012 07:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Voor je begint even een aantal keer diep en rustig in en uit ademen.Ik zit echt tegen m'n max aan volgens mij.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ja tuurlijk, je moet wel blijven ademen. Dat is toch echt wel vuistregel nr 1 he bij krachttrianing.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:15 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat doe ik, maar moet ik wel na iedere rep herhalen
Uitadmen bij het krachtzetten. Ook bij DL-en. Ook al is het lastig.
Wat nog wel eens helpt is met een stoot uitadmen op het moment dat je kracth zet. Dan kun je toch je core blijven spannen.
Zoek maar eens op DL filmpjes van Scott Herman Fitness op Youtube. Die gast is onwijs irritant om naar te kijken, en luidruchtig met z'n gesis tijdens inspanning, maar zijn ademhaling in het algemeen bij oefeningen is wel zoals ik het bedoel en je het kan doen bij DL.
[ Bericht 8% gewijzigd door RaymondK op 14-09-2012 08:39:15 ]![]()
Ja, maar ik bedoel dat ik dus echt niet touch-and-go ('aantikken' en gelijk weer omhoog) meer kan doen bij dit gewicht. Heeft ook met mijn falende grip te maken. Ik moet echt de bar neerzetten, omhoog komen, ademen, en weer een rep eruit persen. Eigenlijk doe ik dus bijna 5x1 ipv 1x5.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, je moet wel blijven ademen. Dat is toch echt wel vuistregel nr 1 he bij krachttrianing.
Uitadmen bij het krachtzetten. Ook bij DL-en. Ook al is het lastig."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Je laat dus de bar los, komt omhoog en gaat dan voor een tweede rep? Das niet goed.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:19 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dat ik dus echt niet touch-and-go ('aantikken' en gelijk weer omhoog) meer kan doen bij dit gewicht. Heeft ook met mijn falende grip te maken. Ik moet echt de bar neerzetten, omhoog komen, ademen, en weer een rep eruit persen.
Heb je wel eens een lichte stuiter geprobeerd onderin?![]()
Ja. Als ik dat niet doe, gaan zowel mijn grip als mijn bewustzijn eraan. Mij warmup sets doe ik wel met aantikken. Stuiteren durf ik niet, ben bang da tik vanwege gebrekkige controle mijn form ga verliezen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:20 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je laat dus de bar los, komt omhoog en gaat dan voor een tweede rep? Das niet goed.
Heb je wel eens een lichte stuiter geprobeerd onderin?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Dan denk ik toch dat je bewuster moet door ademen. Zeker niet je asem inhouden de hele rit.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:21 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja. Als ik dat niet doe, gaan zowel mijn grip als mijn bewustzijn eraan. Mij warmup sets doe ik wel met aantikken. Stuiteren durf ik niet, ben bang da tik vanwege gebrekkige controle mijn form ga verliezen.
Kort en snel uitadmen als je kracht zet.
Heb je bij squatten of zwaar benchen niet dat je half flauw valt? Dan lijkt het me toch ademhaling.
Toch van te voren eens flink diep/rustig doorademen zodat je verzadigt van zuurstof voor je begint.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 14-09-2012 08:46:13 ]![]()
Hmm zit tijdens de cut even vast lijkt het. Verlies laatste 2 week geen gewicht meer, kom zelfs halve kilo aan. Wat doe ik verkeerd? Eet gewoon gem. 2800 cal per dag, onderhoud is 3350.. (Zigzag na elke x dagen van 2600 naar 3300 of iets er boven) Train 4/5 keer per week.
What to do?Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Met squatten heb ik het ook wel lastig, maar bij lange na niet zo erg als met deads. Zal het dinsdag (volgende deadlift training) nog eens een keer proberen op dit gewicht (5x125kg).quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dan denk ik toch dat je bewuster moet door ademen. Zeker niet je asem inhouden de hele rit.
Kort en snel uitadmen als je kracht zet.
Heb je bij squatten of zwaar benchen niet dat je half flauw valt? Dan lijkt het me toch ademhaling.
Toch van te voren eens flink diep/rustig doorademen zodat je verzadigt van zuurstof voor je begint."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Hoe zeker ben je van je onderhoud? Heb je je vetpercentage nauwkeurig gemeten? Hoe actief ben je daadwerkelijk? Wellicht ben je dusdanig afgevallen sinds je berekening dat je onderhoud wat omlaag is gegaan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:44 schreef Kerol het volgende:
Hmm zit tijdens de cut even vast lijkt het. Verlies laatste 2 week geen gewicht meer, kom zelfs halve kilo aan. Wat doe ik verkeerd? Eet gewoon gem. 2800 cal per dag, onderhoud is 3350.. (Zigzag na elke x dagen van 2600 naar 3300 of iets er boven) Train 4/5 keer per week.
What to do?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Mwah...ik vind het prima te doen. Fitnessclub. De basis is er 1 squatrek, 2 bench, 2 incline bench en twee decline bench. Dumbbels gaan tot 38 kg...20 euro p/maand. Ohja ook wel fijn dat weekend 09.00 t/m 17.00 is.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:08 schreef JheronimusPrime het volgende:
Mijn vriendin sport bij http://www.thefitnessclub.nl/ (vroeger Lifeline?), maar dan eigenlijk vooral cardio. Geen idee of het met vrije gewichten goed te doen is. Tips anyone?
Enige moment van crisis die ik zo actief mogelijk probeer te vermijden is tussen 17.30- 20.30 op werkdagen trainen..
Oh enne anders kan je altijd ff een kijkje nemen..Patience is a virtue![]()
Ben behoorlijk wezen zigzaggen tijdens de cut in gewicht ook, van 96 naar 87 en door vakantie up to 94quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Hoe zeker ben je van je onderhoud? Heb je je vetpercentage nauwkeurig gemeten? Hoe actief ben je daadwerkelijk? Wellicht ben je dusdanig afgevallen sinds je berekening dat je onderhoud wat omlaag is gegaan?. Nu 92. Eerst raakte ik bijna wel 2 kilo (vast niet alleen vet) per week kwijt, nu gaat het wat moeilijker dus.
VP niet nauwkeurig gemeten, zal rond de 15% zitten. Groei wel steeds meer qua kracht, elke training een rep meer of zelfs 2,5 kg meer van die bepaalde spiergroep (3-day splitschema).
Naast KT/cardio zit ik vooral stil op college of thuis.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Daar zit wel aardig wat vocht bij denk ik, dat gezigzag. Als je je gewicht over een periode wil bijhouden, zou ik schijt hebben aan dagelijkse fluctuaties. Zaken als plas, poep, eten, tijd van de dag, hoeveel je hebt gedronken en (dames) tijd van de maand hebben allemaal een min of meer cyclische invloed op je gewicht. Als je dit soort zaken gaat meetellen, kan je van de ene op de andere dag zomaar een kilo 'aankomen'.
Je kunt beter een exponential moving average (uitgebreid artikel, aanrader) van je gewicht bijhouden; dan zie je of je meting van vandaag ook daadwerkelijk invloed heeft op de trend. Dit is de grafiek van mijn gewicht gedurende mijn cut:
Rood is de trend, blauw zijn mijn dagelijkse schommelingen. De trend loopt een beetje achter op de realiteit, maar dat komt omdat metingen uit het verleden worden meegewogen in het gemiddelde. De kracht hiervan, is dat je dagelijkse schommelingen in perspectief kunt plaatsen; zolang je metingen onder de trendlijn vallen, is er niks aan de hand. Mochten er ineens een paar metingen boven de trendlijn vallen, dan weet ik dat ik verkeerd bezig ben. In een bulk zul je zien dat de boel omgedraaid is; je metingen moeten dan boven de trend vallen.
Overigens is je lichaamssamenstelling natuurlijk wel anders nu; als je nu daadwerkelijk 94 kilo bent, is er wat vet bijgekomen. Hoe hoger je VP bij een bepaald gewicht, hoe lage rje onderhoud. Ik zou er gewoon eens een stuk of 200 calorieen uitsnijden.
[ Bericht 18% gewijzigd door star_gazer op 14-09-2012 10:15:08 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Nice! Dus jij zegt(of het artikel) dat ik elke dag me even moet wegen om de fluctuatie van mn gewicht te bekijken? Erg interessant artikel SG. Zal er inderdaad 200 cal uitsnijden en kijken wat er gebeurt. Hier heb ik wel wat aanquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:03 schreef star_gazer het volgende:
Daar zit wel aardig wat vocht bij denk ik, dat gezigzag. Als je je gewicht over een periode wil bijhouden, zou ik schijt hebben aan dagelijkse fluctuaties. Zaken als plas, poep, eten, tijd van de dag, hoeveel je hebt gedronken en (dames) tijd van de maand hebben allemaal een min of meer cyclische invloed op je gewicht. Als je dit soort zaken gaat meetellen, kan je van de ene op de andere dag zomaar een kilo 'aankomen'.
Je kunt beter een exponential moving average (uitgebreid artikel, aanrader) van je gewicht bijhouden; dan zie je of je meting van vandaag ook daadwerkelijk invloed heeft op de trend. Dit is de grafiek van mijn gewicht gedurende mijn cut:
[ afbeelding ]
Rood is de trend, blauw zijn mijn dagelijkse schommelingen. De trend loopt een beetje achter op de realiteit, maar dat komt omdat metingen uit het verleden worden meegewogen in het gemiddelde. je ziet wel dat zelfs dagen waarop ik zwaarder lijk dan de vorige dag nog steeds het trendgemiddelde omlaag halen; je ziet dankzij de trend door de bomen het bos weerMochten er ineens een paar metingen boven de trendlijn vallen, dan weet ik dat ik verkeerd bezig ben. In een bulk zul je zien dat de boel omgedraaid is; je emtingen moeten boven de trend vallen.
Overigens is je lichaamssamenstelling natuurlijk wel anders nu; als je nu daadwerkelijk 94 kilo bent, is er wat vet bijgekomen. Hoe hoger je VP bij een bepaald gewicht, hoe lage rje onderhoud. Ik zou er gewoon eens een stuk of 200 calorieen uitsnijden.Bedankt.
Maar gaat met die 200cal eruit niet meer spier verloren?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Er gaat nauwelijks spier verloren als je je eiwitinname voldoende houdt en je trainingen intensief genoeg houdt.
Iedereen denkt altijd dat je spier eraf smelt zomaar
Haha oke, ja lees het overal maar dat zal dus wel meevallen. Met eiwitinname zit het zeker goed. Trainingen elke keer zwaarder dus dat ook wel lijkt mij.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Ja, als je regelmatig weegt kun je cyclische schommelingen er met een moving average uitgooien. Qua excel is het heel simpel: een kolom met je gewicht, een kolom met je trend. Trend = 0.1*gewicht + 0.9*trend van gisteren (op dag1: trend = gewicht). Als je liever hebt dat je trend wat gevoeliger is, kun je bijvoorbeeld 0.15 en 0.85 kiezen, maar je zult dan wel weer meer schommelingen terugkrijgen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:15 schreef Kerol het volgende:
[..]
Nice! Dus jij zegt(of het artikel) dat ik elke dag me even moet wegen om de fluctuatie van mn gewicht te bekijken? Erg interessant artikel SG. Zal er inderdaad 200 cal uitsnijden en kijken wat er gebeurt. Hier heb ik wel wat aanBedankt.
Als je daar geen zin in hebt, kun je ook voor een paar euro de app fatwatch kopen; die doet dit
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Klinkt goedquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:19 schreef Kerol het volgende:
Haha oke, ja lees het overal maar dat zal dus wel meevallen. Met eiwitinname zit het zeker goed. Trainingen elke keer zwaarder dus dat ook wel lijkt mij.
T/m 75kg dumbbells is eeh: netjes. Waar is dat?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:51 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hier gaan ze tot 75 kg, aardige buffe gozer ben je dan als je gaat liggen benchen met in elke hand 75 kg. Gewoon van die megadingen met rubbercoating en 75 kg erop.Bizar.
Ik krijg trouwens instant schouderpijn van incline barbell bench press, mensen die dat herkennen? Wanneer ik het met dumbbells doe heb ik nergens last van.
Ik ben bij DE hard-core gym van Den Bosch geweest: Flash Gym.
OK, was redelijk hard-core, maar dumbbells gingen maar tot 40kg, zelfs in de Health City waar ik nu train gaan ze t/m 46.
En wat een bende, die dumbbells. Wel veel goede apparatuur, maar maar 1 squat rackje.
En ondanks dat ze nog niet zo lang geleden verhuisd zijn ranzige vloerbedekking.
Maar wie legt er nou ook tapijt in een gym??Gewoon laptopje en internet regelen voor die mensen.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Voor oude mensen, of mensen die slecht ter been zijn is het wel aardig natuurlijk. Al geloof ik niet dat er veel zijn die ook echt mee doen. Meeste zitten alleen maar te gapen naar de tv denk ik.
Volgens mij was het gisteren dat ze gingen " squatten" lees "op staaan en weer neer vanaf een stoel met je armen vooruit".
Eens kijken hoeveel telefoontjes er bij de thuiszorg binnen komen rond dat tijdstip dat d'r weer 1 naast de stoel is gaan zitten
En ze dan naar Zuzana's Youtube kanaal redirecten.Ik meen wel eens gelezen te hebben dat 6 en 9 niet per definitie goed voor je zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
't is ook gunstig voor je gewrichten.
Meer is niet altijd beter.Bij ons loopt er ook een rond met een deels afgescheurde bicep. Niet fijn idd.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:27 schreef Seam het volgende:
[..]
Het is wel daadwerkelijk gunstig voor pijn in je gewrichten. Dat het ook je gewrichten beter 'beschermt' is ook nog niet duidelijk bewezen dacht ik. Maar je hebt wel gelijk, placebo effect is ook een effect
Laatst trouwens een patient gezien met een bicepspeesruptuur door deadliften. Blijft een afschuwelijk letsel zeg.
M.b.t. gewrichten: glucosamine-chondroïtine-MSMWaarom zoetstoffen gebruiken??quote:Op donderdag 13 september 2012 16:54 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
want andere zoetstoffen zijn niet kankerverwekkend?![]()
Goed gegaan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:00 schreef Weissman het volgende:
Operatie achter de rug, nu weer thuis. Voel me een bauws![]()
HURRY UP, KILL ME !
En hoe was het ziekenhuisvoedsel?
Hoe lang ongeveer voor herstel?quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:00 schreef Weissman het volgende:
HURRY UP, KILL ME !Patience is a virtue![]()
Operatie ging goed, vond de orthopeed zelf ook. Veel pijn maar het ergste is achter de rug. Herstel ruim 5 maanden dus vanaf januari opbouwen en maart weer volop in de gewichten gaan hangen.![]()
Ik heb 5 maanden lang op een 2k kcal junkfood dieet gecut, waarbij ik 12kg vet heb verloren en spiermassa gainde.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:15 schreef Kerol het volgende:
[..]
Oke, ik ben dan geen 100kg @ 10%, maar come at me. Als ik een ding heb geleerd is het dat spiermassa niet zo makkelijk wegvalt (ik trainde wel 3-5x per week intensief en at ~2gr eiwit per kg lichaamsgewicht).Of toch du vader?![]()
Thanks! Ben vanochtend even langs gelopen, zag er best goed uit! In ieder geval genoeg voor mijn niveau.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:57 schreef VexCasal het volgende:
[..]
Mwah...ik vind het prima te doen. Fitnessclub. De basis is er 1 squatrek, 2 bench, 2 incline bench en twee decline bench. Dumbbels gaan tot 38 kg...20 euro p/maand. Ohja ook wel fijn dat weekend 09.00 t/m 17.00 is.
Enige moment van crisis die ik zo actief mogelijk probeer te vermijden is tussen 17.30- 20.30 op werkdagen trainen..
Oh enne anders kan je altijd ff een kijkje nemen..
Decline bench heb ik thuis nooit kunnen doen, dus dat is al een hele toevoeging.
Wat drukte betreft kon ik niet oordelen, maar omdat ik nu toch een vrij rustig rooster wat betreft studie doorloop worden het sowieso de ochtenduurtjes. Heb er zin an!![]()
![]()
Mijn ervaring met verschillende sportscholen is dat de ochtenduren de rustigste zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:28 schreef JheronimusPrime het volgende:
Wat drukte betreft kon ik niet oordelen, maar omdat ik nu toch een vrij rustig rooster wat betreft studie doorloop worden het sowieso de ochtenduurtjes. Heb er zin an!![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:00 schreef Weissman het volgende:
HURRY UP, KILL ME !
This isn't even my final form.![]()
Shit loop al vanaf maandag moeilijk na intensief buikspier trainen, gluteus medius voor het eerst aangepakt.![]()
Ik verhuis binnenkort naar Rotterdam, iemand enig idee van wat goeie sportscholen zijn daar? Vrienden van mij zitten allemaal bij david lloyd maar zo op het eerste gezicht spreekt dat me niet erg aan.![]()
Waar in Rotterdam? Noord oost zuid west?quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:21 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Ik verhuis binnenkort naar Rotterdam, iemand enig idee van wat goeie sportscholen zijn daar? Vrienden van mij zitten allemaal bij david lloyd maar zo op het eerste gezicht spreekt dat me niet erg aan.![]()
Je zit dan redelijk dicht bij Capelle. Ik weet niet of het een optie is, maar ik ben redelijk tevreden met de David Lloyd in Capelle. Squatrek, bench press. En verder op zich alles wat je nodig hebt. Alleen de dumbells gaan niet zwaar genoeg, 30 kilo.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:40 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Kralingen (oost) enige wat ik in de buurt weet is de lady's gym.
Of gewoon effe google gebruiken. http://www.google.es/#hl=(...)292.4621.0j18j7.25.0...0.0...1c.1.YyJ4RL8IxdQ&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=d7a002767c8ae37d![]()
huh? Loopt je chest voor en de rest achter?quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:55 schreef THEFXR het volgende:
is er ook een manier om plaatselijk spieren te verliezen?![]()
![]()
Amen, zeker daar. Alleen wat oma's op de loopband. Gewichten enz is een oase van rust...quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mijn ervaring met verschillende sportscholen is dat de ochtenduren de rustigste zijn.Patience is a virtue![]()
mijn benen zijn te massaal voor de rest van mijn lichaam, daar zou ik best wat kwijt willen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:03 schreef RaymondK het volgende:
[..]
huh? Loopt je chest voor en de rest achter?![]()
Kost dat bij de David LIoyd?quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je zit dan redelijk dicht bij Capelle. Ik weet niet of het een optie is, maar ik ben redelijk tevreden met de David Lloyd in Capelle. Squatrek, bench press. En verder op zich alles wat je nodig hebt. Alleen de dumbells gaan niet zwaar genoeg, 30 kilo.
Of gewoon effe google gebruiken. http://www.google.es/#hl=(...)292.4621.0j18j7.25.0...0.0...1c.1.YyJ4RL8IxdQ&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=d7a002767c8ae37d![]()
Iets van 70 euro per maand.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:13 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Kost dat bij de David LIoyd?![]()
meer cardio en lichter squatten dan, lijkt me. Investeer de tijd die je nu in je benentraining stopt in andere spiergroepen anders.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mijn benen zijn te massaal voor de rest van mijn lichaam, daar zou ik best wat kwijt willen.![]()
quote:![]()
Das een hoop poen. Zijn de barbells van goud ofzo?Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Het zal er ook niet zo druk zijn als bij Fit For Free en er loopt geen tokkie volk rond. Dat is mij ook wat waard.
Hoe zit dat?![]()
Goedzo!quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:36 schreef MrGuma het volgende:
Zo; vandaag alle grenzen overtroffen. 80kg squat, 62.5 bench press en 105kg deadlift. Happy![]()
ik squat al jaren niet meer maar de massa blijft....quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:26 schreef tarantism het volgende:
[..]
meer cardio en lichter squatten dan, lijkt me. Investeer de tijd die je nu in je benentraining stopt in andere spiergroepen anders.![]()
Gewoon benen niet trainen en de rest goed massa kweken. Meer dan dat kan je niet doen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik squat al jaren niet meer maar de massa blijft....![]()
Neuh, maar we moeten wel 3 lagen management aan het werk houden natuurlijk he.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:45 schreef fathank het volgende:
[..]![]()
Das een hoop poen. Zijn de barbells van goud ofzo?![]()
Het is eigenlijk veel te duur natuurlijk, maar er zijn niet erg veel opties hier. Tenzij ik bereid zou zijn een veel langere reistijd te hebben, maar dat wil ik niet.![]()
Rolstoel fixen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik squat al jaren niet meer maar de massa blijft....Behulpzaam als een waterkraan.
Nu wel.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:59 schreef THEFXR het volgende:
iemand anders nog die yoga overweegt voor de soepelheid? zelf ben ik een plank...
[ afbeelding ]BEASTMODE![]()
Goede been-genen dus.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik squat al jaren niet meer maar de massa blijft....
Of toch du vader?![]()
Lekker boeiend! Mijn bovenbenen zijn ook altijd al groot geweest. Is toch juist baas? Als je er nu ook nog eens keiharde kracht in kan krijgen, wat heb je dan te klagen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik squat al jaren niet meer maar de massa blijft....![]()
broeken die nooit passen!quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:17 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Lekker boeiend! Mijn bovenbenen zijn ook altijd al groot geweest. Is toch juist baas? Als je er nu ook nog eens keiharde kracht in kan krijgen, wat heb je dan te klagen?![]()
Care, gewoon katoenen shorts dragen. Je quads kunnen nooit groot genoeg zijn.This isn't even my final form.![]()
Debiel duur idd. In Rotterdeam centrum was het 80 per maand. Kon je wel bij zwemmen, leren salsa dansen, yoga en nog meer van zulke dingen. Fucking groot pand van vier verdiepingen dat wel. Zwemmen is nog wel relaxt maar 80 euro per maand gaat nergens over.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:45 schreef fathank het volgende:
[..]![]()
Das een hoop poen. Zijn de barbells van goud ofzo?![]()
Heb echt schijt aan het tokkievolk bij fit4free eigenlijk. Doe mn eigen ding en let er verder niet op. En voor hetzelfde geld vinden ze mij een tokkie in mn trainingbroekie en shirtjequote:Op vrijdag 14 september 2012 16:08 schreef Craptacular het volgende:
Het zal er ook niet zo druk zijn als bij Fit For Free en er loopt geen tokkie volk rond. Dat is mij ook wat waard.
Hoe zit dat?![]()
nee, want het past ook nooit in stoelen, bij mensen thuis, uit eten of terras enz.........quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:38 schreef Levolution het volgende:
Care, gewoon katoenen shorts dragen. Je quads kunnen nooit groot genoeg zijn.![]()
in de VS schijnt het duurder te zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:39 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Debiel duur idd. In Rotterdeam centrum was het 80 per maand. Kon je wel bij zwemmen, leren salsa dansen, yoga en nog meer van zulke dingen. Fucking groot pand van vier verdiepingen dat wel. Zwemmen is nog wel relaxt maar 80 euro per maand gaat nergens over.![]()
Ik wil nu serieus wel pics van je quads.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want het past ook nooit in stoelen, bij mensen thuis, uit eten of terras enz.........This isn't even my final form.![]()
Je vergeet n-no homo?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:46 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik wil nu serieus wel pics van je quads.![]()
In somalie goedkoperquote:Op vrijdag 14 september 2012 19:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in de VS schijnt het duurder te zijn.![]()
My fellow bodybuilders,
2 vraagjes en ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.
1. Mijn moeder is teruggekomen van vakantie in Bosnie. Natuurlijk heeft zij wat lekkere dingen meegenomen zoals koekjes, en zoals je weet zit er suiker in. Nu is mijn vraag of ik aankom in vet als ik af en toe een koekje eet.
2. Sinds een week zweet ik mij helemaal de pletter 's nachts als ik slaap. Ik word wakker met een nat shirt. Ten eerste slaap ik minder lekker door dit en ten tweede is de kans dat ik ziek word groter doordat ik 's morgens bezweet vanuit een warm bed de koude kamer in stap. Hoe kan dit en is er iets dat ik er tegen kan doen?
Ik dank u hartelijk!If not now, then when.![]()
Er zit een aantal calorieen in koekjes.... Moet ik verder gaan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
My fellow bodybuilders,
1. Mijn moeder is teruggekomen van vakantie in Bosnie. Natuurlijk heeft zij wat lekkere dingen meegenomen zoals koekjes, en zoals je weet zit er suiker in. Nu is mijn vraag of ik aankom in vet als ik af en toe een koekje eet.
2. Sinds een week zweet ik mij helemaal de pletter 's nachts als ik slaap. Ik word wakker met een nat shirt. Ten eerste slaap ik minder lekker door dit en ten tweede is de kans dat ik ziek word groter doordat ik 's morgens bezweet vanuit een warm bed de koude kamer in stap. Hoe kan dit en is er iets dat ik er tegen kan doen?
Ik dank u hartelijk!
Doe geen shirt aan in bed... Geen idee hoe het komt, heb je onlangs iets veranderd in voeding, per ongeluk de kachel aangezet?![]()
1) als je suikers niet verbrand worden ze omgezet in vet, maar af en toe een koekje is wat anders dan het hele pak.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
My fellow bodybuilders,
Ik dank u hartelijk!
2) heb je tren nightmares?![]()
Logisch, maar het is toch zo dat sommige suikers gelijk omgezet worden naar vet. Dan lijkt het mij dat Kcals niet per se van toepassing zijn. Is toch hetzelfde als met carbs? Als je carbs eet dan vult het de glycogeen tanks op, als die vol zijn dan worden alle carbs omgezet naar vet. Lijkt mij dat Kcals dan ook niet per se relevant zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Er zit een aantal calorieen in koekjes.... Moet ik verder gaan?
Doe geen shirt aan in bed... Geen idee hoe het komt, heb je onlangs iets veranderd in voeding, per ongeluk de kachel aangezet?
Als dit niet klopt even aangeven aub.If not now, then when.![]()
Ik word soms ook wel eens wakker ergens in de macht met een bezweet gezicht en een nat kussen. Meestal associeer ik dat met een virusje oid. Moet er nog altijd een keer op letten hoe ik die dagen functioneer. Maar bij mij trekt het vanzelf weg.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
My fellow bodybuilders,
Ik dank u hartelijk!
Overigens; met dit weer begint het steeds lekkerder te worden om in je bed te liggen...![]()
Hahaha zover ik weet zit ik niet aan de roids. Ben wel ziek geweest vorige week maar volgens mij ben ik niet meer ziek.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
1) als je suikers niet verbrand worden ze omgezet in vet, maar af en toe een koekje is wat anders dan het hele pak.
2) heb je tren nightmares?Heb inderdaad altijd een shirt aan. Had laatst zonder shirt geslapen en had nergens last van. Alleen zonder shirt slapen vind ik op zichzelf niet zo fijn. Voeding is verder hetzelfde en geen kachel.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Er zit een aantal calorieen in koekjes.... Moet ik verder gaan?
Doe geen shirt aan in bed... Geen idee hoe het komt, heb je onlangs iets veranderd in voeding, per ongeluk de kachel aangezet?
Ik heb er last van als ik vlak voordat ik ga slapen m'n kwark eet. Half uurtje eerder en ik heb nergens last van die nacht.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hahaha zover ik weet zit ik niet aan de roids. Ben wel ziek geweest vorige week maar volgens mij ben ik niet meer ziek.
[..]
Heb inderdaad altijd een shirt aan. Had laatst zonder shirt geslapen en had nergens last van. Alleen zonder shirt slapen vind ik op zichzelf niet zo fijn. Voeding is verder hetzelfde en geen kachel.
Pff, vandaag overgestapt op highbar squats. Dat voelt toch wel weer even anders. Met knikkende knietjes neerkomen na chinups.![]()
![]()
ENERGIE IN = ENERGIE UITquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Logisch, maar het is toch zo dat sommige suikers gelijk omgezet worden naar vet. Dan lijkt het mij dat Kcals niet per se van toepassing zijn. Is toch hetzelfde als met carbs? Als je carbs eet dan vult het de glycogeen tanks op, als die vol zijn dan worden alle carbs omgezet naar vet. Lijkt mij dat Kcals dan ook niet per se relevant zijn.
Als dit niet klopt even aangeven aub.
Beide kanten zijn regelbaar maar de vergelijking staat.
Als je 100 kcal wat je in je mond propt direct omzet in vet en verder niks meer eet, maar de hele dag heb je 3000 kcal nodig, heb je dan netto vet aangezet of verbruikt die dag?
Alsof je miljonair wordt als ik je 2 miljoen EUR geef die je direct op je rekening stort, maar dat je dezelfde dag nog 5 miljoen EUR aan de belastingdienst overmaakt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 14-09-2012 20:41:25 ]Confidence through competence![]()
quote:Three in the Morning
Chuang Tzu said: "A keeper of monkeys told them, 'I will give you three nuts in the morning and four in the evening.' That made them mad, so he said, 'Very well. I will give you four in the morning and three in the evening.' That made them happy."
http://pt.protopia.at/wiki/Zenarchy_Stories#Three_in_the_MorningConfidence through competence![]()
1. Ja. Vraag of ze de volgende keer rijst of kip meeneemt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
My fellow bodybuilders,
Ik dank u hartelijk!
2. Slecht geweten en/of hygiëne.Facet!![]()
Je krijgt er ook wat voor terug, vergeleken met de goedkoopste gyms:quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:45 schreef fathank het volgende:
[..]![]()
Das een hoop poen. Zijn de barbells van goud ofzo?
- geen paupervolk: ik vind dat volk wel irritant en koop het graag af.
- goede materialen
- schoon
- goede groepslessen (Les Mills is gewoon beter)
- sauna etc.
- in het geval van David Lloyd: zwemmen, tennis etc.![]()
Er zijn wel stoffen die je sneller vet maken, zoals glucose-fructosestroop. "Gewoon" suiker dat op koekjes zit waarschijnlijk niet.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
My fellow bodybuilders,
1. Mijn moeder is teruggekomen van vakantie in Bosnie. Natuurlijk heeft zij wat lekkere dingen meegenomen zoals koekjes, en zoals je weet zit er suiker in. Nu is mijn vraag of ik aankom in vet als ik af en toe een koekje eet.![]()
For fuck sake. Kcal in = kcal out.
Calculeer die koeken in je schema en er is niks aan het handje.
Wat betreft het zweten, herkenbaar wel.
BEASTMODE![]()
Kan zijn dat je niet helemaal fit bent,quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hahaha zover ik weet zit ik niet aan de roids. Ben wel ziek geweest vorige week maar volgens mij ben ik niet meer ziek.
[..]
Heb inderdaad altijd een shirt aan. Had laatst zonder shirt geslapen en had nergens last van. Alleen zonder shirt slapen vind ik op zichzelf niet zo fijn. Voeding is verder hetzelfde en geen kachel.
Ik zweet ook af en toe periodes ontzettend veel 's nachts...
Heb je stress in je leven om iets? Denk niet te gauw dat iets je niet raakt en geen stress oplevert... dit kan namelijk ook zijn om dingen die je niet hebt maar wel meespelen.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Bedankt voor de reacties. Het is natuurlijk logisch dat het Kcal in vs. Kcal out is, wou het alleen zeker weten. Geen zin in vet.
Gisteravond yoga gedaan, dat strekken is nog aardig moeilijk ook! Al helemaal na een goede beentraining.. maar op het einde in/uitademen en relaxen was wel tofquote:Op vrijdag 14 september 2012 17:59 schreef THEFXR het volgende:
iemand anders nog die yoga overweegt voor de soepelheid? zelf ben ik een plank...
[ afbeelding ]
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Groepsles squat of....?quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:12 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je krijgt er ook wat voor terug, vergeleken met de goedkoopste gyms:
- geen paupervolk: ik vind dat volk wel irritant en koop het graag af.
- goede materialen
- schoon
- goede groepslessen (Les Mills is gewoon beter)
- sauna etc.
- in het geval van David Lloyd: zwemmen, tennis etc.Facet!![]()
Uiteraard. Hoe veel heb je er voor over?quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:55 schreef THEFXR het volgende:
is er ook een manier om plaatselijk spieren te verliezen?
Zo zie je maar, die immer squat verplichting; die gains raak je nooit kwijt. Loop je op je 60e met popeyebenen en geen broek die je nog past.
Offffff ben je gewoon te vet en heb je n dikke reet/bovenbenen..?Facet!![]()
Ik gebruik eigenlijk nooit machines, maar die voor seated calf raises werkt wel goed. Vooral als je bovenaan zo'n 2 seconden lang die spiercontractie goed vasthoud > burn![]()
![]()
Is die burn wat jevbelangrijk vindt?quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:45 schreef Dalliance het volgende:
Ik gebruik eigenlijk nooit machines, maar die voor seated calf raises werkt wel goed. Vooral als je bovenaan zo'n 2 seconden lang die spiercontractie goed vasthoud > burnFacet!![]()
Ik beschouw het als een indicatie dat de oefening werkt, maar door je opmerking ben ik gaan googelen en vond ik dit (via):quote:Although the burning sensation may be indicative of the effectiveness of the exercise as it pertains to a specific type of muscular endurance, it does not efficiently promote strength, power, or muscle development. In actuality, an exercise that does not induce the burning sensation may be superior for the development of strength and, possibly, muscular size.![]()
altijd al stevig onder geweest, heb ook xxl boxers nodig (hard to find)quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:45 schreef JanKort het volgende:
[..]
Uiteraard. Hoe veel heb je er voor over?
Zo zie je maar, die immer squat verplichting; die gains raak je nooit kwijt. Loop je op je 60e met popeyebenen en geen broek die je nog past.
Offffff ben je gewoon te vet en heb je n dikke reet/bovenbenen..?
eigenlijk het omgekeerde van dit:![]()
![]()
logisch, ze hebben toch laatst die koelhanschoen getest, waardoor je zwaarder/langer kon trainenquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:02 schreef Dalliance het volgende:
Ik beschouw het als een indicatie dat de oefening werkt, maar door je opmerking ben ik gaan googelen en vond ik dit (via):
[..]![]()
Als ik me niet vergis had dat te maken met een soort beschermingsmechanisme op celniveau tegen oververhitting en is de burn waar we hier over praten een gevolg van zuuropbouw in de spier.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
logisch, ze hebben toch laatst die koelhanschoen getest, waardoor je zwaarder/langer kon trainen![]()
Hoeveel squat je, en hoeveel weeg je?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
altijd al stevig onder geweest, heb ook xxl boxers nodig (hard to find)
eigenlijk het omgekeerde van dit:
[ afbeelding ]![]()
Ga maar tien minuten met een blik soep staan zwaaien, burn ga je krijgen. Betekent echter niet dat het een goede oefening is voor hypertrofie of krachttoenames.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:02 schreef Dalliance het volgende:
Ik beschouw het als een indicatie dat de oefening werkt, maar door je opmerking ben ik gaan googelen en vond ik dit (via):
[..]"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
ik squat al jaren niet meer, ik wil gewoon plaatselijk wat spiermassa kwijt!quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:12 schreef Physics het volgende:
[..]
Hoeveel squat je, en hoeveel weeg je?![]()
Wait, whut ?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik squat al jaren niet meer, ik wil gewoon plaatselijk wat spiermassa kwijt!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2012 00:22:11 ]![]()
Dat lees ik nu ook. Alleen, wat is dan wel een goede oefening voor hypertrofie/krachttoename van de kuiten?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:17 schreef Push. het volgende:
[..]
Ga maar tien minuten met een blik soep staan zwaaien, burn ga je krijgen. Betekent echter niet dat het een goede oefening is voor hypertrofie of krachttoenames.
De reden waarom ik het vraag is omdat ik al een week of drie plateau op m'n squat en deadlift.
Vandaag heb ik voor het eerst gedeload op de squat, om te zien of dat werkt, en tegelijkertijd heb ik twee weken geleden ondersteunende oefeningen toegevoegd aan m'n workouts om de in mijn ogen zwakke plekken beter aan te pakken en meer te stimuleren zodat mijn doelspieren uiteindelijk beter worden geactiveerd.![]()
gwn die lipo settequote:Op zaterdag 15 september 2012 00:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nope, het zit me echt in de weg!If not now, then when.![]()
Op hoeveel kg die sq en DL? Wat voor routine volg je? Hoeveel weeg jezelf, lengte, bf?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:24 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Dat lees ik nu ook. Alleen, wat is dan wel een goede oefening voor hypertrofie/krachttoename van de kuiten?
De reden waarom ik het vraag is omdat ik al een week of drie plateau op m'n squat en deadlift.
Vandaag heb ik voor het eerst gedeload op de squat, om te zien of dat werkt, en tegelijkertijd heb ik twee weken geleden ondersteunende oefeningen toegevoegd aan m'n workouts om de in mijn ogen zwakke plekken beter aan te pakken en meer te stimuleren zodat mijn doelspieren uiteindelijk beter worden geactiveerd.
Drie weken plateau is niks op zich, als je rust/voer/techniek/etc allemaal op peil is. Echter ontbreekt het meestal op een van deze vlakken dus vaak is t makkelijker te doorbreken dan je verwacht.
Kuiten groter maken: zwaar squattenen als je dat al doet calf raise.
Maar goed, dat is wat ik ervan denk.Facet!![]()
Waarom zoekje een makkelijke oplossing? Gewoon een betere routine zoeken om je bovenlichaam sterker en groter te maken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nope, het zit me echt in de weg!
Bodybuilding gaat om building. Dat is bouwen in het Engels.
Spiermassa verliezen is meer wat voor Pro-ana mocht je dat nog niet gechecked hebben.Facet!![]()
Thanks man! Maandag eens proberen, schouders aan traps laten hangen dus, en niet naar je ogen pressen. Klinkt logisch eigenlijk, maar vreemd dat ik bij DB incline nergens last van heb.quote:Op donderdag 13 september 2012 07:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Je zit waarschijnlijk met je schouders naar je oren toe te pressen zonder dat je het zelf merkt.
Zie onderschrift onder m'n berichten.
'k zou het wel eens willen proberen eigenlijk 75kg dubmels press.
50kg gaat net aan, maar dan moet ik d'r wel iemand bij hebben staan voor de zekerheid. Het is kut beginnen. Volle werksetjes zijn het nog niet trouwens :-)
bij 75kg breken m'n polsen af denk ikdan heb je echt zo een blesure te pakken als er maar iets een beetje fout gaat.
Wel aardige dingen om shruggs te doen dan.Yeah, 75 kg dumbbells is echt veel. Dacht eerst dat het pounds waren, maar nee. Je wil ook niet dat ze omvallen. (ze staan, passen niet in een rekquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
T/m 75kg dumbbells is eeh: netjes. Waar is dat?
Ik ben bij DE hard-core gym van Den Bosch geweest: Flash Gym.
OK, was redelijk hard-core, maar dumbbells gingen maar tot 40kg, zelfs in de Health City waar ik nu train gaan ze t/m 46.
En wat een bende, die dumbbells. Wel veel goede apparatuur, maar maar 1 squat rackje.
En ondanks dat ze nog niet zo lang geleden verhuisd zijn ranzige vloerbedekking.
Maar wie legt er nou ook tapijt in een gym??
[..]) Ze worden alleen gebruikt voor rows volgens mij.
45 kg en verder ligt er ook gewoon, netjes aantal kg's erop en rubberen coating.
www.energym.nl trouwens. Perfecte gym, alles voor elkaar. Overal matten, veel bankjes en spiegels. Meerdere squat racks, genoeg Oly/EZ-bars, veel grote gasten (en Oly-lifters die serieus en zwaar aan het snatchen zijn enzo), maar vriendelijk publiek vooral. Grote ruime kleedkamers met vloerverwarming en meerdere saunahokjes. En als het warm is gaat de roldeur gewoon open en kun je luchthappen.Zo'n beetje elk denkbaar apparaat is er ook, en sommige ook gewoon dubbel uitgevoerd enzo.
Nette prijs ook.
Misschien het fijnste is nog wel dat het er over het algemeen erg rustig is, en er zit echt veel ruimte tussen alles.
[ Bericht 0% gewijzigd door Panzermaus op 15-09-2012 09:58:19 ]![]()
Ik ken ook zo'n schriele gast, die deed jaren aan schaatsen. (NK jeugd enzo) Hij heeft ook een jaar krachttraining gedaan en squatte op een gegeven moment 160 kg. Nou, dat zou je er niet aan af zien. Bizar. Hij zei dat hij daarmee gestopt is omdat hij er te 'traag' van werd.
Ook leuk trouwens, van die Irakese broers ofzo. Een droge kg of 90 bij een lengte van 1.80, godver wat een armen en chest. 150 kg 1RM banken.4 jaar training. Eentje wilde ook gaan kuren in december. Ik vroeg, 'wat voor kuur ga je doen', 'droogtrainen'.
Moest wel even lachen, maar ben alsnog huilend van het 'miren in de kleedkamer beland. Strong motivation, gewoon hard trainen doen ze.
![]()
![]()
Als je concentratie even niet goed is dan lukken power cleans gelijk niet meer. Het is een van mijn favoriete oefeningen maar soms lukken ze mij gewoon niet door tekort aan concentratie![]()
Het kan komen doordat ik sinds begin augustus op onderhoud eet en niet aan het bulken ben. Verder merk ik wel dat m'n kuiten bij het squatten gepakt worden, maar toch vooral m'n quadriceps en glutes. Zowel m'n hamstrings als kuiten lopen achter denk ik en daarom heb ik goodmornings toegevoegd voor m'n hamstrings en zoek ik een goede iso-oefening voor m'n kuiten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:24 schreef JanKort het volgende:
[..]
Op hoeveel kg die sq en DL? Wat voor routine volg je? Hoeveel weeg jezelf, lengte, bf?
Drie weken plateau is niks op zich, als je rust/voer/techniek/etc allemaal op peil is. Echter ontbreekt het meestal op een van deze vlakken dus vaak is t makkelijker te doorbreken dan je verwacht.
Kuiten groter maken: zwaar squattenen als je dat al doet calf raise.
Maar goed, dat is wat ik ervan denk.![]()
Daar train ik Maandag t/m Vrijdag.quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:53 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Thanks man! Maandag eens proberen, schouders aan traps laten hangen dus, en niet naar je ogen pressen. Klinkt logisch eigenlijk, maar vreemd dat ik bij DB incline nergens last van heb.
[..]
Yeah, 75 kg dumbbells is echt veel. Dacht eerst dat het pounds waren, maar nee. Je wil ook niet dat ze omvallen. (ze staan, passen niet in een rek) Ze worden alleen gebruikt voor rows volgens mij.
45 kg en verder ligt er ook gewoon, netjes aantal kg's erop en rubberen coating.
www.energym.nl trouwens. Perfecte gym, alles voor elkaar. Overal matten, veel bankjes en spiegels. Meerdere squat racks, genoeg Oly/EZ-bars, veel grote gasten (en Oly-lifters die serieus en zwaar aan het snatchen zijn enzo), maar vriendelijk publiek vooral. Grote ruime kleedkamers met vloerverwarming en meerdere saunahokjes. En als het warm is gaat de roldeur gewoon open en kun je luchthappen.Zo'n beetje elk denkbaar apparaat is er ook, en sommige ook gewoon dubbel uitgevoerd enzo.
Nette prijs ook.
Misschien het fijnste is nog wel dat het er over het algemeen erg rustig is, en er zit echt veel ruimte tussen alles.
Wat ik alleen hinderlijk vind is die zumba ruimte met die keiharde muziek.![]()
Wb schaatsen op topniveau; lijkt me dat je niet én op topniveau schaatst en dan ook nog constant tegen je max aan kunt squatten. Zit elkaar in de weg lijkt me dan, of niet?quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:02 schreef Panzermaus het volgende:
Ik ken ook zo'n schriele gast, die deed jaren aan schaatsen. (NK jeugd enzo) Hij heeft ook een jaar krachttraining gedaan en squatte op een gegeven moment 160 kg. Nou, dat zou je er niet aan af zien. Bizar. Hij zei dat hij daarmee gestopt is omdat hij er te 'traag' van werd.
Ook leuk trouwens, van die Irakese broers ofzo. Een droge kg of 90 bij een lengte van 1.80, godver wat een armen en chest. 150 kg 1RM banken.4 jaar training. Eentje wilde ook gaan kuren in december. Ik vroeg, 'wat voor kuur ga je doen', 'droogtrainen'.
Moest wel even lachen, maar ben alsnog huilend van het 'miren in de kleedkamer beland. Strong motivation, gewoon hard trainen doen ze.
Facet!![]()
Tijdens offseason training wordt ook gewoon zware krachttraining gedaan hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:04 schreef JanKort het volgende:
[..]
Wb schaatsen op topniveau; lijkt me dat je niet én op topniveau schaatst en dan ook nog constant tegen je max aan kunt squatten. Zit elkaar in de weg lijkt me dan, of niet?![]()
Damn sportschoenen vergeten.. heb maar in mn badslippers getraind. Voelde me een echte tokkie...
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Slechte voorbereiding is een teken van een zwakke state of mind.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:28 schreef Pastapipos het volgende:
Damn sportschoenen vergeten.. heb maar in mn badslippers getraind. Voelde me een echte tokkie...![]()
Nice, hoe laat ga je meestal? En wat heb je aan? (full homo)quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:54 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Daar train ik Maandag t/m Vrijdag.
Wat ik alleen hinderlijk vind is die zumba ruimte met die keiharde muziek.
En haha ja.Die buffe vrouw met die monsterarmen achter de balie is wel tof.
Yeah het ging hem inderdaad tegenwerken. Maar ze deden ook iets met explosiviteit @ 70 kg, en dan 10x-120 kg snel, en dan ook nog als afsluiter paar reps max.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:04 schreef JanKort het volgende:
[..]
Wb schaatsen op topniveau; lijkt me dat je niet én op topniveau schaatst en dan ook nog constant tegen je max aan kunt squatten. Zit elkaar in de weg lijkt me dan, of niet?Wel bizar hoe je dat echt niet aan hem afziet.
Had trouwens laatst een discussie met een paar anderen. Die topturners enzo, Zonderland, van Gelder, zitten/zaten die ook aan de hormonen? Want hoe kun je in godsnaam zoveel trainen en nog herstellen als natural.![]()
![]()
Ik train altijd 's avonds. Meestal vanaf 6 uur. Wat ik aan heb verschilt, heb wel altijd witte adidas schoenen aan, met een verhoogde hak,quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:40 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nice, hoe laat ga je meestal? En wat heb je aan? (full homo)
En haha ja.Die buffe vrouw met die monsterarmen achter de balie is wel tof.
Zij is idd heel aardig, heb je die foto van haar gezien bij de poortjes? Ripped as fuck.![]()
![]()
Ik ben bij m'n ouders dit weekend, en ze hadden het over het feit dat melk erg schadelijk is. Dit was gedeeltelijk gericht aan mij omdat ik zo'n 2 liter per dag drink. Op het internet lees ik vooral artikelen die elkaar tegenspreken.
Drinken jullie veel melk?![]()
Al jaren elke dag, variërend van 1 tot 2,5 liter. Het ene jaar is het slecht, het andere jaar weer goed volgens onderzoekers, net zoals met koffie, chocola en brood. Oftewel, gewoon blijven drinken als je het lekker vindt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:57 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik ben bij m'n ouders dit weekend, en ze hadden het over het feit dat melk erg schadelijk is. Dit was gedeeltelijk gericht aan mij omdat ik zo'n 2 liter per dag drink. Op het internet lees ik vooral artikelen die elkaar tegenspreken.
![]()
Ik dronk 2-3 liter halfvol per dag, tot mijn ouders normale hoeveelheden gingen kopenquote:Op zaterdag 15 september 2012 12:57 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Drinken jullie veel melk?Ik vervang het met noten.
![]()
Hoeveel kilo ben je aangekomen sinds je begon? En wat zijn je stats nu?quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:03 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Ik dronk 2-3 liter halfvol per dag, tot mijn ouders normale hoeveelheden gingen kopenIk vervang het met noten.
![]()
Er zijn veel mensen die niet goed tegen melk kunnen. Als je er zelf geen problemen mee hebt, zal het schadelijk zijn wel mee vallen (al is "teveel" van alles natuurlijk slecht). Zelf drink ik niet meer dan een liter per dag.quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:57 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Toen ik begon met trainen deed ik aan SS+GOMAD no joke. Ik had na een ongeveer een half jaar trainen wel een dikke pens.quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:57 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Drinken jullie veel melk?
Nu drink ik ongeveer 8 glazen melk per dag. Het is toch wel ruim 1/3e van de energie die ik dagelijks binnen krijg. Ik krijg (denk ik) van veel melk een verstopte neus. Ik weet niet zeker of de lactose de boosdoener is van mn verstopte neus.
![]()
In Maart serieus begonnen, woog 52 toen. Voor vakantie 57,5 en erna 53quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:07 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Hoeveel kilo ben je aangekomen sinds je begon? En wat zijn je stats nu?nu terug op 56. Heerlijk fullbody en 3k kcals per dag. Bf ~ 9%, was eerst 8.
Ohja, lengte is denk ik 1:69 nu.![]()
Drink zo'n 2 - 2.5 liter volle melk op een dag, makkelijk bulken zo. Mixen met whey of havermout. Maar probeer het nu wat minder te drinken en wat meer vlees en noten te eten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:57 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden! Ik doe zelf SS en zonder melk is het toch bijna 1000 kcal die je ergens anders uit zou moeten halen.![]()
Vanochtend getraind na een training overgeslagen te hebben![]()
BP: 2*5*20 + 3*5*35
Legpress: 1*8*50 + 1*8*70 + 2*8*90
DL: 1*5*40 + 1*5*60
Chinups: 5/3/2
Tricep pushdown: 3*8*17,5
Niet meer aangekomen, zat niet zo lekker in mijn vel deze week.![]()
![]()
lekkere oefening om mee af te sluiten. alleen fucked up dat je na afloop weer 260 kg aan schijven kan terughangen.quote:Behulpzaam als een waterkraan.
Dit dus.quote:
Ik houd van jullie
Geen schijven apparaat, en hij gaat tot 200kg, daar zit ik voorlopig nog niet aan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:40 schreef fathank het volgende:
[..]
lekkere oefening om mee af te sluiten. alleen fucked up dat je na afloop weer 260 kg aan schijven kan terughangen.![]()
Gek genoeg heb ik er dan vrijwel geen last van. Althans niet vandaag.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wel een beetje raar dat je dan gaat deadliften, maar goed![]()
Denk dat ik inderdaad nog last heb van een virus. Vanmorgen wakker geworden met een verstopte neus en verneukte keel.
Van KT op onze manier worden de spieren korter wat vaak niet gunstig is voor schaatsers, voetballers etc. en daarom worden hun traag. Correct me if I'm wrong.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:02 schreef Panzermaus het volgende:
Ik ken ook zo'n schriele gast, die deed jaren aan schaatsen. (NK jeugd enzo) Hij heeft ook een jaar krachttraining gedaan en squatte op een gegeven moment 160 kg. Nou, dat zou je er niet aan af zien. Bizar. Hij zei dat hij daarmee gestopt is omdat hij er te 'traag' van werd.If not now, then when.![]()
Gister iets teveel wijntjes gedronken, voelde me energieloos. Niks ging lekker.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
![]()
Waarschijnlijk al voorbij gekomen, nieuw recordhouder grootse biceps
Gewoon synthol toch dit ?
Die onderarmen kloppen wel bij het totaalplaatje.-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
Ze worden zwaarder door de spiermassa en dat kan negatieve effecten hebben op hun snelheid. Aangezien je extra massa moet meesjouwen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Van KT op onze manier worden de spieren korter wat vaak niet gunstig is voor schaatsers, voetballers etc. en daarom worden hun traag. Correct me if I'm wrong.quote:Onderzoek heeft uitgewezen dat elke extra pond lichaamsvet een hardloper kan vertragen met anderhalve seconde per kilometer.
http://www.runnersweb.nl/(...)-gewicht-verlies.htmIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Gewoon natty hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:07 schreef spierbal het volgende:
[ afbeelding ]
Die onderarmen kloppen wel bij het totaalplaatje.Ook inderdaad, maar ze worden dus ook korter. Langere spieren zijn voor boksers bijvoorbeeld ook gunstiger dan korte spieren.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:10 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ze worden zwaarder door de spiermassa en dat kan negatieve effecten hebben op hun snelheid. Aangezien je extra massa moet meesjouwen.
[..]If not now, then when.![]()
Je spieren kunnen helemaal niet langer of korter worden van krachttraining, dat mensen hier nog in geloven.![]()
Hmm oké, dat wist ik niet. En waarom eigenlijk niet dan?quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:15 schreef seto het volgende:
Je spieren kunnen helemaal niet langer of korter worden van krachttraining, dat mensen hier nog in geloven.If not now, then when.![]()
Het is gewoon genetisch bepaald, je spieren zitten aan verschillende aanhechtingspunten in je lichaam, dat kan je echt niet veranderen door wat gewichten te tillen. Wel is het zo dat je met grotere spieren langzamer wordt, daarom trainen atleten etc. meer op twitch muscle.![]()
Hoeft niet, kijk maar naar gewichtheffers.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:21 schreef seto het volgende:
Het is gewoon genetisch bepaald, je spieren zitten aan verschillende aanhechtingspunten in je lichaam, dat kan je echt niet veranderen door wat gewichten te tillen. Wel is het zo dat je met grotere spieren langzamer wordt, daarom trainen atleten etc. meer op twitch muscle.![]()
Hmm oké, weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:21 schreef seto het volgende:
Het is gewoon genetisch bepaald, je spieren zitten aan verschillende aanhechtingspunten in je lichaam, dat kan je echt niet veranderen door wat gewichten te tillen. Wel is het zo dat je met grotere spieren langzamer wordt, daarom trainen atleten etc. meer op twitch muscle.Ik hoorde het eens van wat mensen en las het op internet en het leek mij op de één of andere manier wel wat logisch.
Is dat fabeltje de wereld ook weer uit.
Dat lijkt me duidelijk ja.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:07 schreef spierbal het volgende:
[ afbeelding ]
Die onderarmen kloppen wel bij het totaalplaatje.![]()
![]()
Maar gewichtheffers zijn dan ook een klasse apart, die hebben grote spieren terwijl ze voornamelijk twitch muscle oefeningen doen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:26 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Hoeft niet, kijk maar naar gewichtheffers.![]()
Je hoort heel vaak spelers en trainers praten over korte en lange spieren maar dit bestaat helemaal niet!
Een spier heeft altijd een vaste lengte en die kan niet kleiner of groter worden, dit concept van korte en
langere spieren verkrijgen door middel van een activiteit is onjuist. Het is fysiologisch onmogelijk om door
middel van activiteit de lengte van je spier aan te passen, simpelweg omdat je door activiteit de morfologie
van de spieren niet kan aanpassen. De absolute lengte van een spier wordt bepaald door de aanhechtings-
punten, deze zijn na de geboorte redelijk vastgelegd en het is onmogelijk deze op een natuurlijke manier aan
te passen, alleen door middel van een operatie na bijvoorbeeld een spierscheuring. Het oude idee dat kracht-
training zal zorgen voor korte spieren en lenigheids oefeningen voor langere spieren is simpelweg een mythe;
fysiologisch en wetenschappelijk gezien is het simpelweg onzin en onmogelijk!
Het is wel mogelijk dat je te strakke spieren hebt en deze zorgen voor een verkeerde houding en dat je niet efficiënt kunt bewegen waardoor
blessures ontstaan. Bij te strakke spieren (korte spieren in de volksmond) wordt altijd aangeraden om rekoefeningen te doen maar dit is
precies wat je juist niet moet doen! Het is dan net alsof je een elastiek die al helemaal uitgerekt is probeert nog verder uit te rekken ......
Te strakke spieren verkeren in dit soort situaties al in een constante rek situatie, hierdoor wordt het uiteraard lastig om ze nog verder te
rekken en lijkt het dus alsof ze niet lenig zijn; De oplossing is om geen rekoefeningen te doen maar juist het versterken van de spieren!
Knopen in de spieren (littekenophoping) moet je verwijderen door het gebruik van de foam roller en daarnaast moet je de flexibiliteit en
mobiliteit door middel van spier activatie oefeningen gaan vergroten.
Hier vandaan gevist. http://www.pt-nijmegen.nl(...)_range_of_motion.htmJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Juist wel. Gewichtheffers hebben geen spieren nodigquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:26 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Hoeft niet, kijk maar naar gewichtheffers.A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Waarom hebben gewichtheffers geen spieren nodig? En wat dan wel?quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:38 schreef 1517 het volgende:
[..]
Juist wel. Gewichtheffers hebben geen spieren nodig![]()
Je hebt het de hele tijd over "twitch muscles". Ik denk dat je een woordje vergeet (fast/slow).quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:31 schreef seto het volgende:
[..]
Maar gewichtheffers zijn dan ook een klasse apart, die hebben grote spieren terwijl ze voornamelijk twitch muscle oefeningen doen.Of toch du vader?![]()
Wat een fysiek.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:07 schreef spierbal het volgende:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk al voorbij gekomen, nieuw recordhouder grootse bicepsHoop dat ik op den duur ook zulke armen kan krijgen.
![]()
matig dat ze het allemaal over 'calories' hebben ipv kcalquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7421804n
zo leren die yankees het nooit![]()
Ze leren het sowieso nooit. Wat die mevrouw ook zegt, je moet het in perspectief kunnen plaatsen. De gemiddelde persoon heeft geen idee van hoe voeding zoals Kcals en macro's werken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:37 schreef 16meter het volgende:
[..]
matig dat ze het allemaal over 'calories' hebben ipv kcal
zo leren die yankees het nooitIf not now, then when.![]()
Newsflash!
Crackers....
Verdomme man, nooit geweten dat die zoveel calorieën huisvesten per 100gram.
Mooie aanvulling met kaas erop natuurlijk of pindakaas.YouTube
lol...quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:23 schreef Physics het volgende:
Newsflash!
Koekjes....
Verdomme man, nooit geweten dat die zoveel calorieën huisvesten per 100gram.
Crackers hebben betere voedingsstoffen I guess...YouTube
Noten lijken mij beter.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:30 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
lol...
Crackers hebben betere voedingsstoffen I guess...If not now, then when.![]()
Ook...quote:
Maar dit is ook toeval... ik eet nu ook al elke dag noten erbij... en nu dus ook crackers kaas... (drink geen melk etc etc)
Moet toch op een bepaalde manier zoveel mogelijk binnenkrijgen
YouTube
Ja ja morgen is het zo ver, zijn er Bodybuilders hier die mee doen?
http://forum.fok.nl/topic/1779860/3/25![]()
no cardio broquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:51 schreef ZetaOS het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/1779860/3/25![]()
Klopt, maar meestal wordt er fast twitch mee bedoeld.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:28 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Je hebt het de hele tijd over "twitch muscles". Ik denk dat je een woordje vergeet (fast/slow).![]()
Hé, m'n oude gymquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:33 schreef Daywalk3r het volgende:
Je hoort heel vaak spelers en trainers praten over korte en lange spieren maar dit bestaat helemaal niet!
Een spier heeft altijd een vaste lengte en die kan niet kleiner of groter worden, dit concept van korte en
langere spieren verkrijgen door middel van een activiteit is onjuist. Het is fysiologisch onmogelijk om door
middel van activiteit de lengte van je spier aan te passen, simpelweg omdat je door activiteit de morfologie
van de spieren niet kan aanpassen. De absolute lengte van een spier wordt bepaald door de aanhechtings-
punten, deze zijn na de geboorte redelijk vastgelegd en het is onmogelijk deze op een natuurlijke manier aan
te passen, alleen door middel van een operatie na bijvoorbeeld een spierscheuring. Het oude idee dat kracht-
training zal zorgen voor korte spieren en lenigheids oefeningen voor langere spieren is simpelweg een mythe;
fysiologisch en wetenschappelijk gezien is het simpelweg onzin en onmogelijk!
Het is wel mogelijk dat je te strakke spieren hebt en deze zorgen voor een verkeerde houding en dat je niet efficiënt kunt bewegen waardoor
blessures ontstaan. Bij te strakke spieren (korte spieren in de volksmond) wordt altijd aangeraden om rekoefeningen te doen maar dit is
precies wat je juist niet moet doen! Het is dan net alsof je een elastiek die al helemaal uitgerekt is probeert nog verder uit te rekken ......
Te strakke spieren verkeren in dit soort situaties al in een constante rek situatie, hierdoor wordt het uiteraard lastig om ze nog verder te
rekken en lijkt het dus alsof ze niet lenig zijn; De oplossing is om geen rekoefeningen te doen maar juist het versterken van de spieren!
Knopen in de spieren (littekenophoping) moet je verwijderen door het gebruik van de foam roller en daarnaast moet je de flexibiliteit en
mobiliteit door middel van spier activatie oefeningen gaan vergroten.
Hier vandaan gevist. http://www.pt-nijmegen.nl(...)_range_of_motion.htm![]()
![]()
Volgens mij Etha.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:51 schreef ZetaOS het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/1779860/3/25If not now, then when.![]()
Als vrijwilliger welquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:51 schreef ZetaOS het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/1779860/3/25
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
30$ per maand onbeperkt sporten, 3 verdiepingen, zwembad, squat racks etc etc etc.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in de VS schijnt het duurder te zijn.
Of 15$ per maand bij planet fitness 24/7 gym. Die hadden ook een squat rack.![]()
Een gym met een zwembad, ik zou mijn home gym dan gelijk weg doen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:25 schreef IrCute het volgende:
[..]
30$ per maand onbeperkt sporten, 3 verdiepingen, zwembad, squat racks etc etc etc.
Of 15$ per maand bij planet fitness 24/7 gym. Die hadden ook een squat rack.Jammer genoeg hebben we in de Achterhoek
niet van zulke sportscholen.
Hier zit er wel een met een zwembad, maar die is te ver weg. Helemaal aan de andere kant van de stad terwijl ik nu 5 minuten moet lopen.![]()
Jaquote:Op zaterdag 15 september 2012 20:26 schreef Sapstengel het volgende:
Ja en Planet fitness heeft free pizza day toch?1x in de maand geloof ik. Ik heb er 2 maanden getraint, viel best mee, kwamen veel hele brede kerels van in de 60-70. En het bekende ''lunk alarm'' in die planet fitness stond gewoon uit
![]()
![]()
Ooh haha das bij hun.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:35 schreef IrCute het volgende:
[..]
Ja1x in de maand geloof ik. Ik heb er 2 maanden getraint, viel best mee, kwamen veel hele brede kerels van in de 60-70. En het bekende ''lunk alarm'' in die planet fitness stond gewoon uit
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zo blijf je wel klanten houden natuurlijk, met dat gratis voedsel. Dat alarm heb ik ook wel eens gezien op video's ja, best gaar eigenlijk.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:35 schreef IrCute het volgende:
[..]
Ja1x in de maand geloof ik. Ik heb er 2 maanden getraint, viel best mee, kwamen veel hele brede kerels van in de 60-70. En het bekende ''lunk alarm'' in die planet fitness stond gewoon uit
![]()
Dat is toch niet wat ik vraag? door mijn bovenlichaam te trainen, gaat het probleem niet weg!quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:28 schreef JanKort het volgende:
[..]
Waarom zoekje een makkelijke oplossing? Gewoon een betere routine zoeken om je bovenlichaam sterker en groter te maken.
Bodybuilding gaat om building. Dat is bouwen in het Engels.
Spiermassa verliezen is meer wat voor Pro-ana mocht je dat nog niet gechecked hebben.
Pro-ana site's zijn ziek, anorexia is een gevaarlijke ziekte en heeft hier niks mee te maken, Het valt mij tegen van de exprts hier, zeg dan dat je het niet weet ipv erom heen te draaien!![]()
Not sure if srsquote:Op zaterdag 15 september 2012 20:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat is toch niet wat ik vraag? door mijn bovenlichaam te trainen, gaat het probleem niet weg!
Pro-ana site's zijn ziek, anorexia is een gevaarlijke ziekte en heeft hier niks mee te maken, Het valt mij tegen van de exprts hier, zeg dan dat je het niet weet ipv erom heen te draaien!If not now, then when.![]()
Is genetics, biceps bleven altijd achter. Is per persoon verschillend welke spiergroep hard gaat en welke niet!quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:01 schreef 16meter het volgende:
Ik wil ook te grote benen, kun je je been routine posten THEFXR?![]()
Check die oefening die Ronny vanaf minuut 31 doet. Misschien maak je daar meer gainz mee.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Is genetics, biceps bleven altijd achter. Is per persoon verschillend welke spiergroep hard gaat en welke niet!
Neem als voorbeeld Sagir Taner niet echt de meeste gespierde vent wel olympisch kampioen gewichtheffenquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:10 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Waarom hebben gewichtheffers geen spieren nodig? En wat dan wel?
Nu zijn er wel gewichtheffers die fucking jacked zijn zo als Lu Xiaojun maar het is niet een garantie voor succes. Jacked worden is simpel.
Gewichtheffers hebben goede techniek nodig
[ Bericht 11% gewijzigd door 1517 op 15-09-2012 22:15:38 ]A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Damn, ik ben aan het einde van mijn 1-week-fullbody-experiment beland. 3x gesquat, gedeadlift en gebencht deze week. Shit werd op een gegeven moment echt te zwaar, voor het eerst verloor ik vandaag tijdens de DL niet op mijn grip maar op mijn benen! Mijn grip is er in deze week serieus ook op vooruitgegaan. Ik voel me nu erg opgepompt, ik vind dat een full body wel zijn vruchten afwerpt. Op alles PR's gezet, maar toen ik op de DL nog een 4kg hogere PR wilde zetten, kreeg ik hem geen cm van de grond.
Maar om even goed te herstellen ga ik aankomende week weer terug naar mijn splitschema.This isn't even my final form.![]()
En wat ga je nu doen met deze kennis?quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:45 schreef Levolution het volgende:
Damn, ik ben aan het einde van mijn 1-week-fullbody-experiment beland. 3x gesquat, gedeadlift en gebencht deze week. Shit werd op een gegeven moment echt te zwaar, voor het eerst verloor ik vandaag tijdens de DL niet op mijn grip maar op mijn benen! Mijn grip is er in deze week serieus ook op vooruitgegaan. Ik voel me nu erg opgepompt, ik vind dat een full body wel zijn vruchten afwerpt. Op alles PR's gezet, maar toen ik op de DL nog een 4kg hogere PR wilde zetten, kreeg ik hem geen cm van de grond.
Maar om even goed te herstellen ga ik aankomende week weer terug naar mijn splitschema.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ga binnenkort ook een tijdje een full body schema doen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:45 schreef Levolution het volgende:
Maar om even goed te herstellen ga ik aankomende week weer terug naar mijn splitschema.
Vandaag een paar uur op zee gekajakt. Goeie schouderoefening. Auw...![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: