Snelheid verminderen dus bij een kruispunt, lijkt me vrij eenvoudig.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:31 schreef spierbal het volgende:
Hier hebben ze alle kruispunten evenhoog gemaakt waardoor rechtsvoorang krijgt terwijl het onwijs onoverzichtelijk is, erg dom besluit.
Duhh maar het is onhandig en onlogisch het verkeer wordt elke keer opgehouden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Snelheid verminderen dus bij een kruispunt, lijkt me vrij eenvoudig.
Waar is "hier"? Had je allemaal ongelijkvloerse kruispunten willen hebben?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
Duhh maar het is onhandig en onlogisch het verkeer wordt elke keer opgehouden.
Ik bedoel dat ze de wegentjes uit de zijstraat evenhoog hebben gemaakt. Die zijn dus verhoogd waar door de normale voorrang regeling geldt. Maar goed was waarschijnlijk omdat je die weg zo gewend was en het nu veranderd is.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar is "hier"? Had je allemaal ongelijkvloerse kruispunten willen hebben?
Fixed.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:38 schreef Bootje84 het volgende:
Vadsige man in grote Amerikaanse bus werd boos op me. Ik hielp de doorstroming te verbeteren door twee banen te blokkeren. Ik speelde voor eigen rechter met behulp van m'n vrachtwagen. Kon meneer zich niet in vinden.
Ik hoop dat je een troll bent.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:38 schreef Bootje84 het volgende:
Vadsige man in grote Amerikaanse bus werd boos op me. Ik hielp de doorstroming te verbeteren door twee banen te blokkeren. Kon meneer zich niet in vinden.
De nodige Haagse verwensingen naar mijn kop gekregen waarna meneer het nodig vond om mijn arm stevig vast te pakken uit mijn vrachtwagenraam.. stoere bink was dat zeg
Zo een troll dat ik even een foto voor het nageslacht heb gemaakt.quote:
Hoe simpel ben je nou? Hoe wou je hier de doorstroming verbeteren?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:10 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Zo een troll dat ik even een foto voor het nageslacht heb gemaakt.Post hem zo even.
[ afbeelding ]
Helaas nog een geldige APK..
Je bent dus gewoon bewust asociaal bezig geweest? Voor eigen rechter spelen is nooit goed...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:10 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Zo een troll dat ik even een foto voor het nageslacht heb gemaakt.Post hem zo even.
[ afbeelding ]
Helaas nog een geldige APK..
Door te blokkeren dat er daar twee naast elkaar komen en de sterkste wint???quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoe simpel ben je nou? Hoe wou je hier de doorstroming verbeteren?
Ik vind het juist sociaal medeweggebruikers behoeden voor de asociale weggebruiker........quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon bewust asociaal bezig geweest? Voor eigen rechter spelen is nooit goed...
Want ritsen mag natuurlijk niet. Want stel je voor er moet iemand voor je invoegen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:28 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik vind het juist sociaal medeweggebruikers behoeden voor de asociale weggebruiker........
Blijkbaar vinden de mensen die dan rechts staan dat ze voorrang hebben op iemand die optimaal van de weg gebruik wil maken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:44 schreef Bootje84 het volgende:
Wat ik dus doe is het volgende.
De weg is 2-baans, welke na 100 meter samenkomt in 1 baan. Rechts staan de mensen netjes te wachten om in te voegen op een overvolle snelweg. Links komen de egoïsten die haast hebben, of vinden dat ze voorrang hebben.
En daardoor de file achter je langer wordt, waardoor deze misschien op de andere snelweg komt te staan met alle gevolgen van dien.quote:Door de weg te blokkeren, moeten de automobilisten sneller invoegen, waardoor uiteindelijk de ene overgebleven baan geleidelijker doorstroomt, doordat er niemand meer voor kan piepen.
Maar goed. Blijkbaar kunnen alleen de "professionals" (zoals wij eerder werden genoemdn) dit alleen begrijpen..
Bootje84 heeft al een paar keer gezegd dat hij dat doet, met elke keer de nodige commentaar en discussie tot gevolg. Opmerkelijk dat hij elke keer dezelfde situatie naar voren brengt, terwijl hij weet dat er alleen maar commentaar op komtquote:
Ritsen moetquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Want ritsen mag natuurlijk niet. Want stel je voor er moet iemand voor je invoegen.
Doodzonde inderdaad, want je bent anders wel 0,3343452345 seconden sneller thuis.
Dubbel ritsen? In deze situatie is daar helemaal geen sprake van...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:51 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ritsen moet![]()
maar dubbel ritsen kan nou eenmaal niet
Ik ben het met je eens.......... echt helemaal......quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:44 schreef Bootje84 het volgende:
Wat ik dus doe is het volgende.
De weg is 2-baans, welke na 100 meter samenkomt in 1 baan. Rechts staan de mensen netjes te wachten om in te voegen op een overvolle snelweg. Links komen de egoïsten die haast hebben, of vinden dat ze voorrang hebben.
Door de weg te blokkeren, moeten de automobilisten sneller invoegen, waardoor uiteindelijk de ene overgebleven baan geleidelijker doorstroomt, doordat er niemand meer voor kan piepen.
Maar goed. Blijkbaar kunnen alleen de "professionals" (zoals wij eerder werden genoemdn) dit alleen begrijpen..
Nee het is asociaal om je plek op te eisen........ dat is asociaal!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden de mensen die dan rechts staan dat ze voorrang hebben op iemand die optimaal van de weg gebruik wil maken.
[..]
En daardoor de file achter je langer wordt, waardoor deze misschien op de andere snelweg komt te staan met alle gevolgen van dien.
Mensen moeten gewoon eens leren dat die linker rijstrook ook betaald is. En iemand dan het recht ontnemen om daar te rijden is gewoon echt asociaal.
Mensen moeten bij een file gewoon gebruik kunnen maken van alle beschikbare rijstroken. Daarvoor hebben ze het risten uitgevonden.
Die wachtende mensen kunnen er toch ook gewoon langs op. Ik zie echt het probleem niet. Waarom zou ik op de andere snelweg achteraan moeten aansluiten, als er genoeg plaats is om geen extra gevaar op de weg te worden omdat ik persé achter zou moeten aansluiten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:52 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.......... echt helemaal......
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan mensen die niet invoegen wanneer ze kunnen maar invoegen op het allerlaatst en zo de rij netjes wachtende mensen nog langer laat wachten.
Opeisen? Je bedoeld dat iemand die achteraan aansluit een plek heeft opgeëist en er niemand meer langs mag of wat?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:53 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Nee het is asociaal om je plek op te eisen........ dat is asociaal!
Het is net als voordringen bij de kassa omdat je toch maar een pak melk hebt.
Waarom moet je persee vooraan de file willen staan?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die wachtende mensen kunnen er toch ook gewoon langs op. Ik zie echt het probleem niet. Waarom zou ik op de andere snelweg achteraan moeten aansluiten, als er genoeg plaats is om geen extra gevaar op de weg te worden omdat ik persé achter zou moeten aansluiten.
Ik hoef niet vooraan te staan in de file. Maar als die plaats er is, zou ik niet weten waarom je er geen gebruik van mag maken. Iedereen kan dat toch. Dat mensen zo dom zijn om dat niet de te doen, is niet de schuld van degene die het wel doet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:55 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Waarom moet je persee vooraan de file willen staan?
Nee ik bedoel......... ach je weet best wat ik bedoelquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Opeisen? Je bedoeld dat iemand die achteraan aansluit een plek heeft opgeëist en er niemand meer langs mag of wat?
Waarom maak je dan bij eerdere ruimtes geen gebruik??quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik hoef niet vooraan te staan in de file. Maar als die plaats er is, zou ik niet weten waarom je er geen gebruik van mag maken. Iedereen kan dat toch. Dat mensen zo dom zijn om dat niet de te doen, is niet de schuld van degene die het wel doet.
Of pak jij de kassa met de langste rij, terwijl er bij eentje geen rij staat.
Die mensen zijn inderdaad sociaal omdat ze plaats maken terwijl dat nergens voor nodig is. Mensen die dat niet doen (rijstrook blokkeren) zijn asociaal en kunnen er niet tegen dat andere mensen wel gebruik van het hele asfalt willen maken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:58 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Waarom maak je dan bij eerdere ruimtes geen gebruik??
Ik kijk altijd of er iets aankomt, en als ik zie dat er iemand op een invoegstrook aankomt dan maak ik ruimte.......... en als ik aan het begin van de file sta....... dan slaan mensen die ruimte die ik gemaakt heb over om zich er aan het eind tussen te proppen.........
lekker sociaal he!
Ik vraag me altijd af waarom die auto's rechts staan, rijdt gewoon met twee baanden door tot het verdrijvingsvlak (of tot waar het 1 baans wordt) dan heb je een zo kort mogelijke rij. Daarnaast is daar de snelheid meestal ook het laatst zodat er weinig problemen met invoegen zijn.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:57 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Nee ik bedoel......... ach je weet best wat ik bedoel![]()
![]()
Ik vind dat je invoegt wanneer je kan......... en niet met vaart een berg stilstaande auto's voorbij rijd om dan aan het einde van de invoegstrook (die ech, echt lang genoeg is om eerder in te voegen als je de mogelijkheid hebt) er tussen te moeten proppen tot grote ergenis van alle weggebruikers die je gepasseerd bent.
Jammer dat jij en Bootje84 de verkeersregels niet kennen! Er zijn daar twee banen om het invoegen te versoepelen. JUIST die mensen die uit angst honderden meters vantevoren rechts gaan rijden benutten het asfalt niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:52 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.......... echt helemaal......
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan mensen die niet invoegen wanneer ze kunnen maar invoegen op het allerlaatst en zo de rij netjes wachtende mensen nog langer laat wachten.
lieverd........... als ik zeg dat ik er al 4 tussengelaten heb omdat ik zo sociaal ben......... en ik nummer 5 langs zie scheuren die zich dan voor mijn auto wil proppen op het einde van de invoegstrook....... dan steek ik ook mijn middelvinger op.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die mensen zijn inderdaad sociaal omdat ze plaats maken terwijl dat nergens voor nodig is. Mensen die dat niet doen (rijstrook blokkeren) zijn asociaal en kunnen er niet tegen dat andere mensen wel gebruik van het hele asfalt willen maken.
Gewoon invoegen wanneer je kan, is altijd het beste........quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom die auto's rechts staan, rijdt gewoon met twee baanden door tot het verdrijvingsvlak (of tot waar het 1 baans wordt) dan heb je een zo kort mogelijke rij. Daarnaast is daar de snelheid meestal ook het laatst zodat er weinig problemen met invoegen zijn.
uit angst???quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jammer dat jij en Bootje84 de verkeersregels niet kennen! Er zijn daar twee banen om het invoegen te versoepelen. JUIST die mensen die uit angst honderden meters vantevoren rechts gaan rijden benutten het asfalt niet.
Maat waarom kom je niet op het briljante idee om ook gewoon die linker rijstrook te benutten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:06 schreef kiwiko het volgende:
[..]
lieverd........... als ik zeg dat ik er al 4 tussengelaten heb omdat ik zo sociaal ben......... en ik nummer 5 langs zie scheuren die zich dan voor mijn auto wil proppen op het einde van de invoegstrook....... dan steek ik ook mijn middelvinger op.
Ik heb gedaan wat ik kon, en dat is gedurende de hele invoegstrook iedereen er tussen laten, ruimte maken zodat ze er tussen konden..... maar op de laatste 10 meter, kan je mijn kont kussen
Dan moet ik nu maar alvast helemaal rechts blijven rijden en niet meer inhalen, want over 20 km gaat die rijstrook over in de afslag.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:06 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Gewoon invoegen wanneer je kan, is altijd het beste........
Ik gebruik altijd de linkerrijstrook, maar niet tot ergenis van mijn medeweggebruikersquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maat waarom kom je niet op het briljante idee om ook gewoon die linker rijstrook te benutten.
Simpele reactiequote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan moet ik nu maar alvast helemaal rechts blijven rijden en niet meer inhalen, want over 20 km gaat die rijstrook over in de afslag.
Nou nee, gewoon zo veel mogelijk asfalt gebruiken als kan.
Nee, jij zou dat moeten doen omdat je altijd vroeg alles wilt doen (vroeg invoegen). Ik net niet, je draait het nu om.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:26 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Simpele reactie![]()
Als jij nu alvast je kist besteld dan weet je in iedergeval zeker dat je hem hebt als je doodgaat
![]()
lief, ik maak alleen maar gebruik van de mogelijkheden die ik krijg, en geef andere automobilisten ook de mogelijkheid..........quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, jij zou dat moeten doen omdat je altijd vroeg alles wilt doen (vroeg invoegen). Ik net niet, je draait het nu om.
Ik gebruik de mogelijkheid om de hele linker rijstrook te benutten, tenzij een asociaaltje dat verhinderd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:33 schreef kiwiko het volgende:
[..]
lief, ik maak alleen maar gebruik van de mogelijkheden die ik krijg, en geef andere automobilisten ook de mogelijkheid..........
als ze dat niet willen pakken, dan is het hun probleem
Kassaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik gebruik de mogelijkheid om de hele linker rijstrook te benutten, tenzij een asociaaltje dat verhinderd.
Nee want hij klopt niet helemaal. Het systeem bij een kassa is achteraan aansluiten. Het systeem bij ritsen is omstebeurten invoegen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:47 schreef Bootje84 het volgende:
Niemand reactie op de kassa-terminologie?
moet je dat wel doenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee want hij klopt niet helemaal. Het systeem bij een kassa is achteraan aansluiten. Het systeem bij ritsen is omstebeurten invoegen.
Heb je helemaal gelijk in, maar wel bij het bord "hier ritsen" en niet 500 meter eerder.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:11 schreef kiwiko het volgende:
[..]
moet je dat wel doen![]()
en niet je plek op eisen 20 autos verderop
![]()
gewoon invoegen wanneer je kan, niet wanneer je moet..........
en ook niet 500 meter verderquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar wel bij het bord "hier ritsen" en niet 500 meter eerder.
Wat is het probleem als je 500 meter eerder ritst? Moet je onnodig links blijven rijden totdat een bordje zegt dat je naar rechts mag?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar wel bij het bord "hier ritsen" en niet 500 meter eerder.
inderdaad!! moet je links blijven rijden als je rechts de ruimte krijgt om in te voegen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:42 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat is het probleem als je 500 meter eerder ritst? Moet je onnodig links blijven rijden totdat een bordje zegt dat je naar rechts mag?
Dus jij blokkeert de kruising en omdat een vrachtwagen ( want die zijn per definitie niet goed wijsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:49 schreef Descendent het volgende:
Om even in te haken:
- In principe wordt je geacht de hele (of bijna dan) invoegstrook te gebruiken en dan pas van baan te wisselen. Echter; in NL gebeurt dat vaak niet; omdat veel mensen bang zijn om als asociaal te worden gezien als ze dit doen (en dus bang zijn om er niet tussen gelaten te worden). Dat zal wel ergens zijn oorzaak hebben.....![]()
En dan nog iets: Vanmiddag terug naar huis. Tweebaans 80 weg met drukte; in de file met een slakkengangetje langs een stoplicht dat toen ik er voorbijreed nog (ruim) op groen stond. Op een gegeven moment toen ik nog half op de kruising stond gebeurden er twee dingen tegelijk:
1. Het verkeer dat van rechts kwam voor mij kreeg groen licht; want de vrachtwagen die vooraan stond begon op te rijden.
2. Twee achterlijke apen op de linkerbaan besluiten dat ze -terwijl er links nog zat invoegstrook over was; hem wel even voor mijn auto naar rechts kunnen gooien.
Gevolg; ik sta nog steeds bijna midden op de kruising en krijg 'ruzie' met de eveneens weinig sociale vrachtwagenchauffeur die van rechts komt die hem er weer voor mij probeert voor te gooien. Toen moest ie dus in de rem...![]()
Dus zeker bij drukte kan t ook zeer handig en veiliger zijn om de invoegstrook zoveel mogelijk te gebruiken; anders zadel je andere weggebruikers op met een probleem; want als die twee apen gewoon ff de invoegstrook hadden opgebruikt had ik de vraqchtwagenchauffeur niet op een middelvinger hoeven te tracteren.
Dat was ie dus praktisch ook; maar omdat IK daar dus (als één van de weinigen) Wél op wachtte gooiden twee eikels die van de linkerbaan kwamen aageraced m ruim voor hun invoegstrook ophield hem voor mij op de rechterbaan; waardoor Ik in de knel kwam (en dat kan zo'n chauffeur ook zien; en die probeerde m er wel erg nadrukkelijk als in - ik heb een grote vrachtwagen dus jij gaat aan de kant- voor te gooien. Terwijl t én beschaafder, veiliger én handiger was om mij ff nog voor te laten.)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:02 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dus jij blokkeert de kruising en omdat een vrachtwagen ( want die zijn per definitie niet goed wijs) zijn plek opeist trakteer jij hem op een middelvinger. Man je bent gewoon zelf asociaal bezig. Bij een file en kruispunt moet je pas oversteken als de auto vooraan de kruising over is.
Dit gebeurt dus ook doodleuk als je als chauffeur netjes vóór het kruispunt staat te wachten.. Gebrek aan inzicht noem ik dat.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:09 schreef Descendent het volgende:
[..]
Dat was ie dus praktisch ook; maar omdat IK daar dus (als één van de weinigen) Wél op wachtte gooiden twee eikels die van de linkerbaan kwamen aageraced m ruim voor hun invoegstrook ophield hem voor mij op de rechterbaan; waardoor Ik in de knel kwam (en dat kan zo'n chauffeur ook zien; en die probeerde m er wel erg nadrukkelijk als in - ik heb een grote vrachtwagen dus jij gaat aan de kant- voor te gooien. Terwijl t én beschaafder, veiliger én handiger was om mij ff nog voor te laten.)
Je stond dus al op het kruispunt, dat er daarna twee tjappies te vroeg invoegen is niet relevant. Een fout maken is niet erg, maar de boel vervolgens omdraaien is een beetje zielig.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:49 schreef Descendent het volgende:
. Op een gegeven moment toen ik nog half op de kruising stond gebeurden er twee dingen tegelijk:
Och jemig; ik was naar voren aan t rijden dan ja okay.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:16 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Je stond dus al op het kruispunt, dat er daarna twee tjappies te vroeg invoegen is niet relevant. Een fout maken is niet erg, maar de boel vervolgens omdraaien is een beetje zielig.
Het is geen probleem als je eerder ritst, net zoals het geen probleem is als je dat doet waar het hoort. Jij maakt er een probleem van. Vanaf wanneer is het nog gewoon inhalen bij jou en wanneer wordt het vroeg ritsen? Daarom aan het eind, bij het bord ritsen vanaf hier, zeker bij drukte. Wanneer het niet druk is speelt dit hele probleem ook niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:42 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat is het probleem als je 500 meter eerder ritst? Moet je onnodig links blijven rijden totdat een bordje zegt dat je naar rechts mag?
Kansloze vergelijking. Sta je met je auto in de rij voor de kassa ofzo?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:53 schreef kiwiko het volgende:
Het is net als voordringen bij de kassa omdat je toch maar een pak melk hebt.
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:45 schreef kiwiko het volgende:
[..]
inderdaad!! moet je links blijven rijden als je rechts de ruimte krijgt om in te voegen?
Rechts rijden uit angst om anders asociaal gevonden te worden! Terwijl het juist asociaal is om ongebruikt asfalt te blokkeren. En dan ondertussen stressen als er iemand tussenkomt...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:07 schreef kiwiko het volgende:
[..]
uit angst???![]()
misschien gewoon minder gehaast en gestressed, dat kan wel
quote:
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
Heb het een keer eerder iemand horen zeggen, maar het klinkt mij ook belachelijk in de oren. Vanaf hoever voor het "hier ritsen" bord mag je dan nog wel naar rechts?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.
Je weet wat een rijstrook is? Laat even het artikel zien waarin staat wanneer je niet meer op een rijstrook mag rijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.
Jij lijkt het meeste moeite te hebben met de realiteit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:29 schreef kiwiko het volgende:
@ OEM.......... ik zou me wenden tot het praatgroepje waar je blijkbaar bij hoorthemellief wat ben jij aards af
Ik wel, hoezo?quote:
hahahaha ok iemand die eigenlijk volvo moet rijden maar zijn pik verlengt met een soort van BMW ....... geweldig wannabe autorijdersquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef OEM het volgende:
[..]
BMW, maar dat zal ook wel gegeneraliseerd gaan worden
Echtquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:54 schreef kiwiko het volgende:
[..]
hahahaha ok iemand die eigenlijk volvo moet rijden maar zijn pik verlengt met een soort van BMW ....... geweldig wannabe autorijders
naah volgens mij heb jij niet zo een grote mond als OEMSquote:
In de situatie die ik laat zien, als je daar niet volledig doorrijdt blokkeer je de rotonde. Je hindert het overige verkeer en volgens mij is dat niet toegestaanquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Terzijde:quote:Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden. Er worden wel borden geplaatst als aanwijzing. Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment zou moeten ritsen, uiteraard zonder het andere verkeer te hinderen. Ze zeggen niet dat je per se moet wachten met ritsen tot je dat bord gepasseerd bent.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:06 schreef Tankiej het volgende:
In de situatie die ik laat zien, als je daar niet volledig doorrijdt blokkeer je de rotonde. Je hindert het overige verkeer en volgens mij is dat niet toegestaan
[..]
Terzijde:
Als ik hier rij, is dat in 95% van de gevallen op de motor. Ik rij er dus altijd langs, ook al zouden beide rijstroken wel vol staan. Dan rijd ik er lekker tussendoor![]()
Er is ook geen enkele regel die zegt dat je niet die rijstrook tot aan het einde mag gebruiken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden. Er worden wel borden geplaatst als aanwijzing. Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment moet ritsen, uiteraard zonder het andere verkeer te hinderen. Ze zeggen niet dat je per se moet wachten met ritsen tot je dat bord gepasseerd bent.
Als je voorbij dat bord de gelegenheid hebt om te ritsen maar je doet dat niet en je jakkert vrolijk door tot het verdrijvingsvlak dan is dat asociaal. Overigens vind ik de mensen die ongevraagd als verkeersregelaar menen te moeten optreden door twee banen te blokkeren ook asociaal.
Echt hequote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je volgens de letter van de wet NIET verplicht wordt om die rijstrook / invoegstrook wel of niet helemaal te gebruiken.
En stiekem denk ik ook dat iedereen t hier stiekem ook wel met elkaar eens is dat t per situatie verschilt of je dat beter wel of niet kunt doen.
Alleen zijn er hier een aantal nogal autistisch tegen elkaar aan t doen dat ze elkaar hun deel van t gelijk niet gunnen; een beetje dit soort figuren:
Dat werd ook niet beweerd. Er werd beweerd dat er "werkelijke verkeersregels" zijn waar in staat dat je zover mogelijk moet doorrijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er is ook geen enkele regel die zegt dat je niet die rijstrook tot aan het einde mag gebruiken.
bronquote:Ritsen
Rijdt u op de linkerrijstrook en vervalt deze strook? Dan moet u invoegen naar rechts. Door te ‘ritsen’ kunt u onnodige vertraging voorkomen.
Hoe werkt het?
U kunt al ruim van tevoren op een bord zien dat u moet ritsen. Op de plaats waar u daadwerkelijk moet gaan invoegen, staat het bord ‘ritsen vanaf hier’.
Zorg ervoor dat er naast u een open ruimte tussen twee voertuigen is en houd dezelfde snelheid aan als deze voertuigen. Kijk bij het bord ‘ritsen vanaf hier’ of er voldoende ruimte is om in te voegen, geef richting aan en voeg in.
Als u op een strook rijdt waarop verkeer gaat invoegen, maakt u daarvoor ruimte. Dit doet u door de afstand tot het voertuig vóór u tweemaal zo groot te maken. Het is beter om niet plotseling te remmen.
Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt.
Het kan helpen als een aantal voertuigen al vóór het bord ‘ritsen vanaf hier’ een strook naar rechts opschuift. Let er wel op dat u het overige verkeer niet verstoort.
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden.
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.quote:Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment moet ritsen
Okquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
[..]
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Doe eens normaal manquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
[..]
Aangepast. Het bord in kwestie is overigens officieel bord OB715,onderbord 715. En ja, je hebt gelijk dat het geen gebods- of verbodsbord is. Je moet de boel nu echter niet gaan omdraaien. Sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je tot het einde moet doorrijden en dat is larie.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
welke realiteit??? de jouwe???quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij lijkt het meeste moeite te hebben met de realiteit.
En daar zit nu net de crux..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Voor de volledigheid nog even zoals de wegbeheerder het graag ziet:
[..]
bron
Oftewel: je mag voor, bij of na het bord invoegen. Ritser voegt in als het mogelijk is, verkeer op de andere rijstrook geeft ruimte aan ritser.
De vuistregel is niet dat je zoveel mogelijk asfalt moet gebruiken maar dat je rekening houdt met elkaar.
Ah, ik sta gecorrigeerd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Aangepast. Het bord in kwestie is overigens officieel bord OB715,onderbord 715.
Dat is larie idd. Maar ik zeg ook nergens dat je tot het eind moet doorrijden.quote:Sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je tot het einde moet doorrijden en dat is larie.
Goeie tip voor het overige verkeer aangezien jij je truck als wapen gebruikt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
Dan handel je in strijd met artikel 5:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En daar zit nu net de crux..
quote:Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Je mag ook niet vloeken..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan handel je in strijd met artikel 5:
[..]
Dat heb ik geleerd van mijn moederquote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:04 schreef JF_ het volgende:
Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.
Het mag niet. Laatst was er nog eentje die de hele wereld bij elkaar vloekte bij het verlies van de wedstrijd NED-DUIquote:
En dat is nou juist de reden waarom ik bij het benaderen van een invoegstrook wat extra afstand neem van de auto voor mij, zodat de rij in beweging blijft en er toch ingevoegd kan worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:04 schreef JF_ het volgende:
Had er vandaag eentje voor me die vanaf de invoegstrook, over het puntstuk, een gaatje probeerde te maken in een stilstaande file, door simpelweg stuur om te gooien en gas te geven. Dan heb je t dus echt niet begrepen. Was wel een goede kandidaat geweest om m'n bumper opnieuw gespoten te krijgen van de verzekering, bedenk ik me ineens...
Anyway. Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.
Een man die het snapt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:33 schreef Ridocar het volgende:
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.
Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.
In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.
hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Zo een goed inzicht. Dat door de weg te blokkeren, je de 2e rijstrook niet kunt benutten, waardoor er meer auto's achteraan moeten aansluiten, waardoor er een file op de andere snelweg onstaat, waardoor er misschien weer iemand achterop kan klappen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:33 schreef Ridocar het volgende:
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.
Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.
In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.
hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zo een goed inzicht. Dat door de weg te blokkeren, je de 2e rijstrook niet kunt benutten, waardoor er meer auto's achteraan moeten aansluiten, waardoor er een file op de andere snelweg onstaat, waardoor er misschien weer iemand achterop kan klappen.
Geweldig inzicht.
Maar niet heus.
Gebruik gewoon zoveel mogelijk asfalt, zodat de rij zo kort mogelijk wordt, en het verkeer wat op een andere weg zit zo min mogelijk gehinderd kan worden door een file omdat niemand op de linker rijstrook mag rijden van een asociaal persoon zonder inzicht...
Neem een rotonde en na 1 afslag, een hele drukke, zijn er twee banen om je tijdelijk op te stellen en dan ritsen en 1 baan. Jij gaat daar lekker die tweede baan blokkeren, waardoor de gehele rotonde stil komt te staan en ook mensen die die kant niet op moeten. Daarom gewoon dat asfalt gebruiken, het ligt er met een reden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
300 meter zijn 60 auto's. Elke auto minder achterop is weer mooi meegenomen...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
Files onstaan helaas vaker doordat mensen achterlijke capriolen uithalen op de snelweg; zoals debiel invoegen, bumperkleven etc. waardoor je een harmonica effect krijgt wanneer er moet worden geremd enzo. Gister nog weer precies kunnen zien hoe 'mooi' dat kan gaan....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, want de autos die elke keer eikels voor moeten laten kunnen dan óók gelijk rijden.. we hebben het in mijn situatie over een oprit die niet rijdt. Als het rijdt ga ik niet blokkeren. Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten. Verder is er geen rotonde in de buurt..quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
300 meter zijn 60 auto's. Elke auto minder achterop is weer mooi meegenomen...
Nee. Niet als iedereen altijd netjes in de kortste rij zou aanlsuiten. Als dat gebeurd, en iedereen ritst netjes, dan is het net alsof iedereen achter elkaar gereden had op een enkele baan. En dat werkt altijd zo, of er nu file staat, of het door rijdt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, want de autos die elke keer eikels voor moeten laten kunnen dan óók gelijk rijden.. we hebben het in mijn situatie over een oprit die niet rijdt. Als het rijdt ga ik niet blokkeren. Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten. Verder is er geen rotonde in de buurt..
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:22 schreef Bootje84 het volgende:
Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten
Je eigen doorstroming bedoel je. De doorstroming van het verkeer hinder je. Maar hee, jullie zijn professionalsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:38 schreef Bootje84 het volgende:
Ik hielp de doorstroming te verbeteren door twee banen te blokkeren.
Ja, dat zijn we. We zitten een stuk hoger, kunnen alles beter overzien, zitten een kleine 150000 km op de weg. Als we alles over zouden laten aan jullie automobilistjes zou het een ravage worden. Gelukkig dat wij er zijn, toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:40 schreef OEM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Je eigen doorstroming bedoel je. De doorstroming van het verkeer hinder je. Maar hee, jullie zijn professionals
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dat zijn we. We zitten een stuk hoger, kunnen alles beter overzien, zitten een kleine 150000 km op de weg. Als we alles over zouden laten aan jullie automobilistjes zou het een ravage worden. Gelukkig dat wij er zijn, toch?
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.quote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden de mensen die dan rechts staan dat ze voorrang hebben op iemand die optimaal van de weg gebruik wil maken.
[..]
En daardoor de file achter je langer wordt, waardoor deze misschien op de andere snelweg komt te staan met alle gevolgen van dien.
Mensen moeten gewoon eens leren dat die linker rijstrook ook betaald is. En iemand dan het recht ontnemen om daar te rijden is gewoon echt asociaal.
Mensen moeten bij een file gewoon gebruik kunnen maken van alle beschikbare rijstroken. Daarvoor hebben ze het risten uitgevonden.
True, maar door zoals Bootje voor "eigen rechter" te gaan spelen en rijbanen te gaan blokkeren is ook niet echt bevorderlijk. Dat soort gedrag zorgt juist weer voor irritatie en lokt de aso's juist weer uit om via de vluchtstrook er omheen te gaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.
Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
Mensen kunnen niet ritsen omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand er langs op rijdt. Maar als ze zelf zo slim waren on die rijstrook te gebruiken, dan kan er niemand langs oprijden omdat dan beide rijen even lang zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.
Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
Een doseerinstallatie? Ritsen is toch perfect daarvoor, moeten mensen wel fatsoenlijk beide rijstroken benutten. Aangezien mensen dat nu ook niet doen, krijg je dezelfde situatie. Mensen gaan rechts staan en kunnen er niet tegen dat mensen op de linker rijstrook helemaal naar voren kunnen rijden. De asociaaltjes gaan dan ook de weg blokkeren omdat ze er niet tegen kunnen dan andere mensen slimmer zijn...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:00 schreef Anno1982 het volgende:
Ook maar even inhakend op de discussie van Bootje84:
Grofweg zie je in de file twee types automobilisten ontstaan, het ene type neemt het zoals het komt en is van mening dat de file het meest aangenaam is door berusting. Deze categorie zet een lekker muziekje op, houdt een beetje afstand, laat het spul rollen en wacht af. Het andere type raakt compleet in de stress en ramt elk gat vol dat er te vinden is, in de hoop toch die halve seconde minder in de file te hoeven staan.
Zodra die types elkaar treffenik bij een file op een ritsvlak, is er een probleem. Het rustige type houdt wat afstand en hop, er duikt weer zo'n stresskip in dat gat. Gevolg is dat de rechter baan helemaal vast komt te staan en dat er op de linkerbaan redelijk doorgereden wordt. Wat dat betreft geef ik Bootje84 gelijk, op een gegeven moment wil je toch wel weer rijden. Het is natuurlijk geen oplossing, omdat achter hem weer hetzelfde gaat gebeuren.
De enige oplossing die ik zie is een doseerinstallatie, zodat iedereen tot het einde door kan rijden en daar zeker weet dat iedereen op zijn eigen beurt kan gaan rijden. Dat is best kinderachtig, maar goed, dat is nou eenmaal nodig met het Nederlandse rijgedrag.
Hoewel ik meer van de rustige categorie ben, ben ik blij dat de meeste GTI-rijders in de andere categorie zitten. Hierdoor krijg ik altijd voldoende ruimte.![]()
Foto is een beetje flauw trouwens, veel van dit soort ongelukken worden veroorzaakt door automobilisten die niet weten wat het is om met een vrachtwagen te rijden.
Ja!! Bij de McDrive.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Kansloze vergelijking. Sta je met je auto in de rij voor de kassa ofzo?
Volgens de wettelijke verkeersregels ben ik ook niet verplicht naar links te gaan als iemand wil invoegen. Maar als de mogelijkheid bestaat is het wel zo netjes om dat te doen. Als je precies volgens de letter van de wet rijdt mis je iets essentieels (en dat idee heb ik bij jou al langer): verkeersinzicht.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef OEM het volgende:
[..]
BMW, maar dat zal ook wel gegeneraliseerd gaan worden
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.quote:Vrachtauto's zijn in 37% van de ongevallen waarbij zij betrokken zijn, aangemerkt als de veroorzaker. In 63% van de ongevallen ligt de oorzaak dus bij andere verkeersdeelnemers ((bron RWS, Kerncijfers Verkeersveiligheid 2007)
Tja, en hoeveel vrachtwagens rijden er rond in verhouding met auto's......quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Volgens de wettelijke verkeersregels ben ik ook niet verplicht naar links te gaan als iemand wil invoegen. Maar als de mogelijkheid bestaat is het wel zo netjes om dat te doen.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je voorbij dat bord de gelegenheid hebt om te ritsen maar je doet dat niet en je jakkert vrolijk door tot het verdrijvingsvlak dan is dat asociaal. Overigens vind ik de mensen die ongevraagd als verkeersregelaar menen te moeten optreden door twee banen te blokkeren ook asociaal.
Dat mag inderdaad, maar als jij eerder ruimte krijgt om in te voegen en jij jakkert met je BMW door tot het eind, dan mag je wat mij betreft wachten tot je een ons weegt. Krijg je geen ruimte, kom je rustig aanrijden en geef je richting aan naar rechts, dan laat ik je er tussen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
Jij weet als chauffeur ook dat ze dat toch niet doen,. simpelweg omdat ze geen idee hebben hoe een vrachtwagen zich gedraagt. Dus nee, je moet juist extra rekening met hun houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
.
Leukste in dat opzicht zijn de mensen die hun snelheid zo weten te regelen dat ze bij het invoegen op een verder lege snelweg precies naar je uitkomen terwijl jij op de cruisecontrol rijdt. Vervolgens blijven ze dan naast je rijden en wachten tot je naar links gaat. Als je dat niet doet, laten ze gas los, voegen ze achter je in, halen je vervolgens weer in en maken kenbaar dat je naar links had moeten gaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef OEM het volgende:
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
In sommige gemeentes op de Biblebelt schijnt dat in de APV te staan.quote:
Ook als je niet op de cruisecontrol rijdt.... Mensen willen PER SE voor je langs invoegen terwijl zij nog op snelheid moeten komen en dan extra hard gas gaan geven....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:21 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Leukste in dat opzicht zijn de mensen die hun snelheid zo weten te regelen dat ze bij het invoegen op een verder lege snelweg precies naar je uitkomen terwijl jij op de cruisecontrol rijdt. Vervolgens blijven ze dan naast je rijden en wachten tot je naar links gaat. Als je dat niet doet, laten ze gas los, voegen ze achter je in, halen je vervolgens weer in en maken kenbaar dat je naar links had moeten gaan.
Oh, dus je bent het wel met de rest eens.quote:
Ga even een dag met een chauffeur mee. Dan kun je zien hoeveel fouten van medeweggebruikers door chauffeurs gecorrigeerd worden. Dan kun je ook zien wat voor capriolen automobilisten allemaal uithalen.quote:
En hoe is het ongeval ontstaan?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En terecht, maar ik jakker niet in zulke situaties. Ik hobbel met een minimaal snelheidsverschil richting het einde.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dat mag inderdaad, maar als jij eerder ruimte krijgt om in te voegen en jij jakkert met je BMW door tot het eind, dan mag je wat mij betreft wachten tot je een ons weegt.
Dan hebben we geen meningsverschil denk ik zoquote:kom je rustig aanrijden en geef je richting aan naar rechts, dan laat ik je er tussen.
Tja, zo rij ik ook. Als vrachtwagenchauffeurs er een potje van maken dan kunnen ze de tering krijgen. Maar de doorsnee vrachtwagenchauffeur geef ik alle ruimte. Djies, ik ga in files geregeld expres rechts rijden om invoegende vrachtwagens ruimte te geven, omdat de normale automobilist dat niet doet.quote:Het probleem is echter dat al die leasebakken met een dusdanig snelheidsverschil aan komen denderen dat ik geen tijd krijg om ruimte te maken. En dan moet ik of remmen, of ik wens ze de vinkentering. Meestal wordt het dat laatste.
veel minder (cijfers niet bekend)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, en hoeveel vrachtwagens rijden er rond in verhouding met auto's......
Bij files die sterk wisselden in snelheid deed ik het ook. Liet ik een gat vallen en daarna de combinatie rustig rollen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
True, maar door zoals Bootje voor "eigen rechter" te gaan spelen en rijbanen te gaan blokkeren is ook niet echt bevorderlijk. Dat soort gedrag zorgt juist weer voor irritatie en lokt de aso's juist weer uit om via de vluchtstrook er omheen te gaan.
Het ligt er aan hoe men er langs rijdt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mensen kunnen niet ritsen omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand er langs op rijdt. Maar als ze zelf zo slim waren on die rijstrook te gebruiken, dan kan er niemand langs oprijden omdat dan beide rijen even lang zijn.
Als we in dit land eens inzicht kregen in het gebruiken van het volledige asfalt, zou de file druk extreem afnemen...
Tja, en wie denken die chauffeurs wel niet dat ze zijn om andere weggebruikers te moeten corrigeren? Sowieso, mensen die andere mensen op de weg corrigerenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ga even een dag met een chauffeur mee. Dan kun je zien hoeveel fouten van medeweggebruikers door chauffeurs gecorrigeerd worden. Dan kun je ook zien wat voor capriolen automobilisten allemaal uithalen.
Je mist mijn puntquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
veel minder (cijfers niet bekend)
Dus het aantal ongevallen met alleen personenauto's is het aandeel 100% (geen vrachtauto betrokken)
Klopt, maar als het kan doe ik het wel. Zoals ik zei: dat heet verkeersinzicht en zolang ik niemand hinder zal geen agent mij er om bekeuren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
Waarom heb je dan zo'n hekel aan vrachtwagenchauffeurs?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef OEM het volgende:
[..]
En terecht, maar ik jakker niet in zulke situaties. Ik hobbel met een minimaal snelheidsverschil richting het einde.
[..]
Dan hebben we geen meningsverschil denk ik zo
[..]
Tja, zo rij ik ook. Als vrachtwagenchauffeurs er een potje van maken dan kunnen ze de tering krijgen. Maar de doorsnee vrachtwagenchauffeur geef ik alle ruimte. Djies, ik ga in files geregeld expres rechts rijden om invoegende vrachtwagens ruimte te geven, omdat de normale automobilist dat niet doet.
Ooit een keer een pislinke automobilist achter me gehad omdat ik in een file stil bleef staan om 5 vrachtwagens te laten invoegen.
Als ik een vrachtwagen op de snelweg het gat zie dichtrijden op z'n voorganger laat ik m'n gas al los, zodat ie kan inhalen.
Bij krappe kruisingen stop ik al ver voor de kruising zodat de tegemoetkomende truck alle ruimte heeft om z'n draai te maken.
Maar ga niet eigen rechter spelen of inhalen op de A15 tijdens het inhaalverbod
We kunnen in elk geval concluderen dat er twee definities van asociaaltjes zijnquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een doseerinstallatie? Ritsen is toch perfect daarvoor, moeten mensen wel fatsoenlijk beide rijstroken benutten. Aangezien mensen dat nu ook niet doen, krijg je dezelfde situatie. Mensen gaan rechts staan en kunnen er niet tegen dat mensen op de linker rijstrook helemaal naar voren kunnen rijden. De asociaaltjes gaan dan ook de weg blokkeren omdat ze er niet tegen kunnen dan andere mensen slimmer zijn...
Hoe dan?quote:
Ongevallen waarbij alleen personenauto's bij betrokken zijn staan niet in het bericht. Het spreekt voor zich dat dergelijke ongevallen alleen aan de personenautomobilisten te wijten zijn.quote:En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ongevallen tussen vrachtwagens en auto's is 37% de schuld van de vrachtwagenchauffeur.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hoe dan?
quote van mezelf:
[..]
Ongevallen waarbij alleen personenauto's bij betrokken zijn staan niet in het bericht. Het spreekt voor zich dat dergelijke ongevallen alleen aan de personenautomobilisten te wijten zijn.
Met corrigeren bedoel ik wat anders dan jij nu denkt. Met corrigeren bedoel ik: al remmen wanneer je het vermoeden hebt dat het fout gaat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:31 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, en wie denken die chauffeurs wel niet dat ze zijn om andere weggebruikers te moeten corrigeren? Sowieso, mensen die andere mensen op de weg corrigeren![]()
En ik zit genoeg op de weg om te zien wat automobilisten doen hoor, wees gerust... feit blijft wel dat de impact van capriolen van een vrachtwagenchauffeur toch vaak iets ernstiger zijn
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Waarom heb je dan zo'n hekel aan vrachtwagenchauffeurs?
Ik zie je alleen maar negatief over ze posten terwijl alles wat jij hebt in zo'n ding gezeten heeft.
En dat laatste doe ik sowieso niet. Ik rijd overdag in Nederland nooit harder dan 83.
Ah, thanks voor de toevoeging. Beter had je anticiperen kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Met corrigeren bedoel ik wat anders dan jij nu denkt. Met corrigeren bedoel ik: al remmen wanneer je het vermoeden hebt dat het fout gaat.
Voorbeeld: ik rijd regelmatig op de N48 en daar mag je 100, maar dat kan dus niet met de vrachtwagen. Men gaat dus inhalen, ook als het net niet kan. Tegen de tijd dat zo'n idioot naast me zit heb ik de auto al terug laten zakken zodat hij het net kan halen. Dat bedoel ik met fouten corrigeren.
Dat je als vrachtwagenchauffeur je auto nooit als wapen mag gebruiken lijkt me logisch. Daar ben je professional voor.
Maar daar erger ik me ook aan. En ik ben chauffeur.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Op de A28 Harderwijk - Zwolle kunnen ze er ook wat van.... En de A6 ook.... Leuk is dat het vaak gebeurd BIJ het inhaalverbodsbord....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Ja, dat doe ik sowieso. Maar hier corrigeer ik letterlijk de fouten van een ander.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ah, thanks voor de toevoeging. Beter had je anticiperen kunnen gebruiken.
De A15 is waarschijnlijk iets drukker met vrachtwagens.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Op de A28 Harderwijk - Zwolle kunnen ze er ook wat van.... En de A6 ook.... Leuk is dat het vaak gebeurd BIJ het inhaalverbodsbord....
Klinkt al een stuk subtieler. Overigens mogen dergelijke chauffeurs op de linker rijstrook op de A15 van mij ook afgeschoten worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Des te erger dat het dan gebeurd op de A6 en A28quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De A15 is waarschijnlijk iets drukker met vrachtwagens.
Kunnen we daar dan aparte parkeerplaatsen voor maken, anders staat het pas echt stil op de A15.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Klinkt al een stuk subtieler. Overigens mogen dergelijke chauffeurs op de linker rijstrook op de A15 van mij ook afgeschoten worden.
Vaak sluiten de situaties op binnenwegen niet aan bij die van snelwegen inderdaad.... Gelukkig zie je de laatste jaren daar wel veel verbetering in...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeerirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.
Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.
Alsjeblief, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef OEM het volgende:
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
Ik zie nooit ergens verbetering op dit vlak, snelheden op binnenwegen gaan alleen maar verder omlaag door al deze onzin, en als goedmaker krijgen we de 130 km/h op de snelweg. De overheid zou de provincies en gemeenten eens moeten aanspreken op dit gedrag.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Vaak sluiten de situaties op binnenwegen niet aan bij die van snelwegen inderdaad.... Gelukkig zie je de laatste jaren daar wel veel verbetering in...
Maar als je kijkt naar de 130km stukken, dan zijn dat stukken snelweg met weinig/geen afritten... Vandaar dat daar de snelheid omhoog kan...
Ik praat het niet goed, maar kan me goed voorstellen dat hij na de zoveelste auto die op snelheid langszij komt denkt "krijg de schijt allemaal".quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef OEM het volgende:
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
Echt niet, ik gebrui de A6 heel veel die is eindelijk een beetje nuttig met 130 (maar je heb inderdaad een punt)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.
Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.
Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Dat herken ik wel. Al zou ik best eens een dagje als verkeerspolitie willen rond rijden. Dan gaan er een hoop op de bon.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.
Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
Hier is het nog dommer. Hier kom je het dorp uit, kun je 200 meter 80, dan krijg je twee rotondes, dan kun je 1,5 kilometer 80 en dan beland je weer in zo'n gare 60 kilometer zone.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.
Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Ja, en ook wanneer je ze 10 km verderop gewoon weer inhaalt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.
Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 juli 2012 19:23 schreef Marco001 het volgende:
Vandaag richting Groningen een stuk over de vluchtstrook gereden.
Waarom? Werd aangegeven door de borden i.v.m. wegwerkzaamheden, zodat er nog wel gebruik kon worden gemaakt van 2 rijstroken, ware het dat er zo'n 100 meter voor mij op de linker strook een Yaris reed, netjes de max snelheid, daar niet van, maar pas na 5 km besloot hij om ook maar op de rechterrijstrook te gaan rijden.
Oh, en ergernis 2: Knipperlicht gebruik: Op de snelweg een paar keer moeten remmen omdat ik iemand in wou halen, maar die ook maar besloot in te gaan halen.
Uiteraard gebruikten ze daarbij geen knipperlichten, zodat ik een paar keer van het gas af moest, en een aantal keer zelfs moest remmen om een ongeval te voorkomen.. (en dan ree ik 120/130.. )
Ik laat hem, mits het leeg is achter me, wel al uitrollen zodat ik minder hoef te remmen. Scheelt brandstofkosten!quote:Op maandag 9 juli 2012 19:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mensen die willen uitvoegen en dan al op de snelweg beginnen met remmen. Dan heb je naar mijn mening zo weinig rijvaardigheden dat je het rijbewijs niet waardig bent.
Ik probeer het van de snelweg gaan altijd redelijk ver vooruit te plannen zoals ook in de luchtvaartquote:Op maandag 9 juli 2012 21:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik laat hem, mits het leeg is achter me, wel al uitrollen zodat ik minder hoef te remmen. Scheelt brandstofkosten!Maar bij drukte inderdaad not done. Even erg zijn mensen die meteen zodra ze op de afrit zijn afremmen naar 50. Kom je dus later aanzeilen kan je ook een halve noodstop maken.
Dat kom ik ook nog wel eens tegen ja, vergelijkbare situaties.. Je zou haast zeggen dat ze het erom doen..quote:Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
Andersom was er vandaag een mafkees die op de snelweg de hele tijd achter mij reed; ook op de Cruise Control (echt 10km)en mij opeens ging inhalen toen we beiden achter een vrachtwagen kwamen te zitten -en die dus voorbij moesten- .... Ja; dan gooi ik m er -ondanks of juist misschien wel doordat er verder niemand op de weg was- m er gewoon redelijk krap ervoor hoor...
[..]
Laatst is er hier nog een hele discussie over geweest. Er zijn hier mensen die voet bij stuk blijven beweren dat op die manier richting aangeven duidelijkheid verschaft over wat je van plan bent. Jouw ervaring bewijst maar weer wat een slechte gewoonte het is. Mensen schrikken er gewoon van.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:08 schreef Inbox4me het volgende:
Veel herkenbare irritaties
Ik heb een paar van mijn eigen irritaties verzameld (waarschijnlijk al een keer geweest, maar 14 delen doorspitten kost me wat te veel tijd...)
- auto's die naar links komen zetten op de snelweg als er iemand wil invoegen (en dan het liefst vlak voor je en met een aardig snelheidsverschil). Ik heb altijd geleerd dat het invoegende verkeer zijn snelheid aan moet passen
- in dezelfde categorie: aan het begin van de invoegstrook invoegen zodat je met 70 tussen het aanstormende verkeer komt ipv eerst snelheid te maken. Briljant
- auto's die linksafslaan in de bebouwde kom, maar dan met de kont het doorgaande verkeer blokkeren, terwijl er ruimte is om de auto rechtuit tussen de verkeersstromen te zetten![]()
- een knipper te vroeg aanzetten, bij voorkeur als je er net achter/naast hangt. Ik krijg af en toe een hartverzakking omdat ik een aantal keer beleefd heb dat iemand zijn dode hoek niet checkte. Ook leuk op de motor (en ja, ik zit zo kort mogelijk in de dode hoek)
- niet knipperen op een rotonde, terwijl je wel afslaat. Sta je dan te wachten voor Jan <censuur>![]()
- irritantje DJ's op de radio (maar dat is dan weer vrij eenvoudig op te lossen gelukkig).
Gedeelde smart is halve smart oid
Ik had de discussie half meegekregen. Zonder de discussie nieuw leven in te willen blazen: het is gewoon niet handig omdat je niet weet of diegene je wel of niet gezien heeft...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Laatst is er hier nog een hele discussie over geweest. Er zijn hier mensen die voet bij stuk blijven beweren dat op die manier richting aangeven duidelijkheid verschaft over wat je van plan bent. Jouw ervaring bewijst maar weer wat een slechte gewoonte het is. Mensen schrikken er gewoon van.
Vind ik ook altijd zo fantastisch... Zit je op een 50km weg (tja, die houdt echt niet op na die weg van rechts, hoewel de meesten dat wel lijken te denken), zit er weer zo'n eikel achter je te plakken (hey, je rijdt maar 50 waar je 50 mag!) En als je dan de 50 verlaat en mag doortrekken tot 80 zie je ze niet meer terug...quote:Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
En vandaag ff een klevertje Petje in zn Golfje 2 GTI heerlijk vernederd.
Loopt hele tijd achter mij te kleven op de afrit; links en rechts achter me; metertje afstand.
Bocht, dus afremmen.
Na de bocht: ff de turbo aan t werk gezet.... was ie zo verdwenen in de achteruitkijkspiegel.... Daarna kwam ie weer dichterbij en hield redelijk afstand....![]()
Zodra mensen fietsen achterop de auto hangen, kunnen ze niet meer rijden. Is me vaker opgevallen...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:20 schreef Tijn het volgende:
Gisteren zat ik op de A1 achter een of andere droeftoeter die 90 reed met een zooi fietsen achterop. Het was verder vrij rustig, dus ik haal die kerel vlot in en daarna wil ik weer naar rechts... heeft 'ie blijkbaar extra gas gegeven terwijl ik 'em inhaalde, waardoor 'ie in m'n dode hoek blijft hangen
Ik zag dat ik er net voor kon en ik had geen zin om onnodig links te rijden of de snelheidslimiet te overschrijden, dus ik heb m'n knipper naar rechts aan gedaan om aan te geven dat ik graag voor 'em wil. Begint 'ie te toeteren en met groot licht te seinen
Uiteindelijk toch maar een dot gas gegeven en daarna voor 'em ingevoegd, waarna hij weer terugging naar z'n slakkengangetje. Man oh man, wat een figuur
Misschien te maken met het feit dat zodra mensen op een fiets zitten ze ook maar wat doen. Laatst nog een enorme discussie gehad met een oudere mevrouw die bij hoog en bij laag vol bleef houden dat fietsers tegenwoordig altijd voorrang hebben, ook als ze van links komen. (wat in dit geval het geval was)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Zodra mensen fietsen achterop de auto hangen, kunnen ze niet meer rijden. Is me vaker opgevallen...
Echt ongelofelijk irritant dit inderdaad. Op een lege weg rijden ze 20 km op dezelfde snelheid 'mee' en dan moet je een vrachtwagen inhalen dan gooien ze hem eerder naar links waardoor je je dreigt 'vast' te rijden. Dat soort figuren mogen van mij de vangrail kussenquote:Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
Andersom was er vandaag een mafkees die op de snelweg de hele tijd achter mij reed; ook op de Cruise Control (echt 10km)en mij opeens ging inhalen toen we beiden achter een vrachtwagen kwamen te zitten -en die dus voorbij moesten- .... Ja; dan gooi ik m er -ondanks of juist misschien wel doordat er verder niemand op de weg was- m er gewoon redelijk krap ervoor hoor...
Ook ergernis wekkend ja, figuren die terwijl je ze inhaalt gas bijgeven, vaak mensen die het niet kunnen hebben dat ze ingehaald wordenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:20 schreef Tijn het volgende:
Gisteren zat ik op de A1 achter een of andere droeftoeter die 90 reed met een zooi fietsen achterop. Het was verder vrij rustig, dus ik haal die kerel vlot in en daarna wil ik weer naar rechts... heeft 'ie blijkbaar extra gas gegeven terwijl ik 'em inhaalde, waardoor 'ie in m'n dode hoek blijft hangen
Ik zag dat ik er net voor kon en ik had geen zin om onnodig links te rijden of de snelheidslimiet te overschrijden, dus ik heb m'n knipper naar rechts aan gedaan om aan te geven dat ik graag voor 'em wil. Begint 'ie te toeteren en met groot licht te seinen
Uiteindelijk toch maar een dot gas gegeven en daarna voor 'em ingevoegd, waarna hij weer terugging naar z'n slakkengangetje. Man oh man, wat een figuur
klopt, was laatst op tv.. mensen zien een doorgetrokken streep en durven er niet overheenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:18 schreef Fiorano het volgende:
Ergenis:
Op de A1 tussen Amersfoort en Barneveld ligt een spitsstrook. Op dat moment zijn er dus 3 rijbanen open (vluchtstrook = Spitsstrook) en op de een of andere manier maken een heleboel mensen geen gebruik van de Spitsstrook. Zal wel door de doorgetrokken lijn komen ofzo, maar mensen alsjeblieft rij rechts!
Het mag wel niet maar dat soort figuren ga ik gewoon rechts voorbij.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:23 schreef rival het volgende:
[..]
klopt, was laatst op tv.. mensen zien een doorgetrokken streep en durven er niet overheen
Ik moet toegeven, de eerste keer dat ik daar reed had ik ook ziets van, wat doen mensen op die vluchtstrook! Toen pas zag ik dat het als spitsstrook dienst deed. Maar ik vond het wel heel vreemd om over de vluchtstrook te rijden...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:18 schreef Fiorano het volgende:
Ergenis:
Op de A1 tussen Amersfoort en Barneveld ligt een spitsstrook. Op dat moment zijn er dus 3 rijbanen open (vluchtstrook = Spitsstrook) en op de een of andere manier maken een heleboel mensen geen gebruik van de Spitsstrook. Zal wel door de doorgetrokken lijn komen ofzo, maar mensen alsjeblieft rij rechts!
Misschien moet jij gewoon wat minder opgefokt achter het stuur zitten? Hij trekt harder op dan degene die rechts staan. En waarom zou iemand op het laatste moment vol in de rem moeten gaan bij een stoplicht? Een beetje rustig uitrollen is gewoon prima.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 300 meter voor een stoplicht al gaan remmen, zoals dit:
En als je dan toch niet van plan bent om gas te geven, blijf dan lekker op de rechterbaan.
Je ziet die groene pijl toch?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik moet toegeven, de eerste keer dat ik daar reed had ik ook ziets van, wat doen mensen op die vluchtstrook! Toen pas zag ik dat het als spitsstrook dienst deed. Maar ik vond het wel heel vreemd om over de vluchtstrook te rijden...
Dat zijn dan ook geen spitsstroken...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik weet niet meer waar het was, maar ik vond het maar onduidelijk... Ik was alleen de spitsstrook bij Zwolle en op de A27 gewend... En dat zijn derde banen...
quote:Een spitsstrook is een extra rijstrook op een rijbaan van een autosnelweg. De spitsstrook gaat vaak ten koste van de vluchtstrook. Een opengestelde strook aan de linkerzijde van een rijbaan wordt een plusstrook genoemd. Kenmerkend voor een spitsstrook is de dynamische openstelling. De spitsstrook wordt enkel geopend bij druk verkeer.
200 meter van te voren beginnen met remmen, en dan de laatste 50 meter met minder dan 10km/h doorhobbelen is gewoon irritant.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Misschien moet jij gewoon wat minder opgefokt achter het stuur zitten? Hij trekt harder op dan degene die rechts staan. En waarom zou iemand op het laatste moment vol in de rem moeten gaan bij een stoplicht? Een beetje rustig uitrollen is gewoon prima.
Hier is gewoon niets mis mee.
50 meter met 10km/h duurt bijna 18 seconden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:52 schreef CasB het volgende:
[..]
200 meter van te voren beginnen met remmen, en dan de laatste 50 meter met minder dan 10km/h doorhobbelen is gewoon irritant.
Dit is precies de reden waarom ik in zo'n situatie dit ook ongeveer zou doen. Degene rijd trouwens ook netjes weg, maar heeft volgens mij net iets minder te compenseren als de poster van dit filmpje.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
50 meter met 10km/h duurt bijna 18 seconden.
... eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Dit. Exact dit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Totaal geen inzicht dus. Gewoon wat minder opgefokt in je auto zitten.
Maar wat schiet je er mee op op door te jagen tot aan het verkeerslicht? Je moet toch stoppen. Dus gewoon je auto rustig laten rollen is prima. En eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Ja, dan laat ik het gas iets los tot dat diegene voorbij is. Dat vind ik namelijk wel zo netjes.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik in zo'n situatie dit ook ongeveer zou doen. Degene rijd trouwens ook netjes weg, maar heeft volgens mij net iets minder te compenseren als de poster van dit filmpje.
Verder lees ik hier steeds dingen over gas geven bij het inhalen. Nu heb ik wel eens, omdat mijn auto niet zo snel is, dat ik onder het optrekken ingehaald word. In zo'n situatie kap ik niet met optrekken en komt het voor dat degene me bijna ingehaald heeft, terwijl ik dan sneller begin te gaan. Dan ga ik er rechts dus weer voorbij. Hebben jullie dit wel eens?
Klopt. En dan diegene naar rechts laten gaan en vervolgens links weer passeren.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, dan laat ik het gas iets los tot dat diegene voorbij is. Dat vind ik namelijk wel zo netjes.
Ik heb genoeg inzicht, maar waarom zou je al zo vroeg remmen (naar 30km/h) dan vervolgens doortuffen om het laatste stukje naar het verkeerslicht met 10km/h af te leggen. Ik heb geleerd dat je geleidelijk moet remmen. En je auto rustig uit laten rollen kan ook, maar dan alleen als er niemand achter je zit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Totaal geen inzicht dus. Gewoon wat minder opgefokt in je auto zitten.
Maar wat schiet je er mee op op door te jagen tot aan het verkeerslicht? Je moet toch stoppen. Dus gewoon je auto rustig laten rollen is prima. En eventueel kun je weer sneller op snelheid komen als het licht weer op groen is gesprongen in de tussentijd.
Uitrollen, het nieuwe rijdenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo enorm irritant als mensen hun auto zo lang laten doorrollen, bah. Gewoon oprijden en remmen, lekker makkelijk.
Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo enorm irritant als mensen hun auto zo lang laten doorrollen, bah. Gewoon oprijden en remmen, lekker makkelijk.
Mee eens... alleen... zitten er sensoren in de weg die je dan natuurlijk later opmerken wat in sommige situaties voor extra wachttijd kan gaan zorgen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.
Altijd maar dat haast haast haast. Waarom toch?
Mwah, als er al zoveel mensen staan te wachten denk ik niet dat een extra auto op de linkerbaan de boel versnelt. Als er minder mensen op de weg zijn is het punt er wel, dat is waar.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:41 schreef BertV het volgende:
[..]
Mee eens... alleen... zitten er sensoren in de weg die je dan natuurlijk later opmerken wat in sommige situaties voor extra wachttijd kan gaan zorgen.
ls het rustig is is het vaak sneller.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik doe het ook. Gewoon uitrollen, en die malloten die me inhaalden zitten keihard te remmen... Ik kom aangerold en het stoplicht springt op groen. In 70% van de gevallen heb ik nooit hoeven remmen of tot stilstand hoeven komen. Lekker relaxt man.
Altijd maar dat haast haast haast. Waarom toch?
Dit filmpje bewijst nog maar eens dat er vaak twee kanten aan het verhaal zit. Dit uitrollen is gewoon normaal. Dat jij vervolgens die auto vervolgens inhaalt terwijl die nog niet helemaal naar rechts is noem ik asociaal. Nog een held van de weg!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 300 meter voor een stoplicht al gaan remmen, zoals dit:
En als je dan toch niet van plan bent om gas te geven, blijf dan lekker op de rechterbaan.
T is niet dat t je tijdsverlies oplevert ofzo. Beetje laten uitrollen is wel zo economisch en veiliger...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Hehe; klopt. Maar t is wel ff een mindset om er daadwerkelijk op te gaan; op de spitstrook.quote:
Ja, de eerste keer dat je zoiets tegenkomst kan het zijn dat het even duurt voor je doorhebt wat er gaande is. Maar waar wij het over hebben is dat 70% van de auto's niet naar rechts gaat.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:07 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe; klopt. Maar t is wel ff een mindset om er daadwerkelijk op te gaan; op de spitstrook.
(mijn eerste keer dat ik zo'n ding tegenkwam ooit keek ik eerst ook ff wat de rest deed bij afslagen enzo; en ging er toen pas (na +-300 meter) op.
Het lijkt immers niet te kloppen als je ze niet gewend bent.
waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaalquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:28 schreef kiwiko het volgende:
ik heb vanmiddag op de a12 (tussen Den Haag en Zevenhuizen) zeker wel 18 auto's wel links in kunnen halen........ ik ga altijd eerst heel dicht rechts dreigen dat ik in ga halen........ en als ze dan gewoonweg niet reageren dan ga ik dicht achter ze langs om links in te halen en gelijk weer heeeeeelemaaaal naar rechts te gaan..........
over gevaarlijke verkeersmanouvres gesproken!! Ik weet dat ik dan risicovolle handelingen verricht......... en daarom kijk ik wel eerst heel goed naar wat er zich om mij heen begeeft.
Waarschijnlijk heeft hij een auto die geen richtingaanwijzer heeft. Dat hebben veel auto's tegenwoordig niet meer.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaal
dan heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen......... ik had de midden baan wegrijder met gemak rechts kunnen inhalen en dan alsnog op de linkerbaan kunnen rijden.......quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
waarom zet je niet gewoon je linkerrichtingaanwijzer aan? is in ieder geval een stuk veiliger, en even asociaal
ow zoquote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:23 schreef kiwiko het volgende:
[..]
dan heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen......... ik had de midden baan wegrijder met gemak rechts kunnen inhalen en dan alsnog op de linkerbaan kunnen rijden.......
heb het niet gedaan....... ben rechts irritant aan de bumper gaan kleven om uiteindelijk twee banen om te gaan schuiven om links in te gaan halen en dan weer twee banen op te gaan schuiven naar de rechterbaan............
wat zo iemand zoekt op de middenbaan is een soort van ondoorgrondelijk!
En moet je beter opletten...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:49 schreef FransDeens het volgende:
Als je zonder het door te hebben iemand rechts inhaalt, denk ik dat die iemand onnodig links reed.
Ach, hier in het noorden hebben we ze niet, dus ik noem ze gewoon lekker allemaal spitsstroken! Lekker puh!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook geen spitsstroken...
[..]
Regelmatig. Ik zit op de rechterbaan, rijd netjes 77 (max 70), haalt een auto mij in, stopt met gas geven omdat er een flitspaal staat waardoor ik er rechts voorbij ga. En ook wat jij beschrijft, ik ga geen gas terugnemen omdat iemand zijn auto overschat. Ik zou dat zelf ook niet verwachten (het overkomt mezelf ook wel eens, dat ik iemand inhaal, die uiteindelijk sneller wegtrekt dan ik, maar daar later mee begint. Dan ga ik weer naar de rechterbaan op het moment dat het kan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Verder lees ik hier steeds dingen over gas geven bij het inhalen. Nu heb ik wel eens, omdat mijn auto niet zo snel is, dat ik onder het optrekken ingehaald word. In zo'n situatie kap ik niet met optrekken en komt het voor dat degene me bijna ingehaald heeft, terwijl ik dan sneller begin te gaan. Dan ga ik er rechts dus weer voorbij. Hebben jullie dit wel eens?
Het kost je alleen je remmen.quote:
Zachtjes remmen kost minder remblokken dan keihard in de ankers gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ach, hier in het noorden hebben we ze niet, dus ik noem ze gewoon lekker allemaal spitsstroken! Lekker puh!
[..]
Regelmatig. Ik zit op de rechterbaan, rijd netjes 77 (max 70), haalt een auto mij in, stopt met gas geven omdat er een flitspaal staat waardoor ik er rechts voorbij ga. En ook wat jij beschrijft, ik ga geen gas terugnemen omdat iemand zijn auto overschat. Ik zou dat zelf ook niet verwachten (het overkomt mezelf ook wel eens, dat ik iemand inhaal, die uiteindelijk sneller wegtrekt dan ik, maar daar later mee begint. Dan ga ik weer naar de rechterbaan op het moment dat het kan.
[..]
Het kost je alleen je remmen.
Ja, maar zachtjes remmen is geen uitrollen! Uit eigen ervaring: als je alleen laat uitrollen, kost je dat je remmen, want die roesten dan waar je bij staat. Sinds die tijd (en een paar honderd euro armer), laat ik m'n auto altijd uitrollen als ik een snelheidsvermindering heb (dus van 80 naar 50) en rem ik bij stoplichten (rustig, natuurlijk, en niet als een gek...)quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zachtjes remmen kost minder remblokken dan keihard in de ankers gaan.
Dat deed ik dus ook en daardoor kon ik m'n remschijven vervangen... Je kunt beter terug schakelen, rustiger gaan rijden en op het laatst gewoon even de auto door middel van je remmen rustig tot stilstand brengen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:37 schreef sinepedraap het volgende:
Uitrollen doe ik ook altijd, lekker stationair in z'n één naar voren als je in een rij staat voor het stoplicht en je redt het groene licht niet. Andere mensen maar gas geven en daarna remmen. Snap het nut er niet van in buiten brandstof verspillen en remmen verbruiken en je bent evenveel tijd kwijt.
Kan ik hieruit afleiden dat je op de motor aan het bumperkleven bent bij een vrachtauto?!quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:34 schreef lipjes het volgende:
deze keer eens geen irritatie, maar iets goed
Vandaag lekker doorrijden met de motor, wilde nog even een vrachtwagen inhalen maar had er ook nog een auto voor, dus auto ingehaalt maar te weinig tijd om ook nog de vrachtwagen in te halen, dan maar erachter.
Vrachtwagentje reed lekker door en ik liet af en toe nog even zien dat ik achter hem zat.
Tot we opeens bij een bocht kwamen waar hij moest remmen omdat er nog een klein busje tegemoet kwam, ik liet weer even zien dat ik nog achter hem zat, komt een armpje naar buiten en die zwaait van: ga er maar langs.
Hulde voor deze man
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar remmen slijten sowieso, dat is je bekend?quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook en daardoor kon ik m'n remschijven vervangen... Je kunt beter terug schakelen, rustiger gaan rijden en op het laatst gewoon even de auto door middel van je remmen rustig tot stilstand brengen.
Nee hoor, kleef niet, weet dat ik het ook van een auto verliesquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan ik hieruit afleiden dat je op de motor aan het bumperkleven bent bij een vrachtauto?!
Je verliest het als hij remt he!
Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:07 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar remmen slijten sowieso, dat is je bekend?
Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:03 schreef Tijn het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar wanneer ik mn gas loslaat als ik in de verte een rood stoplicht zie aankomen, moet ik op het eind alsnog remmen om daadwerkelijk op tijd tot stilstand te komen, hoor.
Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.
[..]
Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.
^^ Dat. Uitrollen is niets mis mee, het lijkt me heel sterk dat je helemaal nooit je rem aanraakt. Los daarvan is remmen een enorme verspilling van energie!quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.
Dus tenzij je auto een paar dagen stil staat, het veel regent, en je dus inderdaad nooit aan je rem hoeft te komen slijten ze harder. Maar als de auto elke dag rijt, dan kan de roestvorming nooit genoeg doorzetten om een probleem te worden.
Met andere woorden, er zijn waarschijnlijk nog veel meer dingen waardoor die schijven van jouw versleten waren. Niet door het uitrollen in ieder geval.
Ik reed niet elke dag, en ik heb m'n remmen gezien (hij had ze even apart gelegd). En ze waren zeker niet versleten door gebruik, aangezien m'n auto toen nog geen 50K op de teller had staan... Zaten gewoon putten in. Ja, je remmen roesten door vocht (metaal + vocht is meestal geen goede combinatie). Maar als je daarna je remmen eigenlijk niet gebruikt, doordat je eigenlijk altijd laat uitrollen, gaat dat roest er ook niet af. Daarom, rustig remmen. Omwentelingen laten maken met de blokken op de schijven.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze roesten niet door ze niet te gebruiken. Ze roesten doordat ze in aanraking komen met vocht waardoor ze oxideren.
Dus tenzij je auto een paar dagen stil staat, het veel regent, en je dus inderdaad nooit aan je rem hoeft te komen slijten ze harder. Maar als de auto elke dag rijt, dan kan de roestvorming nooit genoeg doorzetten om een probleem te worden.
Met andere woorden, er zijn waarschijnlijk nog veel meer dingen waardoor die schijven van jouw versleten waren. Niet door het uitrollen in ieder geval.
Dan is het stil staan je probleem. En voor alle auto's die buiten staan telt dan: eerst even de roest eraf remmen (bij de eerste kruising kan dat al, echt waar). Aangezien jij dat dus niet deed, ligt het probleem dus daar. En niet bij het uitrollen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:49 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik reed niet elke dag, en ik heb m'n remmen gezien (hij had ze even apart gelegd). En ze waren zeker niet versleten door gebruik, aangezien m'n auto toen nog geen 50K op de teller had staan... Zaten gewoon putten in. Ja, je remmen roesten door vocht (metaal + vocht is meestal geen goede combinatie). Maar als je daarna je remmen eigenlijk niet gebruikt, doordat je eigenlijk altijd laat uitrollen, gaat dat roest er ook niet af. Daarom, rustig remmen. Omwentelingen laten maken met de blokken op de schijven.
En zoveel energie meer wordt er dan echt niet verspild hoor. Het nieuwe rijden is meer dan alleen maar de auto laten uitrollen bij een stoplicht... Hoe vaak ik het wel niet zie dat mensen remmen als een gebied in zien rijden met een lagere max snelheid... Kijk, dat vind ik zonde van de energie! Mensen die de auto laten uitrollen bij een stoplicht zijn alleen maar stront vervelend, vooral als ze daardoor de afslaande banen blokkeren omdat hun stoplicht nog op rood staat...
Ik zit op zich niet opgenaaid achter het stuur (als motorrijder is dat zeker geen slim ideequote:Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Klonk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van deze ergernissen die ik hier lees voorkomen kunnen worden door gewoon relaxed achter het stuur te zitten. Leven en laten leven, dat heeft mijn instructeur me geleerd en gelijk dat die man had.
Ik ben beroepschauffeur en zou er niet aan moeten denken om zo opgenaaid achter het stuur te zitten als sommige mensen hier
Herkenbaar. En als ze dan een vrachtauto in willen halen gaan ze nog langzamer want er is zoveel opspattend water. Gelukkig herken je dat soort mensen aan de ruitenwissers die op de snelste stand staan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:21 schreef Inbox4me het volgende:
Nog een ergernis: regen is voor veel bestuurders eng. Dus gaan mensen < 100 op de linkerbaan rijden op de snelweg
Klopt, af en toe moet je gewoon eens stevig remmen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar als je ze niet gebruikt, roesten ze... En dat gaat sneller dan slijten door gebruik. Mijn garage houder zei dat hij het vaker gezien had en ik heb het ook wel eens in de Kampioen gelezen dat mensen (door het nieuwe rijden) hun remschijven moesten vervangen.
[..]
Ik zit wel eens achter mensen die het voor elkaar krijgen om zonder te remmen voor het stoplicht tot stilstand te komen... Of heel misschien nog even dat laatste tikje... Maar daar worden je remmen ook niet schoon van.
Dan zit ik in de 3e cat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb het idee dat er twee (hoofd)categorieen rondrijden:
-mensen die de regels kennen en zich irriteren aan mensen die de regels overtreden
-mensen die de regels niet kennen en maar doen waar ze zin in hebben
Eigenlijk zou het me heel veel irritaties schelen als ik gewoon als Tokkie nergens naar om zou kijken!
Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:52 schreef mjh487 het volgende:
Ik ben zelf ook een type die zo hard en snel mogelijk bij de lijn voor een rood stoplicht staat....
Het is namelijk dat zo dat veel stoplichten sensoren hebben, en als er een auto staat boven die sensoren gaat het licht eerder op groen.
Wat ik vaak doe bij stoplichten is aan het begin wat harder op de rem stampen en dan vervolgens het laatste stuk rustig door laten lopen in zijn 2, kan je als ie op groen gaat zo weer oppakken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
Ach, ik heb ook brommertjes op de autosnelweg gezien...quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef BrittDekker het volgende:
Gezien het feit dat ik mijn rijbewijs nog niet heb mag ik eigenlijk niet klagen, maar het valt me tijdens de lessen steeds vaker op dat er brommobielen rijden op autowegen- en autosnelwegen. Ongelooflijk. Ik heb geen idee wat ze daar te zoeken hebben en hoe ze het in hun hoofd halen om daar te gaan rijden, maar ik kom ze regelmatig tegen.
Vandaag zat er een brommobiel voor me op de invoegstrook van de snelweg (A58), maar zelfs na een heel toeterconcert leek mevrouw Bromsnol het niet door te hebben dat ze daar niet mocht rijden. Levensgevaarlijk.
Dat heb ik ook nooit begrepen, waarom ze zo makkelijk zijn geweest in het uitdelen van dat bromcertificaat. Brommobiel =/= brommer, dus levert heel wat meer overlast op de weg op. Die dingen zijn ook gemaakt om ergens binnen steden te kunnen verplaatsen waar ze meestal nog redelijk met het verkeer mee kunnen komen, maar worden steeds vaker gebruikt voor langere afstanden en dus inderdaad ook alles vanaf provinciale wegen. Die mensen erin hebben lang geleden ooit een keer een beetje leren rijden in een tijd dat er nog 3 auto's en een paard op de weg kwamen en proberen dat nog steeds toe te passen op het huidige verkeer...quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach, ik heb ook brommertjes op de autosnelweg gezien...
Wat brommobielen betreft: dat zijn mensen zonder enige verkeerskennis, die ooit een brommercertificaat cadeau kregen, dat later inruilden voor een brommerrijbewijs, en daar nu tot 700 kg (als-ie elektrisch is) mee mogen besturen. Levensgevaarlijk dat de overheid die bejaarden geen examen laat afleggen!
En dan plakken ze een navigatiesysteem in dat ding, en die stuurt ze de autosnelweg op.
Je zou toch denken dat je jezelf wel even bedenkt voor je een invoegstrook van een autosnelweg oprijdt als bestuurder van een brommobiel. Ik denk inderdaad dat die TomTom's voor een groot deel het probleem vormen, plus de onoplettendheid en het gebrek aan verkeersinzicht van de brommobielbestuurders.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat brommobielen betreft: dat zijn mensen zonder enige verkeerskennis, die ooit een brommercertificaat cadeau kregen, dat later inruilden voor een brommerrijbewijs, en daar nu tot 700 kg (als-ie elektrisch is) mee mogen besturen. Levensgevaarlijk dat de overheid die bejaarden geen examen laat afleggen!
En dan plakken ze een navigatiesysteem in dat ding, en die stuurt ze de autosnelweg op.
Zou het misschien ook nog iets te maken kunnen hebben met dat je tot een paar jaar geleden als je voor een bepaald jaar geboren was, je gewoon je bromfietscertificaat op het gemeentehuis kon ophalen zonder er iets voor te hoeven doen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:20 schreef BrittDekker het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat je jezelf wel even bedenkt voor je een invoegstrook van een autosnelweg oprijdt als bestuurder van een brommobiel. Ik denk inderdaad dat die TomTom's voor een groot deel het probleem vormen, plus de onoplettendheid en het gebrek aan verkeersinzicht van de brommobielbestuurders.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef TheSalesman het volgende:
[ afbeelding ]
"Ah, daar ligt een parkeerhaven. Maar dat is aan de overkant van de weg dus dan moet ik 5 meter extra lopen. Laat ik 'm maar gewoon op de verplichte fietsstrook parkeren."
Om moe van te worden inderdaad, mensen die over een rotonde heen kruipen. Op mijn vaste route kom ik aardig wat rotondes tegen op de provinciale weg, daar heb ik toch al een aantal keer terug naar z'n 1 gemoetenquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wil die oude man in die Renault Scenic van vanmiddag zijn rijbewijs inleveren? Je hoeft echt niet met 40 over een rotonde, maar zo langzaam dat mijn auto het net in de 2 kan doen is wel heel traag. En op 50 kilometer wegen mag je ook harder dan 30 trouwens....
Waar is dit?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:52 schreef TheSalesman het volgende:
[ afbeelding ]
"Ah, daar ligt een parkeerhaven. Maar dat is aan de overkant van de weg dus dan moet ik 5 meter extra lopen. Laat ik 'm maar gewoon op de verplichte fietsstrook parkeren."
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]![]()
Die persoon moet wel gedacht hebben dat dat een parkeerstrook is of anders ben je wel een enorme tokkie.
Dat bord is maar vanaf 1 kant te zien. En da's niet de kant waar de auto vandaan kwam.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord.
Ooit heb ik klasgenootjes gehad die met hun brommer 130+ liepen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tsja, er staat toch een vrij duidelijk bord.
Darwinbrommers. Gek genoeg kwamen ze bijna altijd goed mee weg. Geluk is met de dommen...quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ooit heb ik klasgenootjes gehad die met hun brommer 130+ liepen.
Dat.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
Er is ook een verschil tussen even je ergens aan ergeren en opgenaaid achter het stuur zitten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Klonk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van deze ergernissen die ik hier lees voorkomen kunnen worden door gewoon relaxed achter het stuur te zitten. Leven en laten leven, dat heeft mijn instructeur me geleerd en gelijk dat die man had.
Ik ben beroepschauffeur en zou er niet aan moeten denken om zo opgenaaid achter het stuur te zitten als sommige mensen hier
Klopt, hier in de buurt is het s'nachts zo dat het stoplicht vrij snel op groen springt, alleen als je pas laat remt kom je er met 20 onderdoor, als je uitrolt kan je vrij vlot weer op het gas en rij je met zo'n 40-50 eronder door..quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die sensoren zitten niet alleen vlak voor de stopstreep. Daarbij heeft zo'n installatie vaak wel even nodig om jouw licht op groen te zetten en dus kun je beter rustig aan komen rollen dan dat je vol in de ankers gaat.
Kan het opzich wel begrijpen.. Denk het bord weg en het lijken net parkeervakken. (en zonder dat bord mag er ook daadwerkelijk worden stilgestaan door gemotoriseerde voertuigen.)quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom staat dat bord staat na een inrit? Waarom is dat fietspad niet rood? Waarom ligt er uberhaupt een (verplicht) fietspad en niet gewoon een niet-parkeren/niet-stilstaan bord? Waar is het fietspad de andere kant op? Leuk verzonnen bebording door de heren ambtenaren, maar het verbaast me niks dat daar geparkeerd wordt.
Er is een zijstraat net buiten beeld, daarom staat het bord daar. Voor de veiligheid is het tot verplicht fietspad verklaart (fietsers hoeven niet uit de wijken voor geparkeerd blik). Daarnaast is het 't aansluitend van een vrijliggend fietspad achter de fotograaf. Fietspad de andere kant op is al eerder vrijliggend (links naast de parkeerhavens).quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef OEM het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!
Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.
Maargoed, zijn baas was not amused toen ik het kenteken doorgaf.
Mag ik je even uit de droom helpen...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
Heb vandaag even contract gehad met de transporteur van Douwe Egberts.......... hun chauffeur vond het nodig om op de oprit Moordrecht / A12 waar je uiteindelijk in moet voegen....... 20 meter voor het verdrijvingsvlak toch de linkerbaan op te gaan en zo een bus met aanhanger voor mij, en mij in mijn MX5je in ta halen....... Wat natuurlijk niet ging, tegen de tijd dat wij bij de verdrijvingsvlakken waren zat hij pas naast mij......... maar pleurde wel zijn busje naar rechts!
Het is, dat ik er raceblokken op heb zitten en die auto een hele goede wegligging heeft...... EN dat het mijn man zijn auto is...... als ik in mijn auto gezeten had, dan had ik niet opzij en vol in de ankers gegaan...... maargoed dan had hij waarschijnlijk ook die stunt niet uitgehaald, mensen zijn toch voorzichtiger dan.
mwah, bij mij op het werk(taxi) deden ze er over het algemeen wel daadwerkelijk wat mee..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag ik je even uit de droom helpen...
Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
'Mjah, ik maak 'm straks wel even schoon.' was het net-zo-droge antwoord...
Ik heb een keer zo'n servicetoko gebeld vanuit de auto over het rijgedrag van hun chauffeur. Men klonk not amused. Later haalde ik dat busje weer in en zag ik meneer druk aan de telefoon gebarenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een soortgelijk geval was ook bij het transportbedrijf waar ik werk. Een van m'n collega's snijdt een personenauto af.
Vent over de zeik, maakt een foto ven de achterkant van de oplegger met z'n mobieltje en stuurt deze met een boos mailtje naar de zaak.
Meneer kreeg een mailtje terug ('sorry-zullen-we-nooit-meer-doen-en-we-geven-de-chauffeur-op-zn-kloten'-mailtje) en aan de chauffeur lieten ze de foto zien:
'Het bord achterop (met bedrijfsnaam en telefoonnummer) is een beetje vies, vind je niet?'
Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remdequote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:42 schreef kiwiko het volgende:
over gevaarlijk en strafbaar weggedrag gesproken :pquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remde
Ik heb dit ook weleens gehad bij de knooppunt Gorinchem, waar je vanaf de A27 de A15 oprijdt. Iemand die hem vanaf de verdrijvingsvlakken naar rechts komt zetten. Meestal geef ik dan een claxonconcert van een paar minuten, heerlijk.
Degene die over de verdijvingsvlakken rijdt ja.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
over gevaarlijk en strafbaar weggedrag gesproken :p
Jij net zo hard. Zie wvw.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Degene die over de verdijvingsvlakken rijdt ja.
Niet minutenlang kkmquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik doe niks fout en claxonneren in een gevaarlijke situatie is gewoon toegestaan.
Maar geen paar minuten, dat is dan weer onnodig claxonnerenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik doe niks fout en claxonneren in een gevaarlijke situatie is gewoon toegestaan.
helaas alles bij mij is eigendomquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je niet in je leasert reedt en daarom wel remde
Ik heb dit ook weleens gehad bij de knooppunt Gorinchem, waar je vanaf de A27 de A15 oprijdt. Iemand die hem vanaf de verdrijvingsvlakken naar rechts komt zetten. Meestal geef ik dan een claxonconcert van een paar minuten, heerlijk.
Bij m'n vorige werk ook eens meegemaakt dat een collega asociaal weggedrag had vertoond (die reed ook altijd als een volstrekte idioot) en er dus gebeld was. Die heeft zich toch moeten verantwoorden bij de directie hoor...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is onder een reden waarom je geen vrachtwagen ziet rijden waar Albert Heijn op staat. Slechte reclame als hun vrachtwagen files veroorzaken of ander rijgedrag wat niet door de beugel kan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:02 schreef kiwiko het volgende:
Werkgevers vinden dat over het algemeen niet leuk. Ik moet zeggen dat DE er heel goed mee omging, en vroeg of ik nog follow up wilde. Nou vind ik dat niet nodig, ik heb het van mijn hart, en wat hun ermee doen moeten hun weten.
Het is alleen fucking slechte reclame voor DE
De bedrijfswagens van OTTO Workforce hebben allemaal een sticker "vind je mijn rijgedrag niet OK, bel dan (een of ander 0900 nummer)
Op zich een hele goede zaak.
Mwah, ik noem dit geen foutje hoorquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Alsof mensen die bellen voor zoiets zelf nooit zo een foutje maken.
Hypocriet gedoe.
Tja. Erg irritant. Maar om daar nu voor te bellen, kom op zeg. Alsof jij nooit een inschattingsfout gemaakt hebt. Zoals ik al zei, hypocriet gedoe.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:38 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Mwah, ik noem dit geen foutje hoor![]()
Op een domme plek inhalen, waarvan je zeker weet dat je het niet kan redden voor het verdrijvingsvlak...... naah, das niet een foutje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |