Dat heb ik geleerd van mijn moederquote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:04 schreef JF_ het volgende:
Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.
Het mag niet. Laatst was er nog eentje die de hele wereld bij elkaar vloekte bij het verlies van de wedstrijd NED-DUIquote:
En dat is nou juist de reden waarom ik bij het benaderen van een invoegstrook wat extra afstand neem van de auto voor mij, zodat de rij in beweging blijft en er toch ingevoegd kan worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:04 schreef JF_ het volgende:
Had er vandaag eentje voor me die vanaf de invoegstrook, over het puntstuk, een gaatje probeerde te maken in een stilstaande file, door simpelweg stuur om te gooien en gas te geven. Dan heb je t dus echt niet begrepen. Was wel een goede kandidaat geweest om m'n bumper opnieuw gespoten te krijgen van de verzekering, bedenk ik me ineens...
Anyway. Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.
Een man die het snapt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:33 schreef Ridocar het volgende:
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.
Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.
In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.
hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Zo een goed inzicht. Dat door de weg te blokkeren, je de 2e rijstrook niet kunt benutten, waardoor er meer auto's achteraan moeten aansluiten, waardoor er een file op de andere snelweg onstaat, waardoor er misschien weer iemand achterop kan klappen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:33 schreef Ridocar het volgende:
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.
Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.
In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.
hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zo een goed inzicht. Dat door de weg te blokkeren, je de 2e rijstrook niet kunt benutten, waardoor er meer auto's achteraan moeten aansluiten, waardoor er een file op de andere snelweg onstaat, waardoor er misschien weer iemand achterop kan klappen.
Geweldig inzicht.
Maar niet heus.
Gebruik gewoon zoveel mogelijk asfalt, zodat de rij zo kort mogelijk wordt, en het verkeer wat op een andere weg zit zo min mogelijk gehinderd kan worden door een file omdat niemand op de linker rijstrook mag rijden van een asociaal persoon zonder inzicht...
Neem een rotonde en na 1 afslag, een hele drukke, zijn er twee banen om je tijdelijk op te stellen en dan ritsen en 1 baan. Jij gaat daar lekker die tweede baan blokkeren, waardoor de gehele rotonde stil komt te staan en ook mensen die die kant niet op moeten. Daarom gewoon dat asfalt gebruiken, het ligt er met een reden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
300 meter zijn 60 auto's. Elke auto minder achterop is weer mooi meegenomen...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
Files onstaan helaas vaker doordat mensen achterlijke capriolen uithalen op de snelweg; zoals debiel invoegen, bumperkleven etc. waardoor je een harmonica effect krijgt wanneer er moet worden geremd enzo. Gister nog weer precies kunnen zien hoe 'mooi' dat kan gaan....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
Ja, want de autos die elke keer eikels voor moeten laten kunnen dan óók gelijk rijden.. we hebben het in mijn situatie over een oprit die niet rijdt. Als het rijdt ga ik niet blokkeren. Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten. Verder is er geen rotonde in de buurt..quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
300 meter zijn 60 auto's. Elke auto minder achterop is weer mooi meegenomen...
Nee. Niet als iedereen altijd netjes in de kortste rij zou aanlsuiten. Als dat gebeurd, en iedereen ritst netjes, dan is het net alsof iedereen achter elkaar gereden had op een enkele baan. En dat werkt altijd zo, of er nu file staat, of het door rijdt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, want de autos die elke keer eikels voor moeten laten kunnen dan óók gelijk rijden.. we hebben het in mijn situatie over een oprit die niet rijdt. Als het rijdt ga ik niet blokkeren. Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten. Verder is er geen rotonde in de buurt..
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:22 schreef Bootje84 het volgende:
Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten
Je eigen doorstroming bedoel je. De doorstroming van het verkeer hinder je. Maar hee, jullie zijn professionalsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:38 schreef Bootje84 het volgende:
Ik hielp de doorstroming te verbeteren door twee banen te blokkeren.
Ja, dat zijn we. We zitten een stuk hoger, kunnen alles beter overzien, zitten een kleine 150000 km op de weg. Als we alles over zouden laten aan jullie automobilistjes zou het een ravage worden. Gelukkig dat wij er zijn, toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:40 schreef OEM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Je eigen doorstroming bedoel je. De doorstroming van het verkeer hinder je. Maar hee, jullie zijn professionals
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dat zijn we. We zitten een stuk hoger, kunnen alles beter overzien, zitten een kleine 150000 km op de weg. Als we alles over zouden laten aan jullie automobilistjes zou het een ravage worden. Gelukkig dat wij er zijn, toch?
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.quote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden de mensen die dan rechts staan dat ze voorrang hebben op iemand die optimaal van de weg gebruik wil maken.
[..]
En daardoor de file achter je langer wordt, waardoor deze misschien op de andere snelweg komt te staan met alle gevolgen van dien.
Mensen moeten gewoon eens leren dat die linker rijstrook ook betaald is. En iemand dan het recht ontnemen om daar te rijden is gewoon echt asociaal.
Mensen moeten bij een file gewoon gebruik kunnen maken van alle beschikbare rijstroken. Daarvoor hebben ze het risten uitgevonden.
True, maar door zoals Bootje voor "eigen rechter" te gaan spelen en rijbanen te gaan blokkeren is ook niet echt bevorderlijk. Dat soort gedrag zorgt juist weer voor irritatie en lokt de aso's juist weer uit om via de vluchtstrook er omheen te gaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.
Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
Mensen kunnen niet ritsen omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand er langs op rijdt. Maar als ze zelf zo slim waren on die rijstrook te gebruiken, dan kan er niemand langs oprijden omdat dan beide rijen even lang zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.
Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
Een doseerinstallatie? Ritsen is toch perfect daarvoor, moeten mensen wel fatsoenlijk beide rijstroken benutten. Aangezien mensen dat nu ook niet doen, krijg je dezelfde situatie. Mensen gaan rechts staan en kunnen er niet tegen dat mensen op de linker rijstrook helemaal naar voren kunnen rijden. De asociaaltjes gaan dan ook de weg blokkeren omdat ze er niet tegen kunnen dan andere mensen slimmer zijn...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:00 schreef Anno1982 het volgende:
Ook maar even inhakend op de discussie van Bootje84:
Grofweg zie je in de file twee types automobilisten ontstaan, het ene type neemt het zoals het komt en is van mening dat de file het meest aangenaam is door berusting. Deze categorie zet een lekker muziekje op, houdt een beetje afstand, laat het spul rollen en wacht af. Het andere type raakt compleet in de stress en ramt elk gat vol dat er te vinden is, in de hoop toch die halve seconde minder in de file te hoeven staan.
Zodra die types elkaar treffenik bij een file op een ritsvlak, is er een probleem. Het rustige type houdt wat afstand en hop, er duikt weer zo'n stresskip in dat gat. Gevolg is dat de rechter baan helemaal vast komt te staan en dat er op de linkerbaan redelijk doorgereden wordt. Wat dat betreft geef ik Bootje84 gelijk, op een gegeven moment wil je toch wel weer rijden. Het is natuurlijk geen oplossing, omdat achter hem weer hetzelfde gaat gebeuren.
De enige oplossing die ik zie is een doseerinstallatie, zodat iedereen tot het einde door kan rijden en daar zeker weet dat iedereen op zijn eigen beurt kan gaan rijden. Dat is best kinderachtig, maar goed, dat is nou eenmaal nodig met het Nederlandse rijgedrag.
Hoewel ik meer van de rustige categorie ben, ben ik blij dat de meeste GTI-rijders in de andere categorie zitten. Hierdoor krijg ik altijd voldoende ruimte.![]()
Foto is een beetje flauw trouwens, veel van dit soort ongelukken worden veroorzaakt door automobilisten die niet weten wat het is om met een vrachtwagen te rijden.
Ja!! Bij de McDrive.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Kansloze vergelijking. Sta je met je auto in de rij voor de kassa ofzo?
Volgens de wettelijke verkeersregels ben ik ook niet verplicht naar links te gaan als iemand wil invoegen. Maar als de mogelijkheid bestaat is het wel zo netjes om dat te doen. Als je precies volgens de letter van de wet rijdt mis je iets essentieels (en dat idee heb ik bij jou al langer): verkeersinzicht.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef OEM het volgende:
[..]
BMW, maar dat zal ook wel gegeneraliseerd gaan worden
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.quote:Vrachtauto's zijn in 37% van de ongevallen waarbij zij betrokken zijn, aangemerkt als de veroorzaker. In 63% van de ongevallen ligt de oorzaak dus bij andere verkeersdeelnemers ((bron RWS, Kerncijfers Verkeersveiligheid 2007)
Tja, en hoeveel vrachtwagens rijden er rond in verhouding met auto's......quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Volgens de wettelijke verkeersregels ben ik ook niet verplicht naar links te gaan als iemand wil invoegen. Maar als de mogelijkheid bestaat is het wel zo netjes om dat te doen.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je voorbij dat bord de gelegenheid hebt om te ritsen maar je doet dat niet en je jakkert vrolijk door tot het verdrijvingsvlak dan is dat asociaal. Overigens vind ik de mensen die ongevraagd als verkeersregelaar menen te moeten optreden door twee banen te blokkeren ook asociaal.
Dat mag inderdaad, maar als jij eerder ruimte krijgt om in te voegen en jij jakkert met je BMW door tot het eind, dan mag je wat mij betreft wachten tot je een ons weegt. Krijg je geen ruimte, kom je rustig aanrijden en geef je richting aan naar rechts, dan laat ik je er tussen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
[..]
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Jij weet als chauffeur ook dat ze dat toch niet doen,. simpelweg omdat ze geen idee hebben hoe een vrachtwagen zich gedraagt. Dus nee, je moet juist extra rekening met hun houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
.
Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
Leukste in dat opzicht zijn de mensen die hun snelheid zo weten te regelen dat ze bij het invoegen op een verder lege snelweg precies naar je uitkomen terwijl jij op de cruisecontrol rijdt. Vervolgens blijven ze dan naast je rijden en wachten tot je naar links gaat. Als je dat niet doet, laten ze gas los, voegen ze achter je in, halen je vervolgens weer in en maken kenbaar dat je naar links had moeten gaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef OEM het volgende:
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
In sommige gemeentes op de Biblebelt schijnt dat in de APV te staan.quote:
Ook als je niet op de cruisecontrol rijdt.... Mensen willen PER SE voor je langs invoegen terwijl zij nog op snelheid moeten komen en dan extra hard gas gaan geven....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:21 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Leukste in dat opzicht zijn de mensen die hun snelheid zo weten te regelen dat ze bij het invoegen op een verder lege snelweg precies naar je uitkomen terwijl jij op de cruisecontrol rijdt. Vervolgens blijven ze dan naast je rijden en wachten tot je naar links gaat. Als je dat niet doet, laten ze gas los, voegen ze achter je in, halen je vervolgens weer in en maken kenbaar dat je naar links had moeten gaan.
Oh, dus je bent het wel met de rest eens.quote:
Ga even een dag met een chauffeur mee. Dan kun je zien hoeveel fouten van medeweggebruikers door chauffeurs gecorrigeerd worden. Dan kun je ook zien wat voor capriolen automobilisten allemaal uithalen.quote:
En hoe is het ongeval ontstaan?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
En terecht, maar ik jakker niet in zulke situaties. Ik hobbel met een minimaal snelheidsverschil richting het einde.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dat mag inderdaad, maar als jij eerder ruimte krijgt om in te voegen en jij jakkert met je BMW door tot het eind, dan mag je wat mij betreft wachten tot je een ons weegt.
Dan hebben we geen meningsverschil denk ik zoquote:kom je rustig aanrijden en geef je richting aan naar rechts, dan laat ik je er tussen.
Tja, zo rij ik ook. Als vrachtwagenchauffeurs er een potje van maken dan kunnen ze de tering krijgen. Maar de doorsnee vrachtwagenchauffeur geef ik alle ruimte. Djies, ik ga in files geregeld expres rechts rijden om invoegende vrachtwagens ruimte te geven, omdat de normale automobilist dat niet doet.quote:Het probleem is echter dat al die leasebakken met een dusdanig snelheidsverschil aan komen denderen dat ik geen tijd krijg om ruimte te maken. En dan moet ik of remmen, of ik wens ze de vinkentering. Meestal wordt het dat laatste.
veel minder (cijfers niet bekend)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, en hoeveel vrachtwagens rijden er rond in verhouding met auto's......
Bij files die sterk wisselden in snelheid deed ik het ook. Liet ik een gat vallen en daarna de combinatie rustig rollen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
True, maar door zoals Bootje voor "eigen rechter" te gaan spelen en rijbanen te gaan blokkeren is ook niet echt bevorderlijk. Dat soort gedrag zorgt juist weer voor irritatie en lokt de aso's juist weer uit om via de vluchtstrook er omheen te gaan.
Het ligt er aan hoe men er langs rijdt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mensen kunnen niet ritsen omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand er langs op rijdt. Maar als ze zelf zo slim waren on die rijstrook te gebruiken, dan kan er niemand langs oprijden omdat dan beide rijen even lang zijn.
Als we in dit land eens inzicht kregen in het gebruiken van het volledige asfalt, zou de file druk extreem afnemen...
Tja, en wie denken die chauffeurs wel niet dat ze zijn om andere weggebruikers te moeten corrigeren? Sowieso, mensen die andere mensen op de weg corrigerenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ga even een dag met een chauffeur mee. Dan kun je zien hoeveel fouten van medeweggebruikers door chauffeurs gecorrigeerd worden. Dan kun je ook zien wat voor capriolen automobilisten allemaal uithalen.
Je mist mijn puntquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
veel minder (cijfers niet bekend)
Dus het aantal ongevallen met alleen personenauto's is het aandeel 100% (geen vrachtauto betrokken)
Klopt, maar als het kan doe ik het wel. Zoals ik zei: dat heet verkeersinzicht en zolang ik niemand hinder zal geen agent mij er om bekeuren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
Waarom heb je dan zo'n hekel aan vrachtwagenchauffeurs?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef OEM het volgende:
[..]
En terecht, maar ik jakker niet in zulke situaties. Ik hobbel met een minimaal snelheidsverschil richting het einde.
[..]
Dan hebben we geen meningsverschil denk ik zo
[..]
Tja, zo rij ik ook. Als vrachtwagenchauffeurs er een potje van maken dan kunnen ze de tering krijgen. Maar de doorsnee vrachtwagenchauffeur geef ik alle ruimte. Djies, ik ga in files geregeld expres rechts rijden om invoegende vrachtwagens ruimte te geven, omdat de normale automobilist dat niet doet.
Ooit een keer een pislinke automobilist achter me gehad omdat ik in een file stil bleef staan om 5 vrachtwagens te laten invoegen.
Als ik een vrachtwagen op de snelweg het gat zie dichtrijden op z'n voorganger laat ik m'n gas al los, zodat ie kan inhalen.
Bij krappe kruisingen stop ik al ver voor de kruising zodat de tegemoetkomende truck alle ruimte heeft om z'n draai te maken.
Maar ga niet eigen rechter spelen of inhalen op de A15 tijdens het inhaalverbod
We kunnen in elk geval concluderen dat er twee definities van asociaaltjes zijnquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een doseerinstallatie? Ritsen is toch perfect daarvoor, moeten mensen wel fatsoenlijk beide rijstroken benutten. Aangezien mensen dat nu ook niet doen, krijg je dezelfde situatie. Mensen gaan rechts staan en kunnen er niet tegen dat mensen op de linker rijstrook helemaal naar voren kunnen rijden. De asociaaltjes gaan dan ook de weg blokkeren omdat ze er niet tegen kunnen dan andere mensen slimmer zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |