Dat heb ik geleerd van mijn moederquote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:04 schreef JF_ het volgende:
Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.
Het mag niet. Laatst was er nog eentje die de hele wereld bij elkaar vloekte bij het verlies van de wedstrijd NED-DUIquote:
En dat is nou juist de reden waarom ik bij het benaderen van een invoegstrook wat extra afstand neem van de auto voor mij, zodat de rij in beweging blijft en er toch ingevoegd kan worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:04 schreef JF_ het volgende:
Had er vandaag eentje voor me die vanaf de invoegstrook, over het puntstuk, een gaatje probeerde te maken in een stilstaande file, door simpelweg stuur om te gooien en gas te geven. Dan heb je t dus echt niet begrepen. Was wel een goede kandidaat geweest om m'n bumper opnieuw gespoten te krijgen van de verzekering, bedenk ik me ineens...
Anyway. Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.
Een man die het snapt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:33 schreef Ridocar het volgende:
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.
Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.
In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.
hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Zo een goed inzicht. Dat door de weg te blokkeren, je de 2e rijstrook niet kunt benutten, waardoor er meer auto's achteraan moeten aansluiten, waardoor er een file op de andere snelweg onstaat, waardoor er misschien weer iemand achterop kan klappen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:33 schreef Ridocar het volgende:
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.
Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.
In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.
hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zo een goed inzicht. Dat door de weg te blokkeren, je de 2e rijstrook niet kunt benutten, waardoor er meer auto's achteraan moeten aansluiten, waardoor er een file op de andere snelweg onstaat, waardoor er misschien weer iemand achterop kan klappen.
Geweldig inzicht.
Maar niet heus.
Gebruik gewoon zoveel mogelijk asfalt, zodat de rij zo kort mogelijk wordt, en het verkeer wat op een andere weg zit zo min mogelijk gehinderd kan worden door een file omdat niemand op de linker rijstrook mag rijden van een asociaal persoon zonder inzicht...
Neem een rotonde en na 1 afslag, een hele drukke, zijn er twee banen om je tijdelijk op te stellen en dan ritsen en 1 baan. Jij gaat daar lekker die tweede baan blokkeren, waardoor de gehele rotonde stil komt te staan en ook mensen die die kant niet op moeten. Daarom gewoon dat asfalt gebruiken, het ligt er met een reden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
300 meter zijn 60 auto's. Elke auto minder achterop is weer mooi meegenomen...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
Files onstaan helaas vaker doordat mensen achterlijke capriolen uithalen op de snelweg; zoals debiel invoegen, bumperkleven etc. waardoor je een harmonica effect krijgt wanneer er moet worden geremd enzo. Gister nog weer precies kunnen zien hoe 'mooi' dat kan gaan....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, want de autos die elke keer eikels voor moeten laten kunnen dan óók gelijk rijden.. we hebben het in mijn situatie over een oprit die niet rijdt. Als het rijdt ga ik niet blokkeren. Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten. Verder is er geen rotonde in de buurt..quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
300 meter zijn 60 auto's. Elke auto minder achterop is weer mooi meegenomen...
Nee. Niet als iedereen altijd netjes in de kortste rij zou aanlsuiten. Als dat gebeurd, en iedereen ritst netjes, dan is het net alsof iedereen achter elkaar gereden had op een enkele baan. En dat werkt altijd zo, of er nu file staat, of het door rijdt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, want de autos die elke keer eikels voor moeten laten kunnen dan óók gelijk rijden.. we hebben het in mijn situatie over een oprit die niet rijdt. Als het rijdt ga ik niet blokkeren. Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten. Verder is er geen rotonde in de buurt..
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:22 schreef Bootje84 het volgende:
Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten
Je eigen doorstroming bedoel je. De doorstroming van het verkeer hinder je. Maar hee, jullie zijn professionalsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:38 schreef Bootje84 het volgende:
Ik hielp de doorstroming te verbeteren door twee banen te blokkeren.
Ja, dat zijn we. We zitten een stuk hoger, kunnen alles beter overzien, zitten een kleine 150000 km op de weg. Als we alles over zouden laten aan jullie automobilistjes zou het een ravage worden. Gelukkig dat wij er zijn, toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:40 schreef OEM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Je eigen doorstroming bedoel je. De doorstroming van het verkeer hinder je. Maar hee, jullie zijn professionals
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dat zijn we. We zitten een stuk hoger, kunnen alles beter overzien, zitten een kleine 150000 km op de weg. Als we alles over zouden laten aan jullie automobilistjes zou het een ravage worden. Gelukkig dat wij er zijn, toch?
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.quote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden de mensen die dan rechts staan dat ze voorrang hebben op iemand die optimaal van de weg gebruik wil maken.
[..]
En daardoor de file achter je langer wordt, waardoor deze misschien op de andere snelweg komt te staan met alle gevolgen van dien.
Mensen moeten gewoon eens leren dat die linker rijstrook ook betaald is. En iemand dan het recht ontnemen om daar te rijden is gewoon echt asociaal.
Mensen moeten bij een file gewoon gebruik kunnen maken van alle beschikbare rijstroken. Daarvoor hebben ze het risten uitgevonden.
True, maar door zoals Bootje voor "eigen rechter" te gaan spelen en rijbanen te gaan blokkeren is ook niet echt bevorderlijk. Dat soort gedrag zorgt juist weer voor irritatie en lokt de aso's juist weer uit om via de vluchtstrook er omheen te gaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.
Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
Mensen kunnen niet ritsen omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand er langs op rijdt. Maar als ze zelf zo slim waren on die rijstrook te gebruiken, dan kan er niemand langs oprijden omdat dan beide rijen even lang zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.
Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |