Een doseerinstallatie? Ritsen is toch perfect daarvoor, moeten mensen wel fatsoenlijk beide rijstroken benutten. Aangezien mensen dat nu ook niet doen, krijg je dezelfde situatie. Mensen gaan rechts staan en kunnen er niet tegen dat mensen op de linker rijstrook helemaal naar voren kunnen rijden. De asociaaltjes gaan dan ook de weg blokkeren omdat ze er niet tegen kunnen dan andere mensen slimmer zijn...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:00 schreef Anno1982 het volgende:
Ook maar even inhakend op de discussie van Bootje84:
Grofweg zie je in de file twee types automobilisten ontstaan, het ene type neemt het zoals het komt en is van mening dat de file het meest aangenaam is door berusting. Deze categorie zet een lekker muziekje op, houdt een beetje afstand, laat het spul rollen en wacht af. Het andere type raakt compleet in de stress en ramt elk gat vol dat er te vinden is, in de hoop toch die halve seconde minder in de file te hoeven staan.
Zodra die types elkaar treffenik bij een file op een ritsvlak, is er een probleem. Het rustige type houdt wat afstand en hop, er duikt weer zo'n stresskip in dat gat. Gevolg is dat de rechter baan helemaal vast komt te staan en dat er op de linkerbaan redelijk doorgereden wordt. Wat dat betreft geef ik Bootje84 gelijk, op een gegeven moment wil je toch wel weer rijden. Het is natuurlijk geen oplossing, omdat achter hem weer hetzelfde gaat gebeuren.
De enige oplossing die ik zie is een doseerinstallatie, zodat iedereen tot het einde door kan rijden en daar zeker weet dat iedereen op zijn eigen beurt kan gaan rijden. Dat is best kinderachtig, maar goed, dat is nou eenmaal nodig met het Nederlandse rijgedrag.
Hoewel ik meer van de rustige categorie ben, ben ik blij dat de meeste GTI-rijders in de andere categorie zitten. Hierdoor krijg ik altijd voldoende ruimte.![]()
Foto is een beetje flauw trouwens, veel van dit soort ongelukken worden veroorzaakt door automobilisten die niet weten wat het is om met een vrachtwagen te rijden.
Ja!! Bij de McDrive.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Kansloze vergelijking. Sta je met je auto in de rij voor de kassa ofzo?
Volgens de wettelijke verkeersregels ben ik ook niet verplicht naar links te gaan als iemand wil invoegen. Maar als de mogelijkheid bestaat is het wel zo netjes om dat te doen. Als je precies volgens de letter van de wet rijdt mis je iets essentieels (en dat idee heb ik bij jou al langer): verkeersinzicht.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef OEM het volgende:
[..]
BMW, maar dat zal ook wel gegeneraliseerd gaan worden
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.quote:Vrachtauto's zijn in 37% van de ongevallen waarbij zij betrokken zijn, aangemerkt als de veroorzaker. In 63% van de ongevallen ligt de oorzaak dus bij andere verkeersdeelnemers ((bron RWS, Kerncijfers Verkeersveiligheid 2007)
Tja, en hoeveel vrachtwagens rijden er rond in verhouding met auto's......quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Volgens de wettelijke verkeersregels ben ik ook niet verplicht naar links te gaan als iemand wil invoegen. Maar als de mogelijkheid bestaat is het wel zo netjes om dat te doen.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je voorbij dat bord de gelegenheid hebt om te ritsen maar je doet dat niet en je jakkert vrolijk door tot het verdrijvingsvlak dan is dat asociaal. Overigens vind ik de mensen die ongevraagd als verkeersregelaar menen te moeten optreden door twee banen te blokkeren ook asociaal.
Dat mag inderdaad, maar als jij eerder ruimte krijgt om in te voegen en jij jakkert met je BMW door tot het eind, dan mag je wat mij betreft wachten tot je een ons weegt. Krijg je geen ruimte, kom je rustig aanrijden en geef je richting aan naar rechts, dan laat ik je er tussen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
[..]
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Jij weet als chauffeur ook dat ze dat toch niet doen,. simpelweg omdat ze geen idee hebben hoe een vrachtwagen zich gedraagt. Dus nee, je moet juist extra rekening met hun houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
.
Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
Leukste in dat opzicht zijn de mensen die hun snelheid zo weten te regelen dat ze bij het invoegen op een verder lege snelweg precies naar je uitkomen terwijl jij op de cruisecontrol rijdt. Vervolgens blijven ze dan naast je rijden en wachten tot je naar links gaat. Als je dat niet doet, laten ze gas los, voegen ze achter je in, halen je vervolgens weer in en maken kenbaar dat je naar links had moeten gaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef OEM het volgende:
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
In sommige gemeentes op de Biblebelt schijnt dat in de APV te staan.quote:
Ook als je niet op de cruisecontrol rijdt.... Mensen willen PER SE voor je langs invoegen terwijl zij nog op snelheid moeten komen en dan extra hard gas gaan geven....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:21 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Leukste in dat opzicht zijn de mensen die hun snelheid zo weten te regelen dat ze bij het invoegen op een verder lege snelweg precies naar je uitkomen terwijl jij op de cruisecontrol rijdt. Vervolgens blijven ze dan naast je rijden en wachten tot je naar links gaat. Als je dat niet doet, laten ze gas los, voegen ze achter je in, halen je vervolgens weer in en maken kenbaar dat je naar links had moeten gaan.
Oh, dus je bent het wel met de rest eens.quote:
Ga even een dag met een chauffeur mee. Dan kun je zien hoeveel fouten van medeweggebruikers door chauffeurs gecorrigeerd worden. Dan kun je ook zien wat voor capriolen automobilisten allemaal uithalen.quote:
En hoe is het ongeval ontstaan?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
En terecht, maar ik jakker niet in zulke situaties. Ik hobbel met een minimaal snelheidsverschil richting het einde.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dat mag inderdaad, maar als jij eerder ruimte krijgt om in te voegen en jij jakkert met je BMW door tot het eind, dan mag je wat mij betreft wachten tot je een ons weegt.
Dan hebben we geen meningsverschil denk ik zoquote:kom je rustig aanrijden en geef je richting aan naar rechts, dan laat ik je er tussen.
Tja, zo rij ik ook. Als vrachtwagenchauffeurs er een potje van maken dan kunnen ze de tering krijgen. Maar de doorsnee vrachtwagenchauffeur geef ik alle ruimte. Djies, ik ga in files geregeld expres rechts rijden om invoegende vrachtwagens ruimte te geven, omdat de normale automobilist dat niet doet.quote:Het probleem is echter dat al die leasebakken met een dusdanig snelheidsverschil aan komen denderen dat ik geen tijd krijg om ruimte te maken. En dan moet ik of remmen, of ik wens ze de vinkentering. Meestal wordt het dat laatste.
veel minder (cijfers niet bekend)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, en hoeveel vrachtwagens rijden er rond in verhouding met auto's......
Bij files die sterk wisselden in snelheid deed ik het ook. Liet ik een gat vallen en daarna de combinatie rustig rollen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
True, maar door zoals Bootje voor "eigen rechter" te gaan spelen en rijbanen te gaan blokkeren is ook niet echt bevorderlijk. Dat soort gedrag zorgt juist weer voor irritatie en lokt de aso's juist weer uit om via de vluchtstrook er omheen te gaan.
Het ligt er aan hoe men er langs rijdt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mensen kunnen niet ritsen omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand er langs op rijdt. Maar als ze zelf zo slim waren on die rijstrook te gebruiken, dan kan er niemand langs oprijden omdat dan beide rijen even lang zijn.
Als we in dit land eens inzicht kregen in het gebruiken van het volledige asfalt, zou de file druk extreem afnemen...
Tja, en wie denken die chauffeurs wel niet dat ze zijn om andere weggebruikers te moeten corrigeren? Sowieso, mensen die andere mensen op de weg corrigerenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ga even een dag met een chauffeur mee. Dan kun je zien hoeveel fouten van medeweggebruikers door chauffeurs gecorrigeerd worden. Dan kun je ook zien wat voor capriolen automobilisten allemaal uithalen.
Je mist mijn puntquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
veel minder (cijfers niet bekend)
Dus het aantal ongevallen met alleen personenauto's is het aandeel 100% (geen vrachtauto betrokken)
Klopt, maar als het kan doe ik het wel. Zoals ik zei: dat heet verkeersinzicht en zolang ik niemand hinder zal geen agent mij er om bekeuren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
Waarom heb je dan zo'n hekel aan vrachtwagenchauffeurs?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef OEM het volgende:
[..]
En terecht, maar ik jakker niet in zulke situaties. Ik hobbel met een minimaal snelheidsverschil richting het einde.
[..]
Dan hebben we geen meningsverschil denk ik zo
[..]
Tja, zo rij ik ook. Als vrachtwagenchauffeurs er een potje van maken dan kunnen ze de tering krijgen. Maar de doorsnee vrachtwagenchauffeur geef ik alle ruimte. Djies, ik ga in files geregeld expres rechts rijden om invoegende vrachtwagens ruimte te geven, omdat de normale automobilist dat niet doet.
Ooit een keer een pislinke automobilist achter me gehad omdat ik in een file stil bleef staan om 5 vrachtwagens te laten invoegen.
Als ik een vrachtwagen op de snelweg het gat zie dichtrijden op z'n voorganger laat ik m'n gas al los, zodat ie kan inhalen.
Bij krappe kruisingen stop ik al ver voor de kruising zodat de tegemoetkomende truck alle ruimte heeft om z'n draai te maken.
Maar ga niet eigen rechter spelen of inhalen op de A15 tijdens het inhaalverbod
We kunnen in elk geval concluderen dat er twee definities van asociaaltjes zijnquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een doseerinstallatie? Ritsen is toch perfect daarvoor, moeten mensen wel fatsoenlijk beide rijstroken benutten. Aangezien mensen dat nu ook niet doen, krijg je dezelfde situatie. Mensen gaan rechts staan en kunnen er niet tegen dat mensen op de linker rijstrook helemaal naar voren kunnen rijden. De asociaaltjes gaan dan ook de weg blokkeren omdat ze er niet tegen kunnen dan andere mensen slimmer zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |