Snelheid verminderen dus bij een kruispunt, lijkt me vrij eenvoudig.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:31 schreef spierbal het volgende:
Hier hebben ze alle kruispunten evenhoog gemaakt waardoor rechtsvoorang krijgt terwijl het onwijs onoverzichtelijk is, erg dom besluit.
Duhh maar het is onhandig en onlogisch het verkeer wordt elke keer opgehouden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Snelheid verminderen dus bij een kruispunt, lijkt me vrij eenvoudig.
Waar is "hier"? Had je allemaal ongelijkvloerse kruispunten willen hebben?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
Duhh maar het is onhandig en onlogisch het verkeer wordt elke keer opgehouden.
Ik bedoel dat ze de wegentjes uit de zijstraat evenhoog hebben gemaakt. Die zijn dus verhoogd waar door de normale voorrang regeling geldt. Maar goed was waarschijnlijk omdat je die weg zo gewend was en het nu veranderd is.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar is "hier"? Had je allemaal ongelijkvloerse kruispunten willen hebben?
Fixed.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:38 schreef Bootje84 het volgende:
Vadsige man in grote Amerikaanse bus werd boos op me. Ik hielp de doorstroming te verbeteren door twee banen te blokkeren. Ik speelde voor eigen rechter met behulp van m'n vrachtwagen. Kon meneer zich niet in vinden.
Ik hoop dat je een troll bent.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:38 schreef Bootje84 het volgende:
Vadsige man in grote Amerikaanse bus werd boos op me. Ik hielp de doorstroming te verbeteren door twee banen te blokkeren. Kon meneer zich niet in vinden.
De nodige Haagse verwensingen naar mijn kop gekregen waarna meneer het nodig vond om mijn arm stevig vast te pakken uit mijn vrachtwagenraam.. stoere bink was dat zeg
Zo een troll dat ik even een foto voor het nageslacht heb gemaakt.quote:
Hoe simpel ben je nou? Hoe wou je hier de doorstroming verbeteren?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:10 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Zo een troll dat ik even een foto voor het nageslacht heb gemaakt.Post hem zo even.
[ afbeelding ]
Helaas nog een geldige APK..
Je bent dus gewoon bewust asociaal bezig geweest? Voor eigen rechter spelen is nooit goed...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:10 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Zo een troll dat ik even een foto voor het nageslacht heb gemaakt.Post hem zo even.
[ afbeelding ]
Helaas nog een geldige APK..
Door te blokkeren dat er daar twee naast elkaar komen en de sterkste wint???quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoe simpel ben je nou? Hoe wou je hier de doorstroming verbeteren?
Ik vind het juist sociaal medeweggebruikers behoeden voor de asociale weggebruiker........quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon bewust asociaal bezig geweest? Voor eigen rechter spelen is nooit goed...
Want ritsen mag natuurlijk niet. Want stel je voor er moet iemand voor je invoegen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:28 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik vind het juist sociaal medeweggebruikers behoeden voor de asociale weggebruiker........
Blijkbaar vinden de mensen die dan rechts staan dat ze voorrang hebben op iemand die optimaal van de weg gebruik wil maken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:44 schreef Bootje84 het volgende:
Wat ik dus doe is het volgende.
De weg is 2-baans, welke na 100 meter samenkomt in 1 baan. Rechts staan de mensen netjes te wachten om in te voegen op een overvolle snelweg. Links komen de egoďsten die haast hebben, of vinden dat ze voorrang hebben.
En daardoor de file achter je langer wordt, waardoor deze misschien op de andere snelweg komt te staan met alle gevolgen van dien.quote:Door de weg te blokkeren, moeten de automobilisten sneller invoegen, waardoor uiteindelijk de ene overgebleven baan geleidelijker doorstroomt, doordat er niemand meer voor kan piepen.
Maar goed. Blijkbaar kunnen alleen de "professionals" (zoals wij eerder werden genoemdn) dit alleen begrijpen..
Bootje84 heeft al een paar keer gezegd dat hij dat doet, met elke keer de nodige commentaar en discussie tot gevolg. Opmerkelijk dat hij elke keer dezelfde situatie naar voren brengt, terwijl hij weet dat er alleen maar commentaar op komtquote:
Ritsen moetquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Want ritsen mag natuurlijk niet. Want stel je voor er moet iemand voor je invoegen.
Doodzonde inderdaad, want je bent anders wel 0,3343452345 seconden sneller thuis.
Dubbel ritsen? In deze situatie is daar helemaal geen sprake van...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:51 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ritsen moet![]()
maar dubbel ritsen kan nou eenmaal niet
Ik ben het met je eens.......... echt helemaal......quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:44 schreef Bootje84 het volgende:
Wat ik dus doe is het volgende.
De weg is 2-baans, welke na 100 meter samenkomt in 1 baan. Rechts staan de mensen netjes te wachten om in te voegen op een overvolle snelweg. Links komen de egoďsten die haast hebben, of vinden dat ze voorrang hebben.
Door de weg te blokkeren, moeten de automobilisten sneller invoegen, waardoor uiteindelijk de ene overgebleven baan geleidelijker doorstroomt, doordat er niemand meer voor kan piepen.
Maar goed. Blijkbaar kunnen alleen de "professionals" (zoals wij eerder werden genoemdn) dit alleen begrijpen..
Nee het is asociaal om je plek op te eisen........ dat is asociaal!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden de mensen die dan rechts staan dat ze voorrang hebben op iemand die optimaal van de weg gebruik wil maken.
[..]
En daardoor de file achter je langer wordt, waardoor deze misschien op de andere snelweg komt te staan met alle gevolgen van dien.
Mensen moeten gewoon eens leren dat die linker rijstrook ook betaald is. En iemand dan het recht ontnemen om daar te rijden is gewoon echt asociaal.
Mensen moeten bij een file gewoon gebruik kunnen maken van alle beschikbare rijstroken. Daarvoor hebben ze het risten uitgevonden.
Die wachtende mensen kunnen er toch ook gewoon langs op. Ik zie echt het probleem niet. Waarom zou ik op de andere snelweg achteraan moeten aansluiten, als er genoeg plaats is om geen extra gevaar op de weg te worden omdat ik persé achter zou moeten aansluiten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:52 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.......... echt helemaal......
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan mensen die niet invoegen wanneer ze kunnen maar invoegen op het allerlaatst en zo de rij netjes wachtende mensen nog langer laat wachten.
Opeisen? Je bedoeld dat iemand die achteraan aansluit een plek heeft opgeëist en er niemand meer langs mag of wat?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:53 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Nee het is asociaal om je plek op te eisen........ dat is asociaal!
Het is net als voordringen bij de kassa omdat je toch maar een pak melk hebt.
Waarom moet je persee vooraan de file willen staan?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die wachtende mensen kunnen er toch ook gewoon langs op. Ik zie echt het probleem niet. Waarom zou ik op de andere snelweg achteraan moeten aansluiten, als er genoeg plaats is om geen extra gevaar op de weg te worden omdat ik persé achter zou moeten aansluiten.
Ik hoef niet vooraan te staan in de file. Maar als die plaats er is, zou ik niet weten waarom je er geen gebruik van mag maken. Iedereen kan dat toch. Dat mensen zo dom zijn om dat niet de te doen, is niet de schuld van degene die het wel doet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:55 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Waarom moet je persee vooraan de file willen staan?
Nee ik bedoel......... ach je weet best wat ik bedoelquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Opeisen? Je bedoeld dat iemand die achteraan aansluit een plek heeft opgeëist en er niemand meer langs mag of wat?
Waarom maak je dan bij eerdere ruimtes geen gebruik??quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik hoef niet vooraan te staan in de file. Maar als die plaats er is, zou ik niet weten waarom je er geen gebruik van mag maken. Iedereen kan dat toch. Dat mensen zo dom zijn om dat niet de te doen, is niet de schuld van degene die het wel doet.
Of pak jij de kassa met de langste rij, terwijl er bij eentje geen rij staat.
Die mensen zijn inderdaad sociaal omdat ze plaats maken terwijl dat nergens voor nodig is. Mensen die dat niet doen (rijstrook blokkeren) zijn asociaal en kunnen er niet tegen dat andere mensen wel gebruik van het hele asfalt willen maken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:58 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Waarom maak je dan bij eerdere ruimtes geen gebruik??
Ik kijk altijd of er iets aankomt, en als ik zie dat er iemand op een invoegstrook aankomt dan maak ik ruimte.......... en als ik aan het begin van de file sta....... dan slaan mensen die ruimte die ik gemaakt heb over om zich er aan het eind tussen te proppen.........
lekker sociaal he!
Ik vraag me altijd af waarom die auto's rechts staan, rijdt gewoon met twee baanden door tot het verdrijvingsvlak (of tot waar het 1 baans wordt) dan heb je een zo kort mogelijke rij. Daarnaast is daar de snelheid meestal ook het laatst zodat er weinig problemen met invoegen zijn.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:57 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Nee ik bedoel......... ach je weet best wat ik bedoel![]()
![]()
Ik vind dat je invoegt wanneer je kan......... en niet met vaart een berg stilstaande auto's voorbij rijd om dan aan het einde van de invoegstrook (die ech, echt lang genoeg is om eerder in te voegen als je de mogelijkheid hebt) er tussen te moeten proppen tot grote ergenis van alle weggebruikers die je gepasseerd bent.
Jammer dat jij en Bootje84 de verkeersregels niet kennen! Er zijn daar twee banen om het invoegen te versoepelen. JUIST die mensen die uit angst honderden meters vantevoren rechts gaan rijden benutten het asfalt niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:52 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.......... echt helemaal......
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan mensen die niet invoegen wanneer ze kunnen maar invoegen op het allerlaatst en zo de rij netjes wachtende mensen nog langer laat wachten.
lieverd........... als ik zeg dat ik er al 4 tussengelaten heb omdat ik zo sociaal ben......... en ik nummer 5 langs zie scheuren die zich dan voor mijn auto wil proppen op het einde van de invoegstrook....... dan steek ik ook mijn middelvinger op.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die mensen zijn inderdaad sociaal omdat ze plaats maken terwijl dat nergens voor nodig is. Mensen die dat niet doen (rijstrook blokkeren) zijn asociaal en kunnen er niet tegen dat andere mensen wel gebruik van het hele asfalt willen maken.
Gewoon invoegen wanneer je kan, is altijd het beste........quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom die auto's rechts staan, rijdt gewoon met twee baanden door tot het verdrijvingsvlak (of tot waar het 1 baans wordt) dan heb je een zo kort mogelijke rij. Daarnaast is daar de snelheid meestal ook het laatst zodat er weinig problemen met invoegen zijn.
uit angst???quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jammer dat jij en Bootje84 de verkeersregels niet kennen! Er zijn daar twee banen om het invoegen te versoepelen. JUIST die mensen die uit angst honderden meters vantevoren rechts gaan rijden benutten het asfalt niet.
Maat waarom kom je niet op het briljante idee om ook gewoon die linker rijstrook te benutten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:06 schreef kiwiko het volgende:
[..]
lieverd........... als ik zeg dat ik er al 4 tussengelaten heb omdat ik zo sociaal ben......... en ik nummer 5 langs zie scheuren die zich dan voor mijn auto wil proppen op het einde van de invoegstrook....... dan steek ik ook mijn middelvinger op.
Ik heb gedaan wat ik kon, en dat is gedurende de hele invoegstrook iedereen er tussen laten, ruimte maken zodat ze er tussen konden..... maar op de laatste 10 meter, kan je mijn kont kussen
Dan moet ik nu maar alvast helemaal rechts blijven rijden en niet meer inhalen, want over 20 km gaat die rijstrook over in de afslag.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:06 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Gewoon invoegen wanneer je kan, is altijd het beste........
Ik gebruik altijd de linkerrijstrook, maar niet tot ergenis van mijn medeweggebruikersquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maat waarom kom je niet op het briljante idee om ook gewoon die linker rijstrook te benutten.
Simpele reactiequote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan moet ik nu maar alvast helemaal rechts blijven rijden en niet meer inhalen, want over 20 km gaat die rijstrook over in de afslag.
Nou nee, gewoon zo veel mogelijk asfalt gebruiken als kan.
Nee, jij zou dat moeten doen omdat je altijd vroeg alles wilt doen (vroeg invoegen). Ik net niet, je draait het nu om.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:26 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Simpele reactie![]()
Als jij nu alvast je kist besteld dan weet je in iedergeval zeker dat je hem hebt als je doodgaat
![]()
lief, ik maak alleen maar gebruik van de mogelijkheden die ik krijg, en geef andere automobilisten ook de mogelijkheid..........quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, jij zou dat moeten doen omdat je altijd vroeg alles wilt doen (vroeg invoegen). Ik net niet, je draait het nu om.
Ik gebruik de mogelijkheid om de hele linker rijstrook te benutten, tenzij een asociaaltje dat verhinderd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:33 schreef kiwiko het volgende:
[..]
lief, ik maak alleen maar gebruik van de mogelijkheden die ik krijg, en geef andere automobilisten ook de mogelijkheid..........
als ze dat niet willen pakken, dan is het hun probleem
Kassaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik gebruik de mogelijkheid om de hele linker rijstrook te benutten, tenzij een asociaaltje dat verhinderd.
Nee want hij klopt niet helemaal. Het systeem bij een kassa is achteraan aansluiten. Het systeem bij ritsen is omstebeurten invoegen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:47 schreef Bootje84 het volgende:
Niemand reactie op de kassa-terminologie?
moet je dat wel doenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee want hij klopt niet helemaal. Het systeem bij een kassa is achteraan aansluiten. Het systeem bij ritsen is omstebeurten invoegen.
Heb je helemaal gelijk in, maar wel bij het bord "hier ritsen" en niet 500 meter eerder.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:11 schreef kiwiko het volgende:
[..]
moet je dat wel doen![]()
en niet je plek op eisen 20 autos verderop
![]()
gewoon invoegen wanneer je kan, niet wanneer je moet..........
en ook niet 500 meter verderquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar wel bij het bord "hier ritsen" en niet 500 meter eerder.
Wat is het probleem als je 500 meter eerder ritst? Moet je onnodig links blijven rijden totdat een bordje zegt dat je naar rechts mag?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar wel bij het bord "hier ritsen" en niet 500 meter eerder.
inderdaad!! moet je links blijven rijden als je rechts de ruimte krijgt om in te voegen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:42 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat is het probleem als je 500 meter eerder ritst? Moet je onnodig links blijven rijden totdat een bordje zegt dat je naar rechts mag?
Dus jij blokkeert de kruising en omdat een vrachtwagen ( want die zijn per definitie niet goed wijsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:49 schreef Descendent het volgende:
Om even in te haken:
- In principe wordt je geacht de hele (of bijna dan) invoegstrook te gebruiken en dan pas van baan te wisselen. Echter; in NL gebeurt dat vaak niet; omdat veel mensen bang zijn om als asociaal te worden gezien als ze dit doen (en dus bang zijn om er niet tussen gelaten te worden). Dat zal wel ergens zijn oorzaak hebben.....![]()
En dan nog iets: Vanmiddag terug naar huis. Tweebaans 80 weg met drukte; in de file met een slakkengangetje langs een stoplicht dat toen ik er voorbijreed nog (ruim) op groen stond. Op een gegeven moment toen ik nog half op de kruising stond gebeurden er twee dingen tegelijk:
1. Het verkeer dat van rechts kwam voor mij kreeg groen licht; want de vrachtwagen die vooraan stond begon op te rijden.
2. Twee achterlijke apen op de linkerbaan besluiten dat ze -terwijl er links nog zat invoegstrook over was; hem wel even voor mijn auto naar rechts kunnen gooien.
Gevolg; ik sta nog steeds bijna midden op de kruising en krijg 'ruzie' met de eveneens weinig sociale vrachtwagenchauffeur die van rechts komt die hem er weer voor mij probeert voor te gooien. Toen moest ie dus in de rem...![]()
Dus zeker bij drukte kan t ook zeer handig en veiliger zijn om de invoegstrook zoveel mogelijk te gebruiken; anders zadel je andere weggebruikers op met een probleem; want als die twee apen gewoon ff de invoegstrook hadden opgebruikt had ik de vraqchtwagenchauffeur niet op een middelvinger hoeven te tracteren.
Dat was ie dus praktisch ook; maar omdat IK daar dus (als één van de weinigen) Wél op wachtte gooiden twee eikels die van de linkerbaan kwamen aageraced m ruim voor hun invoegstrook ophield hem voor mij op de rechterbaan; waardoor Ik in de knel kwam (en dat kan zo'n chauffeur ook zien; en die probeerde m er wel erg nadrukkelijk als in - ik heb een grote vrachtwagen dus jij gaat aan de kant- voor te gooien. Terwijl t én beschaafder, veiliger én handiger was om mij ff nog voor te laten.)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:02 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dus jij blokkeert de kruising en omdat een vrachtwagen ( want die zijn per definitie niet goed wijs) zijn plek opeist trakteer jij hem op een middelvinger. Man je bent gewoon zelf asociaal bezig. Bij een file en kruispunt moet je pas oversteken als de auto vooraan de kruising over is.
Dit gebeurt dus ook doodleuk als je als chauffeur netjes vóór het kruispunt staat te wachten.. Gebrek aan inzicht noem ik dat.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:09 schreef Descendent het volgende:
[..]
Dat was ie dus praktisch ook; maar omdat IK daar dus (als één van de weinigen) Wél op wachtte gooiden twee eikels die van de linkerbaan kwamen aageraced m ruim voor hun invoegstrook ophield hem voor mij op de rechterbaan; waardoor Ik in de knel kwam (en dat kan zo'n chauffeur ook zien; en die probeerde m er wel erg nadrukkelijk als in - ik heb een grote vrachtwagen dus jij gaat aan de kant- voor te gooien. Terwijl t én beschaafder, veiliger én handiger was om mij ff nog voor te laten.)
Je stond dus al op het kruispunt, dat er daarna twee tjappies te vroeg invoegen is niet relevant. Een fout maken is niet erg, maar de boel vervolgens omdraaien is een beetje zielig.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:49 schreef Descendent het volgende:
. Op een gegeven moment toen ik nog half op de kruising stond gebeurden er twee dingen tegelijk:
Och jemig; ik was naar voren aan t rijden dan ja okay.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:16 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Je stond dus al op het kruispunt, dat er daarna twee tjappies te vroeg invoegen is niet relevant. Een fout maken is niet erg, maar de boel vervolgens omdraaien is een beetje zielig.
Het is geen probleem als je eerder ritst, net zoals het geen probleem is als je dat doet waar het hoort. Jij maakt er een probleem van. Vanaf wanneer is het nog gewoon inhalen bij jou en wanneer wordt het vroeg ritsen? Daarom aan het eind, bij het bord ritsen vanaf hier, zeker bij drukte. Wanneer het niet druk is speelt dit hele probleem ook niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:42 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat is het probleem als je 500 meter eerder ritst? Moet je onnodig links blijven rijden totdat een bordje zegt dat je naar rechts mag?
Kansloze vergelijking. Sta je met je auto in de rij voor de kassa ofzo?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:53 schreef kiwiko het volgende:
Het is net als voordringen bij de kassa omdat je toch maar een pak melk hebt.
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:45 schreef kiwiko het volgende:
[..]
inderdaad!! moet je links blijven rijden als je rechts de ruimte krijgt om in te voegen?
Rechts rijden uit angst om anders asociaal gevonden te worden! Terwijl het juist asociaal is om ongebruikt asfalt te blokkeren. En dan ondertussen stressen als er iemand tussenkomt...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:07 schreef kiwiko het volgende:
[..]
uit angst???![]()
misschien gewoon minder gehaast en gestressed, dat kan wel
quote:
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
Heb het een keer eerder iemand horen zeggen, maar het klinkt mij ook belachelijk in de oren. Vanaf hoever voor het "hier ritsen" bord mag je dan nog wel naar rechts?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.
Je weet wat een rijstrook is? Laat even het artikel zien waarin staat wanneer je niet meer op een rijstrook mag rijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.
Jij lijkt het meeste moeite te hebben met de realiteit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:29 schreef kiwiko het volgende:
@ OEM.......... ik zou me wenden tot het praatgroepje waar je blijkbaar bij hoorthemellief wat ben jij aards af
Ik wel, hoezo?quote:
hahahaha ok iemand die eigenlijk volvo moet rijden maar zijn pik verlengt met een soort van BMW ....... geweldig wannabe autorijdersquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef OEM het volgende:
[..]
BMW, maar dat zal ook wel gegeneraliseerd gaan worden
Echtquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:54 schreef kiwiko het volgende:
[..]
hahahaha ok iemand die eigenlijk volvo moet rijden maar zijn pik verlengt met een soort van BMW ....... geweldig wannabe autorijders
naah volgens mij heb jij niet zo een grote mond als OEMSquote:
In de situatie die ik laat zien, als je daar niet volledig doorrijdt blokkeer je de rotonde. Je hindert het overige verkeer en volgens mij is dat niet toegestaanquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar waar ik de werkelijke verkeersregel kan terugvinden die zegt dat je zo ver mogelijk moet doorrijden. Volgens mij bestaat die regel niet.
Terzijde:quote:Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden. Er worden wel borden geplaatst als aanwijzing. Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment zou moeten ritsen, uiteraard zonder het andere verkeer te hinderen. Ze zeggen niet dat je per se moet wachten met ritsen tot je dat bord gepasseerd bent.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:06 schreef Tankiej het volgende:
In de situatie die ik laat zien, als je daar niet volledig doorrijdt blokkeer je de rotonde. Je hindert het overige verkeer en volgens mij is dat niet toegestaan
[..]
Terzijde:
Als ik hier rij, is dat in 95% van de gevallen op de motor. Ik rij er dus altijd langs, ook al zouden beide rijstroken wel vol staan. Dan rijd ik er lekker tussendoor![]()
Er is ook geen enkele regel die zegt dat je niet die rijstrook tot aan het einde mag gebruiken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden. Er worden wel borden geplaatst als aanwijzing. Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment moet ritsen, uiteraard zonder het andere verkeer te hinderen. Ze zeggen niet dat je per se moet wachten met ritsen tot je dat bord gepasseerd bent.
Als je voorbij dat bord de gelegenheid hebt om te ritsen maar je doet dat niet en je jakkert vrolijk door tot het verdrijvingsvlak dan is dat asociaal. Overigens vind ik de mensen die ongevraagd als verkeersregelaar menen te moeten optreden door twee banen te blokkeren ook asociaal.
Echt hequote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je volgens de letter van de wet NIET verplicht wordt om die rijstrook / invoegstrook wel of niet helemaal te gebruiken.
En stiekem denk ik ook dat iedereen t hier stiekem ook wel met elkaar eens is dat t per situatie verschilt of je dat beter wel of niet kunt doen.
Alleen zijn er hier een aantal nogal autistisch tegen elkaar aan t doen dat ze elkaar hun deel van t gelijk niet gunnen; een beetje dit soort figuren:
Dat werd ook niet beweerd. Er werd beweerd dat er "werkelijke verkeersregels" zijn waar in staat dat je zover mogelijk moet doorrijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er is ook geen enkele regel die zegt dat je niet die rijstrook tot aan het einde mag gebruiken.
bronquote:Ritsen
Rijdt u op de linkerrijstrook en vervalt deze strook? Dan moet u invoegen naar rechts. Door te ‘ritsen’ kunt u onnodige vertraging voorkomen.
Hoe werkt het?
U kunt al ruim van tevoren op een bord zien dat u moet ritsen. Op de plaats waar u daadwerkelijk moet gaan invoegen, staat het bord ‘ritsen vanaf hier’.
Zorg ervoor dat er naast u een open ruimte tussen twee voertuigen is en houd dezelfde snelheid aan als deze voertuigen. Kijk bij het bord ‘ritsen vanaf hier’ of er voldoende ruimte is om in te voegen, geef richting aan en voeg in.
Als u op een strook rijdt waarop verkeer gaat invoegen, maakt u daarvoor ruimte. Dit doet u door de afstand tot het voertuig vóór u tweemaal zo groot te maken. Het is beter om niet plotseling te remmen.
Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt.
Het kan helpen als een aantal voertuigen al vóór het bord ‘ritsen vanaf hier’ een strook naar rechts opschuift. Let er wel op dat u het overige verkeer niet verstoort.
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wacht even, dat is wat anders. Er is geen enkele regel die zegt dat je zo ver mogelijk door moet rijden.
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.quote:Die borden zeggen dat je vanaf een bepaald moment moet ritsen
Okquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
[..]
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Doe eens normaal manquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
[..]
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Aangepast. Het bord in kwestie is overigens officieel bord OB715,onderbord 715. En ja, je hebt gelijk dat het geen gebods- of verbodsbord is. Je moet de boel nu echter niet gaan omdraaien. Sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je tot het einde moet doorrijden en dat is larie.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
[..]
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
welke realiteit??? de jouwe???quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij lijkt het meeste moeite te hebben met de realiteit.
En daar zit nu net de crux..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Voor de volledigheid nog even zoals de wegbeheerder het graag ziet:
[..]
bron
Oftewel: je mag voor, bij of na het bord invoegen. Ritser voegt in als het mogelijk is, verkeer op de andere rijstrook geeft ruimte aan ritser.
De vuistregel is niet dat je zoveel mogelijk asfalt moet gebruiken maar dat je rekening houdt met elkaar.
Ah, ik sta gecorrigeerd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Aangepast. Het bord in kwestie is overigens officieel bord OB715,onderbord 715.
Dat is larie idd. Maar ik zeg ook nergens dat je tot het eind moet doorrijden.quote:Sommige mensen blijven hardnekkig beweren dat je tot het einde moet doorrijden en dat is larie.
Goeie tip voor het overige verkeer aangezien jij je truck als wapen gebruikt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
Dan handel je in strijd met artikel 5:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En daar zit nu net de crux..
Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
quote:Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Je mag ook niet vloeken..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan handel je in strijd met artikel 5:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |