abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker donderdag 10 mei 2012 @ 21:28:22 #1
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111395704
Deeltje twee is hier te vinden
Deeltje drie is hier te vinden
Deeltje vier is hier te vinden
Deeltje vijf is hier te vinden
Deeltje zes is hier te vinden
Deeltje zeven is hier te vinden
En hier hebben we deel acht.

Afijn, we irriteren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.


Gaan we weer.
Tevens -purist.
  Spellchecker donderdag 10 mei 2012 @ 21:28:59 #2
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111395740
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:26 schreef NoBody122 het volgende:
Het afdak boven de A28 tussen Utrecht en Den Dolder blijft ook voor velen een verschrikking, blijkt vrijwel iedere ochtend maar weer |:(
Tevens -purist.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:36:02 #3
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_111396142
ik neem deze ook nog ff mee:

quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:35 schreef lipjes het volgende:
Aan de eigenaar van PG-JB-43, rijd jezelf eens even tegen een boom aan :W

Eerst bumperkleven omdat ik achter een vrachwagen reed, steeds volgas op mij inrijden en weer remmen.
Daarna moest de vrachtwagen rechtsaf en dat ging meneer niet snel genoeg, dus hop inhalen over een kruising om daarna met 140 over een provinciale weg te duiken
Gelukkig ging die linksaf op de rotonde dus ik in een deuk, daar staat het altijd enorm vast dus ik rechtsaf.
Even later inderdaad, ik ook vast voor het spoor, zie ik meneer alweer in mijn linkerspiegel, over het industrieterrein binnendoor gedoken om daarna maar over het verdrijvingsvlak zo ver mogelijk vooraan te gaan staan.
Daarna stoplichten, meneer sorteert voor voor rechtsaf, denk mooi ik ben er vanaf, maar nee hoor, rechts wordt groen en meneer blijft staan.
Rechtdoor wordt groen en meneer duikt er zo nog even voor om daarna weer volgas over een 80weg te duiken.
Hij volgt enigzins dezelfde route als mij en rijd daarop ook nog even bijna een fietser aan.
Maar dat vind ik niks gek, hij komt maar net met zijn ogen boven het stuur uit dusja.

Dus doe ons allemaal een plezier, en verwijder je eigen even grondig van de weg :W
  FOK!fotograaf donderdag 10 mei 2012 @ 21:36:07 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111396146
Vandaag bijna eentje erin gehad. De bocht afsnijden/fietser inhalen in een bocht, terwijl je deze bocht NIET kan overzien. En dan niet een cm of wat afsnijden, maar gewoon met je linkerwielen tegen de rechterstoep aan rijden. 't Was dat ik remde (stond stil).

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik heb wel van m'n rij-instructeur geleerd dat je niet continue van baan moet wisselen omdat dat onrust veroorzaakt. En onrust geeft rem acties en rem acties stopt de doorstroming... Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout (oeps, ik had best wel naar rechts gekund...), maar sommige mensen blijven duidelijk op de linkerbaan plakken (zelfs niet naar rechts gaan als de baan over kilometers leeg is...)
Ik ken dat, dan haal je iemand in, is het kilometers voor je leeg, dus ga je rechts rijden. En de graftak daar blijft vrolijk in het midden tuffen, terwijl ik de enige ben die redelijk voor hem/haar rijdt en ik net ervoorbij ben gegaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_111396532
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik ken dat, dan haal je iemand in, is het kilometers voor je leeg, dus ga je rechts rijden. En de graftak daar blijft vrolijk in het midden tuffen, terwijl ik de enige ben die redelijk voor hem/haar rijdt en ik net ervoorbij ben gegaan.
Jaren geleden, op de A12, Utrecht richting Den Haag, 3 rijstroken, was het vrij rustig en ik had tijd genoeg. Blijft zo'n sukkel ook middenop rijden, en langzaam ook nog. Ik reed rechts en wilde 'm inhalen, dus ik helemaal naar links, er voorbij, en weer helemaal naar rechts, daarbij zoveel mogelijk proberend op te vallen voor die bestuurder. Blijft uiteraard gewoon in het midden rijden, dus ik laat het gas los en hij komt langszij. Blikken gewisseld, ik laat me verder zakken, en ga nog een keer helemaal links om hem voorbij te gaan en daarna weer helemaal naar rechts.
Toen snapte hij het eindelijk en ging ook naar rechts.
Ja, ook niet echt netjes van mijn kant, maar er was geen gevaar (er was verder niemand in de buurt) en zoals ik al zei: ik had tijd zat ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:55:04 #6
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111397061
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef lipjes het volgende:
ik neem deze ook nog ff mee:

[..]

hard rijden schiet op dat soort wegen ook totaal niet op. Zeker niet met stoplichten.

Het is nog een Golf VR6 ook. Alle vooroordelen weer bevestigd. _O-
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_111398707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jaren geleden, op de A12, Utrecht richting Den Haag, 3 rijstroken, was het vrij rustig en ik had tijd genoeg. Blijft zo'n sukkel ook middenop rijden, en langzaam ook nog. Ik reed rechts en wilde 'm inhalen, dus ik helemaal naar links, er voorbij, en weer helemaal naar rechts, daarbij zoveel mogelijk proberend op te vallen voor die bestuurder. Blijft uiteraard gewoon in het midden rijden, dus ik laat het gas los en hij komt langszij. Blikken gewisseld, ik laat me verder zakken, en ga nog een keer helemaal links om hem voorbij te gaan en daarna weer helemaal naar rechts.
Toen snapte hij het eindelijk en ging ook naar rechts.
Ja, ook niet echt netjes van mijn kant, maar er was geen gevaar (er was verder niemand in de buurt) en zoals ik al zei: ik had tijd zat ;)
Ik moest lachen :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  Spellchecker donderdag 10 mei 2012 @ 22:52:44 #8
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111399956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jaren geleden, op de A12, Utrecht richting Den Haag, 3 rijstroken, was het vrij rustig en ik had tijd genoeg. Blijft zo'n sukkel ook middenop rijden, en langzaam ook nog. Ik reed rechts en wilde 'm inhalen, dus ik helemaal naar links, er voorbij, en weer helemaal naar rechts, daarbij zoveel mogelijk proberend op te vallen voor die bestuurder. Blijft uiteraard gewoon in het midden rijden, dus ik laat het gas los en hij komt langszij. Blikken gewisseld, ik laat me verder zakken, en ga nog een keer helemaal links om hem voorbij te gaan en daarna weer helemaal naar rechts.
Toen snapte hij het eindelijk en ging ook naar rechts.
Ja, ook niet echt netjes van mijn kant, maar er was geen gevaar (er was verder niemand in de buurt) en zoals ik al zei: ik had tijd zat ;)
Die enkele keer dat ik iemand inhaal op 3-baans wegen, haal ik ook wel eens middenrijders op die manier in. Verder besteed ik er geen tijd aan; dan blijf je aan de gang.
Tevens -purist.
pi_111400656
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:52 schreef NoBody122 het volgende:
Die enkele keer dat ik iemand inhaal op 3-baans wegen, haal ik ook wel eens middenrijders op die manier in. Verder besteed ik er geen tijd aan; dan blijf je aan de gang.
Nee klopt. Dat was ook maar 1 keer, Alle andere keren gewoon doorgereden; geen zin daar tijd en energie in te stoppen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111401476
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_111407702
Vannacht, met de vrachtauto op een provinciale weg, met inhaalverbod. Ik rij ruim tachtig. En dan alsnog inhalen. Want je zou maar eens de onmogelijke positie achter een vrachtauto hebben. En geen uitzondering. Grote auto's, kleine koekblikjes, moeders met loshangend kroost op de achterbank, lease-stropdassen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_111407735
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
... geeft halverwege de bocht al richting aan naar links ...
Er is niets mis met vroeg richting aangeven.
pi_111408467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...
Ik had vanochtend ook een oud wijf in een scenic die geen verkeersinzicht had. Ik kom aanzeilen 125 en ga links rijden om de invoegers ruimte te geven, verder niemand achter me. Madam voegt in en gaat daarna gelijk door naar links om daar met 100-110 een vrachtwagen in te halen terwijl ik in de ankers hang en zit te seinen naar haar...
pi_111408728
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Marco001 het volgende:
Vraagje, wie remt al ruim voor de afrit A7--> Waldwei(N31?) af naar 80, vervolgens in de bocht naar 50, geeft halverwege de bocht al richting aan naar links, en remt vlak voor ze daadwerkelijk in ging voegen(uiteraard direct bij de 1e blokken) ook nog even een beetje af, waardoor ik haast erachter op zat?
Nouja, toen ik haar inhaalde verklaarde het genoeg: vrouwtje van rond de 60 volgens mij die het stuur van haar Renault Scenic haast op zat te eten...
Ik ken het stukje :')

Sowieso irritant als mensen al gaan afremmen voor de afrit, dat leer je ook niet bij rijles dus waarom zou je het daarna wel doen?

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er is niets mis met vroeg richting aangeven.
Zo ver voor het invoegen wel. Dan geef je pas richting aan als je kan invoegen en ook gaat invoegen. Niet als je nog op de oprit rijdt en niet eens kan zien wat er op de autoweg rijdt.
pi_111408746
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:01 schreef Ridocar het volgende:
Vannacht, met de vrachtauto op een provinciale weg, met inhaalverbod. Ik rij ruim tachtig. En dan alsnog inhalen. Want je zou maar eens de onmogelijke positie achter een vrachtauto hebben. En geen uitzondering. Grote auto's, kleine koekblikjes, moeders met loshangend kroost op de achterbank, lease-stropdassen...
Ik zie ze dagelijks... Het probleem is dat je maar 80 rijdt (waar je 80 mag). Want dat is natuurlijk veel te langzaam!

Ik vind het alleen lastig om achter een vrachtwagen te zitten wanneer er veel snelheidsverschillen in de weg zitten: stoplichten, rotondes, 60-kilometer zones. De meeste vrachtwagens trekken niet zo snel op als ik graag doe :P Anders neem ik gewoon een seconde of 4 afstand en tuf rustig achter dat etterding aan... (en bedenk bij mezelf, het had ook een shovel kunnen zijn die maar 25km/h rijdt...)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 08:43:37 #16
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_111408906
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:52 schreef NoBody122 het volgende:
Die enkele keer dat ik iemand inhaal op 3-baans wegen, haal ik ook wel eens middenrijders op die manier in. Verder besteed ik er geen tijd aan; dan blijf je aan de gang.
Klopt ja. Ik haal ze ook wel eens gewoon rechts in, als het links helemaal vol zit. Tikje risicovol, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat zo'n middenklever ineens toch naar rechts gaat.
En denk je dat ze naar de rechterbaan verhuizen als je ze voorbij bent gegaan? Een wake-up call? Nee hoor. Oogkleppen op, blik op oneindig, en doortuffen.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:18:15 #17
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_111419331
Geen lichten aanzetten in de tunnel.. nog zo eentje...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_111419906
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:18 schreef Bootje84 het volgende:
Geen lichten aanzetten in de tunnel.. nog zo eentje...
En zonder licht rijden in een grijze auto op een grijze/regenachtige dag. Gister weer genoeg gezien :N
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:52:08 #19
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_111420688
Wat ik niet snap is dat sommige mensen expres het gat dicht rijden als je moet gaan ritsen. Eergisteren moest ik een klant weg brengen, word er op de snelweg aan gegeven dat ik moet ritsen van de linker baan naar de rechter baan. Ik netjes bij de pijl pas ritsen, word ik door verschillende auto's er gewoon niet tussen gelaten. Uiteindelijk lukte het wel, maar dat was pas bij de 5e auto die ik probeerde en nadat een takelwagen achter mij met "hoge" spoed naar een pechgeval op de linkerbaan moest rijden.
Waarom geeft men gewoon geen ruimte als jij je knipperlicht naar rechts aan doet en aan geeft ertussen te willen.
Andere irritatie is dat mensen gewoon op die linkerbaan blijven rijden terwijl er een kruis boven staat, ze zetten niet voor niks die baan af, nu was het dan voor een takelwagen, maar het komt voor dat ze de baan af zetten voor een ambulance die naar een ongeval moet.
pi_111423097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:52 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik netjes bij de pijl pas ritsen, word ik door verschillende auto's er gewoon niet tussen gelaten.
Misschien dat je vóór de pijl al een paar mooie gelegenheden om een strook op te schuiven hebt laten liggen waardoor men dacht: "Oké, dan niet. Bekijk het dan maar."
pi_111426296
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:49 schreef vannelle het volgende:

[..]

Misschien dat je vóór de pijl al een paar mooie gelegenheden om een strook op te schuiven hebt laten liggen waardoor men dacht: "Oké, dan niet. Bekijk het dan maar."
En dat maakt het minder asociaal of...?
pi_111427061
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:07 schreef H-D het volgende:

[..]

En dat maakt het minder asociaal of...?
Om te beginnen typte ik "misschien" en daarna duidde ik de mogelijke gedachtengang van andere weggebruikers aan.
Zelf geef ik ritsers wel ruimte, doorstroming is immers ook in mijn eigen voordeel?

En als de overheid graag wil dat ritsers er tussen gelaten worden moeten ze de wet aanpassen.
Nu is het zo dat degene die van rijstrook wil wisselen al het overig verkeer voor moeten laten gaan.
Dus als je over asociaal wil beginnen moet je eens een brief + motivatie naar de beleidmakers en wetgevers sturen.
pi_111427561
Jaren geleden gebeurd, komt net weer bij me boven.
Ik reed ooit op hoe-heet-die-brug-bij-Vianen richting het zuiden vanaf Utrecht, toen die gerenoveerd werd. De linkerrijbaan werd opgeheven en degenen die daar reden moesten dus invoegen naar rechts, waar nog 2 rijstroken waren. Het was stervensdruk, maar we reden toch nog met een redelijk gangetje, 50 of 60 was het denk ik.
Ik zag een auto aankomen met een rotgang op de linkerrijstrook (ik reed op de toen nog middelste) en die wilde per se voor mij invoegen. Dus hij doet zijn richtingaanwijzer aan en duwt zijn auto direct naar rechts terwijl hij nog naast me zat. Alleen kon ik geen kant op, want rechts van zat een vrachtwagen en ik schrok dat die auto meteen naar rechts kwam. Die vent kijkt me aan en gaat nog verder naar rechts. Hij zat zo dicht bij me dat het leek alsof zijn rechterbuitenspiegel achter mijn linkerbuitenspiegel zat.
Ik kon dus niet eens het gas loslaten zonder een ongeluk te veroorzaken. Ik gebaren en toeteren, hij gebaren en toeteren. Ik zat letterlijk te zweten.. Gelukkig kwam er toen een einde aan zijn rijstrook en moest hij stoppen; letterlijk stilstaan dus. Godverdomme, wat een hufter. Ik hoop dat ie er de hele nacht heeft stilgestaan voordat er geen verkeer meer was en hij naar rechts kon.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111429925
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:07 schreef H-D het volgende:
[..]
En dat maakt het minder asociaal of...?
Eh, nee. Maar ik maak vaak genoeg mee dat er achter me zeker nog 30 meter ruimte is, en iemand toch per se *voor* mij wil invoegen. Wat is er dan meer aso? Een gaatje dichthouden (let wel, da's niet hetzelfde als actief gaatje dichtrijden), of een gaatje niet gebruiken en als een blind paard proberen een gaatje te maken?
pi_111430102
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:32 schreef Tankiej het volgende:

[..]

En zonder licht rijden in een grijze auto op een grijze/regenachtige dag. Gister weer genoeg gezien :N
Zo een tijdje terug met de mist een politieauto van buro rijvaardigheid mogen attenderen op het feit dat hij geen licht aan had met een zicht van minder dan 10 meter :D

Was leuk joh!!! ik seinen met mijn lichten, toeteren......... helemaal grappig vond ik het :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')