tja, heb zelf echt maar heel af en toe het gevoel lekker te rijden terwijl ik 100-110 rijd.. 130 is imho zoveel fijner..quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd. Heb weleens geprobeerd het niet te doen maar dan had ik telkens zoiets van..dit gaat te langzaam even harder. En dan ga je toch weer naar 130+
Tja had ik vroeger ook, maar tegenwoordig hoeft het van mij niet meer zo hard. Ik laat m'n cc ook soms op 130 staan, maar evengoed ook op 124 of 125. Eerder reed ik elke week 3 keer Maastricht- Utrecht retour met 14-150, boetes bleven binnenkomen, dus nee voor mij zeker geen haasten meer. Moet regelmatig naar Oberhausen voor mijn werk en dan gaat het gas erop, als je dan weer terug op de Nederlandse snelweg komt, dan lijkt het net of je stilstaat. Hetgeen natuurlijk wel stukken meer concentratie vereist om zo hard te rijden.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd. Heb weleens geprobeerd het niet te doen maar dan had ik telkens zoiets van..dit gaat te langzaam even harder. En dan ga je toch weer naar 130+
Amen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:29 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Vind het altijd zo kul argument dat 120 zo langzaam lijkt, het is gewoon een kwestie van gewenning om niet altijd te hard te rijden.
Moet je eens in de C2 van mijn vriendin rijden. Dan lijkt 90 al snel zatquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:25 schreef H-D het volgende:
[..]
En ook @Sweetpea; ik vind 120 gewoon gevoelsmatig zo'n net niet snelheid. Daarom dus.
Ik heb ook zo'n gevoel dat het gewoon totaal niet opschiet als ik 120 rijmaar dat ligt gewoon aan mij denk ik.
alle auto's zouden zo moeten voelen, rijdt niemand meer te rap.quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:00 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Moet je eens in de C2 van mijn vriendin rijden. Dan lijkt 90 al snel zat
ik geef toch de voorkeur aan mijn bmw waar 180 relaxt rijden isquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alle auto's zouden zo moeten voelen, rijdt niemand meer te rap.
Wat jij wilt. Maar ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik opschiet. En dat heb ik niet met 120 en ik vind 130 al veel fijner rijden. Lekker boeiend dat het in tijd niet veel scheelt. Heb in ieder geval het gevoel dat ik opschiet en daar gaat het mij om.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:29 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Tja had ik vroeger ook, maar tegenwoordig hoeft het van mij niet meer zo hard. Ik laat m'n cc ook soms op 130 staan, maar evengoed ook op 124 of 125. Eerder reed ik elke week 3 keer Maastricht- Utrecht retour met 14-150, boetes bleven binnenkomen, dus nee voor mij zeker geen haasten meer. Moet regelmatig naar Oberhausen voor mijn werk en dan gaat het gas erop, als je dan weer terug op de Nederlandse snelweg komt, dan lijkt het net of je stilstaat. Hetgeen natuurlijk wel stukken meer concentratie vereist om zo hard te rijden.
Vind het altijd zo kul argument dat 120 zo langzaam lijkt, het is gewoon een kwestie van gewenning om niet altijd te hard te rijden.
Euh nee dankje sorryquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:00 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Moet je eens in de C2 van mijn vriendin rijden. Dan lijkt 90 al snel zat
Ohnee, ik ben zeker niet roomser dan de paus. Ik rij ook af en toe te hard. Alleen het argument dat 120 te langzaam voelt vind ik niet zo sterk. 130 bij een 130 snelweg is ook te langzaam zeker? Jij wilt gewoon iets sneller gaan dan de rest en daar is opzich niks mis mee als je je keurig gedraagtquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat jij wilt. Maar ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik opschiet. En dat heb ik niet met 120 en ik vind 130 al veel fijner rijden. Lekker boeiend dat het in tijd niet veel scheelt. Heb in ieder geval het gevoel dat ik opschiet en daar gaat het mij om.
Club van 90quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alle auto's zouden zo moeten voelen, rijdt niemand meer te rap.
Heb je hem rustig laten rijden?quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:01 schreef H-D het volgende:
Vanmorgen gozer die paar km lang op de linkerbaan bleef hangen met 110
Hij reedt eerst voo mijn voorganger..die ging hem toen rechts inhalen. Ik ging toen beetje achter 'm dartelen in de hoop dat ie de hint snapte. Maar nee dus. Toen kwamen er wat vrachtwagens dus kon het niet anders. Ik dacht al ie daarna niet optyft haal ik 'm ook rechts in maar toen ging ie ein-de-lijk naar rechts. Verdwaasd om zich heen kijkend.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:01 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Heb je hem rustig laten rijden?
Meestal zo jaquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Hij reedt eerst voo mijn voorganger..die ging hem toen rechts inhalen. Ik ging toen beetje achter 'm dartelen in de hoop dat ie de hint snapte. Maar nee dus. Toen kwamen er wat vrachtwagens dus kon het niet anders. Ik dacht al ie daarna niet optyft haal ik 'm ook rechts in maar toen ging ie ein-de-lijk naar rechts. Verdwaasd om zich heen kijkend.
Tijdstip maakt niet uit, gewoon niet onnodig links rijden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja ik bedoel je snapt toch dat spits is. Forensentijd. Wij willen opschieten.
De eerste keer dat we naar Hongarije gingen, heb ik gekeken hoe hard m'n autootje kon. 185 volgens tom! (en da's 10km harder dan in het boekje stondquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:29 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Vind het altijd zo kul argument dat 120 zo langzaam lijkt, het is gewoon een kwestie van gewenning om niet altijd te hard te rijden.
Ik heb wel van m'n rij-instructeur geleerd dat je niet continue van baan moet wisselen omdat dat onrust veroorzaakt. En onrust geeft rem acties en rem acties stopt de doorstroming... Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout (oeps, ik had best wel naar rechts gekund...), maar sommige mensen blijven duidelijk op de linkerbaan plakken (zelfs niet naar rechts gaan als de baan over kilometers leeg is...)quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:50 schreef Tijn het volgende:
Sowieso is het doel van autorijden niet het creëren van rust, maar het creëren van doorstroming. Je hoort bij Blik op de Weg wel eens mensen die aan de kant worden gezet omdat ze onnodig links rijden zichzelf verdedigen met de opmerking dat het zo onrustig is om steeds naar rechts te gaan, maar dat is natuurlijk geen argument. Je op een goede manier door in het verkeer begeven vergt juist een actieve rijstijl waarin je naar rechts gaat als het kan en naar links gaat als het moet. Dat je bij drukte continu bezig bent je snelheid aan te passen is daarbij helaas niet echt te voorkomen.
Mwah ik denk dat het bij een rit van 1500 weldegelijk in tijd scheelt ook incl. tankbeurt. München in 5 uur is ook zo geweldig!quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
De eerste keer dat we naar Hongarije gingen, heb ik gekeken hoe hard m'n autootje kon. 185 volgens tom! (en da's 10km harder dan in het boekje stond). Daarna ben ik de snelheid gaan rijden die m'n auto prettig vond. En dat was koud rond de 120 en warm rond de 150. Uiteindelijk maakte het in tijd niet zoveel uit hoe hard je reed, want met 150 moest ik vaker tanken. En kwam het gemiddelde altijd uit op 100km/h (over 1500km). En ja, als we op weg naar huis weer de N33 oprijden, lijkt het alsof je stil staat met 100km/h... Maar dat is omdat je je vlak daarvoor uren lang 150km/h hebt gereden... Maar als we op weg zijn naar Hongarije, lijkt 150 vreselijk hard omdat we normaal gesproken alleen op de provinciale weg (met soms een stukje autoweg) rijden.
5 uur? kan dat uberhaupt?quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:30 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Mwah ik denk dat het bij een rit van 1500 weldegelijk in tijd scheelt ook incl. tankbeurt. München in 5 uur is ook zo geweldig!
Beetje positief natuurlijk, maar ik woon in zuiden des lands en als het rustig is moet het lukken.quote:
golf vr6. 1 jaar in bezit ruim. tokkie alert!quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:35 schreef lipjes het volgende:
Aan de eigenaar van PG-JB-43, rijd jezelf eens even tegen een boom aan
Eerst bumperkleven omdat ik achter een vrachwagen reed, steeds volgas op mij inrijden en weer remmen.
Daarna moest de vrachtwagen rechtsaf en dat ging meneer niet snel genoeg, dus hop inhalen over een kruising om daarna met 140 over een provinciale weg te duiken
Gelukkig ging die linksaf op de rotonde dus ik in een deuk, daar staat het altijd enorm vast dus ik rechtsaf.
Even later inderdaad, ik ook vast voor het spoor, zie ik meneer alweer in mijn linkerspiegel, over het industrieterrein binnendoor gedoken om daarna maar over het verdrijvingsvlak zo ver mogelijk vooraan te gaan staan.
Daarna stoplichten, meneer sorteert voor voor rechtsaf, denk mooi ik ben er vanaf, maar nee hoor, rechts wordt groen en meneer blijft staan.
Rechtdoor wordt groen en meneer duikt er zo nog even voor om daarna weer volgas over een 80weg te duiken.
Hij volgt enigzins dezelfde route als mij en rijd daarop ook nog even bijna een fietser aan.
Maar dat vind ik niks gek, hij komt maar net met zijn ogen boven het stuur uit dusja.
Dus doe ons allemaal een plezier, en verwijder je eigen even grondig van de weg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |