Ja, een kutstuk daar. Heel irritant zijn ook de mensen die linksaf naar Assen/Hoogeveen moeten en helemaal naar voren doorjakkeren over de banen voor rechtdoor, om 'm dan vlak voor de stoplichten met een knipper naar links ertussen te willen prakken. Soms lukt het als de boel net gaat rijden, maar soms ook niet en staat die auto op de linkerbaan het verkeer voor rechtdoor hopeloos te blokkeren.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:52 schreef Marco001 het volgende:
Een ergenis die me net bijna mijn auto heeft gekost... Bekend met de n7, Julianaplein? Als je vanaf de Euroborg richting assen rijd, gebeurt het wel eens dat mensen op de linkerbaan voor rechtdoor stilstaan ok in te kunnen voegen in de rij naar linksaf. Vandaag net zo, rechtdoor was groen, maar linksaf rood. Vanaf de inritstrook kwamen er 2 auto's de weg op, 1 BMW waarvan ik al had verwacht dat hij hem naar links zou gaan, maar dat bleek niet zo te zijn. Terwijl ik op hem lette, zag ik in mijn ooghoeken echter vlak voor mij die andere auto naar links gaan en vol remmen..
Ik dus ook hard op de REM, blokkerende wielen, en op maar luttele cms achter hen tot stilstand. De auto achter mij zie ik vol remmend vlak langs mij schieten..
Als ik een halve seconde later zou hebben gereageerd, was de auto zowel voor als achter een stuk korter geweest..
Soortgelijke situatie ook in Aalsmeer; http://g.co/maps/w6gfqquote:Op woensdag 9 mei 2012 08:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, een kutstuk daar. Heel irritant zijn ook de mensen die linksaf naar Assen/Hoogeveen moeten en helemaal naar voren doorjakkeren over de banen voor rechtdoor, om 'm dan vlak voor de stoplichten met een knipper naar links ertussen te willen prakken. Soms lukt het als de boel net gaat rijden, maar soms ook niet en staat die auto op de linkerbaan het verkeer voor rechtdoor hopeloos te blokkeren.
Asocialen, te beroerd om 2 minuten te wachten.
Ik zag gisterochtend iemand daar op de baan voor rechtdoor stilstaan die nog naar rechts wilde, richting het emmaviaduct/centrumquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:52 schreef Marco001 het volgende:
Een ergenis die me net bijna mijn auto heeft gekost... Bekend met de n7, Julianaplein? Als je vanaf de Euroborg richting assen rijd, gebeurt het wel eens dat mensen op de linkerbaan voor rechtdoor stilstaan ok in te kunnen voegen in de rij naar linksaf. Vandaag net zo, rechtdoor was groen, maar linksaf rood. Vanaf de inritstrook kwamen er 2 auto's de weg op, 1 BMW waarvan ik al had verwacht dat hij hem naar links zou gaan, maar dat bleek niet zo te zijn. Terwijl ik op hem lette, zag ik in mijn ooghoeken echter vlak voor mij die andere auto naar links gaan en vol remmen..
Ik dus ook hard op de REM, blokkerende wielen, en op maar luttele cms achter hen tot stilstand. De auto achter mij zie ik vol remmend vlak langs mij schieten..
Als ik een halve seconde later zou hebben gereageerd, was de auto zowel voor als achter een stuk korter geweest..
Het is ook een feest om vanaf Martiniplaza het julianaplein op te rijden en dan richting assen te moeten..quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, een kutstuk daar. Heel irritant zijn ook de mensen die linksaf naar Assen/Hoogeveen moeten en helemaal naar voren doorjakkeren over de banen voor rechtdoor, om 'm dan vlak voor de stoplichten met een knipper naar links ertussen te willen prakken. Soms lukt het als de boel net gaat rijden, maar soms ook niet en staat die auto op de linkerbaan het verkeer voor rechtdoor hopeloos te blokkeren.
Asocialen, te beroerd om 2 minuten te wachten.
Ben blij dat ik daar niet meer langs hoef... Dat stuk is een belangrijke reden dat ik 's morgens rijd naar mijn werk en m'n man verder rijdt naar zijn werk. En 's middags mij weer op haalt. (de andere is dat deze manier ook zuiniger met brandstof is...) Hoef ik er tenminste niet langs, kan hij het doen ...quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:08 schreef Koepert het volgende:
[..]
Het is ook een feest om vanaf Martiniplaza het julianaplein op te rijden en dan richting assen te moeten..
Die invoeg/uitvoegstrook is echt chaos altijd. Eerst het ritsen al, wat bijna niemand lijkt te kunnen (waardoor ikzelf hem ook altijd ertussen rij op moment dat het kan, en niet wanneer het hoort) en dan de helft die moet invoegen op de N7, waar ook mensen vanaf uitvoegen om naar de a28 te gaan, dat dat niet vaker mis gaat..
Eigenlijk heel vaak niet nee. Ik probeer zo veel mogelijk een constante snelheid te rijden.Meestal zo'n 130-145 op de snelweg.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Jij geeft nooit gas bij als je achter een auto zit die je wilt inhalen? Ik namelijk wel, ik ga naar links, onderwijl gas bijgevend. En hoewel mijn auto niet de snelste is, trekt hij best aardig hoor. (zeker als die auto A niet de maximale snelheid rijdt wat op die plek meestal het geval is)
Waarom wil je per se B weer inhalen als je weet dat ie harder rijdt en A ook gaat inhalen? Wat doet B voor rare dingen dat je ineens naast hem zit?quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Jij geeft nooit gas bij als je achter een auto zit die je wilt inhalen? Ik namelijk wel, ik ga naar links, onderwijl gas bijgevend. En hoewel mijn auto niet de snelste is, trekt hij best aardig hoor. (zeker als die auto A niet de maximale snelheid rijdt wat op die plek meestal het geval is)
Ah, daar zit het verschil, ik rijd niet te hard (hooguit wanneer ik aan het inhalen ben). Dus als die auto A voor me net geen 70 rijdt, ga ik harder dan 70 rijden om hem voorbij te gaan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Eigenlijk heel vaak niet nee. Ik probeer zo veel mogelijk een constante snelheid te rijden.Meestal zo'n 130-145 op de snelweg.
Omdat auto B niet op zat te letten en achter auto A gaat rijden terwijl ik zat te wachten tot auto B mij voorbij was zodat ik auto A kan inhalen. Dus ik ga naar de linkerbaan, geef gas om auto A (en nu mogelijk dus ook B) in te halen. Ik wil niet perse auto B inhalen, maar ik ga ook niet op de rem omdat hij niet op zat te letten...quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:53 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom wil je per se B weer inhalen als je weet dat ie harder rijdt en A ook gaat inhalen? Wat doet B voor rare dingen dat je ineens naast hem zit?
Ik moet er 2 keer per week overheen rond 17.30, en meestal rij ik links i.v.m de oprit bij Euroborg/sontplein waar het vaak vast staat, maar het is elke week wel een keer raak dat ik op de linkerbaan moet stoppen/half op de rechterbaan moet rijden omdat er weer eens zo'n eikel daar gaat stilstaan.. Ik heb dan altijd zoiets van, rij toch door! Rij even richting stadspark, daar kan je heel eenvoudig keren en rij dan terug... maar goed, ze zijn toch al te dom om direct aan het begin naar links te gaan(waar vaak nog meer dan genoeg ruimte is!) dat ze dat al helemaal niet doen..quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ben blij dat ik daar niet meer langs hoef... Dat stuk is een belangrijke reden dat ik 's morgens rijd naar mijn werk en m'n man verder rijdt naar zijn werk. En 's middags mij weer op haalt. (de andere is dat deze manier ook zuiniger met brandstof is...) Hoef ik er tenminste niet langs, kan hij het doen ...
Vind je dat niet heel onrustig dan? Telkens versnellen en dan weer terugzakken,versnellen,terugzakken etc...quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ah, daar zit het verschil, ik rijd niet te hard (hooguit wanneer ik aan het inhalen ben). Dus als die auto A voor me net geen 70 rijdt, ga ik harder dan 70 rijden om hem voorbij te gaan.
[..]
Omdat auto B niet op zat te letten en achter auto A gaat rijden terwijl ik zat te wachten tot auto B mij voorbij was zodat ik auto A kan inhalen. Dus ik ga naar de linkerbaan, geef gas om auto A (en nu mogelijk dus ook B) in te halen. Ik wil niet perse auto B inhalen, maar ik ga ook niet op de rem omdat hij niet op zat te letten...
Nee... Ik vind het pas onrustig rijden is ik de maximum snelheid continue overschrijd....quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Vind je dat niet heel onrustig dan? Telkens versnellen en dan weer terugzakken,versnellen,terugzakken etc...
Ik rij liever de hele tijd 140 en haal dan gewoon alles in wat langzamer is en laat alles voorbij wat sneller is.
Dan moet je alsnog continu remmen, maar dan voor de flitsers.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Vind je dat niet heel onrustig dan? Telkens versnellen en dan weer terugzakken,versnellen,terugzakken etc...
Ik rij liever de hele tijd 140 en haal dan gewoon alles in wat langzamer is en laat alles voorbij wat sneller is.
Als het niet extreem rustig is, is het ongeveer onmogelijk om constant 140 te rijden. Er zijn altijd mensen voor wie je af moet remmen die geen 140 rijden, maar wel bijv. een vrachtwagen of een langzamere automobilist in willen halen. Dat is toch hetzelfde? Dan moet je ook versnellen, afremmen, versnellen, afremmen etc.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Vind je dat niet heel onrustig dan? Telkens versnellen en dan weer terugzakken,versnellen,terugzakken etc...
Ik rij liever de hele tijd 140 en haal dan gewoon alles in wat langzamer is en laat alles voorbij wat sneller is.
True, maar het is dan weer een kwestie van goed vooruit (en ook achteruit) kijken om ervoor te zorgen dat je niet hoeft te remmen. Je kan het de mede weggebruikers en jezelf zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wil.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:50 schreef Tijn het volgende:
Sowieso is het doel van autorijden niet het creëren van rust, maar het creëren van doorstroming. Je hoort bij Blik op de Weg wel eens mensen die aan de kant worden gezet omdat ze onnodig links rijden zichzelf verdedigen met de opmerking dat het zo onrustig is om steeds naar rechts te gaan, maar dat is natuurlijk geen argument. Je op een goede manier door in het verkeer begeven vergt juist een actieve rijstijl waarin je naar rechts gaat als het kan en naar links gaat als het moet. Dat je bij drukte continu bezig bent je snelheid aan te passen is daarbij helaas niet echt te voorkomen.
Bullshit.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:50 schreef Tijn het volgende:
Sowieso is het doel van autorijden niet het creëren van rust, maar het creëren van doorstroming. Je hoort bij Blik op de Weg wel eens mensen die aan de kant worden gezet omdat ze onnodig links rijden zichzelf verdedigen met de opmerking dat het zo onrustig is om steeds naar rechts te gaan, maar dat is natuurlijk geen argument. Je op een goede manier door in het verkeer begeven vergt juist een actieve rijstijl waarin je naar rechts gaat als het kan en naar links gaat als het moet. Dat je bij drukte continu bezig bent je snelheid aan te passen is daarbij helaas niet echt te voorkomen.
Dat is wel een punt idd. Maar sochtends in de spits lukt 130 ofzo vaak nog primaquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:47 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als het niet extreem rustig is, is het ongeveer onmogelijk om constant 140 te rijden. Er zijn altijd mensen voor wie je af moet remmen die geen 140 rijden, maar wel bijv. een vrachtwagen of een langzamere automobilist in willen halen. Dat is toch hetzelfde? Dan moet je ook versnellen, afremmen, versnellen, afremmen etc.
En ook @Sweetpea; ik vind 120 gewoon gevoelsmatig zo'n net niet snelheid. Daarom dus.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet je alsnog continu remmen, maar dan voor de flitsers.
Ik rij liever continu de maximaal toegestane snelheid.
Dat zou hier ivm de notoire linksrijders wel een verademing zijn zeg.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja. Het Amerikaanse 'keep your lane' principe vind ik daarentegen heel relaxt rijden. Geeft een heel rustig verkeersbeeld. Sowieso moet je spiegelen als je van baan wisselt, dus dat maakt niet uit.
Kwestie van wennen denk ik.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:25 schreef H-D het volgende:
[..]
En ook @Sweetpea; ik vind 120 gewoon gevoelsmatig zo'n net niet snelheid. Daarom dus.
Ik heb ook zo'n gevoel dat het gewoon totaal niet opschiet als ik 120 rijmaar dat ligt gewoon aan mij denk ik.
Zelfde hier, probeer altijd minstens 130 te rijden op de snelweg. Op de motor heb ik de teller eerder rond de 145-150quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:25 schreef H-D het volgende:
[..]
En ook @Sweetpea; ik vind 120 gewoon gevoelsmatig zo'n net niet snelheid. Daarom dus.
Ik heb ook zo'n gevoel dat het gewoon totaal niet opschiet als ik 120 rijmaar dat ligt gewoon aan mij denk ik.
Idd. Heb weleens geprobeerd het niet te doen maar dan had ik telkens zoiets van..dit gaat te langzaam even harder. En dan ga je toch weer naar 130+quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:10 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zelfde hier, probeer altijd minstens 130 te rijden op de snelweg. Op de motor heb ik de teller eerder rond de 145-150
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |