Daar ja. Vermakelijk wel als je daar ontspannen rijdt. Want mensen veranderen zodra ze daar komen en er is een beetje file (wat vrijwel altijd zo is) in volslagen debielen.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/?ll(...)bp=12,177.08,,0,3.16 Dit ding? Er is een reden dat de A13 altijd 1 grote file is![]()
Tenminsten, alles op de A13 is een rede voor de constante file
Mensen die rechts bumperkleven begrijp ik ook nooit.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:41 schreef IJsdraakje het volgende:
Bumperklevers.![]()
Ik bedoel, ik snap dat zo'n klein autootje als een rode vlag werkt (), maar ga me dan lekker inhalen ipv in m'n nek te gaan zitten hijgen, ik rijd niet rechts omdat ik zo enorm hard ga.
Helemaal niet als de rest van de banen nagenoeg leeg zijn. Ik snap het serieus niet.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen die rechts bumperkleven begrijp ik ook nooit.
Ja!quote:Op maandag 7 mei 2012 17:26 schreef Descendent het volgende:
...
Ik werd vandaag op de parkeerplaats bij een groot winkelcentrum (Aa-landen) weer eens gewezen op een aloude ergernis:
Maandagochtend; overal parkeerruimte; maar toch gaan er weer een paar apen op de stoep voor de winkels staan omdat ze anders toch wel 10m verder moeten lopen....
Hierzo dus: http://maps.google.nl/map(...)cd=3&ved=0CBEQ_AUoAg
Op t plaatje zie je ook een Volvo die t doet.
Ja nja die mensen kunnen er weinig aan doen opzichquote:Op maandag 7 mei 2012 21:24 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Waar ik me ook aan dooderger zijn buitenlandse toeristen die overal tegen 20 km per uur doorrijden
Dat laatste is als het goed is in Aalsmeer van toepassing, richting de A4 vanaf de veiling.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik ken er een heleboel waarbij dat niet het geval is. En drempels helpen eigenlijk niet, want nu gaan mensen van drempel tot drempel sprinten: gassen - remmen - gas - rem - gas - rem. Zuipt benzine, een slijtage slag voor je auto, en extra herrie voor de omwonenden...
Misschien is een snelheidsafhankelijke drempel een idee. Of verkeerslichten die opzettelijk op rood springen als je er te hard aan komt suizen....
Doch trap ik dan soms de gas in, steek ze voorbij en ga er tegen constante snelheid naast hangen terwijl ik met enkele gebaren uitleg dat ik er niet van gediend ben dan ze me ophouden.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja nja die mensen kunnen er weinig aan doen opzich
Waarom? Het zijn toeristenquote:Op maandag 7 mei 2012 21:37 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Doch trap ik dan soms de gas in, steek ze voorbij en ga er tegen constante snelheid naast hangen terwijl ik met enkele gebaren uitleg dat ik er niet van gediend ben dan ze me ophouden.
Met een petje op je hoofd en je stoel 45 graden naar achter gekanteld?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:37 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Doch trap ik dan soms de gas in, steek ze voorbij en ga er tegen constante snelheid naast hangen terwijl ik met enkele gebaren uitleg dat ik er niet van gediend ben dan ze me ophouden.
Ik kreeg ook even dit soort associaties tbhquote:Op maandag 7 mei 2012 21:53 schreef JDude het volgende:
[..]
Met een petje op je hoofd en je stoel 45 graden naar achter gekanteld?
Misschien komt het ōmdat je niet lang je rbw hebtquote:Op maandag 7 mei 2012 21:56 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Nee, geloof me, zo ben ik niet.
Enkel word ik snel kwaad in de auto en erger me vaak om het minste terwijl ik nog niet erg lang me rijbewijs heb
Die drempels hebben ze volgens mij ook al eens geprobeerd. Is geen groot succes, zeker niet als er een keer een ambulance langs moet.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:37 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat laatste is als het goed is in Aalsmeer van toepassing, richting de A4 vanaf de veiling.
Betreft die snelheidsafhankelijke drempel lijkt me zeker een heel goed idee. Kunnen ook al die Sjonnies met een gerust hart over die drempels
Want dat is mijns inziens de grootste oorzaak van de file: dicht op elkaar rijden en dan hard in de remmen moeten omdat je voorganger ook remt.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nederlanders kunnen per definitie niet filerijden geen afstand houden.
Dan ben je nog niet in Almere geweest, op de IJsselmeerweg. Die zijn echt debiel hoog. Met de vrachtwagen moet je daar echt kruipend over heen.quote:Op maandag 7 mei 2012 09:45 schreef Descendent het volgende:
Drempels zijn eveneens één van de grootste irritaties op de weg.
Er komt een dag dat ik de gemeente Coevorden ga aanklagen voor de schokbrekerslopende trekhaakschrapende monsters van dingen die ze daar hebben liggen (familie woont er; ik zou dr zelf nog niet d.... nou ja...)
205 in een Suzuki Swift GTI uit 1987. Dat rijdt niet fijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:20 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Wat is het snelste dat jullie ooit reden op de openbare weg?
Een ambulance kan ook over die paaltjes die in de grond zakken dmv een zender. Moet met die drempels dus ook kunnen lijkt me..quote:Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef Light het volgende:
[..]
Die drempels hebben ze volgens mij ook al eens geprobeerd. Is geen groot succes, zeker niet als er een keer een ambulance langs moet.
190 ofzo met de auto van paps. (ML 320) Ff optrekken tussen de oprit van de A20 en de eerste afslag. Heb niet verder getrapt, terwijl er nog genoeg speling was. Vond het beetje te gortig wordenquote:Op maandag 7 mei 2012 22:20 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Wat is het snelste dat jullie ooit reden op de openbare weg?
hehe kan ik gelovenquote:Op maandag 7 mei 2012 22:28 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
205 in een Suzuki Swift GTI uit 1987. Dat rijdt niet fijn.
Dat ienhet haalt eigenlijkquote:Op maandag 7 mei 2012 22:28 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
205 in een Suzuki Swift GTI uit 1987. Dat rijdt niet fijn.
101 pk in een autootje van net 700 kilo, dat wil wel,quote:
Hmja dat is een uh potente combinatiequote:Op maandag 7 mei 2012 22:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
101 pk in een autootje van net 700 kilo, dat wil wel,Het ding had de wegligging van een kart.
dan zit je gewoon veel te dicht op je voorganger. Ik houd altijd even ruimte als iemand nog even last minute van baan switched als erg weinig plek is..quote:Op maandag 7 mei 2012 21:34 schreef D0808 het volgende:
Figuren die geen richting aangeven en op het laatste moment in de ankers hangen om af te kunnen slaan.
Figuren die bij een uitvoegstrook vlak voor de verdrijving toch nog eraf duiken (zonder richting aan te geven natuurlijk) en hem zo voor jouw auto smijten. Vanochtend had ik er zelfs aan die naar rechts dook terwijl ik naast hem zat, ja dat werd even toeteren en dan nog doorzetten
Wat moet die vraag in dit topic?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:20 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Wat is het snelste dat jullie ooit reden op de openbare weg?
Ook een leuke: naar links gaan, terwijl ik naar rechts ga omdat daar nog genoeg ruimte voor is, nadat ik ze in ingehaald heb.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 01:10 schreef Geerd het volgende:
Waarom gaan mensen ineens harder rijden als je ze in gaat halen
Tja, inhalen op een kruising/T-splitsing is vragen om problemen. Ongeacht of je voorrang hebt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:01 schreef Tankiej het volgende:
Bah, bejaarde vrouwen in een Aygo![]()
Ik haalde een rij auto's en een vrachtwagen in, ze reden 70 waar je 80 mocht. Ik ga er voorbij met 90 - 100 om er snel voorbij te zijn, komt er opeens een Aygo van links (vanuit een dorp) die hem zo voor mij gooit. Vol in de rem, toeteren. Vrouw zat een beetje met haar handen te zwaaien, geen idee wat het moest betekenen; een excuses of een boos gebaar..
Ok, ik moest terug over de doorgetrokken streep dus ik had wellicht iets eerder terug gemoeten. Maar dat geeft haar geen vrijbrief om hem er zo voor te gooien..
Dit overkomt mij ook vaak. Op de A2 van Utrecht naar Amsterdam, ergens rond 11 uur 's avonds, 5 banen waarvan ik helemaal op de rechterbaan rijd met 100km/h ongeveer. En dan nog iemand die mij tot 2 meter moet naderen voordat ie mij kan inhalen terwijl er misschien maar verder 6 auto's op de gehele snelweg rijden.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:41 schreef IJsdraakje het volgende:
Bumperklevers.![]()
Ik bedoel, ik snap dat zo'n klein autootje als een rode vlag werkt (), maar ga me dan lekker inhalen ipv in m'n nek te gaan zitten hijgen, ik rijd niet rechts omdat ik zo enorm hard ga.
Wat een onzin.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:52 schreef Eenskijken het volgende:
dan zit je gewoon veel te dicht op je voorganger. Ik houd altijd even ruimte als iemand nog even last minute van baan switched als erg weinig plek is..
Dit dus. Loopt al een poos een apart topic over, waar je het mannetje kunt uithangen met je max gereden snelheid.quote:
Nee, deze dan: je rijdt netjes op de rechterbaan en ziet voor je iemand die langzamer rijdt dan jij (auto A). Maar je kunt even niet naar de linkerbaan, want je wordt net ingehaald (auto B). Auto B gaat naar de rechterbaan, terwijl jij eindelijk naar de linkerbaan kan om auto A in te halen. Auto B heeft nu twee keuzes, of in de ankers, of jou maar snijden, want vooruit kijken is natuurlijk ook een kunst die hij nog niet door heeft...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 06:54 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ook een leuke: naar links gaan, terwijl ik naar rechts ga omdat daar nog genoeg ruimte voor is, nadat ik ze in ingehaald heb.
En schiet dan nog net de uitvoegstrook op die al bijna afgelopen is... Want hij moest natuurlijk eerst die enorme rij auto's op de rechterbaan inhalen!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:24 schreef TR08 het volgende:
Zeeen van ruimte op de weg. Echt op alle stroken zeeen van ruimte, voor achter, links van mij. Ik rij rechts. Iemand van ver komt me van achter inhalen.
Rijdt eerst zowat achter mijn wagen in, scheert langs de hoek en snijdt me af bij het terug invoegen
Het was niet op een kruising, ging zo'n 20-30 meter voor de kruising terug naar rechts. Maar omdat het een 80 weg is, ik tegen de 100 zat en die aygo vanaf 0 op trok moest ik vol in de rem.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tja, inhalen op een kruising/T-splitsing is vragen om problemen. Ongeacht of je voorrang hebt.
20-30 meter voor een kruising met 100km/u is nou ook weer niet zo heel erg "niet op de kruising".quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Het was niet op een kruising, ging zo'n 20-30 meter voor de kruising terug naar rechts. Maar omdat het een 80 weg is, ik tegen de 100 zat en die aygo vanaf 0 op trok moest ik vol in de rem.
Maar als ik niet zou inhalen daar, had ik ook 90-95 gereden. Dan was de situatie niet anders geweest..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:04 schreef TR08 het volgende:
[..]
20-30 meter voor een kruising met 100km/u is nou ook weer niet zo heel erg "niet op de kruising".
Even want ik zie het niet helemaal..bedoel je dan dat Auto B dan weer terug naar links gaat ofzo?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, deze dan: je rijdt netjes op de rechterbaan en ziet voor je iemand die langzamer rijdt dan jij (auto A). Maar je kunt even niet naar de linkerbaan, want je wordt net ingehaald (auto B). Auto B gaat naar de rechterbaan, terwijl jij eindelijk naar de linkerbaan kan om auto A in te halen. Auto B heeft nu twee keuzes, of in de ankers, of jou maar snijden, want vooruit kijken is natuurlijk ook een kunst die hij nog niet door heeft...
[..]
En schiet dan nog net de uitvoegstrook op die al bijna afgelopen is... Want hij moest natuurlijk eerst die enorme rij auto's op de rechterbaan inhalen!
Ik heb genoeg mensen hier (http://g.co/maps/yreue) over het gras zien gaan omdat ze in de 500 meter de ze hebben niet naar rechts zijn gegaan tot het laatste moment...
Ik rijd harder dan auto A (want ik wil hem tenslotte inhalen). Auto B rijdt harden dan ik (want die heeft mij net ingehaald). Dus auto B zal auto A ook wel willen inhalen... Vaak zie je ze dan weer een beweging maken naar links (shit, die auto wil ik ook inhalen!), maar ja, daar rijd ik dan al ...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Even want ik zie het niet helemaal..bedoel je dan dat Auto B dan weer terug naar links gaat ofzo?
En scheelt wel veel natuurlijk als je eerst die rij auto's ff kan meepakken.
Dus B heeft jou al ingehaald en rijdt harder dan jij... en als hij A gaat inhalen zit jij er ineens weer naast? Waar kom jij ineens vandaan dan?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik rijd harder dan auto A (want ik wil hem tenslotte inhalen). Auto B rijdt harden dan ik (want die heeft mij net ingehaald). Dus auto B zal auto A ook wel willen inhalen... Vaak zie je ze dan weer een beweging maken naar links (shit, die auto wil ik ook inhalen!), maar ja, daar rijd ik dan al ...
Wat heeft de ruimte tussen mij en mijn voorganger daarmee te makenquote:Op maandag 7 mei 2012 22:52 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dan zit je gewoon veel te dicht op je voorganger. Ik houd altijd even ruimte als iemand nog even last minute van baan switched als erg weinig plek is..
Huh? Jij was toch al ingehaald door Auto B...dus dan kan ie iets later toch makkelijk weer naar links? Want hij ging immers harder dus waar kom jij opeens vandaan dan? Doe dit zelf ook zo vaak...dan geef je ff gas bij en ga je weer naar links vooor de auto die je eerder ingehaald had en die nu een andere auto aan het inhalen is.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik rijd harder dan auto A (want ik wil hem tenslotte inhalen). Auto B rijdt harden dan ik (want die heeft mij net ingehaald). Dus auto B zal auto A ook wel willen inhalen... Vaak zie je ze dan weer een beweging maken naar links (shit, die auto wil ik ook inhalen!), maar ja, daar rijd ik dan al ...
en over die auto's die dan even "ingehaald" worden, die gaan recht door en heb je dus geen last van als je af moet... (uitvoegstrook is leeg, rechterbaan is vol). Ik vraag me soms af of mensen niet (meer) weten dat je bij blokstrepen wel rechts mag inhalen...
Jij geeft nooit gas bij als je achter een auto zit die je wilt inhalen? Ik namelijk wel, ik ga naar links, onderwijl gas bijgevend. En hoewel mijn auto niet de snelste is, trekt hij best aardig hoor. (zeker als die auto A niet de maximale snelheid rijdt wat op die plek meestal het geval is)quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Huh? Jij was toch al ingehaald door Auto B...dus dan kan ie iets later toch makkelijk weer naar links? Want hij ging immers harder dus waar kom jij opeens vandaan dan? Doe dit zelf ook zo vaak...dan geef je ff gas bij en ga je weer naar links vooor de auto die je eerder ingehaald had en die nu een andere auto aan het inhalen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |