Tijd geleden moest ik in Duitsland rijden. Onze provinciale wegen zijn lang, recht, overzichtelijk en compleet verlicht. Dan is het saai rijden. Deze weg in Duitsland zat vol met bochten en hoogteverschillen, was onverlicht en dus donker. Daardoor reed ik veel oplettender dan dat ik Nederland zou doen.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
je bedoelt dat mensen in slaap worden gewiegd, dus aandacht kwijt raken. Dat bedoelde ik niet. Het is meer dat je geen verrassingen tegen kunt komen, zoals in andere landen. Het blijft natuurlijk altijd opletten.
quote:
Ga toch weg joh.quote:Ja het kost klauwen geld en ja, het is zwaar gesubsidieerd, maar het opleidingsniveau is hoog. Het is Polen niet...
Is dat echt zo?..hilarischquote:Op zondag 6 mei 2012 02:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb er tussen Oberhausen en Zevenaar eentje gehad, kwam aanhobbelen met ca. 170 en die kwam vanaf de invoeger, tussen 2 vrachtwagens door, in een strakke lijn naar links, zonder te spiegelen. Leuk hoor, 100 km/h verschil ofzo. Auto vol de ABS in gejaagd en ik zat uiteindelijk vlak op zijn bumper (met inmiddels grootlicht en toeter aan). Was ie iets eerder geweest, had ik hem vol meegepakt. En vervolgens krijg je nog middelvingers en dergelijke ook... Liet ie me erlangs, ging ie op mijn lip rijden. Mistachterlicht toen maar aangezet, was het snel over.
En ja, ik houd er rekening mee dat als ik zo hard rijd, ik ook moet kunnen remmen, maar men mag ook spiegelen.
Maar 't is niet voor niets dat de grap in Duitsland is: Wat krijg je als je 3 maal zakt voor je rijbewijs? Gele platen.
Nja laten we eerlijk zijn. Als je aan het autorijden bent (in NL) ben je echt niet de hele tijd daarmee bezig.quote:Op zondag 6 mei 2012 09:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat je niet nadenkt in het verkeer heb je inderdaad al een aantal keer bewezen
Het blijkt nergens uit dat er zo'n situatie gaat ontstaan. Zeker omdat je er aan de linkerkant afgaat, dacht ik dat de snelweg gewoon door zou gaan. Door de bocht zie je ook niet wat eraan gaat komen.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:13 schreef SnuggleBear het volgende:
[..]
Snap ergens wel dat je daar geschrokken bent, maar eerlijk gezegd vind ik op een knooppunt afrijden met 120 km/h ook niet echt verstandig
Oh, dat stuk. Dat zijn hele fijne stoplichten. Dan sta je 's nachts op voetgangers te wachten die niet komen. En verderop richting Brussel waren ook van die stoplichten waar rechtdoor en linksaf tegelijk groen hadden. Dat ging heel vaak fout en dat hebben ze toen ook aan gepast.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Toch werkt het vaak verrassend goed. Alleen hier is het regelmatig chaos, ik vermoed omdat de hoofd- en parallelrijbanen het nog wat ingewikkelder maken.
Adviessnelheden?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja is mij ook wel eens overkomen. Kom je eraan bollen met een erg lekker tempo, en neem je dus de afslag..... Ja, er staan waarschuwingsbordjes met 40 erop, maarja, in NL zijn dat adviessnelheden. In Duitsland dus niet. Met gierende bandjes die afrit genomen. Het klonk wel erg stoer maar 't is niet fijn. Het zweet gutste van mijn handpalmen. Na die bocht lag alle troep links in de auto.
Nee, klopt. Het was vroeger wel zo, maar dat is al jaren geleden veranderd.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
matrixborden zijn ook geen adviessnelheden trouwens... niet dat veel mensen zich er buiten de trajectcontrole stukken iets van aantrekken.
Ik rij zelf regelmatig met 2 paarden achter de auto, en dan wil je echt niet met 80/90 een afrit naderen, dus ja dan rem ik al voor dat ik op de uitvoegatrook ben. Bij de A35 bij hengelo zit ook zo'n fijne uitvoegstrook..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:12 schreef Tijn het volgende:
Het is in Duitsland normaal dat je al afremt voordat je de afrit neemt.
Helaas denken sommige Nederlanders dat dat hier ook zo mag
Ow, da's idd een 'leuke' kruising op die manier. Ze moeten daar eigenlijk gewoon een invoegstrook van maken. En de snelheid verlagen.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat om de lijn. Het gedeelte wat letterlijk haaks op elkaar staat is inderdaad niet gelijkvloers, maar het gedeelte waar de lijn overheen gaat is een verbinding tussen twee snelwegen zonder enige oprit whatsoever.
[ afbeelding ]
Toen ik hier voor het eerst kwam, was ik blij dat ik in een auto reed met ABS
Is bij de afslag aan de andere kant net zo.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:50 schreef Light het volgende:
[..]
Ook leuk, de A28 afslag Staphorst. Het bord 50 staat in het begin van de bocht, en meteen na de bocht sta je op een splitsing met een voorrangsweg.
Dat soort mensen zijn mijn grootste irritatie, die blik is vaak ook heel venijnig. Zo'n 'daar heb je er weer zo een blik'. Man haal gewoon fatsoenlijk in of rij niet op de snelwegquote:Op zondag 6 mei 2012 17:39 schreef Matty___ het volgende:
Zondagsrijders![]()
20 km verder op bijna bij Eindhoven. Haalt een Opel Agila eco(ja die bestaat) een caravan en vrachtwagen in. Maar doet dat vervolgens met 100km/h waar 120 is toegestand en zit me dan stom aan kijken als ik hem in haal.
![]()
Ik snap dat het geen snelheids monster is maar ga toch even met beetje snelheidsverschil inhalen of blijf van de snelweg af en rij dat stuk naar je dochter op een B weg
Ik vind de huidige situatie toch stukken veiliger. En het is weefvak is niks korter dan eerst.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:45 schreef Palomar het volgende:
Over onoverzichtelijke afritten gesproken. Vind de vernieuwde afrit op knooppunt Hoogeveen (als je vanuit richting Zwolle komt en de A28 naar Groningen wilt nemen) niet echt een succes. Vroeger was dat gewoon een lange uit/invoegstrook, maar nu is ie veel korter en daarna dmv. een vangrail afgesloten van de hoofdrijbaan. Je moet dus echt al tijdig rechts rijden. Ben nu al 2 keer de afrit voorbij gereden, omdat ik er te laat achter kwam dat ie zo kort is en niet op tijd naar rechts kon komen(al ligt dat er misschien ook aan dat ik vaak wat te hard rijdt en daardoor ook vaak nog even een auto wil inhalen voordat ik een afrit neem).
[edit] Gaat om deze afrit: http://binged.it/K3Ujee (daar waar de rode auto rijdt), echter toont deze nog niet de vernieuwde situatie (zit nu een vangrail op de plek van de blokken op de weg).
Ben er vanmiddag nog langs gekomen, vind het wel best zoquote:Op zondag 6 mei 2012 17:45 schreef Palomar het volgende:
Over onoverzichtelijke afritten gesproken. Vind de vernieuwde afrit op knooppunt Hoogeveen (als je vanuit richting Zwolle komt en de A28 naar Groningen wilt nemen) niet echt een succes. Vroeger was dat gewoon een lange uit/invoegstrook, maar nu is ie veel korter en daarna dmv. een vangrail afgesloten van de hoofdrijbaan. Je moet dus echt al tijdig rechts rijden. Ben nu al 2 keer de afrit voorbij gereden, omdat ik er te laat achter kwam dat ie zo kort is en niet op tijd naar rechts kon komen(al ligt dat er misschien ook aan dat ik vaak wat te hard rijdt en daardoor ook vaak nog even een auto wil inhalen voordat ik een afrit neem).
[edit] Gaat om deze afrit: http://binged.it/K3Ujee (daar waar de rode auto rijdt), echter toont deze nog niet de vernieuwde situatie (zit nu een vangrail op de plek van de blokken op de weg).
Gelukkig niet zegquote:Op zondag 6 mei 2012 12:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
matrixborden zijn ook geen adviessnelheden trouwens... niet dat veel mensen zich er buiten de trajectcontrole stukken iets van aantrekken.
http://maps.google.nl/?ll(...)bp=12,177.08,,0,3.16 Dit ding? Er is een reden dat de A13 altijd 1 grote file isquote:Op zondag 6 mei 2012 12:32 schreef Nagelschaartje het volgende:
Je moet de snelweg op op een weefvlak. Het eerste stuk heeft jouw kant een doorgetrokken streep om de doorstroming te bevorderen, hierna mag jij de snelweg op. Uiteraard zet je dan zodra je op de invoegstrook zit (met de doorgetrokken streep) je knipperlicht aan en zodra de streep voorbij is gooi je hem naar links, ongeacht of daar op dat moment auto's rijden of niet.
Serieus, we hebben allemaal toch rijles gehad, hoe verzinnen mensen dit?![]()
Dit was trouwens op de eerder besproken oprit naar de a13 vanaf de a4, die daarna overgaat in de afslag Delft Noord. Ditmaal reed ik al op de a13 en moest er niet af. Ik moest wel in de rem voor dit figuur.
70 en 50 met knipperlichten er naast?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gelukkig niet zegIk heb het een paar keer mee gemaakt
![]()
Elke keer dat die kut borden aan gingen iedereen van 120 naar 50...
Weer uit
120
Weer aan
50
Ect, ect, ect![]()
Hopeloos geneuk is dat zeg..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |